Dersom kun lite av det man spiser faktisk blir tatt opp, vil det jo ha større effekt enn å bare spise lite. Men det å spise lite og ofte virker det også, om man bare spiser kalorifattig nok!
Dersom du ikke spiser noe, går jo forbrenningen ned og kroppen går i krisemodus. Det vil nok få deg ned i vekt på sikt, men er jo ikke akkurat sunt for noe.
Spiser man ofte og lite, vil forbrenningen til en viss grad oppretthodes, kroppen blir fornøyd og når i tillegg ikke all næring/kalorier tas opp, vil man komme i underskudd og gå ned i vekt. Man følges opp og er "pålagt" å ta en del kosttilskudd/B12 etc.
Det er faktisk mekanismer rundt dette man ikke skjønner, man har bare sett at det er sånn. Hvorfor forsvinner feks dia2 og insulinresistens etter en GBP lenge før vekttapet skulle tilsi det?
Forskerne lærer stadig nye ting og kanskje vil denne nye viten komme menneskeheten til gode på mange områder, ikke bare innen vektkirurgi, men også innenfor konservativ slanking evnt med medikamenter som kan veie opp for de store forskjellene det er på folk! ;)
Hvis man fortsetter med sitt samme kosthold så er det jo ikke så rart, det er jo ofte det som ligger til grunn for overvekt i utgangspunktet. Ikke for alle, men for mange.
Fikk sms fra de om time på mandag. Prøvde å ringe, men de har visst tatt helg :p
Får spørre på mandag, må jo uansett fylle ut spørreskjema om medikamenter osv..
Vet det kan ha innvirkning på andre medikamenter, men det er "bare" et kosttilskudd uansett. Tror ikke det regnes inn under medikamenter som ikke er forenelig med blodgiving!
Jeg har sett fleeceull jakker hos Moods of Norway..og de var laget av 100% merinoull. Jeg forsto det som det var behandlingenav ulla som gjorde den sånn fleeceaktig. Tror xxl har det samme.
Det står merino fleecewool i jakka. Jeg kjøpte den på fretext til 10 kr. :p Svart innsvinget litt tykk dressjakke uten krage. Akkurat slik jeg liker dem!
Her kommer verdens mest idiotiske spørsmål: jeg har en gmail-konto, men hvordan i huleste kommer jeg inn i innboksen?! Når jeg logger meg på og klikker på brukernavnet oppe i høyre hjørne i google så kommer jeg jo bare til en side der jeg kan redigere ting og tang. Jeg vil til innboksen for søren! Jeg har hatt denne kontoen i mange år nå og tidligere kom jeg da rett inn i innboksen, nå klarer jeg ikke å finne den engang... Nei, jeg har ikke brukt den særlig mye for jeg liker egentlig ikke oppsettet der.
Jeg går alltid til [url]www.gmail.com[/url] og kommer alltid til innboksen min... Synes oppsettet på gmail er superbra, og liker veldig godt at de nå har begynt å skille ut reklamemail og sosialemedier-mailer, slik at det ikke havner sammen med de viktige mailene mine. Fungerer også superbra på android. Har vært innom det meste av mail-hoster, gmail er fortsatt min favoritt på gratismail. :)
Jeg kløna litt i går - skar opp grønnsaker på plastfjøl ved siden av varm panne på den keramiske platetoppen (vi har et lite kjøkken, så man tar arbeidsplass der man kan) - og så ble jeg litt distrahert og forskjøv fjøla litt så, vel, den kom i kontakt med varme og smeltet litt i hjørnet. Ikke så mye, men nå har jeg altså noe størknet plast på platetoppen jeg trenger å få fjernet. Hvordan? :p Bare å skrape, eller er det noe middel jeg kan bruke for å gjøre det best mulig?
