Kitt sa for siden:
Om man rister nøtter etc som har harsknet litt, blir den harske smaken borte. Kanskje man rister dem på forhånd for at de skal holde seg bedre?
Dessuten er det ekstra godt, da!
Kitt sa for siden:
Om man rister nøtter etc som har harsknet litt, blir den harske smaken borte. Kanskje man rister dem på forhånd for at de skal holde seg bedre?
Dessuten er det ekstra godt, da!
Vettel sa for siden:
Vel, de harske solsikkekjernenen ble ikke bedre etter å ha blitt stekt i ovnen på Oopsier! ;) Måtte pille de av, hehe!
Men smaker det annerledes med ristede fremfor ikke ristede?? Hm! Må testes ut tror jeg. :) Jeg pleier jo bare gjøre som oppskriften sier jeg.
StegforSteg sa for siden:
Hvor ofte er det "vanlig" at man bruker ketostixen? Hver dag? En gang i uka?
nellie sa for siden:
jeg tester hver dag, flere ganger om dagen, helt til boksen tar slutt:p da er det nok. Tror ikke det finnes noen oversikt over hvor ofte det er vanlig å bruke dem. Egentlig er det jo ikke nødvendig å bruke den i det hele tatt. Lag en spørreundersøkelse?
Carisma sa for siden:
Siden det bare er på kvelden, ca 2 timer etter siste måltid som gir et utslag man kan stole på, er vel flere ganger om dagen å kaste penger ut av vinduet? :o
nellie sa for siden:
Jeg er dårlig på å formulere meg skriftlig, skjønner jeg:) trodde liksom det kom tydelig frem at jeg tester bare for å teste. Tester og tester og tester også når ikke det er noe mer igjen av boksen, så tester jeg ikke mer og kjøper ingen ny boks. Testesyken ala veiesyken. De 80 kronene har jeg ikke så store problemer med å kaste ut av vinduet altså.
Hvorfor er det sånn egentlig? At den bare gir utslag på kvelden?
nellie sa for siden:
Det er noe med det at det skal være et par timer etter at du har spist dagens siste måltid, fordi at det tar litt tid før blodsukkeret reagerer etter at du har spist. Men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan teste 2 timer etter lunch om spiste for mye karbohydrater da f.eks
Sikkert noen som har et fornuftig svar på det.
Kitt sa for siden:
Mange som ikke er på ketolyse vil ha ketoner i urinen om morningen fordi det er så lenge siden de har spist/drukket.
Etter en hel dag med mat, og noen timer etter siste måltid, vil man være heeeelt sikker på at de ketonene man kan måle, kommer fra kroppens fettforbrenning og ikke noe annet!
Takk for svar Kitt :D
Carisma sa for siden:
Jeg lurer på hvordan jeg kan bli kvitt tilbaklevendene bronkitt??
Også lurer jeg på om jeg skal si opp gamlejobben min før helga, eller vente til mandag... Hvis jeg sier opp før blir sjefen glad, og jeg er ikke sikker på om jeg unner han en god helg... :rolleyes:
Gerd sa for siden:
Ang. bronkitten, aner jeg ikke...
ang. jobben: Vent til mandag ;) :D
Gracella sa for siden:
Røyker du, Carisma? Hvis ja, så ville jeg ha sluttet (eller i alle fall kuttet kraftig ned)
Hvis du ikke røyker, er det mye luftforurensing der du bor? Slik det f.eks har vært i Bergen i vinter?
Er du allergisk mot noe? Jeg var allergisk mot katt og fikk bronkitt av min daværendes samboers katter...
Hvordan er luftkvaliteten på jobb og hjemme?
Jeg synes du bør snakke med en lege om det hvis du er ofte plaget og du ikke kan finne noen eksterne årsaker. Lungene er ikke noe man bør ta lett på...
Edit:
(og ja, enig med Gerd! Vent til mandag, hehe)
Carisma sa for siden:
Nope, sluttet for snart 3 år siden. :D
Jeg bor i Oslo sentrum så ja, det er nok endel. :_oy: Stakkars pusen vår, jeg håper det ikke er hennes feil! :o :_plystre: :flau: *skrape, skrape*Jeg hadde det i høst (fikk det av å ta dampbadstu med forkjølelse), og trodde det hadde gått over, men nå når kulda kom så klemmer det ganske bra i brystkassa. Men det kan være stress relatert også, blir litt lite søvn for tida.
