LineJM sa for siden:
Noen som vet om det går an å bruke andre søtstoffer enn sukker når man lager likør/legger frukt og bær på sprit. Og om det blir god smak eller om man får bismaker...
Sukker har jo også en viss konserverende effekt.
LineJM sa for siden:
Noen som vet om det går an å bruke andre søtstoffer enn sukker når man lager likør/legger frukt og bær på sprit. Og om det blir god smak eller om man får bismaker...
Sukker har jo også en viss konserverende effekt.
Kitt sa for siden:
Er noen som har prøvd andre varianter også, feks Splenda i kaffelikør!
Supera sa for siden:
Fikk akkurat melding om at ei venninne har født i kveld, og jeg skal bestille navnesmokker. Hva er egentlig best av latex-smokker og silikon-smokker? Og hvilken fasong er best? (se denne linken, tre forskjellige typer)
Furine sa for siden:
Takk for råd! Har sendt dei ein epost, greit å ha svaret svart på kvitt. Raumabanen som det er snakk om er jo vel meir ei "turistrute" enn noko pendlarrute, så eg har eit håp om at det går an å vente på passasjerane.. Jaja, vi får sjå. Veit ikkje ein gong om vi får svar på eposten.
Ferskenbeinet sa for siden:
Jeg har alltid brukt silikonsutter til mine barn. De blir ikke gamle/seige slik latex blir. Silikon er derimot lettere å bite hull i, men det har jeg aldri opplevd med mine. Latex er litt mykere, men det er vanesak hva ungene liker! Jeg har kjøpt navnesmokker på www.navnesutten.dk, får dem på 2-3 dager mer utvalg der en linken du la inn! Smokkene øverst til venstre har formen som mine barn likte best. Disse ligner mye på NUK, du ser på selve smokkdelen at den er litt anderledes en den flate lenggre nede som står under "symmetriske smokker". Symmetriske smokker har mine barn hatt problem med å holde på plass når de har vert helt små! Håper det var til hjelp!
IKKE trykk deg over på norsk flagg, den danske har 15% avslag til og med i går (men jeg fikk avslag også nå i dag morges) i tillegg blir det alt i alt rimeligere. 70 norske kr om en kjøper 3 fra den danske, og 110 om en trykker inn på norsk flagg!
slektskap sa for siden:
Stemmer det Ferskenbeinet, sparer ca 50-lappen på å kjøpe dansk (de trekker fra dansk moms, det som utgjør forskjellen), men så må man passe på å handle varer for under 200,- kr. Porto utenom.
Supera sa for siden:
Tusen takk! Da var navnesmokkene bestilt. :snill: Gikk for anatomisk formet silikonsmokker.
good choise!
Ignite sa for siden:
Noen som vet hvor man får kjøpt teleskopstang for mopp/nal som er minst tre og helst fire meter lang? :snill:
Carisma sa for siden:
Europris? De har mye rart... Eller maxbo.
Carisma sa for siden:
Hvorfor skal ikke folk med diabetes ta boblebad?
StegforSteg sa for siden:
Biltema?
Ignite sa for siden:
Takker for tips :ja:
Vettel sa for siden:
øø, det kan de da...?
Kitt sa for siden:
Her står det noe litt nede i artikkelen!
Og så fant jeg dette som nok er den vanligste grunnen!
det er en grunn til at mange boblebad fraråder diabetikere til å benytte seg av boblebadet. (pga varmen som får insulinet til å fungere overraskende på blodsukkeret)
Eller sagt på en mer forståelig måte (sitatet tatt litt ut av sammenheng):
Varmen kan få kroppen til å reagere anderledes enn vanlig slik at en ikke kan vite hvordan blodsukkeret vil oppføre seg! Føling i vann er nok ikke så lurt, i hvert fall ikke om man er alene!
