silje21 sa for siden:
Hvorfor er det slik at når jeg skal kutte på brusen, favoritten PepsiMax, så er det selvfølgelig 6-pk tilbud av akkurat pepsimax på nærbutikken min xD
silje21 sa for siden:
Hvorfor er det slik at når jeg skal kutte på brusen, favoritten PepsiMax, så er det selvfølgelig 6-pk tilbud av akkurat pepsimax på nærbutikken min xD
amritam sa for siden:
Dill og persille inneholder mye jern, i tillegg inneholder de c-vitamin som er viktig for opptak av jern. Tomater inneholder også c-vitamin. Tørrfisk er jo godt, da.
Lava sa for siden:
Har funnet en oppskrift på muffins, der skal brukes 100 g malt mandel,
er det mandelmel, eller "knust" mandel?
Hvis det er mandelmel, kan det byttes ut med noe annet?
Har glutenmel, og soyamel.
Dietta sa for siden:
Jeg ville brukt malte mandler, hvis ikke hadde det vel bare stått mandelmel, uten å spesifisere at det skal males :)
Julie sa for siden:
Hva er fond? Og beholdning?
Carisma sa for siden:
For å gi deg en sjanse til å bevise at du kontrollerer Pepsi maxen, og den kontrollerer ikke deg, selv når den er på tilbud :ja:
Lava sa for siden:
Ok, takk skal du ha! :)
Marella77 sa for siden:
Anyone?
Dietta sa for siden:
Sukkeralkoholer skal ikke regnes med :D
Men - det har vel vært endel diskusjon i forbindelse med sukkeralkoholene i spesielt maltitol.........
Ville tro at sukkeralkoholene i stevia er NULL :) (altså ikke regnes som kh)
silje21 sa for siden:
Takk :-) det var kjempeflott måte å si det på Carisma.
Tror jeg skal notere det på handlelista til imorgen, som en fin påminnelse.
nellie sa for siden:
Jeg tipper det er noe annet som utgjør sukkeralkoholene der, uten å være sikker.:)
Lillemy71 sa for siden:
Cavalier bruker sukrin og stevia til søtning, samt fibrene dekstrin, inulin, oligofruktos, så alle sukkeralkoholer kan trekkes fra.
nellie sa for siden:
Ja, da er de vel sukrinen som er sukkeralkoholet? Eller er Stevia et sukkeralkohol?
Lillemy71 sa for siden:
Tror ikke Stevia er klassifisert om sukkeralkohol.
Kanutten sa for siden:
Asperger er medfødt. Er ms medfødt?
Jeg har to gutter, den ene har add, skolevegring (ja, det er egen diagnose) og asperger, den andre har adhd og ms. Jeg har aldri kunnet fullføre en utdannelse slik jeg ville grunnet barnas behov og sykdom. Har jeg NÅ krav på noe? Nå som deres diagnoser er fastsatte? Og jeg kanskje får litt hjelp og tid?
Kanutten sa for siden:
Jeg har alltid vært 100% alene med dem.
(Synes derfor aldri synd på dem som har 50% deling).
Kitt sa for siden:
MS er ikke medfødt, men anlegget for å utvikle det kan være arvelig, sa legen til meg da jeg hadde diagnosen (feilaktig) for mange år siden. Hos noen er det overhyppighet i familien, hos andre finner man ingen bakover i slekten som har hatt noe sånt.
MS er jo en sykdom med klare sykdomskriterier som ikke er spesielt vanskelig å diagnostisere med de verktøy man har tilgjengelig i dag, men hvorfor noen utvikler denne sykdommen vet man nok fortsatt svært lite om.
Om du kan ha krav på å få hjelp til utdannelse er det bare nav som kan svare på.
Dietta sa for siden:
Er det noen som har erfaring med Kjell's Markiser ?
Skal ha ny markise på hytta, og fant en der som er superfin, og så har den innfelte lys :D
Marella77 sa for siden:
Vi har Kjells Markiser. Det var her da vi kjøpte huset. :)
Ps, takk for svarene ang. sjokoladen (som var så alt for god ;) )
silje21 sa for siden:
Fornøyd, kjøpte ikke en eneste flaske brus :)
ugh hva er det gubben har kjøpt som lukter så-- kjipt?.. minner litt om paprika, (som jeg ikke liker hehe, hverken smak, lukt eller konsistens), men det hadde han ikke kjøpt.. men en type ferdig pytt i panne greie.. hufs..
Kanutten sa for siden:
Og vi fikk beskjed om at det ikke er arvelig i det hele tatt, men at det er ymse ting under svangerskapet som avgjør. Blant annet om mor får nok d-vit og sollys. Det er jo bevist at den hyppigste forekomsten av ms er nordpå hos barn født i april. Moren har med andre ord gått i mørkra hele svangerskapet og fosteret har ikke fått nok d-vit.
D-vit har vist seg å være et mye viktigere vitamin, eller hormon som det egentlig er, enn tidligere antatt.
Dietta sa for siden:
Vi har lært at MS er som epilepsi, ikke arvelig men at man gjerne ser en opphopning i enkelte familier.
Carisma sa for siden:
Jeg har en bestemor som døde av MS (lenge før min tid), og jeg har fått beskjed om å være obs på det at jeg har nedsatt følelse i huden o.l fordi de kan ikke utelukke at jeg er disponert da.
Kanutten sa for siden:
Hvis du har nedsatt følelse i huden vil det kunne vises på mr hvis det ms.
Det er vanlig å snakke om schuber når det er ms. For noen er disse schubene sensorisk for andre er de fysisk. Hvis du har hatt nedsatt hudfølelse såpass lenge vil jeg tro at det ikke er ms sidrn du ikke har vært i mr.
Ms er noe man har eller ikke har. Det ligger ikke latent som et herpesvirus.
Det var i allefall det jeg fikk vite da jeg spurte.
En annen sak er at en ms- schub ofte kan ligne på herpesvirus siden det er snakk om nerver. Dessuten dør man ikke av ms. Man dør MED den. Det er følgesykdommer som knekker en. Sa mslegen til meg i vår.
Carisma sa for siden:
Nå er det over femti år siden hun døde, så på den tida konstaterte de at det var årsaken. Veit ikke mer om akkurat det.
Tja, ms er jo i høyeste grad en snikende sykdom for de fleste, så man trenger jo ikke forbinde det med det før den har kommet et godt stykke på vei. Jeg har bare nevnt for legen(e) at jeg har det i familien, og at jeg har de og de symptomene av det som står på lista. Senest på mandag hos min nye fastlege fikk jeg beskjed om å ha det i bakhodet at det fantes i familien dersom symptomene ble verre eller enda flere dukket opp. Noen av de kan jo også relateres til både pcos og fibromyalgi (som jeg er disponert for) også, så jeg har ikke blitt utredet utover at det er ført opp i journalen min. Poenget mitt var bare at så lenge man har det i nær slekt/direkte nedarvet linje blir man hvertfall ikke avfeid om man har sammenfallende symptomer. Heller tvert i mot. Noe jeg tolker som at legene også antar det er en liten del av arv involvert.
Kanutten sa for siden:
Ms har man eller man har det ikke. Man har ikke kreft light? Det finnes ikke ms light. Ved mr vil man se om det er endring i myelinet. Ms er ikke arvelig, men heller relatert til bosted, livsstil etc. Da poden fikk diagnosen ms fikk jeg beskjed om å sjekke om andre i familien hadde det. Jeg sa da nei og fikk da til svar at det bekrefter det de har kommet frem til at det på en måte er en mangelsykdom. Du trenger bare dra til legen, be om time for mr og da får du bekreftet eller avkreftet at nummenheten din er ms. Jeg tviler på at det er det, men det er greit å la seg sjekke.
Dietta sa for siden:
Hva er den beste oppskriften å bruke til hamburgerbrød ?
Lett å gå seg vill i oppskriftsjungelen her inne, så det er greit med tips :)
Kanutten sa for siden:
Husker ikke hva den heter, men den siste som er lagt inn! Skal finne den for den var bare fantastisk god!!
Dietta sa for siden:
Åååå du er vel snill vel :)
Kanutten sa for siden:
:love: Det er DU som er eiegod!!
Denne oppskriften er bare noe av det beste jeg har smakt.
Carisma sa for siden:
Vel,på en måte så finnes kreft light, det kommer jo an på hvor langt framskredet det er. :o
Jeg vet hvertfall om tre stykker som har gått med diffuse symptomer i årevis, hvor det har "slått ut" i MS etter graviditet eller andre store påkjenninger. Så jo, man har det jo, men man trenger ikke være syk av det. Det er jo, som kreft, en progresjon i sykdomsforløpet. For min farmor var det også graviditet som gjorde henne alvorlig syk, før det var det bare en plagsom sykdom, men ikke invalidiserende.
