At man bruker den formen betyr jo ikke at man ikke kan det. Men kan man reglene kan man også bryte dem. Jeg vet utmerket godt at man skal si trettito. Og det godter meg egentlig litt at to og tredve lever i beste velgående tross at det ble "forbudt" for seksti år siden :p
Jeg sier det aldri sånn hvis jeg skal diktere et telefonnummer (fordi det bør være tydelig), men noe så enkelt som alder synes jeg det er hipp som happ å si trettito eller to og tredve om. Jeg synes to og tredve klinger best og ligger bedre i munnen enn trettito. Men det er nå meg.
:lol: Det er vel ikke spesielt for denne regionen? Er det ikke vanlig å si det da?
Du har vært flink de siste innleggene, ja. :snill: Jeg skjønner det med at folk synes at det er mer naturlig for dem, men jeg sliter til tider veldig med å skjønne hva folk med min dialekt egentlig skriver. Og det er enda verre med andre dialekter. De fleste vennene mine har fått med seg at hvis de vil ha ett skikkelig svar fra meg, så får de skrive bokmål eller nynorsk. Jeg svarer som regel bare tull hvis de skriver på dialekt. :geip: Og orddeling blir feil når man skriver på dialekt også. :ja:
Jeg har kommentert det mange ganger til folk og det er veldig sjeldent at folk vet at tierne skal sies først.
Jeg synes bare det er generelt slitsomt og "vondt" å lese dialekt, det blir litt som å lese tekster med utrolig mange skrivefeil, og det ender gjerne med at jeg bare hopper over. Har lurt litt på selv hvordan det hadde blitt om jeg skulle ha skrevet på min dialekt? Den er så underlig og ubestemt at jeg tror jeg hadde hatt problemer, men jeg ser at noen gjør det, og det ser tåpelig ut :o.
Dialekt er fint, men jeg synes også den naturlige evnen til å tilpasse seg er fint, og jeg snakker langt fra så mye dialekt til folk som ikke snakker samme dialekt som det jeg f.eks gjør til moren, faren eller søstrene mine, det skjer bare av seg selv, og jeg streber verken i den ene eller andre retningen.
Jeg synes forresten det høres stiligere ut og å si enogtredve enn trettien, og det faller meg mer naturlig. Og jeg er også fullstendig klar over den titallsregelen, men jeg gir en salig eff :cool:.
Jeg lurer på hvor lenge nettverkene til Netcom skal være nede, jeg :(.
Eg skriv gjerne dialekt om det berre er ein epost til bestevenninna mi eller mamma etc, men aldri offentleg. Synest det skurrar, heilt enkelt. Eg KAN skrive bokmål, men det fell meg ikkje naturleg, så då blir det relativt avslappa nynorsk.
Jeg er ikke såååå gammel, men holder fremdeles på både giraff, etage og garage... :) De rundt meg er helt oppgitte gitt. :o:rolleyes:
Og ungene mine kan kj-lyden for jeg har tatt dem hver eneste gang jeg hørte de sa skj- når de skulle si kj- fra de var bittesmå. :lol: Noe av det verste jeg hører er ungdommer og voksne som sier skjæreste og skino... :eek:
Jeg var ikke klar over at det var en egen "lov" på dette og er helt enig med deg - toogtredve ligger myyyye bedre i munnen enn trettito. Trettito høres nesten fisefint ut. ;)
Eg kan også finne på å seie toogtredve. Men eg skriv det ikkje, vanlegvis. ;)
Eg er moglegvis litt miljøskada av nederlandsken, for dei seier også det bakerste talet først, "tweeendertig".
Håndarbeidsspørsmål igjen: Jeg strikker en genser med rundbole, og ser nå til min fortvilelse at ermene blir for store, da særlig rundt overarmene. Genseren er tydeligvis litt stor i størrelsen, men jeg har strikket selve genseren i str small, og ermene likeså, men når jeg prøvde dem på nå (har strikket fram til fellingen) så er de for det første for korte, hvilket sikkert ikke er noe stort problem, men de er altså alt for vide for meg, og jeg lurer på om jeg burde strikke dem i xs, faktisk ... Dette er en Mariusgenser, og når jeg skal strikke ermene på resten av genseren, så er jeg litt redd for at det vil gå utover mønsteret. Noen som vet om det er tilfelle? Sånn den blir nå, så får ermene nesten en åttitallsfasong, hvilket ikke vil se bra ut på en genser som ellers har et ganske feminint snitt ...
