Photobscura sa for siden:
Det er vel i tilfelle per definisjon dårlige jaktforhold :lol:
Det er vel i tilfelle per definisjon dårlige jaktforhold :lol:
Gracella sa for siden:
Ha, ha, katta mi prøvde å fange en rein en gang - da var det nok urjaktinstinktet som slo igjennom.
Han snek seg innpå reinen bakfra og da han være ca en meter bak, snudde reinen seg plutselig mot ham. Og like plutselig var han bare en liten (og lettere forskremt) pusekatt :D.
Carisma sa for siden:
Er nok mest rotter, og katter spiser ikke rotter...
Kitt sa for siden:
Hvorfor gjør de ikke det? Ser de forskjell på en liten rotte og en stor mus?nysgjerrig
Carisma sa for siden:
De likr visst ikke smaken, i tillegg til at halen har et stoff som er giftig for de (forsvarsmekaniske for rotta syns jeg huske vi lærte på barneskolen eller så..)
Kitt sa for siden:
Takk for svar! lært noe i dag også + avslørt som ikke noe katte- menneske:D
Lava sa for siden:
Mine katter fanger og dreper rotter, både babyer og større..spiser dem ikke som du sier,
men har hatt vår del av rottelik her ja... :(
Trulte67 sa for siden:
Pusen min spiser rotter, dvs egentlig er det vånd.
Her står det om vånden/jordrottene: www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,3371:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:56222::1:5570:8:::0:0
Lava sa for siden:
Noen som kan hjelpe med sang til brylup?
La inn en tråd her, men slenger det inn her også :)
Cherry sa for siden:
Apropo katter; hvordan kan jeg stoppe dem i å vandre rundt i garasjen min som ett annet åpent hus når porten står åpen? Vet jo aldri om de er der når jeg er der, så da kan jeg jo ikke bare stenge porten heller, for da er de innestengt-
Furine sa for siden:
Kvifor er alle lavkarbobøkene eg finn på nederlandsk livredde for metta fett? Svigerfar har dia2 (ikkje overvektig) og slit med blodsukkeret sitt. Skulle så gjerne prøvd han på lavkarbo, men eg finn altså berre lavkarbobøker eg irriterar meg over! Oppskrifter med kvitt brød i og sukker her og der. Blæh! Han snakkar litt engelsk, men ikkje nok til å gi han ei bok om slikt på engelsk, dessverre. Hm.. What to do?
Carisma sa for siden:
"Vønn" som vi sier der eg kommer fra er vel egentlig nærmere muldvarp enn rotter? Eller Lemen er vel enda nærmere. Og de mangler halen, som vistnok skal være giftig.
Astra_ sa for siden:
Har noen prøvd Cedar nut oil - Sedernøttolje (pinjekjerneolje)?
Den skal være bra mot det meste. Har kommet til bok nr 4 om Anastasia hvor denne oljen er omtalt...
Furine sa for siden:
Eg har siste 2 månadane brukt Weleda sin kastanjesjampo. No siste dagane har eg merka at eg har antydning til flass i hovudbotnen. Så er då spørsmålet, er dette ein overgong frå billigsjampo frå matbutikkar og paraben og drit, så det vil gå over, toler eg ikkje sjampoen (det klør ikkje eller noko), eller skal eg gå tilbake til Redken frisøsjampoen min som er full av verste sort paraben, eller er eg då tilbake til scratch? Nokon som har peiling?
Huldr sa for siden:
Jeg har ikke kjempepeiling, men du kan jo prøve en annen sjampo uten parabener kanskje? F eks Jason, den er mild og god. Weleda bruker mye eteriske oljer, noen kan sikkert reagere på dem. Neida, de har ingenting med muldvarp å gjøre, se her: Men det stemmer at de er beslektet med lemen, for begge er i hamsterfamilien. Men vånd har hale, som du ser på illustrasjonen i linken til Trulte67, den er bare kortere enn rottas. Nærmeste slektninger er markmus og fjellmarkmus. *kommer fra biologfamilie* :flau:Furine sa for siden:
Du har nok rett, den luktar ganske kraftig! Takk for info! Har ikkje ide om kva Jasonsjampo er, men eg skal google litt! Håper det er å finne her også. Ser forresten at Pantenesjampoen frå matbutikken er parabenfri, men der er vel mykje anna skit i den i staden!