Carisma sa for siden:
Aha! Jeg var nesten 1,5t i bobloebad på tirsdag, og på vei hjem fikk jeg skikkelig blodsukkerdropp. Klarte nesten ikke holde meg våken og måtte stoppe bilen langs veikanten et par ganger for å roe meg ned.... Så kom jeg på det at jeg hadde lest om det. Selv om jeg ikke har diabetes har jeg jo mye insulinkluss....
Michelin sa for siden:
Vil alle merke den overraskende insulin-effekten? Jeg blir jo kjeeeempetrøtt etter bassengbading....
Kitt sa for siden:
Det er nok varmen i seg selv som også gjør at man blir trøtt etter en tur i boblebadet. Jeg er ikke glad i boblebad fordi jeg blir så slækk etterpå. Og jeg har jo dia2! Bruker det som sovemedisin, jeg!:sove:
Feks da vi var på Trysil i fjor med LK. Jeg gikk ikke i boblebadet på dagtid. Skulle jo være sosial resten av dagen/kvelden/natten!;)
Det hjelper ikke, da, om man i tillegg til varmen får uvanlig lavt blodsukker!:p
blåbær sa for siden:
Så for ikke så lenge siden et eller annet program på nrk, der de sa at det ikke er varmen i seg selv som gjør oss trøtte, men nedkjølingen etterpå.
Furine sa for siden:
Har fått eit slags svar frå NSB forresten! Høyr:
"You are of course welcome to book the shortest possible transfer time, and if the train from Oslo arrives on time you have plenty of time to transfer at Dombås station.
However, should the train from Oslo be delayed, and we are unable to hold back the train to Åndalsnes - you may not claim any compensation from the NSB when booked on such a short transfer. In most cases we may be able to offer an alternative means of transport, but if we are unable to do so, the next train is the only option" ...
Viss - om - at - dersom! Her joggar vi rundt grauten. Skulle tru mannen var politikar!
Alyssa sa for siden:
Å? Selv blir jeg helt knekt av å være i et varmt basseng, ta en varm dusj eller lignende. Blir dødstrøtt og sliten mens jeg holder på, og må ta en kald dusj eller gå ut i kulda for å våkne igjen.
Lava sa for siden:
Var jo hos legen på onsdag, og ba tilfeldig om å få sjekke B12 lageret,
siden jeg måtte ta blodprøver likevel.
Og i dag ringte legen, jeg ligger noe lavt og har gått godt ned siden sist
vi tok prøver, dvs i høst. Han sa at om jeg ikke gjorde noe med det,
ville jeg havne under hva man skal ha, så jeg skal kjøpe tabletter neste
uke på apotek.
men er litt usikker på merker og slikt, og jeg tåler dårlig, eller.. har lite virkning av syntetiske "medisiner og tilskudd" så kanskje det er bedre å
kjøpe noe på helsekost?
Noen som har erfaringer å dele?
Photobscura sa for siden:
Om du har lave b12-verdier så hjelper det sannsynligvis lite med tilskudd. Da må det reseptbelagte tabletter eller sprøyte i rompa til :o. En sånn type mangel handler mer om kroppens manglende evne til å ta opp vitaminet, og ikke mengden du får i deg via kosthold etc.
Lava sa for siden:
Ok, det var legen som sa jeg kunne prøve med tilskudd til etter sommeren,
og ta ny blodprøve da. Har fått sprøyter før. Takk. :)
Det skader jo ikke å prøve! B-vitaminer er jo vannløselige. Men om du f.eks spiser en del rødt kjøtt, så skal det være tilstrekkelig i utgangspunktet.
Cherry sa for siden:
Hvordan lege en øyebetennelse uten legemidler? I det hele tatt mulig?
Vettel sa for siden:
Rene hender er viktig! Altså ikke ta i øyet med noe skittent.
Vask øyet flere ganger om dagen, når det dannes puss med sterilt saltvann. Ren bommulsdott. Bytt "dott" underveis i vaskingen, så basseluskene vaskes bort og ikke gnis utover.
