< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

vaskeklut sa for siden:

Jeg har ordna så paypal trekker direkte fra bankkontoen min, jeg. Men jeg husker selvsagt ikke hvordan jeg gjorde det :rolleyes:

TrillTrall sa for siden:

Egentlig er det like greit at det tar 2-3 dager, jeg kan vært i overkant impulsiv innimellom... :o

Sanney sa for siden:

går direkte hos meg og. men det er fordi at jeg har lagt inn visakortet da, ikke sånn at jeg overfører fra banken til paypal. sjelden jeg handler på ebay da, bruker amazon mye mer...

Photobscura sa for siden:

Ok, takk! :)

Lillemy71 sa for siden:

På ebay selges både brukt og nytt. En del har opprettet egne butikker på ebay og kan derfor selge billigere enn de som har butikklokaler.

Det vil som oftest stå ved varen hva frakten er for den spesifikke varen. Ikke alle sender til Norge og noen har variabel porto slik at man må sende en forespørsel på hva porto blir før man evt byr på/kjøper varen.

Finner du alt du vil ha hos en selger kan du kjøpe alt under ett og be om å få en samlefaktura (request total), som oftest får du da gode rabatter på frakt. Ebay har også en funksjon der man kan legge varer i handlekurven selv om de er fra forskjellige selgere og betale alt under ett dersom man bruker paypal.

Mange selgerer godtar kun betaling via paypal fra utenlandske kjøpere. Paypal er trygt og man har en del garantier dersom noe skulle gå galt med kjøpet, slik at man kan klage og få penger igjen eller ny vare. Det er bare å gå inn på paypal og opprette konto og legge inn de opplysningene og betalingsmetode du foretrekker.

Jeg har handlet på ebay i mange år og aldri hatt problem, men vær forsiktig. Se på hvor mange "stjerner" (positiv feedback) en selger har, om de er "top-rated" og ikke minst klikk deg inn på feedback og se hva andre har sagt om selger og varer. Tenk også litt på hvor varene sendes fra, spesielt dersom det dreier seg om noen form for kosmetikk, er det i fra asiatiske land er sjansen for at det er fake ganske stor. Gjelder det merkevarer (som f.eks LV, Louboutin m.m.) og selger har flere i ulike størrelser, er sjansen for at det er fake ganske stor. Er du usikker send alltid en mail med dine spørsmål til selger. De som er seriøse svarer, etter min erfaring, ganske raskt og skikkelig på dine spm.

Ellers gjelder jo 200 kr grensen for toll/momsfritt kjøp herifra også. Noen selgere er villige til å skrive en mindre verdi på pakken enn det du har betalt, for at du skal slippe toll men ikke alle. Noen gjør det automatisk, andre må du sør om de vil gjøre det.

Lykke til med handelen.:)

vaskeklut sa for siden:

Jeg har tenkt å bruke et tomt cocosa-glass til noe, og vil derfor fjerne etikett og lim. Jeg har fått vekk etiketten, men det "#¤%#& limet sitter som limt (he. he. he. :D )! Varmt zalovann virka ikke, ei heller neglelakkfjerner med aceton. Jeg har ikke plasterfjerner og har ingen planer om å kjøpe det. Hva annet kan jeg ha hjemme som fjerner? Hjelp! :hjelp:

silje21 sa for siden:

vet ikke om dette funker på cocosa-glasset ditt, men verdt et forsøk?

www.dinside.no/875375/derfor-er-majones-et-vidundermiddel

Majones! <3

Kanskje sa for siden:

Takk for svar om Ebay :-)

Lurer på en ting, hvorfor er det slik at noen sider "henger fast" når man prøver å klikke på tilbake pil knappen? Jeg søker med Google, og da hender det noen ganger at siden jeg åpner ikke vil slippe meg tilbake igjen til Google. Den bare åpner seg gang på gang når jeg klikker.
Hvis jeg trykker sakte og holder litt på tilbakepilen, kommer listen over sider jeg har besøkt opp, og jeg kan velge å gå tilbake til Google. Det er eneste måten å gjøre det på, og det virker litt rart synes jeg . Bruker Explorer.

TrillTrall sa for siden:

Det er nok lagt inn en eller annen kode eller noe på siden, funker som regel når man dobbelklikker fort etter min erfaring. Fryktelig irriterende.

