Kitt sa for siden:
Ta av hamsen og kast dem i fryseren! :)
De vil jo få en helt annen konsistens når de tines opp igjen men kan like fullt brukes til mye!
Kitt sa for siden:
Ta av hamsen og kast dem i fryseren! :)
De vil jo få en helt annen konsistens når de tines opp igjen men kan like fullt brukes til mye!
Sanney sa for siden:
regner med at hamsen er det grønne greiene?
Kitt sa for siden:
Jepp! :)
TrillTrall sa for siden:
Det kan du, men jordbær er det eneste bæret jeg ikke fryser i hel tilstand siden jeg ikke synes de blir gode i det hele tatt når de tines igjen. :( Rør dem med litt søtstoff og lag syltetøy og frys kanskje?
BenteR sa for siden:
Jeg fryser jordbær. Har jordbær i hagen, så hver sommer havner mellom 60 og 80 kilo jordbær i fryseren for så og bli fortært om vinteren.
Jeg bruker dem f.eks. i smoothie, eller bruker stavmixeren på dem når de er halvfrosne for og bruke "de rørte bærene" enten som en dessert sammen med blanding av CC og pisket fløte eller på vafler eller i kaker etc.
Så lenge bærene som fryses ikke er overmodne eller dårlige, så blir det topp kvalitet og smak selv om de har vært i fryseren.
Og bruke frosne bær til pynt er derimot ikke noe, fordi utseendet og konsistensen forandres etter en tur i fryseren.
Sanney sa for siden:
hadde ikke tid til sånt, jeg skar opp mesteparten og heiv det i frysen. så får jeg se hva som skjer om 3 uker :p
Photobscura sa for siden:
Det var noen her (Smgj?!) som anbefalte en gratis mobilapp for å holde orden på syklus! Noen som husker hvilken det var snakk om ?
Cyan sa for siden:
OvuView :)
Thænk ju!
Og en ting ... Jeg har installert chrome nettleser på mobilien, og skjønner ikke hvordan jeg skal stenge nettleseren når jeg er ferdig (eller en del andre aktive programmer for den saks skyld) når jeg er ferdig uten å bruke oppgavebehandling (eller, task killer som jeg installerte nå). GÅR det? (Jeg har en samsung galaxy).
Cyan sa for siden:
Lukk fanene (ikon øverdt til høyre) og trykk tilbakeknappen på telefonen (den nederst til høyre) til du er ute. Alle programmer lukkes forøvrig ved å trykke tilbakeknappen på telefonen til du er ute, men noen ganger er det så mange trykk som skal til at det er kjappere å ta det i oppgavebehandling.
Jeg har en vane for hver gang jeg legger fra meg telefonen på å holde midtknappen inne (kommer da til oppgavebehandling) og tømme ram. Da lukker du alle programmene i en smell og sparer strøm.
Aha! Å, det er så mye å huske på! En ting til. :p HVORFOR spør facebook på mobilen min meg hver gang jeg logger på om jeg skal synkronisere kontakter? Jeg vil jo ikke det, og skjønner ikke hvorfor jeg liksom skal det heller. Går det an å få vekk dette, sånn at jeg slipper å svare på det hver eneste gang jeg logger inn? Ikke at jeg kommer til å bruke facebook på mobilen SÅ mye, men jeg irriterer meg over alle unødvendigheter. :pCyan sa for siden:
Ja, det må du faktisk gjøre i innstillingene på mobilen under kontoer tror jeg (er lenge siden jeg gjorde det). Der er det en innstilling for synkronisering. Slå av skiten, det er skikkelig irriterende :p Da jeg fikk min første smartphon ble både mail og facebook synkronisert, samt at den vist både sim-kort kontakter og de som lå på telefonen, så kontaktlista hadde typ 3-4 ulike oppføringer per pers. :rolleyes:
Hmmm ... Prøvde nå, og inne på kontoer under innstilling står det at synkronisering er deaktivert, men den spør samma eff når jeg logger inn. Og jeg ser ingen andre alternativer når jeg leter heller ... Jeg vil jo ikke være pålogget facebook på mobilen hele tiden, liksom. Så rart!
