Soya kan kludre med syklusen til endel, fordi det inneholder ganske mye østrogen... :o
Jeg tror det aller beste er å prøve å spise så mye som mulig som ikke ineholder melkeprodukter, så gjrø ikke en liten utskeilese i ny og ne så mye.
Vet at mange f.eks bruker kokkosmelk i sauser i stedet for fløte. Selv lager jeg mye kinesisk, og styrer sånn unna problemet ganske greit.
Okei, kom ut i morges, har punktert. Flotters start på en mandag. Bilen står i en liten bakke og jeg skifter IKKE dekk i bakken. Spørsmålet er, kan jeg rulle bilen 5 meter for å få den på slettmark slik at jeg får skifta dekket?
Eg punkterte midt i ein tunnell uten lys i ein gong, var klin umulig å få gjort noko i mørket, tilfeldig forbikøyrande sa at det ikkje var noko problem å køyre ut så lenge eg køyrde sakte og rolig. Så da gjorde eg det. Var vel 1-2 km og gjekk heilt fint. :)
Er bare pittelitt redd for at noe knekker eller noe sånt, sånn at jeg får kjeft fra pappa knis:p. Det er liksom ikke mye luft igjen i dekket heller. Skjønner ikke hva som har skjedd. Den var fin når jeg satt den fra meg på lørdag.
Kommunale køer er ikke som andre køer..... de er myyyyyyyyye lengre :rolleyes:
Her gjelder det å smøre seg etter forholdene, solkrem om sommeren og kulekrem om vinteren :D
Til Cherry
Det gjør ingenting å rulle bilen 5 meter. Alternativt kan du kjøpe en boks dekkfix på en bensinstasjon eller no så slipper du å skifte dekket
Da måtte jeg jo GÅ de to hundre metra til bensinstasjonen:D
Det var nå såvidt bilen gikk rundt de 5 metrene altså. Fikk skifta faenskapet (bare 3 telefoner til pappa for support under operasjonen:p) und alles gut.
Om ein litt rotete person, heilt hypotetisk, kjøper tøymjuknar midt på vinteren, og gløymer den igjen i bilen så den fryser ned og tiner opp igjen både ein, to og tretti gongar, for deretter å ha vårrengjøring i bilen, finner tøymjuknar og legger den i den veldig varme boden i vekesvis, er denne tøymykjer framleis brukbar, sjølv om den no har fått ein... tjukk kornete konsistens og ein smule mørkare farge?
At klumpene fester seg og ikke blir skylt ordentlig ut av klærne. Så ghår man der intetanende med en stor hvit/gul/blå/rosa klump på baken :D
Eller så kan den tette vaskemaskinen.
Begynte å tenke for meg selv nå, hva er det verste av å gå med en stor hvit/gul/blå/rosa klump på baken og tett vaskemaskin?:D Enten går det kraftig utover stoltheten, eller så er det (ofte) lommeboka.. Pest eller kolera:cool:
Sambo og jeg har bestilt rom og billetter på Royal Garden til konsert med Steve Harley and the cockney rebell. Men før vi drar på konserten vil vi gjern innom noen irske eller andre flotte brune pubber i trondheim, er det noen som kan gi hint??
Argh, har fellesvaskeri i borettslaget, tør ikkje ødelegge den maskina nei. :p Får kjøpe ny tøymyknerdust då. Dumme harde stive handukar litt til :realmad::realmad::realmad:
Takk :)
Café Dublin på torget, MacBeth, Three Lions, Trondhjems Mikrobryggeri og Lille London er plasser jeg liker godt, og jeg drar helst bare på brune puber :cool:
Forresten, er det farlig å spise "rått" bacon? Altså, bacon som ikke er stekt liksom. ..Det er jo røkt og salta, er det ikke? o_O
Ang slike keramiske (eller hva det heter) komfyrer.. må man kjøpe helt nytt ytstyr for å bruke dem
på best mulig måte?
