< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kanutten sa for siden:

:eek: Jeg glemte ta med potensen! :o

Hevingen sa for siden:

Jeg er jo enig i at det blir litt rart å flagge på halv stang på balkongflagg. Men det er noe med det å markere et dødsfall også. Men jeg flagget ikke med balkongflagget selv da pappa døde. Kom bare på tanken da jeg så et flagg på halv stang her om dagen.

TrillTrall sa for siden:

Høyst vanlig etter en sprekk. :) Du må vel bare vente til det gir seg, det gjør jo det i løpet av en dag eller to.

Zillah sa for siden:

Noken som veit kor eg la ekstraboksane m ketolysevitaminar?
:confused:

Gerd sa for siden:

I krydderskapet???? :D (der har jeg funnet igjen mine en gang :lol:)

Ferskenbeinet sa for siden:

Noen som veit hva disse store grenballene som tuller rundt i forlatte westernbyer heter?

Krøllerellerei sa for siden:

Tumbleweed?

Jeg hadde satt noen vitaminer i det skapet det står ekstra toalettpapirer.

Takk! Finnes det et norsk ord?

Gerd sa for siden:

:lol:

Markløper tror jeg.

kennygirl sa for siden:

Ingen som har noen erfaring med dette?

Kanutten sa for siden:

Kanskje de rett og slett heter Store Grenballer??? :p Jeg kom bare på hårballer... Men de er ikke så store... og IKKE ruller de rundt i forlatte westernbyer...

Kitt sa for siden:

Eller steppeheks!:eek:;):D

Photobscura sa for siden:

Russisk tistel, faktisk :D

Kanutten sa for siden:

En kjapp tur på nettet viser at alle tre damene har rett! :heia:

Gerd sa for siden:

bakemix kan du bruke. den har ikke bismak slik som mye soyaprotein.

kennygirl sa for siden:

Joho :) TUSEN TAKK for svar :)

ada-emilie sa for siden:

Er det like vanlig å miste mensen som å få den tilbake etter et fravær etter å ha gått over til lavkarbo, eller er det slik at det er undervekt som må være årsak?

nellie sa for siden:

Aldri hørt om noen som har mistet mensen på grunn av lavkarbo:) Bare sykluser som har stabilisert seg på den ene eller den andre måten. Det skal vel virke hormonstabiliserende og å miste mensen er ikke akkurat noe stabile hormoner jobber for å få til, med mindre man er i overgangsalderen.. Men da er de kanskje ikke stabile uanset..
Du har vel en fettprosent som ligger rundt der man mister mensen:)

ada-emilie sa for siden:

Ok. Da trenger jeg ikke forvente å få den tilbake heller da, antar jeg.Takk for svar.

Carisma sa for siden:

DET lurer jeg også på! Har prøvd å spørre sambo vordan han klarte 3 år på vgs der, men han kan ikke forklare det :D

Sukkerkulør. Trenger veldig lite, så den utskeielsen bruker jeg de to gangene i året jeg skal lage ordentlig løk. :o

På helsekost her hjemme hvertfall finnes det en ingefær og sitron(gress?) te fra Yogi som er helt fantastisk mot kvalme. Dessuten funker den veldig bra om man begynner å bli forkjøla eller lignende, man svetter rett og slett ut dritten...

Mitt hår var helt håpløst intil jeg oppdaget Tigi-shampo/balsamene. Stort sett alle funker på meg, men i det siste har jeg nesten bare brukt denne:
www.lookfantastic.com/hair/tigi-bed-head/shampoo/tigi-bedhead-superstar-shampoo.html
De "tynger" håret uten at det ser fett og klistret ut som andre shampoer gjør. Nå kan det til og med lufttørke uten å fly i alle retninger.

Flagger på halv stang! :ja: Det har jo med å vise respekt for den avdøde, og vil man det så flagger man på halv, og heiser til hel når personen er jordfestet. Man flagger hvetfall IKKE på hel stang! (Jippi, han er dau liksom??)

Jeg syns bakemiksen smaker værre enn det meste av proteinpulver, pga JBKM.... Men wheyprotein smaker mindre enn soya.

Furine sa for siden:

Takk Carisma, skal sjekke ut om den finst her også! Har jo fått tak i frisk ingefær, og hatt i kopp i skiver, men kan jo vere greit å ha teposar i bakhand.