Rin sa for siden:
Kokkenovise 157cm vil gratinere brokkoli i ost og fløte i dag - må brokkolien forvelles? Mvh frk vil-helst-slippe-ekstra-oppvask :o
Her ser du eksempler på Jason- (det er vel en tøddel eller to der?!) shampooer. Jeg brukte aloe vera-kremen deres, og den var fantastisk. Det minner meg på at jeg savner den :D. Det jeg har merket meg med Jason-produkter er at de ikke er så himla dyre, og at flaskene ofte er gigantiske :D.
Huldr sa for siden:
Tror Grønn Hverdag har oversikt over alle stoffer som ikke er "akseptable" på siden sin (gidder ikke lete opp akkurat nå :o).Jason er et stort merke med masse produkter uten parabener, laurethsulfater osv. Tipper det er større utvalg å få i Belgia enn i Norge, her er det bare Aloe Vera-varianten som selges nå. Jeg har fått tak i Apricot Body Wash før og den luktet vanvittig godt :hearts:
Ellers synes jeg Dr Hauscka-shampoen er bra (bedre enn Jason), men de skal visst slutte å produsere den :nedfor:
Aloe Vera-bodylotionen fra Jason er forresten utrolig bra, jeg som har tørr hud trenger bare en innsmøring med den bodylotionen for å ha mettet huden med fuktighet for mange dager, selv om jeg dusjer. Den trekker ordentlig inn i huden, i motsetning til bodylotions med mineraloljer, som legger seg som en hinne utenpå og blir ekkel når man dusjer eller får regn på armene :p
Huldr sa for siden:
Det burde du gjøre, ja, den blir veldig hard ellers - snakker av erfaring :flau: Jepp! :D Jeg savner den også, tenkte jeg skulle gå og kjøpe i dag faktisk, for det er tilbud på alt av Jasön (tødler på plass ;)) på Vita om dagen, hett tips! :D Den bodylotionen er så sommer for meg!Photobscura sa for siden:
Typisk at det skal være tilbud på ting når jeg er blakk :p.
Furine sa for siden:
Takk søte dykk! :suss: Då skal eg på jakt i helga!
Cherry sa for siden:
Kommer PMS (og sjokosug) rundt eggløsning eller rundt mensen? plystre
Furine sa for siden:
Eg fann Dr Hauscka shampo i dag! Tok ein mot flass, og ein for normalt hår + jojoba balsam. Hm.. Skal teste det i morgon. Synd dei sluttar å produsere dersom det er eit godt produkt! Kjenner nokon til merket KNEIPP? Dei har også shampo, men kjenner ikkje til det. Jasön fann eg ikkje i dag. Kanskje neste bio-sjappe!Edit: Flasshampoen var ikkje frå Dr Hauscka ser eg. Det var eit anna merke: Zarqa. Den er luktfri, uten paraben, parafin eller fargestoff. Yay :)
Vettel sa for siden:
Vanligvis mellom!
For meg starter det med ømme bryster redd ved EL som forsvinner/mindre øm par dager før mensen, så helt borte en eller to dager inn i mensen.
Jeg mener å ha lest et sted at man ikke skatter på dagpenger man mottar i juni, stemmer dette? Klarer ikke å finne noe om det ...
Kanutten sa for siden:
Før i gamle dager betalte man ikke skatt av dagpengene i juni. Men hvordan det er nå vet jeg ikke.
arnakristin sa for siden:
Hei,
NAV sine sider er ikke de mest brukervennlige men fant dette:
[color=#000000][/color]
Full oversikt over ”Feriepenger og fritak for forskuddstrekk”
Nei, ikke feripenger, men dagpenger, altså den faste utbetalinga. Feriepengene fikk jeg i januar.