Lillemy71 sa for siden:

Eller rett og slett gni det inn med vanlig matolje. Rubb den godt inn i limrestene og lad et stå en stund. Vask godt med zalo eller oppvaskmaskin. Har brukt det med stor hell på diverse glassvare det det er rester fra pris- og merkelapper.

Lemen sa for siden:

Vil anta at også rødsprit vil fungere til å fjerne limrestene. Må nok gnikke litt med det også, men har god erfaring i at det fungerer på gjenstridige limrester etter en veldig klissete prislapplim vi har på jobb.

vaskeklut sa for siden:

Jeg forsøkte majones-trikset, siden jeg ikke har rødsprit og ikke ville kaste bort den svindyre cocosaen min på dette... Og, det virka! Måtte gnukke litt med en svamp i varmt såpevann for å få vekk det siste, men ellers var det helt fabelaktig :ja:

Julie sa for siden:

Men hva er det i majonesen som får det til å løse seg opp, da?

TrillTrall sa for siden:

Matoljen vil jeg tro. :)

vaskeklut sa for siden:

og eddik. eddik har en tendens til å løse opp ting.

silje21 sa for siden:

supert at det funka :D

Lava sa for siden:

Hva tar man på brannsår, blemmer, når aloe vera
planten er tørr??
Svir som bare pokker, har vært under kjølig vann lenge!

Kanutten sa for siden:

Prøv tannkrem. Funker utmerket! Ellers er naturell yoghurt noe jeg brukte på ungene da de var små.

smgj sa for siden:

REMA har en god aloe-gel. Og stell bedre med planten! ;)

Zillah sa for siden:

Lavendelolje eller lavendelgele hjelp også, om du har det.

Julie sa for siden:

Finnes det et norskt ord som tilsvarer verbet "to interact (with)"?

vaskeklut sa for siden:

Samhandle? eventuelt samarbeide?

Sanney sa for siden:

oppbevaring av kokte egg i kj;leskap, med eller uten skall?

Orkide sa for siden:

Uten skal, er skallet på blir de grønne i plomma.

Sanney sa for siden:

jaja, f[r ha gr;nne egg da xD

milena sa for siden:

Bare en ting, tannkrem føles kanskje godt i øyeblikket. Det kjøler ned og føles godt, men tørker ut huden og kan gjøre brannsåret verre. Yoghurt har jeg bare gode erfaringer med.

vaskeklut sa for siden:

I tillegg inneholder tannkremen ofte en del bakterietyper som man helst ikke vil ha i en ev. rift... Ikke sånne gode bakterier som yoghurten har.

vaskeklut sa for siden:

Det blir ikke mine? :confused:

TrillTrall sa for siden:

Hvis de avkjøles fort etter koking så blir de ikke grønne, dersom de ligger i kokevannet eller ikke avkjøles raskt blir de grønne. Så legg eggene i kaldt vann et par minutter etter at du har tatt dem opp av kokevannet, da blir det neppe grønn plomme.

Hvis du skal spise med en gang og ikke vil ha dem kalde holder det med rundt 20 sek i kaldt vann, da løsner skallet lettere.

Sanney sa for siden:

nei, dem var ikke grønne idag. men jeg kjølte dem ned i kaldt vann når de var ferdigkokt.

Kanutten sa for siden:

Hva gjør man når man har en pode som er blitt 16 år som begynner på videregående og som gjerne vil holde styr på stipendet sitt selv når han ikke har bankkort?? Ikke får han bankkort heller for faren vil ikke signere de papirer som er nødvendige. MÅ han virkelig få utbetalingskort? Fortidsgrums...

Og hva skal til for å få faren bort fra delt ansvar slik at jeg alene kan fikse kort??

vaskeklut sa for siden:

Kanutten: opprett en konto i hans navn som han kan gå i banken og ta ut pengene fra?

Kanutten sa for siden:

Det er jo nettopp det som ikke går. Jeg får ikke opprette noe som helst med mindre faren sier at det er ok..... :(

TrillTrall sa for siden:

Hmmm... Kan han få pengene på utbetalingskort slik at du setter dem inn på en konto du oppretter i ditt navn og som han disponerer kort på? En konto som ikke kan overtrekkes og sånt. Om pengene kan rett inn på en konto i et annet navn enn han vet jeg ikke, men via utbetalingskort er jo saken grei (men tungvint).

streber sa for siden:

Så rart, jeg har opprettet bankkort for mine jenter, med stefar og min sin underskrift i 2 ulike banker:confused: Far har ikke vært involvert
[size=3][/size]

Kanutten sa for siden:

Vi har delt foreldreansvar. Det er det som skaper trøbbel...

