Lemen sa for siden:
Jepp, men hadde selvsagt luktet på den, og sett på fargen først.
Lemen sa for siden:
Jepp, men hadde selvsagt luktet på den, og sett på fargen først.
smgj sa for siden:
Åja - består det lukttesten og seinere smakstesten så blir det spist.
LinLeia sa for siden:
Dette er kanskje ikke rette plassen å spørre, men siden dere virker å ha greie på det meste prøver jeg,. Altså, jeg trenger ei god takke, både til sveler og lefsebaking. Noen som kan anbefale ei i ok kvalitet?
Cyan sa for siden:
Batteriet på Polar pulsklokka mi gikk flatt i dag. Må den sendes inn til Polar eller kan hvilken som helst urmaker bytte batteri på den?
smgj sa for siden:
Jeg byttet selv... fant en youtubevideo som viste hvordan det skulle gjøres på min modell. :) Men bruker du den i vann bør du være nøye med pakningen. Ellers var det rett fram.
Cyan sa for siden:
Googlet litt og fant ut at de skifter batteri på Oslo Sportslager. Satser på det i første omgang i stedet for å begynne å fikle sjøl, men takk for tips. Greit å vite at det ikke trenger å være komplisert :)
nellie sa for siden:
Jeg går til hvilken som helst urmaker.
kamp sa for siden:
Jeg lurer på hvor lenge de kan holde folk på tvangsparagraf i psykiatrien.. Men der er vel egentlig uendelig som er svaret :(
Carisma sa for siden:
Kan du kreve en second opinion fra en annen lege?
kamp sa for siden:
Kan klage til kontroll kommisjonen hver 6 mnd, men vist de anser meg for å være psykotisk så endrer de ikke vedtak..
vaskeklut sa for siden:
Her er en link til en pdf om dine rettigheter, kamp.
nellie sa for siden:
De holder på folk til de "bare" er ganske syke, fremfor veldig akutt, alvorlig syke. Mange veldig syke mennesker går fra tvang til frivillig. Det skal litt til for å være tvangsinnlagt. Beklager om dette høres krast ut, men det er ikke sånn litt sykdom som gjør at man er inne under tvang.
nellie sa for siden:
Det er ikke EN lege som bestemmer dette. Det er et helt team som vurderer situasjonen.
Carisma sa for siden:
Det er jeg klar over, men som Kamp har nevnt andre steder så er det et team på en bestemt institusjon som følger en bestemt behandlingsfilosofi/plan. Spørsmålet mitt var om det er mulig å hente inn en uttalelse fra noen som baserer seg på en annen behandlingsmetode f.eks, om kanskje den kan være like effektivt osv.
nellie sa for siden:
Jeg synes det er problematisk og skremmende at folk på et forum oppmuntrer en person som er psykotisk til å gjøre både det ene og det andre.. Dette er en svært alvorlig situasjon og psykose er ikke akkurat en tilstand som åpner for innsikt i egen sykdom eller tilstand altså.. Kjennetegnet er vel faktisk det stikk motsatte. Kanskje man skal prøve å ha dette i bakhodet når man slenger ut råd og tips.
kamp sa for siden:
Forstår ikke så mye egentlig lenger..
Jeg er på en måte frisk nok til å flytte til en institusjon for unge voksne med psykoser men jeg er ikke frisk nok til å få gå ut alene eller være hjemme alene. De sier jeg har blitt litt verre i det siste med mer symptomer (mulig pga dødsfall i familie). De sier jeg trenger aktiviter for å holde symptomene i sjakk og det kan de ikke gi meg her men dit jeg skal flytte, legen på den plassen ønsker så vidt jeg forstår å gi meg medisiner men det vil de ikke her på sykehuset. Så ejg er nå umedisinert.
Jeg syns jeg har en god plan når jeg kommer meg ut herfra men folkene her syns ikke det er så lurt at jeg drar til Thailand mens ejg mener jeg blir bra av gjør det.. Og for å si det sånn, får jeg utgang alene så drar jeg også..
nellie sa for siden:
Ta tiden til hjelp.:) Selv om det kan virke både uforståelig og uendelig. Kommer bedre tider!:)Thailand er der om et-tre-femten år også.
