Julie sa for siden:
Hvilken versjon av Windows bruker du? :)
Julie sa for siden:
Hvilken versjon av Windows bruker du? :)
Ziltoidia sa for siden:
Snu katten på tvers igjen? :D
Høh, neialtså hvis du har Windows 7 så høyreklikker du på skrivebordet, velger Grafikkalternativer, og så rotering. Muuulig de alternativene ikke er der for andre typer skjermkort enn det jeg har da.
Bønna200 sa for siden:
windows 7.
Bønna200 sa for siden:
:p
Takk, jeg skal prøve. Eier ikke kunnskap om sånt...
Julie sa for siden:
Ja, da blir det omtrent sånn som Ziltoidia sier: høyreklikk på skrivebordet --> "Skjermoppløsning" --> endre "Stående" til "Liggende" under "Retning". :)
Ziltoidia sa for siden:
Ja, jeg mistenker at det jeg først sa er spesifikt til mitt skjermkort. Men hvis man, som Julie sier, trykker på skjermoppløsning (etter høyreklikk på skrivebordet), og så trykker på avanserte innstillinger, så skal det være en fane i boksen som kommer opp for det grafikkortet du har, og der skal det gå an å endre. Håper et ga mening, sånn på høykant atpåtil. :p
Julie sa for siden:
Ja, det funker det óg, men i dét tilfellet varierer det som står på skjermen som regel fra grafikkort til grafikkort, og da blir det lett mye kluss om man ikke vet akkurat hvor man skal lete. :p
Bønna200 sa for siden:
Det funka! Tusen takk! :blomster:
senka sa for siden:
Hei :) det haster litt :o
Noen som har erfaring med detox CleanseSmart 1 fra Iherb.
Den skal være den beste ...
Tok 1 tablett i går, og var på toalett etter det. I natta hadde jeg magesmerter,som kolikk og luft...I dag var jeg 3 x på toalett.Vet at det er normalt, men mye av murring og rumling i mage.
Det står at man skal avslutte ved magesmerte og diare :rolleyes:
Takk for svar :)
langaard sa for siden:
Sånne piller skaper bare krøll, jeg hadde kutta de ut :)
senka sa for siden:
Uff hadde så lyst på innvendig rensing av kroppen da jeg går på en god
del av medisiner .
Takk for svar langaard :) men du har ikke prøvd selv de pillene eller via
kjente ?
j88 sa for siden:
Nå vet jeg ikke hva slags medisiner du går på, men generelt vil jeg si at denne type rensekurer kanskje ikke passer så godt om man går på medisiner, spesielt ikke blodfortynnende eller blodtrykkmedisiner. Du kan jo velge å gi tablettene en sjanse et par dager til og se om det går seg til. Men jeg ville også kutta de rett ut.
Jeg har brukt de selv to ganger og har ikke merket noe til de symptomene du har fått
senka sa for siden:
Tusen takk for svar j188 :) Bra at noen brukte dem ;)
Har ikke snakket med min lege om det..vet at jeg skulle gjøre det.
Jeg går på bodtrykkmedisiner i flere år, sovepiller, antidepresiva og liknende :(
Sannsynligvis MÅ jeg kutte dem :rolleyes:
Pearl sa for siden:
Jeg tror på at hvis du spiser sunt, så greier kroppen å rense seg selv. :)
Marella77 sa for siden:
Jeg har så lyst på sjokolade!! NÅR skal denne lysten forsvinne? Tenker på gotteri så alt for ofte! Livet i ketose er så kjedelig!!!
senka sa for siden:
Det gjør jeg Pearl, men medisin er gift for kroppen :(
senka sa for siden:
Er det verre enn røykesugg ;) Gjør noe annet når den tanken kommer
Marella. Har ikke lyst på sjokolade, men ikke heller på røyk, selv om jeg røykte
i 39 år.Det klarer du ;) det er FYYY mat :D
Kanutten sa for siden:
Hold ut! :klem: Dette klarer du. Bare ikke trigg smaksløkene dine med lavkarbogodis i jula. Søtt er søtt, lavkarbo eller ei.
Ziltoidia sa for siden:
Det er mystisk hvordan jeg klarer å beherske meg ang sjokolade hvis det ligger i en sjokoladekalender. Null problem å ta bare en bit om dagen.
