< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Carisma sa for siden:

:nei:

Kanutten sa for siden:

For en tid tilbake var alle loddrette linjer megaskjeve når jeg så på dem..
Det gikk over etter to tre dager.. Fikk da beskjed om at hvis synsfeltet forsvant var det på sin plass å søke hjelp..

Carisma sa for siden:

Det er vel det mest kjente symptomet på skjeve hornhinner?

Kanutten sa for siden:

Neida, skjeve hornhinner har jeg hatt siden jeg var 7 år gammel, så dem er jeg vel kjent med :p

Kanutten sa for siden:

Jeg kan spørre på jobb på mandag jeg. Jeg jobber på et stort legesenter og der er det bla en øyelege.

Jeg vet at de som har gjennomgått angiografi kan få rød/gul/orangefarge på synet.

Vettel sa for siden:

Carisma: Spurte mannen som er lege om å se gult. Kom deg til lege, det kan være leveren. Ofte kan personer med gulsott se gult... Så lærte jeg noe nytt idag også.

:)

Carisma sa for siden:

Hmm, jeg har hatt høye leververdier i snart ti år, vært til ultralyd pga smerter i mellomgulvet to ganger (sjekket kun for gallestein), fikk uforklarlige blåmerker i sommer (alle artikler på nett pekte mot leveren), og nå dette. Så det kan jo være noe i det... Men legen mente leveren min bare var tjukk sist.... :rolleyes:

Kanutten sa for siden:

Jeg vet at det hvite i øyet kan bli gult hvis man har gulsott, har du det?? Men du "SER" jo gult??

Vettel sa for siden:

Var det gubben sa... at man SER gult også bed leverproblemer, gulsott. Det gjør beibier med gulsott også - uten at jeg vet hvordan de har funnet det ut! ;)

tina therese sa for siden:

Et nytt spørsmål:
Har ei venninne som har fjernet galle blæren som har lyst å prøve LCHF..
kan hun det eller er det en dårlig ide?

Kitt sa for siden:

Mange her, meg selv, inkludert som ikke har galleblæren i behold!
Ikke noe problem for de fleste!:D

Men hun bør nok starte med litt lite fett og øke forsiktig så kroppen hennes venner seg til fettmengden!:ja:

Carisma sa for siden:

Ikke noe gult i øynene nei. Men i sommer, da blåmerkene dukket opp syns jeg det røde i kantene var litt gulaktig.

For å forklare litt bedre gulfarge-synet mitt (som dukker opp veldig sjelden da, er ikke der hele tida. Kanskje en gang i mnd i snitt): Jeg kan se ned på fingrene mine og tenke at Oj, jeg har skikkelig nikotinfingre! De er sånn som hos eldre menn som røyker rullings liksom. Så ser jeg rundt meg og plutselig har de samme farge i ansiktet også. Forsvinner igjen innen 5-10 min vil jeg tro. Så det er jo egentlig ikke plagsomt, bare veldig...rart!... :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Det er vel omtrent det samme som at om jeg hadde vært en and hadde leveren min vært en delikatese! en.wikipedia.org/wiki/Foie_gras :lol:

Lava sa for siden:

Carisma; det hender jeg ser nesten slik, men da har det den grunn at jeg feks
har sett på noe over lang tid. Som at man ser på tv/dataskjerm osv mot en mørk bakgrunn, og får derfor litt annet syn på ting. Vanskelig å forklare, men om jeg sier at når man blir blendet av solen eller en blitz, så sitter det lyste igjen på netthinnen
en stund, og slik opplever jeg noen ganger om lyset er rett/feil.. :p

Mitt spørsmål:
Jeg leter etter en nettsiden jeg var inne på for lenge lenge siden, som hadde bla diverse buddha figurer, hvor man kunne se betydningen av de forskjellige.
Jeg fikk en i syden nå sist, og lurer på "hvem av dem det er"
Husker ikke nettsiden, så om noen har tips, helst på norsk. Takk! :D

tina therese sa for siden:

Så flott!!! Da skal jeg si fra det til henne:)

agurken sa for siden:

Noen som har tips til dåpsgave til to gutter? Jeg skal være fadder, og har virkelig INGEN gode ideer til gave... Forslag mottas med takk! :)

Vettel sa for siden:

Vil det være noe poeng for meg å ta en ketolysekur? Så tilbake til dagens kosthold?
Går jo ned, som regel. Men burde kanskje heller droppe utskeielser på lørdagene....?

