Orkide sa for siden:
Den grønn fargen er kjempe fin.
Vi brukte lime og turkis til eldstemann og orange til minstemann.
Jeg er også litt ikke rosa og lyseblå
Orkide sa for siden:
Den grønn fargen er kjempe fin.
Vi brukte lime og turkis til eldstemann og orange til minstemann.
Jeg er også litt ikke rosa og lyseblå
StegforSteg sa for siden:
Jeg er veeeeldig råååååsa men så lyseblå er jeg ikke :D
Så det blir nok grønn den dagen min sønn står konfirmant å ;)
Flippy sa for siden:
Gubben min var veldig plaga med bihulene - faktisk så ille at han var satt opp til operasjon......Men, så fikk han tips om nesehorn, og det funka som tusan med en gang - dette er over ett år siden, og noen operasjon har han ikke hatt bruk for :) Han skyller så fort han merker tendensen, og vips så er alt bra igjen :)
Cherry sa for siden:
Jeg har fått resept på rinexin og doxylin for å lindre på bihulene mine. EN av dem fikk jeg beskjed på apoteket om å ikke drikke kaffe når jeg inntok den, jeg husker ikke hvilken og det spiller forsåvidt liten rolle. Jeg drikker ikke kaffe:p
På doxylinen står det forøvrig "innta 2 tabeletter i fem dager, deretter 1 tabelett daglig i tilsammen to uker". Og jeg glemte å spørre om det egentlig betydde alle tabelettene i 2 uker, eller først 5 dager så to uker.:rolleyes:
Jøie meg, dette skal gå bra, særlig når halvhypokonderen meg er ferdig å lese pakningsvedleggene og bivirkninger :D
Flippy sa for siden:
Doxylin er anitibiotika, og du skal de første fem dagene ta to tabletter daglig, deretter fortsetter du med en tablett daglig til to uker er gått - dvs i 9 dager :)
Antagelig er det Doxylin som ikke skal inntas sammen med kaffe - samtidig er det veldig viktig å svelge de meg nok vann (dersom man ikke er nøye på det, kan de etse hull i spiserøret), ikke ta dem sammen med melkeprodukter og være forsiktig med sola......man kan få alvorlige forbrenninger i sola opptil to uker etter avsluttet kur :(
Ellers vær klar over at om man bruker Rhinexin, så gjør det bare når bihulene virkelig tuller, og ikke bruk for mye - mannen min brukte litt for mye Rhinexin og fikk enorme hodesmerter/bihulesmerter.......og kom inn i en ond sirkel, for han trodde jo at bihulene var tette - i virkeligheten var de altfor tørre og hovne.....
God bedring :klem:
bærrgen sa for siden:
Hvordan setter jeg inn ticker? Jeg har prøvd å sette inn som bilde med begge kodene, men får bare rødt kryss :confused:
Kitt sa for siden:
Her har du en flott oppskrift!
bærrgen sa for siden:
Tusen takk :D Jeg har jo gjort det før, og visste at det var enkelt, men at det skulle være SÅ enkelt husket jeg ikke fnis
Sweet Pink Kitty sa for siden:
Jeg lurer på en ting. Kanskje et dumt spørsmål, men som nybegynner må jeg jo spørre et sted.
Det har seg nemlig slik at jeg ikke kan fordra rømme eller cottage cheese. Hvorfor vet jeg ikke, det bare er sånn, og jeg har store problemer med å bruke dette i matlagingen. Er det mulig å erstatte dette med noe, f.eks fløte eller lignende?
Gracella sa for siden:
Jada, det kan du.
Men du må huske at rømme, creme fraiche, cottage cheese og fløte har ganske forskjellige egenskaper.
Jeg husker selvfølgelig ikke hvilken det var, men rømme og CF tåler varme ulikt.
Kesam og CC er oster og er derfor annerledes enn syrnet melk (rømme/CF) og fløte.