Pearl sa for siden:
Jeg tror også det er lurt av deg å bli her, Kamp. Behandlingstilbudet i Norge er trolig bedre enn i Thailand. Kanskje er det lurt å samarbeide med behandlingsteamet rundt deg. Mest sannsynlig vil de deg vel. :)
Jeg er enig med Nellie. Her er det utrolig lett for oss å tråkke feil fordi vi har lyst til å gi deg støtte. For det har vi virkelig. Men det er ikke sikkert det er god støtte til deg, det å være enig i at behandlingsteamet ditt tar feil.
kamp sa for siden:
Skjønner at de vil mitt beste, er bare at jeg er vist en vanskelig nøtt å knekke da jeg har prøvd så mange medisiner uten effekt. Og de to av ni som har hatt effekt har så mye bivirkninger at jeg kan ikke bruke de, må evt medisinere bort de igjen.
Blir bare litt matt av å ikke få bestemme noe selv!
Noe positivt er jo at sykehuset endelig klarer å lage middag til meg som jeg tåler igjen. Har vert mye mye styr de siste to mnd pga omlegging av bestillingssystemet.
annex sa for siden:
:suss:
Skjønner at de vil mitt beste, er bare at jeg er vist en vanskelig nøtt å knekke da jeg har prøvd så mange medisiner uten effekt. Og de to av ni som har hatt effekt har så mye bivirkninger at jeg kan ikke bruke de, må evt medisinere bort de igjen. Blir bare litt matt av å ikke få bestemme noe selv!Noe positivt er jo at sykehuset endelig klarer å lage middag til meg som jeg tåler igjen. Har vert mye mye styr de siste to mnd pga omlegging av bestillingssystemet.
En stor :klem: til deg, kamp
Bønna200 sa for siden:
Er det noen her som har erfaring med hjemmefarging av vipper? (Koklokrem??) Er det enkelt? Og hvordan blir resultatet? :)
Butterfly83 sa for siden:
Jeg gjør det innimellom, går lenge mellom hver gang fordi jeg glemmer det. Men det funker bra. Fargen blir ganske sterk med en gang men det går bort om man skrubber litt på det en dag eller to. Jeg syns ikke fargen varer så veldig lenge, et par uker maks hos meg, men er jo enkelt å farge på nytt.
Bønna200 sa for siden:
Takk for svar. :blomster: Jeg tror jeg prøver det ut. :)
Photobscura sa for siden:
Problemet med å farge vipper selv, er at når man prøver å få fargekremen helt inntil roten har det lett for å komme inn på øynene og irritere, og så ender man enten opp med røde øyer eller vipper som er halvt blonde/halvt mørke. :p De papirstrimlene som følger med er dessverre nærmest som ubrukelige å regne. Men om man jobber veeeldig målrettet og er tålmodig (noe som dessverre ikke alltid er en dyd hos meg) så går det jo!
Butterfly83 sa for siden:
UPS! Jeg leste feil. Tenkte på bryn jeg! Vipper har jeg aldri farget selv siden jeg har hørt fra andre at det svir veldig i øynene om man får det inni. Og det er visst vanskelig å unngå alene.
Bønna200 sa for siden:
Tålmodighet er nok ingen dyd hos meg heller. :p Det hørtes ikke helt bra ut... Jeg tror jeg tenker nøye gjennom saken. Takk, Photo! :)
Bønna200 sa for siden:
Fort gjort. :p Men da veit jeg jo at det er veldig greit å farge bryn selv. ;)
Har du råd til det, ville jeg nok overlatt vippene til en proff. Bryna er lett som en plett å ta alene. Jeg har farget mine hver 3.-4. uke i sikkert tjue år. :)
Vibeke-67 sa for siden:
Jeg har tenkt å farge vipper og bryn hos ABC-klinikken siden jeg har blitt hyperallergisk overfor make up.
Koster visst 400,-.
Kitt sa for siden:
Noen som kan anbefale noe som kan hindre alle disse popup- tingene på pcen min?
De dukket plutselig opp og uansett hva jeg instalerer eller fjerner så bare dukker de opp igjen!:eek::eek::eek:
Kommer både på eksisterende sider og lager egne faner helt selv!:mad:
Er det snakk om reklame, Kitt? I så fall anbefaler jeg adblock plus på det varmeste! :) Overser den en annonse, kan du lett blokkere den (med mindre de bruker koding programmet ikke er oppdatert på, det hender en sjelden gang) ved å høyreklikke på annonsen og blokkere den manuelt, og lignende annonser permanent.