Går jo så tregt! Dessuten opp litt i vekt inn i mellom. sukk Hjelp meg med å bli tålmodig! ;)
Har lest klistret-tråden om platåer ja....

Gerd sa for siden:

Start med å droppe utskeielser du, så får du nok mer lønn for strevet ;) ( for de må du uansett kutte ut på ketolysekuren ;))
Lykke til :D

Vettel sa for siden:

Gerd: Takk for svar! Var jo egentlig det jeg visste, men man kan jo håpe, hahaha!

Det som er flott i dette forum, her får man svar uten dill!

Lure meg selv er jeg veldig flink til. (leste på lenabeatrice.net sin side om de utskeielsene som man lurer seg selv og TROR ikke spiller noen rolle... "små uplanlagte utskeielser")

Kanutten sa for siden:

Snakket med to av øyelegene her. De mente at gulsott IKKE gir gult visus, men de kunne heller ikke avkrefte det før de hadde undersøkt deg. Du burde ha blitt gul på hvitøyet hvis det var snakk om øye og gulsott.
Men derimot så kan et tidlig stadie av grå stær gi gult visus, men da skal det være konstant gul og liksom ikke komme og gå. Kom deg til lege uansett.

Kitt sa for siden:

Atte, dersom man ikke har noe sted å bo og ikke noe sted gjøre av seg og ingen penger, hva gjør man da???
Når man ikke har noe sted å legge seg i kveld!:eek:

(Ikke meg altså, men en tidligere narkoman venninne)

Vettel sa for siden:

Da henvender man seg til nærmeste sosialkontor. Pronto. Med så mye dokumentasjon på at man er arbeidsledig, etc.

Edit: Da har man rett på noe som heter nødhjelp (mat fortrinnsvis), og eventuel henvisning til hospits eller lignende. Ulikt fra kommune til kommune sikkert. Lykke til!

Kitt sa for siden:

Tror ikke hun trenger noe dokumentasjon, hun har vært i systemet i årevis og har vel ikke hatt en jobb på 5 år.

Hun kunne kanskje ha vært her et par netter til, men gubben min vil ikke ha henne i nærheten, særlig ikke i nærheten av ungene våre, etter div hendelser opp igjennom, og blir nok ikke blid om hun er her når han kommer hjem.
Jeg sliter bigtime, for jeg kan jo ikke kaste henne ut i kulden og snøen, men vil ikke havne i bråk med han som også eier huset.
Hun har utnyttet meg/oss i over 20 år og jeg er så redd for å bli lurt/brukt og kastet nok en gang!
Men det er jo så kaldt ute........

Blir nok jeg som må snakke med sosialkontoret!

Vettel sa for siden:

Forstår... Vel, tror du bare må sette hardt mot hardt, om så kjøre henne til sosialkontoret! HUN må faktisk ta grep om sitt liv! Du har hjulpet henne nå, men nå må hun selv få rævva i gir og gjøre noe selv. Og minstekrav er å komme seg på sosialkontoret. Eller til en annen venninne.

Photobscura sa for siden:

Hva med hospits? Eller blir det feil, ettersom hun er eks-narkoman? Blåkors har jo sovemuligheter, Fattighuset og Kirkens bymisjon deler ut mat.
Men dette blir jo i tilfelle bare brannslukking, og på sosialkontoret må hun nesten :o.

Kitt sa for siden:

Hun er livredd for å dra på hospits og andre steder det vanker rusede mennesker. Har vært nykter en liten stund bare i denne omgang og vil ikke på kjøret igjen!
Hun har nå fått avtale med en kompis om å bo hos han til NAV finner noe mer permanent. Har avtale i morgen for nødhjelp og med boligkontoret på torsdag når han som jobber med "sånne" som henne er på jobb!