Noen burde finne på sigarettadventskalendere for folk som prøver å trappe ned på røyking. :p
senka sa for siden:
Hahahaa den var god :D samme har angå. sjokolade.bare en lten bit 10-20 gr.
mørke sjokolade sjeldent gang.Akkurat nå har jeg 5 stk. med forskjellige smak
men rører ikke :P :D
Marella77 sa for siden:
Jeg kan ta 1-2 biter mørk sjokolade hver dag, uten større behov! Men ofte drømmer jeg om melkesjokolade!! Har nå spist 3 biter av barnas gotteri, lurer på om jeg skal kjøre på butikken...
Jeg Sprekker 1 gang i uka, noe som gjør at jeg ikke går ned. Lei av å ikke gå ned. Kan liksågodt gå opp, da får jeg kost meg iallefall!!
j88 sa for siden:
Da ville jeg nok kutta de ut frem til jeg hadde snakket med legen om det. Ta med deg pakka så kan han/hun vurdere innholdet i forhold til medisinene du bruker. Men om du vil rense kroppen så kan du jo eventuelt bruke kun ren chorella og spirulina. Blir jo en mildere rens men absolutt bra.
senka sa for siden:
Ikke kjør til butikken Marella,når du er så flink i hverdagen.:klem:
senka sa for siden:
Takk for det :) det var lurt ( men tror ikke at jeg får lov ).
Jeg bruker hvetegress ;)
j88 sa for siden:
Nei legene bruker desverre å si nei, men man skal være forsiktig med den type ting når man bruker medisiner, spesielt noen type urter. Men milk thistle tror jeg da du kan bruke? Så da kan du eventuelt ta en boks av det for å få en bra rens av leveren. Hvetegress er supert, om du bruker det daglig så vil det i de fleste tilfeller holde, men hør med legen om milk thistle, den er suveren i forhold til å rense leveren, som ofte trenger en rens om man bruker medisiner.
Lava sa for siden:
Måtte sjekke nett på hva Milk thistle var:
Does Milk Thistle Have Any Side Effects?
Usually, milk thistle causes few, if any, serious side effects. Studies show that it’s safe when taken for up to 41 months.
Milk thistle may cause diarrhea. More rarely, it may cause nausea, bloating, gas, and upset stomach.
Women who are breastfeeding or pregnant should avoid using milk thistle.
If you have a ragweed allergy, you should also avoid milk thistle. Milk thistle may cause a rash or lead to severe allergic reaction.
Since milk thistle may mimic the effects of estrogen, some women should avoid this herb. This includes women who have fibroid tumors or endometriosis. Additionally, women with breast, uterine, and ovarian cancers should not take milk thistle.
Always tell your doctor of any supplement you are taking. Milk thistle may interact with certain medications.
senka sa for siden:
Tusen takk, for et flott svar og informasjon j88 :blomster::hearts:
Mulig at jeg holder meg bare til hvetegress, etter at jeg ble for kjapp å
bestille og nå sitter jeg med smerter i magen.:rolleyes:
senka sa for siden:
Uff kjære Lava :) det ble litt vanskelig for meg,alt på engelsk, kan ikke så mye :( men leste litt på Iherb. Det betyr først snakke med legen.
Tusen takk :):)
Kanutten sa for siden:
Hvis det er det samme som maria tistel så kan jeg fortelle at jeg lever fremdeles og jeg går på blodtrykksmedisin, blodfortynnende, kalium og denne vidundermedisinen min. :ja:
j88 sa for siden:
det er det samme som maria tistel:) skal ikke være noe problem å bruke sammen med medisiner, men er jo alltid greit å snakke med lege først. Men maria tistel er veldig bra , men greit å bruke som kur og ikke sammenhengende over lang tid
Ziltoidia sa for siden:
Hahaha, så gøy! :D Må si det var veldig imponerende av en katt altså.
senka sa for siden:
Tusen takk Kanutten, nå ble jeg klokere :blomster::klem:
senka sa for siden:
Tusen takk snille deg, for alle svarene dine :klem:
senka sa for siden:
Hei igjen :D
Hvor kjøper du maria tistel ? Hvis på Iherb, har du en link, eller på helsekost?
Tusen takk :):)
Kanutten sa for siden:
Jeg kjøper på helsekosten. Damen der er flink og kan anbefale meg utifra hva slags medisin jeg går på. :ja:
senka sa for siden:
Flott,enda enklere ;) Ja de er flinke, og det må de være !!
