Anne sa for siden:
:p
Det var bra.
Fordelen med å ta det under armen er at det ikke syns så godt....eller at det synes som "søm", men sikkert greit sånn du har gjort, Frøy. Litt avhengig av om det er mønster eller ikke også.:)
Anne sa for siden:
:p
Det var bra.
Fordelen med å ta det under armen er at det ikke syns så godt....eller at det synes som "søm", men sikkert greit sånn du har gjort, Frøy. Litt avhengig av om det er mønster eller ikke også.:)
Ferskenbeinet sa for siden:
huff, Absinth er ikke noe som vekker mine beste minner... :_plystre:
Er det egentlig lov å ta dette med? Nei?
Photobscura sa for siden:
Ikke om det er malurt i. Vet ikke om det en gang selges absinth kommersielt noen steder med malurt, heller. Men det er jo i grunn ikke mye absinth uten, heller da. Så, svaret er egentlig, jeg vet ikke.
Haha, ja, jeg har hatt mine mest "spennende" fyllekuler på absinth, og ratzeputz not to mention ;). (Hvilket er helt lovlig, og ikke minst bra mot forkjølelse :p).
Ellers vet jeg ikke. Jeg var stort sett bare på brukthandler i Praha, men har du lyst på en fet marionette, så er Praha stedet. Under Karlsbrua ligger en av de beste sjappene, verksted og butikk i en :)!
Ellers kan jeg anbefale Kafka-museet, dersom du er et fan (jeg er ;)), og en ting jeg ikke fikk anledning til å se, fordi man må ta buss ut av sentrum, og den går visst bare to ganger om dagen hver vei, er den kirka som er dekorert med menneskebein, Sedlec Ossuary. Dit SKAL jeg neste gang jeg drar til Praha!
Huldr sa for siden:
Ja, jeg vet hva du mener :ja: Oppskriften var litt utydelig, og det er lenge siden jeg har strikket gensere, så det tok litt tid før jeg innså at jeg hadde gjort feil. Økningene synes veldig lite, de er jo også jevnt fordelt.Før i tida ville jeg rekket opp, men jeg har øvd meg på å bli mindre perfeksjonistisk, og så lenge det ser bra ut lar jeg det være som det er selv med små feil (og garnet er tynt og det er pinne 2 1/2 ...). Jeg har måttet modifisere oppskriften en del, for den har mønsterstrikk (lus + litt til) og jeg ville bare ha striper :)
Anne sa for siden:
Kjempefint:)Huldr sa for siden:
Ja, ikke sant, det synes jeg også :pOg den lille jakka blir kjempefin :love: Egentlig syntes jeg min måte å øke på nesten ble penere også - fordi ermet blir rundere. Og en maske her og der er veeeldig usynlig, spesielt når jeg presser den litt :)
Huldr sa for siden:
Hm, jeg synes det ser vanskelig ut med tanke på hvordan halsen skal strikkes ... Tviler sterkt, egentlig. Men jeg skal ikke si det for sikkert.Enig i at det er finere med de typene felling spesielt til damer, husker på 80- og 90-tallet (da jeg strikket noen gensere) da det bare var isydde ermer som gjaldt og mest mulig volum over vrangborden nederst og på ermene ... grøss :p
Anne sa for siden:
Jeg tror ragland går greit, men klarer ikke se den for meg med rundbole, pga halsen som Frøy sier. Du finner sikkert en lignende genser med ragland, som du kan bruke som mønster til fellinga. Ellers så syns jeg den erfin som den er og jeg da:) Raglandsfellinga kan gå helt opp til overgang hals nakke... Skjønner?
Huldr sa for siden:
Jeg ville også gått for en kombo av mønstre :ja:
Men dere, det heter raglan (uten d) altså! Etter Baron Raglan den 1. som mistet armen under slaget ved Waterloo, faktisk :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Raglan_sleeve
Anne sa for siden:
Raglan:p
Takk, Frøy:klem:
Huldr sa for siden:
Hehe :). Jeg er så pirkete :rodme:Anne sa for siden:
Heter det raglan så heter det raglan:D
Ignite sa for siden:
Og det liker jeg :)
Ah, skjønner. Tror det blir finest med raglan (jeg må innrømme at jeg kun har hørt det blitt sagt, ikke skrevet, men nå vet jeg det ;). Jeg går jo ikke av veien for å være et petimeter jeg heller, rett skal være rett :D). Jeg liker den streken, det smalner også inn skuldrene, optisk sett!
Da skal jeg se hva jeg finner. Har jo nok å strikke på, også. Så det blir ikke med det aller første, i hvert fall ikke før mariusgenseren er ferdig (er ferdig med ene armen nå, strikke en til, så kommer den store utfordringen! Eneste mønster/flerfargestrikk jeg har gjort er en hodeskalle bakpå en genser, og en jordbærlue).
Ja, altså, jeg synes den er fin som den er, jeg også, men jeg tror den hadde blitt ennå finere med raglan.
Beatemor76 sa for siden:
Aner ikke om dette har vært oppe her før - men orker ikke lese gjennom over 100 sider for å finne det ut... så:
Har noen andre opplevd å få fetere hud av LCHF? Jeg har alltid vært plaget av tørr hud, men føler nå at huden er blitt mye fetere.
Noen andre?
I starten, da jeg la om til ketogent kosthold så ble huden fetere en periode. Jeg har aldri vært verken plaget av fet eller tørr hud, men dette samtidig som andre ting som tydet på at kroppen kvittet seg med "skit" og renset seg. Håret ble fett samme dagen jeg hadde vaska det, jeg lukta vondt, etc ... Så for meg var det bare i en overgang på kanskje en uke eller to.
i starten er det ikke uvanlig med hudforandringer hvertfall. Min hud er mindre fet nå (7mnd) en den er på høykarbo vil jeg påstå...
Rin sa for siden:
Jeg drikker ca aldri alkohol, så er ikke så dreven på dette... I går dukket noen opp og plantet en flaske Absolut Vanilia Vodka i fryseren min. Smakte en liten slurk, og det var faktisk ikke så verst, tatt i betraktning at jeg er veeldig glad i vanilje og mindre begeistret for alkoholsmak. :cool: På hjemmesiden: www.absolut.com/products/absolutvanilia/description# står det at den ikke er tilsatt sukker, men sier veldig lite om hva vaniljesmakstilsetningen evt kan finne på å bestå av. Noen som vet om denne er "trygg" på ketogent kosthold?
Supera sa for siden:
Søkte og fant denne. Så den ser ut til å være trygg. :ja:
Nerthus sa for siden:
Uff - jeg sliter enda jeg - og det er ett år siden jeg starta... fet i huden og fett hår (har ALDRI hatt før...) - MÅ vaskes hver andre dag (langt hår mye arbeid...) - kanskje jeg bare skal klippe det kort? :)
Rin sa for siden:
Oi, flott. Da kan jeg i alle fall benytte den neste gang det faller seg sånn. :p
Ignite sa for siden:
Det er det som kalles å felle av? ;)
camryn sa for siden:
:lol:
Huldr sa for siden:
Hehehehe :D
nellie sa for siden:
Hvorfor veier man så mye mindre når man våkner på morgenen enn når man legger seg? Altså uten å ha tissa eller noe i mellomtiden.
Kanutten sa for siden:
Du blant annet puster ut vanndamp og svetter. :) Soving er kjekt for vekta!! :ja:
nellie sa for siden:
Jaa, det er jo snakk om minimum 500 gram og maks 1 kilo forskjell. Må puste og svette noe alvorlig da:p
Nerthus sa for siden:
hehe - det er utrolig hva kroppen får utav seg uten at vi ser det ;)
Flippy sa for siden:
Jepp, hele tiden mens jeg var i Ketose, var huden og hodebunnen min helt fin - til vanlig har jeg eksem både ved neserota, inni ørene og i hodebunnen......det har begynt å komme tilbake nå, etter 3 mnd med vanlig mat......
vaskeklut sa for siden:
Jeg har et par sorte t-skjorter som har fått noe blekemiddel på seg, slik at de er blitt rødbrunoransje på noen plasser. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe tekstilfarge og farge de sorte igjen. Problemet er at de har hvit trykk, vil trykken også bli farget? Eller er den fiksert og reservert?
Der har jeg blandede erfaringer, det spørs faktisk på trykket. Er det tekstilfargetrykk, så er det en fare for at det blir mørkere, er det silketrykk så holder det seg (silketrykk er det vanligste, og har en litt glattere overlate). Jeg tror det beste du kan gjøre, er å kjøpe en tekstiltusj, og tusje på flekkene. Jeg har hatt samme problemet ettersom jeg stort sett bare går i svart, og har holdt på en del med mørkeromsarbeid, og har sølt emulsjon på meg, så lenge det ikke er snakk om et utvaska plagg, så er det ikke verre enn å tusje over. Men, med det sagt, så er jeg ikke den som er mest nøye på det!
Carisma sa for siden:
Jeg har farget flekkete plagg noen ganger, og som oftest har ikke fargen satt seg i flekkene. De har blitt lysere svarte på en måte, og syns nesten bedre :o
vaskeklut sa for siden:
:eek::eek:
Tror jeg gjør som photo foreslår jeg, kjøper en tekstiltusj! Sannsynligvis billigere og det.. :D Så kan jeg bruke den fler ganger og..
Timona sa for siden:
Om man spiser en hel sukkerfri sjokolade (Cloetta) og sitter på do resten av kvelden..rekker kroppen å ta opp noen av karbene da? :rolleyes:
Angrer :o
Nerthus sa for siden:
trøster
Timona sa for siden:
Takk :klem:
Hehe ..og nå husker jeg plutselig hvorfor jeg ikke spiser sukkerfritt godteri (det blir en stund til neste gang for å si det slik :flau: )
Takke seg til en kurv bringebær som helgekos i steden asså :p
Cherry sa for siden:
Ooookei, jeg har hatt en klokkeklar syklus i årevis. 6 uker mellom hver gang. Nå har jeg mensen. Det er bare 4 uker siden sist! Har jeg krysset en eller annen magisk grense mht på fettprosenten på kroppen min, som gjør at den kommer nå?
Det passer veldig dårlig, jeg skal på date i kveld:p
vaskeklut sa for siden:
Kjeft på den og be den gå og skamme seg? :o
Supera sa for siden:
Rart hvordan vi glemmer det mellom hver gang. Jeg fortrenger det negative ved for mye maltitol... Atkinsbarene reagerer jeg ikke på da. Men det skal ikke mange bitene av en sukkerfri kjøpe-sjokolade før det bobler i magen. Men det er da vi heller lager sjokolade selv. ;) Økosjokolade! Og så søter vi med litt stevia eller sukrin. Mmm!
vaskeklut sa for siden:
Kan man drikke øl når man har magekatarr?:confused: Snakker ikke store mengder, men en halvliter porter f.eks? (Liker best det mørkemørke ølet:o)
Anarko sa for siden:
Jeg lurer på; hvordan vi kan få i oss så mye karber av mais når maisen kommer hel ut igjen?
Skal fårikålkjelen ha lokk på når den trekker?
Ignite sa for siden:
Jeg bruker ikke lokk når den nærmer seg ferdig, men jeg liker at en del av væsken fordamper.
Ah, ok, etter å ha googlet en del oppskrifter så satte jeg på lokk, men den er ikke ferdig før om tre kvarter, så da tar jeg det av om ikke så lenge :).
Timona sa for siden:
Jeg hadde nok fortrengt bivirkningene selv, men kommer til å ha det friskt i minne en stund nå :o
Jeg lagde sjokolade fra økosjokolade i vinter, men synes ærlig talt ikke det var så veldig godt(forsøkte mange oppskrifter). Sluttet heller å spise sjokolade, og har spist bringebær eller en halv skyr med fløte som lørdagskos isteden.
Går tilbake til det jeg :o
Supera sa for siden:
Vi fordøyer kjernen, men vi har ikke enzymer til å fordøye skallet.
katten sa for siden:
Hei :D
Min idealvekt er 71 kg og eg er 163 høg.
Grunn til høg idealvekt er pga kraftig beinbyggning. Har fått sjekka det opp :D Har tenkt å gå ned i 79 kg, for når eg veier 71 kg, kan du telle ribb-beina mine.. Det er ikkje så fint. I følge BMI osv skulle eg vore rundt 60 kg... Stor forskjell :eek:
Du kan jo berre gje deg når du er fornøgd med deg sjølv :D Eller kroppen stopper når den har funni si idealvekt :D
nellie sa for siden:
Hva skjer om man kjører såpass fort forbi en fotoboks at man kvalifiserer til å miste lappen? Må man vente i flere måneder på at det skjer da, sånn som man innimellom må når man bare får en enkel bot?
(bare lurer forresten:p har erfaring med det siste, men lurer ille på det første;))
Minimeg78 sa for siden:
Hvor mye har jeg satt meg selv tilbake ved å fråtse en helt vanlig pizza-bit?
nellie sa for siden:
Ingenting så lenge du henter deg rett inn igjen. Hvis målet er å være i ketose har du sikkert ikke kommet ut av den engang:)
Minimeg78 sa for siden:
Ah takk, nellie. Du er den snilleste. Jeg begynner muligens å bli litt for hysterisk og se altfor mye sport i dette her..
Skal til Stockholm i helga og oppdager nå at det er valg i Sverige på søndag. Veit noen hva dette har å si for alkoholservering? Gjerne link!
Rin sa for siden:
Finnes det kjøttdeig i butikkene som har høyere fettinnhold enn 14%? Jeg synes det er så stusselig, og i dag sto jeg og så på en pakke fra Matmesteren, klart merket som kjøttdeig, som ikke hadde mer enn 5-6% fett. Ikke karbonadedeig, altså... jeg dobbeltsjekket. :p Vil gjerne vite om evt merke som har høyt fettinnhold!
Borghild sa for siden:
Gilde kjøttdeig inneholder 14 g fett pr 100 gr - har ikke funnet noen med mer nei.
vaskeklut sa for siden:
Noen som vet når NAV har utbetaling av sosial økonomisk hjelp?
Jeg har fortsatt ikke kommet så langt, men har lenge hatt planer om en liten ekspedisjon opp til Meny Ringnes Park for å speide etter medisterdeig, og lage medisterkaker av 50/50 medisterdeig og kjøttdeig. Veldig irriterende at jeg ellers kun finner medisterfarse på alle andre butikker, men har det for meg at en så innmari velassortert butikk som Meny bør ha det i utvalget sitt. Et tips, kanskje?
Ellers pleier foreldrene mine å blande rent grisespekk (ca 20%) i det elgkjøttet som kvernes (pappa er elgjeger), ettersom de feteste bitene stort sett blir brukt til biffer og lignende, det kan jo også være noe å prøve! Jeg kan ikke tro annet enn at spekk hos f.eks slakter må være veldig billig. Jeg har laget kjøttkaker og kjøttpudding hvor jeg har blandet i mye smør, men det har jo et såpass lavt smeltepunkt, at alt nesten forsvinner ut i steking, eller skiller seg, så jeg har vurdert å prøve med spekk i stedet.
Rin sa for siden:
Jeg er innom der ganske regelmessig, men jeg er ganske tilbakeholden og kan ikke fordra å faktisk snakke med folka i kjøttdisken. :p Så jeg vet jo ikke om de har medisterdeig til enhver tid, jeg ser det ligger fremme i hyllene en gang iblant. (For øyeblikket har de lammemedister, forresten!) - Men, ja, det er nok dette som blir løsningen for meg også, å blande 50/50.
Så lenge du klarer å unngå å snakke med disse fjortisene som jobber deltid etter skolen, men kommer i kontakt med de som faktisk har det som fag (jeg snakka med en der oppe om ribbe :D), så var min erfaring at han både var engasjert og hyggelig, og veldig opptatt av kjøtt og kvalitet. Men jeg hadde vel mer tenkt å kjøpe sånn ferdigpakka fra fryserdisken, min angst angående kjøttdisken går nok mer på prisene :o.
Men åh, nå fikk jeg lyst på medisterkaker, nå! :p.
Nerthus sa for siden:
Noen som har prøvd Wallenbergare fra Skaldeman-kostholdet? Bland 400gram svinekjøttdeig med 2 dl fløte og 4 eggeplommer. Ha i salt og pepper -stek i panna. Snakk om å få i seg nok fett i en kjøttkake - JEG synes de er knallgode (krydre godt!) - mens sambon syntes de bare smakte fett...
Sanney sa for siden:
hm, lurer på om jeg skal spørre mamma om medisterdeig.. hun jobber tross alt i ferskvaren på meny her jeg bor :p men må ærlig innrømme at medisterkaker er litt utenfor min kulinariske register.. så der må jeg nok ha en steg for steg oppskrift før jeg prøver meg :p
jeg lurer på om det er noen annen forskjell påmatfløte og kremfløte utenom fettprosenten.. butikken var tom for kremfløte, og maten smakte overhodet ikke det samme lagd på matfløte
Carisma sa for siden:
Prøv en halalslakter, da kan du som regel be om å få kvernet det akkurat slik du vil. Ei veninne pleide å få kvernet karbonadedeig med krydder.
Matfløte har nesten dobbelt så mye karbohydrater!
Og når det gjelder oppskrifter så er det ingenting som slår Ingrid Espelid Hovigs rødrutete kokebok. :ja:
Sanney sa for siden:
hm, jeg mener mamma kjøpte den blårutete til meg en gang for lenge siden.. står vel i bokhylla hennes ennå :p
Prøver igjen, noen som veit?
Carisma sa for siden:
(jeg var på ferie i sverige uten å røre en dråpe alkohol for et par uker siden, og hadde det veldig hyggelig likevel... så det er ikke krise om de ikke serverer det på en søndag altså. :D)
Brittk sa for siden:
VAr en liten tur på butikken istad ( merker at butikkturene er mykje lengre no enn før) og begynte å lese litt på sånne toro pakker med pizzafyll og sånt, der sto det atdet var 15 karb(trur eg) per tilberedt 100 gram uten kjøttdeig. Var og bort å las på tacokrydderet, men sto ingenting der. nokon som veit? Då ha eg evt gått på en smell. trudde krydder var krydder eg !!! :)
Carisma sa for siden:
Var det tacokrydderet i glass eller de posene som står sammen med skjell o.l? De i posene har 57g karbo pr 100g (mye av det fra sukker!), mens de fleste på glass ikke har karbohydrater.
Brittk sa for siden:
det var pose!! og fekk servert taco i helga, så der vart det nok litt for mykje karbo for min del. eg tenkte ikkje på det sidan det er krydder!!
Carisma sa for siden:
Veldig mange blandingskrydder inneholder sukker
Kitt sa for siden:
Rent krydder som oregano etc er jo uten tilsetninger, men feks krydderblandinger som tacomix og mange andre er tilsatt sukker av en eller annen grunn!:eek:
Her har du oppskrift på tacokrydder!
vaskeklut sa for siden:
Ingen?
arnakristin sa for siden:
Hei,
Dersom det er det som NAV kaller supplerende stønad så er det ca den 20.
Utbetalings oversikt NAV
SiljeG sa for siden:
Er natreen det samme som sukrin?
grotingeling sa for siden:
Niks
xeena82 sa for siden:
Sukring er naturlig, mens natreen er kunstig fremstilt. Begge er søtning.
Jeg har hørt noen si at det i tilfelle gjelder hele helga! Det er jo litt kjedelig! :o
Men nå etter masse googling, og fått råd av en svenska har jeg kommet frem til at det er bullshit! ;)
Hevingen sa for siden:
Jeg lurer på om jeg ødelegger mye hvis jeg spiser tre boller til frokost en dag når jeg ellers spiser lavkarbo. Har gått på en smell når jeg skal rekke tidlig tog f.eks og ikke kan spise på jobben (siden jeg ikke drar til jobben de dagene jeg tar toget).
TrillTrall sa for siden:
Det er ikke noe lurt og det er ikke noe godt heller. Kjøpeboller er ikke gode, kun hvis de er helt nystekte og varme - etter at jeg begynte på lavkarbo synes jeg til og med at grovbrød (med 4 grov-trekanter på posen!) smaker deigete etter noen tygg. :) Boller sender blosukkeret ditt rett til værs og rett i bånn igjen etter kort tid. Om du vet dette dagen før så sørg for å ha noe du kan ta med deg i veska eller sekken.