Om det går over, kommer ann på hvor intenst det er. Og tålmodighet...
blåbær sa for siden:
Legemidler som i reseptbelagte eller i det hele tatt? Kloramfenikol er ikke reseptbelagt.
Du kan forsøke å rense øyet med saltvann noen ganger til dagen, og selvfølgelig ikke bruke øyesminke så lenge det varer.
Kitt sa for siden:
Mener du øyebetennelse eller vanlig øyekatarr?
En betennelse der man blir skrekkelig lyssky og har store smerter, bør behandles av lege!
En vanlig øyekatarr forårsakes som regel av ufarlige bakterier som skylles ut av øyet så lenge man ikke er tett i nesen! Vanlig saltvann til neseskylling lager man selv av 1stor spiseskje salt som løses opp i 1liter kokende vann!
Ikke skyll nesen før vannet er romtemperert!;)
Kitt sa for siden:
Når sluttet kloramfenikol å være reseptbelagt?
Husker det som et evig mas da ungene var små. Man kunne ikke sende dem i barnehagen før de hadde fått behandling i minst 24 timer, så det var om å gjøre å få dem til legen så fort som bare f...!
Jeg fikk kloramfenikol på resept senest i påsken, jeg! Både salve og dråper. Har en rar øyesykdom!:p
Jabba sa for siden:
Kan man få dagpenger hvis man sier opp jobben sin selv? Er det en slags "karantene-periode" man må gjennom først? Hvor lenge?
Kitt sa for siden:
Du får 8 uker "karantene" om du sier opp selv!
En kul arbeidsgiver vil ofte gå med på å si deg om opp om du spør pent!;)
blåbær sa for siden:
Shit, du har rett! Det er jo selvfølgelig reseptbelagt :oBlanda kortene litt her ... Sorry!
Jabba sa for siden:
Kan man reise på ferie når en er sykemeldt?
Max sa for siden:
Er det i arbeidsgiverperioden? Hvis du får sykepenger fra NAV, skal du jo krysse av på sykemeldingsblanketten dersom du reiser utenlands. I visse tilfeller kan legen skrive en attest på at det er greit med utenlandsopphold ved feriereise, dersom det ikke går ut over behandling/sykdom.
Er du sykemeldt i ferien din, har du krav på å få ferien på ny, dersom ferien ikke kan avvikles som planlagt.
streber sa for siden:
Hver gang jeg tror jeg har fått litt taket på ting på lavkarbo, er det noe nytt jeg snubler over. Kann noen hjelpe meg?? Av en eller annen grunn gjorde vanlig/ekte meierismør at jeg la på meg alt jeg hadde fått av på ketolyse. Så jeg kuttet det ut og begynte å steke i kaldpresset olivenolje. Nå får jeg høre at det blir farlig( noe skumle greier som skjer med oljen ved høy varme) ved høy varme. :eek:Men jeg trodde det var sundt? Hva kan jeg bruke istedet???:o
Kitt sa for siden:
Noen sier rapsolje, men her inne er det vel cocosaen uten smak som går for å være best.
Kokosolje tåler svært høye temperaturer uten å bli herdet eller transfett eller hva det nå er det blir til!:p
streber sa for siden:
Takk for svar snille Kitt! Jeg må nå hvertfall bruke opp den dyre oljen jeg har kjøpt, må vel på helsekost da for å få tak i cocosa da vel?
Hmm ... Hvordan vet du at det er meierismør du la på deg av?
Kitt sa for siden:
Har du kjøpt en dyr, god olje kan du heller bruke den over salaten eller til ovnsbakte grønnsaker!:sikle:
Cocosa finner du på helsekosten og på Smartclub, har jeg hørt!:)
streber sa for siden:
Photo, det var det eneste nyinnførte den måneden jeg bare gikk opp og opp. Turte rett og slett ikke fortsette, begynte ikke på kur for å bli større enn før liksom:p
Kitt- SMART CLUB la de ned her:(dumt- likte den butikken, sjelden jeg er i nærheten av helsekost, så det kan ta sin tid før jeg får skaffet det.
