Takk, men jeg ble ikke så mye klokere, men setter pris på at du vil hjelpe meg. Jeg lurer på om han kan gå inn på filene, eller om det bare ligger der som en kopi... om du skjønner ;)
Kan han fra sin pc lese mine gamle meldinger, mine email og mine fb-mail?
Kan han legge det inn på sin telefon, eller må man legge det inn på samme telefon som man tar det fra?
Jeg opplevde det motsatte; at jeg fikk tilgang til sambos mail da jeg synkroniserte iphonen min med maccen. Jeg måtte synkronisere mot en annen pc vi har hjemme for å få det bort.
:confused: Snakker du om platene som er inni stekeovnen eller platene oppå komfyren? Å putte en treplate inni stekeovnen er vel ikke så veldig smart? Med mindre platene faktisk er rustet istykker kan jeg ikke helt skjønne hva som er så farlig... Man har da bakepapir på dem når man steker noe, nå går jeg ut fra at du mener platene inni stekeovnen.
Da min iphone ble frastjålet og jeg kjøpte meg ny, så hadde jeg sikkerhetskopiert til Macen. Da fikk jeg all informasjonen over fra den gamle til den nye telefonen.
Jeg kan ikke svare deg på akkurat dette spørsmålet, men kan aldri tenke meg at dette kan være lov. Enten må det fikses fort som f... eller så må du få hjelp til midlertidig bolig eller kompensasjon.
Det stilles faktisk ganske strenge krav til utleier i Husleieloven om hvilke plikter denne har. Du kan jo se om du finner svar der, kan jo være litt vanskelig å forstå enkelte punkter men er ikke den verste jeg har lest. Det kan være greit å ha en forståelse for denne loven om man er på leiemarkedet for man har faktisk ganske mange krav og rettigheter som leietaker. og mange huseiere synder mot loven, de synder stort og leietaker vet ikke bedre og godtar det.
Dersom du er på leiemarkedet for en stund fremover vil jeg anbefale deg og melde deg inn i Leieboerforeningen. Det er verdt hver en krone av kontigenten og man kan få juridisk bistand på dagen om nødvendig. Melder man seg inn får man også tilgang på masse artikler, veiledning, Q&A m.m. på nettsidene. Hadde det ikke vært for de, hadde jeg nok ikke kommet meg ut av en veldig kinkig situasjon her for et år tid siden uten stort økonomisk tap.
Hvorfor er det sånn at folk blir irriterte på meg når jeg prøver å forklare hvorfor jeg spiser sånn jeg spiser og prøver å forklare at vi faktisk ikke trenger så mye kh og ihvertfall ikke tilsatt sukker? :confused:
De går rett i forsvar og sier, nei dette gidder jeg ikke og diskutere!! :eek:
I utgangspunktet spurte jo de meg, jeg prøver bare og svare og gi mine meninger om saken OG jeg prøver aldri å presse mine meninger om kosthold på andre.
Jeg blir så irritert. Hvis du ikke vil høre min mening/forklaring så ikke spør heller da!!! Bare godta at jeg ikke spiser brød, sukker, ris uten å lage diskusjon av det :mad:
Lurer på om de hadde diskutert og kranglet like mye om jeg hadde sagt det var pga av religiøse grunner?
Kanskje de er sure på seg selv for at jeg er flinkere enn de?:D
Kosthold er innmari personlig, og det er nok også en del 'skam' i det å ikke skulle føle at man kontrollerer noe så hverdagslig som mat. "Alle" lager jo hele tiden unnskyldninger for å spise noe som liksom ikke er programfestet; man må jo få lov til å unne seg litt, jeg var egentlig mett men ... et stykke til kan vel ikke skade, det er jo tross alt lørdag. Og så videre og så videre. Jeg tror folk går rett i forsvarsposisjon fordi de kanskje føler din mestring er et angrep på deres egne valg og svakheter. Jeg sier IKKE at det er greit, det er ikke gode premisser for en meningsfull og kunnskapsbasert diskusjon, og det å ta andres valg som kritikk av sine egne styrer jo bare det hele til noe følelsesbasert i stedet, og kan man ikke ta ansvar for sine egne følelser i diskusjon, kan man like godt la være.
