< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

xtra sa for siden:

Tror forresten det er riktigere å kalle det "fakta"-bøker :D

vaskeklut sa for siden:

Jeg leser "den hemmelige kokken" akkurat nå, den er i grunnen ganske spennende! ellers, hva meeeed, boktyven, muleum eller nullpluss pluss for eksempel.. :)

Grolla sa for siden:

Da æ kjøpte cocosa sist forelte ho dama mæ at det hjalp mot soleksem åsså, va jo ikkje heilt det æ hadde tenkt å bruke det tel men men :) Æ e veldig plaga med soleksem, e no godt nedi boks nr. 2 med betakaroten. Ter 3 stk kver morra. Har ikkje fått soleksem enda og har sotte i sola i fleire tima idag :) Vi i Nord har ikkje vært bortskjemt me sol i sommer så æ har ikkje sola mæ før idag faktisk.

Gracella sa for siden:

De tre er bare sååå bra. Siderhusreglene er også en god bok, men jeg tror jeg ville ha begynt med Hotel New Hampshire. Filmen er også bra, både den og Garps verden. Filmatiseringen av Siderhusreglene likte jeg ikke.

Paul Auster tror jeg ikke jeg har hørt om, men skal notere meg navnet :)
Takker!

Kitt sa for siden:

Paul Auster skriver bra, han ja!:D
Hadde helt glemt han på listen over de bedre!;)

Anarko sa for siden:

Hei!

Jeg begynte torsdag den 17 på lavkarbokur. Gikk i fjor høst også, men skeiet ut. Husker jeg var litt slapp første to ukene men var ikke så hard på high fat da. Nå har jeg derimot brukt og følgt oppskrifter som jeg har funnet her, og på diverse lavkarboblogger.

I går begynte jeg å verke i kroppen. Spesielt i beina. Jeg er slapp og trøtt og mangler matlyst også. Spiser av ren fornuft. Selv om jeg synes maten er kjempegod så får jeg ikke "siklefaktoren" og klarer å spise noe særlig... Lurer på å gå til lege med det her, men siden dette kan bunne i lavkarbokuren så er jeg usikker, siden leger flest ikke anbefaler lavkarbokosthold. Hva er deres erfaringer i overgangstiden til karbofritt kosthold? Er det noe jeg kan gjøre, eller må jeg bare vente til det går over? Og hvor lenge varer det eventuelt?

Setter pris på alle tips!

grotingeling sa for siden:

Verking i beina kan skyldes mangel på magnesium, tar du tilskudd av noe slag?

Anarko sa for siden:

Nei, tar ikke tilskudd. Men skjønner det at det må kjøpes inn snart:) er det noen matvarer man får magnesium i seg fra?
Uansett, rett inn på helsekosten i morgen når lønnen kommer! Thanks

Magnesium finnes i de fleste matvarer, men særlig i kornprodukter og grønnsaker.
Grønne bladgrønnsaker, nøtter, banan, belgfrukter (bønner og linser), mørk sjokolade, kaffe, og fullkorn er spesielt rike på magnesium.
Meieriprodukter, poteter, kjøtt, skalldyr og fisk er også viktige kilder.
Ta tilskuddet sammen med siste måltid på kvelden - for mye kan gi løs mage :rolleyes:
For meg er 400mg passe dose :cool:

Photobscura sa for siden:

Er det noen som har en nyere HP compaq laptop, og som kan fortelle meg hvordan jeg får print screen-knappen til å fungere? Jeg ser den er der, over num-paden, og den ligger på home-knappen, men det står "prt sc" i en boks under "home". Og nå har jeg prøvd å trykke den i kombinasjon med shift, ctrl, alt, alt gr og jeg gir snart opp :p.

Carisma sa for siden:

Er det en knapp som heter FN der noe sted?

Jepp! Og når jeg trykte den i kombinasjon med prt sc-knappen, så funka det! Hurra! Takk skal du ha :)

Furine sa for siden:

Var det så at nokon hadde testa ut at matolje funka for å få vekk malingsflekkar på huda?

Ferskenbeinet sa for siden:

matolje fungerer ofte fint ja! Babyvåtservietter også!

Furine sa for siden:

Takk! Var det eg trudde eg hadde lest her inne, men når eg søkte, fann eg ingenting. Kusina mi malar hus nemlig, og er ikkje heilt besteven med white-spiriten.

pleier ofte å ha tynne hansker på meg når jeg maler... Det er og smart å smøre seg med en feit fuktighetskrem først, da sitter ikke malingen sånn fast som på tørr hud!