Carisma sa for siden:

Kreve at faren kommer opp med en god løsning ellers trekker du ham for forliksrådet?

Kanutten sa for siden:

Haha! :o Hadde det vært så enkelt.

Carisma sa for siden:

Forliksrådet eller en annen meglingsinstanss er faktisk en reell løsning når to parter ikke samarbeider. Det er sånt de er der for.

Kanutten sa for siden:

Han er ikke interesert i megling. Han bryr seg ikke om ungene; de har ikke snakket sammen på over to år. Om MEG snakker han i allefall ikke med. Gaver etc forekommer ikke. Han ringte ikke podene da de fikk diagnosen ms og asperger. Vi eksisterer ikke så hvordan/hvorfor megle da??

Lillemy71 sa for siden:

Nå virker ihvertfall Forliksrådet sånn at dersom man får en sak imot seg er man pliktet til å stille, siden dette er den laveste instansen i norsk rettssystem. Forliksrådet er dog ikke riktig for deg ettersom de ikke megler i familiesaker (utenom økonomisk forlik ved samlivsbrudd). Muligens NAV eller slikt kan hjelpe til?

Dette høres ut som en vond sak og jeg føler med deg (og barna dine) :klem:

Noen foreldre må sloss med nebb og klør for å få delt ansvar mens andre har delt rett og allikevel ikke bryr seg om barna. Må jo være fælt for ungene også og ha en far som ikke bryr seg, selv om de kanskje ikke gir noe uttrykk for det akkurat nå.

Kan du prøve å skrive et brev til han og gi uttrykk for at det kanskje er like greit at du har foreldreretten alene, siden det blir så vanskelig med slike offentlige ting som pass, bankkort m.m.? Eller vil det i såfall gå rett i søppla? Er det mulgihet for at et slikt brev, gjerne med en antydning om at du tar saken videre til advokat hvis han ikke samarbeider kan få han på gli?

Dessverre tror jeg eneste måten for deg å prøve dette på (dersom eksen ikke kan snakkes til) er å gå til en advokat og gå til sak der du krever full foreldrerett. Har en venninne som gikk igjennom det og det er utrolig vanskelig for det skal liksom være barnets beste og ha mest mulig kontakt med begge foreldre. Tror nok en advokat er den beste til å hjelpe deg her og svare på om du har en sjans for å få eneretten.

Lykke til videre. Håper det ordner seg til det beste både for deg og barna :klem:

Kanutten sa for siden:

Tusen takk for svar Lillemy, men jeg har prøvd advokat. Eksen er i sin fulle rett til å nekte bankkort og det skal visst mye til før foreldreansvaret fraskrives. Men jeg fant i dag en eldgammel konto som ble opprettet på poden da han var liten. Jeg skal dra til den banken i morgen og spørre om den fremdeles er operativ for da kan det kanskje gjøres noe med den?? :meditere:

smgj sa for siden:

Nå ble jeg skikkelig glad for å kunne bidra. :)

Kanutten sa for siden:

Som skrevet ville ingen av bankene jeg snakket med ville innrømme denne endringen før jeg refererte til linken din. Men da bankene ringte meg tilbake sa de at de ikke har innført det! :eek:

Mail er sendt til forbrukerrådet. :D

smgj sa for siden:

Høh. Vel. Det ordner seg nok, tenker jeg.

Kanutten sa for siden:

Hvis det blir fokus på det noe sted kan du tenke for deg selv at du startet det. :p Refererte til en bekjent av meg skjønner du. Æres den som æres bør hvis de tar tak i det. :ja:

Veronicakar sa for siden:

Jeg lurer på om nøtter er ett "bedre" alternativ til helgesnopet?

vaskeklut sa for siden:

Ja, men i begrensede mengder.

Lillemy71 sa for siden:

Hvis du med helgesnop mener sjokolade, smågodt fullt av sukker og potetgull, vil jeg si et høyt og rungende JA. Pass bare på at enkelte nøtter har mer (mye mer kh) enn andre.

I tillegg finnes det en del "lovlig" snop man kan lage selv, dersom du trenger erstatninger for å unngå sprekker, du finner oppskrifter på mye godt her inne. Bla.a Bounty, karameller, brownies, osteknekkis m.m.

