Photobscura sa for siden:
Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til det, men det er jo rimelig lenge siden sist. :)"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
j88 sa for siden:
På muntlig så har man jo iallfall større sjanse for å få sagt det man kan, selvom man kanskje ikke nødvendigvis får direkte spørsmål om akkurat det. Vi har iallfall fått beskjed om at det er i orden å vinkle det inn på andre ting, vitkigste er å få frem det man faktisk kan. Jeg skal selv ha en to delt eksamen på fredag, med en praktisk del foran hele klassen itillegg til lærer og sensor , så en muntlig del for sensor og lærer. Så ma nfår mye nye erfaringer når man går på skole, hehe
Masse lykke til på eksamen:)
Takk! :D
Kitt sa for siden:
Og hva tror du det er i brulidinsalve? Kan det være noe bakteriedrepende, tro? ;)
Julie sa for siden:
Finnes det en "enkel" forklaring på hvorfor jeg har hatt så vondt i hodet og vært så svimmel de siste par dagene? :p
Carisma sa for siden:
Lavtrykk eller lummert?
TrillTrall sa for siden:
Men det er jo ikke antibiotika i den vel? For "alle" sier at man MÅ til lege og få antibiotika for at brennkopper skal forsvinne, min erfaring er altså at det kan være unødvendig.
Carisma sa for siden:
Det har jeg aldri hørt. Har derimot hørt at man bare skal la de være i fred og for all del ta minstmulig på dem for å unngå smitte og arr.
TrillTrall sa for siden:
Hver gang det er snakk om brennkopper, både her inne og på andre nettfora, er det alltid opptil flere som sier at man MÅ til lege og få antibiotika snarest. Hvis det går greit bort med forsiktig vask (med klorhexidin), antibakteriell salve og god hygiene er det da ingen vits å proppe seg med antibiotika. :) Pille borti skal man ikke nei. Heldigvis har jeg aldri hatt det, jeg er en piller av rang... :o
Kitt sa for siden:
Ingen som har sagt man må proppe seg med antibiotika. Det holder at den kommer i salveform!
Innimellom dukker det opp stammer som er brulidinresistente, men det finnes også mange andre alternativer som slett ikke handler om å spise antibiotika. Vet ikke hvor dere får det fra at antibiotika bare kommer i pille/intravenøs form.
Carisma sa for siden:
Hvorfor blør jeg neseblod så ofte for tida? Jeg blør vanligvis aldri neseblod siden blodet mitt levrer seg så fort.
Enten så har du et litet blodkar som stadig sprekker (om man f.eks. snyter seg mye), og jeg går ut fra at det fortsatt fikses lett med å brenne blodkaret.
Ellers så vet jeg at hyppig neseblødning i verste fall kan være tegn på høyt blodtrykk ... :o
Carisma sa for siden:
Blodtrykket var heller på den lave siden etter påske, tror ikke det er så mye endret. Og det er ikke samme side, så blodkar er de nok heller ikke :confused:
Julie sa for siden:
Ja, jeg tenkte også på det, men så har jeg aldri opplevd noe lignende før når det har vært såpass varmt... :confused:
Lillemy71 sa for siden:
Ha ha ha, tenkte akkurat på det samme :D
Før lavkarbo ble jeg alltid totalt oppspist av mygg, men ikke så mye nå lengre. Sendte forøvrig linken på denne artikkelen til ei venninne for hu sa at hu aldri blir stukket av mygg... blei rett og slett fornærma gitt :p
For å si det sånn så får jo klaging på myggstikk en helt ny dimensjon etter dette :D
smgj sa for siden:
Åh... jeg ble aldri plaget av mygg ... før. Men de siste 2-3 årene tiltrekker jeg alt av blodsugere. Vel - Husets Herre skal ikke se den artikkelen - da kommer han hil å sette seg ned og vente på "bivirkningene"... :p
Lillemy71 sa for siden:
Ha ha ha ser det for meg :D :D :D
Men for å være litt alvorlig oppi det hele, så er jo egentlig overskriften et skikkelig oppkok for å få oppmerksomhet og folk biter jo på etter bl.a. FB og dømme. Tar man seg tid til å lese og lese hele greia er det vel ikke helt kåtskapen som avgjør om man blir stukket eller ei :p
smgj sa for siden:
Har ikke lest artikkelen, men det høers ut som det er et oppkok på det samma gamle: CO2, ferhormoner, varme og svette. Noe må da mygga bruke for å kjenne igjen varmblodige pattedyr, og det at vi skiller ut CO2, varme og svette/ferhormoner er vel nyttig å orientere seg etter. Noen av oss er til og med varmere enn andre, og spesielt dersom vi drikker alkohol (åpner kapillærårene og senker hemninger) så kan vel ganske mange faktorer virke som lokkemidde på mygg. Seksuell tiltrekning fungerer til forveksling likt alkohol på noen punkter... :rolleyes: Uten at jeg har tenkt å se skjevt på folk som klager over mygg av den grunn.