Kanutten sa for siden:
Jeg farger dem og det blir bra! Øyenbrynene farger jeg samtidig som jeg farger håret... med samme farge. Blir perfekt det!
Jeg lurer også på en ting. Jeg kjøpte en kilospakke bacon i Sverge. Jeg slengte den i fryseren da jeg kom hjem, og har nå tint den opp. Hvordan forholder det seg med bacon i forhold til å fryse den mer enn en gang? Tviler på at jeg kommer til å klare å få i meg hele pakka før den blir dårlig. Jeg burde jo ha delt den opp i flere poser før jeg fryste den som jeg pleier, men så langt tenkte jeg tydeligvis ikke. :p
smgj sa for siden:
Ittno problem... Det er jo både røyksyret og saltet og konservert.. så en tining (elelr to) går helt fint.
Kanutten sa for siden:
Bacon i sverige kan være ymse. De selger også noe de kaller for badsturøkt bacon og det er ikke annet enn røkt svinekam(?) og den tåler ikke mye... Vet for jeg har erfart. Den kan se ut som bacon i pakken, men ikke la deg lure!
smgj sa for siden:
Det er jo varmrøkt... En helt annen trille, ja. Spises som pålegg.
Ok, men da deler jeg den opp og fryser i porsjoner. :)
Marella77 sa for siden:
Takk! Den ble spist! Lever fortsatt ;)
Kitt sa for siden:
Takk for hjelpe, Photo! :love:
Nå slipper jeg nesten alle irriterende dingser som bare popper opp! :D
Forresten noen som vet om det går an å slite ut en optisk datamus?
Min har blitt så veldig treg av seg og det er en Razer mamba gamingmouse, så den burde jo tåle en del. :p
Bare hyggelig! Er det ikke deilig å slippe all denne reklamen? :D
Carisma sa for siden:
Åja, det er fullt mulig. Men en vask/rens av undersida + nytt batteri kan hjelpe.
Kitt sa for siden:
Takk! Da skal jeg prøve å vaske den litt. Har aldri fått den trådløse funksjonen til å virke, den vil ikke lade, så nytt batteri trenger jeg ikke.
Noen tips til hvordan jeg kan rense klikkerene? :p
Kitt sa for siden:
Har ikke så mye i mot vanlig reklame, men når det popper opp og ødelegger alt, da blir jeg jo bare sur og svært lite mottagelig for budskapet i reklamen!:p
Carisma sa for siden:
Vi planlegger ferie samtidig som ei av mine beste veninner fyller 40. Er det frekt av meg å spørre om hun har tenkt å ha noen feiring før vi bestiller turen?
TrillTrall sa for siden:
Nei, det synes jeg ikke - det må man da tåle. :)
Carisma sa for siden:
Ja, tenkte mest på om det er frekt av meg å bare anta at jeg eventuelt ville bli bedt... (ja jeg er litt paranoid... :o) Rettere sagt, hadde dere oppfattet det som litt i overkant optimistisk/frampå?
Selvfølgelig ikke.
kennygirl sa for siden:
Er det "lov" å vaske klær i felles vaskerom i dag? Bor i borettslag og har vaskemaskin i kjelleren...
Sanney sa for siden:
jeg kommer hvertfall til å gjøre det. det er lørdag, og det er faktisk folk her som har vasketid på lørdag.. dem kan jo ikke noe for at det er 17 mai på en lørdag.
kennygirl sa for siden:
Takk for svar :-) Ble litt usikker, men hørte naboen støvsuge, så er ikke så høytidlig her i huset :-)
For meg virker det som om folk bryr seg mindre og mindre om høytider og merkedager. Var tilogmed folk som gikk med joggebukse i byen i dag...
Bønna200 sa for siden:
Det er andre regler for 1. og 17. mai enn andre helligdager. :)
Kanutten sa for siden:
Jeg skiller mellom røddager og helligdager. På røddager gjør jeg omtrent hva jeg vil, men helligdager er hellige for meg også. :ja:
kennygirl sa for siden:
Jeg har vokst opp i "skogen", uten noen nære naboer så der gjorde vi hva vi ville. Ikke så vandt med å måtte ta hensyn til andre... Skulle hatt meg ei bok om skikk og bruk, mange uskrevne regler som jeg ikke vet om...
