Photobscura sa for siden:
Jeg har jo faktisk natron i skapet så jeg nå! Har ikke hatt noen anfall siden før helga nå, men hvem vet når jeg nærmer meg de to siste eksamenene. :o"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
vaskeklut sa for siden:
smgj: har kjøpt omega3 som du anbefalte nuh! og de hadde to for en-tilbud :D (enda bra, fikk nesten infarkt av prisen :o )
Carisma sa for siden:
Dere som har vaskehjelp, hva betaler dere? Pr time eller pr gang?
Har et hus hvor ca 150m2 skal vaskes annenhver uke, og lurer veldig på hva jeg bør godta.
senka sa for siden:
Som jeg vet betales pr time, eller hvordan dere avtaler ca. timer pr gang :)
BenteR sa for siden:
Har en veninne som vasker i private hjem.
Der er det skrevet kontrakt om hva som skal vaskes (forutsatt at det er ryddig) og hvor lang tid som regnes på jobben. Begge parter har skrevet under på kontrakten og så får hun betalt for de avtalte timene, enten hun bruker dem eller mindre, så lenge alt er gjort som det står i avtalen.
Jeg har tidligere vasket bolig som er blitt brukt av arbeidere (pendlere) og også der har det blitt satt opp en timeramme som jeg fikk betalt for. Brukte jeg en halvtime mer eller en halvtime mindre, så var lønnen likevel lik.
Har hørt om enkelte steder der huseier vil betale pr. time og står omtrent med stoppeklokke. Slike steder er det vanskelig og få en fast renholder, med mindre timelønnen er vesentlig høyere enn andre steder.
Prøver å få orden i nynorsken min til eksamen, men en ting som er utfordrende er substantiv. Jeg kan bøyningssystemene, men er ofte usikker på hva som er hvilket kjønn. Er kjønnene identiske i bokmål og nynorsk? Altså at "en bil" og "ei jente" også er "ein bil" og "ei jente" i nynorsk? (Dette er bare eksempler, altså. Jeg vet jo at det i disse er korrekt. :))
Carisma sa for siden:
Ikke alltid. Du har jo f.eks en kurv-ei korg. Men det fungerer som regel å tenke hva du ville sagt på dialekt, de fleste dialekter er nærmere nynorsk enn bokmål.
Lurt! Min dialekt har jo også det til felles å si "han" og "hun" om ting. F.eks. om klokka: "ho er snart seks".mereo sa for siden:
Vil bare si tusen takk for alle gode tips før eksamen :)
Den gikk strålende, det blei en 4!
You are awesome!
Supera sa for siden:
Hvilket organ er det kattene ikke spiser på musene? Ser veldig ofte et organ ligge igjen etter at resten av musa er spist.
Tror det er galleblæra katta ikke spiser.Cyan sa for siden:
Er det vanlig å bli sulten av pepsi max? La aldri merke til det tidligere da jeg drakk det daglig. Nå har jeg kutta drastisk ned på det lenge og bruker bare ta meg et glass eller to til lørdagstacoen. Men i går og i dag har jeg drukket en halvliter, og jeg er altså så skrubbsulten som jeg ikke har vært på lenge :eek:
amritam sa for siden:
Jeg blir i hvert fall sulten av disse lettbrusene. Nå tåler jeg verken søtstoffene de inneholder eller kullsyre lenger, så jeg må pent holde meg unna, men husker den sultfølelsen fra tidligere da jeg drakk det av og til.
Sanney sa for siden:
kan ikke si jeg blir mer sulten av det. og jeg drikker hver dag. igår spiste jeg ett måltid, var ikke skrubbsulten, ei heller var måltidet kjempedigert. tror nok det kan være individuelt hvordan man reagerer.
TrillTrall sa for siden:
En del kunstige søtningsstoffer trigger matlysten, det er vel vitenskapelig dokumentert? Jeg gjetter på at da kroppen din var vant til det så virket det ikke på samme måten som nå når du bare drikker det en sjelden gang.
Cyan sa for siden:
At det kan trigge søtsuget er jo velkjent, men jeg har ikke hørt så mye om at det trigger sulten. Jeg har overhodet ikke lyst på søtt nå, bare en feit, blodig biff med bernaise :lol: Jaja, no more jobb-pepsi-max for me. Detta er jo bare plagsomt (og dessuten blir jeg så vindfull :rodme:)streber sa for siden:
Det trigger sulten hos meg, ingen tvil OG søtsyke. Cola light gjør det også i noe mindre grad, mens cola zero eller grans og first price sine lettcolavarinter overhodet ikke gjør meg mer sulten, snarere tvert imot. Men det er meg-Det er nok store variasjoner her:)
nellie sa for siden:
Kan man bli sånn bare litt lav på B-12, at det hjelper å spise litt mer rødt kjøtt?