Kanutten sa for siden:
Jeg konkluderer da med at jeg er veldig flink i lavkarboveien siden jeg ikke blir plaget av mygg hverken når jeg subler vin i finværet (har ferie nå og tidenes beste mai måned mtp varme og sol) og det at vinsubling veldig ofte fører til noe annet.
:heia: Flink med lavkarboen jeg!! I dag blir det forresten reker og hvitvin på verandaen. :sikle:
Hva skjer om jeg fryser ned seiblokker som har vært frosne ...?
Cyan sa for siden:
DEt sies jo at tint fisk kan fryses ned igjen dersom den tilberedes, men ikke ellers. Vet ikke hvorfor, men fisk bederves fort så det er vel noe av grunnen. Forøvrig tror jeg ikke det skjer noe spesielt i og for seg, den fosken har sikkert vært tint og frosset igjen flere ganger før den havner i fryseboksene våre :p (men jeg vet altså ikke).
Hm, ok. Jeg tror jeg risikerer det, altså. Det er to blokker sei fra First price, så ikke noe stort tap. Planen var å lage fiskekaker av det, men jeg rekker ikke før jeg reiser bort for et par dager, og å la dem ligge i kjøleskapet til mandag er uansett ikke et godt alternativ, dersom det går greit å fryse dem. ;)Julie sa for siden:
Hjelp!!! Sølte råkrem på stoffsofa: noen tips om hvordan jeg kan få fjernet det? Har tatt en klut med varmt vann og har gnidd over området, men er det noe mer jeg kan gjøre? Mamma kommer til å få fnatt om hun ser det! :eek:
Bønna200 sa for siden:
Du kan jo prøve med zalo? Jeg har ikke noe erfaring med dette, men det kan vel ikke skade å prøve?
Julie sa for siden:
Jeg tenkte på det, men så vet jeg ikke om det kan komme til å bleke stoffet...?
Bønna200 sa for siden:
Jeg vil ikke ha ansvar for at du herper sofaen. :p Men jeg tror ikke det skal ha noe å si. Har brukt zalo på klær etter rødvinsflekker og tøyet er helt fint etterpå.
smgj sa for siden:
Zalo pleier å gå bra. Men vanish flekkfjerrner kan bleke mørke stoffer (av erfaring...)
Julie sa for siden:
Sånn ser det ut for øyeblikket...
Det ser liksom ikke ut som om det kommer til å bli noen flekk, men det kan jo hende at det isåfall ikke vil vises før det tørker? Kan ikke så mye om sånt, så mulig det er helt feil... :o
Vil liksom ikke begynne å tukle med Zalo med mindre det er nødvendig, men vil Zalo være like effektivt om jeg lar området tørke først for å se om det er igjen noen flekk?
Edit: det våte området er forresten en del mørkere enn på bildet - vet ikke om det gjør noen forskjell, men tenkte jeg skulle nevne det. :p
smgj sa for siden:
Råkrem sa du? Da er det vel egget som er problemet... Ikke la det tørke "hardt", men bare av seg selv, eller gjennom å klemme f.eks en håndduk mot. Ser det bra ut lar du det være.
Er det fremdeles flekk kan du bruke zalo (eller vanish om zalo ikke klarer seg. Tror det skal gå fint på så lyst stoff som det der. :)). Tror ikke det har så mye å si om egg tørker eller ikke sålenge du har klart å få av mesteparten.
Julie sa for siden:
Tusen takk for svar, begge to! Fjernet egg- og kremblandinga med én gang, og gned som sagt så en utvridd/fuktig klut ganske hardt over området. Skal holde et øye med det og muligens prøve å gni litt Zalo på et område på sofaen som ikke er like synlig for å se om det går bra.
