Du kan prøve skave det ala reinkjøtt og lage hvalbiffgryte. Det er kjempegodt. Jeg synes konsistensen er som de andre sier noe mellom storfekjøtt og lever. Av og til kan det være en stram transmak av kjøttet og da kan du få bort noe av den ved å la kjøttet ligge i feks melk.
Men jeg skal ha det til ost og grønnsaker som et proteintilskudd etter trening. :) Har laget gryte av noe av det og det er kjempegodt! Men det var altså ikke tanken med resten. Ettersom Lille Gubben ikke hadde helt sansen for det så bruker jeg resten på meg selv. :D
Jeg skulle tro at det er så lite proteiner at det skulle gå bra, men hvorfor ikke spørre på eurodiett? Du får raskt svar hvis du spør på eurodiett sin facebookside.
Jeg kjøpte IPhone aldere billig på ebay fra Kina. De er dårlige. Piper når de står i veggen og ikke er tilkoblet telefonen, og det er ikke lett å få kontakt. Trodde en lader var en lader jeg. Ser helt lik ut! Bør jeg bruke Apple sine? De er så dyre!
Jeg har også kjøpt litt ladere fra Hong Kong, for å ha ekstra liggende her og der, og i vesken. Men foretrekker å bruke original Samsung/ Sony ladere til vanlig siden det går fortere da.
Har laget fiskekakefarse, og var litt vel raus med muskaten, og da jeg prøvesmakte litt var det ganske dominerende med bitter "treaktig" smak. Hva kan jeg ha i for å balansere det ut litt? Sitron/lime, f.eks.?
Nå har jeg stekt opp den ene pakken med hvalkjøtt. Skar kjøttet i ganske tynne skiver, stekte dem i en oljeblanding (oliven og raps) og hadde på salt, pepper og chili explotion. NAM! :sikle: Herremin så godt!!! Lille Gubben vil ikke engang smake for han påstår han ikke likte det da vi lagde det på hytta - hjelper ikke at jeg sier dette er noe helt annet.
Nå er det 5 uker siden jeg ble sterilisert. Mensen hadde jeg sist to uker før det igjen Altså 7 uker siden siste mens. Så hvorfor er mensen fraværende?? Sterilisering skal jo ikke ha noe å si og det andre de opererte i samme seanse skal heller ikke ha noe å si for mensen? :confused:
Bare en slik operasjon med narkose, stress for kroppen, etc kan være nok til at syklusen din kommer litt på tur. Kan også være ettervirkninger av at de har renset litt opp da de tok ut spiralen. Tenker jeg.....
Bare en slik operasjon med narkose, stress for kroppen, etc kan være nok til at syklusen din kommer litt på tur. Kan også være ettervirkninger av at de har renset litt opp da de tok ut spiralen. Tenker jeg.....
Eller kanskje den har bommet grovt! ;) Jeg har fjernet livmorslimhinnen og skulle ikke kunne få mensen, men atte......
Hvor lenge holder åpnet floradix jerntilskudd seg i kjøleskapet?
På flaska står det at den er holdbar fire uker etter åpning.
Bør jeg overholde de fire ukene som står på, eller er det som mye annen mat at det går fint å bruke lenge etter best før dato?
Har begynt med briller pga hodepine og litt skjeve hornhinner, samt litt minus. Får mer vondt i øynene av brillene. Hatt de i 5 dager. Hvor lang tid er vanlig? Blir såååå sliten i øya!!!
Fikk beskjed om at det kunne ta 3 uker og at jeg ikke måtte falle for fristelsen til å ta pause en dag eller sånn, for da var det bare å begynne fra begynnelsen igjen. :p
Dette gjalt progressive briller, men tilvenningstiden er nok ganske så lik.
Ah....da var det på med brillene igjen ;)
Fikk briller forrige fredag, men det har gått overraskende bra synes jeg! Men kan bli kvalm innimellom jeg da. Øynene slapper av, og det er utrolig deilig å ikke bli så sliten i øynene. Men når jeg tar av brillene etter endt dag er jeg ofte kvalm.
3 uker med så vonde øyne! Da blir det slitsomme uker!! Jeg skal bare bruke de til tv og bilkjøring, orker ikke bruke briller hele tiden. Har operert begge øynene tidligere... Tenker kun å bruke briller ved behov! Men da blir vel kanskje øynene forvirra? Hm... Takk for svar forresten Kitt :)
Hadde jeg gjort det så hadde jeg vært risiko for meg selv og andre :P
tror det kommer ann på hvor dårlig synet ditt faktisk er.
Jeg går ofte rundt sjøsjuk en liten stund når jeg bytter styrke (ca. 1 ganger per år, sikker semi blind når jeg er 40! I tillegg til alle de andre rare synsfeilene mine).
Tilvenningsfasen er veldig individuell.
Jeg kjøpte dyre progressive briller for ca. 5 år siden som jeg aldri greide å venne meg til. Prøvde mange ganger, men klarer meg faktisk rimelig godt uten fremdeles. Det er bare vanskelig å lese ingrediensene på enkelte av matvarene jeg kjøper. Noen av dem er virkelig utstyrt med liten skrift.
Har lurt på om det var mer optikerens interesse å selge meg disse brillene enn genuint mitt behov.
Hei, er det noen som har forslag til gode lavkarbovennlige hvitviner?? Bør være veldig brukervennlig da jeg er generelt lite glad i vin, men fant ut at jeg kunne like den Loosen Rieslingen til 90kr (studentvinen....), men at denne hadde litt mye karber! Ville vært fint med forslag da jeg ikke vet NOE om vin! Helst ikke så fryktelig dyr heller!
hehe... Kommer an på styrken ja... Jeg har kjøpt meg briller pga at jeg plages med hodepine, og så har jeg litt svakt syn på øynene, - 0,25 på ene øyet og -0.75 på det andre. Så det går helt fint å ikke bruke briller, men pga skjeve hornhinner, så bør jeg bruke sier optikker. Men jeg blir så sliten i øynene av de, men har litt mindre hodepine. MEN, det var en feil på brilleglasset som gjorde at jeg hadde så utrolig vondt i øynene til å begynne med, NÅ er det rettet opp, så det er mye bedre. Men kjenner fortsatt at jeg blir sliten av å bruke de.
hm... Kanskje optikeren ville tjene noen ekstra penger ja... Hvem vet? Skulle ønske at vi alltid kunne stole på folk! Jeg mistenker også litt at jeg selv har blitt snytt ;) Dvs at jeg kanskje ikke burde hatt disse brillene. Er spent på om jeg blir bedre i øynene etterhvert!
Å bruke briller er gjerne en tilvenningssak. Jeg har en del mer minus enn deg, men også skjeve hornhinner. Slet mye med svimmelhet og hodepine i starten, men ble oppfordret til å holde ut, og etter et par uker var verden som ny! Nå klarer jeg meg faktisk ikke uten. Det gjorde jeg vel strengt tatt ikke før heller, har egentlig brukt briller siden jeg var ni, men økonomien har stått i veien i flere år. :o Så da gikk jeg rundt og så verden i tåke og overså kjentfolk på avstand, og lata som om det var greit. :p Etter jeg var tilvent brillene skaffet jeg meg linser, og bruker det litt om hverandre. Helt supert!
Gini Soave Classico 2012 er type lettdrikkelig og ikke gal med tanke på karbohydrater. Du kan jo også spørre på vinmonopolet. Jeg får alltid god hjelp når jeg spør der. :snill:
Jeg har en fettkul på skuldra som bare vokser og vokser. Nå har den passert seks cm i diameter, og jeg ble i fjor høst henvist til operasjon på Lovisenberg. Fikk brev i november/desember en gang om at jeg er godkjent for operasjon, men at jeg ikke er prioritert. Det skjønner jeg jo. :p Ikke livsfarlig, men mektig irriterende, både fordi den synes gjennom gensere, og fordi bh-stroppen gnager veldig på den. Men. Hva er egentlig vanlig ventetid? Kan jeg ringe og spørre om det er mulig å bli oppringt dersom det er en avbestilling?
Så fint at alt ordnet seg! Må smile litt, ser det for meg at du går rundt og overså kjentfolk... hehe...
Jeg vil egentlig ikke bli avhengig av de til vanlig. Jeg tok en laseroperasjon for noen år siden, som kostet 40 000 (!!!) og ble nesten bra. Jeg hadde - 5 i styrke, og nå er det 0,25 på ene øyet, og 0.75 på det andre. Men pga mye hodepine i det siste (som nevt tidligere) så prøver jeg nå briller. Men blir sliten i øya. MEN jeg skal gi det noen uker til, så får vi se... Tusen takk Photo for svar! Og lykke til videre med synet, og hils folka på gata, hehe ;) Ha en fin dag!
Ah, ser den. Jeg kunne godt ha tenkt meg operasjon, men kan ikke på grunn av hornhinnene og litt sånn ... :o
Ja, nå har jeg ingen unnskyldning for å overse folk lenger. :p Hadde et visst rykte på meg for å være overlegen, faktisk. Haha!
Men er det mulig at det er andre ting som gjør at du får hodepine? Nå vet jeg at det er vanlig i en sånn situasjon, men jeg for mitt vedkommende opplevde jeg aldri andre bivirkninger enn at jeg så himla dårlig, og slet veldig med fokus. Hadde aldri problemer med hodepine eller slitenhet i øye før jeg begynte med synskorreksjon igjen (men opplevde det som sagt under tilvenningen).
Jeg fikk for øvrig streng beskjed om å bruke brillene absolutt hele min våkne tid i fjorten dager, men fikk også tips om å etterhvert ta av meg brillene når jeg bruker pc og leser bøker, men førstnevnte går ikke. Selv om jeg sitter knappe halvmeter fra pc-en så går øye helt i kryss og tvers. Å lese på senga uten briller går derimot finfint. Skal visst bidra til at man opprettholder muskler i øynene. (Men dette vet sikkert f.eks. Lemen mer om enn meg).
Ring og mas! :) Det hjelper gjerne - særlig hvis du kan stille på kort varsel. Jeg fikk tilfeldigvis gastroskopi-time dagen etter da jeg ringte og avbestilte en time som ikke passet, de hadde nettopp fått inn en avbestilling og hun var lykkelig over å slippe en telefonrunde for å få tak i noen til dagen etter. :)
Ofte må man ringe... Mange plasser har så mange pasienter at de bare har tid til å prioritere de mest ivrige som tar initiativ selv. Eller så har man "falt ut av lista".
Evt kan du sjekke på fritt sykehusvalg om noen andre plasser har bedre kapasitet.
Je har et nytt spørsmål; jeg har en HP laptop 17 tommers skjerm fra 2007. Den bruker jeg ikke mer, så jeg tenker å slette all data og sende dem til en venn i Uganda. Hva gjør jeg da? Kan jeg formatere alt selv, utenom programmene?
Du kan utmerket godt ta laseroperasjon selv om du har skjeve hornhinner. Laseren korrigerer det også og/eller du kan få utført noe som kalles LRI i tillegg til selve operasjonen.
Pakker får jo real medfart, har mottatt postpakker fra utlandet (Nederland mest) som har vært sprukket og revnet og alt mulig. Dessuten er vel faren stor for at den "forsvinner" underveis dersom det på noen måte kan mistenkes å være en pc inni?
Jobben min innebærer en del håndtering av postsendt IT utstyr og jeg kan i høyeste grad bekrefte det! Det er helt utrolig hva de mister på veien, har til og med opplevd at et sending på flere tonn og 3m høyde forsvant sporløst på en direktebil :rolleyes:
Marella77: Om du skal sende den så pakk den ekstra godt og IKKE på noen måte la det være tydelig hva den inneholder.
Men det må da koste ganske mye å sende en såpass tung maskin ned dit? Betaler det seg virkelig ift hva de må betale for en tilsvarende (evt nyere) der nede?
7 år gamle laptoper får man jo slengt etter seg... Jeg kan nesten ikke se for meg at den er brukbar til noe omtrent. Om pakken veier 5 kg koster det 490,- å sende den og det blir fort dyrere.
Om det blir for mye styr og for dyrt å sende, så tar ungdomshuset Riverside på Grønland imot brukte pc-er, dersom du skulle ta turen til Oslo i det nærmeste (ser du bor på Østlandet).
Se her! Veldig bra tiltak for mange ungdommer som ellers har det utfordrende.
Jeg har fått beskjed av en salmaker/skredder, som fiksa ei gammal skinnjakke jeg har, om å smøre den inn med spenol for å myke opp skinnet. Men, er det viktig at det er akkurat spenol? Jeg har en tube Helosan som har gått ut på dato, kan jeg f.eks. bruke den?
Helosan går sikkert minst like godt hvis du ikke vil bruke den på tatoveringene. Grunnen til at han anbefaler Spenol er nok kun prisen. Mye fett for pengene...
Ettersom den har gått ut på dato, så er jeg usikker på hvor antiseptisk den er nå. ;) (Dessuten har jeg gått over til å bruke Bephanten på tattiser. Mye mer effektivt! :D)
Men, takk! Da prøver jeg! Dumt å kaste en halvfull, dyr krem!
Jah! Da har jeg smørt og direkte massert inn nesten hele resten av tuben, og jeg tror virkelig den jakka trengte det! Det ble absorbert superfort! Jakka er råfin, og antagelig fra syttitallet en gang ut fra snittet og stilen, men den var stiv og nesten umulig å kneppe, så nå er jeg spent på hvordan den blir. Idioten som eide den før meg har sprettet av lommene både de til å ha hendene i og brystlommene, så jeg fikk sydd på et par lommer i hoftehøyde, så selv om jeg fikk den gratis fra en byttefest, har jeg kostet på den noen kroner.
Hvor lenge bør den henge etter smøring, mon tro?
Sambo kjøpte i dag ei vinflaske fra Margaret River i Australia siden det er dit vi reiser på mandag. :heia: Men hvorfor begynner magen produsere magesyre bare jeg ser på glasset? Jeg ble kvalm og trasig, men etter et par titralac ble magen mottakelig.:D
Jeg smurte inn en Stressless i skinn med hudkrem en gang, og neste dag var den i alle fall myk og smidig og ikke klissete. Om den er klebrig i morgen kan du jo tørke av den med en godt oppvridd klut og la den henge en dag til;)
Jeg pleier smøre skinnjakkene mine med fett som er ment for sko. Smører det på og lar det trekke inn. Funker som fy og jakkene tåler både regn og fuktighet.
Jeg har erfaringer med at verdifulle pakker til Uganda forsvinner ja... desverre...
Ja, jeg tenker også at det kanskje er lurere å sende penger til å kjøpe en brukt pc der. Men min erfaring er at når jeg sender penger til et formål, så brukes de heller på andre nødvendigheter, som mat og husleie, som er forståelig.
I Norge får man det kanskje slengt etter seg, men ikke i Uganda...
Jeg trenger egentlig pc´n selv, så om jeg ikke sender den til Uganda, blir den nok hjemme her. Men jeg skjønner at de på ungdomshuset også trenger den ja, takk for tipset uansett :)
Er det sunnest for kroppen å ha minst mulig vann under huden som man får ved lavkarbokosthold, eller er det bra å ha litt mer? Eller har det lite å si siden det kun er under huden?
Erfaringer med Løplabbet Majorstuen kontra Grensen? Og hvilket av dem kan jeg forvente meg lengst ventetid på rett etter arbeidstid (for løpstest + kjøp av sko)?
Grensen er jeg iallfall veldig fornøyd med. Når det gjelder venting for løpetest så ring bort og spør. De ansatte har mest koll på når det er travelt i butikken eller ikke.
Takk. Da falt valget på Grensen. Super service og masse gode tips til nybegynneren meg :) Jeg dro litt tidligere fra jobb så jeg var der før kl 16, og da måtte jeg ikke vente så lenge. Rushet kom ikke lenge etterpå ;)
Noen som vet hvordan man får tilbake batterikapasiteten på mobilen når man har oppdatert til Android 4.3? Etter oppdatering må jeg lade 3 ganger pr dag, uten at jeg bruker telefonen til noe! Sambo hadde samme problem, han ga opp og byttet mobil. Trodde det var utbedret siden det er lenge siden han kjørte den update'n, men tydeligvis ikke...
Tipper det er noe som kjører i bakgrunnen av de der "nødvendige" appene. De der som man ikke får lov til å avinstallere :rolleyes: Jeg bruker Advanced Task Manager-appen og dreper alle apper med jevne mellomrom. Usikker på om det vil hjelpe deg, men du kan jo prøve (om du ikke har prøvd allerede )?
Jeg har prøvd den nøytrale steviaen (dråper og suketter) fra NuNaturals, men den har en vemmelig ettersmak, i alle fall dråpene. Er det noen som har prøvd en som ikke har det? Ikke en som er utblandet med noe kunstig, men rene saker? Drikker mye te og vil gjerne kutte ut sukettene, men klarer ikke teen helt uten søting. Gjerne også stevia-suketter, de fra NuNaturals løser seg ikke ordentlig opp så det blir litt pulver i slutten av tekoppen.
Hvorfor få rjeg strekkmerker nå? Jeg har aldri i mitt liv hatt ett strekkmerke, selv ikke under graviditete eller ved rask vektøkning. Men nå når jeg går ned får jeg det? :confused:
Er det Samsung Galaxsi 4, har nettopp hatt min inne til "reparasjon", måtte lade den hele tiden. Og var det for lavt batterinivå så slo den seg av.
Fikk vite det var et kjent problem med noen av disse batteri.
Har nå fått den tilbake med nytt batteri å lader nå 2 ganger i uken:eek:
Nja. Jeg vet at den siste androidoppdateringa er grunnen til dette problemet. Så jeg lurer vel egentlig på om det går an å nedgradere versjon, eller om det finnes patcher som bedrer feilen.
Det går an å flashe den og installere en eldre versjon ... Jeg fikk samme problem på min S2 og det var mediescanneren som hadde skylden. Den hang i scanning av en fil... Da jeg utelot den folderen fra scan så ble den snill igjen. Så det dere må begynne med er å finne ut hvilken prosess det er som trekker og så fortsette derfra.
Vaniljesteviaen fra NuNaturals er god, den bruker jeg i yoghurt og havregrøt og mere til, men den naturell-saken er ikke god. :nei: Bestilte 3 ulike flytende og 2 typer suketter fra Iherb bare for å teste. Koster jo ikke mange kronene. :)
Hm. Jeg har oppdatert til 4.3 og jeg har ingen problemer med batterikapasiteten. Jeg har Sony Xperia Z1. Men som smgj sier, finn ut hvilken program / prosess som bruker mye batteri.
Jeg hadde glemt å forandre passord på jobbmailen min...på mobilen, etter endring på server og dermed stod den og bootet og bootet for å komme inn på jobbmailen. Da jeg fikk ordnet det så holdt batteriet mange dager igjen.
Om jeg har hatt behov for å slette forhåndsinnstilte programmer, som man egentlig ikke kan avinnstallerere, har jeg først innstallert Go Launcher, og satt den som standard. Slettet det jeg ville ha slettet, og så avinstallert Go Launcher igjen. (Evt så kan man jo fortsette å bruke den launcheren i stedet for den innebygde om man ønsker det.)
Skjønner meg ikke på folk jeg. Hvordan klarer folk å komme seg til flyplassen i tide, sjekke inn, komme seg gjennom sikkerhetskontrollen.. men komme seg til gaten i tide klarer dem ikke? (var hele 5 min å gå fra security...)
To personer møtte ikke opp til avgang, vi ble forsinket da de måtte finne de to koffertene og ta dem av flyet. Vi landet 20 min forsent, og jeg kom ut 5 min forsent til toget mitt. neste gikk to timer senere. passe arg....
Min søster og jeg var på sightseeing på Island for 10 år siden, busstur må vite. Guiden var en herlig dame i 40-50-årene og ved Gullfoss var det et yngre par som ikke var tilbake i bussen i tide. Åsta (guiden) kommenterte ytterst syrlig over mikrofonen i bussen - "De er antagelig i souvernirkiosken, jeg håper de kjøper seg nye klokker!" :lol: Hun var helt fantastisk! Vi lo så vi gråt på hele turen, de fleste andre passasjerene var sjokkskadet og sa ikke et ord. Min søster spurte henne underveis om alle guidede turer var som dette og da var svaret et tørt - "I don't know, I've never been on a guided tour." :D
kremt Jeg har nesten klart å gjøre det selv. Jeg hadde en mellomlanding på ca 2 timer og var på vei til "sentrum" av flyplassen for å finne ut hvor neste fly skulle ta av fra. Det stod ingen gate enda, så da jeg fant noen gode stoler i nærheten så satte jeg meg ned dit og begynte å lese og tenkte at når klokka var en time før flyet skulle ta av, så skulle jeg begynne å sjekke gaten. Satte på alarm. Tiden fløy og så gikk alarmen. Jeg gikk og sjekket skjermen og hadde blinkset med klokka! Ny tidssone og hadde stilt klokka feil... Eller det vil si at mobilen hadde stilt klokka automatisk og så hadde jeg stilt den en time bakover i tillegg... Så "en time før avgang" var nå plutselig 0 minutter før avgang. Iiik! Det stod closing på min gate. Jeg sprang og sprang i noe som føltes som flere kilometer og hørte at de ropte i høytalerne at jeg måtte komme til gaten ellers tok de ut bagasjen min. Jeg kom frem til gaten med kun noen sekunder til overs. De hadde allerede tatt ut bagasjen min, men de snille folkene i gaten stod og signalerte til folkene med bagasjen at de skulle ta den inn i flyet igjen. Phew!
Jeg har fått noen små blemmer som er steike vonde på magen og i ansiktet :eek: Noen tips om hva det kan være? Det ligner litt på insesktbitt, men er ikke det. Oppstår som en kvise-lignende prikk men går over til rødlilla blemme veldig raskt. Størrelse med 2 knappenålshoder ca.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.