Leser og leser i manualen uten å finne noe klart svar. For å sende mms må jeg tydeligvis ha på mobilnett og dataroaming, men jeg foretrekker så langt å slå av wifien når jeg ikke bruker internett på mobilen av batterihensyn. Kan jeg ha på mobilnettet, som jo trekkes fra min regning ved bruk, uten at jeg blir trukket for noe annet som surrer og går? Og er det noen måte å stille inn sånn at det er gratis wifi som brukes automatisk når jeg går på nettet, eller må jeg stille det inn manuelt for hver gang for å ikke risikere å tømme kontantkortet mitt? Om noen skjønner hva jeg mener. :p
Glem det. Fant ut av det! Jeg må tydeligvis aktivere mobilnettet (pakkedata) hver gang jeg både skal sende en mms, og tydeligvis også når jeg mottar en. Teit. :cool:
amritam sa for siden:
Merkelig. Jeg har som regel pakkedata avslått, men jeg kan da både sende og motta mms likevel (Galaxy Note).
Mulig det ikke funker på S II?! I hvert fall det som sto på flere foraer jeg leste på da jeg prøvde å finne ut av det. Innmari irriterende!
vaskeklut sa for siden:
nei, slik er det med vår. jeg tror det er endra i senere versjoner. er det sånn godt gammeldags kontantkort du har eller har du abonnement med beløpssperre (ellerhvadetnåheter) - for om du har et abonnement an du kjøpe til en tjeneste som gjør at du kan bruke X GB pakkedata for X kroner. jeg har 1GB i mnd (39,- på mitt abonnement) og har alltid pakkedata påslått - kommer aldri noe utenfor for min del.
Har bare kontantkort, gitt. :)vaskeklut sa for siden:
janei daaa...
TrillTrall sa for siden:
Det må jeg på min LG 500 også ellers flyr kronene fort ut. Irriterende i grunnen.
Da får jeg bare bruke den ekstra kalorien det koster meg å slå på pakkedata hver gang jeg sender eller mottar mms. :p
Supera sa for siden:
På min HTC kunne jeg velge mellom å oppdatere kontaktene jeg hadde på mobilen eller å synkronisere helt. Jeg valgte å oppdatere kontaktene jeg hadde og det den da gjorde var egentlig å laste ned facebookprofilbildene deres. Finfint. :snill:
vaskeklut sa for siden:
oi, huff. pass på så du ikke overanstrenger deg :p
Ja, ok. Men det er jeg ikke særlig interessert i. :)
Går nok bra. Når jeg tenker meg om så er det så ikke mye mms-ing lenger, heller.
Lemen sa for siden:
Du skal ikke vurdere å endre til abbonement da, Photo? Mitt (djuice M) er f.eks slik at jeg kan ringe, sende sms og sende mms ubegrenset (eller, inntil 40000 hver av sms/ringeminutter/mms) og så 1000 mb data. Jeg bruker data ganske mye, slår den aldri av, og går nesten aldri over 1000 (kobler selvsagt på wifi hjemme). Dette koster 199,- pr mnd, og regningen er aldri over dette, med mindre jeg har vært i utlandet/ ringt til spesialnumre. Du må da bruke mer penger på kontantkort pr mnd?
Sanney sa for siden:
hehe, jeg vurderer å bytte til vanlig regning istedenfor fastprispakke med 150 sms/minutter/data... jeg bruker knapt halvparten, og 1/3 regninga mi er sms til utlandet siden det ikke regnes som gratis sms..
vaskeklut sa for siden:
Ikke nødvendigvis. Ikke alle som bruker et kontantkort hver mnd - flere jeg kjenner som nesten aldri fyller på sine ;)
Jeg bruker kanskje 150-200 kr i måneden på kontantkort. Ingen storforbruker av mobile tjenester, egentlig. :) Kommer nok ikke til å få abbo med det første.Lemen sa for siden:
Alle må jo vurdere sine behov. :) Jeg synes det er godt å kunne ringe og sende sms'er uten å tenke på at det koster penger, og det har ført til at jeg har begynt å ringe mer igjen. :)
Et alternativ til deg Sanney er å bruke Viber til gratis sms/mms/ ringing når man er på wifi. Jeg bruker Viber når jeg kommuniserer med en venn fra Island, som også bruker Viber. Dermed ringer/sms'er/ mms'er vi hverandre gratis via denne app'en dersom vi er på wifi, og bruker av datapakken ellers. Og selvsagt kan Viber brukes på samme måte mellom norske smartmobiler også, forutsetter bare at begge har lastet ned gratisappen deres.