Jeg er glad det ordnet seg så langt. Jeg vil så gjerne være til hjelp, men da må vi ikke være så nærme at hun sliter meg ut igjen! Da er jeg ikke til hjelp for noen!:p
Var jo jeg som måtte finne telefonnr og dytte telefonen inn i hånden hennes i dag, da.......
Så mye for å virkelig ønske å snu på ting......:o

Vettel sa for siden:

Kitt: Synes du er virkelig flink og empatisk menneske jeg! :klem:
Ta vare på deg selv også, det er bra. Som du sier selv så er ikke DU mye til hjelp hvis du går i kjelleren.

Har tenkt over det en stund, noen folk er bare ikke flink til "å ta grep om livet sitt", mens andre igjen kanskje er litt for selvstendige. kremt ;)
Aner ikke hvorfor det er så ulikt, men har kommet frem til at det nok er både personlighet og oppdragelse. Kanskje.

streber sa for siden:

Godt skrevet Vettel- signerer den!

blåbær sa for siden:

Er det noen her som har/har hatt hælbetennelse?

Jeg har vært plaget med smerter i hælene med jevne mellomrom i mange år. Av og til er smertene så store at jeg sover med pute under beina og våkner hvis hælene kommer borti madrassen. Av en eller annen grunn har jeg aldri tenkt noe særlig over dette, bare ventet til det går over. For noen uker siden hørte jeg noen som snakket om hælbetennelse, og da gikk det opp et lys for meg, kan det være det jeg har hatt?
I helga kom det igjen. Som alltid i forbindelse med at jeg har vært veldig aktiv. Pleide å få det spesielt om sommeren, da jeg jobbet mye og dermed traver opp og ned et gulv hele dagen. Prøvde å google det, men fant ikke noe særlig om det.

Er det noen andre som har noen erfaringer?

Cherry sa for siden:

Søk på hælspore og sjekk om det kan være det du har basert på symptomer.

blåbær sa for siden:

Takk!
Ææææ, det hørtes jo seriøst ut ... På lommelegen snakker de om operasjon og greier! Heldigvis ikke så ille at jeg må ha paralgin forte!

Kitt sa for siden:

Jeg har en sånn spore på hælen. Har heldigvis ikke vært plaget på årevis og det bla faktisk oppdaget hva det var helt tilfeldig. Måtte ta røntgenbilder pga en akutt skade og da så de den.

Legen min sier det bare er snakk om operasjon om man er svært plaget.
Viktig med gode sko, da, når man som du sier skal stå og gå mye. God demping vil sikkert hjelpe godt!

Snakk med legen din og få tatt røntgenbilde, du. Greit å vite hva man har så man vet hva man skal ta hensyn til!:)

Kanutten sa for siden:

Hva er normal muskelmasse i en damekropp?? Jeg veide meg på tanitavekta mi og fikk opp bla 53 kg muskelmasse og 3.4 kg bein. Normal vannstand i kroppen min er ca 40% av vekta. Så kommer noen bløtdeler og fett i tillegg.
MEN hvis jeg prøver tenke hvor langt NED i vekt jeg kan komme: 53+3.4+(40% av ca 56 kg muskler+bein) = 78.7 kg. Nå har jeg overhodet IKKE regnet med fett eller andre bløtdeler. Betyr det da at hvis jeg blir tynnere enn ca 80 kilo så går jeg løs på musklene??

Ikke rart jeg så anorektisk ut da jeg var nede i 60 kilo...

frifuggel sa for siden:

De 53 kiloene er jo ikke bare muskler, det skulle forundret meg veeeldig. De kiloene innbefatter innvollene dine også, hjernen etc. Du har mye bein, forresten! Jeg ligger på 2.7, og det er visstnok innenfor normalen for kvinner. Tror det normale mht muskelmasse hos kvinner er 12-15 kilo? Husker ikke helt, men det er forunderlig få kilo, mener jeg å erindre. Og selv ser jeg også sjuk ut, når vekta nærmer seg 60 kilo, så dit skal jeg ikke!!