For egen del lever jeg heller i uvitenhet en stund til, hvertfall til noe blir mer påtrengende.
Dietta sa for siden:
Å tusen takk, det var supert :klem:
Da blir det hjemmelaget hamburger med brød og coleslaw til middag i morgen.
(Sulten allerede jeg :sikle:)
Bønna200 sa for siden:
Jeg synes burgeren er bedre uten brødet, jeg. :)
Dietta sa for siden:
Ikke helt uenig der, men brødet er mest for gubben ;)
Tenker han blir glad når han får en skikkelig burger med brød........
Kanutten sa for siden:
Kreft er kreft uansett!!! Kan ikke bagatellisere det med å si hvor langt det er kommet?? DET er IKKE akseptabelt!
Ms kan ha mange diffuse symptomer, men det greie med ms er at hvis du har det så vises det tvert på mr. Hvis du tror at du har ms og utsetter en test av det fordi at det bare er diffust synes jeg at du er uansvarlig og egoistisk med tanke på at du har en liten gutt. HAR du ms kan du få bremsemedisin som mer eller mindre får sykdommen til å stagnere. Hvis du har mistanke om at du har ms og IKKE lar deg sjekke har du ikke mange tanker for sønnen din. Egoistisk kaller jeg det.
vaskeklut sa for siden:
Ok, ta kranglinga og skittkastinga på pm i stedet for her da.
Kitt sa for siden:
Det vises ikke tvert på MR, nei! Jeg fikk diagnosen basert på MR- bilder som viste seg å være helt feil. Jeg har forandringer på MR som kan se ut som MS og symptomer som er forenelig med diagnosen, men har altså ikke MS, bare senskader etter en hjerne- og ryggmargsbetennelse.
Jeg vet om folk som har gått med symptomer i årevis og blitt utredet på alle mulige måter. Så har de fått mange forskjellige diffrensialdiagnoser før de til slutt har fått MS- diagnosen etter at det endelig har skjedd forandringer på MR. Broren til en venn hadde vært syk i over 20 år før de fant ut at det var MS han hadde. Så det er ikke alltid like lett å stille diagnosen, selv om det KAN være det!
Kanutten sa for siden:
:rodme: Ok.... :snill:
Kanutten sa for siden:
Til meg sa de at det vises tvert på mr. Hvis mr uten kontrastvæske er forenelig med mr med er det ikke tvil. Andre ting som betennelse på synsnerven blir sjekket bare for å bekrefte sykdommen.
Kanutten sa for siden:
Veldig ofte har pas gjennomgått både to og fire schuber før at de skjønner at det er ms det snakk om. Da vil mr med kontrast vise at det er flere attaker og ikke bare en.
Gerd sa for siden:
Dette er ingen diskusjonstråd! ( Som har vært sagt fra om flere ganger!)
Diskusjoner kan tas på PM.
Dette er en: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar!
Gerd, moderator
nellie sa for siden:
Hvor lenge holder en rabarbra-jordbærsuppe i kjøleskapet, tro? Godt sukra.:o
Kitt sa for siden:
Lenge! Uker! Men den kan også fryses!
nellie sa for siden:
Thanks. Kanskje jeg skal gjøre det. :)
Carisma sa for siden:
I dag har jeg opplevd noe rart! En flekk bak på låret, ca fem cm under rumpa på venstre lår, er helt iskald?! Først trodde jeg at jeg hadde sittet i noe vått, da det plutselig ble kaldt i et område på str med en tommelnegl. Men ikke noe vått, og heller ingenting i buksestoffet (er der når jeg tar av den også). En stund fikk jeg det flere plasser på samme bein, bl.a under kneet, men det gikk over igjen ila ca ti min. Men den på låret ender enda. Noen ide om hva det kommer av? Kommer det til å forsvinne igjen?
Bønna200 sa for siden:
Kom det etter du hadde vært ute en stund?
Carisma sa for siden:
Tvert i mot, det kom etter at jeg hadde sittet stille en god stund på jobb. :o
Bønna200 sa for siden:
Rare greier...
Jeg får ofte sånne punkter etter jeg har vært ute. De blir bestandig borte, men dette er tydeligvis noe annet...