Hadde nok ikke vært så panisk ellers, men dette er en nokså ny (og dyr) sofa som mamma har advart meg flere ganger om å være forsiktig med når jeg sitter der og spiser... :o
vaskeklut sa for siden:
Jeg har lært at mamma (nesten) alltid har rett, og at det i grunn er greiest å gjøre som hun sier....... :rolleyes:
Julie sa for siden:
Ja, ikke sant? :(
Det hadde tørket nok til at det så ut som det var en litt mørkere flekk der, så har blottet og gnidd litt med Zalo og damp klut om hverandre for å se om det hjelper. Får håpe at det rett og slett ikke hadde tørket helt, og/eller at flekken kommer til å være lys nok til at den ikke merkes, eller at mamma avfeier det som en gammel flekk som skjedde i påska når hun før eller siden legger merke til den... vi får se. :(
Lava sa for siden:
Bleker Zalo da? Min mor sier vi skal bruke zalo på fettflekker. :ja:
Vet ingenting om egg på tøy.... løper ut
Har aldri opplevd at zalo bleker noe som helst. :) Løser opp fett gjør det derimot.
smgj sa for siden:
Zalo bleker bare dersom fargen på tingen ikke er helt fiksert. Som regel er ikke det noen issue. :)
Carisma sa for siden:
Det kan noen ganger se ut som zalo bleker, men det er som regel såpeskummet. Vask med rent vann etterpå så blir det borte.
Hvordan ser den ut i dag?
Julie sa for siden:
Området der jeg hadde sølt var litt gulaktig og en anelse mørkere enn resten av sofaen, så jeg tok en ny runde med litt mer Zalo denne gangen og håper det tar det. Det er i alle fall ikke så ille som jeg trodde det kom til å bli: skal sende bilde litt senere på dagen når det har tørket. :p
Cyan sa for siden:
Kan blåbær farge avføringen lys rød? Poden har diare på andre dagen og har lyse røde flekker i avføringen som ser ut som blod. Konsistensen har også blitt litt slimete. Han drakk blåbærsaft i går, så jeg tenkte det kunne være det, men google sier at den kan bli mørk og nærmest svart, men ikke noe om rødt. Han har ikke spist noe annet. Ellers virker han å være i grei form med litt feber, og har såvidt begynt å spise igjen as we speak (har hatt både veldig høy feber og feberkrampe natt til i går), men denne diareen blir altså bare verre. Men så lenge allmenntilstanden er grei er det vel ikke noe å springe ned legevakten for?
Kitt sa for siden:
Blåbærsaft kan gi rar farge på avføringen, ja! Blod i avføring er sjelden lyse rødt, mer svart eller mørk, mørkrødt.
Så lenge feberen er på vei ned og han spiser og drikker, trenger du ikke løpe til legevekten, nei!
Putt litt salt i blåbærsaften hans, en liten klype bare, og gi han mage-snill-mat i dag, du. Og følg med på allmenntilstanden, selvfølgelig!
Har han fortsatt diare i morgen, kan du ta en telefon til fastlegen og høre hva de syns der. Han er jo ikke så liten, men liten nok til å bli ganske påvirket av langvarig diare!
God bedring! :klem:
Cyan sa for siden:
Takk :suss:Carisma sa for siden:
Potetmel har jeg fått beskjed om å ha i safta når junior hadde omgangssyke. Kanskje for at det skal gi litt konsistens i magen?
Kanutten sa for siden:
Og jeg har fått beskjed om å ikke gi/spise selv noe som binder magen.
Hvorfor streve etter å beholde baseluskene ved å gi potetmel i stedet for å prøve å få baseluskene fortest mulig ut av kroppen?
Carisma sa for siden:
Fordi når alt forsvinner fort ut av kroppen kan småbarn bli dehydrerte og få næringsmangler etter veldig kort tid?
TrillTrall sa for siden:
Her er jeg enig med Kanutten. Når kroppen reagerer med diare og/eller oppkast er det fordi den desperat vil bli kvitt noe og da er det neppe særlig lurt å prøve å overbevise den om at det er lurt å holde på svineriet. Man får prøve å få i den syke væske med noe næring i og vanligvis går det seg jo til ganske fort.
Kanutten sa for siden:
Da gir man næringrik drikke. Jeg vet om unger som har blitt enda sykere ved å beholde baseluskene. Bedre med mye næringsrik væske.
Kitt sa for siden:
Bare sånn for å bidra til forvirringen; det er ikke alltid kroppen klarer å hente seg inn igjen etter at bassiluskene eller viruset er borte. Da fortsetter diareen uansett om det er noe å bli kvitt eller ikke. I slike tilfelle, som ofte gjelder barn, kan man gi noe stoppende, men da gjerne først etter å ha vært i kontakt med lege.