Gracella sa for siden:

Oljemalingsflekker løses opp med olje :)

Cherry sa for siden:

Matolja og sukker (slikt kan man bruke sukker til :p) gir en fin skrubb som løsner oljeflekker.

KarMa40 sa for siden:

babyvåtservietter fjerner gammelt lim. av typen som har vært gjennom oppvaskmaskinen mange ganger... og svarte skomerker på gulvet og maling på metall.

Nesten rart det er lov å bruke i stumpen.

Det er vel ikke noe mer skummelt en olje som får våtserviettene til å fungere! ;)

Gracella sa for siden:

Nei, det er ikke mere skummelt enn at man kan fjerne vannbasert maling med vann!
Våtservietter med olje og babyolje vil kunne løse opp oljebasert maling så lenge de inneholder... ojle :)

Idarull sa for siden:

har ei bøtte med yogurt her, kan jeg bruke den til noe før den går ut på dato?? har spist den med eplesyltetøy og kanel, men blir småkvalm av det :P

Kitt sa for siden:

Tyrkisk yoghurt?
Lag smoothie med jordbær/bringebær/blåbær, litt søtning og et egg eller 2!:sikle:

Idarull sa for siden:

rått egg? hmmmmm. skal lage pannekaker, kan jeg bruke yogurt istedenfor rømme tror du? skal lage enkle pannekaker av to egg og to ss rømme serru :)

Kitt sa for siden:

Går sikkert fint i pannekaker også!

Hva er galt med rått egg i smoothie? Spiser du ikke eggedosis heller?
Du har ikke sjans til å merke egget og det er en flott metode å få i seg alt det sunne i et egg!:)

Idarull sa for siden:

hehe okei :P har bare ikke prøvd det før! kanskje i kveld som kveldsmat :) hva annet har du i smoothien så den ikke skal bli så hard? har kjøpt soyaprotein jeg tenkte jeg sku ha i også.

Kitt sa for siden:

Lover, du smaker ikke egget!;):D:)

Glemte å skrive at jeg har oppi fløte til ønsker konsistens. Særlig om bærene er frosne! Friske bær trenger mindre fløte!

Idarull sa for siden:

okei :) da blir det kanskje det i kveld!

kennygirl sa for siden:

Du kan også bruke soyamelk for å tynne den ut :)

Carisma sa for siden:

Soyamelk er full av østrogen, så kvinner bør bruke den med varsomhet...

Furine sa for siden:

• magen går aldeles bananas av det. Alt går RETT GJENNOM.:o

Jeg får ømme pupper av soya ... Ikke bra :o.

Cherry sa for siden:

Noen datakyndige her?
Har litt problemer med nettkoblinga på en pc. Får opp at den ikke kan kommunisere med primær DNS-server og noen tall. Jeg er ikke født bak en stein og vet hva DNS er og vet også at det sannsynligvis er noe feil med TCP da.

Men hva skal jeg gjøre? Har prøvd alt jeg kan.

vaskeklut sa for siden:

Kan man kjøre vaskemaskin og tørketrommel på samme stikkontakt samtidig? Altså, en sånn dobbelstikkontakt som sitter fastmontert i veggen? Bor i et forholdvis gammelt hus, jeg vet ingenting om strømnettet.

Kitt sa for siden:

Her måtte jeg frem med skjøteledningen og kjøre en inne på vaskerommet og en på en annen kurs i et annet rom! Da virker det som bare det!:p

Du merker jo fort om du må skifte sikring, da!:eek:

vaskeklut sa for siden:

hahah, pokker, jeg tenkte ikke på at sikringen går først om det skjer noe :o

Ja, det kan du om du har en 16A sikring ;)

Cherry sa for siden:

Veldig neppe. Men du kan prøve ;). Gamle hus har ikke 16A. De har knapt 10A, er du riktig heldig så kanskje du har 13A, og det er ikke nok. Skulle du først prøve og det ikke gå så vil a)sikringen gå eller b)lysene blinke og hovedsikringen bli veeeeldig varm.

vaskeklut sa for siden:

:eek: Jaggu bra jeg bestemte meg for å ikke gjøre det da!:eek:

trude.lutt sa for siden:

Kort spm, vet ikke om dette er rett "tråd" men prøver :)

Har holdt på i 3-4 uker, gått ned gjevnt. Plutselig legger jeg på meg 2 kg på 2 dager:eek: skal ha mensen i løpet av de nærmeste dagene. Kan det være forklaringen? Har ikke spist noe anderledes.