Supera sa for siden:
Takk, det kan se ut som at det var riktig. :snill: Jeg prøvde å google, men klarte ikke å finne noe svar.
Jeg blir sulten av sukkerfri cola. Men ikke av fun light eller 7up free for eksempel.
smgj sa for siden:
Jupp. Men jeg vil anbefale å sjekke det igjen etter en stund for å verifisere at man får det opp dersom man er lav-ish på det. En del har symptomer allerede ved "under midten av referanseområdet", andre ikke, så dette må man se an på individuell basis.
www.healthaliciousness.com/articles/foods-high-in-vitamin-B12.php
Heldigvis er det masse god mat med b12. :)
milena sa for siden:
Noen som har erfaring med rød hårfarge. Begynte å farge det for ca 2mnd siden og fargen vasker seg sååå utrolig fort ut. Vet at det generelt er problemet med rødt, men kanskje noen er litt mer holdbare enn andre. Har brukt syoss til nå, den intenst røde for jeg vil ha det RØDT!
Lillemy71 sa for siden:
Har prøvd mange forskjellige merker, men synes jevnt over at rødfarge forsvinner fort uansett. Den jeg har best erfaring med er den jeg får hos frisøren, enten han setter den i eller jeg kjøper med meg en "gjør-det-selv" fra han. Husker ikke merket, men lurer på om det er Goldwell (selges bare i salonger, såvidt jeg har forstått) og den koster 169,- så det er ingen upris på den. Er også nøye med hvilke produkter jeg bruker for å bevare fargen lengst mulig og vasker ikke håret hver dag.
vaskeklut sa for siden:
dersom jeg vil beholde den intense rødfargen i håret mitt må jeg farge det hver fjortende dag ca. det gidder jeg ikke, så bruker en fargebalsam fra kleral (?) mellom fargingene når jeg ser det begynner å falme.
milena sa for siden:
Tusen takk! Har skrevet til Goldwell for å få vite hvilken butikk som er nærmest meg.
Klarer ikke å finne merket kleral... Men, skal lete litt til!
Tak for tips begge to!
vaskeklut sa for siden:
jeg har heller ikke funnet den på nett! jeg kjøper den hos frisøren min - stars and bangs i trondheim :)
Dietta sa for siden:
Gratulerer :heia:
vaskeklut sa for siden:
Er det noen som vet om "Blodleie" av Johan Theorin finnes som e-bok? Jeg finner den ikke i hele tatt, bare bøkene før og etter (mener ikke sånn minnekort/digikort-sak, men som en fil i f.eks e.pub)!
amritam sa for siden:
Det kan se ut til at den finnes på svensk, men ikke på norsk.
www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9143503969
Carisma sa for siden:
En finnes hvertfall som lydbok....
vaskeklut sa for siden:
takk, da leser jeg den på svensk! :)
jeg klarer ikke bruke lydbøker, begynner å tenke på andre ting og vips har jeg mista seks-syv sider :o men takk!
Hvor får man kjøpt araldit? Og burde det kunne være holdbart for å lime metall sammen?
Sanney sa for siden:
harald dritt som vi sier på jobben. ikke bruk det i et lukket rom uten lufting. limer det meste, noen typer veldig fort, andre ikke bruker litt mer tid.
men vi kjøpte det hos grossist da.. jernvare kanskje?
Jernia, kanskje? Jeg skal bare lime noen knapper til noen øretunneller. Har 8 mm hull i ørene, og har kjøpt bunadsknapper som jeg tenkte å lime til dem til i morgen for å matche bunaden, så det er veeeldig lite lim det er snakk om. Prøvde med kontaktlim, men det herder ikke nok ...Lillemy71 sa for siden:
Jeg har ikke noen god erfaring med araldit på noen ting egentlig. har ikke prøvd metall mot metall, men metall mot stein og det var ikke vellykka.