Jeg lurer også på hva deres favoritt lørdagssnop er! hihi

vaskeklut sa for siden:

Et par glass rødvin og eller noen ruter mørk mørk mørk sjokolade. Men jevnt over bruker jeg ikke å spise snop i helgene lenger.

Appelsinpiken sa for siden:

Jeg elsker 70%-sjokoladen med mint. Den smaker som after eight! :cool:

Lillemy71 sa for siden:

Bacongull fra Maarud, et par ruter Cavalier Stevia og et glass Pepsi Max :)

Spinnerette sa for siden:

Hjemmelaget Bounty er helt vanvittig godt!
Og om man er glad i salt snacks, er det utrolig godt å koke hasselnøtter og mandler i (svært) saltet vann, så tørke dem i ovnen med litt olje og ekstra salt på.

..Ble sulten, jeg nå.. :o

Donkea sa for siden:

Scenario: Holder på å dø av sult, og står utenfor Rimi/Rema/Ica som er det eneste stedet med mat tilgjengelig i mange mils omkrets. Jeg går inn. Hva kan jeg spise "rett fra hylla" (som er "lovlig" lavkarbo) for å ikke svime av ;) ?????

Annala sa for siden:

Da jeg opprettet sparekonto til barna mine skrev jeg på "arket" at jeg var alene med de, for at pappan ikke skulle ha tilgang. Vi var sammen den gangen, men jeg var redd for at han bare skulle "låne" hvis han visste om kontoene. Dette er jo 18-19 år siden, så husker ikke detaljene helt. Bare vet at det var ett slags avkryssingssted som gjorde at han ikke "hadde no med det"....hehe

Dette er kanskje umulig for deg å få til hvis du allerede har hatt endel dialog med banken, men tenkte jeg ville skrive det. Banken spurte aldri noe mer ang dette, tror ikke de tenkte over det engang. Vi har også alltid hatt delt foreldreansvar. Skrev under eget skjema den gangen barna ble født siden vi aldri var gift.

Lykke til, håper det ordner seg :) I dagens samfunn "Må" man jo snart ha kort.

Ps: Tror ikke du kan endre delt ansvar uten at pappan skriver under på det. Meeen, hvis han er så lite interessert i barna hadde jeg nok spurt han om han ville. Med fare for at jeg tar feil her..... Selv om han skriver "fra" seg delt foeldreansvar, slipper han ikke unna evt bidragsplikter tror jeg.

Annala sa for siden:

Kyllinglår, karbonader, ost og feks spekeskinke, tomat, oppskåret salat, baconsvor ;) Variasjoner av dette? Sikkert mye mer, men hjernen er ikke helt med kjenner jeg :p

vaskeklut sa for siden:

mat? bare be om grønnsaker eller noe i stedet for risen/nan-brød.

Rin sa for siden:

Du skipper ris og nanbrød, og leser menyen og velger en rett som ikke består av kikerter eller inneholder rosiner eller er basert på mango. Det pleier å være ganske enkelt å finne ut av. :) (Men hva som er "lov" er jo avhengig av hvor streng du er på restaurant. Jeg pleier ikke å gråte over at de fleste jevner sausen med maisenna, men siden jeg reagerer veldig negativt på gluten, pleier jeg å spørre og mase for å få bekreftet at det ikke er hvetemel involvert.)

Lava sa for siden:

Ser du har fått mange svar, men her er hva vi gjorde; jeg laget en ekstra konto til meg selv, og fikk bankkort til den, som sønn brukte. Her er ikke problemet at far ikke samarbeider, far døde i 2007 og dette var pga de pengene han noen ganger fikk overført fra formynderiet, og jeg ville ikke blande dem med mine egne. Nå er han 18 og vi skal ordne skikkelig bankkort på mandag til ham.

Mitt spørsmål: Har vært bortreist hele uken og kommer hjem til en kattunge som virker hard og stor i magen.. De har ikke vært alene, sønn har vært her.
Katten virker ok, men har jo bare vært hjemme noen timer, han er veldig kosete og fiiiser på meg! :p
Skal nok se det an og evt ringe dyrlegen på mandag. Han har hatt litt trøbbel med magen før og blitt sjekket opp. Fikk ekstra ormekur og slikt.
Er det kanskje noe jeg kan gi ham å spise som er ekstra bra for magen?

