Photobscura sa for siden:
Hun mente gassovn. Varmeovn som går på gass.
Hun mente gassovn. Varmeovn som går på gass.
Gracella sa for siden:
Ja, nå ser jeg jo det, hehe (leste ikke alle innleggene...)
De gassovnene lukter ikke og gir fin varme. Vi bruker en slik på hytten til oppvarming før vi har fått fyr i peisen.
Kremtoppen sa for siden:
Takk Photo for oppklaringa:), jeg må kanskje vurdere en sånn gassovn:rolleyes:?
Jeg lurer på om badet til Photo er et Kinderegg - kan tisse, vaske hender og dusje - alt på en gang. Tre ting, men er det mulig da:p?
Jeg har hørt at de derre vifteovnene som du har sett på trekker utrolig mye strøm. Men det kan jo hende at han som sa det er særdeles nøysom (les: gjerrig)? Ingen mulighet for å skru opp noe på veggen? Men så var det det med strøm da.....
Carisma sa for siden:
Vi har propanovn på hytta, og den lukter ikke. Noe som faktyisk er en bakdel siden den bruker opp oksygenen i rommet, og man bør derfor ikke f.eks soven fra den.... :rolleyes:
I Københavns gamle bygårder er det nesten ingen leiligheter som har egen dusj, der har de dusjhode over do så man sitter på dolokket og dusjer :D (I rekken av utrolig unyttig informasjon jeg har i hodet :eek: )
Carisma sa for siden:
Jeg fikk helt hjernteppe på butikken i dag... Sucralose; det er det samme som i Splenda, sant? Sånn greit nok, men ikke helt stuereint miljømessig?
Lerum har begynt å søte det sukkerfrie syltetøyet sitt med sucralose, og jeg tror egentlig jeg tåler det bedre enn det heistad søter med...
Kanutten sa for siden:
Sukralosen nedbrytes ikke, i såfall er det meeeeget sakte. Både hav og vann blir søtere og søtere og det takler ikke naturen. Har kuttet ut det jeg....
Hvilken type ledning bør man kjøpe for å skjøte på ledningen til en komfyr?
Det er et sånn støpsel:
Kanutten sa for siden:
Det orger du IKKE med selv! Det er en kurs med høyere ampere og dermed høyere kvadrat på ledninga... Oppsøk en elektriker...
Carisma sa for siden:
Og hvis noe skjer, om det ikke er relatert til den kontakta i det hele tatt, kommer det til å svi på pungen i forhold til forsikring. Det er den ene kontakta man absolutt ikke skal fikle med. Selv ikke faren min, mr fixit himself rører den! :eek:
Nå har jeg lest typ ti pluss uttalelser fra elektrikere at det er helt ok å skifte fra komfyrstøpsel til vanlig støpsel, og det selv. Så går det, så skulle det vel ikke være verre å skjøte på litt ledning så lenge det er riktig type?
Kitt sa for siden:
Det er ikke noe problem å kjøpe ny ledning og skifte bak på komfyren! Det er lagt opp til det, sånn som ledningen er koblet til! Men tror nok en med litt peil burde gjøre det!
Man skjøter IKKE en sånn ledning!!!
Venus sa for siden:
Enig med de andre her, man tuller ikke med en slik ledning. Å bytte til en HEL lengre
ledning er nok ok, men ikke å skjøte på den gamle. :nei: Skummelt!
Her har man nettopp startet dagen, det er opphold og snø. Det er meldt pent vær og
sol, så da blir det å lufte seg litt ute senere.
Sydentur frister nå ja, det skal bli så godt når denne kuldeperioden slipper taket,
og de første vårtegnene kommer.. drømme
Det var vel liksom det jeg egentlig mente, hehe :o. Bare litt dårlig formulert.
Jeg har en venn som lager lamper og sånn, og er veldig flink med sådant, som skal få oppdraget.
