< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

vaskeklut sa for siden:

hva med bare et "javel :) " for å indikere at du ikke ønsker fokus?

Marella77 sa for siden:

Som oftes ønsker folk å være hyggelig når de sier sånt tenker jeg... Jeg har fått høre det (at jeg har blitt så tynn) fra ukjente (på butikken) og venner/fam. Jeg svarer; Takk, jeg har gått ned noen kg ja, men jeg er ikke i mål ennå da, men så koselig at du sier det...

Jeg har ei venninne som alltid svarer "javel" til kompliments, og da blir jeg litt usikker. Har jeg sagt noe galt lissom? Om jeg sier; Så fint sminket du er, og hun sier "javel", så blir jeg litt satt ut. Hun har forklart meg at hun tenker; var jeg ikke fint sminket før eller?

Jeg sier ikke at du ikke skal svare det Vaskeklut, men jeg selv blir litt usikker når jeg får et slikt svar.

Kanutten sa for siden:

Enig med deg Marella, "javel" høres ikke bra ut. Akkurat som jeg har sagt flere ganger tidligere at "vel...." ikke høres bra ut...

Jeg venter alltid et "ka du mein me det?" etter vel og javel.

Dietta sa for siden:

Må si meg enig med Marella og Kanutten her jeg.
Hvis jeg gir noen et kompliment og blir møtt med et "javel", så tar jeg det som noe negativt.
Mulig det er forskjellig mening med "javel" i dialektene våre, men jeg ville tatt det negativt, og vært redd for å ha fornærmet noen med komplimentet mitt - ergo ville jeg vært redd for å gi en positiv tilbakemelding en annen gang.
Jeg ville enkelt og greit ha sagt Tusen takk :)

vaskeklut sa for siden:

Det handler litt om tonefall og mimikk også da, ikke bare ordene i seg selv.

Nå det er sagt. Jeg skjønner Ziltoidia med at hun synes det er vanskelig å forholde seg til slik. Det er ikke alle som nødvendigvis mener det som en kompliment. Jeg for min del synes det er vanskelig å forholde meg til at noen sier noe som helst om kroppen min og foretrekker at folk lar være å si både positivt og negativt f.eks. Vi er forskjellige.

Kanutten sa for siden:

Det med tonefall er morsomt. Som også sagt tidligere at hvis vi nordpå sier "kan du vær så vænnlig?" da bør du passe på, for da er det like før du omtrent får en blåveis. Men sier vi "kan du vær så snill?" da er vi ydmyk som få.

Ziltoidia sa for siden:

Ikke sant.. man vil jo si takk til et kompliment, men "du har blitt tynn" kan jo like gjerne være en bemerkning. Jeg vil nødig være den som gjør det eksplisitt at det er bedre å være tynn enn tykk, ved å si takk.

akas sa for siden:

Det gjör jeg også. ;)

Kanutten sa for siden:

Jeg hoster ikke, men det kiler i halsen. :o

Sanney sa for siden:

det er helt normalt, men jeg gjør det kun pa venstre øre. det er visst en nerve der inne som styrer hosterefleksen. øreleger liker det ikke og sier man da har q-tipsen aaalt for langt inn. jeg bruker qtips allikevel da.. og har faktisk ikke lagd vokspropp som de hyler om at man gjør :p

Kanutten sa for siden:

Jeg var nettopp på ønh. De sa at det er gangene mellom øre og svelg som er for trange. De forsker på å sette stenter i denne øregangen innomhus. :p

Dietta sa for siden:

Jaggu godt de ikke har planer om å sette stentet utomhus da :D

Kanutten sa for siden:

Det gjør de jo allerede, sånn ca. Dren vettu!

Dietta sa for siden:

:lol:
Jeg så liksom for meg et stent midt ute på et jord jeg - med skilt om peker til både øre og svelg :p Litt sånn midt i mellom tuntreet og brønnen ;)

Kanutten sa for siden:

:lol: Sikkert dren der også!

amritam sa for siden:

Hva med noe sånt som: Tja, jeg har jo gått ned en del i hvert fall.

Ziltoidia sa for siden:

Det er et god forslag, ja.
Samtidig skal det lite før man høres ut som om man vrir seg unna komplimenter bare for at den andre skal gjenta det. :p

amritam sa for siden:

Jo, men det kommer vel igjen litt an på situasjoen og hvordan man sier det. Det er vel så og si umulig å finne noe som ikke på en eller annen måte kan misforstås.