Hm. Du får tilgi om jeg ikke forstår deg rett, men i utgangspunktet tenker jeg at dette blir riktig. Du strikker jo med samme strikkefasthet hele tiden, og da tror jeg det blir bra om du bare følger mønsteret videre. Husk at armene skal strikkes på bolen, så at de er for korte nå har ikke noe å si. Og armene og bolen går i ett, så det blir jo ikke erme helt opp til armhulen slik det blir med vanlig felling. Dermed blir de vel videre også.
Men hvis de er for vide hele veien fra vrangborden og opp er det jo en annen sak :)
Nå har jeg vært på Elna og spurt, og det går i utgangspunktet ikke, men mindre jeg gjør ermene så mye smalere at jeg kan strikke mønsteret etter hvordan det er lagt opp i xs. Men hun dama der viste meg også hvor langt opp jeg skulle dra ermet for å se om lengden passet, og jeg hadde tenkt rett. Ermehullsfellingen går jo i armhullet, og det er dit jeg har målt. Og det er jo ganske naturlig at ermene er for korte når genseren strikkes i small, for jeg har laaange armer, og langermede gensere som fint passer i kroppen er stort sett alltid for korte i ermene, jeg har samme problemet med beinlengde, er rett og slett mye bein og armer på meg :p. I tillegg til at de er veldig tynne i forhold til kroppen ellers, så jeg var redd dette skulle skje, men jeg finner ut av det, sikkert, jeg må vel bare regne og trikse til jeg får en like totalmengde masker som i en av størrelsene.
Vil bare dele min beundring for de strikkende :) har prøvd - og strikket trangere og trangere og trangere og hadde skuldre over ørene tilslutt! Ikke noe for meg den hobbyen der gitt - fint at ANDRE gjør det! (Søstra mi strikker på bestilling fra meg - bare jeg betaler garnet - fornøyd)
Har du begynt på mønsteret på erme endå?
Hvis ikkje, så kan du strikke ermene så mykje lenger som du vil ha dei, feks 5 cm lenger før du begynner på mønsteret. Det har ingenting å si for mønsteret, berre du held deg til det maskeantallet du treng når enten mønsteret begynner eller ermen er ferdig. Det du kan gjere er å legge ut maskene i eit seinar tempo videre oppover. Er det med raglandsfelling eller skal du sy i armene etterpå?
Det med at jeg kan strikke ermene lenger skjønner jeg at ikke er noe problem, men det som ER problemet er at ermene som de er nå, og jeg har fulgt mønsteret til punkt og prikke, begynner å bli for store allerede ved albuene. Det er verken raglan eller påsying, men rundbole, uansett hjelper det lite å felle av færre oppover skuldrene når ermene alt er for vide ... :(. Genseren er allerede litt kroppsnær, og det er sånn jeg vil ha den, blir ganske dumt med genser som sitter etter på kroppen, og henger og slenger på overarmene.
Det tviler jeg på, men verken firmaer/bedrifter, markedsanalysebyrå eller selgere har lov til å ringe med skjult nummer lenger, så det er mest sannsynlig en privatperson som har ringt deg.
Okay, sorry misforstod deg litt der :D Er ikkje heilt sikker på kva rundbole er, men er det når du strikker alt sammen, og kunn feller for armene?
Du kan sjølvsagt strikke XS armer, eller slutte å legge ut masker når du syns dei er passe i vidde. Einaste du må passe på er å telle, så mønsteret blir riktig. Det er vel noko slikt som 16 masker i ein rapport, så då må det masketallet du ender opp med være delelig med 16.
Litt kjedelig å måtte rekke oppatt heilt ned til under albuen, men då får du ein genser du blir 100 % fornøgd med istaden for 70%..
Aha, stilig ... Jeg ville vel bare fortsatt med å ikke ta den. Har selv hatt et lite problem med en ikke riktig navla person som har ringt meg fra skjult nummer, men vedkommende har også lagt igjen telefonsvarerbeskjed og sendt meldinger, så jeg vet hvem det er, og har rett og slett bare slutta å svare når det er skjult id. Husker det fantes en funksjon på en telefon jeg hadde en gang som sendte alle skjulte id-nummer rett til mobilsvar, men den har jeg ikke funnet på den mobilen jeg har nå, mulig det ikke går heller, ettersom jeg har tele2-kontant, det ekskluderer i alle fall den veldig etterlengdede funksjonen 'samtale venter' ...