For å lime metall mot metall må du ha et tokomponentslim, gjerne epoxy basert. Ville gått på f.eks Jernia eller Clas Ohlson og spurt etter metallim. CO har Loctite og det skal være veldig bra til slike ting, har ikke prøvd det selv. Om du vil ha Araldit må du nok på en jernvare.
Takk for svar! Skal jamen høre på CO, for jeg må dit en tur i dag uansett. Har bare gått ut fra at araldit (er det ikke tokomponent, a?) skal være best til dette. :pEdit: Jøss, nå så det kanskje ut som om kontaktlimet hadde bestemt seg for å funke likevel! Mulig det trengte litt mer tid til herding. :) Håper det holder!
Lillemy71 sa for siden:
Joda araldit er tokomponent og før i verden var det nesten det enste alternativet dersom man skulle ha noe som holdt, men det er kommet atskillig bedre ting på markedet.
Kan godt være at kontaktlimet holder, det må herde ganske lenge når det er metall mot metall for det kommer lite luft til. Har limt diverse smykkeanheng i både glass og metall til metallringer. Det problemet jeg har er at det herder (etter laaaang tid) og sitter en stund, men virker som det ikke tåler kroppsvarme noe særlig og plottseli så detter det av. Har tenkt å prøve Loctite selv på de ringene som trenger fiks.
Da lar jeg det bare være til i morgen, er uansett ikke stor vekt på dem. Dessuten skal jeg ha gummring innerst mot tunnellen og bak på øret, vet ikke hvor digg det er å ha lim rett mot øret heller - herda eller ei. ;) Det er uansett bare for en dag. Kanskje jeg finner en bedre løsning til senere. Er jo ikke akkurat særlig mange alternativer for bunadsfolk med øresuspention. :pLillemy71 sa for siden:
he he he det vil jeg tro ja :D
Men nød lærer kvinne uten bunadpynt til ørene å lime! :) Blir jo faktisk ganske fint!nellie sa for siden:
Får man kjøpt noe alkoholholdig og lavkarbo i butikken, nå om dagen? Som ikke er øl.:o
Cyan sa for siden:
Mener jeg har sett cider light (eller var det i sverige?), men utenom det tror jeg nok desverre det bare er øl å få tak i.
Bønna200 sa for siden:
Jeg kjøpte en cider med skogsbær til i dag på Kiwi. (Og den var god! :D)
nellie sa for siden:
Oo, hvordan er innholdsfortegnelsen da?
Bønna200 sa for siden:
Tja, SÅ nøye var jeg ikke... Skal finne boksen.
Bønna200 sa for siden:
Her er den: Kcal 30, karbo 1 g. Per 100 ml selvfølgelig. :)
nellie sa for siden:
Oi, det var jo ikke verst! Får stikke innom Meny, så har de den vel sikkert der.. Thanks!:)
Blir uansett sikkert drita på to Cider, nå som jeg ikke har fått i meg noe alkohol på over et år.:p
Cyan sa for siden:
Det var den jeg mente, skogsbærcideren :ja: Den er ikke så verst, selv om jeg ikke er overvettes begeistret for cider.
nellie sa for siden:
Nå løste det hele seg med at kollegaen min spurte om ikke vi skulle ta en tur til Sverige med jobben i morgen!:) Da er det ikke noe å lure på:p Men takk for hjelp.
Cyan sa for siden:
Har oppdaget, selvsagt etter at alt av butikker er stengt, at poden på 2 år har en inngrodd stortånegl, og at det har begynt å bli betent. Jeg har hverken grønnsåpe eller sårvask - men pyriseptsalve. Han er veldig på at jeg ikke skal holde på med føttene hans, men jeg fikk etter mye om og men (og ved å gi ham en is :p) vasket tærne med en våt klut og smurt på litt pyriseptsalve. I og med at han nekter å gå med plaster (river det av hvis jeg i det hele tatt får det på) tok jeg bare på en tynn bomullssokk. Spørsmålet mitt er om jeg skal fortsette å bruke rent vann eller om jeg burde bruke noe såpe i vannet (f.eks. intimsåpe eller natusan baby mild dusjsåpe)? Hvor mange ganger om dagen bør jeg vaske og smøre inn salve? Noe annet jeg kan gjøre f.eks. mens han sover (antar jeg klarer å få på et plaster da :p)?
Kitt sa for siden:
Ta på en stor kladd med pyriseptsalve og plaster/plast mens han sover.
I morgen tidlig får du sambo til å tviholde på han mens du tar en neglefil el og retter ut/bøyer ut neglen mens den enda er myk etter salven! La det så være resten av dagen, men pass på at det ikke blir skittent.