Lovte å dele erfaringer etter å ha fått denne i hus - jeg må si jeg digger'n maximalt!! Den er enkel, praktisk og faktisk morsom å bruke! Beste er at alt jeg kutter detter rett ned i salatboksen og at det følger med luftette lokk som gjør at maten holder seg godt. Anbefales!
Om du har sånn barberblad-skrape for kjeramiske topper så er det bare å skrape... (Been there, done that... bortsett fra at det var mannen som satte fra seg grønnsaksskuffen fra kjøleskapet på varm plate... :mad:)
Er det mulig å kjøpe ren polydextrose i Norge? Fant tokilospakker fra statene på nettet, men det får jeg ikke fraktet hit til Norge ... Går det eventuelt under et annet produktnavn?
Jeg har fri tilgang til vanndrivende. Jeg kan ta så mye jeg føler behov for. Jeg fikk satt inn en hormonspiral i vår og har erfart at vannoppsamlingen i kroppen rett før og under mens tilsvarer ca 3 kilo. Det er da jeg hiver innpå med vanndrivende bare for å finne ut at de ikke virker?
Hvorfor virker vanndrivende sånn ellers, men ikke ca 10 dager pr måned?
Har opplevd akkurat det samme og kommet frem til at det må ha noe med at rundt mens er det naturlig å samle vann, mens resten av måneden er vannansamlingen "sykelig", om du skjønner hva jeg mener...:p
Hvorfor skal du ha opphavsmann, Lava. Det er et meget dårlig "photoshoppet" bilde.... Den som lagde det bør være flau!
(Vet det ikke var svar på spørsmålet ditt - :cool: )
Prøvesvar (fastende blodprøve) viser at jeg ligger under på vitamin K, under 0,1 ng/mL, der referansegrensen er 0,1 - 2,2.
Ligger også lavt på vit D (56 nmol/L), der referanseverdien er 50 - 150.
Legen sa spis grønne grønnsaker for vit K, og ta tran for vit D.
Har dere noen tips?
Jeg tar vanligvis tran i vinterhalvåret, og tilskudd av D vitamin året rundt, men er ikke så mye ute i sola.
Vitamin K vet jeg mindre om.
Hos foreldrene mine står det et epletre som er eldgammelt, sannsynligvis minst 100 år. Dette har glassepler. Vanligvis er det en "glassflekk" her og der, men i år er mange av eplene helt gjennomsiktige! Noen som vet hvorfor? Aldri sett dem sånn. Eplemosen jeg kokte ble i tillegg rosa, den pleier å bli "normalfarget"
Vet ikke, men fant polydextrose som kan fraktes til Norge her i alle fall. Hvis du ikke har handlet på netrition før, så er varene billige og frakta dyr.
Synes ikke det ser photoshoppet ut?
Men for å svare Lava, det er ikke lett så lenge de har redigert det (satt på logo for eksempel). All informasjonen om dato, kamera og slikt har blitt fjernet. Men hvis du kjenner fyren så kan du jo bare be ham om å bevise det? Han burde i alle fall ha en versjon uten logoen.
Gjennomsiktige epler? Går det an? Kan du ta bilde av dem?
Takk for råd. Jeg har jo ikke orginalbildet, søkte etter det på nett og fant mange. Det skal være riktig at personen jeg mener har tatt bildet, så da får jeg bare tro på det.
Kjenner ikke navnet på personen, det var i forbindelse med en fotokonkurranse, og det ble kommentert at dette hadde vært på nett lenge.
Lar det ligge, jeg har ikke siste ord i denne saken. :)
Bildet er sammensatt av et nærbilde av en veikant, samt to hunder som er klippet ut fra andre bilder, og limt inn.
Derfor ser det ut som om hundene svever, og at de passer ikke naturlig med bakgrunnen. Sammenligner man størrelsen på hundene med grusen og blomstene på bakgrunnsbildet, så må de være meeget små...
Det er helt klart et "klipp og lim"- bilde.
Kommer an på banken, det!
Noen banker gir deg svar med det samme, andre skal undersøke alt mulig før de svarer.
