Sanney sa for siden:
Tror heller jeg tar bussen til Tønsberg gitt.
Sanney sa for siden:
Tror heller jeg tar bussen til Tønsberg gitt.
BenteR sa for siden:
Det er bare plommen man bør gi med mindre man også sørger for at de får rå innmat. Husker i farten ikke hva det er i eggehvitten som kan forårsake at de ikke klarer og ta opp nok B12, men gir man det en sjelden gang eller supplerer med f.eks kyllinglever så går det helt supert.
Morgan, en katt jeg hadde tidligere før han traff en bil :( fikk egget med skall og det hele, akkurat som jeg gir til bikkjene og til ilderen guttungen hadde. Det var visst toppen av lykke.
Mine fisefine katter nå elsker egg om jeg steker det litt for dem først; lager ei skikkelig halvstekt eggerøre av egg og fløte og blander inn finhakket rå kyllinglever. Bortskjemte kattedyr :love:
Muffin, vår eldste katt, er også veldig glad i speilegg, men etter han slengte klørne rett oppi et av mine speilegg (jeg liker speileggene med flytende plomme) og sannsynligvis brant seg litt da foten splattet hele plommen, har han iallefall sluttet og stjele speileggene mine :)
Lava sa for siden:
Eneste her som spiser stekt egg, eller rester av omelett er hunden. Har prøvd å gi både rått upisket egg, pisket rått egg og lettkokt egg til kattene. bare unntaksvis spiser kattene litt... hehe
Men, de får godt med avskjær på rå kylling, og det har vi ofte, der holder hunden seg borte. Ellers får nok mine katter mest fòr fra enten Veterinær, eller vanlig butikk. Utvalget her er ganske så dårlig, hvis man regner dyrefòr fra Vet som "dårlig" i forhold til Vom og hva annet som er anbefalt.
Men så fikser begge de voksne kattene påfyll til maten selv da. :p
Siste fangst fra gutten var to tomme plastikk "pølser" etter noens kos med filet av noe slag! hahaha
Det var en eldre dame som sa at jeg ikke gav nok mat til kattene mine, om de måtte ut og fange maten selv, for "huskatter" var ikke jaktdyr... :lol:
og nei jeg lurte ikke på noe... sorry.
vaskeklut sa for siden:
Jeg har lagd en tråd om dette med dyr og kosthold og sånne ting, her jeg! Kanskje vi kan diskutere videre der? Det hadde vært gøy å høre mer om de til tider fisefine matvanene :D
Lava sa for siden:
Takk Vaske!
Kanskje mitt spørsmål burde vært der da?
Jeg lurer nå på hvordan min døve katt kommuniserer med andre når han ikke hører dem? Tok ham nettopp nå, med hjelp av hunden, i en krangel med en annen katt.
Min døve katt kan jo lett bli overrasket av andre lettbeinte katter, og han holder seg stort sett rundt huset. Men på kveld og natt regner jeg med han går litt lenger.
Er det nok for ham å SE kroppsspråket, eller mister han mye pga han er døv?
BenteR sa for siden:
Døve katter skal ikke være utekatter nettopp fordi de ikke kan høre signaler fra andre dyr og ikke minst trafikk.
Katter er verbale dyr, og selv om kroppspråket sier mye, så vil katten være handicappet i forhold til friske katter.
Lillemy71 sa for siden:
Døve katter har absolutt en bakdel i sin kommunikasjon med andre katter, men noe vil også være individuelt og man kan se mye på kroppsspråket. Jeg ser fortsatt mest på kroppsspråket på mine katter som er hverken døve, stumme eller blinde :) Spørs også litt hvor du har en døv katt, for i mitt byggefelt er det veldig mye katt som er veldig territoriale, men hos min mor hvor jeg hadde en hankatt som var døv, var det ikke et problem.