Takker så mye :):)
Marella77 sa for siden:
Takk for omtanken/tilbakemeldingen Senka! Jeg kjørte! Desverre.... Spiste en halv baguett med banan, en stor sjokolade og noe smågodt! Og pluss litt is! MYE sukker og jeg ble kvalm... Gikk meg en lang tur, og la meg. Vekten viste pluss 0,7 kg i dag, og det er ok. Har vært flink idag! Problemet er om jeg skeier ut flere dager på rad... Håper vannvekten er borte om noen dager!
:)
Kanutten sa for siden:
:klem: Du klarer det!! :meditere:
Marella77 sa for siden:
Takk Kanutten!! Ned 400 g i dag, i morra håper jeg alt er borte :)
Lava sa for siden:
En mann, ingen foreldre i live, en bror og 2 nevøer. Hvem arver om det ikke foreligger testament?
Og finnes det noe "pliktarv" (eller hva det heter) i et sånnt tilfelle?
Bønna200 sa for siden:
Han kan gi hva han vil til hvem han vil. Foreligger det ikke testamente tror jeg det er broren som arver.
annex sa for siden:
Pliktarv kommer kun inn i bildet når man har egne barn (og er begrenset til ca en mill, utover det kan arvelater testamentere fritt).
Enig i svaret over, gitt at det ikke fins andre avdøde søsken med barn.
Bønna200 sa for siden:
Ja, hvis nevøer er barn av andre søsken mener jeg det blir delt likt mellom bror og nevøer.
Lava sa for siden:
Flott, takk for svar. :)
Photobscura sa for siden:
Dersom jeg maler innsiden av en lampeskjerm i metall rød, vil da lyset endre seg? Reflektere fargen inne i lampen og bli varmere i kuløren? (Dette er i så fall ønskelig).
vaskeklut sa for siden:
Vil tro det? I hvert fall fra undersida kan jeg tenke meg. Ta forhåndsregler for varmen (om du har glødepærer) da,så du ikke ender med en potensiell (smelte)brannfelle :)
Kool. Bruker sparepære. Skal male med emaljelakk. :)
vaskeklut sa for siden:
ikke bli sint om jeg tar feil da :o
Haha, nei, da. Håpet er litt ute for lampeskjermen uansett, da den har blitt veldig ripete i lakken, så om det ikke blir bra, er det ingen krise. :)
index sa for siden:
Du vil få et varmere lys med rød skjerm ja, men samtidig også mindre lys. Emaljelakken tåler 150 grader, så det er det ingen fare med. Særlig ikke med en sparepære...
Emaljelakken er jeg ikke bekymret for! :D Det gjør ingenting om det blir mindre lys, det snakk om å få litt mer koselig belysning på kjøkkenet. Takk for svar! :)
Marella77 sa for siden:
Hei! Var det noen som så på God Morgen Norge nå nylig hvor de kom med sminketips? De brukte en consealer/ fondation med 4 farger. Grønn, lilla og to til... Dem grønne kunne brukes på røde kinn under vanlig fondation. Så tror jeg de brukte gul under øynene? Noen som har sett en slik en? Den var rund og delt inn i fire deler, akkurat som en rund, stor øyenskygge...
j88 sa for siden:
Jeg så ikke på det så vet ikke helt hvilken type de brukte, men jeg har brukt en slik fra flo minerals lenge og er superfornøyd.
www.coverbrands.no/merker/glo-minerals/corrective-camouflage-kit
Kanutten sa for siden:
Jeg tror det var en tråd engang om damer her på Lavkarbo.no som gikk til fotograf for å få tatt ymse bilder som kun var ment for kjæreste/sambo/mannen.
Jeg vurderer det samme til sambos bursdag til sommeren. :p
Nå vil jeg gjerne høre mer om erfaringer?? :rodme:
langaard sa for siden:
Jeg kan komme å ta bilder jeg :p
Kanutten sa for siden:
:lol: Gjerne det! Tror jeg ville ha følt meg mer komfortabel da. :p
langaard sa for siden:
Si ikke det, mannen min sier han vil være med :p
Kanutten sa for siden:
Nåhh :D
Carisma sa for siden:
Hvis du googler complexion perfection får du opp en variant av slike. Jeg hadde noe lignende fra oriflame for 15-20 år siden, og den funket veldig bra på mine kronisk frostskadde kinn.