Jeg har mer eller mindre sluttet å ta sånne diskusjoner, og gjør jeg det så gjør jeg det helt klart at jeg snakker ut fra egne valg og erfaringer, og hva andre gjør bryr jeg meg katten om.
Det er vel egentlig ikke en diskusjon hverken saklig eller usaklig når personen sier med et strengt blikk at "dette gidder jeg ikke å diskutere med deg", bare for det at de er uenige i mitt valg. Si heller det da og vær litt konstruktiv eller la vær å diskuter og godta at jeg spiser sånn. Blir så irritert på slike folk og prøver for alt i verden og unngå slike situasjoner akkurat som deg Photo, men når jeg får direkte spørsmål fra en person som tilsynelatende virker hyggelig, prøver jeg å svare konstruktivt/saklig og jeg gjør det klart at det er mitt valg og syn, men jeg forsvarer meg også når folk blir ufine.
Folk er så rare når det gjelder lavkarbo, tydeligvis at de tror alt VG og BlaBla skriver. Og nå sa jeg egentlig ikke at jeg lever lavkarbo, jeg forklarte bare at enkelte matvarer spiser jeg ikke pga av intoleranse og andre har jeg valgt bort for jeg synes ikke det er bra for min kropp og helse. Sørens kjerring altså, diskusjonen endte med at jeg utfordret henne til å være helt borte fra sukker i minimum 14 dager, men det fikk jeg klar beskjed om at det, det går ikke :D dumme nek!!:D:D:D
Jeg vrir meg helst litt unna når jeg kommer innpå sånne temaer med folk jeg ikke kjenner så godt. Det er ikke en oppmerksomhet jeg ønsker eller trenger. Men klart, ønsker de virkelig informasjon, så svarer jeg jo på spørsmål, så får de gjøre hva de vil med informasjonen.
Når det gjelder min egen omgangskrets, har jeg i grunn mest latt kroppen min tale for seg selv, og være mitt beste argument, og flere har både lagt om og forsøkt seg på en form for lavkarbo med hell. :) Voksne folk trenger som regel ikke formaninger, men å finne ut av ting selv. Men det er jo litt komisk når det man sier om seg selv oppfattes som nettopp det. :p
Det er helt sant - og jeg har blitt mest offer for den misforståelsen i forbindelse med alkohol. :p Helt vanvittig hvor fort folk går i forsvar, helt uten at man går til angrep.
Hva angår kosthold, om jeg må forklare noe om hvorfor jeg velger sånn og sånn, så holder jeg det helt på personlig plan - jeg sier at jeg ikke tåler ditt og datt så godt, og prøver ikke å servere noen større "teoripakke".
Noen som vet om Relifex (betennelsesdempende) kan tas samtidig med paracet? Jeg glemte helt å spørre legen om det :o Står ikke noe om det i pakningsvedlegget, men vil helst være sikker.
Skal du ikke bruke komfyren mer siden du vurderer å legge en treplate på den? Hvis platene faktisk er rustet istykker kan det sikkert være brannfarlig å bruke dem (hva skjer om det koker over og renner ned gjennom platene?) og man bør enten skifte ut de ødelagte platene (det gikk an før i tiden) eller skifte hele komfyren.
I følge interaksjoner.no er det intet som tilsier at de ikke kan brukes sammen.
Ofte blir effekten bedre ved samtidig inntak av paracetamol.
God bedring! :klem:
I det siste har jeg opplevd flere tilfeller av kraftige skjelvinger ala de man får før man får feber, altså at man rister innvendig, hakker ukontrollert tenner osv (uten at jeg fryser slik an gjør v feber). De kommer som regel etter at jeg har vært i en stresset situasjon, og varer rundt ti minutter. Kan det være bloddsukkerfall etter adrenalinrush som forårsaker det? Mao, er det en form for føling?
Noen som kan noe om BH-shopping her? :p Det er noe jeg i løpet av mine få år som brysteier har unngått som pesten. Kan sikkert telle på én hånd antall ganger jeg har kjøpt meg BH-er.
Jeg måler omtrent 82CM rundt under puppene, men BH-ene mine som er 80CM rundt og har passe cup er ikke så stramme rundt som ymse "Slik finner du en BH som passer for deg!"-artikler sier de skal være. Det er mulig jeg må gå ned 1-2 cups eller opp 5-10 i omkrets. Altså er jeg alt fra 80A til 70F :p Det er jo grenser for hvor mange BH-er man får ta med seg på prøverommet.
jeg har alltid pleid å gå til marks n spencer når jeg shopper bh i england for å spørre om størrelse da det ikke er så enkelt å bare regne om. jeg bruker enten 40c eller 38d i engelske størrelser.