Kanutten sa for siden:

Hva gjør man når poden som går i 10. spør om han kan få ha overnatting? Jeg sier jo seff 'ja'. Men mållaus ble jeg da jeg oppdager at overnattingsbesøket er ei jente. Er ikke det litt tidlig?

nellie sa for siden:

Hvor gammel er man i 10.? 15-16?

Kanutten sa for siden:

Han blir 16 i august. Jeg ringte og snakket med foreldrene hennes og det var helt ok at hun overnatter hos oss. Jeg har seff rigget til på gjesterommet, mest som en greie for meg selv antar jeg.

Kitt sa for siden:

Da jeg var 16 år, ble jeg sammen med en gutt som var et år yngre. Jeg fikk overnatte hos han med det sammen, men helt til jeg fylte 18 år (vi var sammen noen år) måtte jeg sove på gjesterommet! :p
Når de var hjemme, da!;)

Da Sønnen var 13, fikk han kjærestebesøk fra Sverige. Jenta hadde fyllt 14 og moren kontaktet meg på mail og sa at det var helt greit for henne at datteren sov på samme rom som Sønnen! :eek:

Carisma sa for siden:

Jeg vurderer å gi sambo flybilletter til en storbyweekend i bursdagsgave. Hva ville dere gått for av Berlin eller London? Jeg har aldri vært noen av stedene, sambo har vært en veldig kort tur i London så vi er egentlig helt på scratch i forhold til begge. Det blir i midten av april, om det har noe å si.

vaskeklut sa for siden:

Det må da være en fin ordning det! Synes nå jeg :ja:

silje21 sa for siden:

Morsomt dette med overnatting i forhold til alder osv. Husker når jeg var 15 overnattet jeg ofte hos en guttevenn, og sov sammen med han, uten noen "ulumskheter". Nå idag er det vel kanskje annerledes, men alt jeg har å si er: om ungdommene deres vil ha sex, så finner de garanter en tid og plass til det Uansett. Det eneste jeg vet om som tips er å sørge for at ungdommen din er klar over hvor viktig beskyttelse er, om de går så langt. Og at du selvfølgelig viser/sier klart ifra at du håper de venter, men om de skulle lure på noe, så må de bare spørre.
Var det min mor sa til meg, og jeg var 19 og i et fast forhold første gang, så hvem vet, kanskje det hjalp til min "sene" debut :-)

milena sa for siden:

Min og, hun mente det generelt om alt gale ungdommer kan finne på. Trengte ikke gjøre det om kvelden/natten - kunne likeså gå ut i storefri og lage trøbbel for meg selv. Så det viktigste var alltid å tørre å spørre. Og var jeg på fest sent, insisterte de at de skulle hente meg. Dette ble ganske populært hos hele vennegjengen siden vi hadde syvseter:D

Kanskje sa for siden:

Jeg har så veldig lyst til syden og få en uke med sol og varme, men nå vil ikke kjæresten min til Tyrkia i år. Vi har vært i Alanya de siste 4 årene, på samme stedet og er blitt godt kjent med de som bor og jobber der. Det jeg er ute etter er et sted som er rimelig. I Tyrkia så lever man billig. Får store gode måltider for småpenger. Ja, det meste er rimelig. Er man heldig så får man også reisen billig. Er ufør, så det er liksom ikke så greit hvis det går for masse penger. Synes også det er viktig at man er trygg der, reiser ikke til bulgaria f.eks. Gjerne strand så man kan bade,

Problemet er at jeg aldri har vært andre steder. Jeg vet bare at mange steder er mye dyrere enn tyrkia. Hadde blitt glad for noen forslag slik at jeg kan gi en liste til kjæresten min, så kanskje jeg får ham med meg på en liten ferie i år også :-)

Kjenner virkelig jeg trenger en dose sol og varme, komme vekk fra hverdagen, god mat og drikke, andre omgivelser ... ja - ferie :)

Rin sa for siden:

Planlegger innkjøp av en ordentlig kjøkkenmaskin eller food processor (er vel mye overlapp i hvilke oppgaver disse takler nå?) etterhvert, men jeg er mest interessert i en hvor mest mulig lar seg vaske i oppvaskmaskin. Dette er ikke den informasjonen som listes ivrigst i de produktomtalene jeg finner, så... tips?