Marella77 sa for siden:
Tusen takk for svarene!! :)
Kanutten sa for siden:
Jeg glemte kjøpe olje for å olje eikebordene våre. Kan jeg bruke rapsolje? :p Trenger svar kjapt da jeg står klar med flaska allerede...:rolleyes:
j88 sa for siden:
Har ingen erfaringer med det selv men ser på ett at flere har gode erfaringer med det. Så ja jeg antar det går helt bra:) dandilion.blogg.no/1329848714_benkeplate_av_eik_fr_.html
Kanutten sa for siden:
Takker! :suss:
Kanutten sa for siden:
Hvor kan jeg kjøpe bitcoins? Vil gjerne gi noen til poden i julegave.
Carisma sa for siden:
Om man skal tine et brød (i dette tilfellet et nannahbrød. :)), hva er den beste måten å gjøre det på? F.eks. i stekeovnen, men hvor mange grader, hvor lenge, etc?
Kitsu sa for siden:
Kan man lage cookies av nøttebunn? Eller vil de bare falle fra hverandre?
Hva mener du med nøttebunn? Du trenger i alle fall et bindemiddel, som f.eks. egg, fiberhusk etc.
Kitsu sa for siden:
Bunnen til f.eks suksessterte. Nøtter, eggehvite, og søtning.
Prøv! :)
Anne sa for siden:
Det høres ut som kransekakedeig...og steker du den for lenge blir den bare knasendre tørr og hard. Kransekakedeig skal mer tørke på utsiden enn stekes...og det er vel det den nøttebunnen er?
nellie sa for siden:
Hvilken størrelse bruker en veldig slank 7-8 års gammel jente? Og en kraftig kort kar på 6?
Kitt sa for siden:
Du bør nok spørre moren deres!
7-8 år er jo str 128/130, men er hun liten og tynn, kan jo 120/122 være stort nok.
Akkurat som en kraftig 6- åring nok bør ha str 120/122 være stort nok, men mulig han må ha 128 om han er kraftig nok.
nellie sa for siden:
Han er ikke tjukk, bare kraftig bygd. Gikk for 130 til henne og 122 til han. Er snakk om bomullspysj, så gjør ikke noe om det sikker litt løst.
Kitt sa for siden:
Det blir sikkert bra! :)
Cyan sa for siden:
Vi tenkte å kjøpe en liten julegave til min sønns spesialpedagog og assistenten i barnehagen som takk for at de er så flinke med ham. Nå er det jo flere ansatte på avdelingen som alle er flinke med ham, men det er jo spes.ped. og assistenten som jobber og trener målrettet med ham og er grunnen til at han har vist den fremgangen han har, derfor tenkte vi bare å kjøpe til disse to. Er det greit å gi gave på den måten eller er det noen uskrevne regler om at man enten ikke gir, eller gir til alle?
vaskeklut sa for siden:
Spørsmålet er vel kanskje (slik jeg ser det) heller om de har lov å ta i mot gavene..?
Carisma sa for siden:
Det er helt greit! :ja: mamma har jobbet mange år i bhg og det var sånn hver jul, de fikk spesielt fra dem de var kontakt for av de nye og slikt f.eks. Kan kanskje gi en pose tvist e.l til avdelingen så de andre ikke føler seg oversett?
Cyan sa for siden:
Ja, enkelte barnehager kjører den linja, men ikke vår. Vi har gitt gaver tidligere, men da som samlet foreldregruppe, f.eks. til ei som brakk beinet o.l.Smart. Tenker vi gjør det sånn, twist til avdelingen og så en liten ekstra oppmerksomhet til spes.ped og assistenten.
annex sa for siden:
Råd mot munntørrhet?
Får noen lungemedisiner (serevent, atrovent og spiriva), og sliter nå med munntørrhet, spesielt om natta og er helt uttørka i munnen når jeg våkner om morgenen. Fins det noen tips for det?
Ziltoidia sa for siden:
Lurer på om det er noen som kan script og kunne tenke seg å hjelpe meg.
Driver og programmerer et 'eksperiment' som skal være innlevert til i morgen. Jeg har mildt sagt panikk, fordi jeg forstår ikke stort. Setter enormt stor pris på all hjelp.
(Det går stort sett ut på å initiere variabler, randomisering og if-then-greier...øh...)