(skal på visning snart hvor det er en slik innebygget komfyr og lurer fælt)
kommer an på om det er induksjonsplater eller ikke, tror jeg! så har jeg av host erfaring lært at man ikke bør ha kasseroller og stekepanner med riller under.... :rolleyes:
Skulle det være farlig, hadde jeg omkommet for lengst!:p
Har vel spist i hvet fall 10 kg rått bacon i mitt liv! Elsker det, rett og slett! Og rå kjøttdeig, rett fra pakka, ikke noe avansert tartar her i gården, nei!;)
Hehe då er vi to, Kitt! Rå kjøtdeig er berre digg! Bacon også. Brukte alltid å smake på det når vi skar baconterningar å ha i potetballen når eg var lita.
jeg vil si nei! Altså det kommer jo an på hva du besvimte av også, om du veit det? Evt om det har skjedd mange ganger? Jeg besvimer om jeg leser om en operasjon i en bok feks, gidder ikke kontakte lege for det! :rolleyes:
Jeg skal fly strekningen stavanger-oslo-bodø med to barn på 4 og 6 år. Irriterer meg jo grønn over alle tilleggene til Norwegian, for at vi skal få sitte sammen må jeg altså betale 600 kr ekstra. Men hva om jeg ikke hadde gjort det, hadde de da virkelig satt ungene hver for seg liksom? Ser for meg det hadde blitt en rolig tur for meg men ikke for personalet?
Dere får sitte sammen uansett, du kan bare ikke bestemme selv hvor i flyet dere skal sitte. Jeg bestiller aldri fast plass når jeg flyr med ungene på 2 og fire, og det har aldri vært noe problem, selv på fulle fly.
Dersom man ikke har for vane å besvime og man ikke vet hvorfor(varmen, reise seg for fort, gravid...), så SKAL lege kontaktes over telefon i det minste!!!
Om det er et engangstilfelle, kan det jo være mange grunner, men det er opp til en lege å bestemme/finne ut om det krever oppfølging!
Hvis man får pencilin for en ting, kan det også ta knekken på andre ting? (La oss f.eks si.... bronkitt + UVI?) Eller har de blitt så spesifiserte nå at det kun hjelper mot det det er skrevet ut for?
Det kan ta knekken på ganske mye! Om penicillinen din har de stoffene kroppen din trenger for å bli kvitt UVI og eller bronkitt så kan det hende at det forsvinner ja :) Hos meg tar penicillin knekken på alt, til med mange av de gode bakteriene:o
Kjøpte keramikktopprens i dag, komfyren er nesten så god som ny jo :D Kisen på Elkjøp hadde ikke peil da, han mente at rensen ikke kom til å gjøre noe annet enn å rense... Det var visst ingen måte å fikse det på mente han. Han er sikkert en høykarboer... :D :cool::rolleyes:
har skapet fullt av sjokolade og snacks etter Sverige-tur for en måned siden og fra flere måneder siden. Skal egentlig spise lav-karbo nå da, men har ikke hjerte til å kaste alt heller :O er det lurest å spise alt nå, og begynne på lavkarbo senere eller spise litt i helgene? har ikke lyst til å ødelegge for mye for vektnedgangen selv om det er snakk om 5-10 kilo.
Det kommer an på hvilken antibiotika du får skrevet ut. Noen er veldig spesifike, mens andre er veldig bredspektrede, og tar knekken på både det ene og det andre. På godt og vondt.
For å kunne skrive ut helt spesifiserte antibiotika kreves det testing for å finne ut hvilken spesifikk bakterie det er snakk om, og hva det er sensitiv for. Bredspektert blir nok oftest brukt, og så kan man hoppe over til mer spesifikke ting dersom det viser seg å ikke fungere.
Vaskeklut:
Han er sikkert en høykarboer...
:eek: :D :D :D
Vi kjører videre på ferie fra København i morgen, og tenkte vi skulle ta et par dager i Amsterdam.
Noen som kjenner byen, og vet om et par morsomme ting å bedrive dagene med der?
Det er lurest å gi det bort til familie eller venner :D
Å spise alt nå: Karbolagrene i kroppen blir fyllt opp, og d vil få ganske store abstinenser (hodepine, svimmel, slapp osv)
Å spise litt innimellom: Du vil ikke få igang fettforbrenninga ordentlig fordi du stadig fyller opp lagrene...