Ja, fra en (meg) som er tidligere undertøysbutikkansatt:
gå til en undertøysbutikk som spesialiserer seg på undertøy. Altså, ikke avdelinga til H&M osv. Be betjeningen hjelpe deg! De ser veldig raskt hvilke størrelser du bør prøve og hjelpe deg med å finne helt riktig størrelse for deg :ja:
Om du blånekter:
Og ikke gå ned i cup, når 80C er for løst rundt så må du ned i runden rundt og (muligens) opp i cup. Prøv deg på en 70 rundt, kjenn om den er stram, men ikke VOND stram. Cupen skal ikke være "tom" oppi og den skal ikke gi dobbelpupp. 70F er faktisk ikke så stort, ikke vær redd for bokstavene - det viktigste er at du finner en som passer. Lykke til, send meg en PM om du æh, vil ha litt mer internettsupport uten å legge ut alt om puppene dine i tråden her :lol:
Hiver meg på her - jeg kjøpte nylig en bh (Ellos...) som viste seg å være i romsligste laget rundt, men som ga meg dobbeltpupp. Den er i str. 75E som vanligvis passer fint - hvilken størrelse bør jeg da gå for av samme bh? 70G??? Jeg gjetter på at 70F vil gi samme cup-størrelse som 75E egentlig? Eller?
Kan bare signere denne og anbefale deg og gå på en av de store departments store i London og få hjelp. Jeg har vært både på John Lewis og Debenhams og fått fantastisk hjelp. Forklarte hva jeg var ute etter, ble tatt med inn i et prøverom, målt også fant damene bh'er til meg. Jeg trengte ikke å gå ut av prøverommet en gang og jeg tok på meg bh før de kom inn og sjekket størrelse m.m. Null stress og damene var veldig profesjonelle.
Jeg handler BHer på Bravissimo i London. Der får du også god hjelp til å finne rett størrelse. Det jeg sparer på å kjøpe et par gode BHer i London betaler nesten flyreisen :)
70 rundt er 34-serien i england, 75 rundt er 36 osv.... Så en norsk 80c vil være en 38c i england.
Ellers er det en veldig grov tommelregel at brystmålet - "under-brystmålet" skal kunne grovomregnes til cups iallfall for de mindre størrelsene.
0-5cm differanse: A
5-10cm diff: B
10-15: C
15-20: D
osv...
70F har som regel samme cup som 75E eller 80D/85C/90B - MEN vidden på cup'en kan variere siden en som er 90cm rundt og bruker B som regel har videre pupper enn en som har 70cm rundt og bruker F. Altså selv med samme "cup-volum"...
Ja :) Ser du bor i trøndelagen, gå til Change eller Reimers (den i ths.angells gate har best utvalg i størrelser) og prøv litt! Det har visst åpnet enda en undertøysbutikk som ligger på Sirkus, den heter Pikant eller noe :)
Change? Jeg kjenner bare til She og Reimers og har handlet litt begge steder, men jeg fant en som var så fin i 75E på Ellos og som ikke kostet en halv månedslønn...
Change ligger på Solsiden og Sirkus i hvert fall! Man må opp i 4-500 kroner pr bh, men sånn er det på de fleste. De er rimeligerer enn She i hvert fall :rolleyes:
Solsiden og Sirkus - det er to steder jeg aldri er, det er helt feil side av byen for meg. :) Foreløbig har jeg noen gode og så lenge Lindex har Ella May i 75DD så berger jeg en stund til. Såvidt. :)
Oi her var det mange gode BH-råd! :D Tusen takk! Både Londonspesifikke løsninger og råd fra en proff. :cool: Skal gjøre som du sier, vaskeklut. Spørsmålet nå er bare om det er ufint av meg å gå på BH-fitting hos f eks Marks & Spencer eller John Lewis... for så å kjøpe BH-er billige hos Primark. Det er en drittbutikk, men undertøy kan de faktisk sånn nogenlunde.:p
Min erfaring er at 75E og 75E ikke er det samme. Noen er for vide rundt, andre for trange, noen gir meg dobbeltpupp mens andre har god plass, det varierer ikke bare fra merke til merke, men også fra modell til modell innen samme merke. BH'er må prøves. Og jeg hadde ikke stått i kø for å prøve noe som helst på Primark, den ene gangen jeg var der var det sikkert 50 stykker i kø foran prøverommene i første etasje.