Men Nellie fant dette:
Det sitatet fra Nellie er gått ut på dato, rehabilitering, attføring og tidsbegrenset uføre heter fra 1/3-10 arbeidsavklaringspenger.
Jeg hadde midlertidig uføre og nå på arbeidsavklaringspenger må jeg sende meldekort hver 14. dag...
Poenget var vel heller det at de som ikke nevnes her, deriblant dagpenger, ikke er under ordnngen. Behøver ikke å være så utdatert, aap ble jo innført for bare drøyt tre måneder siden :).
Kitt sa for siden:
Uansett hva det heter, skal vi ha skattefritt 2 utbetalinger i juni!:D
Vet ikke hva som har skjedd med mine penger denne uken. Fikk 1500,- for lite og det er mer enn skattetrekket. Må ringe dem i morgen å finne ut hva de holder på med!:p
1500 penger er maaange penger, det!:o
Hei,
Ringe... tar de telefonen da :eek: Jeg har rimelig dårlig erfaring med NAV og er dritt lei å sjekke at de gjør jobben sin, men det er fortsatt en nødvendighet ser det ut som, dessverre. Tror ikke det blir noen bedring der i gården, omorganisering eller ikke, en av legene jeg har været innom sa at NAV er forkortelse for Nå Angrer Vi oss…
Carisma sa for siden:
Jeg må faktisk få lov å si til NAV sitt forsvar at Arbeids-delen har blitt MYE bedre enn gamle Aetat var! :ja: Så noe har de klart. Trygdedelen har jeg heldigvis lite erfaring med, men som sagt skal de ha cred for at de faktisk har orden på noe.
Kitt sa for siden:
Er ikke så begeistret for NAV selv, jeg etter mer enn 4 år i systemet i denne omgang. Mitt lokal kontor er blant verstingene på mange ting, men det er ikke umulig å få tak i folk der i hvert fall!
Min saksbehandler er flink til å svare på mail, blant annet!
Må snakke med dem. Kan ikke la 1500,- bli borte sånn uten videre. Har barn som trenger sommerklær, jeg!:p
Cherry sa for siden:
På bukplastikk.com er det mange bilder av mager før og etter operasjonen. Men er det ingen plasser man får se bilder av magen OG ARR etter 1,2,6 og 8 måneder osv? Jeg vil gjerne se hvordan arret blir seende ut etter en stund. At det ser direkte vondt ut etter 2 dager skjønner man jo :P
Kitt sa for siden:
Etter 4 år synes nesten ikke arret mitt i det hele tatt! Det er bare en svak, knapt synlig hvit strek akkurat i trusekanten! Det tar 3 år før man kan se hvordan det vil se ut til slutt, så man må være litt tålmodig!
Og jeg røyket hele tiden og ha lagt på meg nesten 20kg igjen i etterkant!:o:o:o
Har man anlegg for stygge arr, såkalte kolloide arr, får man det nesten uansett hva man gjør. Har man ikke slike anlegg, er det mye man kan gjøre for å få så fine, smale, usynlige arr som mulig!
Kolloide arr oppstår når det under sårtilheling dannes for mye kollagenfiber. Slike arr kan bli store og svært skjemmende. Det kan være vanskelig å forutsi hvem som er keloiddannere.
Cherry sa for siden:
Da er ikke jeg keloiddanner :P. Har ett svært arr p leggen, fra kneet til ankel, men det er hvitt og kjennes ikke på huden.
Det er det som plager meg med å gå ned i vekt, og det er at jeg vil ikke ha løs hud og hadde ikke nølt ett sekund med å melde meg på nærmeste klinikk når jeg nådde matchvekt for å få den operert bort. Riktignok har jeg ikke mye løshud, bare en liten stripe p magen, men har jo fortsatt 15 kg å gå ned. Jeg har ikke tid å vente p at det skal trekke seg sammen 2-3 år etter vekttap:p
Noe som bringer meg over til noe annet. Og det er at jeg får del del "kløe" på denne stripa. Særlig etter fuktighetskrem. Jeg lurer på om det er huden som fester seg i underlaget eller om det er mer fett som forsvinner?
MAR sa for siden:
Hei!