Lava sa for siden:
Enig med Gerd! vent til mandag :D
Bronkitt.. vet ikke, eldste datter fikk det ofte før, men vokste det heldigvis av seg. :klem:
Carisma sa for siden:
"Bronkitten" forsvant (sammen med nakke i ferd med å låse seg) da jeg hadde fått vært innom gamlejobben og hentet de siste tingene mine derfra på torsdag.... Tror det var rimelig psykisk gitt! Og et tegn på at det er greit å move on! :D
Gracella sa for siden:
Det var da godt å høre :)
Furine sa for siden:
Bra det da! Snakk om veldig klart teikn! No er det berre å vende nasen framover og kose deg i nyejobben!
Fanteri sa for siden:
Jeg lurer på om man nødvendigvis går ned når man er i ketose? dum nybegynner som er fornøyd med åvære i ketose
Kitt sa for siden:
Sorry! Ketose betyr ikke automatisk vektnedgang!
dimetrodon sa for siden:
Heisann. Jeg er ganske fersk med lavkarbo, og jeg lurte egentlig på produkter med en del karbohydrater (f,eks fedon brød), men hvor en god del av karbohydratene ikke er sukkerarter. Hvordan skal man lese dette? Skal man kun regne med de karbohydratene som er sukkerarter, eller vil alle typer telle likt? Og hvordan er det med karbohydrater mot fiber? Vil et gram fiber utligne et gram karbohydrater, slik at disse kan tas bort fra regnestykket?
Setter pris på svar, ettersom jeg er litt forvirret:confused:
frkprym sa for siden:
Kort fortalt: Alle karbohydrater teller med, med unntak av sukkeralkoholer som (i hovedsak) ikke påvirker blodsukkeret.
Fiber telles ikke med, men i Norge skal fiber IKKE være medregnet i karbohydratene.
Fiber utligner ikke karbohydrater (tenker du sammenblander med at i andre land og også tidligere i Norge var fiber tatt med som en del av karbohydratene, og altså skulle man trekke fra fiber for å få netto karbohydrater).
Photobscura sa for siden:
KOSTfiber er alt trukket fra på varedeklarasjonen på norske matvarer, for å være presis ;)
Cami sa for siden:
Heisan.
Jeg lurer på om noen vil være mine hjelpe/støtte venner når jeg nå skal gjennoppta denne ketolysekuren. Begynte så fint her i november med å ta av 8kg til jul, men så skulle jeg ha et lite opphold i jula for å kunne unne meg litt godt. Siden da har jeg ikke klart å kommet meg igang igjen. Nå ser jeg vektnålen kryper sakte oppover med gru. Klarer ikke helt å finne tilbake til samme inspirasjonen å iveren til å holde på. Så vis noen kunne hjelpe meg med et lite spark bak?
Gerd sa for siden:
spark :D
Anbefaler deg å lage en journal, føre opp dagens mat, opplevelser osv.
dimetrodon sa for siden:
Så hvis jeg har forstått det riktig, kan man bruke produkter som f,eks sukrin, men holde seg unna andre produkter hvor det er mye karbohydrater, hvor det ikke er spesifisert hva slags karbohydrater, foruten sukkerarter. Men jeg fikk høre av en apoteker at et gram fiber vil gjør een rask karbohydrat til en treg karbohydrat. Vil dette ha noe å si for kostholdet, eller bør man ligge unna slike produkter? Må bare få takke for raske svar, føler at jeg begynner å få litt mer peiling nå:).
frkprym sa for siden:
Sukrin kan brukes, det påvirker ikke blodsukkeret.
Det apotekeren snakket om er om karbohydratene bruker kort (Høy GI) eller kort (lav GI) tid på å gå over i blodsukkeret. Vi ønsker selvsagt å spise mat med lavest mulig GI. Men i og med at det er snakk om såpass lavt inntak i utgangspunktet er ikke det noe som snakkes så mye om. MEN alle de grønnsaker som anbefales har lav GI, og du skal holde deg borte fra de som har høyest (Poteter, hvetemel, sukker etc).