Kanutten sa for siden:
Skype er også kjekt. :ja:
Og bilder sender man gratis via snapchat. Man får se bildet i maks 10 sek, men er man kjapp på labben "fotograferer" man bildet.
charliiie sa for siden:
Noen her som har erfaringer med tursekker? Jeg har tenkt til å kjøpe meg en tursekk til dagsturer/én overnatting i første omgang, antagelig på 40-45 liter tror jeg. Jeg var og titta på noen i dag, men jeg prøvde ingen. Jeg er så redd for at hoftebeltet skal være for kort! Jeg har jo ekstra polstring rundt magen liksom. Er det noen som veit hvor lange disse pleier å være? Varierer det veldig fra merke til merke? Varierer det mellom herre- og damevarianter?
TrillTrall sa for siden:
Jeg har abo, Chess Premium, ingen etableringsavgift og ingen månedsavgift. :) Siste faktura var på 158,- for en mnd. Med mindre jeg tar buss og bruker mobilbillett eller noe sånt ligger regningen på 100-160,- i mnd. Jeg er heller ingen storforbruker. :)
Lemen sa for siden:
Skype glemte jeg ja, men etter jeg begynte å bruke Viber foretrekker jeg det. Samme med snapchat, det synes jeg er overflødig. Og helt gratis er det kun via wifi, så prismessig koster skype/viber og snapchat det samme.
amritam sa for siden:
Det aller viktigste med en tursekk er at den sitter godt på ryggen din, og eneste måten å finne ut det, er å prøve den med noe oppi slik at du får litt tyngde i den. Vi har forskjellige kropper, så en sekk som er god for en, kan være ubehagelig for en annen. Jeg liker også at en sekk har litt lommer til å ha forskjellige småting i, men det er helt klart underordnet god passform.
Hoftebeltet har faktisk vært ganske langt på de tursekkene jeg har vært borti. Noen få sekker jeg har vært borti har hatt kort hoftebelte, men det har ikke vært ordentlig tursekker. Uansett så er det jo bare å sjekke når du må prøve sekken likevel.
Lykke til med jakten!
Sanney sa for siden:
vært litt disckusjon ang viber på jobben, uten at jeg fikk med meg konklusjonen. ingenting er gratis uten en bakside lissom. og eksens telefon er en eldre blackberry, vet ikke om han kan installere ting og tang engang :p
men jeg kommer nok uansett til å bytte til "pay as you go" istedenfor pakke.. er jo wifi både hjemme og på jobben så veldig lite jeg bruker data.. jeg ringer kanskje en time eller to i måneden, og innenlands sms'er er det også lite av.. skype kjører jeg jo på pc'en.
vaskeklut sa for siden:
Kan jeg lovlig innføre epsomsalt/magnesiumsulfat til Norge fra USA?
smgj sa for siden:
Vet ikke, men jeg endte opp med å kjøpe herrfra:
www.bryggselv.no/products/magnesiumsulfat-1-kg
Dette er jo spisekvalitet... :D og den beste prisen jeg har funnet.
TrillTrall sa for siden:
Jeg har av og til problemer med at brystreima blir knapp. Jeg er ikke sååå stor rundt brystkassa altså (bruker 75 Ei bh) og reima går jo ikke utenpå puppene akkurat så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan lage mer å gå på på brystreima på mange sekker. Med ullgenser og regnjakke blir det fort trangt over brystet og når sekken veier litt er det et must med en god brystreim!
vaskeklut sa for siden:
hehe! :D hva er fraktprisen?
