< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

smgj sa for siden:

Uansett hvilket dyr dere velger så vil det i størst grad bli dere som er voksne sitt ansvar. Så velg et dyr utifra det. Husk også at alle dyr vil kunne trenge et fristed fra barns oppmerksomhet.
Jeg er oppvokst med katter (i fleng) og måtte lære å respektere dem på generell basis - ingen medlidenhet for klor når jeg ikke slapp om de sa ifra :D - og matfatet var hellig. Da skulle de få spise/drikke i fred. De kattene kunne hale ut melkeskvetter i all evighet når de var leie av meg... :D

Til gjengjeld finnes det mange bilder av katter i dukkeklær i lekedukkevogn...

Muligheten for fristed (de fleste katter og hunder skjønner konseptet raskt og det kan like gjerne være liggeplassen til dyret som matfatet - selv om matfatet nok også bør være et fristed) gjør at dyret kan trekke seg ut av noe som kunne blitt en konflikt.

kristine89 sa for siden:

Jeg trenger et tips til lammelår.
Jeg skal ha en venn over på lammelår i kveld, men er usikker på tilbehøret. Ovnsbakte grønnsaker er så klassisk. Jeg kunne tenke meg noe mer spennende.
Tar gjerne imot tips :)

Carisma sa for siden:

Rosenkål, brokkoli og sellerirotmos er godt til.

kennygirl sa for siden:

Jeg har vokst opp med hund og katt pluss mange andre dyr, så respekterer virkelig at du vurderer å skaffe hund for ungenes skyld! Vi hadde flat coated retriever og west highland white terrier da jeg vokste opp. Begge rasene veldig snille med barn, men flat er og blir alltid min favoritt - lett å dressere, glad i mennesker og rolig lynne. Anbefaler denne rasen på det varmeste! Kan brukes både til jakt, lydighet og agility dersom det intereserer dere ;)

Nå har jeg en liten papillon som er verdens herligste, men han er sta, egen og tar STOR plass selv om han er veldig liten. Han er smart som få, lærer lett, men ofte nekter han og høre etter bare fordi han ikke vil...

Et alternativ er jo å skaffe en hund som er voksen og dressert - mange som må omplassere hunden sin pga allergi f.eks.
Myyyye arbeid med en valp! Endel arbeid med voksne hunder også selvfølgelig, men noe lettere med en voksen hund ;)

langaard sa for siden:

Fløtegratinert sellerirot :)

kristine89 sa for siden:

Brokkoli er alltid en vinner!:)

kristine89 sa for siden:

Magen min er ikke så glad i for mye fløte. Men kanskje det går med kokosmelk?
Takk:)

Carisma sa for siden:

Det tror jeg blir veldig rart...

Photobscura sa for siden:

Kan jeg koke kraft på bein fra en grillet kylling?

kennygirl sa for siden:

Ja :)

Supera sa for siden:

Bare så det er sagt så finnes det faktisk katter som godtar det altså, akkurat som med hunder. Katten jeg vokste opp med likte å ligge i dukkevogna mi. Men bare når den stod stille. Hvis de ikke fant henne og trodde hun var inne, så gikk de bare på rommet mitt og så i dukkevogna for der lå hun ofte. Jeg hadde sååå lyst til at hun ville ligge der mens jeg gikk tur også, men da hoppet hun ut. :( Jeg prøvde også å ta på henne dukkeklær og hun lot meg som regel. Men så fort hun var lei (etter veldig kort tid), så hoppet hun ut av dem. Jeg TVANG henne ikke til noe. Men så var det ca den mest fantastiske katten som har fantes. Hun var til og med med oss til Mormor i bilen flere ganger i året. Hun fikk en luftetur ca halvveis der hun tisset litt og så hoppet hun inn i bilen igjen. Ja, hun gikk løs! I bilen også. Hun lå fint i fanget til en av oss og fikk kos hele bilturen og storkoste seg. Første gangen hun hoppet ut av bilen på en rasteplass var vi livredde for at hun skulle stikke av, men hun gjorde sitt fornødne og så hoppet hun inn i bilen igjen. Og da vi var hos Mormor så holdt hun seg rett rundt huset til Mormor med noen turer inn i huset av og til. Men Mormor hadde hunder, så hun foretrakk å være ute.