Kanutten sa for siden:

Det har fikset seg!! Fikk kort via Skandiabanken!

elien sa for siden:

Vi har kjøpt noe hos dylegen som heter ZooLac.
Det er etter som jeg forstod innhold med Biola lignende bakterier.
Vi har brukt det ved diaré hos katten vår

Tror også den er å få kjøpt på apotek, vis det er lettere tilgang på apotek
vs dyrelege kontor nå i helgen

BenteR sa for siden:

Hva slags mat får katten? Har den for eksempel fått melk av sønnen din mens du var borte? Mange tror katter trenger melk, men fakta er at de aller fleste katter ikke tåler melk.
Ellers tenker jeg orm.
Nå aner jeg ikke om du ga tre-dagers kur med panacure sist, hvis du ikke ga det anbefaler jeg og gi en tre dagers kur. Det er det eneste som tar både egg, larver og voksne dyr. Enkelte ormekurer tar bare de voksne ormene og da er eggene snart klekte og så er det på an igjen.

Lava sa for siden:

Katten har ikke fått melk, den spiser mat for kastrerte katter, og har fått alt ekstra orme ditt og datt, fra Veterinær.

Fikk litt "hull" for jeg gav litt våtfor.. han har basjet 2 ganger :p

smgj sa for siden:

Jeg synes du skal seende en mail til de bankene du snakket med før og si at deres holdninger har rekruttert skandiabanken en ny kunde.... :cool:

Finnes det noen steder i Oslo sentrum man får kjøpt skikkelige rottefeller?

Carisma sa for siden:

Jernia pleier å ha

TrillTrall sa for siden:

Har ikke du katt? ;) Obs har i alle fall hatt vet jeg.

Ah. Takk!

Det er rotter i kjelleren her, og jeg slipper ikke ned katta dit. Dessuten så er ikke katter flest særlig glad i fange rotter, fordi de blir syke av å spise (på) dem.

Finnes ikke Obs i Oslo sentrum. :o

Jeg må rydde ut kjellerboden hvor alt er halvveis oppspist av rotter, og få opp et hyllesystem, men skal det være til noen nytte, må jeg nok også sette opp feller ... Huseier er satt på saken, forsåvidt, men ingen vil ha rottegift der nede, så jeg aner ikke hva de kommer til å gjøre, så da fikser jeg sjøl! Skikkelige rottefeller dreper i alle fall fort.

Marella77 sa for siden:

Hei! :) Jeg har et FACEBOOK spørsmål. På innboksen min får jeg mail fra venner. Men under innboksen får jeg også mail fra "annet". Der får jeg mail fra forskjellige som skriver til meg, som jeg ikke kjenner. Det står ofte sånt smiger som at jeg er fin og at de vil bli kjent med meg og sånn... fra gutter. Jeg går på profilen dems, og ser noen bilder men ellers er veggen låst. Spørsmålet er; Er dette mest sannsynlig spam? Virus? Skjer det noe når jeg trykker på deres profiler? Noen som vet noe om dette?

Jeg åpner aldri ukjente mail på gmailen min, eller på hotmailen, for da vet jeg at det er spam. Men er det også sånn på facebook? Eller er det noen som har sett bilde av meg via venner som har lyst til å bli kjent?

Carisma sa for siden:

Det er menn som er ute etter å få seg noe... De sies at en av ti slike funker, så de som er desperate nok sender slike til alt som ser ut som et hunkjønn... :cool: det kan nok være eninnimellom som faktisk har hensikter som tåler dagslys, men dessverre er det et fåtall. Og du ser om dere har felles venner ved å holde musepekeren over profilen deres.

Donkea sa for siden:

Enda et spørsmål om stevia. Jeg vil ha Stevia i pulverform og muligens flytende. Hvor får jeg tak i det i vanlig norske dagligvarebutikker? Man får jo alt på nett, men jeg lurer på om dette finnes i dagligvarebutikker...

vaskeklut sa for siden:

Ikke i ren form, det meste er utblanda om man får det på Rema eller Meny (der jeg har sett det). Helsekostbutikker har som regel, Life har i hvert fall!