Men det er helt vanlige strømledninger man bruker, eller? Ellers kan jeg jo alltids bare spørre i en el-sjappe.
Kitt sa for siden:
Spør i en el- butikk, du! Sånt er liksom ikke til å kødde med!:p
Nei, hehe, skjønner det ;).
Uansett, ble nesten litt motløs her, for jeg vil jo så gjerne ha (din fine -tusen takk :suss:) komfyren langs kortveggen, sånn at jeg får kjøkkenkroken min! Sånn det er nå så får jeg bare plass til en stol rundt kjøkkenbordet.
Kitt sa for siden:
Slapp av, snuppa, det ordner seg!:D
Du har jo knapt nok flyttet inn! Det blir så bra, så. Med litt tålmodighet får du alt i orden litt etter hvert!:hearts::klem:
Furine sa for siden:
Er ikkje alle normalt store komfyrar trefasa i Norge? Eller var det berre før?
Kitt sa for siden:
Det var i gamle dager, det!;)
I følge elektrikeren som måtte endre ting hos oss, kommer fler og fler komfyrer med vanlig kontakt og de fleste kan byttes lett om på alt etter som!
Furine sa for siden:
Ja der ser du Kitt, eg har ikkje budd heime i Norge på snart 10 år! Og heime hos mamma og pappa har det alltid vore snakk om trefas! ;) Så har eg lært noko i dag også!
Kitt sa for siden:
Var trefase her også (huset er fra 1965). Innbyggningsovnen som sto her da vi kjøpte huset gikk i stykker og vi kjøpte ny!
Kom så glade hjem og skulle montere ovnen!
Så viste det seg at det var en helt vanlig kontakt på den!!!:eek:
Måtte ha skjøteledning til elektrikeren hadde tid til å komme å skifte kontakt!
Det må nok komfyren fortsette å være også, for det er en egen kurs som kun komfyren går på, og da kommer jeg til å overbelaste hele anlegget om jeg setter på vanlig støpsel og putter den i en annen veggkontakt.
Heldigvis har de mest sannsynlig funnet ut hvorfor strømmen går her i leiligheta mi hele tiden. De innstallerte ny varmtvannsbreder her i høst, og da klarte de visstnok å koble den til feil kurs. Den skal gå på samme kurs som komfyren, men i stedet er den koblet til den vanlige kursen og tar omtrent hele kapasiteten, dermed må jeg skru av den eneste varmovnen som er på her (setter jeg på to, så går strømmen :rolleyes:) for å brygge kaffe, f.eks. Håper det bare er det, og at det blir fiksa fort, sånn at jeg kan leve normalt :p
Jeg vet :D. Men er jo litt utålmodig, vil jo være innflyttet og ha alt på plass i går, hehe.
Carisma sa for siden:
Mern jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du ikke bare får den elektrikeren som kommer og skal fikse strømkretsene til å ta det samtidig jeg altså... ;) Det tar han sikkert ca 3 min å koble.
For det første må jeg ha en kabel først, og for det andre så er det ikke den jobben han er satt til å gjøre. Det var vel egentlig sånn at han ikke kunne på to uker, men huseier overtalte han til å komme tidligere ettersom det jo kan sies å være et nødtilfelle, så jeg tror jeg fikser det sjøl, altså. Eller, jeg får kompisen min til å gjøre det for meg, når jeg får råd til å kjøpe lenger kabel ;)
Carisma sa for siden:
Ville uansett spurt han om det og spilt litt hjelpeløs og feminin :D Kanskje han slenger det på om han har god tid. Timene skriver han jo uansett med gaffel vil jeg tro :rolleyes:
Carisma sa for siden:
Noen som harprøvd Roing som treningsform på senter, altså sånn time i sal? Jeg skal på det i morra tenkte jeg, men lurer veldig på nivå, hvordan det er osv :confused:
Jabba sa for siden:
Sånn greie til å ha i brun saus slik at den skal bli mørkere....er det sukkerkulør det heter?