Jeg lurer på om noen vet hvorvidt man betaler halv skatt av sykepenger i juni? Kikket litt rundt på sidene deres for å se, men var ikke helt greit å finne frem til - om det står der i det hele tatt.. :)
Kitt sa for siden:
Lenger oppe i tråden ble vi vel enige om at det bare er AAP som gir skattelette i juni!
Kan ikke finne noe om skattelette for noen annen gruppe i hvert fall!
MAR sa for siden:
Åh, okei - kjedelig :/
Kitt sa for siden:
Ikke for meg!;)
Du får i hvert fall feriepenger av sykepenger, har ikke fått feriepenger på flere år, jeg!:p
Noen som vet hvilken låt denne er originalt? Venninna mi har hatt denne på hjernen i over en uke, og i dag kom jeg så langt som til å finne ut (takk, Frøy! :D) at Primavera har laget sin versjon. Har en slags følelse av at det kan være Harry Belefonte, så hører gjennom det som ligger på Spotify, men inget hell så langt.
Glem det, jeg fant det ut :D (Takk, Ignite!).
Lillemy71 sa for siden:
Originalen blir sunget av Miriam Makeba og heter Pata Pata - her :D
Nå får jeg vel også galskapen på hjernen - tusen takk Photo :eek:
Takk, men jeg rakk å finne det ut :).
Cherry sa for siden:
Har fått kroppsmassasje i kveld og nå er jeg helt søkke tom for energi. Er det normal bivirkning?
Veldig klassisk, visstnok. Jeg gikk fast til massasje en stund mot migrene, og måtte alltid legge meg nedpå etterpå, hendte jeg sovna på t-banen også, ettersom massøren holdt til på Oppsal og jeg bodde i sentrum. For ikke å snakke om tisse, jeg måtte alltid tisse rett etterpå :p. Begge ting var visst veldig typisk i følge massøren.
Massasje kan utløse endorfiner, så det er sikkert en sammenheng der :).
Timona sa for siden:
Hvilket kjøpeknekkebrød har minst kh?
I hvilken butikk får jeg kjøpt dette?
Fiberrik enten med solskkekjerner eller linfrø. Det får du kjøpt i stort sett alle matbutikker. Husker ikke eksakt, men jeg mener det er rett under 3 gram kh i én skive, og jeg synes faktsk de smaker bedre enn alt annet av knekkebrød :).
Timona sa for siden:
Takk :)
Er egentlig ikke særlig glad i knekkebrød, men de skal fungere som "nødproviant" på et par dagers tur uten kjøleskap :)
Jeg er heller ikke så glad i knekkebrød i tradisjonell forstand, om man snakker typ wasa o.l. Men Fiberrik er mer kompakte, nærmest kjekskonsistens. God nødproviant! Jeg hadde med meg et par kartonger da jeg var på festival for et par uker siden. Da var det bare å lesse på med kjøttpålegg og majo. Kjekt!
Carisma sa for siden:
Massasje er drenerende, så det er nok derfor man må på do. Og det er sannsynligvis derfor man blir trøtt og slapp også, fordi kroppens systemer har jobbet hardt med drenasjen.
Endorfiner er oppkvikkende, så det burde i såfall ha motsatt effekt?
frifuggel sa for siden:
Er det noen som aner hvilken kaviar som har minst sukker? Har syyykt lyst på kaviar, men ikke f... om jeg har noen intensjon om å kaste meg på høykarb-bølgen igjen.. :p Er det masse i alle, så får jeg klare meg uten.
Gjestekaviar! Ikke minst er den desidert best på smak. Stort sett alle andre kaviarer ser ut til å ligge på 15-17 kh, mens gjestekaviar ligger på fem.
Synd at den bare er å få kjøpt på glass, men det går jo greit :).
Ferskenbeinet sa for siden:
den rødlige tuben som heter kaviarmix har 8g, det er den med minst karbo fra Mills. Etter den kommer "stripete" kaviar med ost. 9g.
frifuggel sa for siden:
Samme om den kommer på glass, spiser den nok, uansett ;) Hvilken butikk er det som har den da, montro? Skal på jakt idag, etter gjestekaviar eller den røde fra Mills. :D Takk til dere begge!