Jeg tror heller det er fettfri masse, Kanutten. Min muskelmasse ligger på ca tretten kg. På en kroppsanalyse fikk jeg også opp mye muskelmasse, 26 kg omtrent, men da skal jeg trekke fra ekstracellulær væske.
Det er nok litt forskjellig fra den ene til den andre elektroniske vekta, men ren muskelmasse ligger som frifuggel sier i gjennomsnittet på tolv til femten kg for voksne kvinner.

Kanutten sa for siden:

Tarmene etc blir også oppgitt i verdi, men det husker jeg ikke akkurat nå.
Kanskje jeg har et tykt, tungt hode?? :p

Kanutten sa for siden:

Er den fettfri massen inkludert vann da??

Den fettfrie massen er inkludert alt utenom fett ;).

Kanutten sa for siden:

Da betyr det at når jeg er i underkant av 60 kilo er jeg fettlaus.. Men da kan det nok stemme at trivselsvekta mi er 70-75 kilo. :p

En grei måte å finne ut ''idealvekta'' er jo å ta den fettfrie massen og inkludere en fettprosent på mellom femten og tjuefem prosent som er en ganske romslig normal hos kvinner. Gjerne mer opp mot øverste del av skalaen jo eldre man er og dersom man har født barn. :)

frifuggel sa for siden:

Hvis det er Tanita-vekt du bruker, mener du da at det symbolet med en oval greie i skjelettet er innvoller? Ifølge min vekt er det innvendig fett, målt i kilo, tror jeg. Min verdi har i alle fall gått ned fra 12 til 10, og jeg kan vanskelig forestille meg at mine innvoller veier mindre.. Hehe

Det skal du ikke se bort i fra. Tarmene lagrer jo en del dritt, som kan komme ut når man spiser ketogent (det merket i hvert fall jeg de først par ukene, uten at jeg skal gå i detaljer :p). Det er jo flere her som har sagt at tarmskylling er helt unødendig dersom man spiser lavkarbo med rene råvarer da det er rensende i seg selv :).
Om det er så mye som to kg, aner jeg ikke. Men tarmene er jo fryyyyktelig lange, da ;).

Vettel sa for siden:

Jeg lurer på hva som feiler enkelte menn i topplokket?
Romøren burde offentlige beklage seg!

www.aftenposten.no/nyheter/sport/skisport/article3546651.ece

Og han derre Roar Gaustad, som hele veien har ment Romøren skulle hoppe først, snakk opp frekkas!

Kjenner jeg er irritert langt inn i margen. Enda jeg absolutt ikke bryr meg om skisport eller hopping, eller er så fryktelig opptatt ev dette tema ellers. Men NÅ er jeg provosert!!

Ja, man kan jo lure. Vi må jo for all del beskytte de skjøre små jentene, huffa meg. Hvorfor testet ikke HUN bakken? Jeg synes Jentene på Toten skulle ha hoppet først. Det hadde vært kontroversielt :p. Hva er så spesielt med jenter som driver med skihopp? Jeg har gjort det selv på ungdomsskolen, i slalomski til og med, ingen som gjorde noe nummer ut av det.

frifuggel sa for siden:

Joda, vet de er lange (har jo tilogmed vekttall i anatomi..) Må poengtere at det i bruksanvisningen for min vekt står at dette symbolet er for innvollsfett, og at det er satt en grenseverdi på 12, over det er man i "faresonen"/har usunne mengder, har for mye av det nevnte fettet. I'm in the clear ;)

Vettel sa for siden:

Nei det er jo det da, Sagen kunne jo fint ha testet bakken, før hun tok det første ofisielle hoppet. Som Bredesen sier, han har vært første hopper i en ny bakke, og hadde noen andre "testet" for han, så hadde han gått!

Men du skjønner vel at når DU hoppet, så var det ikke "på ordentlig", var jo bare lek og morro. Ikke som gutta, DE hopper "skikkelig!" Lille venn... :cool:

Bah!

