Kanutten sa for siden:
Du kan spørre om klinikkene har en DRG avtale. Det betyr at de opererer på rekvisisjon. Flere private klinikker gjør det.
Kanutten sa for siden:
Du kan spørre om klinikkene har en DRG avtale. Det betyr at de opererer på rekvisisjon. Flere private klinikker gjør det.
Kanutten sa for siden:
HER kan du også sjekke..
Photobscura sa for siden:
Hjertelig! Da håper jeg at jeg får rekvisisjon (det mener jeg at jeg burde få, ettersom arrene er etter cyster som har kommet som en følge av hormonelle sykdommer).
Dersom noen har noen klinikker de vil spesielt anbefale her i Oslo, så kom med dem! :)
Kanutten sa for siden:
Kan anbefale Aleris. Har bare hørt godt om dem..
Karissima sa for siden:
Jeg har en vekt som viser fettprosent. Kan sikkert ikke stole helt på riktigheten av prosenten som vises men den bør vel gi en pekepinn på at jeg er på riktig vei når den viser nedgang ???
Lava sa for siden:
Hvordan oppbevarer man hvitløk best?
jeg har mine i romtemperatur, men syns de tørker fort opp, selv om jeg bruker det hver dag.
Kanutten sa for siden:
I tett pose i kjøleskapet...
Kanutten sa for siden:
Du skal ikke håpe på; DU HAR RETT TIL Å FÅ henvisning.. Det er legene som undersøker deg ved den aktuelle klinikken som avgjør om du skal opereres for statens regning eller ikke.Lava sa for siden:
AHA! Takk skal du ha! :D
Hehe, ok. Da stoler jeg på deg :D
Kanutten sa for siden:
Dette kan da umulig være seriøst??? :eek:
Hørte et innlegg i radioen om denne kokeboka og måtte sjekke; joda, "man tager en mann....og gjør så godt man kan...." :eek: :eek:
:lol:.
Gracella sa for siden:
"My wife freezes it in ice cube trays (which she will use as a treat for herself-kind of like meltaways)..."
Ehhh, javel.... :p
Kanutten sa for siden:
:lol:
Kanutten sa for siden:
vedkommede sa dette også:
:eek:Snart kommer det vel oppskrifter hvor både busemenner og ørevoks er med som ingredienser..
Gracella sa for siden:
Huff, jeg fikk noen mentale bilder som jeg nok kommer til å slite litt med å bli kvitt da jeg leste kommentarene :o.
Hver sin smak, sier jeg da :D
Gracella sa for siden:
Ekstrem resirkulering, hehe :D
Vettel sa for siden:
Noen som vet hva jeg kan gjøre med en aaaltfor søt krem??
Skulle lage krem og varme bær, og forrige gang ble det for lite søtt, og denne ganger for søtt! (jadda, vet det finnes milliliter, ts-mål, etc...)
Vurderer og vispe en boks med fløte og blande i, de er temmelig små her i tyskland. Men blir jo mye krem å fordøye da!
Bærene er temmelig søte de også, men syrlige samtidig så det skal nok gå å gå ned. ;)
Har angst for å kaste mat nemlig! (nok med å lære meg å ikke spise opp all mat jeg får)
Noen som har noen formening om hvor lenge en søtti liters varmtvannsbereder burde holde? Synes det er riiiimelig knapt å få dusja tre fire minutter på mårran.
Matglad sa for siden:
Det hørtes alt for lite ut. Et tips kan være å sjekke temperaturen på tanken. Jo varmere vann jo drøyere blir det.
Vettel sa for siden:
Kan være litt liten ja.. Stakkar, du som nettopp har flytta!
www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=76598
Om berederstørrelser:
www.oso.no/default.asp?uid=95
Jeg har vært og kikka på berederen. Den står rett over hodet mitt omtrent, når jeg dusjer. Taket er senka, altså, så det er et ''kott'' over badet, og jeg har tilgang via en luke fra kjøkkenet. Men jeg ser ingenting, ingen temp-måler, bare en plastbereder med tre slanger som stikker ut av :o.
Takk! Men ... Det står i den siste linken din at åtti liter passer til to til tre personer ...! Skal de tre personene dusje samtidig da, eller? :geip:
Jeg har en litt håpløs dusj også, som jeg håper å få bytta ut. Den er koblet direkte til servanten, så det er en sånn veksel (man slår på krana, og så trykker man på en knapp på dusjhodet), og den er som en sånn hyttedusj, som å dusje i en litt stor kran. Er redd den løsninga gjør at det går mer varmtvannn enn nødvendig.