Er det noen som bruker det på lavkarbo? Har aldri tenkt over at det sikkert er mye karber i denne før i går da jeg brukte det i fløtesausen min.....
Bruker ikke mye da men.....det er vel fy fy?
Er det karber i vanilje essens?
Lava sa for siden:
Jeg lurer på om det er smart å "skubbe" kroppen mens man er i syden?
Ikke hardt, hvertfall ikke om man er solbrent :p
Men jeg har slike hansker jeg bruker for å holde kroppen glatt, og vil gjerne ha dem
med, men er redd for å ødelegge for brunfargen...
Kitt sa for siden:
Tenker du heller skal bruke dem grundig før du drar, så alle døde hudceller og andre ulumskheter blir borte!:eek:
Da får du såååå fin farge, så!:D
Lava sa for siden:
Bruker dem i dusjen annenhver gang, den andre gangen bruker jeg sånn skrubbekrem
jeg fikk av datter til jul :ja: Ikke mye døde hudceller og slik her nå :lol:
Men da lar jeg dem være i solen, syns bare man blir så ekkel med all solkremen ..
Max sa for siden:
Hva kan man spise når man er kvalm etter omgangssyke og ikke har lyst på noe, men bør få i seg noe...?
Har fått i meg vann, litt sitronbrus og et par nannahknekkiser.. men kjenner jeg trenger mer næring snart..
Supera sa for siden:
Så jeg vil tro at den er veldig fy-fy...
Har du prøvd avkok med ingefær? Det er veldig effektivt mot kvalme :)
Jeg pleier å skjære noen skiver av en rot, ha i en kopp, gjerne sammen med noen sitronskiver, og helle varmt vann over, og la trekke i et par minutter. Godt er det også :)
Kitt sa for siden:
Sukkerkulør: Brunsvart masse som er dannet ved at sukker varmes opp, gir fra seg vann og karamelliserer.
Så lenge man bruker den som den er ment, et par tre dråper i en liter saus, kan jeg ikke skjønne at det skal være så farlig! Om man ikke er helt fanatisk i forhold til bittelitt sukker, da!
En dråpe er 1/20 ml! Det er jammen ikke mye!
Max sa for siden:
Hadde jeg hatt ingefær så...
Har fått i meg noen av nannahs knekkebrød, men kan ikke si jeg er i spesielt god form lell.. Drakk litt sitronbrus også, men det får stå til. Tror ikke kroppen tar opp så mye av det som går rett gjennom lell ;)
Supera sa for siden:
Hehe, jeg er vel av de litt fanatiske. Jeg har kastet det meste som hadde sukker i seg - inkludert sukkerkuløren. F.eks. gikk alle krydderblandingene som hadde sukker i seg rett i søpla.
Skal innrømme at det ikke er sååå ille i så små porsjoner, men jeg liker å se på hvor karbohydratene kommer fra. Men det skal vel mer enn noen dråper? Tar man ikke en sprut? Ikke det at jeg brukte sukkerkulør så forferdelig mange ganger da...
Kanutten sa for siden:
Overlykkelig for at jeg ikke er fanatisk! I så tilfelle hadde jeg nok jalla i en krok alene for meg selv.. :p Teller karber, ikkefanatisk og heller ikke fanatisk hvor de kommer fra..
Kitt sa for siden:
Enig med du!:p
Burde kanskje være litt mer opptatt av hvor karbene mine kommer fra, men de få dråpene fra sukkerkuløren går ikke inn i manntallet engang!;)
Kanutten sa for siden:
Jeg har ikke kuttet karber i det siste , men har kuttet ut brus.. Lightbrus.. Skrotten er blitt en helt annen... Lightbrusen hadde mer å si enn de får karboene jeg roterer med...