CC kan moses med stavmikser hvis det er konsistensen du ikke liker.
Rømme/CF i saus eller i gryterkan erstattes med kesam (naturell)
Furine sa for siden:
Eg hata cc med heile mitt hjerte før, men som ofte nevnt her inne, smaksløkane endrar seg. Har nettopp ete blant anna cc til frukost i dag. No smakar det aldeles greit! :) Men eg mosar den med stavmiksar dersom eg lagar Karins beste brød etc.
Ein MÅ jo ikkje bruke cc eller rømme i maten, det fins jo andre måtar å feite opp ting på.
Flippy sa for siden:
Er det virkelig mulig å generere over en kilo vann på et døgn? Regner med at det ikke er fett liksom, når jeg veide 1,4 kg mindre i går morres enn i dag...... Spiste karbonader til middag i går, nemlig, og litt hjemmelaget is til dessert - og nå er jeg oppblåst som noe annet rart :(
Photobscura sa for siden:
Som det sies over her, så MÅ du ikke bruke det i maten. Fløte og vanlig ost egner seg jo til mye f.eks :). Jeg for min del tåler ikke meieriprodukter, så her går det en fel kokosmelk f.eks.
Selv på strikt ketogent kosthold i det daglige kan vekta mi variere med opp til en kg om dagen ;). Det er så mye som spiller inn; hvor sent på kvelden jeg spiste, om jeg fikk i meg nok vann, om jeg har spist litt for mye salt mat etc etc ... Du må nok se det i et større perspektiv enn fra dag til dag :).
Vettel sa for siden:
(Unngå og bli lurt av sukkerstoffer) Innlegg 117 av plastbox:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464&highlight=sukker&page=5
sitat: "Står det på varedeklarasjonen at et produkt inneholder 50g karbohydrater så inneholder det faktisk 50g karbohydrater og hvorvidt de finnes i form av rørsukker, druesukker, fruktose, stivelse eller sukkeralkoholer er fullstendig irrelevant når alt kommer til alt."
Hva er riktig?? Skal de hersens sukkeralkoholene regnes med eller ei??? Om de regnes med så kan jo ingen søtning brukes, ei sjokolade uten sukker eller light brus, etc. For da vil jo antallet KH per dag stige kraftig, bare man tar noen ruter med sjokolade eller litt brus.
Kitt sa for siden:
Plastbox har en tendens til å ta alt ut i fra egen kropp!:p
Jeg er også diabetiker og måler blodsukker og jeg får ingen stigning av feks aspartam!
Jeg velger å høre på de som faktisk har forsket på dette og tror at en moderat bruk av søtningsstoffer ikke er den store synderen til noe som helst!
Hvordan kan et stoff som kan ikke tas opp av kroppen, gi blodsukkerstigning?
Du kan jo spørre mannen din om det er mulig!;)
Mitt blodsukker reagerer heller ikke på sukkeralkoholer. Jeg bruker også blodsukkermåler. Så jeg tror det er den evinnelige folk-er-forskjellige-regla som gjelder her også. Men at det er bra eller greit å putte i seg masse kunstig søta greier er jo ikke mye å lure på. Mye av partystopper-greia med kunstig søtning er jo også at det kan øke apetitten på grunn av søtsuget som oppstår.
Men maltitolmage får jeg, ja ...
Kitt sa for siden:
Og malitol- magen er jo nok et bevis på at dette er et stoff som suser gjennom systemet for fort til å tas opp og gjøre noen som helst skade!
Mener nå jeg!:p
Vettel sa for siden:
puster lettet ut og nyter de få bitene med sjokolade i helgen!