I Skandiabanken er de kjemperaske i hvert fall. Men behandlingen av saken i etterkant tar laaang tid nå som alle vil bytte til dem!:p
Jeg ser fortsatt ikke hvordan du kan være så sikker på at det er photoshoppet.
Google "running dog" og du vil se mange lignende bilder med "svevende" hunder. Det er ikke usannsynlig at man har vært heldig og at hundene har løpt i takt og man har klart å få dette bildet. Jeg vet ikke hva slags hunder det er, men de er små i alle fall. Det ser man på hvordan hundene er bygd.
I dnb er de også kjemperaske og ringer innen en time etter at man har sendt spørsmål. Har aldri noe behov for å oppsøke banken, men husker godt hvordan det var før "stå med lua i hånda og svette"
Jeg mener dette er Dvergpinscher og de er små hunder, ca 4-6 kg.
Er enige at skyggene ser litt rare ut og den fremste hunden ser også litt "klippet" ut. Noe med labbene som ikke stemmer helt, men jeg er ingen ekspert og vet ikke helt.
Jo, i den forstand at why betyr myse. :) Finnes visst en haug av forskjellige måter å bruke mysen i diverse produkter på, og hvilken de bruker i matproduksjon er ikke så slett å finne ut (prøver som sagt å gjenskape Iduns karbolett brownies). Men jeg tror jeg skal gå for bakepro, som er myseprotein i alle fall. Med tanke på bakeegenskapene. :)
Årets influensavaksine har kommet, og arbeidsgiveren anbefaler at vi tar den og de betaler for den hvis vi velger å ta den. Jeg har tatt influensavaksine før en gang hos min tidligere arbeidsgiver, men siden da har jeg ikke sett poenget i å ta vaksinen. Jeg har aldri hatt influensa (som jeg kan huske) og har ingen utsatt jobb mtp smittefare. Dog kjører jeg kollektivt i Oslo hver dag som sikkert et ekstremsport i seg selv mtp basilusker :p Men så kom jeg til å tenke på om jeg løper en større risiko enn andre med fedmen og diabetes min, og burde ta vaksinen likevel?
hvor mange uforutsette bivirkninger gir de - hvor alvorlige er de kjente og hvor vanlige er de?
hvilken gruppe anbefales vaksinen for?
hvilken innvirkning har vaksiner generelt på et immunforsvar som tross alt har tilpasset seg jevnlig "trim" av en annen type?
hvor alvorlig er alternativet - å bli (normalt) syk av den sykdommen vaksinen skal virke mot?
Jeg er altså skeptisk - spesielt etter at jeg var så heldig å bli barnevaksniert mot kikhoste og likevel få sykdommen.
--- likevel har jeg valgt å opprettholde stivkrampevaksinen og følge vaksineprogrammet for skogflåttenefacitt, som er en relativt eksperimentell vaksine for en sykdom som knapt nok er påvist i Norge... fordi jeg det siste året har hatt over 40 flått og risikoen for å bli syk av flått er stor så å redusere den for en av de flåttbårne sykdommene virker for meg fornuftig.
Men influensaprogrammet er det fullstendig uaktuelt for meg å ta såpass frisk som jeg er nå. En influensa vil bli 14 ubehagelige dager, men jeg har heller ikke vært influensasyk det jeg kan huske... og jeg vil heller bli influensasyk enn å utsette meg for narkolepsirisikoen - som for meg ville være mer alvorlig enn noen sykedager. For en person som selv har nedsatt immunforsvar eller sånne i nær omgangskrets, hvor en influensa ville kunne være livstruende må nødvendigvis vurderingen bli annerledes.
Så med dette vil jeg si at det kun er du som må vurdere. Kanske er det like god beskyttelse for deg å ta en skikkelig håndvask etter kollektivturen? Eller kanskje du har noen i heimen/nær omgangskrets som gjør det viktig å ta den?