Det er vel ikkje alle verandaflagg som kan "senkast på halv" - så då meiner eg det er best å berre la vere. Men kvar sin smak ;)

Karissima sa for siden:

Jeg kjøper ingefærdrops i innvandrerbutikk for jeg blir noen ganger bilsyk på lange turer hvis jeg sitter i baksetet. Da er ingefærdropsene god å ha :)

Carisma sa for siden:

Nå har jeg vært fraværende en stund og det har hopet seg helt villt opp med nye tråder. Kan vi ikke bare fjerne alle de med ting som det har blitt spurt om før, så blir det mindre å lese? fnis :lol:

Kitt sa for siden:

Velkommen hjem! Var ferien fin? Har du savnet oss?:)

Slapp av, vi har bare sørget for at du har noe å gjøre i regnværet!;)

Vettel sa for siden:

Jeg finner ikke tråden om ett brød som Ica Sverige har. Det skal være temmelig lavkarbo brød, som fås på ica.
Noen som vet??

Supera sa for siden:

Jeg tenker sånn hver dag. Jeg har rett og slett ikke tid til å lese alt. Men det er jo selvfølgelig også bra at forumet er for stort til at jeg kan lese alt.

Kitt sa for siden:

Denne tråden?

Vettel sa for siden:

Tænk ju!

Merkelig å glemme navnet på det brødet da gitt, alzheimer-light?! ;)

Ina64 sa for siden:

Hvor var det man bestilte disse vitaminene som ble anbefalt på lavkarbo-kosthold?

kennygirl sa for siden:

På ketolyse.no får du kjøpt vitaminer tilpasset kost indusert ketose

Kitt sa for siden:

Det får du bestilt her, eller kjøpt i utvalgte Meny- butikker!

Ina64 sa for siden:

Takk. Da ser jeg at jeg kan få fatt i de i en butikk i nærområdet.:)

Ethewia sa for siden:

Ojoj, så ikke denne før nå, jeg. Der ser man hvor mye jeg følger med. :p Men tusen takk for det, jeg har blitt smågal av frustrasjon til tider, hehe.

Kitt sa for siden:

Jeg lurer på hvorfor jeg plutselig ikke klarer å legge inn bilder fra andre steder etc lengre!:(
Eller det går bra av og til, men none ganger.....:mad:
Skulle legge inn et bilde av en matpakke hentet fra Google, kom fint frem helt til jeg skulle Forhåndsvis, da var det borte.
Her om dagen skulle jeg skrive en bursdagshilsen og legge inn bildet av en flott blomsterbukett. Bursdagshilsnen endte alltid opp i små bokstaver enda jeg så klart og tydelig at det var skrevet med Caps Locken på.
Blomsterbuketten kunne jeg bare glemme, den ville bare ikke, uansett hvor mange forksjellige jeg prøvde!

Noen???

Jeg elsker å bruke bilder etc og dette irriterer meg noe alldeles sinnsvakt!!!:(:(:(

blåbær sa for siden:

I går og i dag har alt jeg har spist hatt en vond bismak. Har aldri opplevd noe lignende. Smaker omtrent som såpe, og den smaken kommer litt etter matens egentlige smak. Noen som vet hva det kan komme av?

Kitt sa for siden:

Ketose?:)
Eller i ferd med å bli forkjølet?:helsesjek
Noe mineraler i drikkevannet der du bor?:eek:
Forgiftet av en sjalu elsker?:p

camryn sa for siden:

Sjekka at den drops-posen du kjøpte faktisk var drops og ikkje små såpestykker?
Been there... :o

Furine sa for siden:

:lol: Fantastisk!

blåbær sa for siden:

Kan være forkjølelse på vei. Pleier å få vond smak i munnen av vafler og slikt med bakepulver/natron når jeg er forkjølet, men det er ikke samme smak, og nå smaker jo ALT vondt. Ketose er jeg vel i sånn omtrent konstant, så jeg håper da ikke det er det!