Hmm ... Men er ikke gjestekaviar fra Mills, da? Nei, nå ble jeg usikker :p.
Gjestekaviaren har jeg sett stort sett overalt, det er et lite glass med hvitt lokk og blå/hvit etikett. Med det sagt så handler jeg stort sett på Kiwi :).
Furine sa for siden:
Jepp den er Mills!
Men eg har aldri sett den før, måtte google for å sjekke, har aldri høyrt om namnet gjestekaviar. Tøft!
Hm.. No fekk eg lyst på kaviar! Det er ikkje heilt det samme med Kalle kaviar, som er det einaste eg finn her.
rart, den sto ikke på mills sine sider med de andre kaviarene!
Furine sa for siden:
Ja, eg har aldri sett den som sagt. Dette biletet fann eg på matvareguiden.
Cherry sa for siden:
Lurer egentlig ikke på noe. Følte bare for å skrive at jeg hater kondenstørketrommel:(
Flere som gjør det?
Gracella sa for siden:
Da lurer jo jeg på hvorfor, hehe :confused:
Jeg er glad jeg slipper slange ut av huset, og "kondensboksen" skyller jeg regelmessig i dusjen - nema problema ;)
Cherry sa for siden:
Fordi....
Jeg må tømme boksen for vann hver gang jeg tørker klær, som er ca hver dag. Jada, jeg kunne bare lagt slange og latt den tømme seg selv, men så smart er jeg ikke :P
Den piper som ett uvær når det er noe den vil, om luka er åpen, vannboksen er full, filteret må tømmes. Bra ja, men den lager sånn lyyyyd.
Hovedsaken til at jeg ikke liker den er vel at det har 6 timer å tørke en helt ordinær maskin med håndduker, samt at varmen er veldig ille. Det er snakk om at du får brannsår om du våger deg å ta i klærne etter en viss tid. Har hatt den på reparasjon og de sier den skal være sånn, har hatt lånetrommel som er akkurat likedan og har prøvd alt av program på den uten at det blir noe bedre. Riktignok har garderoben minsket i takt med at jeg har minsket, men den har også minsket fordi klærne rett og slett har blitt ødelagt i tørketrommelen av for sterk varme. Klær som skal vaskes på 30-40 grader tåler jo ikke over 100 grader i tørketrommelen (ja, det er målt)
Er det egentlig rart at jeg har strømregning på 4000 kroner på EN måned i mai liksom:rolleyes:
Nå gleder jeg meg bare til jeg skal få mammas tørketrommel med utlufting i neste uke:D
Vettel sa for siden:
Hvordan vet jeg om Den franske gryta er blitt dårlig, eller bare "skilt" seg...?
Inneholder grytekjøtt, grønnsaker, tomater, krydder, olje, rødvin, etc.
Har fått et merkelig lag på toppen, litt seig og fettete liksom.
Men ikke helt som når feks olje stivner i kjøleskapet, mykere enn det.
Kaste??
Orkide sa for siden:
Har kondesn trommel jeg, men det er ikke problem med at klærne blir for varme, og på den tiden du får tørket hånkler (6timer) kan jeg kjøre 3 maskiner.
Det med lydnår noe er fult eller galt, er kanskje kjekt, men du skal kunne fjærne denne alarmen, jeg kan i allefall det.
Gracella sa for siden:
Da lurer jeg på om det er noen som har (prøvd) en slik dampvaskemaskin??