Som du skjønner finnes det ikke noen andre enn du som kan svare. Men jeg håper at innspillene kanskje har gitt deg noe å tenke på.
Takk for grundig svar :) Jeg ser at folkehelseinstituttet anbefaler den til diabetikere og til de med BMI> 40 (der har jo jeg forsåvidt kommet meg under). Jeg er jo i utgangspunktet skeptisk selv til enkelte vaksiner og valgte selv å stå over å ta den griseinfluensavaksinen i 2010 selv om jeg var gravid den gang. Jeg heller mot nei selv, klarer ikke helt å se hva som skal være så mye farligere med å få influensa for meg, men skal ta en nærmere diskusjon om det med legen på neste diabetesoppfølging i neste uke.
smgj sa:
Selv er jeg generelt skeptisk til vaksiner
1) virker de?
2) hvor mange uforutsette bivirkninger gir de - hvor alvorlige er de kjente og hvor vanlige er de?
3) hvilken gruppe anbefales vaksinen for?
4) hvilken innvirkning har vaksiner generelt på et immunforsvar som tross alt har tilpasset seg jevnlig "trim" av en annen type?
5) hvor alvorlig er alternativet - å bli (normalt) syk av den sykdommen vaksinen skal virke mot?
Jeg er altså skeptisk - spesielt etter at jeg var så heldig å bli barnevaksniert mot kikhoste og likevel få sykdommen.
--- likevel har jeg valgt å opprettholde stivkrampevaksinen og følge vaksineprogrammet for skogflåttenefacitt, som er en relativt eksperimentell vaksine for en sykdom som knapt nok er påvist i Norge... fordi jeg det siste året har hatt over 40 flått og risikoen for å bli syk av flått er stor så å redusere den for en av de flåttbårne sykdommene virker for meg fornuftig.
Men influensaprogrammet er det fullstendig uaktuelt for meg å ta såpass frisk som jeg er nå. En influensa vil bli 14 ubehagelige dager, men jeg har heller ikke vært influensasyk det jeg kan huske... og jeg vil heller bli influensasyk enn å utsette meg for narkolepsirisikoen - som for meg ville være mer alvorlig enn noen sykedager. For en person som selv har nedsatt immunforsvar eller sånne i nær omgangskrets, hvor en influensa ville kunne være livstruende må nødvendigvis vurderingen bli annerledes.
Så med dette vil jeg si at det kun er du som må vurdere. Kanske er det like god beskyttelse for deg å ta en skikkelig håndvask etter kollektivturen? Eller kanskje du har noen i heimen/nær omgangskrets som gjør det viktig å ta den?
Som du skjønner finnes det ikke noen andre enn du som kan svare. Men jeg håper at innspillene kanskje har gitt deg noe å tenke på.
Fint om du deler oppskrift dersom du får til dette :)
Har prøvd å søke på nettet etter brownies med polyD og finner forsåvidt mange oppskrifter som er lovende, men nesten alle bruker noe som heter Carbquik og siden det er laget av hvete regner jeg med at det er en glutenbombe. Muligens at avfettet mandelmel/kokosmel kan fønke?
Aner ikke, men hos oss tar ingen influensavaksine. Har en sønn som er hjerteoperert 3 ganger (medfødt livstruende hjertefeil) og selv hans kardiolog bare fnyser og sier at han ikke er i noen risikogruppe og trenger slett ikke noen influensavaksine. :) Så da står vi over!
Jeg får lett merker etter sokker og andre ting på huden, og har regnet med det er "vann i kroppen" som gjør det.
Men er det andre ting som kan gi slike merker?
Jeg tror at noen av oss bare er sånn. Jeg har hatt sokkemerker og putestreker osv heele livet, konstant - uansett hvilke helsemessige/kostmessige variasjoner som har vært på bane. (Og det er ikke sokkestørrelsen det er noe galt med. :p) Men om det er noe nyoppstått blir det jo noe annet, såklart...