Haha :lol:

Ethewia sa for siden:

I mangel av en bedre plass å spørre om dette, så tar jeg det her:

Jeg har ganske tjukke hender, og lurer på om dette vil forandre seg ettersom jeg går ned i vekt? Har granska hendene til folk på disse før-/etterbildene, men har ikke kommet over en eneste pølsehånd på førbildene. Ei heller på etterbildene selvsagt, men det er jo ikke så overraskende. Logisk sett så burde jo hendene krympe i takt med resten av kroppen, men jeg er usikker på om det faktisk er tilfelle. Synes å huske at jeg hadde likemye pølsehender da jeg veide 30 kilo mindre. Noen som har personlig erfaring? :p

Carisma sa for siden:

Det høres ut som du har mye vann i kroppen, da får man ofte tjukke hender.

Ethewia sa for siden:

Men jeg har jo så og si alltid hatt det, altså tjukke hender. Ser mest ut som lubne barnehender, bare i størrelse voksen. Er det ikke da usannsynlig at årsaken er for mye vann?

Vettel sa for siden:

Kanskje alltid hatt for mye vann i kroppen? Så det kjennes som "normalt" for deg?

Jeg har forøvrig gått ned i størrelse både i føtter og hender. Så taper nok fett overalt ja.

Sjekk litt symptomer på vann (for mye) i kroppen du!

Huldr sa for siden:

Jeg har lest at det er noen av oss som går ned lite i de "ytre" kroppsdelene, som ansikt og hender, i de første fasene av vektnedgang. Ser du har en del igjen å gå ned, så det kan hende (:D) du vil miste noe der etterhvert.

Jeg har også sånne babyhender. Grrr!

Men det er gjerne vi som mister mageflesket først da - så noko for noko! :)

Jeg lurer og på om det går an å kjøpe kun bakstykker på øredobber?

Datteren min fikk hull i ørene for ca 2 mnd siden. For to uker siden skifta vi ut til noen nye i sølv som vi hadde kjøpt på gullsmed. Nå kom det plutselig masse gøsj ut av begge, og det var hovent. Jeg skifta til gulløredobber og har smørt med noe bakteriedrepende og hun ble bra etter en dag. Er det noen som ikke tåler øredobber i sølv, eller var det tilfeldig at det kom gøsj 2 uker etter at vi satte de inn?

vaskeklut sa for siden:

Er det noen som vet hvorfor jeg har en SÅNN dag i dag? Alt går på tverke og i tillegg regner det. Nå oppdaga jeg akkurat at jeg er i riktig forelesningssal, til feil tid. JEg skal ikke hit før om to timer! AAAAAÆÆÆÆH.

Ethewia sa for siden:

Får håpe jeg går ned både her og der jeg også, da. Skal uansett google litt, ja.

Jøss, har det en sammenheng? Har jeg aldri tenkt over. Kan være det er verdt det da, altså. :p

Carisma sa for siden:

Tror du får tak i det der man kjøper sånne ting å lage smykker av.

Kitt sa for siden:

Jada, du kan få kjøpt bare bakdeler,og det kan være tilfeldig, men desverre har nok din datter nå blitt allergisk mot nikkel og sannsynligvis sølv!:nedfor::_oppgitt::nedfor:

Det er ikke mange som ikke tåler sølv, men noen tåler rett og slett svært lite annet enn gull! Og plastikk, faktisk!
Det finnes også noen som er laget av titan(får dem i tattoo- sjapper), som ingen blir allergisk mot!
Også kirurgisk stål er det få som reagerer på!

Kitt sa for siden:

Og hos gullsmed og Glitter og.....

Carisma sa for siden:

Jeg er faktisk kjempeallergisk mot plastikkøredobber! Det skal liksom være det absolutt safe men jeg hovner opp og får allrgisjokk av det :eek:

kennygirl sa for siden:

Noen som vet hvordan man forebygger nyrestein?

Hevingen sa for siden:

Kanskje saltfattig mat, og mye væske.

blåbær sa for siden:

Er det noen som har prøvd denne?

Mye billigere enn å kjøpe cocosa på helsekost ...

Det kan være nikkel i sølv, jeg kan ikke ha nikkel i ørene, gull kler jeg ikke, så det blir stort sett bare titan eller kirurgisk stål (jeg har 8 mm hull i ørene :p).