Ja det er helt gruuusomt (ingen overdrivelse) å skulle prøve klær hos Primark i Oxford Street. Men heldigvis fant jeg en mindre Primark her oppe i Hackney hvor det er langt færre folk. Også har de det visst borte hos Westfield i Stratford, hvor det også er John Lewis og Marks & Spencer. Så der kan jeg jo slå meg laus litt.
Men ja, blir litt tricky når størrelser varierer sånn. Jeg får se det an. :)
Jeg har lenge slitt med å finne rett størrelse. Etter å ha gått nedd i vekt har ting forandret seg... Gikk innom Marks and spencer forrige gang i England. Fikk god hjelp (ikke full fitting) og kjøpte en 2pack med BHer får 16 pund. Er kjempe fornøyd!!!!! Hvis ikke jeg husker feil så endte jeg opp med 34 FF. Hadde aldri prøvd meg på den størrelsen selv...
Resten av livet? Det var ikke dårlig!
Jeg får betalt ca 60% av nav. Dette gjelder behandling, altså ikke selve tannlegetimen, røntgen, pussing osv, kun behandling av hull etc. Har også pga munntørrhet. Tannlegen mente jeg ville miste det pga av jeg ikke lenger har dia2 diagnose, men det var jo ikke derfor jeg fikk det i utgangspunktet.
Det var bare tannlegedama som sa at det var for resten av livet. :p Men må du betale fullt ut hver gang for så å få refundert eller slik jeg håper (og mener at hun sa) at jeg betaler lite hos tannlegen og så får tannlegen refundert?
He he he jeg har selv gjort tilsvarende, men ikke Primark for jeg haaaaaaaaater den plassen, med alle sine billige, kjipe ting laget av barnearbeidere i Kina. Men hva du vil gjøre er selvfølgelig helt opp til deg og ditt budsjett.
Jeg synes ikke prisene på hverken Debenhams eller John Lewis var avskrekkende, de har i flere prisklasser og er du heldig er det litt på salg også. Fant flere gode bh-er til under £20. Men gå nå og prøv så ser du hva du finner ut :D
De har mye dritt ja, utvilsomt, men min søster kjøpte en kjole som var hakket for liten til henne så jeg fikk den og den er helt topp! Godt stoff, nydelig snitt og fasong og den sitter som et skudd på meg og er like fin etter mange omganger i vaskemaskina. Den kan kles både opp og ned og kan brukes både på jobb (i min jobb i alle fall) og til fint. :)
I det siste har jeg tenkt på noen kjeks .. men aner ikke hva de heter, eller om de finnes enda. Kjøpekjeks, kan ligne på smørkjeks, dvs litt sprukne og lyse.
Det er fyll i dem og jeg husker dem som kjempegode!
Har googlet, men det er vanskelig når jeg ikke husker navn eller noe..
Jeg skjønner meg ikke på disse bhstørrelsene jeg heller. Fikk sjekka på change i dag; jeg skal ha 75-80 h? Hvor i all verden får jeg kjøpt det da bortsett fra på change?
Det er fordi Change har litt spesielle størrelser. Jeg har en E-cup alle andre steder, men G-cup på Change. Så å få målt BH størrelsen sin på Change er helt bortkastet hvis man ikke har tenkt å kjøpe BH på Change.
Jeg brukte d fra før av og gikk rett opp til h. Det skal sies at den bh'n var veldig god og det tøt ikke ut noe noen sted!! I morgen drar vi til Dublin så jeg skal sjekke der også. :ja:
Har de sitt eget merke da? De fleste butikker fører jo mange ulike bh-merker og det er jo ikke sånn at Thriumph hos Change er annerledes i størrelsen enn samme bh hos Reimers.
Change selger ikke Triumph, så vidt jeg vet. Og jo, størrelser kan variere veldig fra merke til merke. Change er som folk over sier, "egne" i størrelsene. De er mindre i størrelsene.