Trodde det først hadde med at berederen var koblet feil til hovedkursen, men det var elektriker her for noen uker siden og koblet den til komfyrkursen, som den skulle, og han sa det ikke hadde noe å si for berederen, den tok opp til sine to tusen watt uansett. Jeg nevnte det for huseier, og han syntes det var rart, og mente det burde være varmtvann for i hvert fall 7-10 minutter ... (men ved det tidspunktet var vi enige om at det nok var på grunn av kursen :p).
Berederen er helt ny (innstallert før jul i fjor).
Furine sa for siden:
Få det sjekka med huseigar/rørleggar. Det virkar ikkje heilt normalt.
Vi har ein 80-liters tank, installert februar 2007. (Då den andre takka for seg og vi var utan varmt vatn i ein månad!!Moro på vinterstid..) Har aldri opplevd å gå tomt med denne, samme kor eg har dusja/bada.
Takk takk! Ja, det sier jo sitt, da. Det er jo bare ti liters forskjell!
Takk for innspillet. Skal ta det opp med huseier. Blir gal :p. En ting at dusjen er bitteliten, det kan jeg leve med, og det håpløse dusjhodet (som jeg jo kan bytte ut, så fort jeg finner et dusjhode med veksel, som har spredning og ikke bare en konsentrert stråle :p), men å bare kunne dusje i tre minutter! Jeg blir gal :p. Nesten så jeg får dusjvegring, og det er jo ikke noe særlig. Hehe.
Furine sa for siden:
Ja, ikkje sant? 10 liter er jo berre ei vaskebøtte, ikkje store skilnaden! Sjekk ut www.enok.no der står diverse, blant anna "Hvis du går tomt for varmtvann fordi du har for liten varmtvannsbereder, kan det ofte være nok å skifte til sparedusjhode, sette sparedyse på vannkranen eller tette vannlekkasjer i stedet for å bytte til en større bereder. Her er det penger å tjene både på kort og lang sikt"
Det som er litt praktisk er at gårdseier (ikke han jeg har nevnt det før, det er nemlig to huseiere, på en måte, eller han jeg nevnte det for er nevøen til gårdseier, og mer sånn vaktmester-ish, detaljer ... :o) er rørlegger! Så da burde han jo kunne fikse det, vil jeg tro.
Jeg spurte han jeg delte leilighet med der jeg bodde før jeg fløtta om han kunne sjekke varmtvannstanken. Den var også åtti. Og han dusja lenge om morran, og jeg kunne dusje to ganger etter det (før og etter hårkur ;)) og da begynte det kanskje så vidt å bli litt lunkent tredje gangen. Så noe er galt her.
Ikke sikkert de gidder å bytte ut dusjhodet, da. Så jeg får vel lete rundt selv. Irriterende med den løsningen de har her når det er flotte sparedusjhoder til under to hundre kr på Clas O. ...
pheona sa for siden:
Nei de skal ikke dusje... de skal bo i den! :D
Hahaha!
trillian78 sa for siden:
Jeg har 60 liters varmtvannstank på hytta, og den rekker uten problemer til både to dusjer uten sparedusj og oppvasken etter gårsdagens middag på morgenen. Så her er det noe muffins ja :ja:
Dette er veldig betryggende å høre, altså. Jeg må nok ta en telefon til huseier rimelig snart!
Vettel sa for siden:
Jeg lurer på hvorfor noen, voksne oppegående mennesker på over 30 år, som tror at det funker å gå ned i vekt med å spise bare anannas og jordbær?
Og skryter på facebook over å ha gått ned 3,5 kilo på en uke. Faller det de ikke inn at det er vann og (bokstavligtalt) dritt? Og så lurer de på hvorfor de går opp igjen rett etterpå. Og så en mnd senere er det "ny" greie de holder på med... og sånn fortsetter runddansen..
Denne personen har til og med to veldig overvektige venner som har faktisk gått ned masse på lavkarbo, ( i kombinasjon med operasjon.)
Tror person nummer 1 at kroppen dens fungerer såå annerledes fordi hun bare veier 20 kilo i pluss og ikke 50++ som venninnene???
Ok, var deilig å få ut den frustrasjonen.