Okay. Då veit e det :D
Ein rapport er frå mønsteret begynner til siste maska før det gjentar seg. Så på marius genseren blir det frå X til neste X begynner. ( Ein rapport er X♢- litt dårlig tegna :lol:)
Rapport er den unike delen av et mønster som du gjentar x antall gongar for å få heilheten, som er så-og-så mange maskar før den gjentar seg. If that made sense. Likedan med ein tapet eller ei gardin med mønster.
Takk for den, Katten, men som jeg skriver i et senere innlegg er jeg generelt ikke for å bruke dialekt, da ... :o Når det blir mange avvikende ord og former irriterer jeg meg nok jeg også ... Det går ut over lesbarheten, som de andre skriver.
Jeg synes man bør ta med "r" i slutten av ord og skrive "eg", f eks. Det er litt på samme måte som med sms-språk. Det kan (til nød) gå an i en sms, men når man skriver på et forum synes jeg man skal skrive hele ordet fullt ut. Ihvertfall der man ønsker å bli saklig forstått - i blogger og journaler kan man jo være litt friere.
Hvis dette skjer om natten og fra samme nummer ville jeg lagt inn en avvisning på anrop fra dette nummeret så slipper du å bli vekket. Hvis det lar seg gjøre på din telefon da.
Du kan legge inn på telefonen at du ikke vil motta telefoner fra skjulte nr... dette fant jeg ut da jeg la inn skjult nr på min tlf en gang og fant ut at det var en del jeg ikke fikk ringt da :) (Nå er dette en stund siden så ikke sikkert det gjelder lengre - har ikke sjekket på min nåværende tlf)
Vel da er det jammen godt e ikkje skriv rein dialekt då, og berre bryt litt med å kutte ut ein bokstav her og der. Hadde nok blitt mykje værre å forstå då :)
Selvfølgelig er det lov å skrive på dialekt, det er bare UTROLIG slitsomt å lese. Skriv på røverspråk om dere vil, men husk at noen skal lese det, derfor er det letteste for alle å ta såpass hensyn at man skriver på et av våre to skriftspråk etter beste evne.
Du kan melde det til politiet, de har lov til å hente ut opplysningene. Hvis det skjer hver natt ville jeg tatt meg bryet og meldt det :ja:
Jeg mener at man skriver for å få fram et budskap, og da er det opp til avsender av budskapet å sørge for at motparten forstår det. Så kan man gjøre hva man vil utfra det :D
Kan det å bekymre seg om man kanskje er gravid fremprovosere "graviditetssymptomer"? I og med at jeg går på p-sprøyte har jeg jo ikke mens... men av diverse grunner var jeg 2 uker for sent med påfyllingen, og jeg hadde samleie bare 6 dager før jeg skulle hatt sprøyta.. Siden started av august sliter jeg med tretthet og de siste par dagene kvalme.. mamma spøkte med at jeg var gravid, og nå er jeg redd.. det passer absolutt ikke å være gravid =/
Nå skal jeg heldigvis til legen på mandag, men tror jeg skal stikke innom apoteket imorra og kjøpe en test..
nei, men jeg er veldig tissetrengt om morran. men det er jeg alltid:p jeg trosset kvalmen og stakk på meny og kjøpte tester.. men jeg skjønner ikke helt..
"du kan gjøre testen 6-15 dager etter befruktning"
hvis man vet når man ble befruktet vet man jo at man er gravid eller? o.o; og det står man bør gjøre det om morgenen, så jeg får vel vente. men man skal jholde pinnen i strålen i 10 sek.. jeg er jo ferdig lenge før det..
Jeg har tatt 2 gastroskopier uten dormicum,kun med lokalbedøvelse(flytende drikke) i halsen.
Jeg brakk meg når slangen skulle forbi svelget,ellers gikk det helt fint.
Det er viktig å prøve å slappe av og puste rolig,så får man ikke panikk når man ligger der.
Sanney,
Når ein testar tidleg at det evt er svært lave hormonmengdar tilgjengeleg i urinen, så er det best å bruke morgonurin fordi den er meir konsentrert og derfor antagelegvis gir eit sikrare svar enn om du testar andre tidar på døgnet.
Tiss i ein kopp du. Det å tisse på ein pinne er kjempevanskeleg uansett kor mykje eller lite ein har innabords - det gjorde eg berre aller første gongen eg tok test.