Carisma sa for siden:
Vaskereglene skal stå i borettslaget vedtekter, som man som regel får utdelt når man flytter inn. Mange har det på nettsidene også. Og på den mer generelle opplæringa er jo det foreldrenes ansvar enten man vokser opp i skogen eller i byen... ;)
kennygirl sa for siden:
Tor du misforsto poenget mitt litt ;)
Vibeke-67 sa for siden:
I vedtektene står det jo bare at man ikke kan vaske på helligdager. Er ikke akkurat en kalender som sier hvilke dager som er ok å vaske på.
Jeg tolker det slik at både 1. Og 17. Mai er dager man ikke vasker på, men om jeg måtte hadde jeg vasket. 1. Påskedag vasker jeg f eks aldri, mens 2. Påskedag vasker jeg hvis det er behov;)
Kanutten sa for siden:
Sanney sa for siden:
her går vi etter ukerdager, og det er da ikke vår skyld i om det noen ganger er røde og hellige dager... må man vaske klær så må man vaske. i år så har jeg vaskedag på julaften, og jeg kommer pinadø til å vaske om jeg må.
de som har vaskemaskin i leiligheten vasker jo når de vil, og bråker nok mer for naboleilighetene enn den maskina som står i kjelleren.
Vibeke-67 sa for siden:
Nei, det har du rett i, men reglementet for vaskeriet her jeg bor følger nok ikke kun helligdager, men også det du kaller røde dager.
Her kan man ikke vakse søndag, helligdager eller disse røde dagene. Men jeg husker ikke helt formuleringene i reglementet.
Og jeg er fullstendig klar over at 2. Påskedag er en helligdag, men det er større aksept å vaske på 2. Dag enn 1. Dag hvis noen velger å bryte reglementet.
Jeg bryr meg katten, folk får vaske akkurat når de vil for meg, og jeg skulle ønske vaskeriet var åpent på søndager også. Men jeg skjønner jo årsakene til det da.
Vibeke-67 sa for siden:
Julaften går det jo uansett greit å vaske da, den er hverken rød eller hellig. :p
Vi har ikke faste vaskedager heldigvis, men skriver oss opp på ønsket vasketid. Det var visst faste dager her før, men fungerer mye bedre at man skriver seg opp, da blir deg mer effektivt. Jeg har bodd her snart i fem år, og det har fungert greit bare man er innstilt på at det skal fungere. Det som er problematisk nå, er at jeg har en jente i bhg, og da tar man med hjem yttertøy på fredag som bør vaskes innen mandag. Det innebærer at jeg alltid vasker klær på lørdager. Og det innebærer også at vi ikke fikk vasket nå, siden jeg valgte å feire 17. Mai. Vi er i ferd med å flytte, og jeg ser fram til vaskemaskin i egen leilighet så jeg kan vaske når jeg har behov og ønsker.
Kanutten sa for siden:
Det er da ikke jeg som kaller det for røddager. :p Søndag er dessuten ansett som en helligdag.
Sanney sa for siden:
problemet hos oss er at noen folk vasker når de vil og ikke følger lista. jeg blir ikke sur om vaska dems ikke er ferdig 17:15 når jeg har vasketid fra 17 til 22, men når jeg kommer 19:30 og skal vaske og folk enda vasker blir jeg arg.
vi er 12 leiligheter på en maskin, selv om en del har egen maskin så er vi fremdeles en del som bruker kjelleren. og da er man nesten avhengig av at folk følger lista og ikke bare gjør som dem vil...
Kanutten sa for siden:
Dra ut strømmen og få ut klærne deres. Legg dine egne inn med god samvittighet.
Vibeke-67 sa for siden:
På tide å endre opplegg og la folk bestille vasketid :p
Sanney sa for siden:
syns det er greit å vite at jeg kan vaske hver onsdag kveld jeg da, enn å måtte fly ned i vaskekjelleren for å se om det er noe passelig tid ledig :p
heldigvis har vi store industrimaskiner, tar dobbelt så mye klær og tar en snau time. :)
Carisma sa for siden:
De plassene jeg har bodd med fellesvaskeri har det ikke vært vasking 1. Og 17. Ble enkelt regulert ved at vaktmesteren kuttet strømmen. :rolleyes: det var også tidsinstillt slik at man ikke fikk satt på maskinene etter vaskeriets stengetid (eller 15 min før), noe jeg gikk på en kjempesmell på da jeg vasket dyner en gang... Våte dyner er VELDIG våte når sentrifuga ikke har gått :eek:
Men egen maskin er definitivt verdt pengene, det finnes smale maskiner til små leiligheter også.