Kanutten sa for siden:
Nå har jeg prøvd min i et par uker, den er bare herrrlig!
jeg zumberer først og så stepper jeg på denne etterpå... Det gir en herrlig ro i hele kroppen etterpå! Ala virkningen av magnesium! jeg føler meg lett etterpå og omtrent svever opp etter trappene.. Unga sier det samme.. De føler seg knalllette i kroppen etter en tid på denne saken..
Det er merkelig å stå på denne greia.. Jeg kjenner musklene jobber oppover... Påstår at tom livmora kjenner vibreringa, for jeg får noe ala svake menssmerter hver gang jeg står på denne..
Så myten om at det rasler i eggstokkene står ved lag... :o
Og når jeg sitter på den kjenner jeg det helt oppi hodet... DER er det mye plass for romstering..
Men hvis den eneste funksjonen til sukkerkulør er å gjøre sausen mørkere, er det vel liten vits i? Eller? :p. Nå er ikke jeg superfanatisk heller, men jeg reagerer sterkt på sukker. I en så liten mengden har det vel lite å si, men om den eneste grunnen man bruker det er for å få sausen brun, så skjønner jeg ikke helt vitsen :p
Carisma sa for siden:
Hmm, saus laget på kraft eller buljong ser jo ikke akkurat delikat ut.... :o Så jeg ser i aller høyeste grad nytten av den. I tillegg er det jo stekt løk-trikset :ja:
Lava sa for siden:
Carisma, jeg har en lignende i kjelleren, fått av en som ikke brukte den.
ikke brukt her heller, har mer tro på de på studio, de er større og vibrerer på en annen måte enn de små.
Er litt pisselei nå, forbanner kroppen, selv om det ikke er smart, men ønsker å bytte
med noen andre av og til..
Vettel sa for siden:
Jeg lurer på, når solsikkefrø smaker litt bittert på en måte, selv etter at de er stekt, er de da gamle??
Hadde noen som strø på oopsiene igår.
Kitt sa for siden:
Dersom du med bittert mener sånn litt harskt, så ja. Hiv dem!
Supera sa for siden:
Jeg kom plutselig på at jeg skal i dåp neste helg, og jeg er en av fadderne. Hvor mye gir man egentlig for i dåpsgave? Det er bestevenninna mi som har fått ei datter.
Det er vanskelig å si, jeg er ikke så mye i dåp, gitt! Men jeg ga nevøen min converse i str ett år, og boka ''Hvem skal trøste Knøttet?'' som var min favorittbok da jeg var liten! Det var i alle fall en gave som både kan brukes, i motsetning til sølvskjeer med inngraveringer og sånn, og som sier noe om den som gir gava :)
Jabba sa for siden:
Jeg pleier å gi et slikt spisesett med skål, kopp og tallerken fra Porsgrunn. Med kjente motiver som Karius & Baktus og slikt. Er ikke så veldig glad i dette sølvstyret jeg heller. Og skal det være sølv så gir jeg en sparebøsse.
Pris...vel ca 350 - 500,-
Carisma sa for siden:
For meg er en dåpsgave noe man skal ha hele livet, og som er mer verdifullt enn en vanlig bursdagsgave. Kanskje ikke i verdi, men ikke en bruksgjenstand som sådan.
Tils sambos nevø ga vi en sånn boks til å ha melketenenne i, og en tallerken med inngravert fødeslsdataene (mål, vekt osv) i tinn. Jeg har sølvskjeer jeg fikk til dåpen med gravering, og jeg tar bedre vare på de enn det andre sølvet jeg har.
arkine sa for siden:
kjede i sølv med stjernetegn ,noe de kan bruke hele livet
Sølvskjea jeg fikk i dåpen brukte jeg til å grave i sanden med, og den er for lengst borte, sølvarmbåndet jeg fikk med navnet mitt inngravert i klarte jeg å slite av på en gren, og gravde ned i en maurtue ... :rolleyes:. Men det er meg da. Så jeg for min del synes ikke sånne gaver er så nødvendige. Jeg aner ikke hva jeg skulle gjort med en sølvskje i dag heller.
nellie sa for siden:
spør venninna di om hva de trenger. hvor mye man skal betale, vet jeg ikke.