Husker jeg feil eller hadde du lavt stoffskifte? Om man har lavt stoffskifte og er i medisinering med levaxin er det vanlig iallfall... Hos meg slapp mye av det der da jeg byttet medisin.
Helt riktig! Har lavtstoffskifte :ja:
Men jeg kommer ikke til å bytte medisin, da får jeg heller ha det slik. Ikke det store problemet heller da ;)
Tenkte bare at det var rart at jeg hadde så mye vann i kroppen, når jeg går på lavkarbo. Men, kiropraktoren min så jeg var hoven i hendene, og mente jeg burde sjekke stoffskiftet og evt endre dosen.
Det har jeg gjort og har økt dosen. (tar 50 mikrogram Levaxin og Thyroid fra Erfa)
Har hatt dette så lenge jeg kan huske, så det er ikke noe nytt.
Jeg er på jakt etter et Kari Traa pannebånd i mønsteret Rose i lilla, men det har tydeligvis gått ut av salg. Det finnes i blått, grønt, svart/hvitt og to litt merkelige rød-gul-oransje varianter, men den lilla finner jeg ikke lenger!
Altså pannebåndet, ikke buffen / halsen. Har noen sett dette i en butikk eller på nettet nylig? Eller sitter noen på et og kan tenke seg å selge det...? :hjelp:
I følge Schipol sine sider, har Nowegian avgang fra avgangshall 3 og SAS fra 1. Jeg har bare flydd med KLM/Air France og da har jeg alltid vært i et område med en del butikker (merkevarer), Starbucks, Diners og Crown Lounge og et greit restaurantutvalg, så jeg vet ikke om dette er det samme området, men det må man jo kunne finne på et kart?
Edit: Men jeg trodde uansett man kom inn til dette shoppingområdet år man ankommer også må man gå ut til riktig gate (som selvfølgelig ligger lengst mulig unna, spesielt når man har dårlig tid til neste flight :D). er ikke noe særlig shopping, bortsett fra små kiosker ute ved gatene. Ihvertfall ikke der jeg har vært.
Nei, flyr man billigselskap er man på terminal hvorman ikke har noe annet enn en bitteliten pub, en kiosk og en mini tax free som stenger tidlig. Den har jeg brent meg på en gang da jeg fløy norwegian og måtte tilbringe 3 timer i ei vond trappelignende sak der :o Normalt flyr jeg også KLM, men så er det et Sas fly som flyr en time tidligere. Fortsatt en del ventetid da, men heller 3 timer i storterminalen enn 2 i den lille :o
Jeg har kjøpt den i blå på x-life, er ganske sikker på at de hadde den tidligere i lilla. Så du kan jo forsøke å sende en mail å høre om de har et igjen. De er veldig hjelpsomme på kundeservice.
Noen her som har fjernet lipomer? (Bevegelig fettkul, godartet svulst dannet av fettvev under huden. Altså ikke det samme som talgcyster e.l.) Jeg har en på skuldra som jeg har hatt i noen år, men det siste året har den vokst fra tre til fem cm, og er veldig tydelig nå, og bh-stroppen har begynt å gnage på den så den blir øm. Legen min sier at jeg kan få den fjernet dersom jeg finner den plagsom, men jeg ser etter litt søk på nettet at de, ettersom de jo ikke er farlige, som regel kun fjernes av kosmetiske hensyn, typ om de er i fjeset og sånn, eller om de trykker mot nerver. (Jeg vet det kan finnes ondartede også, men går ut fra at det ikke er tilfellet med denne, ettersom den som legen sa sitter "løst"). Men nå begynner jeg å tenke at jeg vil ha den vekk, men aner jo ikke om jeg får det dekket, ettersom plagene og det kosmetiske aspektet kanskje ikke er av det største ... Det er jo bare det at det er skjemmende når jeg går i klær hvor den synes, eller at jeg hele tiden må dra unna bh-stroppen som irriterer på den, liksom.