Carisma sa for siden:
I et par uker har jeg hatt gnagende smerter i området innenfor korsryggen og hoftebeinet, mest på venstre side. Det sitter ikke i skjelett eller muskulaturen, men kjennes dypere inn på en måte. :confused: mest gnagende, men noen ganger stikking/stråling nedover. Jeg har tatt graviditetstest og levert urinprøve, begge har vært negative. Noen som har tips til hva det kan skyldes? Jeg spenner meg endel fordi jeg liksom venter på strålingene, så det er utrolig irriterende samtidig som jeg begynner å bli stiv og få vondt av å spenne meg.... :rolleyes: dårlig sirkel mao.
Anne sa for siden:
Carisma, det høres som en nerve er i klem.
Carisma sa for siden:
Hmm, det er ikke den type smerte. Føles mer som betennelse. F.eks urinveisinfaksjon, men sitter høyere opp, og mer mot ryggen. Men hva mer enn urinsystemet kan være betent i det området?
Kitt sa for siden:
Urinveier og nyrer. Mulig du har en nyrestein som irriterer feks!Sist gang trodde jeg jeg hadde menssmerter, viste seg å være en nyrestein i klem. Ble en 9 måneder lang affære......
Syns du skal snakke med fastlegen/legevakt om det plager deg, for brått kan det haste.
(Sier hun med en Gubbe som har hatt 2 UVI som har blitt til blodforgiftning uten å ha gitt noen symptomer først!)
Carisma sa for siden:
Ja, jeg tror det er noe nyregreier (men har ikke feber som ved nyrebekkenbetennelse). UVi-prøva skulle sendes til dyrking, og om det heller ikke slår ut blir det en tur til gyn for å utelukke at det er eggstokkene som bokstavelig talt har slått helt krøll på seg, og så en nyresjekk tenker jeg. Har hatt menssmerter i ni uker i strekk også, så begynner å bli lei nå! :o (Og det sier litt om hvor lei når jeg faktisk gidder ta hele runden :rolleyes:) Har litt i bakhodet at om jeg ikke tåler ED produktene kan det slå ut på nyrene, og nå har jeg jo gått på de i 16 uker...
Ang det med UVI og blodforgiftning Kitt, har de sjekket om han kan ha en slyng på urinlederen? Da blir det liggende igjen urin som ikke blir skylt ut, og den blir forurenset. Broren min hadde det, og han fikk blodforgifting av det da han var bare fem uker gammel. Ble operert da han var 18 mnd og ikke vært plaget siden (nå 35 år).
Kitt sa for siden:
ultralyd av nyrer og urinveier viser at alt er fint ut. Kan være spørsmål om en forstørret prostata evnt. Han er jo snart 50 år gammel, Gubben min, så det kan være mye som ikke er som det skal i rørsystemet. ;)
Gubben får nyrebekkenbetennelse uten feber eller symptomer før det smeller. Jeg gikk med nyrestein kun 2,5 døgn, men da hastet det brått også, med begynnende nyresvikt og blodforgiftning. Men m det er en liten stein, kan den ligge og irritere uten å stoppe urinen helt og da vil det kunne holde på leeeenge før det blir alvorlig. FÅ tatt CT med kontrast ASAP. Jeg fikk det som ø- hjelp, så det går an.
Mas og mas, ikke gi deg! :klem:
Marella77 sa for siden:
Jeg faller stadig i fristelsen! Barna har så mye gotteri i skapet, de sparer fra lørdager. Hvor hjerterått er det av meg å kaste alt? Klarer ikke i lå være å låne gotteri...
Bønna200 sa for siden:
Seriøst??? Du kan ikke kaste godteriet til barna! At de kan spare og ikke du bør ikke gå ut over dem.
TrillTrall sa for siden:
Nei, det kan du ikke, men du kan slutte å spise de andres godis. Og kanskje trappe ned på mengden ungene får dersom de stadig får så mye at de sparer det til flere dager?