Katten jeg har nå også stoler 99,99% på meg. Jeg regner med at jeg hadde fått lov til å ta på henne dukkeklær, men hun hadde nok hoppet rett ut av dem. Hun stoler så mye på meg at dyrlegen kommenterte det til og med. Haha, i skrivende øyeblikk ligger hun på ryggen sin med rompa mot meg og med øynene lukket. Har akkurat kost henne på magen, hun er så glad i det. Ikke mye som sier mistillitt der akkurat.

langaard sa for siden:

Noen som vet om man får kjøpt Dermagist hudpleieprodukter i Norge :confused:

Ja, da står skroget og trekker i kjelen, sammen med det jeg hadde av grønnsaker: en halv purreløk, en halv løk, samt litt hel pepper og en liten neve timian. Håper det ikke er krise dersom jeg ikke fikk av alt kjøttet av beina. Ribbekassa er jo pøkk umulig å få ren! Men det skal jo siles, så.

Ser dårlig ut, men du kan jo spørre her?

langaard sa for siden:

Takk :)

vaskeklut sa for siden:

trenger ikke ta av alt kjøttet, det går helt fint! jeg "renser" aldri bein jeg koker kraft på :)

Ah. Jaja. Jeg ble nå mett på de spiselige restene i alle fall. :p

Men ummm, skal det ikke komme skum opp til overflaten? Når jeg trekker kraft på rå kraftben gjør det jo det ...

langaard sa for siden:

Det er blodet som gjør at det skummer :)

Aha.

Marella77 sa for siden:

Igjen, tusen takk for alle innspill om hunder og katter! Setter veldig pris på dere og denne tråden her! Jeg har 1000 spørsmål som jeg får svar på av dere!! Ha en fin helg!! :)

Cyan sa for siden:

Spør igjen, jeg. Er det snøfritt rundt Sognsvann nå? Og såpass lite gjørmete at man kan ta seg en joggetur rundt uten å måtte vaske skoa etterpå?

Cyan sa for siden:

Mannen kom hjem med en sånn stor hushållsost fra Sverige. Sånt bruker jeg nesten bare til tacoen, så da er spørsmålet om jeg kan fryse den ned ferdigrevet (eller vil det bare bli en stor klump når den tines?), eller er det best å fryse den ned i hele stykker?

elien sa for siden:

Jeg kjøper alltid revet ost i 5 kg esker, fryser det ned i mindre poser. Fungere
helt utmerket

Cyan sa for siden:

Men bruker ikke ferdigrevet ost man kjøper å være tilsatt antiklumpemiddel? Eller det er kanskje bare liksomosten..? Men ok, da satser jeg på å rive osten før jeg fryser den :)

langaard sa for siden:

Frys i flatpakka plastposer ;)

elien sa for siden:

Tror ikke det er det i, ligger det for lenge i kjøleskapet så blir det en stor klump. Klue er å ikke fryse i for stor porsjoner. Men har også revet selv og fryst ikke problem

Rin sa for siden:

Hei, jeg har pleid å rive de hushållsostene og fryse ned i 200g-porsjoner (i litt utflatede ziplock-poser) - de tiner helt fint!

Lava sa for siden:

Jeg finner ikke igjen tråden som kanskje heter "ordet fritt"... ikke ser jeg den i listen over mine innlegg heller..

Kitt sa for siden:

Ordet fritt- tråden

Lava sa for siden:

Supert Kitt! Smask på deg! :suss:

Kom ikke på å lete under småprat...

kristine89 sa for siden:

Om du fryser den i hele stykker smuldrer den når du prøver å skjære osteskiver. Pr;vde det en gang, og det ble bare småbiter. Å fryse revet fungerer utmerket :)
Ekstra bra blir det om du fryser osten revet utover et brett først, og så har den.i poser.

Hva skjer hvis jeg vasker en t-skjorte i 100% viskose på 90 grader ...?

TrillTrall sa for siden:

Hvis den er hvit kan den bli grå og stygg. Den kan sikkert miste litt fasong også, den har vel anbefalt temp på 40?

Carisma sa for siden:

Hvis poenget er få den ren ville jeg heller kjørt på 40, maks 60 med f.eks vanish i vaskepulveret. Eller biotex rett på flekker.

Den er svart med hvitt mønster av en svær hodeskalle (tror ikke det er trykk, ettersom den er like hvit på innsiden.)