Ble veldig nyskjerrig, men vår vaskemaskin er såpass ny at det ikke var på tale å kjøpe en ny en...
www.lg.com/no/hvitevarer/vaskemaskiner/LG-F1402FDS6.jsp
frifuggel sa for siden:
Hadde kondenstrommel tidligere. En stund bodde vi i et hus med et bittelite bad, der måtte vi også ha både vaskemaskin og trommel. For at ikke trommelen skulle bruke "evigheter" på å få klærne tørre, så måtte vi ha døren åpen, ellers ble luftfuktigheten så høy at det ikke var sjanse til å få de tørre på leeeenge. Utlufting er viktig! Bruker ikke trommel lengre, synes igrunnen det er like greitt ;)
kjegro sa for siden:
Jeg vet ikke når den er laget, men at mat som står f.eks over natta i kjøleskap får et "lag" på toppen er ikke uvanlig. Dersom ect. i gryten er løk og fløte er det enda mere vanlig:). Jeg lar aldri gryter som inneholder både løk og fløte stå lengere en et døgn i kjøleskap, det har så lett for å "gjære" seg (bakterie økning). Med det som følger...
Vettel sa for siden:
kjegro: Jodda løk også, men ikke fløte.
Hmm, er litt skeptisk ja, tror jeg pælmer for sikkerhetskyld, vil ikke bli sjuk rett før ferie. Har bare aversjon mot å kaste, hehe!
Lava sa for siden:
Jeg lurer på ett par ting:
1: leste i en tråd at alkoholikere hadde b-vitamin mangel.. er det ikke b-vitamin i øl da? ..
2: hvordan trener jeg best "de nedre magemusklene"?
Jeg klarer situps greit, men å løfte bena samlet har jeg problemer med, sikkert også fordi jeg har plager i ryggen.. men vil jo gjerne styrke den delen og, for å bedre hvis jeg kan, rygg og magemuskler er jo viktige :ja:
Kitt sa for siden:
Når det gjelder alkohol, påvirker ikke dette B12, men et annet B vitamin som heter tiamin eller B1. Andre får B12- mangler, alkoholikere B1/tiamin- mangel!
Mange typer B- vitaminer!;)
Mageøvelser: Ligger du på ryggen med bena bøyd og føttene i bakken, kan du bruke magemusklene til å trekke opp/løfte setet/bekkenet! Hold 8 sek, slipp ned og gjenta!:)
Cherry sa for siden:
Siups er en bevegelse som er uheldig for oss i dagliglivet. I tillegg gir den ikke styrke til noe som du behøver i dagliglivet. Bare tenk over hvor ofte du faktisk gjør en situpsbevegelse hver dag;).
Nedre magemuskler kan trenes ved hel situps, altså istede for den lille bevegelsen så løfter man seg helt opp og helt ned igjen. Blir tynge om man ligger i skråbenk.
Eller:
Legdrop. Løft beina helt opp når du ligger på gulvet, men ikke slipp dem lengre ned enn at du kan holde ryggen i gulvet. Gjenta.
Eller:
Sykling. Ligge på gulvet og strekke ut annet hvert bein.
Supera sa for siden:
Jeg lurer på om uttrykket "have a snowball's chance in hell" virkelig er galt å skrive til kollegaer?
Jeg gjorde nemlig det natt til søndags da det var snakk om at vi skulle prøve å få sendt noe utstyr slik at det var i USA til mandag formiddag. Vi har ingen logistikkfolk som jobber i helgene, og dessuten skal det godt gjøres å rekke den tidsfristen uansett uten kurér. Ting står litt stille på den fronten i helgene...
"The conclusion that the BUC was faulty was made today and that means that we have a snowball’s chance in hell shipping a BUC to the US by Monday."
Fra sjefen: "Slikt språk bruker vi ikke da dette lett kan misforstås."
Det jeg kan finne er at det er litt vulgært, men det spørs hvor man er fra. Men det var sendt internt til kollegaer for søren. :rulleøyne Jeg lurer veldig på hvem av de 6 stk den var sendt til som klagde på det (to av de var amerikanere), fordi jeg sendte den ikke til sjefen...