Marella77 sa for siden:
Jeg vet at man ikke skal spise andres gotteri. Jeg kjøper igjen dagen etterpå da om det er noen trøst... Jeg har nå bedt mannen min gjemme det, slik at jeg ikke ser det hver gang jeg åpner skapet på kjøkkenet! Så får de det tilbake på lørdager! Jeg sliter veldig med vekta, tenkte derfor å fjerne alle fristelser, også barnas gotteri. Om jeg hadde kastet det, hadde jeg gitt de penger til å kjøpe en leke eller noe. Om de hadde blitt skuffet, hadde de fått kjøpt nytt gotteri! Jeg prøver bare å finne en løsning! Jeg er som alkoholikeren! Kan ikke ha noe i huset!
Takk for svar ;)
Carisma sa for siden:
Ha sunne alternativer tilgjengelig, agurk, blomkål osv. Det er jo ditt eget valg om du da velger å putte det eller godterier i munnen.... Kontroll er noe man må ta selv, det kommer ikke magisk flyvende.
Kanutten sa for siden:
Lett å si det da...
Marella77 sa for siden:
Halve kjøleskapet mitt er fullt av grønnsaker og sunne fristelser! Jeg klarer å holde meg unna barnas gotteri når jeg er godt i gang med lavkarbo! Men nå har jeg slitt lenge! Jeg innrømmer det, jeg har et sykt forhold til søtsaker! Jeg er avhengig. Jeg har mistet kontrollen! Hadde jeg hatt kontroll, hadde jeg spist "vanlig mat". Da hadde jeg ikke tatt opp dette problemet!
Carisma sa for siden:
Nei, absolutt ikke lett å si eller lett å gjøre. Men det er de valgene vi alle må ta hver dag.
Denne bør leses: forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-713.html
Marella77 sa for siden:
Takk Carisma!! :)
Carisma sa for siden:
Junior har trange luftveier og har derfor en astmamedisin som skal tas om han blir veldig tett. Der blir han heldigvis sjelden, bare når det er veldig kaldt eller veldig fuktig som i natt. Siden det fortsatt var rått i været sendte jeg den med i barnehagen. Men de kunne ikke gi den, fordi den ikke skal gis til fast klokkeslett, kun hvis han sliter med pusten! (Den virker bare noen minutter så det er bortkastet ellers)
Kan det stemme? At de ikke ikke har lov til å gi "ved behov"-medisiner?? Jeg spurte hva de gjorde om noen hadde stikkallergi og måtte ha adrenalin, det kunne hun ikke svare på.... :rolleyes:
Marella77 sa for siden:
Dette hørtes rart ut! Kanskje du kan sende med en legeerklæring på at barnet ditt trenger denne medisinen, kun etter behov? DA kan de vel ikke nekte?
Kitt sa for siden:
Prinsen får astmamedisiner ved behov i barnehagen. De ligger fast i sekken hans og de vet at om han hoster mye, kan han få inntil annenhver time. Overhodet ikke noe problem.
Kan du ikke spørre om begunnelsen? Syns det høres veldig sært ut, men kan jo hende de har disse retningslinjene av en eller annen grunn. Ved behov kan jo være vanskelig å tolke for noen som ikke har medisinsk bakgrunn feks. Kanskje de før har opplevd at et barn har blitt over-/feilmedisinert feks?
Carisma sa for siden:
Hun som tok i mot i dag er veldig regelrytter... Hadde sannsynligvis ikke fått den beskjeden av noen av de andre. Men derfor blir det litt prinsippsak også, det skal være likt uavhengig av hvem som tar i mot. Sambo pleier å levere, og han hadde sendt de med et par ganger og da var det helt ok. :rolleyes:
I følge hun i dag kunne ikke de vurdere når han var tett og derfor ikke gi medisinene :confused: så derfor måtte de vite klokkeslett det skulle gis på. Egentlig tror jeg hun helst ville at unger med litt spesielle behov skulle bli hjemme... Hun er den eneste av de voksne ansatte som ikke har barn (eller barnebarn) selv, så det kan være mangel på erfaring som gjør henne så firkantet.
TrillTrall sa for siden:
Jeg gjetter på at grunnen ligger her - hun synes det er skummelt og er usikker på om han hoster bare en vanlig renske-halsen-host eller om han begynner å bli så tett at hun skal medisinere. Det er ikke noe rart at hun er redd for det. Få en legeerklæring og ta en grundig prat med personalet og la dem komme med spørsmål. Er det farlig om han får en dose selv om han ikke er tett? Slike ting lurer de nok på.