Carisma sa for siden:
Så lenge man er såpass liten at man graver i sanda er det vel foreldrene som bør passe litt på hva man bruker til det... ;)
Min har noen hakk og riper den også, for den ble brukt til å spise med blandt annet. I dag ligger den i skuffen hos opphavet sammen med de andre sølvtingene mine. Har ikke så mye bruk for det, men det har jo en sentimental verdi. Jeg bruker ikke gamle bilder til så mye heller, men det har stor verdi å vite at jeg har de.
Jeg tror nok jeg tok .. høhø, skjeen i egen hånd ;). Kan ikke huske at mamma og pappa var videre begeistret.
Nei, folk er jo forskjellige. Sølvskjeer i en skuff har null verdi for meg, bilder derimot har veldig stor verdi, om man først skal sammenligne.
Carisma sa for siden:
Ja, men hvor ofte har du de oppe eller gjør noe aktivt med de?
Jeg sier jo også at bilder har stor verdi, men de blir jo ofte liggende i et skap på samme måte.
Supera sa for siden:
Takker for svar og tips.
Hm, lurer på om jeg rett og slett går for ett smykke. Jeg er ikke så fan av dyrt dill som blir liggende i en skuff, og jeg mener å tro at venninna mi er fan av dåpssmykker.
Men jeg hadde nok gitt ett stort bilde hvis jeg hadde hatt ett fint bilde av babyen... Men det har jeg ikke, bare halv-fine. Ikke blåse-opp-og-henge-på-veggen-fine.
Supera sa for siden:
Oooh, kanskje sånn hekte-på-armbånd, og så kan jeg gi en liten ting å henge på ved bursdager og sånt.
Ganske ofte faktisk! Men nå har det vel kanskje litt med at jeg er utdannet fotograf, også.
Jeg har de fleste bildene fra sosiale anledninger og sånn i album. Et eget for festbilder, et for festivaler, etc. Jeg blar i dem stadig vekk :). Ellers har jeg (eller hadde, har ikke rukket å henge opp bilder på veggen ennå) veggene smekkfulle av bilder. Både kunstbilder jeg selv har tatt, gamle familiebilder etc. Jeg er en veldig visuell person :).
Men det er jo litt beside the point. Jeg vet i alle fall at boka jeg kjøpte blir flittig brukt. Felix elsker den! Og conversene fikk han brukt én sommer, og nå er de gått i arv til lillesøster :).
Dietta sa for siden:
Eller hva med eventyrbøker eller sangbøker ? Det har vært populært i vår familie, og mange har gått i arv til egne barn :)
Dette er litt flaut, men jeg hadde et lite uhell i natt, og lurer på, hva er beste måten å fjerne oppkastlukt på? :o
Ignite sa for siden:
Er oppkasten på tekstiler eller harde flater?
Tekstil. Jeg har vaska grundig og spraya på grønnsåpe- og salmiakkvann. Det lukter ikke så mye, men det lukter ... :(
Ignite sa for siden:
Noen bruker masse salt for å trekke ut fuktighet og lukt. Bytt saltet etter femten minutter. Så støvsuger.
Ok, takk! Det skal jeg prøve på!
Jabba sa for siden:
Eller du kan bruke potetmel...... men det er ikke like bra for støvsugeren din....
Det er dårlig med potetmel her i huset gitt ..! Og jeg har ikke henta støvsugeren min, så nå sitter jeg her med masse salt i sofaen og lurer litt på hva jeg gjør nå :p
Nuttanaldi sa for siden:
Vår mellomste sønn fikk et epletre i dåpsgave. Først tenkte jeg at det var litt snålt, men nå er det stor stas, og de 2 andre ungene er skikkelig misunnelige.