Neste natt gjentar du stuntet med salve og plaster!
Gjenta ved behov! :)
Bør få has på problemet!
Så må du lære å klippe de myke barneneglene riktig, evnt sjekke om skoene hans er store nok!;)
Cyan sa for siden:
Neglene klippes riktig, men nå hadde den ene enden knekt :o Skal kjøre på med salve og plaster etter han har sovnet. Tror nok ikke at jeg klarer å få gjort så mye med neglen på et par dager, da jeg er alene med ham i helgen, men kan jo prøve is- og tegnefilmtrikset igjen og se hva jeg får til :) Det er godt med plass i skoene :) SÅ ikke noe vasking med såpevann da?Kitt sa for siden:
Ikke nødvendig med såpevann på disse myke barneføttene!
Ikke noe mer enn et vanlig bad i hvert fall!
Snuppas negler klippes etter alle kunstens regler, men selv om min venninne fotpleieren gjør det, ender det ofte med inngrodd og betent negl på en eller annen tå! Hun har bare sånne negler, liksom. Og nå er hun 14 år! :p
Cyan sa for siden:
Jeg har sånne stortånegler selv. Må drive og løfte dem for at de ikke skal gro inn. Herk ass!
Arg! Oppdaget nettopp at jeg må ha sølt en liten skvett rødvin på vesten og bringekluten på hardangerbunaden min 17. mai! Hva gjør jeg nå? Må jeg levere den på rens, eller kan jeg fikse dette selv?
Carisma sa for siden:
Du kan prøve å presse den med zalo i filla du presser med. Funker på uvestemmelige flekker på ulljakker o.l hvertfall.
Filla jeg presser med? Er det noe slags vasketerm jeg ikke forstår? :o
Kanutten sa for siden:
Når du damper klær bruker du vel en klut over de klærne du damper? Regner den er den filla Carisma snakker om.
Carisma sa for siden:
Eller håndkleet eller hva du vil bruke. Altså det med våte man legger mellom mellom strykejernet og tøyet når man presser bukser eller ullklær f.eks :)
Hvis du tar zalo på det i tillegg til vann tar det flekker.
Carisma sa for siden:
:ja: Det heter å presse heromkring :o dampe er sikkert det vanlige andre plasser.
Å, ja. Jeg presser aldri klær. :o
Men tror jeg skjønte hva du mente! Da skal jeg prøve det! Takk. :)
TrillTrall sa for siden:
Om det er noen trøst - det gjør aldri jeg heller. Har dessuten dampjern (det har vel alle i dag?) og det duger i lange baner til den strykingen jeg foretar. Press i bukser har jeg i alle fall ikke, det er ikke helt min stil...
Carisma sa for siden:
Jeg trodde man måtte presse strikkeplagg, og tenkte at siden du stikker endel kunne du triksene :o
Kanutten sa for siden:
Jeg har dampjern jeg også, men bruker likavel en fuktig klut imellom når jeg skal stryke noe fint. Bare for å være 100% sikker på at det ikke blir merker eller at det skulle komme avleiringer fra strykejernet på stoffet.
Anne sa for siden:
Jeg har dampjern, men jeg bruker alikevel presseklede i mellom jern og klær...klær hvor varmen skal dempes litt ekstra, men alikevl få litt fukt på stoffet, som feks strikkagensere og dressbukser(som ikke skal bli blanke i stoffet). I tillegg er du litt tryggere når du fks stryker bunadsskjorter med broderier.. Ikke jernet rett på.
Prøv med litt zalovann på kluten for å fjerne flekken. Gni forsiktig .
Lykke til!
Lillemy71 sa for siden:
Eller ta litt Club Soda på kluten, ikke gni bare dytte kluten mot stoffet mange ganger. Ta en ren fuktig klut etterpå (soda er enklere å bli kvitt en zalo) og tørk forsiktig flekken, evt damp som beskrevet av Carisma helt til slutt.
akas sa for siden:
Enig i at du bare skal dytte!! Og legg en rein og tørr klut under stoffet med flekken også. Da går det våte rett igjennom og suges inn i den tørre kluten. Ble dette klossete forklart? Lykke til i hvert fall!