Fra Felleskatalogen:
(Selexid)
Klassifisering: Mecillinam er et smalspektret amidinopenicillin med spesielt høy aktivitet mot gramnegative bakterier tilhørende Enterobacteriaceae som E. coli, Klebsiella, Proteus, Enterobacter, Salmonella, Shigella og Yersinia.
Smalspektret, som tar en viss type batkerier.
Men hvis du får denne mot en UVI og har en betennelse et annet sted i kroppen av gramnegative enteriobacteriaceae, skal du ikke se bort fra at den funker mot de også, men i utgangspunktet er dette et snevert antibiotikum. Det er de som funker best også, mot den infeksjonen de brukes mot.
([url]www.felleskatalogen.no[/url])
Men husk å bruke hele den forskrevne kuren! Også om du blir symptomfri før kuren er ferdig! Tar du hele kuren, er du sikker på at bakterien blir borte, og ikke bare 'svimeslått' (før den da også kommer sterke tilbake).
For de som blir dårlige i magen av AB anbefales syrlige melkeprodukter (f. eks. biola), samt idoform for de som får løs mage. Viktig å drikke masse vann.
Jeg gikk mye på antibiotika tidliere, og tåler det helt fint. Men kjøpte faktisk biola til smoothie i dag uten å tenke på penicilinen, så det skader jo ikke å drikke litt av den :D
Takk for svar forresten. Legen var ikke helt sikker på om jeg hadde "ordentlige" symptomer på UVI, og jeg har slitt med rusk i lungene siden i vinter. Så jeg tenkte at om det ikke er UVI så hadde det vært kjekt om rusket forsvant i det minste :rolleyes:
UVI har ofte få og 'umerkelige' symptomer, så det kan være vanskelig å oppdage det. Det kan være så enkelt som at man må oftere på do, men det er vanskelig å vite. Som dr. House ville ha sagt: Hvis behandlingen virker, var det riktig sykdom vi gjettet på. Det viktigste er at det funker ;)
Håper ting bedrer seg, både med UVI og med lungene!
Lunger løsner ofte med cardio-trening som setter lungene i aktivitet, drikke masse vann for å løse opp slim, og eventuelt slutte å røyke hvis det er aktuelt. Eventuelt spør legen om han kan gi deg noe for rusket også, hvis det plager deg veldig. Ikke godt å gå og være småsjuk!
Problemet er at jeg "bare" festrøyker, og akkurat når jeg har blitt nesten bra så ryker jeg på en fest igjen :D (Eller en dampbadstu, det var heller ikke noen høydare fant jeg ut... :rolleyes:)
Bare festrøyking kan gjøre at 'grums' i lungene henger igjen lenge, siden det ødelegger lungenes naturlige 'rensesystem', små hår som transporterer slim og bakterier o.l..
Hvis du klarer å kutte røykinga helt vil disse hårene gro ut, og det vil kanskje hjelpe :)
(Jeg slutta for et par år siden, og plutselig varer forkjølelsene mine i 4 dager i stedet for 4 uker :p )
p.s.: Dampbadstu kan brukes for å løsne på slim, på samme måte som å puste inn damp fra en kjele. En typisk quick-fix hvis du er veldig slimete og sliter med å få opp. d.s..
Noen som vet hvor jeg får kjøpt store oppbevaringskasser i plast med lokk, rimelig?
Har bl.a jysk, europris, coop obs, biltema og Nille m.m i nærheten, orker ikke dra innom alle for å sjekke priser :p
Kan man selge BHer? Har flere BHer i stor størrelse som jeg kjøpte for et halvt år siden. De var jo ikke akkurat billig, og er ikke synlig slitt, så det føles litt for galt å kaste dem eller gi til fretex, hvis de i det hele tatt tar imot BHer. Kjenner ingen med store nok pupper som jeg kan gi dem til heller.
Hvorfor fortsetter jeg å diskutere ting med folk som alltid kommer med "du vet ikke hva du snakker om", eller "du er helt på vidvanke", når det faktisk irriterer meg at folk ikke tåler at noen er uenig med de?