Vettel sa for siden:
Rapsolje er billig og bra. :) Olivenolje kan du bruke til dressinger, salalt, helle over pizza/foccacia, etc.
streber sa for siden:
Rapsolje skal kjøpes:D
Cherry sa for siden:
Gikk du ned når du kutta meierismøret da?
Carisma sa for siden:
Det kan være melkeproteinene du reagerer på. Da kan du smelte smøret, la det kjølne litt slik at alt det hvite legger seg i bunnen og bruke det blanke på toppen. I følge Fedon.
Ok. Jeg synes bare det hørtes rart ut, er jo ikke så mye melkeprotein i smør, akkurat. Spiser du andre meieriprodukter?
Rapsolje tåler ikke steking sånn som meierismør gjør, forresten.
Vettel sa for siden:
Man kan fint bruke raps til steking, men ikke frityr, så høy temperatur er ikke bra.
Har googlet litt rundt, og virker ikke som om de blir helt enige i hva som er sunnest å steke i.
Vettel sa for siden:
Fedon om steking: www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_ekspertene/1.1317654
Kitt sa for siden:
To kokker jeg kjenner sverger uavhengig av hverandre til rapsolje både fordi den skal tåle relativt høy temperatur og fordi den spruter minst!
Men hva slags olje er det som brukes til frityrolje, da?:veitikke:
Kitt sa for siden:
Fant ut at Findus bruker palmeolje til sin frityrolje. Er det lurt?
Carisma sa for siden:
Oppsopet. Det siste som er igjen etter siste varmpressen, dvs omtrent det mest ødelagte du finner av olje.
Furine sa for siden:
Palmeolje er vel ikkje heilt heldig?
I Belgia frityrsteiker dei tradisjonelt sett frå gammalt av med oksefeitt, såkalla "ossewit". Visstnok toler det sterk varme, og inneheld ikkje transfett. Men det hjelper kanskje ikkje når det er poteter dei frityrsteiker...:rolleyes: Men godt, ja? Åhja!
Kitt sa for siden:
I følge Matvareguiden tåler palmeolje varme svært godt!
Husker ikke hvor, men har også lest at palmeolje har fått ufortjent mye pepper og at den bør brukes mer, men hva er riktig og hvem skal man høre på???:confused:
streber sa for siden:
Blir sprø jeg, men nå har jeg kaldpresset olivenolje, rapsolje og meierismør i huset:confused: noen sier det ene og noen det andre. Photo - ja jeg spiser meieriprodukter. Cherry- gikk nedover med en gang det ble kuttet, ikke mye. MEN ned.
Carisma sa for siden:
Hjælp, noen som kan noe om SAP metodikk? Og kan gi meg en kjapp innføring i hovedpunktene?
Kanutten sa for siden:
Sap??
grotingeling sa for siden:
Hvilken del av SAP jobber du med?
Carisma sa for siden:
Ingen for øyeblikket.... Men jeg skal være med på et mindre prosjekt snart, og må hente ut endel info fra SAP. Og hun jeg skal jobbe sammen med er veldig glad i å namedroppe alle de prosessene hun kan (eller vil late som hun kan... :p) så jeg trenger litt bakgrunnsinfo om oppbygning, tankegang osv. Bare sånn helt grunnleggende så jeg har noe å bidra med/argumentere med.... :D
grotingeling sa for siden:
Eeee den var litt tøff du.... Vi har SAP som hovedsystem der jeg jobber, og selv har jeg som hovedområde innkjøp, kontrakt og relaterte prosesser.