MAYDAY, MAYDAY! Jeg strikker en kjole, men har prestert å kjøpe feil garn -det vil si riktig merke, kvalitet og farge, bare at det er en litt tykkere variant enn den i originaloppskrifta. Er det noen her som har en helt vanlig barnekjole, ca knelang og A-forma i str 1-2 år, som kan måle vidden nederst, bare sånn at jeg har et clue om jeg er noe i nærheten av å ha tenkt riktig i forhold til min utregning? (Jeg har kommet fram til 80 cm) Jeg har nemlig nettopp måttet ta opp mange timers arbeid, da jeg plutselig så at kjolen nesten var stor nok til meg ..! (Ok, liten overdrivelse der, men om jeg hadde dratt inn magen skikkelig hadde jeg nok klart å presse den på meg :p).

Edit: (Og dette er kanskje den enklere måten :p) Jeg har regnet på det, altså, men jeg er ganske trøtt og i litt dårlig form i dag, så den matematiske delen av hjernen min føles pr nå som grøt, og jeg er ikke sikker på noe som helst. Orignalkjolen har 216 masker med et garn i strikkefasthet 27=10 cm. (Jeg har regna 216/27x10=80).

Supera sa for siden:

Nei, men jeg har prøvd denne (trykk for å komme til nettsiden)

Tidligere var det ett tilbud der på den. Tror det var 80 kr per glass. Kjenner ikke forskjell på den og Cocosa. Så lenge det er kaldpresset, så bør det jo være det samme.

Ja, og da kom jeg fram til at jeg må ha ca 178 masker av dette garnet for å få det riktig (maskemengden må kunne deles på seks på grunn av felling oppover).

Ethewia sa for siden:

Sånne plugger liksom? Jeg har alltid lurt på, hva skjer om man tar ut pluggene? Vil det da være et stoort hull i øreflippen? Vil det i så fall alltid være der?

(Om jeg er for nysgjerrig, så bare skrik det ut. :))

Ikke noe problem med positiv nysgjerrighet ;).
Ettersom de bare er 8 mm så vil de nok snurpe seg sammen igjen over tid. Man sier generelt at man må minst over 10 mm før utvidelsen blir helt eller delvis permanent. Men ettersom jeg er godt voksen, og fortsatt synes det er fint med store hull i ørene, så bekymrer jeg meg ikke så mye ;).

De er ikke større enn som så (jeg bruker vanligvis svarte tunneller som skrus på, for sånne plugger ramler nesten alltid av når jeg sover):

Imp sa for siden:

Det vil det nok. For noen år siden hadde jeg seks hull i hvert øre. Har ikke brukt dem på mange år, men de er der enda...hullet etter piercingen jeg hadde i øyenbrynet forsvinner heller ikke.

Tøft med store hull da!

Men, åh, min utålmodige sjel - I NEED TO KNOW! Jeg har lyst til å begynne å strikke igjen nå! Ettersom den ikke er til meg, så tør jeg ikke blingse :p.

Ethewia sa for siden:

Hehe, tunneler. Nei, det er jo ikke noe å bekymre seg over egentlig, jeg vare bare nysgjerrig. Takk for svar, da har jeg endelig fått et svar på noe jeg har lurt på lenge (men av en eller annen merkelig grunn aldri har googla.) :)

Ethewia sa for siden:

Fin plugg og dobb forresten. ^^

Du rakk å svare før jeg redigert, la til et bilde til og med :p.
Nå har jeg tunneller, hender jeg bruker plugger, men jeg mista en kjempefin Jomfru Maria-plugg her, og nå tør jeg nesten ikke bruke dem :p.
Jeg er ikke så utflippa i stilen som jeg pleide å være, men noen querks klarer jeg ikke hvitte meg med, men de er av det ganske subtile slaget ;).

Takk! De dobbene var det nikkel i, og det fikk jeg slite før, jeg klarte bare ikke å gå forbi dem, nydelige som de var - billige juggelet ... Lærer aldri

Ethewia sa for siden:

Jeg tror du har rett i 80 cm, det er i alle fall det mitt hode kommer opp med. Da må du jo bare regne om i forhold til strikkefasthet med det garnet du har?

Hehe, men du har skjønt at du aldri lærer? Det er jo i det minste noe. ;)

Ah, flott, ja, jeg har regna ut mot strikkefastheten på det garnet jeg har (22m=10cm), og da kom jeg fram til 178 masker :), hvilket blir 78,9 cm. Close as I can get når det må deles på 6 på grunn av felling.