Jeg er straks tom for magnesium, og vindusshopper litt på shopping4net etter et nytt tilskudd. Kom over et ganske biliig, men organsik kombitilskudd av magnesium og kalsium. Jeg må innrømme at jeg aldri har vært opptatt av kalsium, men jeg har lengre perioder hvor jeg får i meg lite grønt, og planlegger også sånn halvveis en periode med null-karbo.
Hva er det egentlig, bortsett fra for tenner og skjelett, kalsium er bra for? Har skjønt såpass som at det bør taes sammen med magnesium. Jeg drikker også fryktelig mye vann, da jeg er mye tørst, og således skiller jeg nok ut en del mineraler fra kroppen også.
Noen meninger?
Gerd sa for siden:
Er også viktig for normal funkjson av muskler og nerver ( iflg. ketolysebokji :))
Huldr sa for siden:
Men tar du multi-tilskudd? Jeg tar ikke kalsium i tillegg til multitilskuddet mitt (men tar magnesium). Kalsiumopptaket er avhengig av nok magnesium, og nok D-vitamin, så alt henger sammen :) Men jeg vet egentlig heller ikke om jeg burde ta kalsiumtilskudd. Det er ikke bra å ta for mye av det heller, man kan bli trøtt og sløv og det kan kalsifisere bløtvevet over tid.
Men uten grønnsaker og med mye tissing, så er det nok ikke dumt med et tilskudd av det :)
Hmmm ... Ja, det er ikke lett å vite, er jo en jungel der ute når det kommer til tilskudd. Vitaminer er jeg jo ikke redd for, jeg spiser jo en del kjøtt og fett, og tar et multitilskudd, men mineraler er det jo litt verre med. Magnesium vet jeg jo at jeg bør ha, for jeg kjenner en markant endring den negative veien når jeg ikke tar det. De tablettene jeg snakker om har 275 mg magnesium og 325 mg kalsium i hver tablett, forresten.
Huldr sa for siden:
Ja, men det er jo mineraler i multitilskuddene også :)
Jeg merker også veldig godt når jeg mangler magnesium. Jeg har lurt på å ta kalium i tillegg, det er vanlig å trenge tilskudd av når man går på vanndrivende ihvertfall ...
Nei, veitu! Det gjør det faktisk ikke! Sjekka nå, og med mindre kalsium heter noe heeelt annet på svensk, så er det ikke så mye som et mikrogram i den. Bra med magnesium, da. 90 mg, men altså, ikke no kalsium, gitt.
Huldr sa for siden:
Da er det vel bare å shoppe :)
Ny definisjon av vindusshopping :lol:Charlott sa for siden:
Windowsshopping :p
Hohoo!
Da blir det den, da. 59 spenn for 180 tabletter er jo ikke akkurat avskrekkende heller :)
Og sakset fra Wikipedia:
Kalsium finnes i belgvekster, bladgrønnsaker, hvitkål, grønnkål, brokkoli, nyper, frukt, nøtter og frø. Koffein og stort inntak av animalsk protein øker kalsiumutsorteringen, mens mosjon, vitamin D og protein (i mindre mengder) øker kalsiumopptaket.Brokkoli er vel det eneste jeg spiser noe særlig av her. Jeg drikker mye kaffe og mosjonerer lite. Så da blire vel kalsium på meg, da!
neelam sa for siden:
For en flott link;)
Blekkpatroner til skriver - hvor kjøper dere de billigst på nett? Tror ikke jeg behøver de dyre originale, det er stort sett bare til min visionboard etc.
Har en Canon pixma mp 620.
Jeg slår et slag for hønene i samme slengen:
"Rias egg", der får hønene gå fritt (innomhus) og eggene skal ha eks mere omega3 enn burhønseggene. En 18 pk er bare litt dyrere enn de andre. Det er Bunnpris sitt merke, de økologiske er jo ganske dyre,(der får hønene t.0.m sandbade) så de kjøper jeg sjeldnere. Prøver å bruke både fornuften og hjertet :)..det blir best
Furine sa for siden:
Neelam, kjøp originale patroner om skrivaren framleis er innafor garanti. Snakkar av erfaring. Uoriginale patroner = null garanti. Har ikkje kjøpt anna enn originale patrone til min skrivar så langt.