Ja, så klart! Dét gjør jeg jo. Tenkte ikke så langt. :p Har ikke dampstrykejern, forsåvidt, så når jeg presser strikkeplagg bruker jeg fuktig oppvridd kopphåndkle. Men funker det med Sunlight?smgj sa for siden:
Rødvinsflekker er frukt og jeg hadde prøvd 7% eddik for å løse opp fruktfargen. OG helst før sterk varmebehandling.
Carisma sa for siden:
Ja, det bruker jeg også. Har presset både med dampjern og gammeldags jern, funker like greit begge deler.
Vil tro sunlight og zalo er ca det samme. Det var mer at oppvaskesåpe er mer effektiv enn klesvask-såpe på endel ting, derfor bruker jeg det når jeg skal ta vanskelige flekker på ting som ikke kan/bør i maskinen.
Supera sa for siden:
Jeg svarer selv om det er for sent og du ikke trengte dette lenger. :geip:
Det er flere typer cider fra Grevens med er merket med lite, men ikke alle har lite karbohydrater. Eple, pære, skogsbær, jordbær og blåbær. Jordbæren har jeg ikke sett på lenge, så kanskje de har sluttet med den? To eller tre av disse har under 1 gram. Jeg husker aldri hvilke, så du får bare ta en titt på boksene i butikken.
Somersby har en light eplecider.
Smirnoff Ice har kommet med en sukkerfri versjon.
Kitsu sa for siden:
Gjelder næringsinnholdet på en boks hermetiske grønnsaker vanligvis for kun grønnsakene eller grønnsakene+vannet?
Jeg mener, jeg har en boks der det står 3,5g kh per 100g, boksen er på 425g, hvorav 225g er grønsaker. Regner med da på 425g eller 225g?
akas sa for siden:
Jeg lurer på hva Gud tenkte da "han" skapte skvallerkålen!!! :mad:
Hmm, jeg har ikke edikk, tror jeg. Nå skal jeg uansett ikke varmebehandle den sterkt, jeg vet ikke om de er tilrådd på ull, altså.
Ok, jeg prøver! :) Takk igjen!vaskeklut sa for siden:
:confused:
Kanutten sa for siden:
Ja, finner du ut av det så fortell meg! :lol:
Kanskje koke suppe?
Og hvorfor må den liksom være så tidlig at den tar all plass?
akas sa for siden:
Og ha så lange røtter! :mad:
TrillTrall sa for siden:
Plant akeleier! Hos meg er akeleiene i ferd med å fortrenge skvallerkålen, de har fått litt hjelp med grundig luking 2-3 ganger i løpet av sesongen og de siste par årene har det vært merkbart mindre skvallerkål og mer akeleier hos meg. :)
Kanskje sa for siden:
Sliter med en gammel hage, hvor det for lenge siden ble lagt skiferheller. Her har det nå vokst masse gress utover så enkelte av hellene er nesten borte. Disse hellene er lagt på jord, og når det er liksom høye kanter mellom hver helle. Sånn at når det regner samles vannet inni mellom disse kantene. Jeg har prøvd å få bort en del ved å skjære med en brødkniv, legger den flatt mot hellen, og skjærer gjennom. Men nå er kniven blitt slitt helt ned så den skjærer ikke lenger. Finnes det noen redskaper man kan bruke som er skarpe nok til å kappe gjennom mold, og masse røtter? Det har vokst så mange år at det er liksom ikke bare å nappe opp gresset. Vil svært gjerne ha frem disse hellene igjen, og få bort gress/jord humpen mellom dem, så man kan gå der uten å risikere å snuble. Noen som har noen gode råd?
Carisma sa for siden:
Forsøkt hekksaks eller kantklipper?
Lava sa for siden:
Er det mulig å ta hellene opp, og sette dem ned igjen?
Hvis ikke ville jeg brukt en liten hakke eller noe slikt. Har bare fjernet gress fra heller med lite mold rundt, så har ikke prøvd det du holder på med.
TrillTrall sa for siden:
Min eksmann heller visstnok 28% (?) eddik på ugress, nesten ikke utblandet engang og det funker visst som bare det. Ellers har du jo roundup...? Eller ta opp hellene, fjerne gresset, legge på duk og et godt lag med sand og trampe hellene ned igjen?
smgj sa for siden:
Det beste vil selvfølgelig være å ta hellene opp, rense, legge stenmel, hoppetusse og så legge ned hellene igjen. Om du ikke vil gjøre dette så er måten du begynte - å skjære bort gresstorven en bra metode. Du vil kunne bruke eddik på resten (eller salt eller en gassbrenner). Bruk iallfall heller det en roundup på et såpass stort område. Du må uansett bruke brødkniven først fordi dødt gress ikke forsvinner raskt...