Som regel vet fastlegene om hva som går av magebassilusker/virus og kan gi råd ut i fra det.
Barn blir uhyre fort dehydrerte og kan faktisk ta skade etter kun få timer om det først er så galt, så å få i dem væske og hjelpe dem til å beholde det(salt i væsken), vil alltid være førsteprioritet.
smgj sa for siden:
Jeg har også opplevd at magen har gått i "vranglås" og det har vært vanskelig å normalisere.... Så det gjelder ikke bare barn. Men de er selvfølgelig mest utsatt for dehydrering.
Cyan sa for siden:
Har heldigvis ikke vært noe problem å få i poden drikke og mat i dag. Han har spist 6-7 knekkebrød med kaviar og drukket vann og bittelitt blåbærsaft. Allmenntilstanden er mye bedre, men diareen sitter i. Har nok byttet 15 diarebleier, om ikke mer :eek: Håper virkelig det gir seg snart. Det er jo vondt og sårt i rumpa for ham, stakkar. Klynking og grining ved hvert skift :o
TrillTrall sa for siden:
Bruk potetmel! I rumpa altså. Ved hvert bleieskift pudrer du godt med potetmel i stumpen, det funker som bare rakker'n! Helt sant. :) Ikke hvis det er åpne sår, men dersom det "bare" er rødt og sårt så er potetmel uovertruffent! :ja:
Lava sa for siden:
Kattene knakk av en stor del av min Svigermorstunge plante idag, den var ganske topptung og knakk like i festet over jorden. Kan den stikkes rett ned i ny jord i potte, eller må jeg gjøre noe annet først?
Den er frisk og fin, grodd masse den siste tiden.
smgj sa for siden:
Stapp den i jorda og støtt opp med noen blomsterpinner. Den setter røtter igjen med tiden, og siden den er sukkulent så tørker den neppe bort i mellomtiden heller. :)
Lava sa for siden:
Ok. Fikk råd om å sette den i vann ett par dager først.. får se i morgen, da har den ligget og tørket ett døgn. Har jord men ikke potte stor nok.
Takk for råd :)
Kanutten sa for siden:
:ja: Jeg brukte også potetmel på mine såre søte små.
smgj sa for siden:
Det er faktisk bedre å sette sånne tykkbladede planter rett i jord. Visstnok vil ikke vannrøtter overleve overgangen til jord uansett. :) Jeg vet ikke om dette gjelder for alle, men med svigermors tunge har jeg god erfaring med å sette dem rett ned.
Lillemy71 sa for siden:
He he he jeg sitter her og flirer jeg. Ikke for det planta knakk, for det er jo bare fryktelig irriterende, men pga av katta som så helt tydelig ligger der og råkoser seg og synes at livet bare er helt topp. Typisk katter, men akk så herlige de er og denne var jo spesielt nydelig :)
Når det gjelder planten, kan den godt ligge å tørke litt før du stapper den i jord. Bruk helst litt sandholdig jord og ikke vann for mye, da vil den bare råtne. Lykke til :)
Lava sa for siden:
Takk da gjør jeg det slik du sier :)
Takk, ja den katten er ganske ung og leken, flyr som ei kule rundt her før han plutselig ligger og sover litt.
Cyan sa for siden:
Noen som har erfaring med mosjonist-svømming etter arbeidstid (typ 16-17 tiden) på Tøyenbadet nå i disse sommertider som de andre badene har stengt? Mye mer folk enn vanlig? Mulig å få seg noen gode svømneøkter uten å måtte stampe i kø og svømme sikk-sakk?
Carisma sa for siden:
Om du har mulighet til noen ekstra minutter reisevei ville jeg vurdert hundsund bad på Fornebu, hvis du likevel er på den kanten av byen.
Cyan sa for siden:
Vet du om de holder sommerstengt? Står ikke noe under åpningstidene, men sommerstengt er nevn under priser ifm refusjon.
silje21 sa for siden:
Jeg lurer på hvorfor det skal være SÅ vanskelig for en mann, eller vel, MIN mann å gjøre som jeg sier av og til ;)
synsegulla sa for siden:
Fordi ingen liker å bli fortalt hva de skal gjøre vel :D
langaard sa for siden:
Prøver å gå opp i vekt, men ingenting funker, what to do:rolleyes:
Marella77 sa for siden:
Noen som vet hvor lenge man skal koke kyllingfilet i plastfilm og folie ala Helstrøm? Har googlet, finner det ikke...,
Kitt sa for siden:
silje21 sa for siden:
Flere på AAP som ikke har fått sin utbetaling skattefri nå i juni?