Han var en svær, hvit katt som var døv og så litt lite (albino), men fader så tøff han var. Han fanga mus og småfugl, som broderen overtok når han var ferdig-lekt med de, han var nabolagets skrekk og jaga nesten alle nabokattene og beskytta broderen. Glemmer aldri den dagen da skjæra fant ut at de skulle plage han, hvit som han var, viste han jo godt igjen ute på jordet. Fuglene surra rundt hodet hans og skreik, du kunne se på ørene at han var litt irritert men gikk videre i velkjent overlegen, stil med halen i været. Så var det en av fuglene som var helt ned i ryggen på han, katten hoppa en meter rett opp og måkte til skjæra så fjøra føyk, etter det fikk han alltid gå i fred og skjære tok heller på andre katter. Han var en flott kosepus av rang :)
Photobscura sa for siden:
Jeg har en haug med pensumbøker fra uni som jeg vil prøve å kvitte meg med, noen som vet hvor det beste stedet for å selge dem er?
vaskeklut sa for siden:
ibok.no!
Supert! Takker. :D
Noen som har kjennskap til trikilogi? Kom over det nå da jeg (for millionte gang) søkte på nettet om hårtap. Sendte en mail til klinikken her i Oslo. Det er jo alltids en usikkerhet om noen kan hjelpe akkurat meg, men om noen har erfaringer å dele så hadde det vært ålreit å høre!
Ikke minst så er det spennende å høre hvor mye de tar for det. :cool:
Kanutten sa for siden:
Jeg hadde en Iphone4, men kjøpte nettopp en Samsung galaxy S4.
Simkortet ble flyttet over for over en uke siden. Iphonen er altså UTEN simkort.
I går ringte jeg en kar siden jeg ikke fikk tak i ham jeg helst ville snakke med. Men jeg snakker med denne karen hører jeg at det er noen som ringer meg og jeg sier til denne karen at jeg må ta denne telefonen i fall det er ham jeg VILLE ha kontakt med. Det var det. Dette foregår mens jeg er på jobb, ca 12.30.
Når jeg kommer hjem titter jeg på Iphonen og ser at det er kommet inn en melding til meg???
Fra denne karen jeg snakket med for han lurte på om det var rette vedkommede som ringte....
Men hvordan i all verden kan jeg få en sms inn på en telefon som ikke har simkort??
Sanney sa for siden:
ifølge min ekskjæreste som jobber i et mobiltelefonselskap på driftsiden, skal det ikke være mulig å motta tekstmelding uten simkort..
Kanutten sa for siden:
Men jeg gjorde nå det da...
Sanney sa for siden:
det hadde han ingen forklaring for.
Kanutten sa for siden:
Den kom på iphonen som sagt og jeg så nå at det står Imessage på iphonen min som en slags sendemåte??
Kan det gjøres uten sim? Altså at iphoner kan sende seg i mellom uten sim?
Skal på bytur i morgen og da skal jeg jaggu dra innom apple.
Hvordan er det egentlig mulig å fortsatt på fantomsmerter i en tann som ble rotfylt for over fem år siden, og samtidig erklært fullstendig død og tom for nerver? Arrrg. :(
Lemen sa for siden:
Apple har sitt eget meldingssystem, iMessage, der man sender gratis meldinger via wifi/3g, og som man ikke trenger sim-kort for å bruke, og som kommer opp som en sms med med blå boble. (Sms'er via telenettet har grønn boble.) Så, når iMessage er aktivert så vil automatisk den sendingsmåten gå fremfor sms når begge er online på et Appleprodukt (iMessage virker også mot f.eks iPad). Det du må gjøre er å gå på instillingene på iPhonen og slå av iMessage, da får du tilsendt meldingene fra iPhonebrukere via sms og til telefonen du har sim-kortet ditt i.
Se i link #2 hvordan man slår det på, så ser du hva du skal gjøre for å slå det av.
Kanutten sa for siden:
Takk skal du ha!! Såpass langt forstår jeg, men siden jeg hadde flyttet simkortet må jo selve iphonen huske nummeret jeg hadde på sim, eller at simkortet husker at den var i en iphone, for jeg brukte aldri iphonen da jeg ringte denne karen.
Lemen sa for siden:
Som jeg skrev, og som du ser i link #2, så sendes det ikke nødvendigvis til sim-kortet ditt, men via wifi evt 3g. Den bruker da applekontoen din som mottager enten via mobilnummeret ditt, eller e-post. Du har nå motatt en melding via wifi, fordi du har tatt ut sim-kortet og ikke lenger har 3g på mobilen. Løsningen er fortsatt som jeg skrev i tidligere, slå av iMessage på iPhonen. Evt slå av iPhonen, slik at du ikke er "online" via iMessage.
Kanutten sa for siden:
Jeg har ikke opprettet applekonto så det må være via mailen. Takk for at du tok deg tid til å svare!!
Lemen sa for siden:
En eller annen form for applekonto må du nå vel ha for å få åpnet og å bruke mobilen? Samt synkronisering og lagring til iCloud? Trodde ikke det var mulig å bruke den uten applekonto/ login... Bare hyggelig. :-)
Kanutten sa for siden:
Jeg har aldri brukt Icloud. Ei heller synkronisert da jeg syntes det ble for mye styr. :rolleyes: Hadde en Ipod tidligere som jeg synkroniserte ++. Kan vel hende at det er der forklaringen ligger. Vi har en stasjonær apple som bilde- og lydmaskin. Trenger vi maskin til viktig arbeide har vi en stasjonær pc. :p
Takk enda en gang.
elien sa for siden:
Jeg har masse fantomsmerter i tenner, å ikke noen tenner igjen:eek:
Å på mine fantom smerter så hjelper smertestillende, på en annen
side så er det fascinerende med fantomsmerter:confused::rolleyes:
Men jeg vet ikke hvordan det er mullig:p
Nei, det er et mysterium! Gidder ikke å ta smertestillende for det, da. SÅ ille er det ikke. Som lettere tannpine, bare. Mer irriterende enn skikkelig vondt. Det kommer liksom innimellom, noen ganger med nesten et års mellomrom, og det varierer hvor lenge det varer. Nå har det vart i et par dager, og det er ikke mer enn en uke eller to siden sist. Snodig, altså.
vaskeklut sa for siden:
Men er det ikke det som er greia med fantomsmerter...? De oppstår i noe som er dødt/borte? :o Så om dere har fantomsmerter i noe som ikke er der sååå... Vel. Da er det nettopp fantomsmerter da :p
Joa, det var vel som forventet der og da, men ... over fem år senere ...?
vaskeklut sa for siden:
Har hørt om folk som har hatt fantomsmerter i mange år :ja: Hvor vanlig det er da, deeet vet jeg ikke..
Si det! Har også hørt at fantomsmerter ofte kommer av kuttede nerveendre, f.eks. i et amputert lem. Men i en rotfylling så fjerner man da alt av nerver? Eller blir noen av dem kutta av i prosessen?
vaskeklut sa for siden:
vet ikke, men det er jo mulig at en eller flere små er igjen/avkutta? type at det ikke var synlig da fyllinga foregikk?
Ikke godt å si. Tanna ble testa med noe slags resonansapparat for å forsikre seg om at det var absolutt ikke noe liv i den. Tror jeg skal spørre min venninne tannpleieren om hun har noen mening om dette. :)
Kitt sa for siden:
Sikker på at smertene sitter i tannen og ikke i tannkjøttet?
Jeg sa til tannlegen ar jeg hadde vondt i tannen han hadde rotfylt, men da han sjekket, var det ikke vondt i tannen, men i vevet rundt!
Kunne lurt meg, gitt!:p
Kjennes jo ikke sånn ut!? De sjekket tannkjøttet også, faktisk. Ble igrunn veldig grundig sjekka, ettersom jeg klagde over smerter lenge etter rotfyllinga. :o
Nå har det kommet og gått i over fem år som sagt. Har ellers aldri hatt problemer med tannkjøttet, og tviler på at det er et annet hull. Har ikke hatt hull på atten år, og de jeg har hatt fikk jeg da jeg hadde reggis og tvilsom tannhygiene ... :cool:
vaskeklut sa for siden:
når fysiotimen min må avbestilles 24 timer i forkant (ellers må den betales i sin helhet uten refusjon) og jeg har time klokka ni i morra.... jeg har ikke behov for den, men de har ikke åpent på søndager - kan jeg da ringe de ved åpningstid og avlyse, eller måtte jeg ha gjort det på fredag?
Kitt sa for siden:
Ofte har de telefonsvarer og godtar at man sier i fra på den når den gjelder time mandag!
vaskeklut sa for siden:
Hm, teller det om jeg ringer nå? :o
elien sa for siden:
Jeg tar ikke smertestillende for "tannverken",
men den blir mindre når jeg tar for andre ting.
Så det blir en goe "bivirkning" :D
Kanutten sa for siden:
Det finnes jo tvillinger hvor begge får vondt når den ene skader seg. Det er nok mer mellom himmel og jord enn det vi tror!
vaskeklut sa for siden:
det kalles innbilt smerte.
Kanutten sa for siden:
Men det er utrolig likevel at det skjer og det til og med tvillinger som har blitt skilt ved fødselen.
vaskeklut sa for siden:
har du noen dokumentasjon på dette?
milena sa for siden:
Kanskje jeg gikk glipp av det i tråden, men hvilken tann er det det gjelder. Jeg har slitt med smerter en stund i overkjeven. Rotfylte faktisk en tann forde tannlegen trodde det var der smerten satt. Nå, to år senere, og 2 tannleger og en tannkjøttspesialist senere er det definitivt at det ikke har noe med tennene å gjøre men en sannsynligvis kronisk bihulebetennelse som blusser opp med jevne mellomrom...
Kitt sa for siden:
Fra jeg var 16 til jeg var 19 var jeg sammen med en flott gutt. Mens vi var sammen og de neste 2-3 årene kunne jeg føle om han ikke hadde det bra.
Han var på feire i Østerrike og jeg visste at han var syk, jeg følte det på meg. Han var dypt deprimert etter å ha strøket på eksamen og jeg hadde det likedan 50 mil unna, uten å vite hva som hadde skjedd! Osv, osv....
Det ga seg etterhvert som tiden gikk etter bruddet, men jeg har aldri hatt det på samme måten med noen, ikke en gang han jeg nå har vært gift med i 18 år.
Forklar den, du! ;)
Kanutten sa for siden:
Har du dokumentasjon på at det IKKE er tilfelle?
Uansett var det blant annet dette jeg fikk opp etter et kjapt søk på nettet.
vaskeklut sa for siden:
Var mer at jeg kunne tenkt meg å lese en skikkelig artikkel eller to om det. Skal lese det du linker til.
vaskeklut sa for siden:
Ta med deg den der blunkesmileyen hjem. Jeg var ute etter å lese om det, ikke å forklare noe som helst.
Kanutten sa for siden:
Det virket ikke på innlegget ditt som om du ville vite mer, heller tvert imot, at du var veldig skeptisk.
vaskeklut sa for siden:
Jeg er veldig skeptisk, men kan særdeles lite om noe som helst angående tvillinger. Jeg liker også å se på ting vitenskapelig. Det er akkurat derfor jeg vil lese litt om det!
BenteR sa for siden:
Er en morsom historie i min familie der min yngste, nå avdøde, onkel som var sjømann gikk inn i en butikk og kjøpte seg en ny, ganske spesiell lyseblå dress.
Samme dagen går hans eldste bror inn i en butikk i Stavanger og kjøper en helt identisk dress.
Dette var på begynnelsen av 70-tallet, før mobiler og sms og mailer og de hadde ikke kontakt med hverandre og ingen hadde planlagt kjøpet.
Kan veldig godt være en tilfeldighet, men isåfall er det en morsom tilfeldighet.
Det er en jeksel i underkjeven. Nest lengst inn til venstre (nest-nest, egentlig, men jeg har trekt visdomstanna. ;))
Jeg er absolutt helt sikker på at det var denne tanna. Fyllingen begynte å ramle ut, og det ble oppdaget at den rett og slett hadde "råtnet på rot" på grunn av dårlig arbeid. Så det var bare skall igjen av den da de fjerna all kariesen og råta. Rotfyllinga tok tiiiimer!
Bihulebetennelse har jeg hatt flere ganger, og det merker jeg godt at er noe annet. :) I dag gjør det ikke vondt lenger heller. :p
Til dere som praktiserer IF. Er det greit å forskyve spisevinduet, så lenge det alltid er like stort? Mitt er på ni timer, og jeg spiser som regel første måltid klokka elleve, og siste klokka åtte. Passer bra med at jeg pleier å bli sulten fra elleve også. Men det hender at jeg blir sulten senere på dagen. Så ble jeg med ett litt usikker på om det er ugreit å forskyve det utover dagen?! Om jeg f.eks. spiser mellom klokka ett og ti en dag.
smgj sa for siden:
Jeg vet ikke, men jeg tror sterkt at det har lite å si. Hovedfordelen med IF er såvidt jeg forstår at man tømmer glukoselagrene så og si daglig. Og det vil du jo gjøre?
Vet ikke om jeg har så mye glukoselagre å tømme. :p Men det hjelper meg til å få spist nok og ikke utsette måltidene, så det er like mye derfor. :)nellie sa for siden:
Er ikke noe særlig hokuspokus med IF. Spis når du vil!:)
Ah, ok! Ja, altså, innenfor antall timers spisevindu da, vel. :)
Jeg husker jo ikke fra år til år, men når man får skatteutbetalinga i oktober, får man brev om det i juni, da? Mener å huske at de årene jeg har søkt om skattebegrensning, men ikke fått, så har jeg fått et brev som indikerer at det er sannsynlig at jeg ikke får det innrømmet, og det mener jeg kom ca samtidig som de fleste andre fikk igjen penger. Men i fjor fikk jeg det innvilget, og jeg kan ikke for mitt bare liv huske om jeg fikk noe brev, eller om pengene bare kom ramlende inn på kontoen uten noe forvarsel i oktober. :p
Lemen sa for siden:
Hmm, er det ikke kontinuerlige utbetalinger nå fremover da? Så om du ikke fikk skattepenger nå i forrige uke, så er det ikke slik at du må vente helt til oktober, slik det var før.
Er det noe nytt? Jeg fikk dem i oktober i fjor, tror det har vært standard lenge for de som har endringer i selvangivelsen. Hvor har du hørt om dette?
Joda, det er nok nesten som før. Men muligens litt tidligere alt ettersom, ser det ut til. www.skattepenger.net/nar-kommer-skattepengene
Litt av grunnen til at jeg spør, er at jeg kunne tenkt meg et lite vink om hvorvidt jeg får noe eller ikke.
vaskeklut sa for siden:
spør skatteetaten på fjasbok eller twitter!
Takk for tipset! Done! :D
Daaaeeeh har jeg et nytt spørsmål. :p
Noen som har prøvd denne? Smaker den i så fall noe i nærheten av Nugatti?
Lemen sa for siden:
Merkelig, nå er det endret igjen... I forfjor så endret de utbetalingsdatoene og hadde flere utover sommeren, men ser ut til at de har gått bort fra det igjen.
Cyan sa for siden:
Jeg vet det kan variere mye, men er det noen som vet sånn cirka hvilket prissjikt jeg må regne med på en tatovering på overarmen, ca 15x10 cm eller litt større i gråtoner med litt rødt i hos en respektabel tattovør? Og er det noen som kan anbefale en i Oslo? Og så lurer jeg også på om det er en issue med føflekker der jeg skal ha den?
j88 sa for siden:
Syns ikke den smaker helt nugatti, men den er absolutt kjempegod, og redder meg når søtsuget kommer.
De fleste har minstepris på 1000 kr nå, har jeg fått inntrykket av. Jeg går ut fra at du må betale minst 2000, godt mulig noe mer, for en tatovering i den størrelsen, avhengig av detaljrikdom. Katten jeg tatoverte i november, som er noe i nabolaget av den størrelsen du snakker om, kostet det. :)
Takk for svar! Er fristet til å spørre min lokale Sunkost om å ta den inn for meg. Husker du prisen, forresten?
Bønna200 sa for siden:
Jeg synes den er kjempegod. Men så er det vel ca 20 år siden jeg spiste Nugatti, så husker ikke helt åssen det smaker. :p
Takk! Nugatti! Min nemisis! Jeg pleide å spiste nugatti rett fra boksen med pekefingeren når jeg hadde kjærlighetssorg. Til jeg spydde typ. :p Har ikke spist sjokoladepålegg på sikkert sju, åtte år.Cyan sa for siden:
Aha, ikke verre:) Den forrige jeg tok for over 10 år siden betalte jeg 1600 for, og den var relativt liten. Denne blir riktignok ganske detaljert, så jeg får vel ta med et bilde til ei sjappe og be om prisantydning.Photobscura sa for siden:
Det var i alle fall det jeg betalte for den på Big boy tattoo ved Birkelunden. :) (Eller, den var verdt 2000 kr, jeg betalte 350 kr for et gavekort verdt 1200, samt 800 i tillegg). Det er den første tatoveringa jeg har gjort på studio på veldig mange år.
Det har en del å si hvor mange detaljer den har også, ikke bare størrelsen. Katten har jo forsåvidt noen detaljer, men det er en god del svarte flater også. :)
Cyan sa for siden:
Big Boy? Ikke Bad Boys tilfeldigvis?
j88 sa for siden:
Nei husker ikke prisen nå, men jobber i en sunkost butikk, så kan sjekke på jobb i morgen:)
Superlol! Jaaaa! Det heter Bad boy tattoooooo. :p
Supert! Takker. :D
Carisma sa for siden:
Jeg har faktisk en sånn i kjøleskapet, etter å ha kjøpt en haug med lavkarbovarer av ei som hoppet av og solgte alt på fb. Har helt glemt å smake på den siden jeg ikke kan fordra vanlig sjokoladepålegg... ;) så jeg aner ikke, men håper den smaker bedre! :rolleyes:
Du skal kunne se skatteoppgjøret på din side eller altinn nå. Jeg hadde endringer pga leilighetssalget i fjor blandt annet, og jeg får mine i august i følge sambo.
Måtte sjekke, men som jeg gikk ut fra lå det ikke der, da jeg leverte papirutgave. Er litt gammaldags jeg, si.
Angående sjokoladepålegget, kan du ikke smake på det, a? :D Nå pleide jeg å elske nugatti da, forsåvidt.
senka sa for siden:
Ååå den beste nugatti lagde jeg i kveld som nonta delte på forumet :)
Anbefales Photo og lages på 1-2-3 :D
Den er så god, ja spiste med skje og nå er jeg kvalm ;)
Jeg kommer sikkert til å lage en gang, har opp til flere oppskrifter til og med. Men jeg gidder ikke foreløbig, og så er jeg nysgjerrig på denne.
Lava sa for siden:
Hvor
Da fikk jeg svar fra Skatteetaten. Jeg vil ikke få noe brev, men utbetalingene begynner i august uten forvarsel.
j88 sa for siden:
Sjokolade pålegget koster 52 kroner her på sunkost
nellie sa for siden:
Noen som vet noe om hvor det lønner seg å kjøpe varmtvannsbereder?
elien sa for siden:
Hva med en rørlegger butikk,
se om du finner noen som har tilbud.
På posten.no har de tilbuds blad fra forskjellige bedrifter,
sjekk der
nellie sa for siden:
Tenkte kanskje noen hadde noen spesialtips.:)
Kitt sa for siden:
Kjenenr du en rørlegger, får de ofte rabatter.
Har du mulighet til å hente i Oslo, kan du kanskje bestille rett fra Ozo på Grefsen.
Kanskje sa for siden:
Noen som vet om noe forum på nett hvor man kan få psykisk hjelp? Dvs hvor man kan skrive, og få gode råd, eller bare at noen "lytter"?
Føler at jeg holder på å gå ut av meg selv nå, har bare lyst å gråte, holder på å bli sprø, alt er ute av system og ikke slik det bruker å være, og jeg er opprørt og stressa og lei meg , og alt mulig på en gang. Trøstespiser, og har en veldig uro inni meg nå. Var for mange år siden medlem av et forum men nå husker jeg ikke hva det het, og aner ikke om det lenger finnes heller. har ingen jeg kan snakke med heller. Begynner snart å klatre i gardinene eller dunke hodet i veggen ......:eek:
Maxie10 sa for siden:
www.kirkens-sos.no/Krisetjenester/SOS_chat/index.html
Lykke til!
Kitt sa for siden:
Det må da finnes en psykiatrisk sykepleier eller akutt psykiatrisk team i området der du bor! De kommer gjerne og lytter til deg og kan komme med gode råd eller videreformidle kontakt med andre deler av hjelpeapparatet om man ønsker det!
Kanskje sa for siden:
Jeg har vært stabil så lenge og ikke trengt noe hjelp, og de jeg kjenner der har ferie nå. Men i dag har alt bare vært forferdelig, og jeg kjenner jeg takler det ikke. Tenkte på om jeg kunne dra på legevakten, men får vel ikke skrevet ut beroligende, valium eller lignende der for det er så strengt :-(
Bønna200 sa for siden:
Mannen min dro på legevakta og nekta å dra derfra før han fikk hjelp. Det endte med at han fikk innleggelse i tre uker. Så jeg tror nok man får hjelp, men ,man må bare slite litt for det. :o
Lykke til! :klem:
Kanskje sa for siden:
Nå har jeg tatt valium jeg fikk for lenge siden, de t hjalp litt, nå er hodet bedøvet og liksom likegyldig, og det er en herlig følelse, for jeg har hatt så vondt inni meg i hele dag. Og den uroen og alle tankene. Nå har jeg bare lyst å legge meg og flyte avgårde og håpe på tomhet i hodet mitt.