Lemen sa for siden:

Kenwood sitt tilbehør til Chef og Major er jeg vant til å vaske i oppvaskmaskin. Fungerer fin-fint!

Anarko sa for siden:

Er kanskje ikke nødvendigvis så billig å reise dit, men å bo og leve på Kreta er ganske så billig. Har hørt mye fint om Bulgaria, som i følge det jeg har lest er billigste stedet å feriere. Jeg tror du kan finne trygge og fine steder i de fleste land, er vel mer pris som varierer. Jeg har derimot hørt mye drit om Tyrkia og Alanya, så man kan jo snu det den veien også.. Se på det som et eventyr! Kjempekjekt å oppleve nye steder!

Kanskje sa for siden:

Takk for tipset Anarko :-) Skal skrive Kreta på listen
Hehe ser for meg Bulgaria som sånn skummelt land hvor man bli kiddnappet og voldtatt osv.
Flere med anbefalinger?

Kitt sa for siden:

Vasker alt til Kenwooden i oppvaskmaskinen, MEN både maskinen og bollen er store og tunge!
Hadde jeg valget på nytt, hadde det blitt en mindre letter maskin, feks denne fra Bosch. Jeg har rett og slett ikke armer til å holde på med den store, tunge greia fra Kenwood og har skaffet meg en håndmikser med stativ i tillegg for å slippe å dra frem Kenwooden hver gang jeg skal gjøre noe på kjøkkenet!
De aller fleste deler kan vaskes i maskin i dag, så det tror jeg ikke er noe problem!:)

Bønna200 sa for siden:

Her er jeg enig med Anarko. :ja: Kreta er det veldig billig å bo og det er en fantastisk øy!
Jeg har vært i Bulgaria og ikke noe skummelt der. ;) Drar du til Albena så er dessuten hele stedet inngjerdet...

Tyrkia og Alanya har jeg vært to ganger og kan ikke skjønne den fascinasjonen mange har. Andre gangen dro jeg dit t.o.m fordi jeg hørte andre skrøyt så fælt og måtte tilbake for å se om jeg hadde gått glipp av noe. Det var det IKKE...
Dessuten var Tyrkia myyyyye dyrere enn Bulgaria og jeg synes ikke det var stort billigere enn Hellas eller Spania. :nei:

Mallorca ligger mitt hjerte nært, så anbefaler en tur dit! :D

Carisma sa for siden:

Seriøst?! Kanskje hvis du er fjorten og jubeldrita... Men det kan man jo hvor som helst. Jeg syns Tyrkia er skumlere enn Bulgaria, selv om jeg liker landet Tyrkia godt. Befolkningen derimot.... :rolleyes:
Kreta syns jeg er et søplete overturistifisert høl. :o Mallorca er mye bedre da, siden de har pusset opp øya endel, men det er ganske dyrt.
Forøvrig er Egypt mye billigere, mye finere hoteller og mer eksotisk. Men om det er snakk om sommerhalvåret har mange snakket varmt om Kroatia i det siste. Skal være billig også.

TrillTrall sa for siden:

Ikke så rart det - det er visstnok ett punkt inne i øret som trigger hosterefleksen. :) Rare kroppen.

Lillemy71 sa for siden:

Anbefaler også Kreta, har reist der i mange år og har fastboende venner (Kretiske) der nede. Jeg synes ikke det er så dyrt, men jeg går heller ikke på de verste turiststedene og spiser. Det er lett og bli kjent med folk så lenge man er hyggelig og vennlig selv. Har hørt mange som sier at Tyrkia faktisk ikke er så mye billigere lengre. Det er alle mulige typer strender, samt fjell som akkurat nå er snølagt og folk går på ski der :) Priser på fly7Hotel kommer ann på når du reiser. Kan du reise utenom høysesong kan du gjøre fantstiske kupp og bo veldig godt.

Er det mye turister der, ja det kan jeg love deg men det er det nå gud-hjelpe-meg både i Spania, Tyrkia og Bulgaria også. Det kommer veldig an på hvor du velger hotel og jeg anbefaler på det sterkeste og leie bil og ta seg litt rundt i den lokale faunaen :D Tør du ta deg litt opp i fjellene og utenfor allfarvei kan du oppleve fantastisk mat, gammel kultur og gjestfrihet. Kan gi deg mange anbefalinger.