Lava sa for siden:
Hvor kan/skal man evt få nedsatt følelse i huden? Er det generelt eller på "faste" steder? Har "nummen" følelse i ansiktet og har hatt det av og på ganske lenge nå.
Som om man har vært bedøvd hos tannlegen feks
Carisma sa for siden:
For min del er det over hele. Kan brenne meg uten å merke det før det lukter brent kjøtt f.eks... :o Men ka hende deg bare er områder også.
Men jeg tenker nerve i klem i nakken kanskje?
Kanutten sa for siden:
Kroppen er delt inn i nervesoner. Du kan jo sjekke om du har nummenhet i en av disse? Jeg vet at noen ganger bryter ikke herpesviruset ut som sår (stort sett alle har herpesvirus liggende latent) og da kan det hende at nerver blir numne istedet.
Lava sa for siden:
Vel ja, jeg har nok muskler i ryggen som trøbler, men trode ikke de gikk i ansiktet? gudene vet, jeg må til kiro snart.
Takk skal du ha! :)
Lava sa for siden:
ja jeg bør snakke med legen, men er som sagt sååå stiv i ryggen, så muligens noe kommer derfra eller sånnt
Anne sa for siden:
Ja, ta en tur til kiro'n Lava.
Første gangen jeg var hos kiro'n for 30-35 år siden, pga nakken, så spurte han meg om jeg var mye plaget med bihulene. Og ja det var jeg. Det kommer du ikke til å være etter dette sa han og røska godt opp i flere nakkevirvler...:eek:
Så, ja enkelte nerver går nok ut i ansiktet og, tenker jeg.
Uansett ikke gå for lenge med det.
Jeg sliter med nerver nedover på utsiden av venstrebenet som jeg må gå med når jeg kommer hjem:ja:
Lykke til, Lava:klem:
Lava sa for siden:
Jeg bør gå 2 ganger i året, det er nok 2-3 år siden sist...
Dietta sa for siden:
Noen som har erfaringer med utetepper ?
Tar det en evighet før de tørker etter regnvær etc....
Cyan sa for siden:
Sjokoladekaka fra funksjonell mat: Merker man mye til sukrinsmaken?
nellie sa for siden:
Ingenting. Under et "normalt" inntak. Og jeg er veldig følsom på sukrinsmak.
Cyan sa for siden:
Flott, for jeg orker ikke sukrinsmak. Da får det bli den på meg og svigerfar når poden skal feires :)
Bønna200 sa for siden:
Nei. Jeg har servert den til høykarbere uten at de merket noe. -Før jeg sa det. Men da fikk jeg bare svaret at den funka jo veldig bra. ;)
Dietta sa for siden:
Merker ingen sukrinsmak jeg heller.
Jeg steker den endel kortere enn det står på pakken, da blir den veldig god og fuktig. Hos meg blir den tørr og ikke så god når jeg steker den så lenge den skal steke.
Veldig god med vaniljekrem på :sikle:
vaskeklut sa for siden:
Da sier du ingenting neste gang :D
Kanutten sa for siden:
Jeg sliter fremdeles med mye skyldfølelse fordi podene har ms og asperger.
Ms er ikke arvelig, men jeg kunne ha spist sunnere med blant annet mer d-vit og jeg kunne ha sørget for å få mer sol på kroppen. :hylgrine:
Asperger er arvelig, men jeg vet ikke om noen i familien som har det og har derfor ikke vurdert det. Jeg har lenge kjempet for at poden skulle bli utredet, men det tok altså 16 år. Gjorde jeg for liten innsats da han var liten? Hva skulle jeg ha gjort annerledes? :hylgrine:
Kan noen fortelle meg når skyldfølelsen går over? Jeg tenker hele tiden at HVIS jeg hadde vært mer observant og pågående så kunne begge to fått hjelp leeeeenge før de fikk det. Det går faktisk ikke EN dag uten at jeg har en sorgtung time med gråt og dårlig samvittighet overfor mine "søte små"...
De av dere som har barn som sliter, når går skyldfølelsen over?
langaard sa for siden:
De tørker fort ;)
Rin sa for siden:
Sorgprosess, skyldfølelse, sykdom, å være pårørende, og relatert bearbeiding/mestring er temaer man kan finne en psykolog/samtaleterapeut med spesialisering innenfor.
nellie sa for siden:
Får ikke bestemt meg i valget mellom ipad mini og ipad 2.. Hva skal jeg velge? Ser jo ut til at eneste forskjellen er størrelsen.
vaskeklut sa for siden:
Velg etter størrelsen du vil ha og hva du kommer til å bruke den til? Noen bruker den jo som en pc, andre som en "notatbok" i veska..
nellie sa for siden:
Det har falt meg inn ja.:p Lurte på om noen mente den ene var bedre enn den andre.:)
elien sa for siden:
Jeg har en jente på nå snart 21 år, hu har ADHD nok så "preget" av det.