Hahaha. Liker at det har blitt en skikkelig språkdiskusjon her. Jeg har et til spørsmål om og/å. Skulle skrive noe om fra engelsk, sånn at jeg er sikker på at jeg har begrepene på plass. Jeg skrev; "Vi trenger konsepter/begreper for å kognitivt kunne organisere verden." Er dette riktig? For å'en er da infinitivsmerke til kunne? Eller burde jeg skrive "Vi trenger konsepter/begreper for å kunne organisere verden kognitivt."?
Jeg tror dessverre det er lov til å skrive det slik du gjør først, men i min ører og øyne høres og ser det aldeles fryktelig ut... På samme måte som man kan skrive "...å ikke spise..." Jeg mener bestemt at man ikke kan "å ikke" noe som helst, men der er ikke språkrådet enige med meg. Ja, jeg har spurt. :o
Jeg tror problemet mitt her egentlig var at jeg ikke helt klarte å endre ordstillingen på en god nok måte mens jeg leste. Men det er lov å skrive: å (annet ord) verb i infinitiv?
Jeg synes (jepp, synes) at det bør tenkes litt i verdiperspektiv her, det er i alle fall sånn jeg tenker. Hva er det som er viktigst i setninga? Kognitivt, eller verden? Hvilket ord skal ha størst oppmerksomhet og tyngde? Jeg synes også den siste høres lettere ut, men her er det snakk om språklige begreper basert mer på skjønn, etter min mening ;).
Takk for gode tilbakemeldinger! Har to spørsmål til.
For det første, er det noen som tar Hanne Nabintu Herland alvorlig og hvordan påvirker hun hvordan dere ser på religionsvitere? (jeg vet ikke hvordan noen med en master i religionshistorie kan gå rundt å titulere seg som det, men det er en annen sak). Og tror dere at alle religionsvitere er slik?
For det andre, er det noen som har erfaring med mindfullness/oppmerksomt nærvær?
"Vi trenger konsepter/begreper for å kunne organisere verden kognitivt."
lyder best og mest riktig i mine ører, men du kan også skrive om den første setningen til å bli smidigere og slippe å splitte infinitivet hvis det er ønskelig:
"Vi trenger konsepter/begreper for kognitivt å kunne organisere verden."
Men uansett synes jeg det høres unødig tungvint og kronglete ut på norsk. Det er mye lettere å forstå meningen i setning nr 1, og mer poengtert også synes jeg :)
De andre spørsmålene: Flaut, men vet ikke hvem hun er ... Men av Wikipedia så hun ikke spesielt seriøs ut, nei!
Jeg praktiserer vel det som kalles mindfulness/oppmerksomt nærvær en del (edit: jeg prøver), men har ikke så mye forhold til akkurat de begrepene. Har lest litt om det da :)
Jeg blir bare fryktelig provosert av ho der kjærringa som kalla seg religionsviter. Studerer master i rel.vit hvis noen lurer. "Dette handler om spiritisme, heksekunst og magi som har til hensikt å kontakte såkalte døde og drive med åndemaning. Det står i en sterk kontrast
til religionene som søker Guds godhet til å få hjelp til å bli bedre mennesker i samfunnet."
Sitat fra dagbladet. Lurer veldig på hvordan noen kan være såkalt død. Det er bare så provoserende at hun får være den som uttaler seg i media om religion. Tror egentlig hun er sprøyte gal! Måtte bare få det ut.
Var på et seminar om mindfulness i dag. Synes det var interessant. Jeg hadde tenkt å være med på et kurs i det da jeg bodde i Tromsø. Gikk på et depresjonsmestringskurs ved studentrådgivninga. De anbefalte å ta det kurset også. Jeg synes det er interessant. Men jeg synes også det ligner veldig på den type meditasjonsøvelser vi gjorde i yogaen i India. Men der var det ikke fokus på å være oppmerksom også i hverdagslige aktiviteter. Jeg kunne tenkt meg å prøve, men er usikker på om det er noe man bare kan gjøre på egen hånd. Har du tatt noe kurs, eller bare lest om det? Hjelper det på din psykiske helse?
Hahaha, Nabintu. Nei. River meg i håret hver gang hun uttaler seg om noe, men jeg lar ikke henne diktere mitt syn på religionsvitere mer enn jeg feks lar Charles Manson representere alle Beatles-fans. :p
Hva angår mindfulness - jeg har en norsk bok om det der, tittelen er Lev livet nå. At jeg eier den boka er veldig tilfeldig, jeg har selv lite interesse for slikt, men de norske ekspertene på temaet finnes, altså. :cool:
Det er jo godt å høre. Jeg tror alle religionsvitere og religionsvitenskapstudenter føler seg ganske uthengt hver gang hun er i media.