Dersom du velger hotell på de største turiststedene, spiser på tursitrestaurantene og følger strømmen som en annen sau, så vil det nok virke som et overturistifisert høl som andre påpekte, men det gjør de fleste sydenplasser spør du meg.

Uansett hvor du velger å reise så er det kun du som kan gjøre det til en flott ferieopplevelse. Det blir rett og slett det du gjør det til selv.

Annala sa for siden:

Og Silje21. Amen, som jeg skulle skrevet det selv :)

Jeg visste spørsmålet kom til å dukke opp snart da sønnen på 15,5 fikk seg kjæreste. Først spurte jeg pappan, slik at vi skulle ha samme mening. Da spørsmålet dukket opp ble svaret ja, det er i orden. Siden jeg alltid har hatt et åpent og greit forhold til mine barn var det naturlig og si noe om at jeg ikke ønsket å bli bestemor ;) Jeg snakket med sønnen og kjæresten om dette med å ta ansvar for egne valg osv. Tilfeldighetene gjorde at to ungdommer i nærheten akkurat hadde fått barn, og det var derfor naturlig å snakke om dette. De har nå vært sammen i 3,5 år og det ser ut til at de kommer til å holde sammen i overskuelig fremtid. De skal hvertfall ikke ha non unger føøør de er 25.

Dattern på nå akkurat 17 hadde sin første overnatting da hun var 16,5. Og fikk stort sett samme beskjed som de andre ;)

Tenker at det er viktig å snakke om evt konsekvenser, det være seg positive eller negative, av det å debutere seksuelt i såpass ung alder.

Kanutten sa for siden:

Poden min ble sur på meg fordi jeg gjorde forskjell på vennene hans. Jeg kan forstå ham for jeg hadde stort sett bare guttevenner da jeg var lita. Og har det fremdeles. :love:

Kanskje sa for siden:

takk for reisetips :-) Nå gjelder det bare å overtale ham til å ønske sol og varme hehe.

Anarko sa for siden:

Fra syden til brodder... Hvor får man kjøpt skikkelig gode brodder? (Butikk)

TrillTrall sa for siden:

Skobutikker? Jernia? Sportsbutikker?

Carisma sa for siden:

Xxl eller enklere liv.

Kanskje sa for siden:

Hva slags kjoler bruker 11 åringer på skoleball? De er jo gjerne lange, tynne og hengslete, ikke noen former som fyller ut en kjole som passer for ungdommer, og gjerne for store for barnekjoler. Midt i mellom liksom. Fint om noen kan linke noen eksempler. Er bare tante, men dette med kjole viser seg å være vanskelig.

Kitt sa for siden:

Min niese fylte 11 år forrige uke og var på ball en i kjole nesten lik denne:

TrillTrall sa for siden:

Snupsa her er riktignok 12 år, men på årets nyttårsball var hun nydelig i en lys grønn kjole, stroppeløs og den går ca. til knærne, hun har riktignok ikke mye å fylle den med oventil så hun var nok påpasselig med at den ikke skulle skli ned. :) Sølv-sandaler, lyse, tynne strømpebukser og et florlett hvitt skjerf-sjal over skuldrene og blomster i samme grønnfarge som skoene i det lange, lyse - og for anledningen krøllete - håret. Hun var aldeles nydelig! Sier den stolte mor heeeeelt objektivt... :D

Noen av jentene hadde hatt vanlige sommerkjoler, andre mer selskapskjoler. Jeg synes det var spesielt morsomt at Snupsa mi kjøpte kjolen selv, for egne penger, da vi var på Kreta i fjor sommer nettopp med tanke på nyttårsballet. :)

Marella77 sa for siden:

Vet ikke når du skal bruke broddene, men om det er til turgåing, vil jeg anbefale sko med broddene innebygd!! Beste kjøpet ever! Bruker de til jogging på glattisen hver vinter!

Furine sa for siden:

Eg har snowline spikes chainsen light, dei er lette å få på og av og er gode å gå med. Eg har også eit par Yaktrax, og dei fungerer for så vidt, men dei er meir plunder å få på og av, og dei sklir meir.
Yaktrax kjøpte eg på Intersport, Snowline på Gmax.

smgj sa for siden:

Her i byen har apotek1 - vet ikke hvor bra de er. (Så reklamen fra vinduet på jobben. ;) )

Lillemy71 sa for siden:

Og her har de på Megaen. Synes og huske at det er et merke de reklamerer for på tv.

Kanskje sa for siden:

Altså, Trinny og Susannah kommer sånn tilfeldig ruslende nedover en gate, prater litt om ditt og datt, og finner tilfeldigvis en jente som sitter på en benk, eller står i en butikk. Og så snakker de plutselig sammen som nære og gamle venner, om hvor vanskelig livet er, mobbing og alvorlige sykdommer ..... og så blir de med i programmet.

da begynner jeg å lure. For møter de faktisk tilfeldigvis så mange håpløse og interessante og villige folk, bare ved å vandre ned den gaten, og begynne å prate med noen ??

Eller er dette arrangert på forhånd. Sånn: Nå sitter du der og ser opptatt ut, og så kommer vi, og så prater vi litt, og så sier du ja til å få motehjelp, og så kommer det på tv. ??

Jeg hadde vel rygget baklengs tror jeg, for å komme bort fra kamera, og hadde jeg turt å snakke med dem, så hadde jeg ikke nevnt ordet mobbing, vanskelig oppvekst osv osv. For hvorfor skal hele landet vite slike ting da ?

Så, er det noen som vet om dette er tilfeldige møter, eller er det faktisk bare et forsøk på å få det til å se naturlig ut?

Synes programmet er veldig gøy, og liker å se på, men har liksom hengt meg litt opp i dette med de tilfeldige møtene hehe.

Mariann S sa for siden:

Vil tru dei annonserer på dei aktuelle plassane på forhånd om folk er interesserte.
So plukkar dei ut kandidata av dei 'påmeldte' :)

TrillTrall sa for siden:

Man må jo melde seg på og det er selvfølgelig regissert det der. :)

Carisma sa for siden:

Siden de søker etter deltagere til neste sesong i reklamepausene går jeg ut fra det er folk som har søkt...

I tillegg var det jo denne saken om de som følte seg lurt til å se mest mulig jævlig ut og ikke gå til frisøren på månedsvis osv når de skulle filmes.

Kanskje sa for siden:

oi det har jeg ikke fått md meg !

Cyan sa for siden:

Jeg syns de er veldig bra. De er ikke så stive i gummien som andre jeg har prøvd og enkle å smette på.

Kanskje sa for siden:

Og der tenkte jeg koffert ja ......... må jo være kondomer du mener ? hehe

Anarko sa for siden:

Har sett meg ut desse broddene: www.enklereliv.no/nordic-grip-ekstrem.html
De er fantastiske! Men må ta buss utav sentrum osv for å kjøpe de, så skal ha en runde på apotek og diverse steder i sentrum før jeg eventuelt reiser ut på nærmeste enklere liv butikk. Takker for tips! :) Er til jogging i by og i fjell jeg skal ha de.

TrillTrall sa for siden:

Du kan jo bestille dem på nettbutikken til Enklere liv?

Anarko sa for siden:

Må ha de til i morgen, så tar heller turen :)

Kanutten sa for siden:

Jeg var på min første trening på torsdag. Torsdags ettermiddag ble jeg dårlig; vondt i hodet og brystet. Fredag var det så vidt jeg klarte gå på jobb. Lørdag lå jeg fullstendig utslått og i dag sliter jeg fremdeles med et veldig trykk i hodet.

Trykket i hodet blir bedre når jeg ligger.

Jeg har hatt slik vondt før og har derfor tatt både mr av hodet og spinalpunksjon for å sjekke trykket i hodet. Jeg påstår at jeg ble slik grunnet treninga som lå på ca 85% av makspuls.

Spørsmålet er da; hvor lenge varer dette?? Jeg orker ikke tanken på å trene hvis jeg skal bli sengeliggende etter hver trening?

LinLeia sa for siden:

Har du fibromyalgi? Det har jeg, og den har fått skylda for at jeg avogtil reagerer sånn på uvant aktivitet.

vaskeklut sa for siden:

Er det noen som vet om det finnes en stormote-butikk i Tallinn?

Carisma sa for siden:

Sambo svetter MYE, særlig på nettene. Sover alltid med ett til to håndklær på puta og bruker sommerdyne hele året. Jeg mener at dette ikke er helt normalt, og burde sjekkes? Hva kan det være?