Nei om det tas opp i kroppen, aaner ikke. Skal spørre gubben, men om han vet er jeg usikker på. (vi er temmelig uenige angående lavkarbo, hehe! så det diskuteres fritt her.) Jeg leser bare her inne, orker ikke surfe etter informasjon selv, så stoler blind på dere!! ;)
Kan jo være plastbox har testa sukkeralkoholder sammen med annen mat? Feks at skololade består av BÅDE sukkeralkoholer og annen sukkertart. Den kombinasjonen er vanlig her i Tyskland, diabetikersjokolade med 50gram KG, hvorav 25 er sukkeralkohol og 25 er fruktose...
Over til noe annet:
jeg har seks eggehviter fra tartaren igår, Tips???
Furine sa for siden:
Kokosbollar?
Vettel sa for siden:
..men..kokosboller på en alminnelig onsdag....???? ;)
Hmm, ble lysten på det ja.
Du kan lage smoothie ;).
Furine sa for siden:
Tja, det er jo lillelaurdag! ;) Eller lage fromasj av noko slag?
Flippy sa for siden:
Takk, ja, jeg har nok blitt litt overivrig på vekta nå i starten - er jo så moro at det endelig går nedover etter flere år :) Har 'offisiell' veiedag på fredager, så skal bli flinkere til ikke å veie meg så ofte :o
Jeg veier meg hver dag, men mest for moro. Jeg lar meg ikke påvirke så veldig mye av de normale variablene. Jeg har lært en del av det, og ser hva som påvirker hva, det eneste som betyr noe i lengden for meg er at jeg ser at det går nedover i det lange løp :). Dersom man fortviler over at vekta svinger fra dag til dag, så lønner det seg nok å veie seg sjeldnere, ja!
Furine sa for siden:
Det er det eg har kome fram til no siste tida også, Photo. Synes det er lettare å få litt heilheitsinntrykk når eg veg meg kvar dag. Trudde før at eg skulle bli FOR opphengt i det, men synes eigentleg ikkje det. Veit med meg sjølv at går eg for lenge utan å gå på vekta, så får eg vegevegring!:o
Flippy sa for siden:
Jeg har også tenkt litt som deg, å se hva som påvirker kroppen min, og hvor mye, jeg fortviler ikke så mye over at vekta går opp og ned :) Men, synes det er fascinerende hvor store påvirkninger små ting kan ha!
Furine sa for siden:
Kor lenge kan ein open kartong kokosmelk halde seg bra i kjøleskap? (Ja eg veit, det er jo berre å lukte på det og kjenne, men eg sit på jobb no, og berre tenker...:p)
Flippy sa for siden:
Kan man tilsette litt lime eller sitron i vannet?
Jeg kan ikke fordra vann, men tenker at det kanskje blir lettere å få i seg, om man kan klemme ut litt lime eller sitron i det..... blir jo ikke mengder uansett.....
Gerd sa for siden:
ja, det kan du gjøre :ja:
Agurkskiver, limegress, frosne bær er godt og gir variert "piff" i vannet :D
Karissima sa for siden:
Jeg skjønner ikke hvorfor bildet av boken plutselig er borte fra signaturen min. Noen som har en forklaring på hva som kan ha skjedd ???
Karissima sa for siden:
Problemet er tydeligvis på siden jeg har hentet animasjoner.
Supera sa for siden:
CF tåler høyere varme før den skiller seg, og så smaker den ikke fullt så mye som rømme. Jeg bruker så god som alltid CF i stedet for rømme.
Cherry sa for siden:
Jeg søker en klarsynt som kan fortelle meg akkurat når jeg skal bli kvitt influensa. Syns den drøya litt nå!
Carisma sa for siden:
Så absolutt! Jeg kan fort dra det dobbelte... :ja:
Eller en akupunktør/homeopat som hjelper kroppen å kurere det?
Vel, jeg liker verken smak eller konsistens, og det gjelder generelt for rømme, creme fraiche og cottage cheese, så de er produkter jeg holder meg mer eller mindre unna (med mindre jeg absolutt må spise disse produktene). Så for meg er det mer interessant om det faktisk fungerer å bytte ut f.eks rømme med fløte.