Carisma sa for siden:
HASTER Kan jeg sette en glassform i fryseren så lenge den ikke er varm? (Ildfast form)
Gerd sa for siden:
Ja :)
Carisma sa for siden:
Takk! :D Driver og lager moussaka og en av bøkene sa man kunne fryse den ned når man hadde lagt i aubergine og kjøttsaus. Bare ha på ostesaus og steke den når den skulle serveres. Syns det var veldig lurt siden jeg ikke skal servere den før mandag, men har dårlig tid etter jobben da.
Sikkert et smart tips for endel andre retter også :ja:
Gerd sa for siden:
:ja: Det meste av slike retter, gryter osv er supre å fryse.
Jeg lager store middager, og fryser ned porsjonsvis i aluminiumsformer :)
Når en kran drypper med mindre man stenger igjen den med rå makt, betyr det da at pakninga er gåen? (Det er en sånn litt gammeldags kjøkkenkran, med et rødt og blått skruhåndtak).
Gerd sa for siden:
Da er antageligvis pakningen blitt hard og tetter ikke skikkelig.
Bør skiftes :)
Hjertelig! Er veeeldig irriterende, man har satt seg til rette i sofaen, og så hører man kranen dryppe. Lydtortur :p.
Er nye pakninger dyre? Og hvor sitter de som regel?
Gerd sa for siden:
Nei, pakninger er ikke mange kroner for.
De sitter i overgangen fra kranhåndtaket og til selve kranen. Det er en diger slags "mutter" der du må løsne med tang.
Kraner som drypper er tortur :cool:
Gerd sa for siden:
Husk å stenge av vannet før du begynner, ellers kan du få deg en våt opplevelse ;)
Huldr sa for siden:
Her kommer det geniale shopping4net inn i bildet igjen!Originalprodukter, billig!
Flott! :) Jeg kjøper økologiske alltid, men det er dyrt, ja ...Photobscura sa for siden:
Nice, da skjønner jeg hva du mener! Godt du sa fra om å stenge av vannet, hehe :D.
Timona sa for siden:
Kan jeg erstatte soyprotein med soyamel i en kakeoppskrift?
Furine sa for siden:
Hm... Kanskje det er pakningar som er gåen hos oss også då. Krana i vasken på badet dryp samme kor ein dreg til. Ganske irriterande! Tenkte det berre var kalk i vatnet som gjer at det har blitt tregt (ei av kranene er vanskeleg å få opp, spesielt den kalde om du har skrudd på den varme først... Veldig lurt!). Men kanskje vi bør teste ut dette. Takk for tips!
Gerd sa for siden:
Ja det tror jeg, men da vil det bli mer karber :ja:
Timona sa for siden:
Supert, jeg har så lyst på sjokoladekake :p De fleste andre er basert på mye mørk sjokolade, noe som kan utløse migreneanfall. Så jeg får unne meg litt mer karber denne gangen :o
Lava sa for siden:
Jeg lurer på hvorfor jeg hele tiden glemmer hva jeg lurer på :confused:
1- hvorfor trenger / har jeg behov for mer håndkrem her hjemme, enn i "syden"? Smurte ikke en gang mens vi var avsted, men her hjemme må jeg snøre flere ganger om dagen.. kun vane? (psykisk?)
2- hva kan jeg gjøre med kløe mellom tærne? har vist det til legen og det er ikke fotsopp. Jeg svetter en del på føttene, spes i sko og feil type strømper. har smurt med "lavasil" eller hva det nå het, men det forsvinner ikke. Dukker opp når jeg er varm og eller svett på foten, Kun en fot og kun mellom to tær det klør.. plagsomt!
Høyere luftfuktighet, kanskje? Når vi svetter, så er det ikke bare vann som skilles ut, men også 'oljer' fra inne i kroppen, så det smører vel kanskje litt det også :)
Carisma sa for siden:
1: Det er veldig tørr luft om dagen, og vedfyring gjør det værre. I tillegg bruker man ofte solkrem i syden som man får på hendene når man smører seg, og trenger dermed ikke noe ekstra.
Orkide sa for siden:
Svar på spørsmål nr. 2
Tørk ekstra godt etter dusj/bad.
Bruk ullsokker i steden for bomullsokker (også om sommeren)
Smør føttene med en kjølende fotkrem evt. en spray.