Gutten min gikk på hjertemedisiner da han gikk på småbarnsavdeling og de var skeptiske til om de skulle gi ham plass eller ikke. Da vi forsikret dem om at:
det gjorde ingenting om de glemte en medisindose (han fikk medisiner med fruktmåltidet, vi sendte med en dose i matboksen hver dag),
det gjorde ingenting om et av de andre barna fikk i seg en dose og
det var ikke noen større sjanse for at han falt død om enn for at et av de friske barna gjorde det - da skjønte de at det ikke var noe farlig og han fikk plassen og det gikk kjempefint. :) Så mer info til barnehagen er mitt stalltips! :)
vaskeklut sa for siden:
Hva da, skal de bare stå og se på at ungen kveles da?
vaskeklut sa for siden:
Syriner. Kan man ha det i store potter på en balkong som har sol mesteparten av dagen? Eller må det bo i plen/bakke?
langaard sa for siden:
Dvergsyrin kan bo i potte iallefall :)
Vibeke-67 sa for siden:
Det samme tenkte jeg ;) Ikke kjøp så mye snop til barna.
Lillemy71 sa for siden:
Jeg ser at du har fått mange råd om å tilgjengelig grønnsaker og dip, ost osv osv. Men hva med å prøve å ha tilgjengelig noe lavkarbo-vennlig godis, som bounty eller fudge eller brownies eller noe. Og når lysten kommer tar du heller litt av det? Jeg vet at det ikke nødvendigvis er optimalt å spise alskens erstatninger på lavkarbo, men i perioder hvor det røyner på må vel kanskje det være bedre enn å havne i sukkerfella?
vaskeklut sa for siden:
Takk! Det skal jeg huske på :)
Jeg har en Samsung galaxy 2. Nå måtte jeg installere messenger, for å fortsette å bruke chat på facebook sin mobilapp. Greia er at jeg aldri bruker facebook på mobilen annet enn unntaksvis, som når jeg er på ferie og ikke har tilgang på pc ellers. Tross i at jeg har slått av alle varselsgreier på messenger som jeg kan komme over, så får jeg instant beskjed om at jeg har fått melding på selve telefonen, altså at jeg ser det øverst til venstre på skjermen, og kan gå inn på den rullgardinen hvor jeg slår på diverse ting som wifi og mobilnett, hvor det kommer opp diverse varsler. Hvordan i alle dager får jeg dette vekk? Interesserer meg jo midt i hekken at noen har sendt meg melding på facebook. Det ser jeg jo selv når jeg kommer hjem! Blir litt gæren av dette tilgjengelighetstyranniet, altså. Mumle
Sanney sa for siden:
med siste fb oppdatering på appen har de fjernet muligheten til å sortere poster etter siste hendelser samt at de har gitt seg selv lov til å lese sms'ene dine og mye annet rart.
jeg har avinstallert appen og går inn på websiden istedenfor. ingen notiser, slutt på at telefonen gnåler om at jeg må logge inn på facebook for å synce med andre apper og alt slikt. joda, tar ca 5 sek lenger å komme inn på fb, men det var det verdt..
Carisma sa for siden:
Jeg har fortsatt sorteringsmuligheten! men jeg må inn i menyen og velge det nesten hver gang jeg logger på.
Man kan fortsatt sortere poster etter nyeste innlegg. (Med det sagt har jeg ALDRI forstått verken systemet eller hensikten med "toppnyheter". :rolleyes:) Men da må man gå inn på ikonet lengst til høyre (de tre strekene) skrolle ned og velge "siste nytt". Helt idiotisk. Lurer på om jeg også kommer til å avinstallere og bruke det fra nettleseren i stedet. Jeg har den jo bare som back up uansett.
Men ingen som vet hvordan jeg kan slå av varslene, altså? Jeg har klart å slå av absolutt alt annet mas fra selve facebook-appen, så ...
Sanney sa for siden:
hm, hos meg vil ikke siste nytt dukke opp uansett hvor jeg trykte. før jeg avinstallerte for et par dager siden, da.
Kanutten sa for siden:
Gjør som meg. Bruk en telefon man kun kan ringe og sende tekstmeldinger med og kjøp et billig nettbrett til surfing.
Lemen sa for siden:
Hjelper det å gå inn på innstillingene i Messengerapp'en, i stedet for Facebookapp'en?
Nope. :(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.