Kanutten sa for siden:

Aha, da fikk jeg oppklart det! Trodde det var tarmtotter og innmat, og IKKE fett.

ninaborrie sa for siden:

Hei. Hvor lang tid tar det før jeg er i ketose. Jeg startet 100% i går. Hehe er litt utålmodeg se :)

Kitt sa for siden:

For meg tar det 36 timer, for andre opp til 4-5 dager.
Har du keto- stiks? Da kan du teste i kveld, minst to timer etter siste måltid gir mest pålitelig resultat!:spent:

Kanutten sa for siden:

Jeg HATER at folk ser på bungelen min under navvern... Men samtidig elsker jeg gå i taite klær! :p Dvs sambo elsker det mest. Han synes klær som er stooore gjør meg enda større OG jeg må innrømme at jeg trives best i kroppsnære plagg. Men hva gjør DU for å få andres blikk bort fra magen din?? Eller andre deler av kroppen du helst ikke vil skal eksponeres??

Jeg tar på meg en megautringa topp :lol:

StegforSteg sa for siden:

Jeg bruker litt lange singleter under topper/tunikaer - og gjerne viser litt kløft ja :D Hvis ikke bruker jeg litt store smykker som tar blikket bort fra pølsa og bort til det :D

Kanutten sa for siden:

Åhh elsker store smykker jeg!! HVis jeg ikke går med et stort smykke føler jeg meg omtrent naken...

StegforSteg sa for siden:

Men helt ærlig Kanutten - tror du virkelig at folk legger like mye til "pølsa" som vi tror?

Kanutten sa for siden:

Ja....:(

Carisma sa for siden:

NB, ikke for sarte sjeler!

Men... kan man ta GU hvis man har mensen?
Har venta i 3 mnd på timen, og er redd for at det andre dukker opp i løpet av helga... Typisk om det skulel dukke opp av seg sjøl den ene gangen liksom. :rolleyes:

Kanutten sa for siden:

Ja, seff kan man det!

Kitt sa for siden:

Jeg måtte avlyse timen, jeg.
Ring og hør med dem, da vel. Kommer jo litt an på hva du skal. Jeg skulle ta celleprøve og den blir ødelagt av blod.

Går du på p-piller, så kan du jo utsette ved å gå direkte på neste brett uten pause :). (Er det ikke sånn det er a?)

Kitt sa for siden:

Tror ikke det er særlig aktuelt for Carisma og da jeg prøvde, blødde jeg litt i 3 uker i stede!
Det var den syden- turen, liksom!:(

Gerd sa for siden:

Jeg har tatt gu når jeg har hatt mensen, en gang.... Slapp ikke unna :rolleyes:

Kanutten sa for siden:

Det skjønner ikke jeg da... Vi tar ofte celleprøver (biopsier) på jobb i forbindelse med operasjoner og da er det jo som regel masse blod rundt omkring de prøvene vi tar...

Dessuten blør jeg som bare det ETTER GUcelleprøve...

Carisma sa for siden:

Nei, jeg har jo PCOS (naturlig prevensjon...), trenger ikke p-piller da :D
Gikk på p-piller noen uker da jeg var 17 og maken til mannevond skapning skal du lete lenge etter! :eek:

Men jeg har uansett endel ting jeg vil sjekke ut og spørre om, så det er ikke sååå farlig altså, tar timen uansett. Men litt kjedelig å måtte ta mer fri fra jobb om noen uker liksom. (Tar litt tid å komme seg fra Kolsås til bryn også...)

Er det noen som vet om det går an å slå av hurtigfunksjoner? Jeg mangler a på tastaturet mitt, så jeg limer inn a med ctrl+v, og jeg klarer å trykke ctrl+n støtt, og åpner hele tiden nye vinduer, veldig slitsomt! Kan jeg deaktivere denne funksjonen?

Supera sa for siden:

Hvor tjukke fingre har du? :geip: N er jo to hakk unna V!

Jeg googler litt, og det var søren meg ikke så lett som jeg trodde. Ser ut til at du må inn i regedit og knote hvis det skal gå an. Men fant bare hvordan man disabler windows-tasten og ctrl+alt+delete og sånt. Jeg så at noen nevnte at programmer kunne sjekke hvilke tastatursnarveier du har aktivert, så da kan kanskje ett slikt program fikse biffen?