Hu fikk diagnosen når hu var rundt 9 år.
Det var en lang og tøff kamp, spesielt mot skolen.
De så jo at jenta ikke fungerte, men siden hu er så intelligent så mente skolen
det ikke kunne være noe.
Det med skyldfølelse er litt blandet, den er nesten borte.
Det er verre med bekymringen generelt. Den blir bare verre
Hu sliter sosialt, med å huske å dusje og dårlig orden på ting.
Hu klarer seg utrolig godt faglig på universitetet, og føler selv hu har det
veldig godt.
Men jeg tror vi mødre legger alt på våre skuldrer uansett om vi ikke bør.
En gang mor alltid mor.
Ta tiden til hjelp, jeg husker ikke hvor lenge jeg satt med skyldfølesele.
Men det forsvinner ikke over natten, går litt mer gradvis.
Å det merker en ikke med det samme.
vaskeklut sa for siden:
Jajo, beklager at jeg ikke svarte på spørsmålet :o Nei, jeg har nok ingen formening av det, siden epleprodukter ikke kommer i hus her :o
nellie sa for siden:
Hehe, det har jeg sagt alltid også, men tilbud er tilbud.:p
nellie sa for siden:
Kanutten: støttegruppe/bearbeidingsgruppe/pårørendegruppe er fint til sånt.
Kanutten sa for siden:
Støttegrupper for ms er stort sett dem som har ms selv. Jeg vet ikke hvor mange jeg har ringt og snakket med bare for å få litt mer info og pårørendeerfaring. Det er IKKE vanlig å få ms som barn.
Når det gjelder aspergern er jeg litt roligere, kanskje mer sint overfor skolen for at de ikke gjorde noe.
nellie sa for siden:
Pårørendegrupper da...
Kanutten sa for siden:
Beklager at jeg ikke presiserte det i forrige innlegg. Jeg HAR ringt mange pårørendegrupper, men det er stort sett ektefeller og kan ikke svare på det jeg lurer på.
Kanutten sa for siden:
En annen sak.... Hvordan kommer man seg til Grønland? Og hva er verd å se der?
Furine sa for siden:
Hurtigruten har turar/cruise der. Ikkje vore der sjølv, men har veldig lyst. Kunne godt tenkt meg den turen som går frå Svalbard, via Aust-Grønland til Island.
Carisma sa for siden:
Tar t-banen fra nationalteateret? :D
Jeg lurer på hvorfor jeg har hatt "mens-smerter" daglig i snart en mnd? :(
Dietta sa for siden:
Ahhh, flott :D
Har lurt på et sant, men gidder ikke hvis det tar en evighet å tørke. Nå kan det hende jeg begynner å jakte ;)
vaskeklut sa for siden:
gravid?
Carisma sa for siden:
Hahaha, ja det ville i såfall vært litt av en sensasjon! :lol: vi snakker vel Jesusbarnet-nyhet i såfall.... :rolleyes:
synsegulla sa for siden:
Muggsoppallergi? Det har jeg, merker med en gang om det ikke er veldig godt rengjort på badet og evt om det er fuktskader der. Ikke gøy!
vaskeklut sa for siden:
kunne jo ikke jeg vite :o
Men til et annet forslag: jeg hadde infeksjon i livmora (endometritt) rundt påske og da hadde jeg slike smerter og de vedvarte ganske lenge... Fikk en hestekur med antibiotika beregna på det der og så ble det bra. Jeg prøver ikke å diagnostisere nå altså, men kan det være noe sånn?
Dietta sa for siden:
Hmmm.....det var kanskje noe å tenke på. Helt sikker på at det ikke er fuktskader, men så var det med rengjøring da........ :rodme:
synsegulla sa for siden:
Det er ikke nødvendigvis dårlig rengjøring altså. Men for eks hår laaaangt nede i sluket på dusjen som godgjør seg. Da hjelper det ikke å skure badet til det skinner. Tok meg mange år å finne ut av det. ;)
Cyan sa for siden:
Syns det er så stress og dyrt å holde mitt platinahvite blekede hår nettopp det, og vil farge det brunt igjen. Skal jeg ta sjansen på å gjøre det hjemme, eller er det så vanskelig å få det bra at jeg bare må bite i det sure eplet og få det gjort hos frisøren?