Kanutten sa for siden:

Vil gjerne vite når du finner svar! Minstepoden er likedan. Fra han var bitteliten har han svettet mye. Desto værre har det blitt nå i puberten. Jeg husker at jeg skjemtes da jeg leverte ham i barnehagen. Ikke bare det at han svettet mye, men det var en stram svettelukt. Helt fra han var nyfødt har det vært slik.

TrillTrall sa for siden:

Jeg har en venninne som hadde en guttunge som var sånn, han hadde diabetes 1 viste det seg...

smgj sa for siden:

Kan også være et symptom på høyt stoffskifte. (Ikke diagnostiserende alene.)

Carisma sa for siden:

Men det kommer vel ofte med vekttap, det sliter han ikke akkurat med for å si det sånn... :p

nellie sa for siden:

Kan vel være alt fra evt kroppsstørrelse, medisiner eller kanskje han bare er sånn?

smgj sa for siden:

Ofte, men ikke uten unntak. Jeg hadde lavt stoffskifte med diaré - det er også atypisk. ;)

Men han bør absolutt ha mer enn ett symptom, ja. :)

Lillemy71 sa for siden:

Det kan være så enkelt (og så vankelig) som stress. Jeg har alltid svettet mye men de siste årene har det bare blitt verre og verre. Legen kunne ikke finne noe spesielt på prøver (stoffskifte, blodtrykk, mineralbalanse, borrelia, hormonspeil osv osv), men kiropraktoren foreslo at jeg skulle prøve akupunktur og det hjalp. Fra å våkne som en våt bylt (måtte skifte på senga flere ganger i uka), til å bare være litt klam på stressa netter er helt fantastisk. Jeg merker også at jeg langt i fra er så svett etter en høyintensitets spinnigtime som jeg var før. Jeg måtte også ta med klesskift bare for å gå på shopping en lørdag :o

Har som sagt ikke funnet noe direkte fysisk på meg, men min kropp har vært i total overdrive og stressa i mange år, selv om jeg egentlig ikke følte det sånn i hodet. Problemet ble bare værre og værre, men akupunktur over tid har gitt helt fantastiske resultater. Men selvfølgelig bør det ta noen prøver hos lege, som f.eks det som går på hormonell ubalanse.

Photobscura sa for siden:

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt arnicaolje, og om det er dyrt? (Tror det heter solblom på norsk.)

j88 sa for siden:

Jeg jobbet flere år i en sunkost butikk, å vi solgte det der, under navnet arnica, så jeg ville gått innom en helsekostbutikk

Takker!

Carisma sa for siden:

Når man har gått i barnehagen ett år, og vil fortsette samme sted, må man likevel søke på opptaket?

Kitt sa for siden:

Niks! Har dere ikke fått spørsmål fra barnehagen?
Jeg har nettopp fyllt ut et skjema fordi Prinsen SKAL skifte barnehage og der står det at de som skal fortsette ikke trenger å foreta seg noe som helst!

Lillemy71 sa for siden:

Iherb har forskjellige bl.a. Weleda sin dersom du har tid å vente på postgangen.

Takk, men jeg trenger den ASAP! Har slått ryggen min skikkelig, og vil bli bra fort, og jeg er ikke så begeistra for disse store mengdene med sterke smertestillende. Fikk tips av akupunktøren min om arnicaolje, som han også har brukt på meg tidligere og som jeg synes lindrer godt. :)

Lich sa for siden:

Helios butikkene fører mange Weleda varer,mulig arnica også ?
Er en Helios butikk ved frognerbadet bla.
God bedring

Takk! Det er også en i Hausmannsgate, som er mye nærmere meg. :) Men ellers har de Weleda på Sunkost rett rundt hjørnet her. :)

Lillemy71 sa for siden:

Huffda, god bedring. Håper du får tak i olje og at den hjelper :)

smgj sa for siden:

Kan være en ribbensbrist, da.... Du bør nesten kjenne på om du skal ta en tur på rtg først (har sikkert ikke noe å si for reisinga di - har du lite nok vondt til å dra så har du det også med en diagnose... men kan være greit å vite.)

Nei, det er i/rundt korsryggen, og jeg var på legevakta på søndag og tok røntgen og ble undersøkt behørlig. Jeg har rett og slett bare slått meg skikkelig! :o
Det gjør ekstra vondt når jeg trekker inn pusten, kremter, hikker etc. Jeg puster stort sett fra magen, så da kjennes det!