Jeg kan ikke huske å ha sett andre merker enn change sitt eget hos dem, men jeg ville ikke tatt mitt ord på det da jeg generelt ikke er så oppmersom på merker.
Det jeg spurte om var jo om Change bare selger sitt eget merke siden de er spesielle i størrelsene. :) Jeg vet godt at størrelsene varierer fra merke til merke, de varierer fra modell til modell innen samme merke også. Egentlig ganske håpløst å forholde seg til, jeg har gjort en del bomkjøp for å si det sånn... :mad:
DA har jeg funnet meg tre par BH-er - som tok meg en ettermiddag i én Marks & Spencer. Ikke mye BH-fitting der nei. Måtte styre showet selv. Attpåtil holdt de på å bytte ut varer før jul, og mente at det ikke ville komme nye BH-er før om fire uker. Så det var ikke det beste utvalget.
Har resonert meg frem til at jeg er 32DD-32E, muligens 34D, og kaaanskje 34C. Endte opp med en 32DD push-up (som jeg helst vil ha) og to 32E 'vanlig plunge'. De er veldig behagelig stramme, og alt sitter på riktig plass. Ulempen er bare at nå vises det hvilket tragisk tilfelle av overflødig hud jeg er, som etterlater røde striper tross ok størrelse. :p Muligens jeg finner meg en forlenger til hektene enn så lenge.
For det er vel ikke bare jeg som har opplevd at selv om bh'en både kjennes og ser fin ut i prøverommet (selv når man prøver å hoppe litt forsiktig) så kan det endre seg en del når man begynner å bruke den og puppene siger på plass... :p Da blir det plutselig dobbeltpupp gitt! Og DET er stygt det! :eek:
da ville jeg bedt om hjelp fra betjeningen til å finne riktig. de har som regel noen "triks" på lager når det kommer til å se om den sitter som den skal og ikke :ja:
Det har jeg også erfart! Det eller motsatt; at stoffet liksom siger ut straks man begynner bruke dem. Jeg nekter å tro at det er puppene som blir mindre omtrent over natta! :lol:
selvsagt kan en bh som sitter riktig føles for stram. da sier man det til betjeningen og så kan man f.eks be om en forlenger som gjør at bh-en blir løsere uten at man trenger endre størrelse. at hun ikke foreslo en forlenger var jo stusslig.
Kjøpte sånne med klyper på europris tror jeg, eller var det clas ohlson? Formann i korttidsminneforeningen jeg....haha. Ganske sikker på at det var Europris :rolleyes:
For de som bor i Oslo kan jeg bare skryte Change ved Oslo city opp i skyene! Veldig flinke og hyggelige folk!
Jeg lurer på: Har nettopp fått brødformer og bakematte i ildfast silikon fra ebay, og lurer på om disse trenger noen forbehandling f.eks. med varme eller noe før bruk, eller om det bare vaske dem litt og bruke dem som de er?
Signerer denne! Jeg legger alltid bh-shoppingen min til denne butikken, selv om jeg bor laaangt unna. Stikker helst innom på dagtid dersom det er mulig, da ekstrahjelpene på kvelden ikke har like mye erfaring. :)
Noen som er gode på å balansere stevia og sukrin for best mulig smak? Jeg har denne steviaen, og jeg har sukrin gold, som skal brukes i en oppskrift (hvor det også skal være vanilje). Har sett flere steder at med steviapulver og sukrin skal man ha et 1:2 blandingsforhold, men ikke så lett å vite med dråper ...
Min framgangsmåte er å ALLTID ha i steviaen først. Jeg har i dråpe for dråpe til det smaker passe vanilje. Da har det også vanligvis begynt å bli søtt. Og så fortsetter jeg med de andre søtstoffene til det smaker passe søtt.
Motsatt vei blir ofte fryktelig søtt og en smaksmessig katastrofe på kjøkkenet hos oss. Det er bare å huske at kakerøre ofte må være bittelitt i overkant søt på pekefingeren for å bli kjempegod ute av ovnen (synes jeg da).
Hoi! Håper jeg treffer på første forsøk! Har lest haugevis av amerikanske oppskrifter, og har en viss formening, så det blir veldig spennende! Skal lage litt ut på dagen. :)
Går det an å bruke røkt svine-kam som basis til ertesuppe
istedet for røkt svine-knoke?
Å vis tilfelle er det best å ha den i skiver under koking?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.