Furine sa for siden:
Som sagt, du MÅ ikkje bruke nokon av desse produkta.
Rømme/creme fraiche gir jo ein litt friskare touch til maten, fløte er tyngre. Det er jo berre å prøve seg fram ;)
For å få sambu til å ete lavkarbobrød i byrjinga (han nektar å ete cc) så bytta eg ut cc med fløte ja, men konsistensen på brødet vart betre med cc synes eg. Etterkvart fekk eg snikinnført cc, og han visste ingenting før kanskje 4 månader seinare :D
Flippy sa for siden:
:lol:
Jeg synes cf egner seg bedre enn cc i brød ;).
Furine sa for siden:
Hehe, eg var jo nesten litt redd for å seie noko etterkvart, men han vart ikkje så sint som eg trudde han ville bli :lol: Jau, han var enig at konsistensen var blitt betre! Hah! :D
Furine sa for siden:
Eg mosar det med stavmiksar ilag med egga, så er det heilt smooothe, fungerer fint! Creme fraiche kan eg berre G L Ø Y M E å ha i brøda, for DET vil han heilt klart merke, pga at det er surare på smak. Han luktar det LAAAANG veg! CC går forresten under namnet "puke in a box" i vårt hus :D
Siste tida har eg vel og merke heldt meg til å lage knekkebrød, litt mindre hassle med det, og så treng dei ikkje kjøleskap for å halde seg.
Furine sa for siden:
Det var forresten Karins beste brød eg laga, og der er cc i oppskrifta ;)
Cherry sa for siden:
Haha...minner meg om mamma og pappa...pappa HATER appelsinsyltetøy, men elsker appelsinmarmelade. En dag hadde hun kjøpt feil og fikk kaffen i vrangstrupen. Hun helte syltetøyet over på ett appelsinmarmeladeglass og pappa syns det var den beste marmeladen han hadde smakt. Han vet enda ingenting om hva det egentlig var;)
Flippy sa for siden:
Herlig :D
Karissima sa for siden:
Når jeg er innlogget og blir borte fra sidene her en stund så må jeg igjen logge meg inn hvis jeg skal inn på sidene som er forbeholdt medlemmer. Må jeg endre noen instillinger for at dette ikke skal skje eller er det slik for alle ?????????????????????
Kanskje litt dårlig forklart ? Noen som skjønner hva jeg mener ???????
Gracella sa for siden:
Når du logger deg på, spør nettleseren din deg om du vil at den skal huske passordet for dette nettstedet?
Da kan du jo svare "Ja" dersom det er din PC/laptop
Areola sa for siden:
Du må huke av "husk meg" når du logger inn. men vær obs på at andre da kommer automatisk inn hvis du ikke logger ut etter hver gang. (om du deler pc med noen)
Karissima sa for siden:
Det har jeg gjort men jeg må likevel skrive inn brukernavn og passord når jeg logger meg på igjen
Furine sa for siden:
Slik er det med meg og, den timer ut om eg er inaktiv for lenge. Er ikkje det berre normalt, da?
Karissima sa for siden:
Jeg har gjort slik Areola sa og det har funka fint. Har vært borte fra maskinen i over 1 time uten at den timet ut :)
Furine sa for siden:
Ok, kan gjere det på laptopen min her heime då :) Takk!
Cherry sa for siden:
Hvorfor kan ikke produsentene lage klær i noenlune samme størrelse? Nå har jeg klær i en stor spredning størrelser, alt fra small til large, til 40 og 44, og det er liksom ikke bare å raske med seg det man tror passer:p
Signerer den! Hater å prøve i prøverom :ja:
blåbær sa for siden:
Det er kjempeirriterende når man kjøpe klær på nett også! Vet jo aldri om det passer.