Kanutten sa for siden:
Synes det var meget beskrivende og flott sagt jeg! :p
jeg ser ikke noe galt i det utrykket, men takker deg for å ha lært meg det! hehe
Borghild sa for siden:
Kan ikke si jeg finner det svaret så galt. Temmelig dekkende er min mening. [url="http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={B8EB63AF-4702-41CD-991E-835A3DBC5207}"][/url]
[url="http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12&p={B8EB63AF-4702-41CD-991E-835A3DBC5207}"][/url]
Supera sa for siden:
En ting er å si noe som kan være støtende til kunder, men det var en intern e-mail (dog til blant annet tre kollegaer jeg sjeldent kommuniserer med og han ene har jeg ikke møtt en gang) så jeg skjønner ikke hva skal være galt med jeg heller. Hadde det vært en kunde jeg hadde god tone med, så kunne jeg fint skrevet det til han/henne også. Vi får se hva/om sjefen svarer tilbake. Jeg velger å tro at det er han hyperkristne fyren i ressursavdelingen vår som har klaget. :geip:
Ignite sa for siden:
Uansett så likte ikke din overordnede det, ettersom h*n korrigerte deg.
Jeg kjenner ikke motivene til din leder - men det er kanskje lurt å lytte til reaksjonen, enten du likte den eller ikke?
Trulte67 sa for siden:
Jeg synes man kun skriver slikt til folk man kjenner, dvs om du kjenner kollegaer eller kunder, så er det ok, men til ukjente -- selv om de er kollegaer -- nei, der er jeg enig med sjefen din.
Vettel sa for siden:
Enig med Trulte67 og Ignite.
JEG synes ikke det uttrykket gjør noe, men i jobbsammenheng, nei. Og jeg jobber i barnehage så vi er vant til litt av hvert. ;)
Lillemy71 sa for siden:
Amerikanere er veldig kritiske til slikt språk. Har bodd/jobba i statene og har jobba med mange amerikanere og de er opptatt av at alt skal være høfflig. Man skal ikke si ass - det heter tush, hell-heck, damn-darn osv. Man skal ikke bruke slikt språk ovenfor folk man ikke kjenner så godt, man skal være høfflig uansett om man synes at personen er helt idiot.
Kan forstå at noen har reagert på det, spesielt i jobb sammenheng:D Ikke ta deg nær av det men ta det til etterretning og pass språket neste gang. ;)
Timona sa for siden:
Noen som vet hvor man kan få kjøpt en liten mat-termos? Har bare sett store på 1 ltr, men ønsker en som rommer ca 5 dl (til suppe og smothie)
Eventuelt en nettbutikk?
Flippy sa for siden:
Noen som kan forklare hvorfor jeg har diare flere ganger hver dag når jeg spiser ketolyse, men er helt fin når jeg spiser høykarbo? Har vært sånn siden 14. april, og regner med at det ikke er 'ketose-diare' i over to mnd :confused:
hos meg varte det ca 2,5mnd, ikke av bare ketose men av lavkarbo generelt. Det gikk deretter over til å blir for fast for så å stabilisere seg. herlig oppdatering
Det finnes mange stål-termoser til barn som er den størrelsen, om du tåler litt ole brum eller prinsesser og slikt! Se på nille, obs, europris eller lekebutikk!
Opplevde det samme som Ferskenbeinet. Det tar litt tid når kroppen er vant til å få ''hjelp'' av fiber i maten.
Du kan jo i en overgang prøve med litt fiberhusk (psylliumsfrøskall). Det får du kjøpt på apotek, helsekost og noen velassorterte butikker, typ Ica o.l. Det er et naturlig og effektvt tarmregulerende middel :).
Borghild sa for siden:
Har sett 1/2 liters termos hos Jernia. Den var i stål. :)
Flippy sa for siden:
Jeg har alltid vært litt uregelmessig i magen, men aldri så ille som etter jeg begynte med ketolyse...... Og, to helger har jeg sprukket (med overlegg) og begge de helgene har magen vært helt 'normal'...... spiser også litt fiberhusk eller fiberrik, har aldri spist mye brød og aldri grovbrød tidligere......
Cherry sa for siden:
Jeg får det av for mye fett. Da bare renner det ut. For deg er det er sikkert enten fettet eller en matvare du ikke tåler.
Men jeg vil gjerne vite hva "normal" mage er. Det er alltid forskjellig det som kommer ut men når jeg har spist høykarbo så er det som regel steinhardt og det skal det ikke være.