Furine sa for siden:
Trur ullsokkar er til hjelp for fleire ting. Har ein pappa som svergar til ullsokkar sommar og vinter. Han har ikkje problem med slike ting, og ikkje har han stinkeføter heller! Har merka det sjølv også, føtene luktar mykje fortare med bomullssokkar...
og ja, sørg for at det er skikkeleg tørt før ein tek på seg sokkar.
blåbær sa for siden:
Lava - kald luft holder på fuktighet, og drar fuktighet ut fra alle ting. Huden blir mye tørrere! Så nei, det nok ikke vane, vil jeg tro.
Jeg merker det skikkelig på dørene her hjemme, av alle ting! Vanligvis er de trege å åpne og lukke, og bråker skikkelig, men nå passer de perfekt til rammene. Jeg syns det var litt rart, og spurte pappan min (litt guru for meg :)), og han sa at det er fordi den kalde lufta suger ut all fuktigheten slik at de blir litt mindre.
Carisma sa for siden:
Skulle ønske lufta funka sånn på kroppen min.... :p
blåbær sa for siden:
Hehe, det hadde vært noe!
frkprym sa for siden:
Generelt har vi alt for lav luftfuktighet innendørs om vinteren her i Norge. Oppvarming tørker også ut luften. Det er ikke bare huden som blir fort tørr. Man tørker litt opp i luftveiene også, og det gjør at man er mye mer mottakelig for luftveisinfeksjoner og alt det måtte medfølge.
Dersom du ofte føler at hendene er altfor tørre, eller er litt "tørr i nesa" bør du sørge for å øke luftfuktigheten hjemme. Legen min sa at jeg helst skulle sørge for at det dampet litt på vinduene innimellom (feks ved matlaging, tørking at tøy innendørs, ikke trekke fuktigheten ut av dusjen med vifte etc.)
To spørsmål: Jeg har de siste par ukene alt mer begynt å klø mellom brystene, mest mot venstre (ikke at det har så mye å si, men det var der det begynte). Nå kløhøhøhør det hele tiden, prøver å ikke klø, men jeg gjør det tydeligvis i søvne ... Det er rødt og irritert nå. Jeg aner ikke hva det kommer av, har ikke spist annerledes, bruker kun Neutral når jeg vasker klær, etc. Pleide å få dette mot våren tidligere, men det forsvant for flere år siden, og da var det som regel konsentrert på bringa. Noen som har noen idé om hva det kan være?
Og, så lurer jeg på hvordan man kan legge linoleum på betonggulv (våtrom)? Er det bare å klippe til og lime rett på, eller må man gjøre noe spesielt?
Lava sa for siden:
Først: takk for alle gode svar!
Frkprym; jeg tørker klær i stuen, og vifte på badet bruker jeg ikke, for da går fuktigheten rett opp på loftet! Ingen utgang på vifterøret :eek:
(godt det ikke er mitt hus)
Men det å ha fuktighet på badet, eller kjøkken, er noe som kanskje ikke betyr noe i de andre rom i huset. (bruker å åpne vinduet når vi dusjer da, så fukten går jo ut)
Ellers fyrer vi både med ved og strøm, er mye i vann med hendene og det spiller jo inn, og mistenker at kanskje dataen ikke er god for hendene heller..? Heldigvis unngår jeg å sprekke i huden, godt bare det :ja:
vossajinto sa for siden:
Det er nok bare å klippe og lime:).. Men selv ville eg nok enten ha lagt noe mellom, eller lagt gjevningsmasse på gulvet først.. Linoleum demper lite, og om det er ugjevnheter i gulvet vil dette kanskje ikkje se pent ut..
Det er vel mer det at det er så vanskelig å få dratt skikkelig over gulvet med nal etter dusj, og det er overhodet ikke pent nå, med gråmalt betong. Urk :p. Har superlite bad, også, og da blir jeg sittende med føttene i en vannpytt når jeg er på do, om jeg jeg ikke er veldig nøyaktig.
Er ganske jevnt, vil jeg tro. Om det bare er til å lime rett på, så er det jo genialt!
Og betong er ekstra kaldt å gå på, uten tvil.
agurken sa for siden:
Jeg har også slitt mye med kløe på akkurat de stedene du nevner der! Mest på magen, men også på siden av puppene. Det klødde helt infernalsk, og særlig om natta som du sier og.
Jeg fant aldri ut av hva det kom av, legen ga meg kortison og var happy med det.