Dietta sa for siden:
Det var egentlig godt å høre :D
elien sa for siden:
Jeg ville kanskje kjøpt farge hos frisøren, for det er ikke alle farger en bør ha i
bleket hår. Fått litt hjelp til å velge farge.
Og heller tatt i fargen selv hjemme.
Sparer på det også
Supera sa for siden:
Fly for eksempel. Jeg skulle det da jeg fikk en kurértur til Grønland, men så kom noen på den gode idéen at Houston-kontoret kunne sende utstyret over natta i stedet og at jeg ikke trengte å reise dit. :(
Hva som er å se står det litt om her (kjapp googling).
Julie sa for siden:
Når og hvor ofte skal katter gis ormekur? Og hvordan gjøres det?
Julie sa for siden:
Ingen som kunne forklare dette litt enkelt? :p
Julie sa for siden:
Vi har en gammel kniv som skal kastes, men hvor skal vi kaste den? Den kan vel ikke kastes i vanlig avfall - skal vi legge den i den røde boksen som er til batterier og annet "farlig" avfall?
TrillTrall sa for siden:
Et par ganger i året (før og etter sommeren?), tabletter eller mikstur. Like gøy hver gang. Ikke prøv å blande det i maten, katta gjennomskuer det tvert, stapp det bak i halsen på katten, press munnen dens igjen og hodet litt bakover og stryk den over halsen, da må den svelge. Jeg pleide å legge katta ned og "sette" meg overskrevs på henne med hennes ansikt fra meg, det høres brutalt ut, men med litt trening gikk det på noen sekunder.
TrillTrall sa for siden:
Metallavfall kanskje?
Carisma sa for siden:
Blodprøvesvar... Jeg har fått resultater i posten nå, men har problemer med å tolke dem. Noen som kan hjelpe?
Jeg har forhøyet:
B-leukocytter
B-LYMPH#
B-RBC
i tillegg ligger jeg helt øverst på B-trombocytter
Jeg ligger lavt på:
Er-MCH
Er-MCV
Også ligger jeg helt i nederste sjiktet på natrium (kan det være derfor jeg samler så lett vann??)
shailene sa for siden:
Gjør det hos frisøren! Da jeg prøvde å gjøre det hjemme, ble håret mitt grønt... :o
Kitt sa for siden:
Leukocytter er hvite blodlegemer og disse stiger feks ved infeksjoner. Lymfocytter er en type hvite blodlegemer.
RBC er nok røde blodlegemer.
Trombocytter er blodplater og disse kan også stige ved infeksjoner, særlig kroniske.
MCV og MCH brukes ved anemiutredning.
Ang natrium vet jeg ikke.
Noen av disse svarene er litt motsigende, syns jeg, så det er legen din som sammen med sykdomshistorien og symptomer må tolke helheten i prøvesvarene.
silje21 sa for siden:
Hva er det som gjør at jeg hikker sånn om jeg drikker noe litt fort? Og om jeg vel har begynt å hikke når jeg drikker, så gjør jeg det omtrent hele dagen :/ men nesten bare når jeg drikker. Dette gjelder vann og te, og evnt alt annet jeg måtte drikkke.
Carisma sa for siden:
Så det jeg kan konkludere ned er at det er mye blod i omløp? :D
Ja, jeg ble ikke særlig klok på det lille jeg fant om det... Men et par av de sa noe om å være obs i forbindelse med svimmelhet og blødninger, som jo nettopp var grunnen til at jeg ville ha en prøve (svimmel og neseblod, jeg har knapt blødd det i mitt liv og nå flere ganger i uka). Men det skrev de ingenting om i følgeskrivet, bare at jeg skulle ta ny hbA1c om 3 mnd. :rolleyes:
Lava sa for siden:
Jeg var med nykatten nå, og fikk pasta på sprøyte til ham, og noe annet til de voksne som skal legges i nakken.
Ungen tok det bra, og bæsja masse døde ekle "isj" etter noen timer!
Katter bør ha sjekk 1 gang i året om de ikke feiler noe
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.