Men SAP er et veeeeeldig stort system, da det dekker de fleste behov en har for datasystem;
F.eks. dekkes behovene en bedrift har i forbindelse med bestilling, lagerstyring, fakturering/finans, kontrakter, utstyrsinformajon og personell (HR)/lønn, men også andre behov er inkludert i systemet.
Du kan lese myyyyye om SAP på deres egne sider www.sap.com, men jeg vil kanskje anbefale å gå inn på denne siden; www.sap.com/solutions/index.epx
Skal se om jeg finner igjen de presentasjonene jeg har som viser litt overordnede begreper mm
Og ja - det er morsomt med prosesser, for de er nesten alltid tilpasset den bedriften en jobber for.
Selv om de er like på overflaten (de fleste benytter f.eks. rolle-inndelinger for å unngå at samme person både melder inn behov for produkter, godkjenner behovet og bestiller dem), så har de aller fleste bedrifter sine egne særegne tilpassinger som en må ta hensyn til :D
Ignite sa for siden:
Motorolje på gressklipper.
I stedet for å betale fem hundre (!) for å få byttet plugg og olje på klipperen, har jeg gått til innkjøp av en oljepumpe (20 kroner) og en halv liter gressklipperolje (38 kroner). Pluggen hadde jeg.
Noen som vet om det bare skal fylles til det er nesten fullt, eller kan det bli for mye olje på klipperen?
God helg, alle :)
Anne sa for siden:
Er visst ikke mange med gressklipper-erfaring/kunnskap her inne, Ignite...
Jo mere fett jo bedre gjelder antagelig ikke for gressklippere(for mange karber i gress antagelig:cool:)
Den gang jeg hadde bruk for gressklipper...så var det noen andre som tok ansvaret for vedlikeholdet av klippern. Jeg bare brukte den jeg:o Sorry:o
Kanskje det står noe på oljeflaska du kjøpte...?
Hvor i alle dager kommer alt dette støvet fra?? Jeg støvsuga jo i går jo!!!
Ignite sa for siden:
Hehe, tror vel at produsenten vil at det skal fylles på mest mulig :D
Kitt sa for siden:
Nei, nei, nei! Du må ikke finne på å støvesuge!:eek::eek::eek:
Da ser alle de hjemløse hybelkaninene at det er ledig hos deg og så flytter de bare rett inn!:D
Har sluttet å støvesuge, har bare lært opp de kaninene som bor her til å gjemme seg i skapet når vi får besøk!:lol:
Jeg bare tuller, altså!;)
:mumle:
Kanskje bare jeg skal gjøre det å ;)
har du hund? jeg støvsuger daglig her nå om dagen, de mister all vinterpelsen sin... greit at jeg har 3, men de veier under 10 kg totalt! ;) utrolig at det blir så mye HÅR!
Nei - ikke hund, men 2 barnehagebarn som drar med seg mye dritt utenfra og inn ser jeg som blander seg med "ulla" :rolleyes:
Er det ikke en sånn målepinne i tanken, slik som biler har? Det har vår nemlig... ;) Men hva som skjer OM en fyller mer veit jeg ikke!
Å ja, Anne, gress har masse karbs! :eek:
hehe jeg har og to barnehagebarn i tillegg til tre hunder (og en mann), kan tenke deg hvordan jeg har det! :p
Heldige meg som slipper mannen :p
Carisma sa for siden:
Altså, vi har bare 1 -EN- Katt, men jeg kan strikke flere gensere i året av det hun legger igjen! Ikke størrelsen det kommer an på... :rolleyes:
Word! Jeg støvsuger tre ganger i uka, tross det rekker det å bli helt svart av kattehår ...
Michelin sa for siden:
Varmepuma mi blåser alle hybelkaninan ned i kjellertrappa mi, så da kan æ bare plukke dem opp hver gang æ tar mæ en tur ned ;) og vi har for tida 8 katte:hearts: men de 6 små røyter ikkje da...såååå søte...noen som vil ha en lodden liten pus forresten???:rolleyes:
Karissima sa for siden:
Noen som har peiling på hvor mye gips på et helt bein veier sånn noenlunde ?