Jeg var på foredrag med en norsk psykologiprofessor om mindfulness i dag. Og synes det var interessant. Og dersom det kan hjelpe min psykiske helse kunne jeg tenkt meg å vite mer. Kanskje jeg må prøve å finne en bok og lese litt. Min psykiske helse er ganske god for tiden da. Så det er vel ingen hast.
Og takk gudene for at du ikke hører på galnedama ;)
Hmja, sånne lukker jeg ørene for ...
Jeg har ikke tatt noe kurs i akkurat det, men har gått på kurs der jeg har meditert, og hørt på diverse guidede meditasjoner og sånt, og lært meg mye selv. Jeg bruker det mest til å gå inn i kroppen og legge merke til den, og det hjelper mot å være alt for mye i hodet og tankene som jeg har en tendens til. Jeg legger merke til hvor følelser og vondter og spenninger sitter i kroppen og holder oppmerksomheten der, og da slipper mye taket av seg selv. Jeg syntes det var vanskelig før, for det tok tid før jeg fikk det til, men nå synes jeg gevinsten blir større og større. Jeg føler at jeg blir balansert og rolig av det - både der og da og mer og mer på sikt. Får bedre kontakt med min indre stemme, og min egen kropp :)
Men egentlig er vel det jeg skriver om mer det du beskriver at du gjorde i yogaen. Men husker at da jeg leste om buddhismen på religionshistorie (har såvidt vært innom der jeg også for mange år siden ;)) sto det om f eks å legge merke til glasset man vasket opp, så det er jo også en gammel praksis. Jeg prøver å gjøre det også, men jeg er mer glad i å gå innover enn utover ... Men jeg prøver. Har f eks begynt å sette meg på en benk i parken (eller som i dag med ryggen mot en trestamme) og lukke øynene, høre på lydene rundt meg, kjenne hvordan høsten lukter, og hvordan sola varmer.
Var det noen som sa enkle korte svar? :o Sorry hvis det ble litt dårlig formulert, er trøtt.
Jeg tror norske medier (i alle fall avisene) gjør litt sport av å gi mikrofonen til, for å si det pent, "fargeklatter"? Gjerne folk helt i ytterkantene av forskjellige meningsspektrum - Nabintu får snakke om hvor fæle norske kvinner er mot mennene sine, Nina Karin Monsen får vræle fra seg om prøverørsbarn og ekteskapslov, og så har vi en prinsesse med en engleskole og en snåsamann hvis mening blir hentet inn i tide og utide... blir rart å skulle dømme religionsvitere som gruppe på grunnlag av ei dame som faller inn i dette menasjeriet. :p
Hehe. Jeg syns egentlig at debatten om Märta har blitt litt merkelig. Det som faktisk er problemet er at vi har statsreligion og at hun som medlem av kongehuset automatisk tilhører kirken, på en måte. Men jeg mener at alle skal kunne velge sine egne religiøse/spirituelle praksiser. Og selv om jeg ikke er en stor tilhenger av misjonering, så bør også andre trosretninger enn kristendommen få lov å spre sitt budskap. Märta bryter, så vidt jeg vet, ikke loven. Og en religionsviter burde vite bedre enn å si at de fleste religiøse prøver å være gode og fromme og gjøre godt i samfunnet, mens Märta er en heks som prøver å skade andre. Det finnes mange eksempler på religion brukt som maktmiddel og som grunnlag for å skade andre. Og det finnes ingen vitenskaplige bevis på at spiritisme skader noen. Dersom man velger å bruke begrepet spiritisme. Men ja, media liker disse "viterne" som kanskje burde vært beskyttet mot seg selv. (ja, hva var det du sa om korte, enkle svar Frøy?)
Jeg tror jeg skal på biblioteket og se om de har noen bøker om mindfulness. Kan virke som noe jeg har nytte av. Tusen takk for at du delte erfaring med meg Frøy! :snill:
testen var NEGATIV! wohoo! ingen potensielle unger å bekymre seg om no mer :D da er det bare å finne ut hvorfor jeg er så satans trøtt og uopplagt hele tiden...