Ja, i blant slår hjernen av helt åpenbar empirisk kunnskap, og tenker bare "OMG! Dobber formet som vinger til trettini kroner og nitti øre!" :rolleyes:.

Ethewia sa for siden:

Denne overså jeg glatt, tydeligvis. Jeg er nok altfor trøtt nå. Men querks er ålreit, ingen grunn til å gjemme unna de. :)

Av samme grunn som at jeg overså kommentaren din, så klarer jeg ikke å finne ut hvordan man regner det ut, men jeg ser at når jeg regner motsatt vei (med tallet du alt har funnet ut), så ser jeg at det blir riktig. Lykke til med strikkinga! :)

Og god natt. ^^

Phew, takk!

Jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det før jeg skrev i stad, men nå delte jeg antall masker på 10 cm og ganga med 80 cm :).

Flippy sa for siden:

Her tåler jeg alt unntatt gull i ørene...... dattern tåler omtrent ikke no :(

Noen som husker en amerikansk high school-serie fra sent åttitall (som med stor sannsynlighet har gått på NRK), ganske samtidig med serier som 21 Jump Street og Fame? Jeg husker en detalj, og det var ei ganske søt pønkejente som ble gravid, og noe med et egg hun (og kjæresten!?) skulle passe på ...

Æsj da... Men altså, om en har nikkelallergi trodde jeg det artet seg mer som utslett? Ikke betennelse?
Jeg har enda ikke fått tak i bakstykker i gull, alle mine var brukt opp, så hun har nå øredobber i gull med sølv bakstykker. Da burde hun gjerne reagert på de også? Gjerne det da er håp at det er tilfeldig?

Etter en dag på fylla blir jeg så mye tyngre! Noen tips til hva jeg kan gjøre med det? Om det er noe å gjøre med det? Gjerne spise på en annen måte samme dag, dagen etter etc?
Jeg samler ikke vann av andre ting, men av x antall (lavkarbo) øl er jeg oppblåst i dagevis, og føler hele kroppen er "kvapsen" og ekkel...

Glem det, jeg fant det ut, Degrassi High, het serien :).

Kitt sa for siden:

Da skulle du sett ørene mine første gang jeg hadde reaksjon på nikkel!!!:eek:
Det sprutet gul guffe og øreflippene mine var sikkert 3 ganger så store som normalt og knallrøde!:p
Legen min hadde aldri sett noe så ille og satt meg på antibiotika, både salve og piller!
Det blir liksom ikke utslett inne i et hull i øret, ikke som man kan se! Ikke før det blir betent! Men jeg merker at det klør, da!

Jeg kan feks ikke bruke olabukser med metallknapper. Da klør det litt og så får jeg et utslatt, ja, som blir digert og betent og vondt og j..... Tar uker før det blir helt bra igjen!

Niks mer juggel på meg! Kan bare bruke plast, gull og nesten alle typer sølv.

Jeg vet i hvert fall så mye som at de fleste piercere nåmere bruker titan, fordi det er det eneste metallet som er fullstendig fritt for allergener. Så om noen er ekstra sensitive, så kan det være en idé å kun holde seg til titan. Jeg reagerer ganske likt som Kitt på nikkel, men kanskje ikke fullt så ekstremt ... Det går greit i kanskje en uke, og så er det som om jeg har verkebyller på øreflippene :o.

Kitt sa for siden:

Da snuppa, og sønnen, fikk hull i ørene, var vi opptatt av dette med nikkelallergi fordi både pappa'n og jeg har det. Det ble skutt inn øredobber i kirurgisk stål som de fleste skal tåle fint og det har gått helt bra.
Skal snuppa prøve øredobber vi ikke vet om er allergivennelige, bruker jeg dem en dag først. Om de ikke klør på meg, er det fritt frem for henne!:)

Tror titan må være det lureste å bruke, ja!

Trodde ikke øredobber i sølv hadde nikkel i seg lenger jeg altså? Om jeg hadde vist det hadde jeg aldri kjøpt dem... Hun får ha de i gull nå en stund så får vi prøve ut litt forsiktig senere...

Finnes det små søte jenteøredingser i titan?

Foresten, de øredobbene hun hadde i sølv var det en perle på, kan hun ha reagert på perlen?

Kitt sa for siden:

Har aldri hørt om noen som har reagert på perlen, nei, men det er jo mulig!