Men SÅ begynte jeg mitt nye lavkarbo-liv, og det er borte som dugg for solen!!! Men da jeg spiste vanlig høykarbo pizza for noen uker siden, kom kløen akutt tilbake. Så for meg har det tydeligvis noe med kosten å gjøre, og jeg er superglad for alle de positive "bivirkningene" det har gitt meg:)
Du sier du ikke spiser noe annerledes, så det er kanskje ikke maten... Sikker på at ingen raske karbosnusker har sneket seg inn? For meg var det helt utrolig at det kom så akutt tilbake da jeg spiste pizza. Men det forsvant heldigvis fort!
Håper det samme skjer i ditt tilfelle!
Ett hundre prosent sikker! Jeg rører ikke høykarbomat med ildtang, og det eneste jeg har fått i meg i den tid dette har vart, er kjøtt, egg og grønnsaker.
Så kanskje det er litt stressrelatert? Er jo mulig det også, har vært mye bal i det siste.
Smørte på litt Eurax, og et lindra noe.
Furine sa for siden:
Har du prøvd 8 hour cream? Hadde noko kløe på halsen for eit par veker sidan, og den kremen tok det med ein gong.
agurken sa for siden:
Eller hvitvask, det fungerte for meg på noe soleksem... Smør deg godt med fuktighetskrem og, det hjelper hvis huden er tørr og klør av den grunn.
Jeg hadde den en gang i tiden. Fin den! Men med ti kroner på kontoen de neste to ukene så tror jeg at jeg bare kan glemme den :p.
Hvitvask? Hva er det? Blond
Huden er ikke tørr, altså.
Ble som sagt litt bedre av eurax. (Eller, bedre -det sluttet å klø så infernalsk i alle fall!).
Jabba sa for siden:
Har et par spm om Stevia...
Er det så at dette IKKE trigger søthungeren? Null karber? "Ufarlig" for oss på ketolyse? Altså blir ikke til sukker i kroppen?
agurken sa for siden:
Hvitvask er noe guffe som du kjøper på apoteket. Det er flytende og hvitt, og du blir ganske hvit når du smører det på. Men det funker som bare det på kløe. Og det lukter ikke så ille som eurax, faktisk ingen lukt. Men du må kanskje spare 10-krona til noe annet;)
Ok :o. Jeg får bare leve med euraxen min så lenge. Kanskje aloe vera hjelper også?
arkine sa for siden:
linolium på våtgulv , må sveises, for og bli skikklig tett,,og legges litt oppover veggen , ca 5 ...10 cm så det må en fagmann til
ellers kan det bli vått under og lage fukt,,og da får man ingen ting på forsikringa
Åh, typisk. Ja ja. Da får det bare være.
arkine sa for siden:
men du kan jo male det med våtromsmaling ,da blir gulvet glattere , spør i fargehandlen hva maling du skal bruke
du kan også bruke expoxy , som er veldig holdbart
vossajinto sa for siden:
Linoleum må sveises og man må passe på at det blir tett, men man MÅ ikkje ansette fagfolk for å legge linoleum direkte på betong. Det er selvsagt kjekt å få tak i noen som kan gjøre det veldig pent, men man kan faktisk gjøre det meste slikt selv.. For.. hva så om det blir fukt på betongen?.. Da KAN du i verste tilfelle få fuktskader på undersida av linoleumen.. Og den må byttes om eit par år..
Betong blir ikkje skadet av såpass lite fukt.. Så det blir ikkje snakk om noe forsikrings sak..
Ellers er jo Arkine sin idee ganske god.. Det er jo veldig enkelt å male gulvet med våtromsmaling.. Om gulvet er grovt kan du gjevne før maling..
Litt av poenget er jo også at betong er så kaldt å stå på, mens linoleum fortere får varme fra føttene når man står på det. Jeg må tenke litt på det.
arkine sa for siden:
Betong blir ikkje skadet av såpass lite fukt.. Så det blir ikkje snakk om noe forsikrings sak..
vel det kan jo bli muggskader da ,og det er jo ikke noe særlig med den lukta,
og på et gulv blir det jo en del vann
Huldr sa for siden:
Hvis du tenker på linoleum som i vinyl (altså ikke ekte linoleum), så hadde jeg det på badet i kåken der jeg bodde før, som var i stil med din (første etasje over kjeller). Det var ikke mye isolasjon i det :nei:. Jeg vurderte å kjøpe noen trelemmer å legge i dusjen, men fant ikke det da. Men nå har de det faktisk, på IKEA.