Tatt fra nav :
Arbeidsavklaringspengar blir skatta som arbeidsinntekt og er pensjonsgivande inntekt. Pengane utbetalast utan skattetrekk for to 14-dagarsperiodar i juni og for den første 14-dagarsutbetalinga i desember.
Bønna200 sa for siden:
Du kan gjerne få noen kilo av meg! :p
For juni, ja. Om du har fått AAP denne uka, så er det for en periode i mai. Dvs. at neste utbetaling og den etter det vil være skattefri. :)silje21 sa for siden:
:o hehe oops, ja sånn kan det gå når man ikke leser skikkelig ja. Takk for oppklaringen, da slipper jeg tur på nav idag likevel :)
Bare hyggelig! Var på vei til å tenke det samme selv, inntil jeg kom på at AAP-en jo er etterskuddsbetalt. :)Marella77 sa for siden:
Tusen takk!!!
Jeg har ikke termostat så jeg får gamble på graderen da... Har du prøvd å lage denne Kitt?
silje21 sa for siden:
Ja at det er etterskuddsbetalt tenkte ikke jeg på. Er mannen min som får AAP, men kan si det er jeg som følger med :P
Cyan sa for siden:
Vi har kjøpt elektrisk grill, og i dag skal jeg grille for første gang i mitt liv :spent: Så spørsmålet mitt er ganske enkelt: Hvordan gjør jeg det? :p
Har kjøpt grillribbe, grilltomater og noe kyllinggreier (med ost og chorizo). Skal jeg bare legge disse rett på grillen? Må i så fall grillen (den delen som maten legges på) smøres med olje først? Eller må jeg bruke aluminiumsfolie?
Kitt sa for siden:
Jeg bruker steketermometer til å sjekke vanntemperaturen, jeg! :o
Har ikke kommet så langt enda! Er noen her som er litt lei av kylling for tiden, så venter til jeg virkelig får ånden over meg! :)
Kitt sa for siden:
Gratulerer!:)
Vi elsker vår gassgrill og bruker den masse nesten hele året!
Kan gjøre begge deler, men er jo best rett på grillen, da! Smør gjerne grillristen med olje som du så tørker av igjen før første gangs bruk!
Kanutten sa for siden:
Det var elektrisk grill de hadde kjøpt, ikke gassgrill..,:p
Vi har hatt mange elgriller, men noe vi alltid har passet på er at grillflaten skjuler disse varmeelementene. Så lenge grillflaten skjuler dem griller jeg på vanlig vis, men hvis de ikke dekker bruker jeg å steke på folie. Dette for å forhindre at fett/olje drypper ned på elementene. Vår grill har dessuten en kopp i bunnen som samler fettet. Denne ikler jeg med folie før grilling for da bøir det mindre å gjøre rent til meste gang.
Jeg har planer om å lage en stor batch med fiskekaker, men det blir litt mye pes å steke alt sammen opp i stekepanne. Kan jeg steke det i langpanne i ovnen, for så å brune dem i panna senere etter behov, og i så fall, hvilken temperatur og hvor lenge bør de stå i?
Kanutten sa for siden:
Hva med heller å lage puskefidding (fiskepudding) som du kan brune som fiskekaker når du vil?? Kutt gjerne puddingen opp i skiver før du fryser den. Da tar du opp av frysern det antall du ønsker og bare skjerper dem på panna.
Smaken og deigen er jo den samme.
Kitt sa for siden:
Det så jeg da, men må få skryte av vår gassgrill likevel, vel! Grill er grill, noen liker kull, andre elektrisk og vi sverger til gass etter å ha forkastet de andre alternativene! ;)
Kanutten sa for siden:
:lol: Jeg elsker lukta av kull bedre enn lukta av grillmaten.... :rolleyes:
Kitt sa for siden:
Det er noe eget med kullgrill, ja, men sånn til hverdags er gass det beste for oss!
Griller vel 4-5 ganger i uken hele sommeren!:sikle:
Marella77 sa for siden:
Ok, takk igjen :)
Kanutten sa for siden:
Noen som vet hvor man kan selge sjela si til fordel for andre?
Sanney sa for siden:
i kjerka, for de som trur på sånt.
Jeg bor i blokk og kan dermed kun ha typ elektrisk grill.. har jo egentlig bare blitt til at jeg har brukt stekepanne eller stekovn.. men sitter og glor på flust da jeg har oppspart litt trumfbonus... snuser litt på denne, men jeg har aldri brukt sånt før... men utifra bildet så er det nesten som en elektrisk grill på toppen på den ene siden og en stekeplate med ministekepanner på den andre siden? er undersiden da bare til oppbevaring av pannen eller holder ting seg også varmt?