Furine sa for siden:
Vel... Det er eit godt spørsmål! Nokon trur jo på mirakel ;)
Svigermor har tatt gastric bypass forresten, og er opp i under over at eg greier å gå ned i vekt sjølv (sjølv om det no går tregt!). Eg har prøvd å forklare henne dette med lavkarbo, men ho seier sjølv at nei, det hadde ho AAAALDRI klart. Ho seier ho har prøvd å slanke seg igjen og igjen, og så går ho ned 2 kg og så går ho opp igjen... Jaha, tenker jo eg. Kor i dette bildet passar då den digre tiramisuen ho greidde å få i seg heilt aleine? Og alle rosinbollane? Ein må jo PRØVE før ein gir opp! Argh... Men no er dama halvert i forhold til kva ho var før operasjon, og har fått eit nytt liv, så det er jo bra. (Og no har ho byrja å trene!) Men trur du ho vil høyre om lavkarbo? Nei... "Men det er bra det fungerer for dykk" . Jatakk, det er vi også glade for. ;)
dimetrodon sa for siden:
Er det noen som kan gi meg et svar på hva slags karbohydrater man kan spise, som f,eks sukkeralkoholer. Har funnet en melmiks fra finex med 76 g karbohydrater, men 0 g sukkerarter, men det står ikke hva resten er. Er det noen som kan hjelpe??? Har noen noe erfaringer med finex??
Carisma sa for siden:
Ligg unna Fornebuklinikken hvertfall, hvis den fortsatt eksisterer :_oy: Veninna mi med hang til operasjoner måtte fikse nesa 2 ganger etter å ha vært der... :rolleyes:
Stemmer det at man ikke får resept på vanndrivende av legen med mindre man har gått lenge på blodtrykksmedisin først??
Kanutten sa for siden:
nope!
Kanutten sa for siden:
Du?? hvis noen har hang til operasjon så nyter det ikke uansett hvor flink operatøren er...
Carisma sa for siden:
Nei, det er så, men dette var en av de første hun tok. Plutselig satt nesa nesten på tvers! :eek: Så klagde hun og de skulle fikse det, men det skjedde igjen. Andre gang fikk hun det fikset et annet sted, siden han som gjorde det hadde fått flere klager mot seg i mellomtida.
Carisma sa for siden:
Nei, var det jeg trodde også! Men gadd ikke krangle på det, får sjekke med fastlegen min hva han mener... Men gidder ikke gåt il han før over påske.
frifuggel sa for siden:
I en MELblanding, så vil jeg glatt gå ut ifra at de 76g med karbohydrater er av den sorten jeg ikke vil ha i meg. Da spiller det egentlig liten rolle hvor de kommer fra..
Jeg lurer litt på hva som er greia med 16-måneders kalendre? Jeg driver og leter litt rundt etter en fin vintage-kalender på ebay, og ser at det er opp til flere fra statene som har nettopp seksten måneder, uten at det forklares øvrig. What't up with that?
frifuggel sa for siden:
M.Jackson har (hadde?) en "16 month calender". Jeg vet ikke om det er en CD eller hva.. :o Kommer opp når man googler..
Kitt sa for siden:
Jeg tok full bukplastikk på Fornebuklinikken og kan ikke gjøre noe annet enn å skryte dem opp i skyene!:D
Fra første konsultasjon til siste kontrolltime var det ikke noe å klage på. Eller jo, jeg klaget på en skjønnhetsfeil og fikk korreksjon gratis uten noen som helst slags spørsmål eller surmuling eller....
All kirurgi kan gå galt! Jeg tåler narkose utrolig bra og har fantastisk grokjøtt, så jeg hadde ingen skrupler. Er uansett ikke det jeg går rundt å anbefaler folk å gjøre uten at det er veldig nøye gjennomtenkt!
Kitt sa for siden:
Jeg har ikke høyt blodtrykk og har stått på vanndrivende i mange år!:)
Jeg trodde faktisk at vanndrivende kom før blodtrykksmed jeg, da, men jeg er jo bare sykepleier!:p
Timona sa for siden:
Hvor får man kjøpt ispinneformer?
Har vært innom coop obs, Jernia, Nille og en leketøysforretning..uten resultat. (Nille har om sommeren)
Furine sa for siden:
Ikea? Tupperware?
Kitt sa for siden:
Clas Ohlson, Biltema? Traktøren? Åhlens?