Kunne vært artig å prøvd seg på vekta i dag :lol: Eller kanskje ikke så lurt :confused:
Kitt sa for siden:
Har du gips på tottisen din?:confused:
Åffor det, da?
Vet du, jeg aner ikke hva den veier, men den nye gips- typen er jo tilnærmet vektløs! ;)
Karissima sa for siden:
Brudd på kneskålen :(
Denne er ihvertfall ikke vektløs. Tung som bare det men da er det kanskje håp om at det blir satt på en lettere etterhvert da :)
Kitt sa for siden:
AU!
Hvordan klarte du det?
Skjønner at de har satt på den gamle typen. Det er bare for å hindre deg i å løpe rundt!;) Viktig at ting gror helt riktig, vet du!:)
Om du skal ha den tung gipsen lenge, kan du jo bare starte på null og heller bare følge med på hvor mye du evnt går ned mens du har den!
Om du tør!:eek:
Masse god bedring!:klem::suss:
Michelin sa for siden:
enn visst du setter deg lavere enn vekta, og så veier du en fot om gangen? Da burde du jo finne ut sånn ca hvor mye gipsen veier :)
karmøy sa for siden:
det er en karantene på 3 månder. men jeg fekk dekket dei 3 måndene får jeg sluttet pga helsa.
Furine sa for siden:
Kor nye/perfekte må kle sjå ut for å kunne gi dei bort (les: dumpe i kleskontainer til trengande) ? Har til dømes eit par cordfløyelsbukser som er bittelitt slitte på innsida av låra, altså at fløyelen er litt avslitt. Elles heilt heile og fine, kan slikt givast bort? Klea kjem frå skapet og har nok leie der nokre år, bør dei vaskast før dei blir vekkgitt? Dei er jo reine, men har som sagt leie i skapet ei stund. Syn på saka?
streber sa for siden:
Jeg har gitt bort klær, rett fra skapet JEG ja, men det er det nok delte syn på om man bør gjøre det. Jeg synes du skal gi bort buksene jeg, det finnes da trengende med all slags smaker når det kommer til klær også.:)
Ignite sa for siden:
Du har rett!
Den hadde falt ned i tanken, men fulgte med opp da vi pumpet ut den gamle oljen :)
Hvor kresne kan disse "trengende" være igrunnen? Så lenge klærne er hele får både fretex og krisesenteret titt og ofte en sekk av meg. Både med barneklær og voksenklær. Det viktigste er at de er rene og hele sier krisesenteret - så da blir det sånn :)
dæsken, jeg trodde egentlig ikke jeg kunne NOE om plenklippere! Derfor skal det nå investeres i en sånn som går av seg selv ;)
Kanutten sa for siden:
Jeg holder på å planlegge konfirmasjonen vi har om 2 uker. Jeg takler ikke rosa/lyseblått, får spader av det... Sååå kunne DENNE fargen og pyntinga på side 6 og 7 være noe?? Eller blir det helt feil?? Jeg har kjøpt inn mye dill og dall i denne fargen allerede, så svaret sier vel egentlig seg selv, men er det ok?? Eplegrønt ER jo fargen for ungdommelighet og fremtid... Mener nå jeg da..
manne sa for siden:
Jeg kunne helt klart funnet på å pynte med den fargen til konfirmasjon, ja. Synes det ser knallfint ut.. :)
blåbær sa for siden:
De fargene brukte vi i konfirmasjonen til broren min! For ni år siden ... Men det var kjempefint! :)
Furine sa for siden:
Stilig med grønt! Det går definitivt an!
Cherry sa for siden:
Hva kan man gjøre for å løsne opp bihulebetennelse selv?