Morsomme aner jeg ikke, men syns det er vanskelig å komme unna Rijksmuseum da. Fantastisk samling av alle de store nederlandske; Rembrandt m.m. Ellers var det en veldig koselig gate der med resturanter fra hele verden. Det var det jeg fikk med meg da vi var i Amsterdam. :)
Data- spørsmål:
Min sønn har ventet i 6 dager på et spill som kom i dag. Da han skulle innstallere det, dukker det ikke opp noe DVD/CD-rom- stasjon- symbol på Min datamaskin!!!:confused:
Han har innstallert flere spill tidligere og det lar seg innstallere på min stasjonære, men hva i all verden har skjedd med hans og hvordan kan vi fikse det?
Han er snart 17 år, men maser vettet av meg, som om jeg har stjålet greia!!!:p Hadde jo ikke visste hva jeg skulle se etter en gang!:rolleyes:
Startet opp i en liten jobb igjen etter mange år hjemme pga helsa. Ikke mange timer i uka enda, men det er jo en start.
Skulle hatt lønn i dag, men har ikke fått. Kommer det ikke inn i morgen heller lurer jeg på:
skal jobbe i morgen kveld, men om jeg ikke har fått lønn - skal jeg vente4 til den blir utbetalt? Har mast om en kontrakt også, men ikke fått det enda heller. Er ikke noe kjempesum, men det er vel litt prinsipp?
Hva mener dere?:confused:
Kommer vel an på jobben! Setter du noen i kjempeknipe ved å ikke komme på jobb, får du nok ikke de pengene du venter på senere heller! Om det er sånn det er liksom?
Er du sikker på at lønnen er registrert? Har du skrevet timelister med lønnskontonr som er godkjent av sjefen? ETCETCETC!
Vanskelig å si når man ikke vet noe om jobben!
Personlig hadde jeg ikke hatt hjerte/samvittighet til å bare bli borte fra jobb! Er mange steder det er rot med lønningene i begynnelsen feks!
Jo da, alt er i orden. Både timelister og andre formaliteter er i orden. Det er fler som ikke har fått penger og eieren er ikke å få ta i.
Ikke lett å spørre da - men får vente å se.:)
Jepp - det går fint an, følgende filtyper kan lastes opp;
bmp - bilde
gif - bilde
jpe -bilde
jpeg -bilde
jpg - bilde
png- bilde
xls - regneark (Windows Excel)
txt - tekstfil (Notepad, Textpad, Word osv)
doc - tekstfil (Windows Word, WordPerfect, WordStar)
pdf - Adobe Acrobat
psd - Adobe Photoshop
zip - filer minimert med Winzip eller andre "pakkeprogrammer"
htm - internettfil
mp3 - lydfil
Velg Avansert når du skal legge inn en kommentar, skroll ned litt på siden til du kommer til en rute som heter "Legg ved filer".
Klikk på knappen "Behandle vedlegg", klikk på en av Browse-knappene og velg filen du ønsker å legge ut.
Du kan velge inntil 3 filer (en av gangen)
Når filen(e) er valgt, klikk på knappen "Last opp" og se at filnavnet legger seg som vedlegg i ruten "Legg ved filer".
Skriv ferdig kommentaren og send svar som vanlig.
Såeh, kva er det verste som kan skje, dersom ein byr på eit hus uten visning, der boligen er tvangssolgt og bebuar er i ferd med å bli tvangsflytta. Visning er umulig pga lite samarbeidsvillig "husokkupant".
Men i beste fall så flytter okkupanten ut i god tid, og grunnen til at han/ho ikkje ville flytte er fordi det er eit eksepsjonelt bra hus i tipp topp stand? ja? :rolleyes:
Og at det dermed kommer en millionregning tillegg til den allerede betalte summen bare for å gjøre det beboelig. Hvem vet hvordan denne okkupanten har behandlet hus og innbo... :o
Enden på DEN visa ble et innvendig rasert hus samt de overhodet ikke hadde tatt med seg NOE av tingene sine. Det endte opp med at vi måtte fjerne alt..:mad: Og det ER faktisk ikke bare bare å få kastet ut noen heller. Politiet var flere ganger og anmodet dem om å flytte ut, men nei da. Løsningen ble at politiet brøt seg inn en gang de var borte og skiftet lås på alle ytterdørene..
De gikk ca 6 mnd fra vi kjøpte huset til vi for første gang kunne gå inn i det som eiere..
Er det noen som vet om man får tak i glassflasker til en Soda Stream Design-maskin??