Popp sa for siden:

Noen som vet om når luft i magen slutter med å prompe sin vei ut?
Har gått på Eurodiet i 35 dager og det passer sjeldent med ankomsttid, på jobben - under middagen - foran tv.

Prøver å hoste samtidig, men det er ikke alltid jeg får signal om det smyger seg ut en.

Æsj, det blir litt mye ork. Nei, hehe, jeg har faktisk ikke det minste tjukke fingre, men jeg skriver over tohundre tegn i minuttet, og n kommer ofte etter a, så det er ikke alltid jeg rekker å slippe ctrl-tasten før jeg taster videre. Tro meg, jeg starter en haug med hurtigfunksjoner når jeg skriver, men det er ctrl+n som kommer oftest og er mest irriterende. Vil jo aller helst ha ny pc ... Og det av flere grunner, forsåvidt ... Men takk for hjelpa anyways!

Supera sa for siden:

Hehe, da så. Har du prøvd å rive opp tasten og se om det ligger noe dritt under som gjør at den ikke fungerer?

Måtte ta en skrivetest nå, og jeg kom på ca 440 bokstaver i minuttet. :snill:

Vettel sa for siden:

Jeg lurer på om jeg kan få is??? Er syk, feber og hoste, samme med barnet. Så DA kan jeg vel få is....? Please! Lover å være snill....

:D

nellie sa for siden:

application denied.

Vettel sa for siden:

Søren ta! Ja ja, får ta den som en kvinne!

Takk! :p

Carisma sa for siden:

Vettel: Frosne bringebær, fløte og litt søtning i hurtigmikseren! :sikle:

Vettel sa for siden:

Hm. Jeg har bare kirsebær, det er 9 karbs per 100 gram. Pleier dog å spise de inn i mellom. Og fløte har jeg. Kan ta uten ekstra søtning, liker litt syrlig.

Kitt sa for siden:

Tillatelse gitt!:helsesjek

Og god bedring!:klem::suss:

Pc-en min har vært sånn siden den ble bada i kaffe, så jeg tror ikke det hjelper akkurat ;).
Hehe, jeg kom til å tenke på at jeg ikke har tatt en sånn skrivertest siden folkehøgskola, så jeg fant en på nettet nå, joda! Jeg er blitt flinkere, 370 tegn i minuttet, og det inkludert at jeg åpna både oversikt over nettadresser og et nytt nettvindu et par ganger :p. (Og at jeg må lime inn hver a ... :rolleyes:).
norwegian-speedtest.10-fast-fingers.com/

Cherry sa for siden:

Jeg lurer rett og slett på om det er noen som er interessert i å tjene 25 euro for en halvtimes arbeid. Fortrinnsvis en dame og som bor i Drammen, Kolbotn, Gjøvik, Kristiansand, Arendal, Haugesund eller Ålesund. Det er mulighet for ekstra betaling for å dekke reisekostnader dersom man ønsker det.

Neida, det er ikke pyramidespill eller scam eller noe sånn. Det er en enkel jobb og oppdragsgiver trenger å få jobben gjort.

blåbær sa for siden:

Haha, måtte ta denne testen mange ganger, for jeg fikk bare rundt 80 hver gang! Trodde jeg var litt rask hvertfall, så jeg skjønte ikke helt. Så viste det seg at det var ord i minuttet ... :p

Jeg trenger alltid å tjene penger :p (det er vel omtrent to hundre kroner, er det ikke?). Men blir jo litt nysgjerrig på hva det gjelder :).

Fikk ingen skrivefeil, faktisk! Så lenge man kun ser på skjermen, så går det greit.

Nå ble jeg nesten litt hekta! 404 bokstaver i minuttet, men nå klarte jeg å ikke åpne en enete hurtigfunksjon :D

Vettel sa for siden:

404 ord i minuttet, uten skrivefeil?? erre mulig!

Du skriver 253 bokstaver per minutt
Du har 29 riktige ord og
du har 25 feile ord.

Siste forsøk jeg har tatt. Aha...Nå ser jeg øverste er 253 bokstaver, under ORD.