Det finnes et hellejern (nr 5 fra venstre på dette bildet)
Men det har jeg ikke sett i Norge. Du kan også forsøke å kjøpe en spade med tverr kant og så slipe denne skarp sånn at du kan bruke den på samme måte som du har brukt brødkniven... Eller en billig sag?
Cyan sa for siden:
Bra app for android hvor man holder styr på syklus?
smgj sa for siden:
Kun syklus eller mer? Ovuview kan settes i kun syklusmodus eller kan også brukes som en fertillitetsapp. :)
Cyan sa for siden:
Egentlig kun syklus, men siden jeg per nå er uten prevensjon er det jo alltids greit å vite når vi må være ekstra forsiktige :)
smgj sa for siden:
Jeg anbefaler den iallfall. Gratisversjonen har bra med funksjonalitet og om du skulle velge å kjøpe i framtiden så koster den ikke skjorta.
Cyan sa for siden:
Har lastet den ned. Den kan settes i prevantiv modus også, så den virker å være bra for mitt behov :)
Kanskje sa for siden:
takk for gode råd :-) Roundup våger jeg ikke bruke siden jeg har hunder som går på hellene. Må nok rett og slett kjøpe inn flere billige brødkniver tror jeg hehe, og så skjære bort torven. En skarp spade hadde nok også gjort nytten tror jeg.
smgj sa for siden:
Ah - ja, jeg mente med fertillitet at man kan bruke den begge veier. :o Beklager uklarheten.
Kanskje sa for siden:
Noen som vet hvor det nå er tilbud på solkrem ?
Eller hvor det selges rimelig solkrem? Bør ha faktor 30 pga sydentur.
:)
Rin sa for siden:
Vitus apotek har faktorrabatt - høyere rabatt jo høyere faktor. Vet ikke hvordan prisene er til syvende og sist, men jeg tenkte jeg kunne nevne det siden jeg akkurat fikk en reklame-epost om det. :p
Ziltoidia sa for siden:
Noen som kjenner til næringsinnholdet i en boks borlottibønner eller hvite/haricot-bønner? Har to 400g (240g avrente) bokser her, men godeste Google foreslår jo alt fra 150 til 300kcal per 400g boks for eksempel. :\
dorthelie sa for siden:
Har et spørsmål: Har begynt på ketolysekuren, gått på den i noen dager. Er det normalt at man er utrolig sulten i starten? Spiste for en liten time siden fordi jeg kjente at jeg var utrolig sulten, og nå er jeg egentlig bare enda mer sulten igjen...
Zillah sa for siden:
Eg meiner å hugse at det var slik for meg, dorthelie, og eg meiner å ha høyrd mange fortelje om det same. Veldig sulten liksom heile tida til å begynne med, men så kan ein bli veldig ... u-sulten.
Det går seg nok til om ikkje så lenge. Uvant for kroppen å legge om slik.
smgj sa for siden:
Det er fordi kroppen din "mangler" karbohydrater og ennå ikke er helt i full gang med forbrenning av fett. Hold ut og spis riktig så går det over raskere. :)
Marella77 sa for siden:
Jeg lurer på noe... Dekkene på vår bil er festet med 5 bolter. 2 har knekt. Vi skal på service i morra med den, hadde dere turt å kjørt med den i dag? I 90 km/t? Og i morra må vi jo kjøre ned til verkstedet også ... Er det noen som vet?
nellie sa for siden:
Jeg har kjørt rundt på E6 i flere år med 3 bolter isteden for 4. Så jeg hadde nok turt det. Om det er lurt vet jeg ikke.:p Bak eller foran? Å kjøre til verkstedet hadde jeg ihvertfall ikke bekymret meg noe for.
Marella77 sa for siden:
Takk for svar Nellie! Vi har også visstnok kjørt med 4/5 lenge, men i går røyk den 4.
Er så i tvil... Trenger å bruke bilen i kveld ;)
Ps, kjør forsiktig!
Marella77 sa for siden:
Det er forresten forhjulet...
Kanskje sa for siden:
Kløøøøøør ! Hva er det som gjør at man får soleksem?? Virker jo utrolig rart og upraktisk å ikke tåle noe så naturlig som solen ???