Definitivt en gave som gir glede og spenning i mange år :)
Nuttanaldi sa for siden:
Jeg lurer og jeg lurer... på to ting, faktisk:
1: Hvordan starter man en ny tråd??!! Idiotisk spørsmål, selvfølgelig, men jeg har faktisk leita rundt på forumet og søkt via søkemotoren... :rolleyes:
2: Hvordan oppdaterer man tickeren?
Jeg gikk til nettsiden www.tickerFactory.com, prøvde å logge meg inn. Jeg har 4 varianter av brukernavn/passord jeg alltid bruker, men ingen av variantene funka.
Må jeg rett og slett lage ny, eller kan jeg "lure" den på noen måte?
:confused: :confused: :confused:
Kitt sa for siden:
Ny tråd: klikk på Forum øverst på den sorte linjen. Finn den delen av forum du vil legge inn en tråd, klikk på den. På siden du da får opp, står det Start ny tråd!
Klikk på den, og ny tråd er født!:D
Kluet med å endre tickeren, er at du ikke ser det før neste gang du ser et innlegg du selv har skrevet. Det synes altså ikke med en gang!
Det skal bare være å klikke på tickeren, klikke Edit/update, kode, endre og klikke Next, så skjer det automatisk neste gang du ser et av innleggene dine!:)
Lykke til!;)
Nuttanaldi sa for siden:
Takk Kitt, nå skal jeg prøve meg.
Fikk ikke til det med å klikke på tickeren, kanskje jeg hadde lagret den feil i signaturen, så jeg lagde en ny, og prøver din veiledning neste gang.
:)
Kitt sa for siden:
Ser ut som om du bare har limt inn tickeren i sted for å legge inn adressen. Har du fulgt denne oppskriften da du laget ticker?
Nuttanaldi sa for siden:
Ticker for dummies,- genialt!
Har søkt altså, helt sant, men har ikke funnet dette.
Litt dårlig tid nå, men skal gjøre hele greia på nytt senere.
Igjen; tusen takk!
nellie sa for siden:
dette har sikkert blitt spurt om før men.. hvor blir det av fettet som forsvinner fra kroppen? eller.. rettere spurt: hvordan kommer det seg ut? tisser vi det ut? svetter vi det ut? smelter det? hva skjer? Og.. miljøstoffene.. følger de med?
Kitt sa for siden:
Fettet omdannes til ketoner og de tisser vi ut, ja!
Det er jo de vi kan lese av på stiksene!
Mener noe også skilles ut i lungene(ketoseånde) og noe gjennom svette!
De oppløselige miljøgiftene går samme veien!
Vettel sa for siden:
Jeg trodde vi forbrukte det til det vi nå enn driver med om dagen og natta??
(sove, leve, gå, jobbe, tenke, etc. Basalforbrenningen er jo på ca 1100-1200 kalorier)
Altså som en bil forbrenner bensin for å starte, så forbruker vi mat (energi) for å gjøre vårt. Og når vi lever lavkarbo så forbruker kroppen vår eget energilager, altså overskuddsfett.
Kitt sa for siden:
Egentlig har du mye rett i det!:)
Ketoner brukes jo som brennstoff i kroppen og vil vel da pr definisjon gå over til varme (siden energi ikke kan forsvinne).
nellie sa for siden:
Jaa. men sted må det jo bli av, tenkte jeg? Da må det fordampe på en måte også da. Siden energi gir varme. Eller, eller?
Lava sa for siden:
Jeg lurer på om man får strikketøy OG pinner med gjennom sjekken på flyplassen?
I håndbagasjen..
Så nemlig en dame som satt med håndarbeid på flyet i høst, og kunne tenkt å tatt
med ett lite arbeide selv... :p
Lava sa for siden:
Jeg tenker det går bra om pinnene er i plastik :ja:
Dietta sa for siden:
Jeg har gjort det selv, men da med pinner av bambus. Ble fortalt før jeg dro at bambuspinner var de eneste pinnene som var lov på fly. Plastikk er jeg ikke sikker på :)
Furine sa for siden:
Trur det kjem litt an på kor du er, og personen du spør. Eg drog opp bambusstrikkepinnane mine i innsjekkinga på flyplassen i Brussel og spurte om eg kunne ta dei med inn på flyet, det var ein halvferdig pulsvarmar på pinnane, og dama vart veldig usikker, ho meinte dei var for tynne til å IKKJE skulle sjåast på som våpen.. Jaha? Tenkte eg.. Ho råda meg til å pakke dei vanleg bagasje, for som eg sa, eg var ikkje vidare interessert i å måtte gi dei frå meg.
Andre plassar har eg høyrt at ja eg kunne ta dei med fordi dei var av plastikk og var korte....(Det var i Norge.)
Hva kan en klump rett under øreflippen, ved overgangen mellom hals og kjevebein tyde på? Den sitter ganske fast, men er noe myk å trykke på.
Jeg spurte legen en gang, det var ikke så lenge siden jeg hadde oppdaget det da, og han sa at det kunne være en hoven lymfekjertel, og at det gjerne kommer og går, og at jeg ikke skulle ta for mye på den. Det har jeg heller ikke gjort, men jeg kjenner jo innimellom at den fortsatt er der, og større også, synes jeg. Jeg har den bare på én side. (Høyre). Jeg har hypothyerose, om det skulle ha noen sammenheng.
Dietta sa for siden:
Ikke lett for oss strikkegale dette her ;) Mine bambus var str 5,5 (ikke av de tynneste da), og fikk de med i håndbagasjen både ut av Norge og ut av USA. Men, jeg sa ingenting, strikketøyet bare lå musestille håndbagasjen. (Hadde med et sett til i kofferten, i tilfelle de ble tatt fra meg på vei ut av Norge. Ingen ferie uten strikketøy :D).
Dietta sa for siden:
Kan ikke hjelpe deg der, men tror nok jeg ville tatt en tur til legen igjen. Kuler som vokser er jo greit å sjekke opp !
Furine sa for siden:
Wow, til og med ut av USA?! Det er jo nesten utruleg! Eg hadde fått bambuspinnane mine i gåve, så eg hadde ikkje lyst å bli fråtatt dei, det hadde vore veldig kjipt. Trur dei var 3mm. Eg vurderte å berre la vere å seie noko, men eg tok ikkje heilt sjansen. Men eg har gått gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen med heile manikyrsettet mitt utan at nokon reagerte, så det er tydeleg at det er litt skilnad på stad og person som står der og sjekkar.
Forøvrig så gjekk eg også gjennom sikkerhetskontrollen i Brussel med ei halvliterflaske cola light 3 dagar etter at "idiotposen" (som eg likar å kalle den) vart tatt i bruk. Det stod jo skilt og greier om at det og det og væsker ikkje var lov, men ingen la merke til at det klunka så fint i topploket på sekken min! :D Ikkje eg heller, før 10 minutt seinare, då la eg merke til lyden. Men systra mi vart stoppa på Gardermoen og trua med fråtaking av eggesalat (!) som ho hadde i ei boks som skulle vere niste til turen. Dei enda opp med å ete salaten før dei gjekk gjennom kontrollen. Ein kastar ikkje god mat! ;)
Ja, et spørsmål til. Jeg tror jommen meg jeg har fått omgangssyken eller noe som ligner, det renner i begge ender, for å si det sånn ... :o. Hva spiser man da? Tenkte på å kjøpe blåbær, f.eks. Men noe annet?
Val sa for siden:
Jeg lurer på om det virkelig bare er 0,5 gram karb i 100 gram avokado? Det står her www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=avocado&type=produkter men det virker for godt til å være sant...:p
streber sa for siden:
JEG har sjeldent spist potetgull til vanlig-før jeg begynte på dette her- men når jeg hadde omgangssyke før i tiden spiste jeg det og drakk vann og farris. Men NÅ ville jeg valgt bacongull og vann og farris. Det er hva
[size=4][/size]
JEG ville valgt, noe som jo er ok ifølge ketolyse hvertfall:rolleyes:
[size=4][/size]
GOD bedring!
Takk for tips, men hva godt gjøre bacongull?
streber sa for siden:
Det er salt og fyller opp magen., mer forlanger ikke jeg når jeg er SÅ dårlig hvertfall;)
Dietta sa for siden:
Kjerringrådene jeg er vokst opp med er cola uten kullsyre, blåbær - og har selv erfart at spagetti stopper rennende mager. Men - er vel bare blåbær her som funker med lavkarbo ;)
Ja, nei. Høykarbomat er uansett fullstendig utelukket. Jeg er überfølsom for karber, og tror det vil gjøre vondt verre. Ææææsj, Cola :p. Det er noe av det verste jeg vet. Jeg tror jeg skal karre meg på butikken etterhvert og kjøpe farris og noe fiberrik og salt pålegg av noe slag.
grotingeling sa for siden:
Hvis du har tenkt å innta blåbær mot omgangssyke så få tak i tørket blåbær.
Lava sa for siden:
Denne damen hadde vært gjennom kontrollen i Tyrkia, og DER er de ikke nådige! Hele 3 kontrollposter, fra inngangen tl utgangen, ingen mulighet til å lure med seg drikke der, :nei: Folk kjøpte jo vann ol for å ha med på flyet, etter første eller andre kontroll, men ble fratatt alt i siste kontrollen.
Da ble vi "stengt" inne på ett rom i påvente av å bordre flyet.
Får se om jeg prøver meg eller ikke :p
Nå tenkte jeg mer på å få regulert magen litt. Da spiller det ingen rolle hvilken form blåbærene er i.
Carisma sa for siden:
Hoven lymfeknute. Jeg får det stadig vekk, litt før jeg blir syk. Kan spå ganske treffsikkert at to dager til en uke etterpå kommer jeg til å bli slått ut når de dukker opp. Kan godt hende det kommer en kamerat av den i armhulen også? Det går bort når man blir frisk. :ja:
Kan man få så mye muskler av yoga at det slår ut på vekta? Altså at man veier mer, men likevel blir smalere? Jeg har med vilje ikke trent noe museklbyggende, men kroppen min har endra seg helt på et par uker, selv om vekta vipper opp og ned samme kiloen... :rolleyes:
Nei, men den er der hele tida! Det er ikke sånn at den kommer og går i forbindelse med sykdom, og jeg er også syk heller sjeldent, så den er der konstant. Som sagt, jeg kjenner ikke etter hele tiden, men det hender jo sånn sporadisk en gang eller to i uken at jeg kommer bortpå der, og da er den der, og det har den vært i et år eller to ... :o
Og skal ikke lymfeknuter sånn egentlig være bevegelige?
Supera sa for siden:
Det stemmer at det er bare 0,5g karbo i avocado. :snill: Jeg spiser ofte en avocado til dagen. Jeg kan spise den slik den er. Nammenam! :snill:
frkprym sa for siden:
Jeg lurer på om kokosnøtt-tomatsuppe kan bli godt? Jeg hadde noen kyllingfileer som jeg la i stekeform i ovnen i går med en boks kokosmelk og litt ekstra smør, samt godt krydder. Når det var ferdig tok jeg kjøttet ut, det har vært frokost og skal bli lunsj i dag. Men kraften tok jeg vare på. Hva om jeg blander den med tomat i kveld, blir det godt?
Vettel sa for siden:
Jeg lurer på hvorfor man egentlig skal "riste" nøtter og frø før man har det på maten? Hva er nytten?
Slik som pinjekjerner, ristede valnøtter, etc.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.