Kanutten sa for siden:
Jeg tror, og jeg tror ikke kirka er rette plassen :o
Kitt sa for siden:
Det er jo en raclette! Steke alt av kjøtt, bacon, scampi, fisk etc og grønnsaker på toppen, smelte ost/lage omelett i skuffene under! Perfekt til lavkarbomat! :)
Sanney sa for siden:
lever nok ikke så veldig lavkarbo for tiden desverre, men om den kan fungere som en grill erstatter er jo det fint :) har knapt hørt ordet raclett før for å være ærlig.
Cyan sa for siden:
Vi bor i blokk, så elektrisk grill er eneste alternativ (ellers hadde vi kjøpt gass) :p Vi begynte å steke i folie, men så tok vi grillribbene rett på ettethvert. Funka fint det, og vi er fornøyd med vår nye grill :)
TrillTrall sa for siden:
Nå er det mange år siden sist jeg spiste raclette, men jeg ville ikke brukt som en erstatter for en grill nei. Jeg mener å huske at det tok tid å steke det man la på toppen og den vi brukte egnet seg ikke for større ting i alle fall. Vi stekte pølseskiver og strimlet kjøtt på den, tror ikke jeg hadde giddet grille en kotelett f.eks., men vi prøvde aldri det da.
Dietta sa for siden:
Nå jeg lager store batcher med karbonader, så bruner jeg de lett i stekepanna, og steker de ferdig i ovnen etterpå.
Kan sikkert gjøre det samme med fiskekaker :sikle:
Ja, googla litt, det var det jeg endte opp med å gjøre. Omvendt, altså. :DKitt sa for siden:
Griller ikke koteletter, nei, men tynne biter kylling og biff, fisk, bacon, hamburgere og pølser er ikke noe problem!:)
Cyan sa for siden:
Hvorfor ikke bare kjøpe en grill, tenker jeg :)
Kitt sa for siden:
Midtvinters er det kos med raclette! Snuppa og venninne elsker feks å sitte i timesvis og kose seg med alt fra kylling og bacon til smeltet sjokolade med frukt og små marsmellows! :love:
Noen som vet om B-vitaminer kan hindre opptak av D3? Det er snakk om et trippeltilskudd av B6, B12 og folsyre (tar også tilskudd av biotin, eller B7, som det også heter, men det har jeg gjort en god stund). Synes liksom jeg merka at energien fra D-vitaminene forsvant litt da jeg begynte på dette tilskuddet ... Men det er mulig det er innbilning/andre årsaker (eksamensstress etc.), forsåvidt.
smgj sa for siden:
Har ikke vært borti det... finner heller ikke noe om det andre steder. Kan du ikke prøve å ta dem "fra hverandre" og se om det gjør noen forskjell for deg da? F.eks ta b-vitaminene til kvelds?
Fant heller ingenting om det på nett ... :o Jeg har tatt dem separat siste uka nå. Kan ikke si at jeg har merket noen forskjell foreløbig, men det kan jeg vel lett tilskrive mengden stress jeg har vært gjennom.Sanney sa for siden:
jeg bor for det meste alene, og de elektriske grillene jeg har vært borti har vært møl. kull er jo best, men jeg bor i blokk.
og jeg spiser ikke koteletter, så den saken er biff. og biffen skal uansett stekes i panne og stekeovn, litt avhengig av størrelse og hva jeg gidder :p
Jeg har uansett akkurat kjøpt en :)
Cyan sa for siden:
Har hørt og lest om mange som sier at el-grill er møl (etter at vi kjøpte vår), men syns vår virker bra. Ble fort varmt og grillet jevnt og fint. Grillet kyllingbryst og de ble kjempefine. Har kvaliteten på el-grillene bedret seg betraktelig den siste tiden?
TrillTrall sa for siden:
Kanskje. Det kommer nok også an på hva man kjøper. Man kan ikke forvente det helt store med en el-grill til 299,- på Biltema eller Sparkjøp liksom...
Cyan sa for siden:
Vi betalte 3500 for vår ... Hadde blitt rimelig pist om vi ikke kunne grillet noe annet enn pølser :p Skjønt, det kom noen gloser da jeg slo den på første gangen og den aldri ble varm - helt til jeg sjekket om støpselet sto i :rodme: