Lava sa for siden:
Kan jeg lage god saus til laks med utgangspunkt i en boks kokosmelk?
oppskrift? :)
Lava sa for siden:
Kan jeg lage god saus til laks med utgangspunkt i en boks kokosmelk?
oppskrift? :)
Lava sa for siden:
Jeg prøvde meg frem til: fres rødløk, og paprika, hell over 1 boks kokosmelk, 1 ss dijon sennep og litt hot kurry pulver, smakte ok, får se hva sønn sier :p
nellie sa for siden:
Curry av kokosmelk og rød currypaste er ihvertfall veldig godt med laks i.:)
TrillTrall sa for siden:
Jeg er henvist til en privatklinikk med offentlig avtale så det hjelper neppe å mase. :) Prisen var ikke sååå avskrekkende for å bruke dem en kort periode, men klart - om man skal ta mange og mye og daglig i en lengre periode så blir det dyrt.
Kitt sa for siden:
Klart det hjelper å mase. De har også akutt- timer og avbestillinger.
Jeg skulle ta ct på en slik privat/offentlig sak før påske og de sa at neida, ingen timer. Da jeg forklarte problemet fikk jeg time om tre kvarter. Tok med resultatet til sykehuset og ble lagt inn på flekken! ;)
TrillTrall sa for siden:
Jeg trenger heldigvis ingen akutt-time, det er forbeholdt de som er adskillig dårligere enn meg. :) 4-5 uker er greit å vente egentlig.
Og så er jeg så heldig at jeg har verdens beste venninne som i tillegg er sykepleier og hun har tilbudt seg å bli med om jeg vil det. :) Og det kan det godt hende at jeg vil...
Kitt sa for siden:
Mente ikke at du trengte akutt- time, men at om de har akutt- timer, så har de også ledig kapasitet hver dag. ;)
Jeg tok gastroskopi i full narkose, jeg. Hadde aldri gjort det ellers, men vet om mange som syns det er helt greit.
Kanutten sa for siden:
:o Vi har akuttimer hver dag og er sjeleglad så lenge ingen trenger dem. For da har vi tid til å bli ajour. Akuttimer er ofte det samme som overtid.. :rolleyes:
TrillTrall sa for siden:
Jeg synes det er så pyton å våkne opp fra narkose så jeg er like glad om jeg slipper unna. Der jeg skal, Trondheim mage-tarmsenter (?) kan de ta gastroskopi via nesen istedet for munnen, kanskje jeg kan få det? Jeg tror jeg skal ringe dem og spørre når jeg får innkallingen i posten. Det skal være mye bedre. :)
vaskeklut sa for siden:
Gastrosenteret. Og som en som har fått slanger både ned halsen og opp nesa og SÅ ned halsen på St. Olavs: nei det er ikke mer behagelig. Undersøkelsen tar ca 10 minutter. Du får bedøvelse i svelget, du kan be fastlege om resept på beroligende som du tar på forhånd (dersom du får time på ettermiddag/kveld gir de ikke beroligende der, men du kan undersøke om du får time på dag eller kveld og tenke videre derfra.). Ellers: hold sykepleieren i hånda (det er en der i tillegg til legen) og SVELG. Det er lettere å få ned slangen om du samarbeider ved å svelge kraftig til du ser mannen med ljåen. I tillegg: pust dypt og rolig samtidig som du prøver å slappe av. Det er ikke behagelig, men det er 10-15 minutter. Det går over :)
TrillTrall sa for siden:
Nei, ikke Gastrosenteret, men Trondheim mage-tarmsenter som har kontorer i samme bygg som Trondheim Torg. :) Ikke mer behagelig i nesa altså? Hm. Det sto det i artikkelen jeg leste og da kunne man i tillegg snakke med legen hele tiden. Jaja, det vil nå vise seg hvordan det går. :)
vaskeklut sa for siden:
Ah, jeg fikk ikke med meg at du skulle privat. Beklager! Lykke til :)
TrillTrall sa for siden:
Tusen takk. :) Jeg gleder meg jo ikke, men andre har jo overlevd så det går nok bra... Famous last words... :p
TrillTrall sa for siden:
Hvor lang tid kan det ta om en pakke blir sittende fast i tollen? Jeg bstilte en haug med smådill fra Thailand via ebay. Syntes det tok så lang tid, det ble jo merket "shipped" med gang... På vei til jobb i dag kom jeg selvfølgelig på at det oversteg 200,- med høye kneløft... Fankern. Blir dyrt smådill antagelig.
Lava sa for siden:
Takk! :)
BenteR sa for siden:
Jeg lurer på om når man har utslag på allegiprøver og ikke merker noe selv; vil man da kunne bli sykere om man fremdeles spiser det man har slått ut på?
I mitt tilfelle
hvete
eggehvite
kumelk
torsk,
hasselnøtter
soyabønner.
Hvete spiser jeg ikke fordi jeg kjenner jeg ikke tåler det (+ det har alt for mye karbohydrater)
Soya spiser jeg ikke pga stoffskiftet.
Nøtter sluttet jeg og spise i sommer pga magesmerter,
men egg, fisk (spesielt torsk) og fete meierivarer spiser jeg mye av uten og merke noe som helst.
nellie sa for siden:
Fra en dag til et par uker, har jeg opplevd.:) Jeg ser at på billig frakt fra endel land står det at estimated shipping er 30-45 dager. Og det er ikke tull at det da tar så lang tid..
Bønna200 sa for siden:
Hva lagrer man kjeks i? Vanlige kakebokser? (Kanskje teit spørsmål, men jeg har ikke lagret lavkarbo kjeks før og vil ikke at de skal bli myke. ;))
Orkide sa for siden:
Min erfaring er at kakebokser fungerer best.
TrillTrall sa for siden:
Hm. Sist vi bestilte noe fra Thailand tok det knapt en uke, men da var det ikke innom tollen på veien. Nå er det gått 3 uker. Jaja, håper det kommer da, helst før jul...
nellie sa for siden:
Ja, de bruker jo forskjellige shippingmetoder. Noen er raske, noen tar altså opp til 45 dager. Har de sendt med skikkelig snail mail så kan det nok ta et par uker til. 3 uker er ikke så lenge.
Bønna200 sa for siden:
Takk! :blomster:
Lava sa for siden:
Er det lov for en privatperson å samle inn penger til seg selv?
Personen er klar på at pengene ikke går til annet enn privat, dvs betale gjeld osv.
Har lett på nett men finner ikke noe om det
Kitt sa for siden:
Det er vel lov, det! Dersom man ikke utgir innsamlingen for å være noe annet, kan man vel be hvem om helst om hva som helst!
Tigging er jo lov!
vaskeklut sa for siden:
TrillTrall sa for siden:
Silduk - Jernia? Det er kanskje ikke høysesong nå (det er vel i bærsesongen), men finmasket lin eller bomullslerret kan vel også brukes kanskje?
Det er nok mye mer enn 40 sukkerbiter i en pakke. :)
Kanutten sa for siden:
Silduk får du også på partyman i vinavdelinga.
Europris pleier også å ha. :ja:
Brunsukkerbiter får du i kaffe- og tebutikker. :ja:
TrillTrall sa for siden:
Brunsukkerbiter får man da på dagligvaren. :)
vaskeklut sa for siden:
Ja, de har det i butikken her - jeg bare lurte på om jeg trenger mer enn en pakke! :)
Takk alle!
TrillTrall sa for siden:
Du skal lage juledrammen fra radio? Var det P4?
vaskeklut sa for siden:
Jeg hører ikke på radio, så det vet jeg ikke.
TrillTrall sa for siden:
Jeg tror det var på P4s radiofrokost at de hvert år lager juledram av 1 appelsin det stikkes hull i 40 ganger med en gaffel, 40 brunsukkerbiter, frøene av en vaniljestang (?) legges i et glass (med lokk), fyll på med sprit (vodka 40%) og la stå i 40 dager. Mulig det var en ting til som skulle oppi, men det husker jeg ikke. :) Hørte det på radioen i halvsøvne en morgen for et par uker siden.
vaskeklut sa for siden:
Åja, ja da er det vel den eller noe som ligner. :)
Kanutten sa for siden:
Ikke hos oss, bare vanlige hvite. :o
livgrete134 sa for siden:
Hei dere, har akkurat begynt med å trene to til tre ganger i uka på senteret og lurer på om dere ha noen tips til meg? Har dessuten meldt meg på www.flirtcamp.no og håper jeg snart treffer noen interessante folk der... Er det noe spesielt med kostholdet jeg burde tenke på? Takk for svarene:)
TrillTrall sa for siden:
Stroppeløs bh:
tørker lattertårer Ser for meg hvordan dette vil se ut på meg ja... Et syn jeg tror verden skal spares for! hahahahahaha
langaard sa for siden:
:hjelp:Hva skal holde de oppe liksom :lol:
Ziltoidia sa for siden:
Kanskje de inneholder helium. :D
Supera sa for siden:
Trenger man noe for å holde dem oppe? Noen fordeler skal vi med små pupper ha. ;) Små fordeler, men dog fordeler. Pun intended.
Photobscura sa for siden:
Poenget med en sånn bh er vel bare å få cleavage under en stroppeløs kjole. Holde puppene oppe gjør vel kjolen ellers, ettersom kjoler uten stropper vel som oftest, og med god grunn, sitter stramt rundt akkurat det området av kroppen. ;)
TrillTrall sa for siden:
Høhø. Noe sier meg at du har små, spretne pupper fra naturens side? Stroppeløse kjoler uten bh under funker IKKE for oss med litt pupp å drasse på.
TrillTrall sa for siden:
F***! Omsider fikk jeg tak i noe syredempende på resept, Zantac, med det viser seg jo ved nærmere ettersyn at de er smekkfulle av aspartam! Ikke snakk om at jeg tar det der altså. Da får jeg heller klare meg med reseptfri Gaviscon selv om det har mye kortvarigere virkning.
Kitt sa for siden:
Har du prøvd å spise mandler? Det hjalp meg veldig da jeg var gravid og også ved anledninger senere når jeg ikke har hatt noe annet for hånden. Skal ikke så mange mandlene til og effekten varte lenge for meg i hvert fall.
:klem:
Små? Nja. 75E. :cool:
Men noen har små spretne pupper også, så da er den vel ment for dem. Om jeg bruker stroppeløs kjole, så bare tar jeg ned bh-stroppene og gjemmer dem under kjolen. Er kjolen stram nok går det forsåvidt fint uten også. Selv med litt pupp å drasse på.
Uansett da, så skjønte jeg ikke helt hva den opprinnelige posten hadde i denne tråden å gjøre. :p
TrillTrall sa for siden:
Da har vi omtrent like mye pupp å drasse på. :) Nei, hva denne posten egentlig hadde i denne tråden å gjøre er ikke godt å si... :rolleyes: Det var vel bare den første plassen som falt meg inn å legge den inn. :)
TrillTrall sa for siden:
Har Gaviscon så den saken er grei. :) Men hadde håpet på noe som varte litt lenger enn bare noen få timer, Zantac skulle vare i opptil 12 timer sa damen på apoteket.
Dersom det er reflux du sliter med, vil jeg anbefale somac. Du får en liten pakke med sju (tror jeg?!) 20 mg piller uten resept. Du tar dem ca en time før måltid forebyggende.
Ellers er det lurt å styre unna en del mat med høyt syreinnhold. F.eks. tomat er noe av det verste jeg kan ha i meg, da må jeg kompensere med noe som er mer basisk. Overraskende nok er chili noe som kan motvirke syre.
TrillTrall sa for siden:
Muligens et magesår eller "bare" irritasjon i spiserøret, venter på gastroskopi. Det oppstår gjerne en stund etter måltider, men slett ikke alltid så det er litt vanskelig å vite om jeg skal ta eller ikke om det må tas i forkant. :)
Skjønner. Har forstått det sånn at du ikke får tatt gastroskopi på en stund? Jeg tar somac på fast basis på grunn av reflux, i tillegg santac etter behov (så får det være at det er aspartam i, det er det eneste som funker godt nok når det tar av), og virkningen av somac avtar nesten umiddelbart om jeg glemmer å ta dem en dag, så jeg vil sånn sett ikke tro at det skal ha noe å si for en gastroskopi du skal ta om la oss si en måned eller to. Men du kan jo ta kontakt med sykehuset og høre. Jeg vet alt om hvor j*vlig det er med reflux, og det er ikke alltid like lett å forutsi når eller hvordan alltid. Mange faktorer utenom mat også. Uten somac hadde jeg vært lost.
Kanutten sa for siden:
Eplecidereddik er perfekt mot magesyre, det samme med sitron.... selv om begge deler er surt. Bare prøv. :ja:
Kanutten sa for siden:
Sambo og jeg skal reise til Australia med Qutar air... i vår. Noen her som har erfaring med økonomiklassen der? Bønna?
Vi drar fra Oslo til Doha og fra Doha til Perth.
Bønna200 sa for siden:
Bønna veit ikke. :nei:
Heldiggrisen!
TrillTrall sa for siden:
Hm. Kanskje jeg skal gi santac'en en sjanse allikevel da. I dag har jeg spist aldeles feil og er så sur i magen og spiserøret at... Mot bedre vitende. Jeg visste hvordan det ville gå, men gjorde det lell... :rolleyes: Hvor idiot er det mulig å bli liksom? Sannsynligvis ikke gastroskopi før like over nyttår ifølge legen min.
Men når magen er så sur at jeg har direkte smerter og muligens har et magesår - er det da noe lurt å pøse på med enda mer syre? Jeg vet det har hjulpet meg tidligere, men...
TrillTrall sa for siden:
Etter dagens middag med påfølgende dessert streiket magen og smertene ble så store at jeg bestemte meg for å si santac en sjans. Det var nedtur. Det smakte aldeles forferdelig grusomt og virkningen varte i kanskje en halvtime. Damen på apoteket mente den skulle vare opptil 12 timer. Jaja, så slipper jeg å ta flere for jeg hadde store problemer med å få ned det halve glasset med brusetablett i vann og jeg har ingen problemer med å få ned tilsvarende med eplecidereddik i vann... Yak.
Det smaker ikke så godt, nei, men langt bedre enn gaviscon. Det spyr jeg omtrent av ... :o Så jeg har alltid tabletten i et glass som rommer 0,4 liter vann. Da smaker det ganske lite av det. Nå bruker jeg de sterkeste zantacene som også er på resept (300 mg), og de funker ganske bra. Men selv for disse vil jeg si at tolv timers virkning er en sterk overdrivelse. Men nå har jeg fri passasje opp fra magen til svelget, så jeg er vel uansett i en spesiell situasjon.
Eplecideredikk er fint for mye, men for reflux, i hvert fall i mitt tilfelle, er det som å pisse i havet for å holde det varmt. :o
elien sa for siden:
Vis det er Zantac du mener så skal den svelles hel, jeg tygde den en
gang med en feitlakelese å ja den smaker pyton :eek:
Edit, sjekket pakningsvedlegg og der stå den skal svelges
Ikke brusetablettene. ;)
elien sa for siden:
Ok, var ikke klar over det fantes en gang :p
TrillTrall sa for siden:
Jeg har fått 300 mg ja og det kjentes greit ut den første halvtimen når jeg satt heeeelt i ro, men så fort jeg begynte å røre litt på meg i stolen så kom smertene tilbake igjen. Gaviscon er jo rene godiset i forhold! ;)
Som Photo sier - brusetablett. Ingen med vettet i behold hadde prøvd å spise disse, de er kjempestore! ;)
Uffuffuff, jeg vil heller spise såpe enn gaviscon! :o
Nå tar jeg zantac som nødpreperat i tillegg til 2x40 mg somac fast, så skal ikke si noe om hvordan de funker alene.
vaskeklut sa for siden:
Det er vel opptil 12 timer som menes av virkningstid. For min del virker de vel som regel i åtte timer. Men jeg tar de fast i tillegg til somac da.
Lillemy71 sa for siden:
Jeg måtte bare kommentere, denne bh'en skal rett og slett limes på :eek:
Jeg prøvde en slik en for noen år siden og den gjør absolutt null niks og nada, dersom man ikke i utgangspunktet har små pupper som peker oppover (type slank 18-åring). Mine er ikke så store, men dette virka mer som falske pupper som forma litt, men det var ubehagelig klam å gå med, den bevegde seg inni kjolen til tross for at kjolen hadde stramt snøreliv. Nei takke meg til god gammeldags stroppeløs bh :D
Zillah sa for siden:
40 kaffebønner!
Eg la ned det her for knappe to veker sidan sidan og det blir kjempegodt.
40 sukkerbitar er ikkje ei halv pakke eingong, så det er ikkje noko å uroe seg for om det blir nok!
vaskeklut sa for siden:
Jeg klaska oppi noen sukkerbiter og kaffebønner ekstra jeg, siden jeg måtte eh, bruke litt mer sprit, da glasset mitt viste seg å trenge det :cool: håper det blir bra fordetom...
langaard sa for siden:
Kan vel fungere som "puppevarmere" inni i en bh:p
TrillTrall sa for siden:
Jaaaa - kaffebønner var det! Men nå er det for sent for i år. :(
Lillemy71 sa for siden:
Ehhh nei, det er kald silikon som aldri ble varmt liksom. Høy nipple faktor kan du trygt si, men det viste jo ikke gjennom filetene :lol:
langaard sa for siden:
:lol: Skal høre om ikke svigermor kan strikke et par til meg :p (med nippels)
smgj sa for siden:
www.ravelry.com/patterns/library/tit-bits
Oppskrift
Kitt sa for siden:
Skal ta et fly som går fra Gardemoen kl 0720 fredag morgen. Nå må/bør vi være på flyplassen/sjekke inn?
Vet det er 2 timer på charterturer, men dette er et vanlig Norwegianfly og jeg kan ikke huske sist jeg fløy annet enn til Syden.....:p
Lemen sa for siden:
www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/fremmote/#Checkindeadlines
Spørst om du skal sjekke inn bagasje eller ikke, resier jeg kun med håndbagasje så holder det å være ved gaten 20 minutter før avgang på innenlandsreiser. Bruker å sjekke inn på sms, det er enkelt og greit. Og så scanner de koden man får når man går gjennom sikkerhetskontrollen. Hadde nok beregnet å være på Gardermoen 6.30-6.45 om jeg skulle tatt fly 7.20.
Kitt sa for siden:
Tusen takk for kjapt svar! :) Tenkte å være der ca kl 06 så vi vet vi har passe med tid. Skal drasse på fnisende fjortis- jenter også, og med dem vet man aldri helt!;)
Ser at toget er inne ca 0545, så det passer vel egentlig fint, tenker jeg.
Må nok ha med kofferter. Alle julegavene skal jo være med hjem igjen. Har betalt for 3 kolli ut og 5(!) hjem. Ender alltid opp med overvekt i London av en eller annen grunn! ;)
Kanutten sa for siden:
Spørs hva du mener med være på Gardemoen. Har du bagasje tar det tid som du nevner, men sikkerhetskontrollen kan ofte ta lengere tid enn hva man tror. Og deretter gjennom passkontrollen. Så jeg er enig med Kitt, vær der senest klokken 0600 slik at dere har god tid til det meste.
Lemen sa for siden:
Nå skrev hun ikke at hun skulle til utlandet, og at hun skulle sjekke inn bagasje. Selvsagt er jeg enig i at man skal være der en stund før da. Jeg tok utgangspunkt i innenlands, uten bagasje. ;)
Jeg bruker OSLO Airport appen (Og AvinorFlights til andre flyplasser) på mobilen. Da får man bilde fra avgangshallen køen i sikkerhetskontrolle via webkamera, og kan evt. prøve å dra litt før om det ser ut til å være kaos der. Disse app'ene er geniale, forsinkelser og sånt kommer opp med en gang. Og man slipper å lete rundt etter skjermer som viser "go to gate" når man surrer rundt i tax-free'en.
smgj sa for siden:
Jeg reiste for 14 dager siden, da tok det 14 minutter gjennom sikkerhetskontrollen. Dette var for et fly med avgang kl 14:45 på en fredag - altså i "rushet"... og såvidt jeg husker åpnes ikke bagage drop/sjekkinn før 2t før avgang? Vi regner (for Gardemoen) en time fra vi går inn dørene til gaten... For utenlandsturer.
Passkontroll er i sikkerhetskontroll og av og til på boarding, ikke ellers på utreise vel?
Godt tips den APPen, Lemen. :)
Passkontrollen er i sikkerhetskontrollen på Gardermoen, ja. Det tar ti typ sekunder. ;)
Sanney sa for siden:
Jeg bruker konsekvent minimum 2 timer. mye dødtid, javel, men da har man hvertfall litt slingringsmonn om noe skulle være forsinket. jeg kjeder meg heller en time enn å løpe som en tulling gjennom terminalen.
Julie sa for siden:
Enig der, regner alltid ca. to timer fra jeg kommer til flyplassen til flyet går. :ja:
Kitt sa for siden:
Er generelt enig med dere, men så pleier jeg ikke dra kl 0720 heller.
Fra Gatwick på vei hjem skal vi dra kl 0620! :eek:
Neste gang nekter jeg å spare på flyprisene. Denne gangen var jeg nødt, men det blir nok siste gang! :p
Kanutten sa for siden:
Dat har du ikke reist ofte til ikke-schengenland.. Hver gang vi reiser til Irland må vi gjennom passkontrollen nettopp grunnet at det er et ikke-schengenland, og det kan ta laaang tid. Det samme med både USA og England. Det er derfor disse landene ligger helt ytterst i terminalen.
Kanutten sa for siden:
Passkontroll er på alle ikke-schengen og USA. Sikkert flere jeg ikke vet om.
Cyan sa for siden:
Passkontroll ved reise til UK er ved innsjekk + før man skal til gateområdet som er helt i enden på utenlands. Tar som regel ikke lang tid på Gardermoen, og i hvert fall ikke så tidlig på morgenen. Passkontrollen i UK derimot kan ta lang tid, men det spiller ingen rolle for da er dere jo fremme :) Jeg ville beregnet 1.5-2 timer før avgang.
TrillTrall sa for siden:
Paradisisk. Da vi kom hjem fra Mallorca i sommer kom vi hjem kl. 3:30 om natten! Forsåvidt greit å fly så sent siden alle småungene på flyet da sov så det var stille og fredelig og de dempet lyset i kabinen så det var rent koselig. :) Men et pyton tidspunkt å komme hjem på.
Utsjekking fra hotellet kl. 12 og busshenting kl. 18:30 er en bortkastet dag.
Kitt sa for siden:
Vi reiste fra hotellet på Kreta kl 2230. Da hadde vi sjekket inn bagasjen allerede på hotellet kl 18 og vi hadde bestilt hotellrom frem til det. Spiste så middag og koste oss litt i baren og vips! kom bussen.
Ganske behagelig. Hadde vært bedre om flyet ikke hadde vært forsinket, men, men...
Lillemy71 sa for siden:
Ha ha ha, bare hive på litt tape på baksiden så fønker nok disse minst like bra somd en bh'en. Jeg dauer.....:lol::w00t::stuart::stortsmil
langaard sa for siden:
Fine:D
Ok, jenter. Med mindre det er noe dere faktisk lurer på, så kan dere vel ta fjasinga deres inn i en journal eller noe? ;)
TrillTrall sa for siden:
Går det å laste ned og lagre på sin egen pc videoer fra youtube? Så enkelt at selv jeg klarer det altså...
Julie sa for siden:
Vet ikke om det er lov å legge ut linker til nettsider som laster ned videoer og sånt her på forumet, men om du googler "download YouTube videos" så kommer det opp et par nettsider som sikkert gjør susen. :)
TrillTrall sa for siden:
Det tipset holder i lange baner - at jeg ikke tenkte på det selv! klaske panne Takker og bukker! :)
Carisma sa for siden:
En dag kom toåringen hjem fra barnehagen med et stort klor på ene kinnet. Han hadde gjort det selv i søvne iflg barnehagepersonlaet, noe som aboslutt ikke er utenkelig. Men etter episoden sier han stadig at K (bhgansatt) er skummel, og at han klorte han på kinnet og etterpå ropte H (styrer) og K til hverandre.
Han har god fantasi, så uten videre tenkte jeg ikke så mye på det, men han gjentar samme historien konsekvent (andre historier er engangs eller veldig forskjellig fra gang til gang). I tillegg har ikke K vært på jobb siden like etter dette skjedde, visstnok grunnet vondt i ryggen.
Bør vi gjøre noe med dette? Eller er det bare en historie sammensatt av flere uavhnegige elementer?
Uhell kan skje, jeg har selv ved uhell klort han når han har vridd seg vilt i armene mine f.eks, men jeg syns det i såfall er rart med "dekkhistorien"?
index sa for siden:
Jeg hadde bedt om et møte med barnehagestyrer om dette. Det kan være en logisk forklaring, men det kan også være at styrer vet mer enn han/hun har sagt så langt. Det er aldri feil å engasjere seg...
Jeg strikker en genser til min niese (osloanorakken fra Pickles), og først nå, over halvveis i andre ermet ser jeg at jeg enten må ha tatt feil garn, eller så er innfarginga ganske forskjellig. Det gikk akkurat et helt nøste på bolen, og jeg begynte bare på et nytt et, og dermed så jeg ikke det før nå.
Det jeg lurer på, da, er om det ser helt dust ut eller om det er gangbart å ha ermene i en litt annen nyanse enn bolen? Jeg synes liksom ikke det ser så verst ut, men jeg vet ikke helt ... Hva tror dere? Ikke vær snille med meg, altså. Vær helt ærlige! :)
Butterfly83 sa for siden:
Jeg syns det så helt fint ut jeg med ermene i annen farge :)
Begynner å synes det jeg også, begrenset hvor mye tid jeg har til julegaver. :p Får se nøyere i dagslys i morgen, kanskje. Nå er uansett begge ermene ferdige ...!
Ziltoidia sa for siden:
Snublet over såkalt shirataki/konnyaku/miracle/vomfyll-nudler og ris forleden. Lurer på hvilke erfaringer folk har, hvilke retter jeg kan, og ikke bør, bruke de til.
Har skjønt såpass som at noen elsker dem og andre hater dem, så er spent. :p
Også lurer jeg på hva man bruker nudler, spaghetti og ris til i utgangspunktet? Over 3 år på lavkarbo, og jeg har glemt det. :p
Rin sa for siden:
Jeg synes å spise shirataki føles mest som bortkastede tygg. :cool: Kelpnudler er bedre! (Ellers, bruksområde, tja - ris til å legge curryer oppå, nudelgreier til å bade i carbonarasaus, noe å bade i ost og kalle makaronigrateng/mac'n'cheese...?)
vaskeklut sa for siden:
De smaker ingenting, det synes jeg er det mest fishy med de :o Og den funky konsistensen minner meg om blekksprut. Bleh.
Ziltoidia sa for siden:
Høhø, ja.. har hørt de har tvilsom konsistens og ingen smak. :p
Så tenker på å gi dem et raskt oppkok i kraft og så leke meg med noen sauser eller noe. Curryer, chilligryter, soyasaus eller noe sånt, ja. Har også en pastasaus og noe pesto å bruke opp, men ingen kjøttdeig, akk.
Bønna200 sa for siden:
Den ene katten min har tråkka på noe på PCen og nå er siden snudd på langs. Hvordan får jeg den "normal" igjen? :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.