Litt stressa........:(

Kitt sa for siden:

STRESS NED!;)
Mensen og vann i kroppen er nok den store synderen her, men om du stresser deg opp, blir mye fort enda mer!:eek:
Du klarer rett og slett ikke legge på deg 2kg fett på 2 dager, så slapp av og drikk mye under mensen, så slipper vannet fort etterpå!:D

Jeg bor i en gård fra 1890, og her er det både 16A og 10A selv bare til min lille 30 m2 leilighet! Men det er jo seff skiftet ut for kort tid siden, da.

Grolla sa for siden:

Jeg har begynt å miste mengder med hår, noen andre som har vært plaget med det? :confused:

Cherry sa for siden:

Helt normalt 2-5 mnd etter påbegynt slanking. Kalles telogen effluvium.

vaskeklut sa for siden:

Det forklarer en del.. Noen som vet hvorfor det skjer? Jeg vil gjerne beholde håret mitt!

Det opplevde jeg også etter et vekttap på nitten kg i 2006/2007. Da hadde jeg nokså tynt hår fra før på grunn av PCOS og hypothyerose, så det var begredelige greier. Det kom tilbake, da, altså sånn at det fortsatt er litt tynt, forsåvidt.
Jeg fikk anbefalt Nisim av frisøren min, det stoppa opp hårtapet en god del, faktisk. Men det er det hårtapet man normalt får av at hårsekkene ikke er "rene". Men jeg så stor forskjell på børsten og sluket. Verdt et forsøk, selv om man ikke kan stoppe alt hårtapet som vel tildels er hormonelt i forhold til slanking.

Grolla sa for siden:

Takk for svar :) Godt å høre at det er "normalt", begynte å lure på om jeg måtte ta meg en tur til legen...

Cherry sa for siden:

Kort eller langt fortalt: Kroppen din får ikke den næringen den er vant til og den går til "streik". Den næringen kroppen nå får må den prioritere bruken til, og dermed er det de viktigste oppgavene først, sånn som at du får blodgjennomstrømming og at du puster og sånn:p. Håret er helt nederst på kroppens prioriteringsliste, dermed så vil den ikke gi masse næring til håret under denne prosessen. Håret går i hvilefase, og resultatet er at etter noen måneder så opplever man massivt hårtap.

Sakset fra huddoktoren:
Hårvekst foregår syklisk i tre faser:

• Vekstfasen (den anagene fase).
    I vekstfasen vokser håret. Vekstfasen varer 2-6 år, avhengig av hvor på kroppen håret vokser. På ethvert tidspunkt er 90 prosent av håret på hodet i vekstfasen.
- Overgangs-/svinnfasen (den katagene fase). I overgangsfasen holder håret opp med å gro. Hårsekkene blir inaktive og begynner å skrumpe inn. - Avvisnings-/hvilefasen (den telogene fase). I hvilefasen endrer håret karakter og beveger seg mot overflaten av huden, for til slutt å falle av. Hvilefasen varer vanligvis et par måneder. Heldigvis har hvert enkelt hårstrå og hår sekk sin egen uavhengige vekstsyklus, og normalt mister man derfor ikke alt håret på én gang. Gjennomsnittelig mister man 100 hår om dagen.

Ved telogen effluvium er dette altså betydelig antall større hårstrå som mistes. Selv mistet jeg i gjennomsnitt 700 hårstrå pr. greiing. Og ja, jeg talte dem :p. Ikke rart jeg mista over halvparten av håret mitt.

Slanking er ne type stress for kroppen, og det er det samme som skjer under slanking med håret, som skjer med de fleste kvinner etter fødsel. Håret blir rett og slett ikke prioritert av kroppen.

Men frykt ei. Vi som har tatt den tunge veien med hårtapet vet råd, så kanskje du slipper dette;). Behandling kan innebære å;

• Sørge for minst 1500 kalorier pr dag.
  • Spise mye fisk
  • Massere hodebunnen ofte
  • Ta ekstra tilskudd av b-vitamin
  • Slutte å bruke BILLIG SJAMPO FRA REMA ETC. Kjøp salongsjampo, den er dyrere, men varer til gjengjeld mye lengre.
  • Bruke hårdråper fra SP som balanserer hodebunnen.
    Det mest effektive og det jeg ville brukt penger på om jeg først var villig til å bruke masse penger på å redde håret er å kjøpe sjampo fra NISIM. (www.nisim.no eller utvalgte frisørsalonger). Jeg ville også kjøpt ekstrakten. Men nb: Den koster flesk. Nisim er urtesjampo spesielt konstruert for å forhindre hårtap. Den renser hodebunnen og stimulerer håret til gjenvekst. På de fleste så stopper den hårtapet på en uke. Det eneste er at man må, og jeg understreker må, følge instruksene for bruk de første 8 dagene. Man må i disse dagene vaske det hver dag, og man må bestandig sjamponere håret TO ganger når man vasker det.

blåbær sa for siden:

Noen som vet omtrent hvor lang tid det tar fra man spiser og til næringen tas opp i kroppen? Er det noen forskjell mellom kh, fett og protein i så måte?

Tror ikke det finnes noen formel for næringsopptak.
Kroppen tar vel opp litt etter litt, etter hvert som maten brytes ned.
Men den gjengse anbefalingen for måling av blodsukker er ca 2 timer etter et måltid, kanskje det kan gi deg en pekepinne?

Kanutten sa for siden:

Hva skal jeg gjøre??... :(

Jeg så en av mine lærere fra høgskolen i dag. Noen år senere ble vi medstudenter på et annet studie. Mens vi var medstudenter opplevde han i løpet av ett år: først døde kona, så ble dattera drept, så brant huset til grunnen... ++++ Han holdt hodet over vannet de årene vi gikk sammen på skolen, og årene etterpå. Så ble vi borte for hverandre.. Men jeg så ham igjen i dag.. Flotte mannen var redusert til et lite støv. Han ble tydeligvis flau da han så meg da han kom sjanglende ut av polet med veskene fulle med ymse ting.. Forfalt og trasig var han. Jeg klarer ikke slippe ham. Men hva kan jeg gjøre?? Jeg kan UANSETT ikke slippe ham nå som jeg har sett hvordan han har det. Han er pensjonist, og maaaaange år eldre enn meg, men vi fant tonen vi to. Og jeg kan takke HAM for at jeg kan det jeg kan i dag..

Vurderer besøke ham i morgen...

Sanney sa for siden:

Jeg har ikke oppvaskmasking og vasker da for hånd, varmt vann med zalo, bytter vann når skummet begynner å forsvinne, skyller i varmt vann før jeg setter tingene til tørk osv.
Men alle oppbevaringsboksene mine av plast får et sånn ekkelt klissete/fettete belegg, mest på utsiden og lokkene. Hva kommer det av og hva kan jeg gjøre for å få det bort? Vaske samme tingen om igjen uten å bruke det hjelper ikke =/ Føler at boksene er skitne selv om de er nyvasket...

Kanutten sa for siden:

Ha i mer zalo!

Sanney sa for siden:

syns jeg bruker mye jeg, en god sprut =/ og en dråpe skal lissom være nok, både på flaska og i et par nettartikler jeg har lest. men men, alt skal prøves. liker ikke klissete plastbokser

Kanutten sa for siden:

Ha en dråpe da direkte på lokket og gni denne dråpen utover før du tilsetter varmt vann...

Carisma sa for siden:

Eller legg de i salmiakkvann en liten stund?
Fjerner fett fra kjøkkenskapene hvertfall.

Kanutten: Besøk han!

Supera sa for siden:

Synes absolutt du skal besøke ham og høre hvordan han har det, og det virker det som du synes også. Du skriver jo ingenting som taler imot. Hvis han ikke vil ha noe med deg å gjøre, så ser du vel klare tegn på det når du besøker ham. Uansett høres det ut som han trenger en venn utifra det du skriver. Og så får du ta det derfra og finne ut mer om hva han trenger. :ja:

Kanutten sa for siden:

:klem: Takker for bekreftelsen! :klem:

Cherry sa for siden:

En dråpe er IKKE nok :D
Enten gikk de på syre da de fant ut det, eller så er de proffe oppvaskere! Her duger bare en skikkelig god DÆSJ.:D.

Men tørker du boksene med en gang eller lar du de renne av? Fettlaget kan komme dersom du lar de stå til avrenning.

Sanney sa for siden:

må innrømme at jeg er lat og lar det tørke av seg selv etter jeg har skylt såpa av de og satt de i stativet...

Orkide sa for siden:

Mulig du klarer å få det bort med klor.

Men jeg har solgt tupperware for noen år siden, og da sa vi at oppvaskmaskinen fjerner det seige belegge, men det hjelper ikke deg.
Med mindre du har noen som kan vaske de for deg da.

Sanney sa for siden:

tja, jeg kan jo samle opp i en bærepose og ta det med til mamma og spørre pent om å få låne oppvaskmaskinen... men jeg skal prøve de andre rådene her først :)

Lava sa for siden:

Mine plastbokser blir ofte slik, og det hjelper ikke med en gammel oppvaskmaskin.. men det blir borte når jeg tar zalo rett på boksen og vasker med varmt vann, og tørker etterpå.
Opplever kun at de blir fettete av oppvaskmaskinen. Den er utgammel og ikke min, følger med huset jeg leier :p

Sanney sa for siden:

mamma har en splitter ny oppvaskmaskin, de kjøpte den i juni :p og jeg har allerede spurt og fått lov, så nå er det egentlig bare det å gidde å ta seg tid til det... akk, den dørstokkmila... når jeg først har kommet meg opp i 3. etasje, trøtt og sliten etter jobb er det ikke for fristendes å pelle seg ut igjen :p

Hvorfor er den dumme dørstokkmila så vrang?? :p

Anarko sa for siden:

Fibra mel, kan det erstatte fiberhusk?

Orkide sa for siden:

Trenger litt hjelp her.

Tenkte å lage en stor omelett i stekeovnen i en paiform el.
Hvor lenge og på hvor mange grader skal den sånn ca stekes?

Kolve sa for siden:

søkte litt på nett og det jeg fant ut var at i steke ovn var disse tidene
(var litt forskjellig tilbehør) ved 200"
2 eggs omelett 8-12 min
4 egg omelett opp til 30 min

Selv så lager jeg 8-12 eggs omelett/pai i høykantet stekepanne med lokk
Starter med å lage den på vanlig måte, men etter et par min når jeg har tilsatt ingridienser, setter jeg den på lav varme, har på lokk og lar den stå i nesten en time.

Kitt sa for siden:

Håper det hjalp!

Orkide sa for siden:

Takk da skal jeg prøve meg litt fram, men da har jeg litt å gå uti fra:)

Orkide sa for siden:

Da ble det denne variant, og det fungerte super bra :ja:

Georgine sa for siden:

Nei :)

Prøv med Semper pofiber, fåes på helsekost.

Kitt sa for siden:

Så bra! Kanskje jeg skal prøve det selv en dag!:D

bjørnemor sa for siden:

hva slags smør er det man bør spise? er ikke glad i meierismør.

Supera sa for siden:

Gjør det, det er god mat som hele familien sannsynligvis liker. :snill: Og så er det jo veldig enkelt. Jeg serverer bare med kryddersmør.

Supera sa for siden:

Spørs jo hva du skal bruke det til. Margarin er kreft og allergi på boks. Bare smør er smør! Men hvis du skal steke så kan du f.eks. steke i cocosa, så lenge du steker på lav varme.

vaskeklut sa for siden:

Lav varme? Jeg trodde kokosfett tålte ganske høye temperaturer jeg? :confused:

Kitt sa for siden:

Jeg også!:confused:
Trodde faktisk at det var det som tålte mest varme!:p

bjørnemor sa for siden:

Jeg har tenkt å bruke det på karins lavkarbo brød..:) vil ikke ha noe kreft på boks :eek:;)hehe

Supera sa for siden:

Hm... Mulig jeg husker feil, men jeg mener å ha lest en plass at det tåler steking, men ikke på høy temperatur. Men så var det å finne noe info om det igjen da...

EDIT: Det eneste jeg finner er at pure er beregnet for steking. Hm, ser ut til at jeg har blandet litt. Sorry! Godt med folk som følger med da! :snill: Jeg shotter bare cocosa extra virgin av og til om morgenen, jeg. Jeg har ikke pure en gang... Burde kanskje skaffe meg noen glass.

TrillTrall sa for siden:

Meierismør eller Bremykt, som består av 70% meierismør og 30% rapsolje. Alt annet, bortsett fra cocosa, er fullt av ting du helst ikke vil vite noe om. Sånn er det bare. :)

vaskeklut sa for siden:

Hørhør!