Hevingen sa for siden:
Takk for svar! Trenger litt spark i rompa om dagen, så godt at du ikke "gir meg lov" til å spise boller ;)
Zillah sa for siden:
No er jo svenskane heldigvis ikkje så forbudsglade som nordmenn. Det eg har klart å finne ut er at eg ikkje har klart å finne ein einaste link som peiker på at det er stengt for alkoholservering på valdagen. Eg har heller ikkje funne eit klart "ja, det er lov å drikke" - men det kan jo tenkast at det ikkje faller andre, normale folkeslag inn at det skulle vere noko galt i det... Så eg spurde ei veninne som er født og oppvaksen i Sverige og framleis bur der, og svaret eg fikk frå ho var
Har aldrig hört talas om att det skulle vara förbjudet med alkohol i samband med valet! Mig veterligen så finns det inga sådana regler. Alkohol serveras alla dagar.
God tur til Stockholm, og kos deg med eller utan alkohol ettersom kva du har lyst på :)
så bra, da har to svensker bekreftet det! Takk!
vaskeklut sa for siden:
Hvor lang tid tar det normalt sett før man blir frisk av magekatarr?:confused:
Kitt sa for siden:
Det er faktisk umulig å svare på. Noen blir svært fort friske og noen sliter med det hele livet!:eek:
Har du funnet ut hvorfor du fikk det, hva som gjør deg bedre og hva sier legen din om fremtidsutsiktene?
vaskeklut sa for siden:
:eek::eek::eek::eek:ÆÆUÆÆ! HELE LIVET?!
Jeg fikk det fordi jeg ble stressa og bekymra i sommer. Nå som ting begynner å ordne seg skulle jo ting strengt tatt bli bra! JEg er blitt bedre enn det jeg var for en måned siden da, det er jo positivt :) Så skal jeg visst til gastroskopi også etterhvert. Er det noen som vet om man kan be om å bli slått i huet med noe hardt på forhånd?:o
Legen mener nå at jeg bør begynne å bli bra nå, men.. :confused:
Kitt sa for siden:
Først gastro: du kan be om å få noe som heter Dormicum. Det er beroligende som gjør at du dr... tynt i hva som skjer med deg, for å si det svært direkte!:D
Ulempen er at du må bli på sykehuset flere timer i etterkant og får vel ikke kjøre bil hjem selv den dagen!
Ring på forhånd og si at du må ha det! (Jeg hadde aldri gjort det uten, men jeg brekker meg av en vanlig tannpuss:o)
Fordi magekatarr er nær lenket opp til stress, vil det kunne dukke opp i perioder gjennom hele livet når man først har fått det!
Om du er bedre enn tidligere, er jo et godt tegn. Fortsett å følge alle gode råd(også kjerringråd) til du er helt sikker på at du er frisk igjen!
Og lykke til på gastro!Kjekt å utelukke andre ting!:)
Borghild sa for siden:
Har tatt gastroskopi ett par ganger. Grua meg noe helt for jæ......, men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd.
De spurte om jeg ville ha en sprøyte og jeg sa ja. >Ble riktig så salig av den og kunne ikke kjøre bilen hjem.
Så få noen til å kjøre deg.
vaskeklut sa for siden:
Hm, så de stiller ikke spørsmål ved at jeg sier "hai, jeg vil ha Dormicum, ellers får dere ikke se i magen min!" ? Jeg har også tidenes brekningsreflekser, nemlig. Hmm.
Tja, ta med seg en venn/slektning og ta drosje hjem? Det må da vel gå greit? Bor ikke flere mil unna sjukehuset akkurat. Bare langt nok til at jeg skjønner man ikke behøver å forsøke å gå hjem etterpå:D
Kitt sa for siden:
Kan nok hende de ber deg prøve uten først, men det finner dere jo fort ut om lar seg gjøre eller ikke!