Vet om flere som ikke kan bruke sølv lengre. Mulig det ikke er nikkel, men en annen legering de reagerer på!

Titan har de som regel i tattoo- sjapper etc. Eller på nett. Regner med at du finner alle typer. Google "titan øredobber" så finner du en del!

vaskeklut sa for siden:

Jeg har ikke forsøkt den der, men den som er uten smak. Den funker HELT FINT! Løp og kjøp ;) Ikkenoe i veien med de.

Furine sa for siden:

Veit nokon om ein kan bruke epoxylim som er meint for metall mot metall, på treverk mot treverk? Fann berre epoxy for metall, anar ikkje om det funkar på treverk.. Må fylle opp nokre hol i eit skap, der hengslefestet har rive seg laust... Fann berre ein type epoxy på sjappa.

Anarko sa for siden:

Oi oi! Jeg husker Degrassi High! :D
Er ofte mange "jenteøredingsgreier" på tattoo/piercingsjapper...
Når det gjelder å skyte hull i ørene; da sprenger du vekk huden, det er mye bedre å pierce siden det er mye mer naturlig for huden.

vaskeklut sa for siden:

Er det noen som vet hvor man får tak i sånne sykkeltights som er 2/3 lange? I store størrelser liksom. Sånn type str 50? De mååå ha polstring i r*va og være minst 2/3 lange :o

Borghild sa for siden:

Hos de litt større sportsbutikkene kanskje. Ville i allefall høre med de. :)

Carisma sa for siden:

De er vel generellt veldig stretchy, så kan nok gå for et par str mindre enn vanlig. Eller herrestr.

vaskeklut sa for siden:

Ok, skal på jakt og se og prøve litt. Takk for tips:)

Er det forresten noen som vet om play.com ikke sender bøker til Norge? Alle bøkene jeg har forsøkt fikk jeg beskjed om at jeg måtte velge noen som var priset i euro?:confused:

Ethewia sa for siden:

De sender bøker, har handla der mange ganger. Jeg kan ikke huske å ha fått den beskjeden angående bøker, men du kan uansett velge valuta øverst i høyre hjørne. Så vidt jeg veit er det eneste som skjer at valutaen endrer seg, utvalget blir det samme.

Digg side, btw! :D

Ethewia sa for siden:

Jeg sjekka litt nærmere, og ser på min order history at jeg har handla bøker prisa med pund. Kan det være noe annet i handlekurven din som gjør det? Hvis man handler gjennom playtrade f.eks., så må man som regel over til euro. Om du er i tvil, så kan du jo forsøke å bestille én bok først, og se om den går igjennom. Hvis ikke, så er det enkelt å bytte til euro.

vaskeklut sa for siden:

Ah! Nå funka det. Takktakk :D Må bare lete litt :p De sier det er på øya man først merker at man begynner å bli blind.... :o:D pusse linsene

Flippy sa for siden:

Både dattern og jeg reagerer på øredobber som blir 'tette' både foran og bak, sånn som perler..... Vår løsning har blitt å bare bruke ringer i ørene, da blir det god lufting og ikke noe verk ;)

Kitt sa for siden:

Leste vel et sted at "pinnen" på øredobber ofte er for korte, slik at det kan bli for tett!
Har aldri vært noe problem for meg. Etter å ha hørt en historie om noen som døde av å få bakenden på øredobben presset inn i hodet:eek: (jeg var vel 15 år, tenker jeg:p) så tør jeg ikke sove med øredobber og får dermed god lufting store deler av døgnet uansett!
Men om man går med de samme øredobbene over tid, vil det samle seg opp døde hudceller etc som kan gi litt gørr!:eek:

hm ja, det kan jo tenkes at det ble for tett? Jeg lot det være litt slingring sånn at det gikk fint om det hovna opp litt... De første øredobbene hun hadde hadde jo lang stilk siden øret ofte hovner litt opp i starten.

Sanney sa for siden:

Hvorfor snurper osten alltid seg sammen i midten?! halve middagen blir jo uten ost...

Ikke vet jeg, men om du ikke vil ha, den så send den hit! :sikle:

Sanney sa for siden:

hehe, den smakte kjempegodt, selv om osten var snurp :p men gud så mektig.. her har jeg nok mat til både lunsj og middag imorgen... om ikke flere måltider!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.