Jeg liker ikke meierismør til annet enn steking, så jeg bruker bremykt om jeg skal ha smør på noe annet, f.eks kalde kjøttkaker :o

Kanutten sa for siden:

Noen som kjenner til ei god dagslyslampe?? Jeg bor oppi nord-norge og normalt skulle jeg ha hatt midnattsola inn i stua mi ca 40 netter i sommer.. I sommer hadde vi ikke såpass godt vær at vi fikk se midnattsola ei eneste natt. :( Gjennomsnittstemperaturen har vært på ca 12 grader. :( Blomstrene har knapt begynt å blomstre i hagen! :( Alt ute agerer som om det er tidlig vår ennå...:( Jeg kommer ikke til å overleve vinteren og mørketiden uten å få påfyll av lys... :( Så derfor, noen gode tips om ei lampe tas imot med stor takk!!

Anarko sa for siden:

Har hørt solarium skal hjelpe. Vet om mange med vinterdepresjoner som tar solarium 1-2 ganger i uka og føler det hjelper mye.

Gracella sa for siden:

HAr ikke noen konkrete lampeforslag, men jeg ville heller kjøpt en slik kunstig sol-lampe enn å tatt solarium 1-2 ggr i uka....
Har selv brukt en slik lampe mot søvnforstyrrelser ifm mørketid og det virket bra.

Kanutten sa for siden:

Enig med du.. For det er ikke bare meg.. Vi er 5 stk hjemme som trenger lys... Samt at solarium ikke har de beste strålene... tror jeg..

Lava sa for siden:

Tror en slik lampe er bra!

Men du.. jeg har hatt masse sol og "sommer" her, men mine planter er ikke frodige og fine likevel.. mangel på sol og regn på rett tid er nok avgjørende..
Vi får satse på koselys og peisvarme i tiden som kommer

Supera sa for siden:

Jeg lurer på om man må ha diabetes for å få resept på blodsukkerstiks? Eller kanskje insulinresistent? Jeg er interessert i å måle blodsukkeret oftere enn jeg gjør nå, men det er ganske stiv pris uten resept. 6 kr per stiks...

Kolve sa for siden:

Om legen din kan begrunne at dette er noe du må ha for å "leve", så er det mulig å få det på blå resept som da gir en lavere pris. (er ikke helt sikker på lovteksten her)
Om ikke må du betale den stive prisen, om du ikke kan finne dem billigere på net.

Supera sa for siden:

OK, takk. Jeg skal til legen nå snart og overbevise henne om at jeg har insulinresistens. Og hvis jeg får til det, så har jeg jo en relatert sykdom.

Flippy sa for siden:

Hmmm, jeg har ikke mistet mer hår enn vanlig, verken på ketolyse eller etter fødsler ;) Mitt hår er blankt, tykt og fint - får skryt av frisører hver gang jeg er hos en, ikke at det er mer enn et par ganger i året da.....og jeg bruker billigshampo/balsam fra Firstprice, Euroshopper osv og har gjort det i mange år ;)

Det finnes nok noen hederlige unntak. Din heldiggris! :D

Flippy sa for siden:

Takk :D

Kitt sa for siden:

Hva vil du oppnå med å måle oftere?

På min blå resept på måleutstyr står det

Jeg attesterer at pasienten har behov for langvarig behandling. Sykdom og preparat oppfyller vilkår for refusjon etter §5 punkt 4

om du vil lese lovteksten!

Jeg har dia2 og har til nå målt en gang i uken! Fordi metformin ikke gir mulighet for føling, har jeg etter de første 2-3 ukene ikke hatt behov for å måle så ofte. Langtidsblodsukkeret målt hos legen hver 3-6 måned har vært en mye viktigere indikator!

Nå ha rjeg begynt med et nytt preparat i tillegg fordi metformin og lavkaro alene ikke klarte å holde blodsukkeret nede. Nå må jeg måle ofte i starten fordi den nye medisinen kan gi for lavt blodsukker!:p

Cherry sa for siden:

Du hører sikkert til den prosentandelen som ikke får det. Så heldig var ikke jeg :p.

...så dersom jeg blir gravid skal jeg allerede i svangerskapet begynne med nisim så jeg slipper å bli helt skalla...liksom:D

kennygirl sa for siden:

Jeg har ei jeg kjøpte på life for 2-3 år siden. Den er veldig bra :)

Kanutten sa for siden:

Merket du stor forandring? Ble mer våken og tiltakslysten?

kennygirl sa for siden:

Absolutt! Tidligere har jeg vært sur og gretten, trøtt og lei heeele vinteren, men med dagslyslampen kommer humøret og energien tilbake :) Har funnet ut at det er lurt å begynne på høsten med lampen, for å forebygge...

Kanutten sa for siden:

Takker! Da skal jeg sjekke om de har på Life.no!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.