Hvis det skulle være aktuelt :)
Det var ikke så dumt!
Jeg har uansett lyst på en annen farge på badegulvet, har nevnt det for huseier, men fikk ikke noe klart svar. Nå er badet mitt knapt halvannen kvadratmeter stort, så mye maling vil det jo ikke gå, akkurat. Sånn sett kan jeg godt betale det selv. Grått betonggulv minner meg om Strykejernet. Det passer inn i et utstillingslokale, ikke på et ellers ganske fargerikt bad :p.
Kommer til å kjøpe meg en badematte også, til å ha foran servanten, så slipper jeg å fryse på totta når jeg pusser bissene :geip:
Supera sa for siden:
Å, den gikk det mye av da jeg hadde skabb (ja, jeg hadde faktisk det)! Noe sink-greier. Var god og kald på huden og lindret godt på kløen.
Altså, den kan nok trigge søthungeren, men den har null karber og påvirker ikke blodsukkeret i det hele tatt.
Carisma sa for siden:
Ehm... Jeg har noen rare opplevelser med synet om dagen, folk får skikkelig gulskjær i huden innimellom! Ikke helt som å være med i the simpsons, men definitivt ikke sunn og frisk farge... :rolleyes: Altså, de har det nok ikke, men for meg ser det sånn ut. Noen som vet hva det kan komme av?
Vettel sa for siden:
Synsforstyrrelse= legebesøk!
Carisma sa for siden:
:_plystre:
Men, kan det ha med å gjøre at jeg er veldig stiv i nakken for tida, og dermed endel svimmel og sånn?
Max sa for siden:
Svimmelhet = også legebesøk.
agurken sa for siden:
Jeg lurer på hva slags yoghurt jeg bør velge i dip´en jeg skal lage til tapas-kvelden i morgen... Alle typer har jo så mye sukker i seg...?
Om du har en innvandrerbutikk i nærheten, så kjøp tyrkisk/gresk yoghurt. Eventuelt kan du kjøpe Tines matyoghurt i butikken. Har sett at noen butikker også har tyrkisk eller gresk yohurt også. Spørs hvilken dip du skal lage, forsåvidt, men disse er i hvert fall ikke tilsatt sukker, og har mer fett i seg enn naturell og 0% yoghurter, og er det eneste man bør bruke til f.eks tzattziki. :)
agurken sa for siden:
Takk, det må jeg prøve:) Det står gresk yoghurt i oppskriften, så da håper jeg å finne det!
Jepp! Ellers, om du ikke skulle finne det, så er matyoghurt en god erstatning, altså. Men IKKE naturellyoghurt. Men om du ikke skulle finne noen av delene, så går det an å blande naturellyoghurt med creme fraiche ;).
Kitt sa for siden:
Gresk yoghurt kjøper jeg på Rema!:)
Charlott sa for siden:
Og jeg på ICA :)
Jeg har rydda litt i papirer her, og kom over noe fra Storebrand. Det står øverst:
''Beholdningsoversikt for din innskuddspensjon''.
Jeg må visst ha hatt noen slags pensjonsordning en gang i tiden, uten at jeg aner når og i hvilken jobb, men summen er altså på 2447 kr, og det står at den betales ut etter nådd pensjonsalder, fordelt utover et minimum på ti år. Nå er det jo over tredve år til, men, jeg ser at summen har økt med 90 spenn i løpet av fjoråret, så det blir jo ikke store summen i måneden, når den tid kommer :p.
Finnes det noen som helst mulighet for å cashe ut disse pengene nå? Eller er de fullstendig låst?
agurken sa for siden:
Jeg tror den yoghurten skal blandes med creme freche ja, i henhold til oppskriften. Men matyoghurt er like bra altså? Da får jeg se hva jeg finner. Er det lite karber i begge deler?
arkine sa for siden:
de penga er nok helst låst
shayla sa for siden:
Carisma: bruker du kontaktlinser?
Mener optikeren min sa til meg en gang at hvis jeg begynte å se "gult" så måtte jeg ta kontakt med èn gang. Lurer på om det kunne være symptom på et eller annet som ikke var særlig bra...
Helt sikker?
Kanutten sa for siden:
Jeg bruker kontaktlinser og har aldri hørt at jeg måtte være obs hvis jeg ser gult--
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.