Flippy sa for siden:
Jeg spiser ikke særlig mer fett enn jeg har gjort før - bare mindre karber.....ikke spiser jeg andre matvarer enn jeg alltid har gjort heller, men jeg er jo vant til å spise litt pasta/poteter da, og litt fint brød, og masse sjokolade, kaker og potetgull..... Aldri vært plaget med hard mage heller, men for meg er det ikke normalt å ha diare (dvs vann) flere ganger om dagen - hver dag, sånn som jeg har hatt siden 14. april :o I tillegg har jeg vannvittig mye luft på lavkarbo, mer enn dobbelt så mye som på høykarbo - og jeg har da vanligvis mye da også......
Areola sa for siden:
Flippy, spiser du mye søtningsmidler? kanskje du reagerer veldig sterkt på det?
Borghild sa for siden:
Eller Ifa pastiller?
Indiane sa for siden:
Hehehehehehe. Blir du også fortere full når du går på denne dietten??? DET BLIR JEG!!! har ikke blitt så fort full siden jeg var nyoperert ...
hanne42 sa for siden:
Jeg kjoper vanligvis BHer med spile under og det er det. Siden jeg er relativt formfull overst (C-cup) har jeg ikke sett hensikten med disse vatterte sakene eller BHer med alskens funksjoner. Dessuten er jeg litt sjenert og kunne aldri spurt personalet om hjelp til a plukke ut en BH.
Jeg er na blitt 44 ar og selv om jeg synes jeg har fine pupper enna sa kunne jeg godt tenke meg et lite loft. Ser at disse balkong-BHene (hvis det er det som er den rette benevnelsen) ser bra ut pa en del jenter som har mye mer slappe pupper enn jeg.
Sa sporsmalet er, hva slags BH er best for a lofte litt?
Jeg er en 85C.
Hanne
Cherry sa for siden:
Selv om du er sjenert vil jeg anbefale deg å gå i en undertøysbutikk og få hjelp. Fantastiske saker.Det er ikke som om du trenger å kle av deg foran betjeningen...:)
For det andre. EVERYDAY GODESS er den beste løfteBHen jeg har hatt noensinne. De har dem påTriumph ;)
Jeg kjøpte en såkat bustier-bra (det har sikkert flere andre navn også) her om dagen, beste løftet ever! Jeg er sånn ganske medium utstyrt (80C, mindre enn det høres ut som, da cupstørrelsen jo ikke er konstant), og det beste med denne er både det at jeg ikke får pupper som ser ut som hveteboller, eller enda verre; at de ser ut som om de trosser tyngdekraften og henger oppover, bare et pent og naturlig løft (mitt ''problem'' er stor avstand mellom, så jeg får ikke naturlig kløft). I tillegg gir de litt ekstra form på resten på øvre del av overkroppen :). Kjøpte min på H&M, faktisk.
Den så ca sånn ut:
Trulte67 sa for siden:
Jeg hadde det nøyaktig slik på høykarbo (som du har på lavkarbo), og det løste seg med antibiotika - som jeg fikk for noe helt annet, så jeg tror ikke det er kostholdet, men at du har fått noe bakterier eller noe i tarmene/fordøyelsessystemet.
TrillTrall sa for siden:
Jeg er den stolte innehaver av ikke mindre enn 3 (!) termoser på 0,33 l. Har en hjemme, en på jobb og en på hytta. :) Stor åpning, ikke helle/drikketut, hele toppa må av for hver gang. Fås på G-sport og heter termoskopp.
www.gsport.no/Produkt/716164(BC_7)/lifeventure-termoskopp-sort/
Finnes i flere farger. Så de hadde en type på Jernia også, litt annerledes design og med vanlig termostut (trykk ned toppen og hell, mindre praktisk om den ligger i sekken kanskje i og med at det ikke var noen topp utenpå trykketoppen på den).
TrillTrall sa for siden:
Ha! Da har du ikke vært på She i Trondheim... :p Av med klærne og frem med puppa! Ble dyttet og skivset og klemt og pushet til den store gullmedalje. Og nå er den ene bh'en alt for stor blitt... ;) Men veldig hyggelige damer altså!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.