Men, om noen har erfaringer: var det fort gjort? Hvordan ble arret? Kommer den ofte tilbake?
jeg har fjernet fettkul på ryggen, sånn ca 7 cm stor, vet ikke helt om det er samme som det du har. første legen bomma så jeg måtte gjøre det igjen et halvt år senere. tror ikke jeg betalte noe, kanskje bare for materiell eller no...
første arret ble helt greit, bare en stripe. lege nr to skulle lage sånn fancy sting som skulle bli nesten usynlig, men det er visst det helt motsatte. men mest sannsynlig så får jeg store stygge arr uansett, er forskjell på folk der. og er jo ikke noen enkel plass å ikke bevege heller.
når er jo dette på ryggen, så jeg kan jo ikke se, og ikke er det et sted jeg viser bar hud uansett så det plager meg ikke.
Takk for svar! Det er en fettkul dersom det må skjæres ut, og ikke "dreneres". Vet mange kaller talgcyster, ateromer og lignende for fettkuler, men det er det altså ikke. :)
Det er helt greit om arret er synlig, så lenge det ikke er "klumpete". Nå tenderer jeg ikke til keloide arr, forsåvidt. Men det var helt greit å få gjort? Var det bare med lokalbedøvelse, eller?
Jeg fjernet en fra korsryggen for noen år siden. Den lå rett på en nerve, så jeg ble skikkelig kvalm hver gang jeg kom borti den, så den fjernet de. Det tok ca tre minutter (hadde tatt ett om den ikke krøp lenger inn da legen begynte å pirke på den :rolleyes:)
Arret syns ikke i det hele tatt, og jeg merket ingen smerter i såret etterpå.
lokalbedøvelse med hestesprøyte ja. ti ganger værre enn tannlegebedøvelse etter min mening, men så satt kulen min helt innat ryggraden da. fort gjort, totalt ikke mer enn en time eller så om jeg husker riktig. begynner å bli noen få år siden.
Jeg fikk også lokalbedøvelse, men kan ikke huske at det var noe plagsomt. Kulen var mer plagsom. Min satt akkurat der nervene møtes litt under korsryggen, så den var liksom borti alt fra stolrygger til bukser. Fjernet forøvrig min på lovisenberg sykehus.
Takk for svar begge to! Ser ut som om det avhenger litt av hvor den sitter, i forhold til dette med type bedøvelse og sånn. Skal høre med legen neste gang jeg er der. Virker jo i alle fall relativt uproblematisk! Jeg har fått litt kirurgisk inngrep-noia etter i fjor. :p
min satt litt høyere opp, sånn rett under der ribbeina slutter bare rett ved ryggraden. men den var såpass stor at den var synlig. kunn kosmetisk hos meg altså.
På meg sitter den midt oppe på skuldra, og synes godt når jeg står rett opp og ned, som en slags weird fettvalk, eller noe. :p Men det er kun i det siste at bh-stroppen har begynt å irritere den. Om jeg får det dekket og inngrepet er såpass fort gjort, er det jo egentlig en no-brainer. :)
Jeg har fjerna et par småkuler som bare var plagsomt/ubeleilig plassert (en som gnisset mot bh-stropp, feks, mer enn god nok grunn til å få den vekk) - og både bedøvelsen og skjæringa har vært aldeles smertefritt. Den ene fikk jeg et ganske utstående lite tostings-arr etter, men det var bare fordi jeg aldri hadde hatt sting å fjerne før, og tok for gitt at legens "fjern om syv dager" var en slags udiskutabel lov - mens det viser seg at jeg har veldig raskt grokjøtt, så det ble litt massakre bare å få vekk tråden. :o
Da er vel all tvil fjernet. :) Takk for svar! Jeg har også ganske godt grokjøtt, men arrene mine pleier å bli ganske pene selv om jeg har venta tida ut. :)
Sist jeg gikk ned i vekt ble puppene mye mindre, lenge før resten av kroppen. Nå når jeg går ned blir beina og armene mindre i omfang mens puppene forblir store. Hvorfor det da?