Supera sa for siden:

Lillebror svettet også utrolig mye. Han har alltid vært VELDIG varm av seg. Jeg er varm av meg, men han er ekstrem. Dyna hans var nesten gjennomvåt av svette da han våknet. Han er bedre nå da. Men han går fortsatt sjeldent med jakke (før måket han snø i t-skjorte). Han har ADHD forresten. Ikke bare sånn "vanskelig unge, sikkert ADHD", men hjerneskanninger og sånt som førte til skikkelig diagnose.

Kanutten sa for siden:

Du? Det er ikke forskjell på diagnose og skikkelig diagnose...

vaskeklut sa for siden:

Jo det er det. Det er forskjell på diagnosen "folk" stiller og diagnosen leger stiller. "vanskelig unge, sikkert ADHD" er ikke en diagnose. "ADHD" er en diagnose. I tillegg er det forskjell på usikker og sikker. Man KAN ha noe. Man kan også ha en foreløpig diagnose. En såkalt tentativ diagnose.

Kanutten sa for siden:

Det jeg mener er at man får diagnosen uten hjernescanning. Jeg har selv en pode med add og en med adhd. Hjernescanning er fremdeles på prøvestadiet.

Kanutten sa for siden:

Og diagnosen folk stiller er ingen diagnose; de tror, antar.

vaskeklut sa for siden:

Hun skriver jo ingenting om at det var mistanke om ADHD som grunnla for hjernescanning da.

vaskeklut sa for siden:

Ja, det er poenget mitt. Det er derfor det er en forskjell.

Kanutten sa for siden:

Hun sa heller ingenting om hva den den skikkelige diagnosen ble på grunnlag av den scanningen. Men siden det var snakk om adhd er det rimelig å tro at det var snakk om det?

Kanutten sa for siden:

Kjære vene, man kan jo ikke sette diagnoser utifra hva folk tror? Det er irrelevant!

Carisma sa for siden:

Det er definitivt ikke ADHD (om noen har det her så er det meg :rolleyes:), men det er vel også litt sånn hormoner på bærtur? Han har jo andre issuer som tyder på hormon ubalanser. Men, han har jo tatt en test må vite! (hos en lege som var ca 79 år og senil, ja....)

vaskeklut sa for siden:

Folk "diagnostiserer". Altså, de TROR, de ANTAR, men de har ingen grunn til å si at noen feiler noe som helst. Men om du nå ikke skjønner hva jeg mener så gidder jeg ikke mer, jeg uttrykker meg tydeligvis fantastisk uklart.

Gerd sa for siden:

Jeg skjønner godt hva du mener :) Du utrykker deg ikke uklart.

Kanutten sa for siden:

Det var dette jeg reagerte på. De utfører sjelden, veldig sjelden skanning av hodet. Diagnose får de av ymse tester.

Lillemy71 sa for siden:

Been there done that, men jeg fikk ikke t-skjorta :D

Gikk til en ny lege og han tok masse prøver (hormoner og diverse) og fant egentlig ikke noe spesielt, bortsett fra en prøve som kan tyde på noe autoimmunt. Er ikke allltid legene klarer å finne noe spesifikt på disse prøvene heller og heldigvis er legen min stor nok til å innrømme det. Jeg ble som sagt anbefalt akupunktur av kiro og på meg har det gjort underverker. Kroppen er en finurlig maskin, men ta nå og jag han der sambo til en lege igjen og få tatt noen nye prøver. Kanskje de finner noe kanskje ikke, er jo verdt å prøve forskjellig dersom det er plagsomt. Eller han som mann synes kanskje ikke dt, virker som mange menn synes det er et nederlag og gå til legen :rolleyes:

nellie sa for siden:

Herremin hatt altså. I går sov jeg i timen og trykka på en rute som kom opp på en youtubevideo. Og nå er hele internettdriten her full av reklame for iPhone. Prøvd å søke etter virus, Avast finner ikke noe. Har sett på nett hva andre har gjort, men funker jo ikke jooooo! Har ad blocker pro, men likevel så kommer denne driten opp, ved at den lager lenker av enkelte ord også er det reklame for iphone i de forbanna lenkene.

Hva skal jeg gjøre?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.