Det gjør i alle fall jeg! Har nesten alltid sitron i vannet mitt, og gjerne en skive eller to oppå ovnsbakt fisk. Har aldri vært noe problem, det er jo snakk om små mengder, og sitron er dessuten en ganske sur frukt, og har ikke mange karbene (leser litt forskjellig, men stort sett står det 4-6 gr, det har vel litt med modning å gjøre også).
Ferskost er mange forskjellige oster, men det de har felles er at de er laget av fersk ostemasse og er klare til bruk rett etter produksjon,uten lagring.
Den veier 35 gr og jeg vet den har 48 kalorier. De har noen aldeles nydelige kokosboller på den lille kokosbolle fabrikken i Oslo :) Har fått en hel pakke i gave men vet ikke om jeg tør å smake på en :(
Ja det er jo det de er og nå sitter jeg her med en hel pakke:eek: Jeg får legge de i fryseren og ta de frem når jeg får gjester. Så kan jeg sitte og se på når de nyter dissse lekkerbiskene :snurt:
H&M har bukser som sitter lavt i livet. Fit Squin er de trangeste. Fit Star er ikke så trang i beina, men lav i livet. Fit Loyal er greit hvis man skal ha noen med godt rom i. De koster vel rundt 330 kroner per bukse. Fit Squin og Fit Star er mine definitive jeansfavoritter.
Hvor anbefaler du meg å ta med Datteren for å, "en gang for alle", få foretatt en grundig helsesjekk? Hun sliter med magen, spiser ikke brød (hurra!!), har lagt på seg mye siste året, vært mye sjuk etc, etc. Jeg mistenker pcos og en reaksjon på hvete (men ikke cøliaki), jeg da, men siden jeg ikke skal diagnostisere, så.. Altså "full pakke" på hormoner, antistoffer, etc. etc. Aller helst i Østlandsområdet..
Det er jo bare et sted å anbefale, nemlig dr. Willumsen i Drammen.
Damen er gynekolog, ekspert på kvinner, overvekt, hormonforstyrrelser etc etc etc
Anbefalte akkurat i kveld naboen å ta med sin 16 år gamle datter dit!
Er noen her inne som bruker henne og jeg kommer nok selv til å velge henne neste gang jeg trenger en gynekolog. Damen er jo anbefalt som lavkarbovennelig i tillegg!;)
Takk, Kitt! :klem:Skjønte ikke helt den hjemmesiden, må man ha henvisning, eller kan man gå dit uten? Godt mulig at Datteren kan ordne seg en henvisning, på tross av en noget underlig fastlege, men syns det var litt rart at man kunne bestille time pr sms, samtidig.. Nuvel, må jo vente til over påske, uansett..
Så vidt jeg kan skjønne trenger man ingen henvisning! Eller kanskje det blir billigere om man har det? Ser i hvert fall ut som om man ikke trenger det.
Er jo bare å ringe og snakke med dem etter påske, da! Må jo ikke bestille pr sms selv om det er et alternativ!
Lykke til!
Man må ha henvisning fra fastlege, ja. Men hun er jo i utgangspunktet gynokolog, så å få henvisning burde jo være uproblematisk. Men om du får time hos selveste Willumen, så har hun egenandel.
Jeg kan anbefale henne på det aller varmeste! Meget lavkarbovennlig, samarbeider bl.a med Sofie Hexeberg, og så er hun utrolig trivelig og grundig også, da :).
Du kan alltids ringe dit, men det tar en evighet å komme gjennom, og grunnen til at de har det sms-systemet er fordi pågangen der er så stor. Man må nesten belage seg på 1-2 måneders ventetid.
Nettopp fordi du er så fornøyd, har jeg ingen skrupler med å henvise folk til henne!:)
Nabojenta er 16 år, 175 høy og veier ca 95kg med mye vekt på magen. Hun spiser ganske sunt, lite karber, ikke godteri og trener hardt 7 dager i uken, både på skole(idrettslinje) og med håndballen. Likevel klarer hun ikke gå ned så mye som et gram!!!
Det siste halve året har hun i tillegg fått menstruasjonsplager/smerter av en annen verden hun ikke har hatt før!
Moren skal ringe etter påske og be om litt fortgang. Stakkars søte jenta, er sikker på at hun kan få god hjelp i Drammen!
Det der høyrest litt ut som meg i den alderen... Eg gjekk vel og merke ikkje på idrettslinja, men eg var ganske aktiv, og åt ikkje så mykje som folk truleg trudde. Men eg visste ingenting om lavkarbo då, det er tross alt snart 15 år sidan. Får håpe ho får hjelp! :)
Spurte Akupunktørdama om dette i dag, og hun ble veldig happy. Visstnok var det tegn på at utskillelsen av slaggstoffene endelig var kommet i gang... Får håpe det stemmer.
Fant ut at Lerum har syltetøy uten tilsatt sukker! Fant tom at at jeg hadde et glass av det i kjøleskapet.. :o Det er 18 karber pr 100 gram. 9 gram kommer fra jordbæra selv og de resterende 9 er sukkeralkoholer. Hele glasset er på 365 gram. Med andre ord, nå blir det syltetøy i den tyrkiske yoghurten min! :heia:
Andre som har prøvd noen av disse syltetøyene fra Lerum?? Og vet hvordan de andre sortene smaker?? Jeg har bare jordbær hjemme.