Om alle blodprøver etc er fine er det ikke lett å finne ut av sånne ting! Jeg kan skylde på både fibromyalgien og alt for høyt blodsukker!:p
(Og litt for mange sene kvelder:o)
Ketolyse-soyaprotein kan du bestille fra nettsidene til ketolyse, eller med litt hell kan du finne produktene på nærmeste Meny. Tror det er en liste over utsalgssteder under ketolyse-biten av forumet!
Takk for svar dere :) joda, har en Meny butikk ikke langt herfra, så jeg tenker sjekke der, var det ikke noe som het soyamel også, finnes det i vanlige butikker?
Ja, de er veldig frekke. Men de ser hva vi tenker. De ser at nå har vi tenkt å gjøre ditt og datt og da bare sniker de seg bort å tar ferie. JEG VIL OGSÅ!
Lurer på om noen vet om en lavkarbovennlig lege i Bergen? Og en flink og grei tannlege (som ikke har for store hender). Jeg har hatt betennelse i munnen noen mnd nå. Tror jeg må rotfylle en tann. Men har liksom utsatt det. Men nå er det vondt :(
Takk! Men tenkte mer på fastlege som var litt positivt innstilt til lavkarbo. Er student og har desverre ikke råd å bruke 1500,- på en legetime. Bare tenkte det hadde vært godt å ha en fastlege som ikke ville "fordømme" kostholdet mitt.
Jeg fikk utført en rotfylling og litt annen reparasjon i gapet hos en veldig snill og fobi-vennlig tannlege på Sentrum Dental, det er på Vågsallmenningen, såvidt jeg husker. Veldig proft og fint der, langt bedre enn tannlegen jeg oppsøkte sist her i Oslo. :ja:
Takk. Da skal jeg ringe de :) Jeg er litt skeptisk til tannleger etter at en begynte å operere i munnen min uten å si fra en gang i tiden. Det var den gang man gikk til tannlege for å få leke. Men jeg ble liksom litt kurert for tannlegeentusiasmen min den gangen..
Tja, si det.. Hvis du ikke har planlagt mat enda, så la dem slippe løs på kjøkkenet alene? Kjøpe inn pita og diverse til minpizza og la dem styre på litt selv?
Og en ting til. Noen av mannfolka på lesesalen snakket om proteinpulver (i forhold til trening) og en av dem er alergisk mot alt mulig (egg, melk, soya, grønnsaker, frukt +++). Og fikk som råd av den andre å prøve hempprotein. Noen som vet noe om det?
Du trykker på sitatknappen som er ved siden av "sitér" (altså den som siterer automatisk) sånn at den blir rød, og når du skal bruke sitatet bare trykker du på "skriv svar", og under tekstboksen står det et valg om du ønsker å bruke sitatet. Sånn ca noe sånt noe :p. Jeg har titt og ofte trykket på den knappen fordi jeg vil sitere noe mens jeg leser videre, og så har jeg glemt det hele, og først sett det når jeg skal svare i en annen tråd.
Hihi. Har oppe 7 lavkarbofaner, 8 blogger (tre av dem lavkarbo) og sikkert 20 faner til. Litt vanskelig å følge med :p
Har enda et spørsmål (hehe. Tar aldri slutt med meg). Har noen av dere fått større bryst av å gå på lavkarbo? Mine ble slappe og hang en del. Men nå har jeg merket at de er blitt fastere. Ikke at de står der av seg selv, eller noe. Men det virker som de har fått et løft og nå tror jeg at de har blitt større igjen. For nå har jeg brukt den samme bh'en nesten hele tiden de siste to mnd. Og den siste uka har jeg liksom fått dobbelpupp i den. Syns det er veldig mystifistisk :p Noen som har opplevd noe lignende? Leste en gang på kostdoktorn at han hadde hørt om mange som fikk større bryster av lavkarbo. Interessant konsept ;)
Bare viktig å få med hele sitatet med koden først, sånn at man får med linken og kan gå tilbake til det opprinnelige sitatet.
Jøss, det har jeg aldri hørt noe om. Hormonelt, kanskje? Jeg for min del har gått ned fra 100C/D til 80B/C, men det har vel mer med at det er 23-24 kg mindre på kroppen min. Men sånn rent tyngdekraftmessig, så er de på ca samme nivå som tidlig i tjueåra, og det kunne jeg ikke vært mer fornøyd med :).
Det kan ikke ha noe med at resten blir mindre da? Kan virke som at puppene blir litt større og fastere når midjen blir slankere eller magefett som de har "hvilt" på blir borte f.eks
Det forklarer kanskje ikke dobbeltpuppen da men:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.