Kitt sa for siden:
Det finnes kunstig spytt, sugetabletter, drops og tror også tannkrem som skal hjelpe. Spør på apoteket, de har god peiling på slikt. :)
Husk å bruke tannkrem uten såpe, drikk mye vann, sug på sukkerfri drops (gjerne syrlige) og ta opp med tannlegen(gå dit minst hver 6 måned) hvilke medisiner du bruker. Du kan ha krav på tilskudd til tannbehandling om du bruker medisiner som gir munntørrhet.
Kanutten sa for siden:
Det har jeg fått; tannbehandling grunnet munntørrhet. Jeg fikk hos tannlegen min en tannkrem som er på resept samt en gel man skal legge på tunga for så å la tunga stryke det utover i hele munnhulen. Jeg blir tørr i munnen av ymse medisiner og i tillegg bruker jeg denne pustemaska hver natt, men tannkremen og denne gel'n virker kjempebra!
Kanutten sa for siden:
Dessuten virker bris veldig bra mot tørrhet på natta...Selv om det ikke er så bra for tennene, men kullsyra gir liksom en slags mer seig konsistens på slimhinnene etterpå.
Marella77 sa for siden:
I fjor kjøpte jeg pepperkaker som var litt store, hjerter med hull i, for å henge opp... Husker ikke hvor. Noen som vet?
vaskeklut sa for siden:
På apoteket får du kjøpt Zendium saliva - en fuktgele som du smører på tannkjøttet. Denne er beregnet på folk med munntørrhet. Du får også kjøpt sugetabletter spesielt mot det, jeg tror de jeg har hatt best erfaring med heter Xerodent. Mener å huske at det finnes en spray også. Spør på apoteket!
Kanutten sa for siden:
Xerodent funker dårlig for meg... Det er drops...:rolleyes:
vaskeklut sa for siden:
så leit. jeg synes de fungerer utmerket, så sier også mange jeg kjenner. det eneste måten å finne ut hva som fungerer er bare å prøve.
annex sa for siden:
Takk til alle som har svart om munntørrhet, skal teste ut tipsene!
Har også hørt at folk som skal holde foredrag eller synge, drikker vann m/ sitronsaft i forkant, for å unngå at munnen går tørr, skal prøve ut det også, presse litt sitron i vannglasset på nattbordet.
TrillTrall sa for siden:
Europris har slike, de er ikke kjempestore da, men større enn de vanlige i pplastboks.
Carisma sa for siden:
Lage selv? Tegn mønster på matpapir og skjær etter. Lag hull med sugerør.
Lava sa for siden:
Jeg kan forlate huset nyttår, for at sønn skal ha litt fritt. dvs lan med 3 kompiser.
Greia er at jeg vet ikke hvor jeg evt skal gå?
Da finner man ut at man er "venneløs" liksom...
Har prøvd å søke single treff osv, men finner kun gamle ting. Kanskje jeg ender opp med å besøke gamlehjemmet. Heller erte de gamle, enn å irritere de unge :p
Noen tips?
Supera sa for siden:
Jeg skal til bestevenninna mi i Sandnes. Skal jeg spørre om du kan være med? Jeg vet ikke helt hva som er greia der. Om det er partyparty eller om det er rolig feiring. Jeg jobber til kl 19 og så kjører jeg til Sandnes. Du kan jo sitte på med meg i så fall? Tror jeg sover over. Jeg jobber kveld 1. januar, så jeg drar nok fra Sandnes i ett-tiden. Hvis det er partyparty, så er barna borte og da har de to "gjesterom". Hvis ikke så har de ingen gjesterom, men de har noen sofaer. Eventuelt ta med oppblåsbar madrass.
Er det noen butikker i Oslo som selger usukra multe?
Anne sa for siden:
Du får kjøpt frossen multe i mange dagligvarebutikker. Bla Meny og helt sikkert på Mathallen og Jacobs. De koster skjorta på denne tiden, men det var jo ikke det du spurte om:p
Det gjør de nok. ;) Skal ikke ha så mye, bare til desserten på julaften. :) Hjemme er jo multe en "vennetjeneste", og det er selvfølgelig sylta ned med absurde mengder sukker. :rolleyes:
nellie sa for siden:
Har på Rema her.
Ah, supert. Skal sjekke. :) Ellers blir det vel Mathallen.
Anne sa for siden:
Sjekk hvor multene er fra...ikke alle er like gode....syns jeg da. De norske er best ;)
Carisma sa for siden:
Rimi hadde før i små pakker, ikke de store bøttene til flere hundre kr som Meny og de har.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.