Har så vondt i tannebissene mine at jeg har nesten ikke sovet på to dager, jeg holder på å gå fra forstanden og siden jeg bor i grisegrendte strøk er det ingen medisiner å få før i morgen:p
Kanutten sa for siden:
Ta deg en dykketur med flaske! :p DET er det absolutt beste jeg har prøvd mot bihulebetennelse.. Når du kommer opp til overflata ligger all bihulegørra og vaker i maska.. :rolleyes: Og hodet er heeelt nydelig! :o
Nei, seriøst så vet jeg ikke. Skulle gjerne visst det selv da jeg ofte er plaga med bihulene. I det siste har jeg begynt å snuse inn saltvann gjennom nesa og håper at det trekker laaangt opp. Har du vondt i tennene nede eller oppe??? Jeg pleier bare få vondt i tennene oppe..
Kitt sa for siden:
Du tar en kjele, heller oppi 5dl vann og koker opp. Så tilsetter du en spiseskje med vanlig salt!
Rør til det løser seg opp! Avkjøl!
Bruk en hvilken som helst metode for å få dette opp i nesen! Sprayflaske av noe slag, nesehorn eller tilsvarende!
Ja, det svir litt/mye, men er svært så effektivt!
Er bihulebetennelse noe du sliter med innimellom, kjøp en tom nesesprayflaske på apoteket og lag dette sterke satvannet selv. Virker mye bedre enn vanlig svakt, fysiologisk saltvann!
Det kan også være lurt å be legen om resept på Rinexin- tabletter. De er slimhinne- avsvellende og kan ta knekken på en bihulebetennelse før den blir plagsom!
God bedring!:klem:
Kanutten sa for siden:
Jeg har gått på Rinexin og nå på Cetirizine helt siden ungdomsårene, men det avhjelper bare litt. Saltvann er jeg vel bekjent med, det avhjelper det også, men jeg skulle gjerne hatt noe som virka helt perfekt! :p (Bortsett fra dykketurene da...)
Georgine sa for siden:
Dersom du mener de er fine nok til å brukes og kunne gått ut døra med de så er de gode nok til å gis bort :)
Kitt sa for siden:
Er nok ikke noe som virker helt perfekt, men dette saltvannet er dobbelt så sterkt som det man vanligvis bruker!:eek:
Fikk oppskriften av min barndomslege! Det røsker, men jammen drar det mye dr... ut av bihulene!:D
Kanutten sa for siden:
Vet det, jeg koker saltvann selv og har på diabetessprøyter. Full trøkk i nasen og den er bedre enn den kan bli med Otrivin!Photobscura sa for siden:
Jeg synes det også kan hjelpe å flere ganger etter hverandre dra pusten lenge og hardt inn gjennom nesa (nesten så hardt at det gjør vondt!), mens man holder for det ene neseboret. Ofte sitter betennelsen på én side, da drar man inn på den sida hvor trykket er. Jeg har gjort det flere ganger når jeg har kjent en begynnende bihulebetennelse, og plutselig kjenner man noe som renner ned halsen, og så letter trykket :).
Men jeg tror nok dette funker best om man gjør det tidlig.
Kanutten sa for siden:
:wacko:
Husker en fest jeg hadde hjemme hos meg for mange år siden. En av mennene der klaget over at han var så tett i nesa. En av de andre menna sprang frem, gapte over nesten hans og sugde alt han bare maktet.. :eek: Virker sikkert på samme måten som det du nevner, men er IKKE å anbefale. :p
Æsj æsj æsj, det der var det et par gutter som gjorde på folkehøgskola der jeg gikk. Resten av året ble ''suge snotten'' et internbegrep som man vel må være fra vestlandet for å skjønne. Urk ...!
Furine sa for siden:
Takk for innspel folkens! Har fått byrja på haugen, og har allereie fylt ein stor blå ikeapose. Og meir skal det bli!
Cherry sa for siden:
Jeg brukte ballongen jeg pleier å skylle øra med! Det var helt jævlig :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.