Furine sa for siden:
Trur EU har vore inne på tanken å ha reglar for ein mal for samme storleikar i alle EU-land, men tvilar på om Italia, Spania, Frankrike etc vil vere med på det. Tyskland har jo til dømes ofte større storleikar enn desse. Men det hadde vore praktisk ja!
Carisma sa for siden:
Det jobbes faktisk med en internasjonal standard for klesstørrelser. Men det tar sin tid... De begynte da jeg jobbet med standarder i 2005, så de er nok ikke ferdig på noen år enda.
Timona sa for siden:
Jeg har kuttet ut meieriprodukter og lurer på:
Kan jeg bruke snøfrisk (geit) i Nannahs vafler? (Lurer mest på om det er noen bismak på den)
Lava sa for siden:
ehh... ene hvitløken min har begynt å spire i kjøleskapet.. :flau:
kan jeg bruke spirene i maten?
Kitt sa for siden:
Det kommer jo an på om du liker smaken eller ikke det.;)
Jeg elsker snøfrisk, men vet mange ikke syns noe om den!
Timona sa for siden:
Har ikke turt å smake på den enda :p
Men ser nå at den inneholder 20 % kufløte, får lære seg å lese bedre i butikken
Men finnes det noen andre alternativ til ost, som smaker ok?
Lava sa for siden:
Og, hvorfor får jeg ikke lagt inn bilde tatt med mobilen?
Har tatt bilder med mobilen før, og brukt som avatar, men dette går ikke..
og jeg lastet det opp/ned :p på photobucket, men da sier lavkarbo at det er for stort??
Har hele tiden bare lagret alle opplastede bilder fra mobilen på samme måte,
så jeg skjønner ikke hvorfor dette ene ikke går gjennom.
Og jeg som hadde lyst å ha meg selv som avatar uten å rekke tunge... :p
Sisteinnsats sa for siden:
Hvilken nettside er best å bruke til å legge inn det man spiser? Jeg registrerte meg på mylog, men likte ikke den siden så godt. Det var vanskelig å legge inn egne varer, og da blir det litt håpløst når man spise ketolysebrød, sauser man har laget selv osv..:confused:
Ferskenbeinet sa for siden:
jeg bruker mylog, syns det er den beste jeg har prøvd! hva er det du syns er vanskelig? Om du lager ketolysebrød feks legger du først inn alle tingene du har i brødet som et måltid, du får da opp totalinnhold i hele greia. Deretter går du på "legg til matvare" og legger inn det som sto av karbo, protein etc. og kaller det ketolysebrød. Deretter er det bare å finne det på lista hver gang du har spist det og skrive mengde ikke noe problem i det hele tatt?
Carisma sa for siden:
Du kan plante hvitløksfedd i jorda og dyrke egne hvitløk, må jo være genialt om de har begynt å spire allerede! :ja:
Vettel sa for siden:
Kan man fryse hjemmelaget kokosboller? Uten at de blir seige og slikt.
Laget igår, men er jo litt mange å spise opp på en dag.
16 stykker, halvparten vanlig sjokolade, halve med "min" sjokolade...
Carisma sa for siden:
Holder ikke kokosboller ganske lenge i skapet?
Jeg trenger tips om symaskinreparatør i oslo/bærum...
Elna i Thorvald Meyers gate.
LineJM sa for siden:
:p kan du vel, jeg pleier putte noen fedd i en blomsterpotte om sommeren og så bruker jeg "gresset" som kommer opp i maten. :cool:
Carisma sa for siden:
Men er ikke de svindyre?
Gerd sa for siden:
Jepp, har de begynt å spire, sett ett og ett fedd i hver sin liten potte, eller i en stor krukke... Og du får masse deilig sprø og god hvitløk utover sommeren :D
matvraket sa for siden:
utrolig fin tråd dette her gitt..!
har begynt med maisgrøt til lillemor på 6mnd for en uke siden, og nå lurer jeg på hvor lenge jeg må vente før jeg kan introdusere mer mat til henne. hva er lurt å fortsette med..