Julie sa for siden:
Er det noen som har opplevd at Baileys får en sterkere smak av alkohol etter at den har blitt åpnet?
charliiie sa for siden:
Jeg vet at det er viktig at den sitter bra på kroppen, ja, har lest en del om akkurat det på nett. Men terskelen for at jeg skal faktisk gå og prøve sekker er store, ettersom jeg er redd for at hoftebeltet skal være for knapt. Derfor spurte jeg om det. Men takk for info, det er greit å høre at de ofte er ganske lange. :)
Jeg har små pupper, så antar jeg ikke vil få noe særlig problem med det. Men jeg skal jammen være obs på at jeg må ha litt ekstra plass til genser og jakker under, ja, takk for påminnelsen. :)Noen som har en sekk liggende de hadde giddi å måle hoftebeltets lengde på? :)
Nå er tursekken min riktignok en 75-liters, men den er helt standard fra Bergans. Hoftebeltet måler 150 cm, så den er ganske raus. :)charliiie sa for siden:
Takk for info, Photobscura! 150 cm er mer enn nok for meg, jeg får satse på at jeg finner noe tilsvarende. Jeg har lest at jo større sekken er, jo lengre er hoftebeltet, men jeg veit ikke om det gjelder selve lengden på sekken eller antall liter. Kanskje begge deler. Uansett, tusen hjertlig! :)
charliiie sa for siden:
Jeg har drukket en del Baileys oppgjennom, men kan ikke si at jeg har merka at den lukter mer alkohol etter å ha stått åpen en stund framfor når den er nyåpna. Har den stått veldig lenge åpen, eller? For det er jo fløte (eller tilsvarende?) i Baileys, det kan jo gå dårlig. Men skulle allikevel ikke tro at det ville gi sterke alkohollukt... Haha, jeg var visst ikke mye til hjelp, jeg. :pPhotobscura sa for siden:
Bare hyggelig! Om du kikker litt på produsentenes nettside (om du ikke alt har, da) så er det jo også mulig at det står noe om lengden på beltene der. Jeg kan i alle fall si at jeg er meeeget fornøyd med min fra Bergans, og jeg er ikke betalt for å si det en gang! :p
Julie sa for siden:
Tja, vi kjøpte en 70 cl flaske på lørdag i anledning eksamensresultater, og da smakte den liksom helt vanlig Baileys. Etter å ha stått i kjøleskapet til dagen derpå, derimot, var alkoholsmaken blitt mye sterkere... venninna mi la også merke til det, og smaken vedvarte resten av flasken, så jeg lurte bare på om det var normalt eller ikke. :p
langaard sa for siden:
Kanskje noen hadde vært og sprita den opp:p
Lemen sa for siden:
Nja, Viber er gratis på wifi, og så går det via 3G ellers. Så da betaler man enten for antall mb, eller så går det av datapakken. Og ja, man kan ha Viber på Blackburry også.
Vi kan ikke ha trådløst nett på jobb, så på jobben bruker jeg 3G når jeg bruker mobilen til surfing. Nå sender jeg en del meldinger og bilder med Islendingen "min", så for meg så er det absolutt lønnsomt med Viber vs "pay as you go". Som jeg sa over, man må jo velge hva som passer for seg. :)
Erfaringsmessig bør man vende godt om på flasker med melkebasert likør før bruk, ettersom det virker som alkoholen har en tendens til å synke til bunnen til fordel for melkefettet. ;)
vaskeklut sa for siden:
Men husk at du burde måle ryggen din så du får en sekk som ikke er for stor, be gjerne om hjelp fra de i butikken til å finne en med passe lengde på til deg. Mål fra "kulen" bak i nakken (midt mellom skuldrene) og ned.
Julie sa for siden:
Der sier du noe! :lol:
Det kan hende, Photo: jeg ristet litt på den etter at vi først la merke til den sterke smaken, men det hjalp ikke så mye. Skal huske å vende skikkelig om på den neste gang! :)
smgj sa for siden:
Husker ikke. Står vel på nettsiden. Jeg bestilte 4 kg mener jeg...
vaskeklut sa for siden:
Hm, jeg synes liksom en kilo er i overkant mye.. Jeg skal bruke det i fotbad :o
smgj sa for siden:
Ah... jeg bruker det i badekaret, jeg. Det er anbefalt 200g pr bad (jeg bruker vel ca 150) så det varer ikke så lenge hos meg.
amritam sa for siden:
Ja, brystreima er ofte et problem, mest fordi den ofte sitter på feil sted for oss kvinner. Noen merker har spesielle kvinneutgaver som da av og til har flyttet brystreima lengre opp slik at puppene ikke er i veien.
charliiie sa for siden:
Jeg har titta på et par produsenters nettsider, men det har ikke stått noe info om lengde der. Jeg føler meg uansett rimelig trygg på at jeg skal klare å finne noe, nå er jeg relativt beroliget hva hoftebelte angår egentlig. Igjen, takk. :) Jepp, jeg skal be om hjelp når jeg skal titte på sekker. Jeg er vanligvis ikke så glad i det, jeg liker å ordne meg selv, så det blir sikkert en del googling på forhånd så jeg veit sånn cirka hva jeg vil ha slik at jeg slipper unna med et minimum av hjelp, hehe. Men takk for tips, jeg skal få målt ryggen en av dagene snart. Vanligvis tar de ulike størrelsene utgangspunkt i høyden til mennesket som skal bære sekken, men ryggen kan jo såklart være lengre eller kortere enn gjennomsnitt, så det er sikkert smart med ryggmåling. :)TrillTrall sa for siden:
Men den kan jo ikke særlig lenger enn opp enn øverst på puppene, da kommer den jo opp i halsgropa og det er jo ikke behagelig heller.
Hvordan i alle dager kan det ha seg at foto- og videoredigeringsprogrammene har forsvunnet fra mobilen min (Samsung galaxy S2) etter at jeg oppgraderte den? Eller har de bare gjemt seg innmari godt?
Carisma sa for siden:
Jeg har fått endel små (dags)tursekker i diverse give away anledninger, og jeg har ikke noe problem med reimene på dem. og jeg har stort sett alle mine 50+ kg over hoftehøyde.... :o
charliiie sa for siden:
Godt å høre, om beltet altså. Føler meg trygg på at det skal gå greit å finne en passende sekk nå. :)
vaskeklut sa for siden:
Charliiie: ja, jeg er ikke sikker altså. Jeg vet bare at mine bekjente som er veldig friluftsmennesker har brukt å måle rygg mtp ryggsekkjøp!
Lemen sa for siden:
Det er det mest irriterende med å oppgradere mobilen. Alle installerte app'er må installeres på nytt...
Si forresten i fra om du vil ha fremgangsmåte for å fjerne hun der talestyringsdamen om du er så uheldig å dobbelt-trykke på home-knappen.
Kanutten sa for siden:
Og jeg synes hun er så kjekk! Jeg trykker og sier call ... og så ringer hun rette vedkommede. :p
Har ikke opplevd noen talestyringsdame. :p Men jeg vet med sikkerhet at jeg IKKE vil ha noen talestyring, så ja takk! Sånn i tilfelle!
Men jeg finner jo ikke noe tilsvarende de funksjonene som jeg hadde på mobilen før oppdatering. Bare dårlige ubrukelige programmer som har masse reklame nederst. :o Buuu.
