TrillTrall sa for siden:
Litt av grunnen til at jeg vil prøve å lage dem var nettopp at de ikke inneholdt sukrin eller et annet kunstig søtningsstoff. :) Smaker sukrin gold like kaldt og ekkelt som vanlig sukrin forresten?
TrillTrall sa for siden:
Litt av grunnen til at jeg vil prøve å lage dem var nettopp at de ikke inneholdt sukrin eller et annet kunstig søtningsstoff. :) Smaker sukrin gold like kaldt og ekkelt som vanlig sukrin forresten?
j88 sa for siden:
Surin er jo et naturlig søtstoff. Nei syns ikke sukrin gold har den kalde smaken, jeg merket det ikke i disse ialflall. Ikke min ekstremt kresne kjæreste heller. Men kan tenke meg de er gode med yacon sirup også, men var tom, så tenkte å prøve med det når jeg får bestillingen fra iherb:)
TrillTrall sa for siden:
Sukrin er naturlig ja, men jeg har definitivt ikke gode erfaringer med det i bakverk. :( Urk.
j88 sa for siden:
nei jeg syns også sukrin gir en vemmelig smak i bakeverk, men ikke merket det med sukring gold, har også god erfaring med å blande sukrin og stevia, eller bruke mindre sukrin og litt yacon sirup.
Photobscura sa for siden:
Til dere som har erfaring med post-operative katter: Pusen min tok røntgen og trakk en tann under narkose i går (brudd som gikk opp til nerven), og etter vi kom hjem i går ettermiddag har han oppført seg noe snodig. I starten gjorde jeg ikke noen spesiell notis av det med tanke på omstendighetene, men snakket mye og rolig til ham, og koste med ham da han initierte det. Han har malt veldig mye, og knurra litt uten spesiell grunn (vet at når katter maler "formålsløst" kan det være tegn på at noe er galt/smerter/redsel ...). Og halen ligger flat eller visper det meste av tiden.
Men han er fortsatt sånn i dag. Da jeg sto opp og fant ham på sofaen, helt flat med et tomt blikk ut i intet, trodde jeg seriøst han hadde avlidd i løpet av natta ...! :eek: Men neida, etter å ha sagt navnet hans et par ganger løftet han hodet.
Han har ellers sittet/ligget på gulvet (han oppholder seg sjelden på gulvet sånn) og bare stirret ut i ingenting, lenge. Han responderes som sagt positivt på kos, til og med vært litt leken når jeg har kilt han litt på magen, og han spiser. Men det er nesten helt skummelt med den evig tomme stirringa som minner mer enn alt om apati ...
Nå har han gjemt seg under senga, noe som forsåvidt ikke er særlig uvanlig for ham, men han har vært der ganske lenge. Han har ikke ønsket å gå ut, noe som også er uvanlig, og det er kun ute han gjør fra seg, og jeg skulle bare holde ham inne til i dag. Jeg skal gi ham smertestillende nå snart, men litt vanskelig dersom han har tenkt å vegetere langt innunder senga hele dagen ...
Noen som kan berolige meg her ...? Veterinæren sa han kunne være litt tufs samme kveld, men dette syntes jeg var litt beyond "tufs" ... Sist han var i narkose (kastrering og id-merking for 4,5 år siden) kom han seg veldig fort etter å bare ha vært litt svimmel.
Bønna200 sa for siden:
Stakar pusen. :( Kattene mine har alltid kommet seg fort etter narkose, er nærmest seg selv før dagen etter. Synes ikke dette høres bra ut. Kanskje du skulle ringe veterinæren og spørre?
Ringte nå, fikk snakket med en sekretær som sa veterinæren skulle ringe meg opp igjen. Mens jeg snakka kom han jo så klart ut igjen og så normal ut, liksom. Men forsvant inn under senga igjen før jeg fikk gjort noe ...
Da ringte veterinæren, og jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte få ham ut fra under senga for å gi ham smertestillende, ettersom det har gått over 24 timer siden sist. Og det gjorde jeg etter mye om og men, fikk tak i ham på vei ut og trykt i ham sprøyta med smertestillende, tok ham med på kjøkkenet og kosa med ham til han spiste. :)
Og så ville han ut og lufte seg for første gang siden vi kom hjem, og nå er han på kjøkkenet og spiser igjen! :hearts:
Apatien mente veterinæren kunne tilskrives alt det rare og ukjente og fysisk vonde han hadde vært igjennom, samt litt narkose som sitter igjen. Håper han snart snart er 100% igjen, altså! Men det ser bra ut!
akas sa for siden:
Jeg har McAfee virusbeskyttelse på datamaskina mi (gjennom banken). Men nå slår sanntids-skanningen seg av hele tiden, og jeg får heller ikke satt i gang vanlig skanning av maskinen. Jeg aktiverer sanntids-skanningen hele tiden. Noen som har vært igjennom det samme? Jeg har prøvd å koble til den tekniske supporten på internett, men det har ikke løst problemet.
Må/kan jeg fjerne programmet, og så installere på nytt? Eller bør jeg ta et annet virusprogram?
Bønna200 sa for siden:
Så bra! Jeg synes så synd på dyra når det er noe, for de får jo ikke sagt fra hva som er galt, heller...
God bedring til pus! :klem:
Kitt sa for siden:
Noen som har blitt innvilget 100% uføre og fått studielånet helt eller delvis slettet?
Jeg kan ikke skjønne hvorfor de skal ha inntekten for 2012 for å vite om de kan innvilge eller ikke. Må da være fremtidig inntekt som ufør som er interessant.
Eller mener de rett og slett at de bare innvilger etterskuddsvis et og et år av gangen?:confused:
Nei, ikke sant, og spesielt katter er ikke så veldig ivrige på å gi signaler om det heller ... Nå har han det bare heeelt fint, og den katatoniske tilstanden er helt vekk. Ligger her og chillern ved siden av meg. Var nok godt å få noe mot smertene, og så er han sikkert dødslykkelig nå som han får tunfisk noen dager fremover på grunn av tyggemotstanden. ;)
Bønna200 sa for siden:
Noen fordeler må man jo ha. ;)
Marella77 sa for siden:
Hvem er "de"? Lånekassen eller Nav? Får man slettet studielånet om man blir ufør?
Jeg kjenner en som fikk innrømt sletting av hele studiegjelden, og da ble alt slettet på en gang. Han var ved tidspunktet ikke uføretrygdet enda, men ble det senere. Han gikk derimot på sosialen da. Premisset var vel å bevise med ligning at inntekten var lav med ganske nitidig dokumentasjon på manglende betalingsevne, vanskelig å bevise hva man har i inntekt før det er dokumentert, så da er vel det mest naturlige å be om fjorårets ligning. Som ufør er jo inntekten som regel ganske forutsigbar og kan forsåvidt gi et bilde av din framtidige inntekt også, men det er ukvalifisert synsing fra mitt ståsted. Han har også forpliktet seg til å ta kontakt med saksperson en gang i halvåret de neste fire årene.
Kitt sa for siden:
Lånekassen!
Jepp, man kan få slettet hele eller deler av studilånet når man har fått innvilget uføre.
Men det kommer an på inntekten man har, eller hadde, eller kommer til å få......
Det er liksom det jeg lurer på siden jeg må vente til likningen for 2012 forligger i slutten av måneden.
Skjønner ikke hva min tidligere inntekt har med dette å gjøre og Lånekassen klarer ikke svare meg......
Kitt sa for siden:
Jeg får nok ikke slettet hele. Til det tjener jeg fortsatt alt for mye. Derfor jeg lurer på om de beregner etterskuddsvis hva man skal betale pr termin det neste året eller om man får ettergitt en gang for alle.
De har jo opplysninge rom hva jeg kommer til å ha i inntekt den neste evigheten. :p
Marella77 sa for siden:
Ok. Takk for svar :) lykke til Kitt :)
annex sa for siden:
Unnskylder at jeg ikke vet her, men de som får innvilget uføre, får jo utbetaling etter tidligere inntekt, oppsparte poeng, ung ufør osv - det vil si at folk får utbetalt helt forskjellige beløp pr mnd på uføre (og noen har private forsikringsordninger som utbetaler i tillegg).
Vil tro at månedlig inntekt (med uførepensjon + evt private ordninger), er det som betyr noe for Lånekassen, men i tillegg kan jo folk få økt formue via arv eller lottogevinst og lignende, og da er man jo betalingsdyktig igjen for lånekassen,
heia Kitt
Kitt sa for siden:
Skjønner hva du mener, men jeg vet jo hva jeg får i fremtidig pensjon. Det står i brevet man får om at uføre er innvilget. Dette brevet samt brevet fra forsikringen gjennom jobben har Lånekassen fått for snart et år siden. De er likevel mest interessert i hva jeg HAR tjent og det skjønner jeg ikke. Det er ikke hva jeg kommer til å tjene de bryr seg om. De vil ha likningen for 2012 for å regne ut om jeg kan få slettet deler av lånet i fremtiden....:confused::confused::confused:
Må nok bare smøre meg med et lass tålmodighet, for ingen vet. Har spurt flere steder og ingen har fått delvis slettet.
Om man skal ta hensyn til all fremtidig inntekt osv, må man jo kun kunne få slettet etterskuddsvis år for år og sånn har jeg i hvert fall skjønt at det ikke er for de som har fått det helt slettet i hvert fall.
TrillTrall sa for siden:
Jeg fikk ranitidin ratiopharm av legen for en god stund siden ettersom jeg til tider er plaget med smerter i magesekk/spiserørs-området. Har ikke tatt dem fast før de siste 10-12 dagene og har samtidig fått et utslett under armene, spesielt den venstre armen. Har ikke satt dette i sammenheng før i dag da jeg tilfeldigvis leste pakningsvedlegget (jada...) og oppdaget at hudutslett kan være en bivirkning av dette legemidlet... Er det sannsynlig at det da vil oppstå i armhulene?? Vet ikke om jeg synes medisinen virker noe særlig heller så jeg vurderer sterkt å kutte den ut uansett.
Min svigermor, gammel sykepleier, mener forøvrig at jeg har spiserørsbrokk og etter det jeg har lest meg til er det ikke utenkelig at hun har rett, skal til legen på mandag da.
vaskeklut sa for siden:
Utslett kan oppstå hvor som helst det er hud. Ta det opp med legen din. Ang at du ikke synes den virker så kan det hende at du har feil dose, feil medikament eller at du trenger et støttemedikament. Jeg må ha to forskjellige for det samme problemet. Ikke kutt det uten å ha snakket med legen din, du kan ringe i morgen og høre hva han/hun sier om saken.
nellie sa for siden:
Noen som har erfaring med juiceren som hører til Kenwood major? Eller noen som har prøvd Nutribullet? (Fra TV-Shop)
nellie sa for siden:
Og.. Er det noe forskjell på råsaftsentrifugen og juicepresseren?
Carisma sa for siden:
Ei veninne har råsaftsentrifugen og skryter den opp i skyene. Lager brokkolijuice til frokost og sånn :) Den kan visstnok skvise saft at av gråstein omtrent.
TrillTrall sa for siden:
Jeg fikk beskjed om å ta medisinen ved behov da jeg fikk den så det går nok fint om jeg kutter den ut uten å høre med legen først. :) Jeg kan ikke gå med denne kløen og dette utslettet i armhulen, det er nummeret før jeg klør meg til blods! Har ikke tatt medisin på et døgn nå og håper utslettet roer seg i løpet av noen dager. Magen klarer jeg å holde forholdsvis i sjakk med kostholdet.
Supera sa for siden:
Moren min har enten råsaftsentrifuge eller juicer (tror det er råsaftsentrifuge) fra 70-tallet til sin kjøkkenmaskin. Tror det er Kenwood Major. Jeg har prøvd den noen ganger, og den funker helt flott. Putter i en gulrot og ut kommer gulrotsaft i den ene enden og ganske tørt "fruktkjøtt" i den andre enden. For eksempel. De nye funker kanskje enda bedre.
Ziltoidia sa for siden:
Noen som har en god oppskrift på Kylling Korma som ikke krever alt for mye superfancy greier? Krydder har jeg nok av altså, finmalt riktignok.
Fikk smake en dært av noen på restaurant i går, og det var så godt :3 Mener å huske at det var ganske søtt og inneholdt sannsynligvis noe kokosmelk/krem.
Rin sa for siden:
Kokoskrem/kremfløte (litt avhengig av hvem som serverer), ofte malte nøtter (mandler, pistasje, cashew), mye kardemomme - kan sikkert rote frem en oppskrift, ellers kommer du langt med å lese ingredienslista på et glass med Pataks Kormasaus. :p
Dilly sa for siden:
Oi, så spennende frukt :) Noen som har sett/smakt på den?
Rin sa for siden:
På norsk heter den som regel dragefrukt, dukker opp på meny av og til :) jeg synes ikke den var så veldig smakssterk, men fin å se på! :)
j88 sa for siden:
Jeg har kjøpt den både på ica og meny. Den smaker i seg selv ikke så mye, men er god i fruktsalater eller så gjør den seg veldig bra som pynt på kaker.
index sa for siden:
Spiste mye av denne på ferie i Thailand, sammen med Rambutan og ananas. Pitahayaen er fin og se på, og frisk og fin i smaken. Men den smaker ikke veldig mye, den er nesten litt som vannmelon. Rambutan synes jeg smaker bedre, men begge to er artige som et alternativ til det vante. Og så pynter det veldig godt opp med litt Pitahaya i fruktsalaten da...
Ziltoidia sa for siden:
Oooh, ingredienslista så lovende ut! Kom gjerne med oppskrift om du har. De jeg har snublet over på nett ble litt for restaurant-nivå for meg. :p
Er det noen som kan anbefale en god og enkel hjemmeøvelse (gjerne yoga e.l.!) som kan hjelpe til med å få litt størrelse/muskler på lår og rompe?
vaskeklut sa for siden:
Kan man vaske en emaljert stekepanne med såpevann? Det står i heftet som følger med at jerngrytene i samme serien kan vaskes i oppvaskmaskin, så lenge de ikke har trehåndtak. Also, om den kan vaskes med såpe, må den da smøres med olje etter hver gang?
langaard sa for siden:
Bulgarsk utfall :)
Takk!
Det var en av jeg tenkte på, f.eks. Hadde vært innmari ok med en yoga-øvelse også. Jeg testa bulgarsk utfall så vidt, og jeg kom faktisk ikke opp igjen. :cool: Men øvelse gjør vel mester!
Er det godt med revet muskat i ertestuing, mon tro?
vaskeklut sa for siden:
ja, jeg bruker alltid det i :)
Mente jeg hadde gjort det før jeg også, skjønner du. Jeg bruker ellers muskat i nesten alt av mos av selleri, brokkoli og blomkål. Så jeg har alt gjort det, og det smakte gøtt! :D
langaard sa for siden:
Løping i trapper er også effektivt, gjerne med litt ekstra vekt :)
Jeg vet. :o Men ikke har jeg trapper, eller noen steder hvor jeg bruker dem, og ikke tåler knærne mine det så godt heller ... :o Men nå fant jeg noen fine rompe-yoga-instruksjoner! Skal se om jeg ikke får testa de ut. :D
langaard sa for siden:
Lykke til :)
Takk. :)
Cyan sa for siden:
Jeg har et yogaprogram liggende spesielt beregnet på skulptering (er det et norskt ord? :p) av underkroppen. Hvis du sender meg mailadr på pm kan jeg scanne og sende det til deg.
Done!
Kanutten sa for siden:
Noen som vet hvordan jeg kan trene opp musklene under armhulen? Jeg liker ikke at det tyter ut av bhn...
langaard sa for siden:
Pushups ;)
nellie sa for siden:
Siden det er fett som tyter ut, så er det vel å få bort fett som er cluet.
Ziltoidia sa for siden:
Pønsker på om jeg skal bestille meg ny laptop, og i såfall om den skal være oransje eller sølv. :p Sølv er jo mer 'safe', men åh, oransje er gøy!! Lener mot sølv nå, men for fem minutter siden var det oransje all the way.
Carisma sa for siden:
Som IT selger vil jeg bare påpeke at det er et par andre ting du bør vurdere også... ;) Hvilket merke har oransje?
silje21 sa for siden:
såh, jeg syns det er fantastisk at folk får unger, men hvorfor vil de på død å liv at jeg skal holde den lille?
TrillTrall sa for siden:
[quote=silje21;1466433]såh, jeg syns det er fantastisk at folk får unger, men hvorfor vil de på død å liv at jeg skal holde den lille?
Ziltoidia sa for siden:
Hva?! Viktigere ting en farge? :eek:
Haha, neida! :p Jeg har gjort heftig research i over en måneds tid nå, og resonert meg frem til nye finefine Lenovo Yoga 2 pro. Helt fantastiske specs, og en herlig ultrabook-tablet-kombinasjon. Den kommer i både oransje og sølv, så jeg er veldig 'on the fence' om jeg skal være konservativ eller sprelsk. :D
Julie sa for siden:
Oransje, oransje, oransje!
Hadde det stått mellom svart og oransje hadde jeg sagt svart, men oransje slår sølv hands down! :D
Carisma sa for siden:
Kommer yoga i oransje? Jeg hadde defi itivt gått for oransje! :ja: (trodde det var Sony du skulle går for,så jeg hadde tenkt p argumentere for noe skikkelig utstyr. :D)
Ziltoidia sa for siden:
Da ble det oransje gitt... og jeg er 14 000,- fattigere :o snufs og hurra
Julie sa for siden:
Gratulerer! :heia:
Ziltoidia sa for siden:
Høhø, takk :p
Hadde de hatt røde maskiner så hadde fargevalget vært LETT. Menmen, fin uansett!
senka sa for siden:
Grattis :heia: Elsker ORANSJE :D Heldiggris!!!!
Ziltoidia sa for siden:
Hihi, nå merket jeg at jeg ble gira på å få den levert :D Bare synd at jeg ikke kommer til å se snurten av den før jeg er i Norge 13. Desember.
Jeg kjøpte et par jeans på Gina Tricot, og nå er jeg litt hooked (har ikke brukt jeans siden nittitallet. :p). Det er skinnyjeans med skikkelig god stretch i, og de har HØYT liv. Typ til rett over navelen. Men på GT har de bare helt svarte, og nå vil jeg ha at par svarte utvaska/grå, altså noe à la den fargen her! Som da også har superhøyt liv og masse stretch. Men ikke jeggings, liksom. Noen som vet om en fysisk butikk som selger noe sånt til en ikke alt for drøy pris?
Kanutten sa for siden:
Noen som har prøvd å lage riskrem av blomkålris?
Marella77 sa for siden:
Jeg har så vondt i ryggen, tok akkurat 2 paraset! Skal drikke i kveld, krise?
Ps, noen som vet hvor skadelig det er å ta paraset når man legger seg etter fylla, for å slippe bakrus?
blåbær sa for siden:
Jeg kjøpte et par grå strechy bukser med liv på mappstore (?) i Stortingsgata. Har bare vært der en gang, så jeg vet ikke om det er noe de har inne fast. Sikkert noe dyrere enn gina tricot.
Ah, ja. Jeg tror jeg har gått forbi. Vet du hvor mye de kosta? Tror nok ikke jeg vil betale med enn 500 kroner for ei bukse ...
Aaah, jeg tror Bik Bok har! :D
Anne sa for siden:
Nei, men da tror jeg heller jeg ville prøvd med cottage cheese.....for den smaker ikke stort. Det gjør blomkål.
j88 sa for siden:
De har noen fine på bik bok til ca 500 kroner, også har de noen på cubus, som ligger på ca 200 kroner
Ja! De på Cubus var jo nesten enda bedre!
j88 sa for siden:
Ja har flere fra cubus til 200 kroner , og de er faktisk fine. Behagelige å ha på seg og holder seg godt i vask, og veldig bra pris da.
Lemen sa for siden:
Har kjøpt noen jeans på cubus, utvasket og stygge på null komma svisj. Skal aldri mer kjøpe jeans der. Ellers synes jeg at Vero Moda har en modell som er ok i livet, og som de bruker å ha i forskjellige farger, men også de blir fort utvasket, men vesentlig bedre enn cubus sine.
De med høyt liv kosta forsåvidt 500, da.
Carisma sa for siden:
Jeg skulle også foreslå Cubus. :ja:
Og hvis du vil spare enda mer penger så har de kupong-rabatt på cubus brynsenteret, 30 % avslag om du leverer kupong (fra baksida av kundebladet, som står i stativ v inngangen).
Sanney sa for siden:
vakumpakket biff som hadde best før dag på tirsdag er vel antagelig grei å spise imorra? mener å huske at biffen er ganske grei på det området...
Ah, takk for tips. :)
Kitt sa for siden:
Så lenge den har ligget fint i kjøleskapet, er den bedre enn noen sinne i morgen! :)
Lemen sa for siden:
Jeg bruker stort sett kun sorte jeans, så har vært gjennom en del av de siste årene. Klagde litt på vero moda sist på at de nyeste derfra ble utvasket, da fikk jeg tips om å legge de i fryseren i stedet for å vaske de (om de ikke var flekkete da). Skulle visst være bra for å bevare fargen lenger. Har ikke kommet så langt at jeg har prøvd det, siden jeg ikke har særlig med fryserplass.
Sanney sa for siden:
den har ikke vært noe annet sted enn kjøleskapet siden innkjøp nei. så da blir det biff med grønnsaker og soppsaus imorra :D
Lemen: Men jeg vil jo ha grå! :p
Carisma: Så nå at det alt er kampanje på de jeansene, så jeg tviler på at jeg får ytterligere avslag. :) Er Cubus i sentrum, unngår sentere så fremt jeg kan. ;)
TrillTrall sa for siden:
Som en eller annen annen sa - prøv heller cottage cheese + krem. Ikke at det er så enormt godt heller, men det var ikke så ille. Men jeg er temmelig sær på riskremen og da og den eneste som virkelig er god er den jeg lager selv. :)
Carisma sa for siden:
Så lenge den er vakumert blir den bare bedre og mørere om den lagres. Kan fint ligge et par mnd.
Spinnerette sa for siden:
Kappahl! De har en type jeans som er veldig høye på livet, med god stretch, og normal til skinny i beina. De har i fire farger (som jeg vet om), lys og mørk blå, svart og mørk, utvaska grå. Tror de kostet 400kr. De er helt sinnsykt gode å ha på, og går over navelen, selv på meg som har godt med magefett. Har tre par i forskjellige farger, er helt frelst! :p
Ah, kult. Takk! Så litt nøyere på den på Cubus nå, og har egentlig kommet fram til at den ikke er særlig pent "ferdigslitt", men den på Kappahl så mye bedre ut! :D (For det er denne du tenker på?
Det stemmer :)
Takk igjen for tips, Spinerette! Jeg har dem på nå, og de er supernice!
Butterfly83 sa for siden:
Cubus har gode bukser med stretch. Milla jeans derfra har høyt liv, sitter stramt og er veldig gode :) Kan anbefales.
Edit: Svarte før jeg så de andre svarene.
Hurra! :D
senka sa for siden:
Tusen takk for tips dere to :) må skaffe ny,etter at jeg har gått enda mer ned
i vekt ;):D
Ja, jeg er superfornøyd! De på Cubus så som sagt ålreite ut, men jeg liker ikke at de har for tydelig og "kunstig" ferdigslitning, om dere skjønner. :)
Og beste av alt - jeg kom inn i str 38! :eek: :D
blåbær sa for siden:
Å, drømmestørrelse! Jeg svarte visst aldri på prisen du spurte om, for da jeg så spørsmålet hadde du allerede kjøpt buksa. Ikke husker jeg prisen heller.
Ja, det får'n si! Tilsvarer vel kanskje 30 tommer, eller noe? Og fortsatt har jeg litt å gå på. Kjøpte en som var litt trang, og i løpet av dagen gikk den ut det den skulle, og satt helt perfekt! Samme dag målte jeg også BH-størrelse, og har gått ned et hakk i omkrets der også. :D Stas.
Jeg lurer forresten på om noen har noen gode tips om hva jeg skal gjøre med en kofte jeg har strikket for stor? Har strikket den frem og tilbake, ikke rundt, og jeg har tatt inn og ut i sidene. Blir det teit å klippe vekk da? Den blir sikkert 7-10 cm for vid til meg ... Må nesten finne ut av det før jeg begynner på ermene, ettersom det er rundfelling. Tenker også på å vaske den på 40 grader. Det er alpakka, forresten.
Anne sa for siden:
Jeg ville først felt av de maskene du tror du skal sy inn i hver side. Dvs under hver erme. Strikk frem og tilbake et par runder etterpå, før du syr med maskin . Da blir det litt lettere å jobbe med. Så kan du klippe . Så kan du fortsette som før. Skjønte?
Ja, skjønte. Bolen er forsåvidt ferdig. Det var mer om det kom til å se veldig teit ut om sidefellingene kommer synlig frem foran ... :o Det er en fanakofte, forresten.
Anne sa for siden:
Er det gjort klar for ermene? Hvis ikke kan du kanskje sy to sømmer bak? som om du har valg å sy den i fasong?
Som sagt er bolen ferdig, har ikke felt av til ermehull enda. Men jeg fikk en ide! Om jeg måler opp hvor mye jeg bør ta av for at kofta skal passe, kan jeg felle av tilsvarende der jeg skal felle til ermehull (pluss ermehullsfellinga, da) og så brette innover og sy der! Det tror jeg faktisk blir det peneste. :)
Ziltoidia sa for siden:
Hvis det er noen som kan noe om Excel-makroer (i Visual Basic) og kan hjelpe meg med hjemmeleksene så er jeg evig takknemlig. :|
Har massevis av rader og kolonner med tall.
For hver rad skal jeg summere annenhver kolonne, men KUN hvis kolonnen før den (som hoppes over) er f.eks. '1'. (og så regne gjennomsnitt av det, men det fikser jeg sikkert). Jeg skjønner ingen ting.
Cluet skal liksom være i denne videoen, sannsynligvis et sted rundt 29min, men jeg får det ikke til å passe.
Kan sikkert forklare nærmere på dagtid om det skulle trengs :p
TrillTrall sa for siden:
Ble henvist til gastroskopi med mistanke om enten magesår eller irritasjon i spiserøret. Som forventet. Fikk ikke Nexium da det kan gi galt resultat på gastroskopien, men noe annet syredempende på resept (har ikke hentet den ut ennå så jeg vet ikke hva det er). Men om det er magesår får jeg Nexium på blåresept da. Hva koster det egentlig!? Alle sier det er så dyrt, men hvor dyrt er det? Og Nexium - det høres ut som noe fra Harry Potter! :lol:
Skåret i gleden er at jeg sannsynligvis ikke kommer inn før etter jul... Så det blir små porsjoner julemat i år. Og til helgen skal vi ha ribbe og riskrem! Jeg er ikke så voldsomt glad i ribbe, men riskrem... stønn :hylgrine:
Men aldri så galt - jeg har gått ned en kilo på den siste uka. :cool:
Kitt sa for siden:
Om du går inn på felleskatalogen.no finner du prisen. Men du vet jo ikke om du får beskjed om å ta 20 eller 40mg eller om du skal ta dem en eller to ganger om dagen, så nøyaktig hva du skal betale er vanskelig å si.
98tbl 40 mg koster nesten 600,- feks
Om du vil ha time før jul, ring inntakskontoret og be veldig pent om en akutt- time eller sett deg på avbestillingslisten. Mange som ikke møter opp nå før jul! ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.