Donkea sa for siden:

Hva er de "urene" stoffene i Stevia fra Rema? Bare ting som er tilsatt for å tynne ut Stevia? Er det noe jeg som lavkarbo-person trenger å "bry" meg om?

vaskeklut sa for siden:

Ofte er det sukralose i billigutgavene for å drøye og for at det ikke skal bli like søtt som stevia er i seg selv. Blant annet. Det er et søtningsstoff som brukes i f.eks cola light og splenda om jeg ikke huskee feil. Om du trenger å bry deg er helt opp til deg. Kommer egentlig an på hvordan du stiller deg til bruken av sukralose. Det er flere tråder om søtstoffer inkl sukralose på forumet som du burde finne om du bruker søkefunksjonen. Så får du danne deg din egen mening på om det er greit å bruke eller ikke. Ingen andre her kan si om det er feil å bruke eller ikke, det er opp til hver enkelt. :)

Cola Light bruker ikke sukralose lenger, men aspartam ... :o Splenda er et merkenavn og er sukralose. Sukralose er meget enkelt forklart klorbleket sukker, noe som gjør at kroppen ikke i særlig grad kjenner det igjen som karbohydrater.

Det jeg har sett på dagligvarehandler er vel så vidt jeg husker enten sukrin+stevia, eller så er det canderel (som vel i hovedsak er aspartam)+stevia. Husker ikke helt, men det er en liten pose med bl.a. grønn dekor.

TrillTrall sa for siden:

Huseier bør ta kontakt med et firma som utrydder skadedyr, de setter ut "rottefeller" med gift, men det er ikke mulig for unger eller katter og større dyr å komme til giften. Høres temmelig utrivelig ut med rotter i kjelleren, skjønner godt at du er ute etter rottefeller ja. Usj.

De fikser det nok, men jeg tror ikke de skjønner hvor mye det er snakk om. Uansett, om det kommer noen fra noen skadedyrkontroll, kommer nok nye rotter til å finne inn på en eller annen måte. Det er vel bare pottetett en gård fra 1890 kan bli ...

synsegulla sa for siden:

Jeg vil tro at du kan kontakte anticimex og få kjøpt av de.

Marella77 sa for siden:

Tusen takk for svaret ;) er bare redd for om jeg får virus på maskinen ;)

Takk for tips! :)

Julie sa for siden:

Jeg har vurdert å begynne med tlskudd av D-vitamin da jeg er veldig lite ute i solen og har det med å bli ganske deppa om vinteren (og nå blir jo dagene etter hvert kortere), men jeg lurer på hvor store doser jeg bør/kan ta?

Jeg har tenkt å bestille fra iHerb og vet at man ikke får ta inn veldig store doser når man bestiller fra ikke-EU land, så om noen hadde giddet å linke til en de anbefaler eller synes ser bra ut så hadde det vært supert! :)

Julie sa for siden:

Takk for kjapt svar, langaard!

Ser de har doser fra 400-1200 IU: hvor stor dose hadde du anbefalt? Så jo på iHerb-tråden at noen hadde fått doser på bortimot 5000 IU gjennom tollen (selv om det egentlig ikke er lovlig i Norge), så 1200 IU går kanskje bra?

langaard sa for siden:

Vi tar 5000iu:)

Julie sa for siden:

Okei, supert, takk! Men kan jeg da gjøre det slik at jeg bestiller de på 1200 IU og så tar f.eks. fire kapsler (eller hva-det-nå-skulle-være) daglig? Og kan jeg isåfall ta alle samtidig eller bør jeg spre dem utover dagen?

langaard sa for siden:

bigvits.co.uk/products.asp?cid=68 Anbefaler denne, en kapsel hver morgen:)

Julie sa for siden:

Hm, jeg blir bare sendt til den første siden du linket til (den som viser en oversikt over tilskudd med doser fra 400-1200 IU).

HØHØ. Ikke døm meg nå men jeg leser Matrevolusjonen for øyeblikket, og flere steder på nettet nevnes det "ekte feit smør"..
Hva er egentlig ekte smør?
Bremykt og brelett er fyfy, generelt bare bordsmør da? er melange margarin ekte smør?

Forvirra.no :D

Julie sa for siden:

"Ekte smør" = meierismør (og setersmør, tror jeg)! :)

Bremykt, Brelett, Melange o.l. er IKKE ekte smør! :p

Tusen takk for oppklaringen! :D
Har brukt ganske mye melange i tro om at det var "ekte" smør. hah.
Hatt stabilt vekttap på 1kg i uken, men kaaanskje det hjelper å bytte til "ekte" smør! hehe!

vaskeklut sa for siden:

Er det margarin er det ikke smør...

Så da er Bremykt godkjent for ett generelt lavkarbo-kosthold? (sett bortifra personlige kh-grenser)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.