Nå lurte jeg på hva som ville skje, da. :p

Greia er at jeg kjøpte en herre-t-skjorte på H&M i xs, men den er veeeldig stor i størrelsen, og det hvite er ... litt for hvitt og dominerende. Så om den krymper, og det hvite blir grått og litt stygt, er i så fall målet på en måte nådd. :D Den er ganske billig, og det er ikke krise om det går til helvete.

Carisma sa for siden:

Til krymping bruker jeg alltid tørketrommel. Da krymper det minst 5%

Kool. Takk for tips! Da blir det 90 graders vask pluss tromling. :D Jeg må vaska håndklær uansett i dag. :) T-skjorta er egentlig kul, men latterlig romslig.

Carisma sa for siden:

Noen som vet hvor man får tak i slikt magebelte som folk med brokk bruker?

Her, f.eks?

TrillTrall sa for siden:

Men vil viskose krympe på samme måte som bomull??? Leste nettopp at viskose egentlig skal tørr-renses (!) og at dersom det vaskes så vil det krympe i hver eneste vask.

Vet ikke det. Jeg har masse klær i viskose, både nye kleskjedeklær og 2. hand-klær som sikkert er 30-40 år gamle, og har alltid vasket det på 40%. Opplever ikke at det krymper. Kanskje strammer seg litt inn, ettersom særlig uelastisk viskose har en tendens til å vide seg litt ut.

Marella77 sa for siden:

HYPNOSE

Er det noen som har prøvd Hypnose for å bli kvitt søtsuget? Og virket det eventuelt?

Jeg har snakka med en del folk som har prøvd hypnose for å slutte å røyke, og de sier det funker veldig bra. Likheten er jo at både sukker og nikotin kan føre til en form for avhengighet, og noe man forbinder med kos og avslapning. Det er noe jeg selv vurderer den dagen jeg skal slutte, ettersom jeg vet jeg er mer emosjonelt enn fysisk avhengig av røyk. Dog er det jeg har hørt at den psykiske/følelsesmessige avhengigheten forsvinner, men at det fysiske behovet fortsatt kan være der. Om det er overførbart med sukker på det punktet, vet jeg ikke. Du kan jo ringe en som driver med hypnoseterapi og spørre om dette er en ting vedkommende kan hjelpe deg med?!

Vibeke-67 sa for siden:

jeg sluttet å røyke med homeopati faktisk. Tok noen pille for noe helt annet, trettehet tror jeg (og det hjap ikke mot tretteheten da, siden årsaken var insulinresistens og PCOS ;)), med den kosekvensen at neste gang jeg tok en røy, smakte det som å spise tørr aske. Helt forjævlig. Jeg røykte ikke så mye, ca 10 stykk i uka, men merket godt dette at suget var der i lang tid. Men det frister jo ikke å spise aske. Jeg prøvde tre ganger.

Noen som kan potetmeltrikset i forhold til det å fjerne flekker, og i så fall vet hvor lenge jeg bør vente med å støvsuge bort potetmelet? Ettersom flekken var tørr, så spraya jeg godt med vann på, og lurer da på om jeg skal vente til vannet har tørket vekk.

Pearl sa for siden:

Jeg skulle ønske at jeg hadde flere latterlig romslige klær. :D

Er bare å kjøpe klær som alt er for store, det. :p Oversize-moten har tydeligvis nådd herreavdelingene også. ;)

Kanutten sa for siden:

Noen som vet om dette fotballaget Ken Hallstensen orger med fremdeles spiser lavkarbo??

langaard sa for siden:

Ja :)

nellie sa for siden:

Ja, han holder på med Strømsgodset og Odd. De spiser lavkarbo, IKKE i nærheten av ketogent.

Kanutten sa for siden:

Tusen takk!! Lavkarbo uten ketogent er helt greitt, med da under 150 karber??

nellie sa for siden:

Ja, under 150.

Kanutten sa for siden:

Takker!!

Jah ... Da har jeg prøvd å fjerne gammel rødvinsflekk med potetmel, som sagt. Det er på bunadsvesten min, som er i rød ull (og åtti år gammel ...). Mye ble borte, men det er en skygge igjen. Noen tips om hva jeg kan gjøre for å få vekk resten ...? Har lest tips om både hvitvin, hvitvinsedikk og sitron, men redd det vil bleke stoffet.

smgj sa for siden:

Sitron er skånsomt.

Det som er til felles med hvitvin, hvitvinseddik, eddik og sitron er syre... Det er syre og enzymer som fungerer best til fruktflekker, og rødvin regnes som en frukt(-syre).