Hadde to feil ord på den siste der. Men jeg skriver jo touch, da, og leser hele tiden på skjermen mens jeg skriver. Likevel sniker det seg inn noen leifer her og der :p. Men denne testen har jo bare vilkårlige ord, da.

arkine sa for siden:

nyskjerrige, hva slags jobb er det

grotingeling sa for siden:

Nå har jeg lett og lett, men finner ikke ut av dette - hvordan får jeg lagt inn smilieys når jeg gir tilbakemelding til andre på innlegg?

Gerd sa for siden:

Du må skrive koden smilyen har :ja:

grotingeling sa for siden:

Takk Gerd

SiljeMerete sa for siden:

Hvor mye kan deres vekt variere fra dag til dag? :rolleyes:
Min varierer VELDIG fra en morgen til neste morgen +-4kg :rolleyes:

Min varierer helt opp til en kg fra den ene til den andre dagen. Men nå vet jeg ikke hvor mye du veier, eller om du har noen tilstander som gjør det lett for deg å samle vann. Ser jo sånn ut, fire kg fra ene til andre dagen kan ikke være annet enn vann, og mat som fortsatt er i magesekken.
Min vekt varierer veldig ut fra hvor sent jeg spiser, dobesøk, om jeg drikker for lite vann -samler vann, spiser for lite mat -lagrer vann.

Jeg samler MYE vann, aner ikke hvorfor...
Jeg skal ned mange mange kg, men har et delmål på 15kg, har gtt ned 9kg til nå. ( på ca 2,5 uke)

Takk for svar Photobscura :)
Tror jeg må konkludere med at jeg er en vannsamler :o

Vettel sa for siden:

SiljeMerethe: Veier du deg til samme tid? Beste er etter do-besøk på morgenen.

Jeg varierer nok ikke like mye som deg! Kanskje 1 kilo hit og dit.
Et tips kan være å veie deg hver dag en liten stund, og se på mat, søvn, etc. og se om det er noen sammenheng. Jeg samler vann hvis jeg har våkenetter feks.

Areola sa for siden:

4 kilo hørtes mye ut, selv for vann. Sikker på at du har en god vekt? Veier du deg til samme tid - og lar du den stå stille? (flytter du den mellom veiingene?)

jeg veier meg om morgenen etter do-besøk, kliss naken, vekta står på nøyaktig samme sted hele tiden. Vekta er digital, med nye batterier, er en god vekt, den stemmer på samboeren min.

Takk for tips, skal prøve å veie hver morgen fremover å se. :)

Ferskenbeinet sa for siden:

Hvor mye varierer vekta fra du legger deg til du står opp om morningen? Det lurer jeg på selv om dette blir veldig individuelt! ;)

Jeg lurer og på om noen kan anbefale en god øyenkrem for små linjer på 27 år gammel hud?

bondetuppa sa for siden:

Artig test det der. Ble litt trøblete av at det ikke er sammenheng i teksten:p Men sier meg fornøyd med 278 bokstaver og 1 stavefeil pr minutt:D Bruker touch metoden, noe som er himla greit når en ikke ønsker å sitte med nesen ned i tastaturet. Det artige er at en "kjenner" når en skriver feil:)
Men til dagens spm - er det noen som har erfaring med hvor lang tid KLP tar på å behandle pensjonssøknader osv?

Rin sa for siden:

Haha, gøy! Jeg har aldri lært touch...

Du skriver 517 bokstaver per minutt
Du har 121 riktige ord og
du har 0 feile ord.
:D

Og, hva angår vektvariasjoner, jeg kan visst fint samle et kilo vann over natta som følge av matvalg/medisin/menstruasjon, men sjelden mer enn det.

blåbær sa for siden:

Kan man vaske semsket skinn med nylonvask?

Jeg har spurt om laserbehandling av arr tidligere. Men jeg lurer på, når man får rekvisisjon, kan man bruke den hos en privat klinikk, eller må man gå til en hudlege med kommunal avtale? Jeg kjenner bare til en her i byen, og han er en butcher, og det er ikke snakk om at han får komme nær huden min med så mye som en bomullspinne igjen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.