Har ikke hatt behov på flere år men nå kræsjer alt litt for jeg må føye meg for å få bort uroen, og eg vet det er feil å føye seg, jeg bør stå på mitt, Men jeg takler ikke at de er sure på meg. Har vært så redd for å havne i sånn situasjon at jeg står på mitt og de blir sure, for jeg vil så gjerne de skal være fornøyd med meg. Men da må jeg gi slipp på meg selv og det som jeg virkelig ønsker selv.
Beklager at jeg surrer
vaskeklut sa for siden:
Kjære Kanskje! Jeg synes du burde ta deg en tur på legevakten, eller om du klarer å holde ut til i morgen; be om en akutt-time hos legen din (eller en annen lege). Legen vil høre på deg, og deretter ta en avgjørelse på dette med beroligende.
Du kan også ringe Mental Helse (åpent hele døgnet) på telefon 116 123, Kirkens SOS på telefon 815 33 300.
Her har du en link til Rådet for Psykisk Helse med flere telefonnumre dersom det skulle være aktuelt.
Jeg håper av hele mitt hjerte at du får det bedre raskt!
Kanskje sa for siden:
Den valiumen virket bare en kort stund den merkelig .... :-( . Jeg skal ringe lege i morgen hvis jeg er like ustabil da, og be om en akutt time. Men det er ikke sikkert det går an å komme til. Skulle så gjerne hatt noe som bedøvde hjernen min, sånn at den sluttet å tenke, og ble full av bomull eller annen fyllmasse ! Blir sprøøøø av å tenke !
takk for hjelp :)
Kanutten sa for siden:
Hva med å laste ned en mediteringsapp? Jeg har en hvor en mann prater i ett sett slik at det ikke er rom for egen tankevirksomhet. Jeg sovner ofte av den. :rolleyes:
Ønsker deg alt godt!!
Carisma sa for siden:
Hun spurte vel etter et nettforum. Det er ganske stor forskjell på det og å øse utav seg til en virkelig person. Jeg kunne ALDRI snakket med et psyk. Team, men et slikt forum har jeg savnet mange ganger.
Har du forsøkt å ta (mye) d-vitamin? Og sett på en lydbok, det hjelper på all tenkinga.
Kitt sa for siden:
Med fortid som psykiatrisk sykepleier, vet jeg at det å snakke med et ordentlig menneske faktisk er det beste for de aller fleste. Hun sier hun ikke har noen å prate med. En avtale med en psykiatrisk sykepleier kan være til stor hjelp i en slik situasjon.
At du tror det ikke er noe for deg, betyr ikke at (du og ) andre ikke kan ha STOR nytte av det!
Et nettforum kan ikke skrive ut resepter eller liknende!
Carisma sa for siden:
Poenget mitt var vel altfor de fleste er det vanskelig å snakke med et annet menneske, men det er lett å skrive om ting relativt anonymt. Og erfaringsmessig er det lettere skrive ned ting, for da roter man seg ikke bort i uvensentligheter, og ser ting i perspektiv. Jeg forstod "noen å prate med" som noen som ga tilbakemelding, ikke at det nødvendigvis måtte være en fysisk person.
BenteR sa for siden:
Kan det ha vært deppa.com du var på. Ingen fagfolk, men masse mennesker som sliter med forskjellige ting.
Håper ting roer seg ned for deg ganske kjapt :klem:
vaskeklut sa for siden:
Er det normalt å få intravenøs kontrastvæske ved MR av rygg og skulder?
Kitt sa for siden:
Kommer helt an på hva de skal se etter. For spinal stenose feks er det vel helt vanlig. Du får spørre legen som skrev henvisningen om du lurer på hvorfor!
Sanney sa for siden:
kan jeg bare hive jordbær i frysern eller må jeg varmebehandle dem først? kjipt å kaste en halv kurv bare fordi jeg trodde jeg kom til å spise dem opp før jeg dro på ferie..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.