Skulle gjerne hatt en eller to glassflasker som kan gå i oppvaskmaskinen...
Kanutten!!!:eek: Sett ned vinglasset og toppa på flaska fram til du har fått snakka med legen!:eek:
Og ang den sjeselongen eller hvadetnåennmåttehete: jeg ville vurdert ut i fra om fargen passer, om jeg hadde kommet til å bruke den mer enn fem ganger og ikke minst hva kvaliteten er :)
Jeg gikk ut i sola for litt siden.. Utslettet forsvant da. Men det rare er at utslettet kommer kun der jeg har vært utsatt for sol! Jeg var knallrød på skuldrene, men har en hvit stripe der bh'en har vært....
Nå skal det sies at ene småttisen er allergisk mot sollys; jeg snakker IKKE om soleksem!
Han tåler rett og slett ikke sollys. Solfaktor for ham er ikke noe alternativ. Det eneste som duger er skygge eller helkledd kropp. Kanskje jeg er opphavet?? Har aldri tenkt på det... Guttungen bruker solfaktor 60 i ansiktet og på hender og føtter.. han må gå i tskjorte og langbukse..
Hvorfor er jeg totalt inkompetent i Mat på Data når jeg er ganske kompetent på mye annet? ARGH. Jeg får ikke til å bruke skiten. Endte med at jeg kjente irritasjonen krible helt ut i tærne og avinnstallerte hele greia:o
Jo, altså. Jeg skjønner det bare ikke :o Jeg får ikke til å legge til mine egne retter (dvs, det som er i retten).. Og, jeg vil legge inn egg og bacon (f.eks) som ett måltid, men jeg må enten legge inn som "mine retter" eller som to måltider? Jeg spiser jo forskjellig mengde bacon og ikke alltid like mange egg! Gah. Og så tenkte jeg at jeg skulle legge inn en pølsetype jeg har spist, men som ikke står i den der lista. Og da tenkte jeg som så at jeg måtte legge inn hva de inneholdt av ingredienser og gram fett og karbo osv. men det går ikke??:forvirret jeg skjønner ikkeno jeg. den der hjelpesaken som kommer opp på internett gav meg heller ingenting nyttig. masmasmas :D
En annen ting jeg lurer på: Jeg tenkte jeg skulle lage min egen versjon av Skaldemans slankekjøttkaker (fantastisk navn for en som har kjøttkaker som livrett :D ).
Om jeg blander en kjøttdeigpakke og en pakke medisterfarse eller kjøttfarse (sikkert rundt 400 gram pr pakke), kan jeg da smelte litt smør, la det kjølne og ha det i massen for å få opp fettprosenten? Eller funker ikke det? Jeg forsøker meg på å ikke bruke andre meieriprodukter nå, etter råd fra dere, nemlig:rolleyes:
Etterpåklokskap: Man begynner aldri å jobbe uten at kontrakten er i orden først!!
Ellers ville jeg absolutt ha spurt først, før jeg lot være å komme på jobb. De som jobber med lønn kan ha blitt forsinket, noe kan ha gått feil med bankoverførsler osv osv.
Ok, jeg kommer til kort her :p. Jeg har kun brukt mat på data til å legge inn en og en matvare.
Men om du skal lage kjøttkaker, så ville jeg ha gått for medisterDEIG, og ikke farse. Farse er spedd ut med diverse stivelser opp til 6%. Du må sikkert på en litt mer velassortert butikk for å finne medisterdeig, forsåvidt. Du kan sikkert ha i smør, men medisterdeig er veldig fett i seg selv, så jeg tror egentlig ikke det er nødvendig.
Haha. Jeg har laget masse kjøttkaker opp igjennom. Jeg pleier å ha litt smør i, et egg, hakka grønnsaker (brokkoli, løk, selleri) som jeg moser med stavmikser, og så krydrer jeg f.eks med muskat eller karve. Nam! :). Jeg har også gjort en variant med litt sterk tomatsaus, løk og tabasco. Mulighetene er mange. Har ennå ikke kommet så langt som til å teste ut med medisterdeig, men jeg har en liten drøm om å lage medisterkaker, UTEN all den driten man sper dem ut med :).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.