Jeg har hatt god erfaring (på heklet bomullsduk) med syre for å fjerne rødvin, men de siste restene tok jeg med BioShout flekkfjerner. Den har virket VELDIG bra på fruktflekker (inklusive kirsebærsprut på hvit twill) for meg. Men den er vankskelig å finne nå, vet ikke om den er på det norske markedet lenger (sist kjøpte jeg i Sverige).
www.scjohnson.se/nqcontent.cfm?a_id=8040

Så det vil ikke virke blekende på rød ull, mener du? Og sitron vil være beste av disse tre alternativene?
Jeg vet svigermor har en flekkfjerner spesielt til rødvinsflekker, men er skeptisk med tanke på eventuell bleking.

smgj sa for siden:

Jeg tør ikke mene der ... For det kommer veldig an på hva som er brukt for å farge den røde ulla ...

Ser den, og jeg aner ikke. Bunaden er sydd en gang i siste halvdel av 30-tallet, så det er ikke så godt å si.
Nå sier en venninne at jeg skal gni det inn med zalo, og la det ligge over natten før jeg går forsiktig over med fuktig klut. Kan vel ikke skade å prøve? (Mener forresten jeg har fått tips om det før, hvorfor jeg ikke har kommet så langt som til å prøve å fjerne denne flekken før nå, er jo et mysterium i seg selv ...)

Mens jeg først er her i tråden, så lurer jeg på om det finnes fisketråd som er tynn nok til å kunne brukes som sytråd? Har sydd på perlepynt med nylontråd på brystkluten, men det er altså alltid noen som ryker ...

smgj sa for siden:

Zalo kan bleke farge like mye, altså... Og siden det er så hardt på fett så hadde jeg vært skeptisk på å bruke det på ull. :o

Og ja, det finnes så tynn sene. Men om den er sterkere enn nylontråden er ikke godt å si. Sannsynligvis er de perlene som løsner skarpe "i kanten".

Jepp, de er skarpe i kanten, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få det til å holde ... Hmmm ...
Ok, så Zalo kan også bleke? Satan, altså. Jeg kan jo forsåvidt prøve ytterst i hjørnet på bringekluten, som er i samme stoff, og uansett er helt skjult av vestkanten.

Cyan sa for siden:

Tørrflue-sene får du veldig tynn, og de tåler mye - både kilo og skarpe kanter. Skader ikke å prøve.

Kanutten sa for siden:

Eller du kan dra på apoteket å kjøpe nonresobare suturer. De er med nål og de er tynne og sterke. Du trenger kanskje en pinsett... med mindre du er like nærsynt som meg. :p

kloppsi sa for siden:

Tips mot dotter i ørene? Har slitt med dette daglig i over et år... Skal til Øre nese hals- lege, men hvordan overleve i mellomtiden? :)

Oki! Tester tørrfluesener! Får vel kjøpt på typ XXL og sånn?

Kanutten sa for siden:

Velkommen i klubben! Jeg har slitt med dette i ca 30 år. Si ifra hvis du får en god løsning!

Dette er veldig slitsomt. Jeg bruker nesespray og blåser ut luft ved å holde for nesa, det hjelper... i to min... maks...

Håper du finner løsninger og viderebringer!! :klem:

kloppsi sa for siden:

Haha.. så jeg er ikke alene?? Jeg får innimellom øresus, samt ørene er ikke synkroniserte. Hvis jeg blåser ut så får jeg "dobbel-dott". ;)

Sanney sa for siden:

slet med det i over 15 år, de siste par årene har det ikke vært så ille. får det veldig lett i tunneller og slikt fremdeles men absolutt minimalt i forhold til hvordan det har vært.. tidligere gikk jeg rundt å gapte hele tiden, må ha sett ut som jeg kjeda meg no voldsomt..
har vel egentlig bare blitt mildere av seg selv så vidt jeg vet.

kloppsi sa for siden:

Så ingen quick fix? Mannen sier at jeg likner på en gullfisk

Sanney sa for siden:

mulig det er det, men jeg gikk så vidt jeg vet ikke til legen med det. var ikke så ille at jeg hadde vondt, mere at jeg hørte mindre og det var ubehagelig så jeg gikk og prøvde å utligne hele tiden. til slutt ble jeg så vant at jeg egentlig ikke merket det, og at det begynte å gå over...

Cyan sa for siden:

Ja, de har fiskeavdeling i hvert fall. Vet ikke utvalget på fluefiskeutstyr der, men har da sett tørrfluer der så da har de nok tørrflue-sene også.

Ok! Skal sjekkes ut!

Lemen sa for siden:

Mamma bruker en sterk brodertråd når hun fester perler på bunaden. Hun broderte ikke mindre enn 3 bunader, med masse perler i fjor (og har brodert flere før.) Om du ikke finner fiskesen som passer, så gi meg et lite vink så skal jeg høre med mamma om merke og trådtykkelse. Vi diskuterte dette med hvor godt perlene satt i fjor mens hun holdt på med bunadene, og at hun valgte en annen tråd enn det som er vanlig, fordi denne er mye sterkere. :)

Vibeke-67 sa for siden:

Faren min gikk til legen med dette, og fikk noen tabletter som skulle løse opp dettende. Tok tablettene i noen uker, og rottene forsvant!

Å, takk! Veldig fint om du spør! Er fortsatt halvannen måned til 17. mai. :) Grunnen til at jeg spurte om fiskesene, var at moren min foreslo det. Har vært litt rådvill. :o

Lemen sa for siden:

Da skal jeg spørre i morgen når jeg skal på besøk. :)

Kanutten sa for siden:

Sambo kaller meg Guppy... :rolleyes: Jeg har vært hos en tysk ønh og han sa det skyldtes trange ganger mellom svelg og øre. I tyskland setter de stenter i denne gangen når det blir for trangt; norge har ikke snust på ideen en gang. :(

Tusen takk! :D

kloppsi sa for siden:

Takk, har gått på Rinexintabletter halve livet, uten at det har hjulpet.. Fant ut at ønh legen jeg skal til nå, er samme jeg gikk til da jeg var liten. Da fikk min mor beskjed om at jeg hadde stressnakke, ikke øreproblemer..

smgj sa for siden:

Jeg ble kvitt dette da jeg kvittet meg med mel... Så for meg hang det faktisk sammen med veldig små ødemer over det hele som følge av matintoleranse. Jeg er nok naturlig "trang" i ørene og dermed slo det veldig ut der. (Og det er jo så merkbart der.) Jeg hadde også problemer med å skille det å puste gjennom munn og nese - det merket jeg veldig godt endret seg fordi jeg også begynte med dykking omtrent samtidig, og der er det litt vesentlig at du vet hva du puster gjennom når, og at svaret ikke er "begge" og "samtidig". :D

Kan du ikke prøve sitron der også? Jeg har mer tro på sitron(fruktsyre) mot rødvin enn såpe... Og såpe kan i verste fall fiksere. Eventuelt snakk med et renseri.
Eventuelt ... om du kan prøve kokende melk? Det farger iallfall ikke og fikserer heller ikke flekken...
www.klikk.no/bolig/rengjoring/article822770.ece
Ellers foreslår snl glyserol...
snl.no/flekkfjerning

Mulig det blir renseri likevel ... Prøvde zalo, da den ikke bleka noe. Men flekken fløt ut, og jeg skrubba først forsiktig i fibrenes retning med en mikrofiberklut, så liiitt bedre ut, så jeg skylte ut såperestene under kaldt vann, og så strødde jeg på enda en runde med potetmel, i håp om å eventuelt få ut siste rest. Men jeg vet ikke hvor sterk jeg er i trua. Vet ikke om jeg tør å gjøre noe mer om dette ikke funker, så får det heller gå en 500-lapp til rens. Er tross alt billigere enn å kjøpe ny. (Som uansett ikke er noe stas mot et arveplagg. :o)

Carisma sa for siden:

:lol::lol: Jeg vil ha sånne tabletter!

Vibeke-67 sa for siden:

Ja ikke sant! Kjipt med rotter i ørene ass.

Carisma sa for siden:

Ja, den er ny! Kjenner en som våknet med ei mus i ferd med å laga boso i hånda hans en gang, men...

kennygirl sa for siden:

Er det vanlig med hjertebank når en har influensa?

Kitt sa for siden:

Det er i hvert fall ikke uvanlig. Følger det med brystsmerter, nummenhet, kvalme og svimmelhet er det 113 neste!:eek:

Om du har blitt dehydrert kan du nok få litt hjertebank. Jeg kan få det av enten magnesium- eller kalsiummangel.

Ok, forhåpentligvis det siste bunadsspørsmålet på en stund. :p
Jeg har nå lagt vesten i kaldt vann i et par timer (etter tips fra et par damer på et renseri, for å være sikker på at all såpen kommer ut av stoffet). Nå lurer jeg på: Hva er den beste måten få ut overflødig vann på? Jeg kan jo ikke akkurat begynne å vri den ...?! Funker det bare å klemme forsiktig ut det jeg kan, og henge den opp over en servant, eller noe?

Lillemy71 sa for siden:

For å begynne med den rødvinsflekken, det jeg alltid fikk beskjed om da jeg var i USA var å alltid ha club soda tilgjengelig og tømme på slike flekker. Det ville på en måte bruse opp rødvinen også skulle man dabbe/dytte med ren tørr klut for å få vekk flekk og dette skal ikke være skadelig for diverse fibre.

Når det gjelder tørking vil jeg anbefale deg å klemme (ikke vri) så mye vann ut som du klarer. Legg deretter veste innimellom to tørre håndkle og vri litt forsiktig (evt bare klemme mer), heng deretter opp og legg håndkledene under dersom det fortsatt drypper for å slippe vanndammer overalt. Ikke greit når man har lite bad, men det står jo ikke på så lenge. Eller om du har mulighet til å henge over vask/vaskevannsfat er jo det også en mulighet, legg gjerne håndkle under for det så slipper du klikke av dryppelyden :D

kennygirl sa for siden:

Takk for svar. Er ikke flink å drikke nok, så da blir mye vann løsningen :-)

Takk og pris ser det ut til at rødvinsflekken er borte ...! Men sånn til senere: Ikke kombinere rødvin og skjør gammel bunad, og om så, ikke "glem" flekken i ti måneder. :cool:

Ellers - takk for tips! Det med to håndklær er jo egentlig logisk, er jo alltid det jeg gjør med ferdigstrikkede ullplagg etter vask. :)
Jeg har mulighet til å henge den over ei skapdør over kjøkkenvasken. Om jeg gjør det før jeg legger meg, har den vel sannsynligvis sluttet å dryppe til i morgen.

Lillemy71 sa for siden:

Er det bare jeg som husker helt feil eller diskuterte vi denne berømmelige rødvinsflekken rett etter at du fikk den i fjor? :D Synes bare å huske at jeg kom med det clubsoda rådet til deg før, men det kan jo være i en annen sammenheng. Vi er vel rødvinsdrankere begge to :D:p;)

Jo ... :flau: Det var vel et par tre måneder etter det også, forsåvidt ... Jeg har svart belte i prokrastinering, rett og slett. :rolleyes: Men NÅ er det i alle fall gjort!
Da gjenstår det bare å reparere perlebroderi og å sy inn beltet og vesten. Skal prøve å få gjørt det før natt til 17. mai. :p

kloppsi sa for siden:

Meget interessant.. Dette noterer jeg meg hvis ørelegen ikke finner ut av det :)
Takk!!

Kanutten sa for siden:

Takker! Skal sjekke det med maten for jeg blir alltid tettere etter lunsj. Jeg spiser brødmat da, men det er lavkarbo og glutenfritt. Angående dykking så hadde jeg alltid mye trøbbel med å gå ned siden jeg fikk så vanvittig vondt i ørene og i ansiktet. Med da jeg endelig kom ned var det fantastisk! Oog enda bedre ble det da jeg kom opp igjen for da hadde all gørra fra bihuler etc kommet ut grunnet trykkendringen. Hadde perfekt pust ett par dager etter hvert dykk..... før det tetnet til igjen....

Kanutten sa for siden:

Tar man mannens etternavn eller ei ved giftemål? Jeg vil gjerne ta sambos navn, men det blir jo så sabla mye arbeide! :eek:

Ok, da. Et bunadsspørsmål til. :p
Hvor mye koster det sånn omslagsvis å ta inn en bunad? Er i all hovedsak vesten som har blitt for stor. Akkurat nå tror jeg bare at jeg skal gjøre en midlertidig søm, i tilfelle jeg går ned mer, og heller se an igjen senere, men greit å vite sånn ca hvor mye det koster.

Lava sa for siden:

Er ikke det bare å skrive på papirene før giftermålet da? Hvor man skriver hva den enkelte skal hete etterpå? Tror det var slik da jeg giftet meg for mange år siden..

Kanutten sa for siden:

Alt av bankkort må endres, sertifikat, pass ++ :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.