Kanutten sa for siden:
Kan høyt blodtrykk samt ødemer forårsake at man IKKE går noe særlig ned i vekt??
Jeg har nå begynt med kraftige vanndrivende medisiner og har gått ned endel kilo som seff er vann. Men det det jeg lurer på er:
Kan hjertet bruke såpass mye energi på pumpe blod gjennom en kropp som er ganske så ødemøs at den ikke klarer nyttigjøre seg alle godene ved lavkarbo/ketose??
Carisma sa for siden:
Denne tråden mener jeg sier endel bra om opphoping/utskillelse av vann: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30287
Kan jeg spise kålrot forresten? Jeg er nemlig litt sær ift grønnsaker og synes det er vanskelig å finne noen jeg liker, men kålrot synes jeg er veldig godt. Og om noen har forslag til grønnsaker så tar jeg gjerne i mot, for alle de grønnsakene jeg liker virker det som jeg ikke får spise, slik som mais og gulerøtter (sukk!). Og tomat og salatblader er utelukket, jeg får brekningsfornemmelser bare av tanken (liker dog tomater i f.eks hjemmelaget tomatsaus osv). Jeg går på Lindberg, bare sånn til informasjon.
Kitt sa for siden:
Her er en tråd du kan titte på!
Kitt sa for siden:
Kålrot vokser under jorden og inneholder 6.4g karber pr 100g. Ikke så veldig mye mao, så om du vil bruke karbene dine til det, så er det vel ingen katastrofe på Lindberg.
Det er ganske mange tråder her om grønnsaker, feks denne!
Scroller du helt neders på siden i den tråden finner du mange flere tråder om grønnsaker!:)
Okay, kjekt å vite. Jeg liker nemlig ikke blomkål, men da kan jeg jo bruke karbene mine til f.eks kålrotmos i steden for. ;)
matvraket sa for siden:
takk søte kitt :love:
Cherry sa for siden:
Noen som vet hvordan jeg regner ut ett populasjonsstandardavvik? Med kun 1 populasjon og 10 observasjoner takk.
keke sa for siden:
Jeg er ny med LCHF. Det jeg lurer på er hvor mye fløte, rømme og ost som kan brukes i en porsjon mat? Har vel lest at nybegynnerfeil er for lite fett og for lite vann, men hvor mye er egentlig for lite da? :confused:
Takker for svar!:):):D:D
(jeg har prøvd å finne svar med søk, men går litt treigt med meg når jeg er ny på forumet... :D:D)
Rin sa for siden:
Jeg lurer på - hvor får jeg kjøpt sånne ildfaste engangsformer? Har blitt tipset om Europris, men det er veeeldig utenfor allfarvei for meg (for de har vel ikke en sjappe på Sofienberg lenger, såvidt jeg har oppfattet?). Andre butikker som kan tenkes å ha dem?
Dustesyk og har rett og slett ikke sterke nok hender til å rengjøre vanlige ildfaste former :o
Hva med Nille?
Jeg har sett sånne på Nille, ja! Vet ikke om de har på den på Løkka, men jeg vet jeg har sett sånne former på den i Torggata :).
Kanutten sa for siden:
Du får kjøpt dem i mange varianter på Rema1000. Grillkongen Craig har sørget for det.. :p
Rin sa for siden:
Najs! Da skal jeg ta en kikk når jeg rusler ut på kaffetokt :D
manne sa for siden:
Jeg handler sånne på Staples (Binders)...de har i ulike størrelser m/lokk til å skrive på. Veldig kjekt når jeg lager posjoner til mannemannen og fryser ned... Du kan se et eksempel på bloggen min... www.madebymanne.com/blogg/
Rin sa for siden:
Takk! Skal huske å se etter det på Binders neste gang jeg er ute ved Alnabru også, da - foreløpig fant jeg akkurat det jeg trengte på Nille. :) Ovnsbakt laksemiddag i vente!