Og så prøver jeg å finne ut om det går an å endre visning av sms. Det kommer jo ikke opp noe vindu som fører meg direkte til meldinga, men bare en boble på skjermlåsen, og så når jeg låser den opp så er det et symbol på meldingsikonet. Mulig det ikke går, men det hadde også vært kjekt. :o
Lillemy71 sa for siden:
Ehhh nei du trenger faktisk ikke det om du har backup. Jeg skifta nylig fra S2 til S4 og så godt som alle appene med innstillinger ble lastet inn på ny tlf for jeg hadde backup. Har aldri hatt problemet ved oppdateringer heller, men det forderer at du tar backup/sync til f.eks en google konto, pc o.l. enkelte ting kan dessverre forsvinne som f.eks score på Angry Birds. Ikke største krisen, men j*vli irriterende for en AB freak :D
Ja, hadde jeg visst dette, så ... :o
Lillemy71 sa for siden:
Tror ikke S2 har den funksjonen, kan ikke huske at min hadde det iallfall
Det er jo sånne typiske ting som irriterer vettet av meg inntil jeg venner meg til det. Jeg er et gedigent vanedyr, men det går nok over. :p
Kom forresten på at jeg sikkert kan laste ned adblock på mobilen også, så slipper jeg å få de ramsalte advarslene om at NOEN HELT SIKKERT HAR HACKA MOBILEN MIN som stadig dukker opp nederst på skjermen når jeg kjører et eller annet gratisspill. :p
Lillemy71 sa for siden:
Jeg fikk faktisk spm om jeg hadde en google konto ved første gangs oppstart av tlf. La inn den og etter det har backup gått av seg selv, hender også at jeg er inne og kjører manuell backup når jeg har installert masse greier og tatt bilder for å være på den sikre siden. Har også koblet tlf mot pc og lagret over bilder manuelt, samt brukt Kies for å synkronisere, lagre ta back up osv osv.
Jeg fikk en øl over min første S2, klarte å tørke den nok til å få liv, men skjermen virka ikke. Men jeg klarte å koble den til Kies og få tatt en backup, så da den nye S2 kom fikk jeg lasta over backup med alle bilder selv om mestparten ble lasta ned fra googlekonto ved oppstart. Var lite jeg mista heldigvis og ingenting av viktighet. Er likle viktig med backup av mobil som pc, men mange tenker ikke over det før det er for sent.
Kanutten sa for siden:
Hadde ikke s2 rullegardin? Jeg har s4 og da kommer jeg rett til meldinga via rullegardina. Og trykker man litt lenge på homeknappen kommer alle aktive program frem og da er det bare å velge det man vil ha.
Lillemy71 sa for siden:
Dersom du kjører gratisspill kan du slå av WiFi før du starter spillet (dersom du ikke må ha den på der og da) og reklamen forsvinner, tror nemlig ikke at adblock tar all skiten.
Lillemy71 sa for siden:
Jo selvfølgelig har den det, tenkte jeg ikke på en gang. Er en stund siden sist jeg var borti S2 og det har skjedd en god del endringer på S4. Men jeg tror kanskje at Photo mener en forhåndsvisning på startlåsskjermen, og det er det jo på S4. Og egentlig er det jo same, same om man klikker seg inn via meldingsikon eller rullegardin.
Hmm. Jeg logga inn med gmailen min på epostsystemet da jeg begynte å pelle på telefonen før jeg kobla den til en pc og en forespørsel om oppgradering kom ... Får se om jeg finner ut hvordan eventuelt hente tilbake akkurat de to programmene.Ah, selvfølgelig! Det visste jeg jo egentlig. :p Tror jeg bare hadde det i bakhodet fra da jeg drev og lasta ned den ene foto/video-redigeringsappen etter den andre. :o Ellers har jeg wifien alltid slått av når nettet ikke er i bruk. :)
Ja, jeg mener sånn helt klassisk som det har vært på mine gamle mobiler. Når man får en melding kommer det opp en skjerm om at man har fått melding, med navnet til den som har sendt meldinga, og ev. kontaktbilde, og når man trykker på den kommer man rett inn på meldinga. Ikke på den siste brukte skjermen i sms-programmet som nå. Om det ikke går, så går det ikke. Overlever vel det også. :p Jeg er kanskje bare i overkant opptatt av brukervennlighet, og tror ikke jeg kommer til å være den som bruker mobilen min som om den skulle være en datamaskin. Det er mer det at det er veldig kjekt å kunne ha tilgang på nett dersom man plutselig trenger det. Ellers er det nok mest til normalt bruk, samt litt spilling og fotografering når man f.eks. kjeder seg på en holdeplass/buss e.l.