Jeg har vært på ketose i 20 dager nå, og føler meg like treg i kroppen som dag 1, med behov for litt søvn midt på dagen i tillegg til 8 tungtsovende timer om natta. Jeg går mine turer som vanlig, dog i noe saktere tempo,tror jeg. Men å gjøre yoga må jeg presse meg til, ulikt tidligere. Kan omstillingsprosessen ta så lang tid som over 20 dager, eller må det være en annen grunn til slapphet?
Det kan ta så mye som 4 uker, men som regel er problemet at man spiser for lite! :eek:;)
I tillegg er det mange som ikke får i seg nok væske!
Er du i ketose, er det viktig å få i seg nok næring, slik at fett- forbrenningsprosessen går som den skal. Ketose er ingen "om å gjøre å spise lite"- kur, på ingen måte. Det eneste er at man ikke skal ha i seg for mye kabrohydrater, men det r fort gjort å få i seg for lite. Det er ingen grunn til å holde seg under 15g om dagen, mange trenger å ligge noe høyere for å føle seg vel!
noen dager siden du spurte, men jeg har prøvd den med eple/pære og den med bringebær. Smaker helt ok, litt for søte for min del egentlig så jeg blander dem ofte med litt nyrørte bær... jeg skal absolutt kjøpe blåbærversjonen til pannekaker!
Ja, desverre... :o Jeg spiser de litt for ofte, særlig eple/pære varianten. Smaker veldig godt på cottage cheese, og så blir det tilslørte bandepiker om man bruner litt soyaflokker og har syltetøyet og pisket krem og kanel på.
De er søtet med sucralose, så jeg tenker liksom det er hakket bedre nn de som er søtet med aspartam hvertfall.
Jeg syns Nora sitt er fryktelig søtt, bringebærvarianten sved i munnen da jeg testet den. Lerum sitt er ikke fullt så søtt.
Ja :ja: Bruner de i tørr panne og strør litt sukrin over helt tilslutt. Neste gang skal jeg blande soyaflokkene med litt nøtter også for enda mer smak.
Det er kjempeviktig å få i seg nok, og de fleste får ikke i seg nok magnesium, da det trengs mye daglig. Det finnes et billig kostilskudd med et riktig forhold mellom kalsium og magnesium i. Det inneholder kun disse to og kalles dolomitt. Det er naturlig.
Kva anna enn fløte kan eg feite opp cottage cheesen med? Eg har hatt cottage cheese med bringebær til frukost i dag, men trur nok kanskje det ikkje er heilt feitt nok. Men godt var det! :)
Jeg lurer på om man kan skifte farge på dette nettstedet??? Sambo skuler på meg hver dag og sier: "Jeg ser at du er inne på de grønne sidene dine igjen!!" :p
Jeg lagde kransekakestenger av mandler og sukrin i jula, og restene lå i en boks i kjøleskapet som jeg fant i dag. Jeg spiste en stang, og den smakte helt fint og akkurat som i jula. Men noen som vet ca hvor lenge slike kransekakestenger holder seg?
Det er ingen valg for det som jeg kan finne i alle fall. I så fall må det gjøres utenom i browseren din. Ikke det at jeg vet hvordan man gjør det, men jeg har hørt at det går an.
De kan holde seg i evigheter om de er oppbevart riktig!
Ser de fine ut, ikke har mye grønn pels og hopper rundt i boksen, kan du helt sikkert spise dem!:p
Hvorfor begynner jeg plutselig å få gnagsår på beina av joggeskoene mine? De ble kjøpt sensommeren i fjor, og har passet foten min perfekt hele veien! Begynner de virkelig å bli utslitte? :snufse:
Jeg har noe svart vannbasert maling til tremøbler o.l, jeg lurer på om dersom jeg vanner den ut, om jeg kan få en litt tilsvarende effekt som beis, det vil si at trevirket synes gjennom?
Har ikke noe fasitsvar, men ville bare fortelle at det skal ikke mye til for å få gnagsår hvis de blir brukt over lengre perioder. Jeg gikk en tur på litt over en mil og fant ut at den løse tråden i den ene skoen min ble vond etterhvert. TRÅD! Joda, skomakertråd er ikke som sytråd, men likevel...
Men etter jeg skrev innlegget var jeg innom en malingsbutikk, og det var utrolig billig for en liten flaske lakkbeis (under hundrelappen for 400 ml), jeg skal bare male fire fem hylleplater. Men nå hadde de ikke den fargen jeg var ute etter, dessverre, så jeg får lete videre i morgen. Men de hadde ikke hylleplatene jeg skulle ha heller så ... :rolleyes:
Vi tenker på å kjøpe nye hodeputer, men jeg har så ofte gjort bomkjøp der. Er det noen som har en type de kan anbefale? Ønsker en som ikke klumper, som holder fasongen og som er litt fast :)
Jeg sverger til tempur-kopiene de har hos Jysk, de er faktisk overraskende bra til den prisen! Er avhengig av sånn som gir støtte under nakken pga nakkeprobelmer, men de har "vanlige" firkantede også. De former seg akkurat passe mye etter hodet.