Timona sa for siden:
Tupperware har, fant på nettsiden deres. Men kjenner ingen som holder party. Litt for langt til Ikea. Men skal sjekke Clas Ohlson eller Biltema :)
Hadde jo slike former når barna var små, men de er kastet for mange år siden.
Takk for tips :)
Ja, da kan jeg dementere seriøsiteten bak ''Natural Harvest''-kokeboka. Hørte intervju med forfatteren på radioen i dag, og det er visstnok et slags konseptkunstprosjekt. Hehe. Mange som gikk på det, egne facebookgrupper for å lage mat av sperm og sånn :rolleyes:.
Kanutten sa for siden:
:lol: Og takk for det! At det ikke er fakta liksom... :p
Ignite sa for siden:
Blir kvalm av hele konseptet, kunst eller ikke.
Rin sa for siden:
Jeg lurer på: Hva kan jeg gjøre for å få bukt med rød og nuppete/knudrete tørr vinterhud i pannen? Jeg har veldig glatt og veloppdragen hud ellers - foruten tilsvarende nupper på overarmene, som jeg vet blir bedre av sommersol, men hadde vært flott om noe annet kunne ha effekt, også :rolleyes: Jeg bruker fuktighetskrem og skånsom rens, aldri noen form for sminke.
Ignite sa for siden:
Har tidvis samme problem. Bruker microfiberklut i dusjen og smører over med en god kuldekrem. Glatt som en barnerumpe i panna nå.
Kanutten sa for siden:
Alt av nupper etc forsvinner som dugg for solen hos meg bare jeg drikker nok vann... Problemet er nå å drikke nok vann...
Rin sa for siden:
Jeg drikker masse vann. :) Men for å besvare mitt eget spørsmål, på en måte - jeg spurte en av damene på Lush-butikken om råd, hun ga meg en ansiktsrens med alger og sjøgress, og den irriterte rødfargen i huden forduftet faktisk umiddelbart. Hjalp mye på speilbildet! :p
Lava sa for siden:
Hvorfor fryser man lettere, eller mer, når man er trøtt?
gjesp
Vettel sa for siden:
Det har jeg også lurt på! Fryser som en gaaal hvis jeg er trøtt og sliten. Og husker med grøss da jeg våknet opp av narkose sitt, skalv og rista så fælt at sykepleieren ble nervøs, haha! Forsøkte og snøvle frem at jeg bare frøs, og om de hadde flere tepper!
Kanskje hjernen bruker så mye energi på å vekke oss eller holde oss våken, at den ikke sender ut signaler om at blodet må varme oss opp?
Vet ikke jeg....
Vettel sa for siden:
Svar fra huslegen: "Man fryser så mycket när man är trött för kroppen börja småsova och då ingår det att han (kroppen altså) reglera ner värmeproduktionen/energiomsättningen. Därför brukar ju folk ta ett täcke och sovar skyddad."
Ikke verdens mest utfyllende, men et svar!
Lava sa for siden:
hehe, så kroppen min sov egentlig i flere timer etter at jeg hadde stått opp :p
Vettel sa for siden:
Hoho! Kanskje ikke akkurat dyp søvn, men en liten en, sånn overflatisk søvn?? Ikke rart hjernen er sirup når man er trøtt da, altså!
Vettel sa for siden:
Jeg sendte en åpen mail om jobb i et sykehus på onsdag formiddag, er det for tidlig å ringe de idag, tror dere...?
Aldri sendt jobbsøknad før uten at det har vært til en konkret stilling.
Kitt sa for siden:
Da veilederen min ringte etter en uke, hadde ikke riktig vedkommende fått papirene mine enda!
Da hun sendte en mail, hadde ikke vedkommende hatt tid til å åpne den 10 dager etter......
Vet ikke jeg!:p
Arnhild sa for siden:
Vettel: Kanskje lurt å vente en uke. Viktig å være engasjert, men kanskje ikke for ivrig? :)
Hva kan det skyldes at jeg har begynt å skrive mange feil (stavefeil)? Litt sånn dyslektiske feil. I dag skrev jeg blant annet interessant som interesang... Jeg syns det er veeeldig rart - jeg har i grunn aldri hatt problem med rettskriving, men den siste måneden har jeg begynt å blande sammen bokstaver og blitt veldig usikker på stavemåter :confused:
Carisma sa for siden:
SIkkert for sent nå, men jeg syns ikke det. Sånne ting blir ofte bare liggende, så man må mase litt selv for å få det gjennom.
Jeg opplevde følgende nå i stad; på vei til kjøkkenet så bredde det seg en nesten uutholdelig ømhet i hele mellomgulvet, og så føltes det som om blodet forlot kroppen og så mista jeg nesten synet, eller rettere sagt så ble det erstatta av blinkende/flimrende lysglimt, som om jeg skulle ha sett rett inn i en lampe, eller som et ekstremt sånn optisk migreneanfall.
Først måtte jeg holde meg fast i benken, for jeg trodde jeg skulle falle i gulvet, men skjønte fort at jeg bare måtte sette meg rett ned, for det føltes som om det var rett før jeg mista bevisstheten, og jeg lurer på om jeg også gjorde det noen sekunder da jeg satt der. Det gikk over etter noen minutter, og jeg er helt fin nå, men fy fader så ekkelt!
Noen som har noen formening om hva dette kan ha vært?
StegforSteg sa for siden:
Jeg aner ikke photobscura - men du kan få en klem :klem:
Nåååå! Takk for det :D. :klem: tilbake!
Jeg er som sagt helt fin nå, altså! Det eneste jeg kan komme på at det minner meg om er skikkelig matforgiftning (jeg har hatt et par sånne ...), men da ville det nok ikke gått over på så kort tid.
ninagronn sa for siden:
Sånn opplever jeg det når jeg får blodtrykksfall, har hatt det noen ganger, og det er ordentlig ekkelt.
Ja, så klart! Det tenkte jeg ikke på, men dette må jo ha vært hypoglykemi, jeg syntes det var noe kjent med det ... :o. Oi, dette var vel en advarsel jeg må ta på alvor :rolleyes:.
Jeg lurer litt på om jeg kan kalle Photobscurba for bare photo jeg....eller et annet kortere nick :p lat
De fleste her inne ender opp med å bare kalle meg Photo, så det er helt i orden! Ikke akkurat verdens mest skrive-, eller uttale-vennlige nick jeg har akkurat :p.
frifuggel sa for siden:
Begynner vel å nærme seg en time jeg har spart på å korte inn navnet ditt i innleggene mine.. Hehe
Vettel sa for siden:
Blodtrykksfall. Gubben har det bestandig når han er litt/mye fyllesjuk. Jeg trodde han lenge bare feika og det var normal fyllesjuke. Men han får det ved sykdom, stress, etc også. Tror du da må bare ta det med ro, spise litt, drikke litt.
Det var det også noen som foreslo, ja. Jeg er helt fin nå, da. Heldigvis!
Svimmel når jeg reiser meg, men det har jeg vært en stund, og mistenker lavt b12-nivå. Tok blodprøver på tirsdag, og forventer svar på mandag :).
Nå har jeg googla litt, og symptomene på blodtrykksfall er temmelig eksakte.
Fra lommelegen:
Og det kommer gjerne etter inntak av alkohol. Jeg drakk jo i går, så det er jo også relevant.
Og, dette er interessant, det er et ganske vanlig symptom på b12-mangel. Nå er jeg spent på prøvesvar, altså. Om det ikke er noe utslag på en vanlig blodprøve, så tar jeg det opp med spesialisten jeg går til. Har time kommende torsdag.
Kanutten sa for siden:
Jeg har det også slik når jeg får blodtrykksfall. Det er megaekkelt! Men jeg får også akkurat den samme følelsen hvis jeg spiser for lite karber... :confused:
Karissima sa for siden:
Dette er noe som har skjedd flere ganger med meg. Blir plutselig svett og så føles det som jeg skal besvime, noen ganger har jeg også det. Var og tok noen blodprøver men aner ikke om de sjekket B12. Hadde vært fint å høre hvilke svar du får
Ok, greit å vite :). Jeg har knapt spist karber på en evighet, og har aldri noen problemer med det. Tror jeg er den skapte urkvinne :D. Satser på at det er blodtrykksfall, så får vi også se på mandag om det er noe utslag på blodprøver.
Jeg skal gi beskjed! :)
Men jeg har fått vite senere at det er flere måter å måle det på, så jeg hører med spesialisten min i tilfelle negativt utslag.
Karissima sa for siden:
Flott.Har nemlig følelsen av at fastlegen min ikke tar det så seriøst :(
Det er veldig dumt. Jeg er velsigna med en utrolig grundig og oppriktig interessert lege, så dersom det ikke finnes noe tegn på mangel er jeg ganske sikker på at han vil forske videre. Men jeg skal jo som sagt til spesialist i slutten av uka som kommer, så da kan det hende jeg kan få noen svar der i stedet :).
Karissima sa for siden:
Jeg venter i spenning :heia:
grotingeling sa for siden:
Du kan forlange en kopi av journalen din, og den skal inkludere alle prøver du har tatt med resultater - jeg fikk en del aha opplevelser første gang jeg ba om min.
Carisma sa for siden:
Sånn har jeg stadig vekk, som regel har jeg fått i meg noe jeg ikke har tålt. Som ketolysetablettene, de blir jeg sånn av. Tror det er en slags sjokkreaksjon fra kroppen. Har forøvrig merket at det er mindre hyppig når jeg husker magnesiumen.
Jeg tar magnesium hver dag, dobbel dose, så tror ikke det kan være det. Men uansett, jeg hadde et bittelite sånn anfall i morgest også, men kasta meg over vannglasset, og det gikk over :).
Kanutten sa for siden:
Hva heter disse små kjærlighetsfigurene med pil og bue... Tenker ikke på Cupidoer, ikke Amor, men disse andre som begynner på s eller i allefall har en s i navnet??
Kitt sa for siden:
Amor eller kjerub.......
Navn med s.................???
Kanutten sa for siden:
Ikke s! Kjerub er rett!! Jeg ante bare at det måtte være langt bak i alfabetet.. :o
Carisma sa for siden:
Kjerun er vel et fellesnavn på alle de tjukke englefigurene? De med pil og bue heter cupido...
Vettel sa for siden:
Eros? Kjærlighetsgud i gresk mytologi. Med pil og bue.
Amor/cupido i romersk mytologi. Afrodite er også kjærlighetsgud, men ingen s' der.
Må bli eros.
Hvor lenge står egentlig en åpnet CC boks seg i kjøleskapet? fysen fordi jeg spise litt for tidlig middag i dag
Furine sa for siden:
Åh, cc held seg lenge etter at den er opna, etter mi erfaring i alle fall. Opne boksa og lukt på det, du merkar fort om den ikkje er bra lenger.
Karissima sa for siden:
Kan sykdom gi negativt utslag på sticksen ? Ikke så veldig viktig egentlig men kjekt å vite :)
EmilyB sa for siden:
Jeg kan ikke så mye som sticks, da jeg ikke bruker det. Men helt generelt så vil blodsukkeret i kroppen øke dersom man har en infeksjon, som f.eks en sykdom. Kroppen arbeider på spreng med å kvitte seg med uhumskhetene.
Karissima sa for siden:
Ok. Har en lett bihulebetennelse så da er det kanskje grunnen til at jeg har hatt negativt utslag i 2 dager :)
Kitt sa for siden:
Gamle stiks, graviditet eller mensen er mer sannsynlige grunner!
Jeg har vært syk med bihuler i 4 uker og har hatt flotte utslag!
Eller har du spist noen form for medisiner, halspastiller etc som kan ha inneholdt sukker uten at du vet det?
Karissima sa for siden:
:eek: fishermans friend
Max sa for siden:
Jeg lurer på om noen har et godt forslag til en som for n'te gang er matlei til tusen og ikke orker spise det hun bør. Ja, meg.
Er så lei både egg, salat og kokte grønnsaker, at jeg blir småkvalm med tanken. I dag har jeg momset babybel med skinke halve dagen, for jeg orker ikke lage meg noe. Og dette blir det dårlige vaner av. Har bare vært slik noen dager, men må snu det før det ender i noe katastrofalt (også er jeg visst i slik pms-modus også...).
Kitt sa for siden:
Som er søtet med?
Xylitol, sorbitol?
Som oppfører seg som sukker i kroppen, selv om det er bra for tennene?
Sjekk posen, du, det kan nok være grunnen, ja!
Karissima sa for siden:
Ja den er nok synderen. Trodde den var snill jeg da det stod ikke tilsatt sukker på forsiden. Nå ser jeg derimot bak på posen :
Sorbitol (91g/100g) karb98g hvorav 1.9g sukker
blåbær sa for siden:
Huff, ikke lett! Kanskje prøve å skrive en liste over mat du ikke er lei? Og se om det er noe som faktisk frister.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.