Gerd sa for siden:
Rema 1000, Nille, jernia....:ja: Lurer faktisk på om jeg ikke har sett det på bohus også.
blåbær sa for siden:
De siste dagene har jeg bare spist og spist, og greier ikke stoppe. Jeg klarer å holde meg til lovlige ting, men det blir alt for mye mat. Jeg venter mensen, trodde den skulle kommet for noen dager siden, så jeg lurer på om det kan være derfor?
En annen teori er at det er fordi jeg har gått tom for krom (for et par uker siden). Krom regulerer jo blodsukkeret, så kan det være derfor? Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe ny pakke, for det er jo ganske dyrt med alle disse kosttilskuddene, men nå lurer jeg på om jeg kanskje bør gjøre det likevel. Noen som har noen innspill?
manne sa for siden:
Jeg har ikke noe svar til deg, men du minte meg på noe jeg skulle spørre om... :p
Er saker som f.eks Krom viktig å ta...eller er det bare det at det kan hjelpe mot søtsug osv?
Spurte på Helsekosten, men der fikk jeg jo bare beskjed om å kjøpe ett helt lass med saker...så jeg lot heller være med hele innkjøpet til jeg har sjekket med dere o'store kilde... :D
Kitt sa for siden:
Du kan jo lese hva dr. Torkil selv sier:
Hvor mange kalorier er det i en Atkinsbar? Jeg så bare på forsiden hvor det står 2,6 karbs per serving. Og dumme meg trodde det gjaldt hele greia (60 g). Så ser jeg inni at det står 31 karb/100g hvorav 1,6 er sukkerarter og 27 er sukkeralkoholer. Hva er det jeg skal regne? Beklager hvis dette er et spørsmål dere har svart på maaange ganger før, men jeg sliter litt med å forstå dette her..:o
Karissima sa for siden:
Du er ikke så dum likevel ser du for det er riktig det som står foran (net carbs) og det er for hele greia (60gr) :) Sukkeralkoholer kan du alltid trekke fra .
Ok, takk! Fant det akkurat i en annen tråd etter masse leting. :)
Fikk litt panikk her, for jeg spiste en i dag og trodde jeg hadde gått laaangt over karbegrensa! :rolleyes:
Flippy sa for siden:
Jeg var innom helsekost i går, og på noen av sjokoladene der sto det ikke sukkeralkoholer, men ett eller annet poly-ett-eller-annet - er det sukkeralkoholer som man kan trekke i fra? Der også var det litt misvisende med antallet, nemlig.......sukkerarter skjønner jo jeg også er sukker, men alt det andre som står under karbohydrater er det værre med :o
Flippy sa for siden:
Lurer på en ting til - lagrer man mye vann i dagene før man blir syk? Den siste uka har vekta gått litt opp og litt ned, men mest stått omtrent stille - i dag var jeg plutselig 500g ned fra i går, og utover dagen har jeg blitt megaforkjøla.....kan det være at kroppen min har lagra vann, og at det nå slippes når sykdommen har slått ut?
arnakristin sa for siden:
Polyol = sukkeralkohol
[color=#000000][/color]
Flippy sa for siden:
Tusen takk, da tenkte jeg riktig - heldigvis :)
Supera sa for siden:
Sannhet med modifikasjoner. ;) Man kan ikke alltid trekke fra sukkeralkoholer. Les denne tråden.
Supera sa for siden:
Hvis du har to x-kromosomer, så har du også en syklus og i perioder lagrer kroppen vann. ;) Men mulig at kroppen lagrer før den blir syk også, det vet jeg ingenting om.
"Vannstanden" varierer med saltinntak, hvor mye væske du fikk i deg dagen før, karbeinntak (høykarbo gjør at kroppen lagrer mer vann), syklus. Drikker du mye vann, så skjønner kroppen at den ikke trenger å lagre vannet, fordi den har god tilgang.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.