Enig med Carisma, memory foam putene på Jysk er bra! Har ei slik med nakkestøtte heime i Norge. Har ein annan type "kopi" av Tempur her, nydeleg pute! Såg forresten ein test ein eller annan gong, at Tempur va det dyraste og dårlegaste alternativet.
Det sies at "øl er det samme som flytende brød",
så derfor lurer jeg på hvor mye "brød" er det i en lite øl. evt kontra en vanlig øl,
feks type Tuborg :p
Aner ikke! Sjekka karboinnholdet på vanlig øl på matvaretabellen, men der stod det 3,2, noe jeg syns høres veldig lite ut! Kan ikke skjønne at det kan stemme? Litt dumt at det skal være så vanskelig å finne næringsinnholdet i alkoholholdig drikke. Men: Syns uansett du skal drikke tuborg liten din med god samvittighet :) :klem:
Og så har jeg et spørsmål om dette. På diett.no, for eksempel, så er det en egen rubrikk for alkohol i energifeltene, altså blir det regnet kh, fett, protein og alkohol. Gir alkohol kalorier? Hvor mye da?
Finnes det kaffeerstatninger uten karbohydrater? Jeg brukte barley tidligere,men den har karbo, så nå har jeg blitt usunn igjen og drikker vanlig. Det er jo ikke noe bra.
Meiner også at Ikea har slike memory foam puter. Har i alle fall funne det her i Belgia. Eg hadde allereie kjøpt mi for €65 på ein eller annan fancy sengebutikk, etter å ha leita etter rette puta lenge. For så å fare på Ikea nokre veker seinare, der dei har omtrent same greiene, for ein mykje billegare penge! Svigers kjøpte dei på Ikea, og dei er kjempenøgde. Trur dei fins i ein mjuk versjon og ein litt hardare.
Det er ikke veldig utbredt dessverre, og hvis de følger prismodellen som butikkene har, så blir det vel en hundrings for halvliteren eller 0,4. Jippi... :rolleyes:
Jeg hadde de før jeg fant Jysk sin, men de blir veldig fort "slappe" i skummet i forhold.
Vet om et par festivaloer som har prøvd å kjøpe, men siden de ikke kunne garantere for at de solgte et visst antall bokser så fikk de ikke selge det. :blinke:
Eg brukar mi frå Jysk berre når eg er i Norge på ferie, så har ikkje fått sjekka kor haldbar ho er. Men ho er kjempegod, det er sikkert! + Svigers kjøpte sine for under 2 månader sidan. Men kanskje like greit eg kjøpte den dyre likevel då. Greit å vite!
Det er synd, for når vi har spleisefester, så er det alltid lavkarboølet som forsvinner først. Det virker som om de fleste av mannfolka merker at de er bedre i magen (?) etter å ha drukket LITE-øl (Ha, ha, her ble det jo et morsomt ordspill :rolleyes:)
Men er LITE-øl så mye dyrere enn vanlig øl? Jeg trodde vi betalte mindre, men det kan jo være at jeg blingser litt når vi er ute på fest... (Meget mulig, når jeg tenker meg om...)
Spørsmål til folk som tek ein del tog i Norge. Eg ser det står på NSB sine sider at ein må rekne minst 30min tid om ein skal bytte lokaltog i Norge, og 60 min på regiontog.
Eg har sikta meg inn på eit tog som kjem til Dombås 12.07 og så gå det andre toget vidare til Åndalsnes 12.15. Fins det noko slags policy på NSB å vente på det første toget? Eg ser jo det står på heimesidene at ein må legge inn ein times venting. Men på Dombås blir det jo over 6 timar til neste tog! Kva i all verda skal ein gjere på Dombås i over 6 timar på ein søndag?? Men eg veit ikkje heilt om eg torer å gamble på dei 8 minutta. Kjipt om ein misser toget. Nokon som veit?
Jeg ville ringt nsb og spurt dem. Noen ganger har jeg sett at konduktørene kan være snille og ringe til det andre toget for å holde igjen, men det er sikkert ikke mulig i alle tilfeller pga hvordan en forsinkelse kan forplante seg etc. Det kan jo være noe med hvordan disse togene krysser hverandre som gjør at det ene må vente på det andre, men det er ikke godt å si! Jeg er heller ikke kjent i området. Nsb har jo en tendens til å somle noe veldig til tider da, og det er slett ikke uvanlig med noen minutters forsinkelse, som jo kan skje med begge tog... Vanskelig!
Flere som ser på Bedre Puls og synes så synd på han Jostein?? Han burde pelle seg vekk fra hun derre såkalte ernæringsrådgiveren og komme hit istede!
Hun minste og tynneste dama har gått ned mest... Så for henne funker lite fett, mye trening, mens stakkars Jostein som definitivt trenger å gå ned maange kilo, har gått ned lite i forhold til treningsmengden.
Løsningen for han? Trene 3 timer om dagen og spise enda mindre...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.