Det samme med at det jo ikke er standard på å ha en "avslutt/quit"-knapp! Hva er greia med det? Kommer jo sikkert til å venne meg til å måtte gå inn på oppgavebehandling for å lukke dem, men likevel. Ble helt lykkelig i sjela mi da jeg lasta ned winamp, og den faktisk hadde en lettilgjengelig funksjon som heter "quit". :D Chrome-nettleseren har i det minste mulighet for å lukke faner, men ikke selve nettleseren. Sukk.
smgj sa for siden:
Android fungerer litt annerledes. De fleste programmene avsluttes når du ikke ser på dem, og resten finner du i Active (langt trykk på home, og velg kakediagrammet). Langt trykk på home gir deg også de sist brukte applikasjonene.
Opera har exit-knapp, også i android. ;)
Ja, som sagt. Bruker oppgavebehandling. Ev. advanced task killer. :) Overraskende mange programmer som surrer og går, selv om jeg ikke bruker dem.
Vurderer liksom opera, nettopp av denne grunn. Chrome var litt av gammel vane.
amritam sa for siden:
Tja, det er vel litt forskjeller på oss anatomisk sett på det området også. Jeg har et område der den fint kan være, men jeg må også innrømme at det er oftere jeg ikke bruker den.
amritam sa for siden:
Den raskeste måten jeg har funnet er å bruke rullegardina. Man ser at man har fått en melding, trekker ned rullegardina og trykker på meldinga. Da kommer man direkte til den meldinga. I hvert fall på min Note.
TrillTrall sa for siden:
Om det er litt vekt på sekken MÅ jeg bruke brystreima, ellers sklir skulderreimene utover på grunn av vekten på sekken og det er ikke behagelig synes jeg.
Ok, takker! Skal teste det neste gang jeg får en tekstmelding. :)
Sanney sa for siden:
Lurer på om jeg klarer å navigere min S2 jeg, når jeg får den tilbake fra service. Den har kjørt gingerbread helt fra jeg kjøpte den, og servicesenteret har oppgradert den til siste fw for S2... Ei på jobben kjøpte sin litt senere med ice cream sandwich, og jeg sliter med å finne fram på hennes mobil når hun trenger hjelp.. blir jeg irritert nok må jeg vel nedgradere... enkelte ting er faktisk bedre på gingerbread.
TrillTrall sa for siden:
Sånn er det på min LG 500 også. :)
Ummm ... Hva er gingerbread og ice cream sandwich ...? :o
Sanney sa for siden:
android versjoner. de gis tullete navn. gingerbread er 2.3, nyeste er jellybean som er 4.etellerannet
Aha. Jeg ser jeg har Android 4.1.2.
Lemen sa for siden:
Som noen sa under, dra ned rullegardina oppe, så kommer du rett til meldingen. Jeg bruker ikke det ferdiginnstallerte programmet, men har innstallert Go SMS. I den appen har jeg innstallert en pop'up slik at sms'ene kommer opp i en boble på skjermen. Enten kan jeg svare i boblen, eller trykke meg videre og åpne sms'en i Go SMS.
Får å avinstallere talekommando-dama måtte jeg gjøre følgende:
Merkelig, jeg har siden dag en synket fast mot googlekontoen min, og hver gang jeg har oppdatert s2'en så tilbakestilles alle mine innstillinger av skjermsparere, widgeter, startskjerm, apper osv. Trenerer den siste oppdateringen som mobilen min nå vil ha fordi det alltid blir så mye styr med å få mobilen slik jeg vil etter oppdatering.
Rin sa for siden:
Øh, noen som vet hvilket sykehus jeg skal til når jeg er henvist til "Endokrinologisk poliklinikk, Seksjon for spesialisert endokrinologi" i Oslo? Det står ingenting på arket med timeavtale, bare "Oslo universitetssykehus", som refererer til hele sulamitten (Aker. Rikshospitalet og Ullevål), såvidt jeg har skjønt. :o Litt vanvittig at de ikke har oppgitt dette noe sted, igrunn - jeg som tilfeldig pasient har da ingen anelse om hvor det er logisk at dette befinner seg, heh!
amritam sa for siden:
Ikke lett å bli klok på det der. På websidene deres står det at Spesialisert endokrinologi er på Rikshospitalet, men det står også at Endokrinologisk poliklinikk er på Aker (Bygg 98). Jeg vil gjette på Aker ettersom det er poliklinikken du skal til, men det er mulig du bør ringe og høre for sikkerhets skyld.
www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/endokrinologisk/Sider/enhet.aspx
Veldig rart at de ikke oppgir noen adresse du skal møte opp på.