Jeg har sett mange slike blitt fjernet. Lokalbedøvelse er en selvfølge. Deretter klippes/skjæres/brennes fettkulen bort. Om det å trenges å sy i etterkant varierer, men et sting eller to er vanlig. Det er lov å be om valium.
Hos meg er det omvendt! Denne gangen, for første gang, har puppene gått med i dragsuget!
Bøyde meg fremover for å smøre guttungen med solkrem da vi var på Kreta. Hadde bare på meg bikinibukse og 3- åringen titter opp og sier betuttet: Mamma, puppup ødelagt?!?!?:eek:
Gubben bare satt og nikket!
Hei. Jeg har et dataspørsmål. Min mann tok sikkerhetskopi på min iphone på sin pc nå, gjennom Itunes. Kan han da gå inn på mine ting som fb, mail og lavkarboforum?
Jeg kom plutselig på at jeg fikk en ismaskin i sommer som jeg enda ikke har prøvd :eek: Tenkte å prøve den i helga, så ser jeg i oppskriftene her inne at folk driver og pisker sammen krem og hviter og eggeplommer og greier før man har den i ismaskinen. Men må man egentlig det, holder det ikke å bare røre alt sammen og ha i maskinen? Hilsen lat cyan, som ikke ser helt poenget med ismaskin hvis man likevel må piske og vende ting sammen i forkant :p
Poenget er vel det at krystallene blir betydelig mindre i en ismaskin og nærmere den "fløyelsmyke" konsistensen som du får kjøpt i butikken, enn om du f.eks. har forsøkt å bare lage iskrem-røra og fryse ned, så vil du jo kjenne krystallene på tunga i en eller annen grad. Om du ikke pisker egg og fløte først, tror jeg det blir litt lite luft i røren, og du risikerer kanskje å få en veldig hard is.
Dette siste er nok kanskje mer en ukvalifisert gjetning, da. ;)
Hehe, jeg vet det, Photo. Var mest ment som en liten spøk ;) Å piske alt sammen litt først er greit nok, men jeg lurte vel på om det var nødvendig å piske krem, så eggeplommer og så eggehviter for deretter å vende disse inn i røra når man har ismaskin. Men det med luft høres jo ut som en adekvat forklaring :)
Forstår ikke spøk i dag. :p
Jo, det høres jo plausibelt ut, men du kan jo google litt rundt og se om du finner andre oppskrifter. Å lavkarbofisere iskrem er jo en nobrainer, stort sett bare sukker som må byttes ut. :)
Har kun prøvd med å blande alt sammen før det går i bollen jeg! Og isen blir god den, ikke noe å si på det. Prøver kanskje med separat pisking en gang, men det blir jo straks mer tidkrevende da...
Mamma sa det er farlig å bruke komfyr med stekeplater fortært av rust. Stemmer det? Komfyren er 7 år men har vært utsatt for fukt tydeligvis. Noen som vet hvor jeg eventuelt kan få tak i en treplate å legge over?
Et problem..skrev det som et "svar" på mitt eget blogginnlegg istad, men skriver det igjen som et eget innlegg...
Septiktanken er full (jeg gav huseier beskjed for noen dager siden, om at noe var galt...doen fylte seg opp da jeg dro ned)....
Han sendte ikke rørlegger, men la mer eller mindre skylda på meg, og sa de aldri hadde hatt lignende problem før...
I dag ringte jeg han, da samme problem oppstod...
Han hadde sjekka, og tanken var altså full...
Nå kan jeg ikke bruke vann i det hele tatt..Ingen dobesøk, ingen vaskbruk, vaskemaskin eller dusj...
Det jeg lurer på da...
Har jeg krav på noe?..Et annet sted å oppholde meg til det er fiksa?..
Redusert husleie??
Sitter her, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.