Uansett lurt å ringe dem og advare på forhånd!:)
vaskeklut sa for siden:
Jepp, jeg skal gjøre det :) Jeg erindrer forresten noe som at legen min mente jeg kunne få vival? Er det noe av samme greia?
Kitt sa for siden:
Jepp! De kan han skrive ut på forhånd, men det er piller som må tas så og så lang tid i forveien og kan være vanskelig å doser riktig etc!
Sanney sa for siden:
gastroskopi er noe av det værste jeg har vært med på, bare sukkerbelastning var værre... for ikke å snakke om hvordan jeg så ut etterpå.
jeg fikk antagelig for lite beroligene og var ikke samarbeidsvillig.. husker alt, og jeg brakk meg konstant.. fikk tidenes sprengte øyne etterpå, som varte i 3 uker :( skulle jo seff på ferie, grensefolka på flyplassen lurte jo fælt...
jeg lurer på om det er andre ting enn blodsukker (mitt er blitt så mye bedre nå, så skulle ikke bety noe), lavt folsyre og lavt jernlager som kan gjøre en slapp og trøtt.. tar multivitatminer nå, da jeg har hatt trøbbel med jern og folsyre tidligere.. men er fremdeles så innmari trøtt hele tiden, og følelse av konstant melkesyre, bruser i bena..
vaskeklut sa for siden:
Så kjekt å høre en oppmuntrende historie :lol:
Sanney sa for siden:
hehe, de fleste jeg vet om som har hatt det har ikke huska en dritt.. men jeg var ikke like heldig :p jeg var ikke helt amøbe, prøvde å dra ut slangen mens jeg lå der :p
Kanutten sa for siden:
Vi gir vival ca en halvtime før, det trengs ikke lengere tid.Kanutten sa for siden:
Jeg spiser Nexium fast mot magekatarr. Jeg NEKTER å svelge slangen så tabelettene koster flesk!! :eek: Men når skrotten har kommet i likevekt igjen skal jeg prøve meg UTEN Nexium.. :ja: Så med andre ord, jeg vet ikke om jeg har det fremdeles eller ei da jeg ikke orker finne ut av det NÅ.. Tar det ved en senere anledning..
Kitt sa for siden:
Syns å huske at det var noe sånt! :)
Men det anbefales vel uansett ikke å kjøre hjem selv!:eek:
Rin sa for siden:
Kanskje du trenger mer magnesium? Trøtthet og urolige bein høres ut som klassisk lavt magnesium, i alle fall...
Sanney sa for siden:
beina er ikke direkte urolige.. bare brusing. får som regel bare det når jeg har gått uten støttestrømper en god stund og så tar dem på.
magnesium verdien min var bra for 3 mnd siden, men hvordan det står til nå tar det ca 3 uker til jeg får vite... er magnesium i tablettene mine, så om det er svaret så håper jeg det går over snart :)
Ofte man må overdosere litt på magnesium en stund. Jeg tok 2x400 da jeg hadde hjertebank og litt spark i beina, men nå trenger jeg ingenting.
Det kan være greit å sjekke b-12 også, dersom man føler seg uopplagt, slapp, trøtt, tung etc.
vimsen85 sa for siden:
Har lært av frisørtanta mi at man alltid skal klippe seg hos den frisøren som ikkje e særlig fin på håret, for dei har klippt alle dei andre som ser bra ut på håret (dei andre frisørane, that is). Eg hata frisøra og har vært så heldig å bo nær tanta mi i 4 år. Ho e dyktig. Men d gikk bra sist eg var ho frisør da. Bare veldig dyrt på studentbudsjett :(
Åh? Haha. Vel, det gjelder ikke min faste frisør som jeg pleier å gå til. Hun kjører hard femtitallsstil, og har en helt überperfekt Betty Paige-lugg og hår som er så blankt at man kan speile seg i det :).
Det jeg er mest redd for er eksperimentelle frisører med "crazy" assymetriske hårlengder i tre farger og denslags. Jeg har alltid vært livredd for at jeg kommer til å ende opp med en eller annen førtiårskrisesemipunksveis eller se ut som en papegøye om jeg kommer under saksen hos en sånn en ... :cool:.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.