Takk! Skal teste! :)
Står det noe kontaktnummer? Om du søker det opp på gule sider, får du sikkert opp hvilket sykehus nummeret tilhører. :)
Og mobilspørsmålene tar aldri slutt. :p Har lest i manualen, altså. Men finner ikke noe svar
Da jeg var i sentrum i dag prøvde jeg å koble meg på flere åpne nettverk, men selv om signalstyrken var oppført som bra, så lasta ingen nettsider. Er det en eller annen innstilling som gjør at telefonen nekter å bruke usikra nettverk? Det ene var jo til en kafé, f.eks.
Kanskje sa for siden:
Jeg bruker Windows Live mail.
Nå er jeg lut lei av at den sender mailer opp igjen til meg ! Jeg får mailvarsel fra flere forum og fra facebook, og det kan bli veldig mange i løpet av en dag ofte om samme tema. Så jeg sletter og sletter, og leser og går videre på noen. Nå de siste par dagene så har jeg fått to utgaver av hver mail.
Og i går da jeg logget på og skulle laste inn mail, så lastet den inn nesten 400 :eek: mailer som hadde dato lang tid tilbake, som var slettet for lenge siden ! Dette har hendt et par ganger før for lenge siden
Fikk jo en helsikes jobb med å sortere og slette alt dette.
Er det noen som vet hvorfor den sender flere kopier av samme mail (står ikke kopi foran, men mailen er lik, Dvs den linker til samme innlegg i en tråd).
Og hvorfor den av og til bare pøser på med gamle mailer som jeg fikk for flere uker siden som for lengst er slettet ?
vaskeklut sa for siden:
kan hende det var for dårlig signalstyrke, eller at du rett og slett ikke fikk ip-adresse av andre grunner. eventuelt at du faktisk trenger en log-in selv om det er åpent (typisk for åpne nettverk på hotell f.eks).
Carisma sa for siden:
Nesten ingen åpne nettverk er reelt åpne lenger, man trenger en kode for å komme inn på nettsider som vanskeklut sier. Har nok ingenting med telefonen å gjøre.
Carisma sa for siden:
Hvorfor har jeg så mye leddsmerter for tida? :confused: har ikke hatt sånne på sikkert ti år, men de siste dagene har jeg til og med hylt rett ut et par ganger på jobb fordi det hugget til i enten håndledd eller ankler! :flau:
Hva mener dere med reellt åpne? Når det står at passord ikke er nødvendig, så er det da ikke mulig å skrive inn passord, eller? Jeg vet jo f.eks. at Kafé Sør sitt er åpent, og jeg sto to meter unna uteserveringa ... Hmmm ...
Julie sa for siden:
Noen nettverk er åpne i den forstand at de ikke har en sikkerhetsnøkkel, for eksempel på flyplasser, men når man åpner nettleseren blir man som regel sendt til en side der man må betale for å kunne bruke nettet. :smile:
BenteR sa for siden:
Ring og spør.
Når jeg har fått time, så står det alltid et telefonnummer jeg ka ringe om f.eks. ikke timen passer eller om det er noe jeg lurer på. Ellers kan kanskje navnet på legen gi deg litt hjelp hvor du skal.
Carisma sa for siden:
Det Julie sa :ja:
Men man trenger ikke alltid betale. Ofte står innloggingsinfoen på kvitteringa man får når man kjøper noe (evt sjekker inn om det er på hotell). Sikkert for å hindre at folk bruker plassene som "kontor" og sitter der hele dagen uten å kjøpe noe.
TrillTrall sa for siden:
Jeg tror grunnen til at det blir sånn hos meg av og til er at jeg slurver med omega3-inntaket. Men når jeg er flink og tar 4 kapsler (anbefalt dagsdose er 2...) om dagen så er ankler og håndledd stort sett fine. :) Om jeg spiser mye makrell i tomat i perioder kan jeg ta færre kapsler.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.