< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dietta sa for siden:

:lol:

wenche@@ sa for siden:

Jeg lurer på hvorfor det alltid er noe dritt å strikke sokk nr. 2;)

Lillemy71 sa for siden:

Næmmen Vaskeklut da, de formerer seg..... :w00t::w00t::lol::lol::D

Kanutten sa for siden:

Skal ikke svare på denne for da kommer det en mod og putrer på meg. :p

Men det JEG lurer på er hvorfor fløten skiller seg når jeg lager fløtegratinert sellerirot.

vaskeklut sa for siden:

åh, er det det man skal si? :lol: :D vi trønderbarna har visst en tendens til å ikke legge stort i mellom linjene :cool: :lol:

Lillemy71 sa for siden:

:lol: Kan tenke meg det ja!!

For det at du kunne tenke deg å skrive noe litt ufint her inne, har skitne tanker osv. Ha ha ha :lol:

Jeg ler så jeg griner her og klarte bare ikke å la vær og kommentere. Er en sånn typisk kommentar jeg pleier å få på mitt språk, jeg er ganske direkte og får ganske ofte høre: Næmmen huff, sånt sier man da ikke..... og det kommer ofte fra de som er verre i kjeften enn meg :D

Vi er da dannede for f**n :w00t:

Kanutten sa for siden:

:lol:

BenteR sa for siden:

Strikk begge samtidig på rundpinne; har helt fått dilla på det og så slipper jeg og få for lite restegarn til at sokk nummer to blir lik sokk nummer en
Kjøpte denne
www.tanum.no/tanum/product/product-detail.action?id=9781603425339
og dermed var dilla i gang:D

Kanskje sa for siden:

Kan noen forklare meg hvordan Imodium virker? Det stopper jo diare. Men hva er det som gjør at det stopper diareen? En bitteliten pille. Gjør den noe i magesekken, eller i tarmen, eller spres noe i blodet vårt ? Signaler til hjernen eller til tarmene om å suge til seg væske?

Og finnes det andre ting enn imodium som stopper diare?

Carisma sa for siden:

I følge Google:
www.imodium.no/slik-virker-imodium

Kanskje sa for siden:

Takk Carisma :-)

Hva bør man drikke når man har diare, for å få i seg næring/elektrolytter? Har nå googlet, og det er utrolig selvmotsigende. Ett sted er cola bra, et annet skal man ikke drikke søtt. Farris og eplemost går igjen. Salt og sukker i vann går igjen. Kullsyre er ikke bra.
Så jeg har rørt ut kullsyren i cola, og drikker svak funlightsaft. har ikke Farris i hus, men om det anbefales, så får jeg prøve å få kjøpt inn. Er alt dette bare kjerringråd, eller har det noen funksjon?

BenteR sa for siden:

Da guttungen hadde langvarig diarè, fikk vi beskjed om og mose ei gulrot kokt i grønnsakbuljong og la ham spise 1 ts av dette så ofte han klarte og også gi ham Cola uten kullsyre

Rin sa for siden:

Jeg tipper funksjonen er "væske og salt", som er det viktigste å få i seg når alt vil ut. :cool: Det går også an å bruke væskeerstatning-brusetabletter fra apoteket, eller blande sine egne saltvannsløsninger (vet det finnes oppskrifter på dette rundtomkring).

langaard sa for siden:

Du burde prøv fermentert kål, har ikke hatt løs mage etter at jeg begynte med det:) (litt jobb med det, men så verdt det)

Photobscura sa for siden:

Eneste funksjonen med Cola, av hva jeg vet, er at det på forunderlig vis stiller kvalme veldig effektivt.

Kanutten sa for siden:

Kan kolesterolet gå OPP av for lite fett?? Søstera mi går på lavkarbo aka ketolyse. Hun har fått økte kolesterolverdier og har fått beskjed av legen sin om å kutte ut lavkarbo. Er det mulig at lite fett gir høye kolesterolverdier?

BenteR sa for siden:

Det jeg har hørt på diabetes.com er at det er helt normalt at kolestreolet går opp når man begynner på lavkarbo, og at det faktisk kan være forhøyet i opptil et år før det faller fint på plass.
Der forklarer de det med at når man starter fettforbrenningen så vil fettet i vevet bli skyllet gjennom blodet, om jeg har forstått det rett, og i starten vil dette altså føre til at kolestreolet går opp. Aner ikke om det stemmer, men de aller fleste der forteller altså om erfaringen at kolestreolet går opp i starten (mitt gjorde også det, før det falt til tilnærmet perfekt resultat).
En annen ting er at om man har en TSH (stoffskiftet) på over 2,5, så vil også kolestreolet stige

Alyssa sa for siden:

Jeg lurer på hva det var jeg nettopp slo på pcen for å sjekke ...

vaskeklut sa for siden:

Hvor lang holdbarhet har en åpna kartong alpro soyamelk? Sånn ca?

Kanutten sa for siden:

Hvorfor liker ikke jeg at noen starter en setning med:
Vel,.....
Det virker så hoverende og belærende, eller hva?

vaskeklut sa for siden:

Nei. Jeg synes ikke det. Noen ganger kanskje, men det kommer an på hva som kommer etterpå for min del. "Vel" er ofte bare et "pauseord" for å vinne mer tid på å tenke.

Kanutten sa for siden:

Pauseord hvis det er ekte prat er ok, men å skrive vel for å ha en pause? På datan?

vaskeklut sa for siden:

Veldig mange skriver "på datan" likt som de prater. Dette vil uansett bli veldig individuelt og situasjonsavhengig. Jeg kan godt gjøre det i enkelte sammenhenger, andre ikke.

vaskeklut sa for siden:

Og: er ikke "prat på datan" "ekte prat"? Prater man ikke med hverandre om man skriver til hverandre via e-post eller IM?

Carisma sa for siden:

Hvorfor er jeg så utrolig selvdestruktiv? Sitter våken til langt på natt, dytter innpå karbo, prokrastinerer alt mulig... Og dette er de snille tingene, det er mye mer!
Jeg vil ikke ha "snakk med en profesjonell", bare litt brainstorming fra de høyst ufaglærte på evnet :o

Kitt sa for siden:

Fordi det ligger i den menneskelige natur og vi, enten vi liker det eller ikke, bare er mennesker med alle våre feil og mangler?

Jeg vet ærlig talt ikke! Bare vet at du langt i fra er alene om å gjøre sånt!
Du skulle bodd litt nærmere, så kunne vi satt oss i en sofa og snakket om hvor mye teit vi gjør mens vi drakk vin til vi ble fulle og flirete! Kunne trengt det akkurat nå, jeg også! :p

smgj sa for siden:

Vel... jeg skriver som jeg tenker. Med tankestreker, og altfor mange "..." og om jeg begynner setninger med "vel ... " så er det iallfall ikke ment "belærende".

vibsen sa for siden:

Slag fullstendig i blinde, men:
Fordi du ikke synes du fortjener bedre? Fordi ikke tror du kan klare noe annet? Fordi vaner er vonde å vende, spesielt hvis man mangler tro på forandring? Fordi du bevisst eller ubevisst tenker at endring også kan medføre at andre eller du selv kommer til å kreve mer av deg, noe som jo kan være skremmende i seg selv?

silje21 sa for siden:

Er det mulig/ok å få til lavkarbo-"lavkalori", dvs for meg ca 1500-1600 kalorier om dagen? eller blir det veldig vanskelig?

nellie sa for siden:

1500-1600 kalorier er ikke noe jeg vil kalle kjempe lavkalori, akkurat.. Et helt OK inntak.:) Ikke vanskelig å få til heller.

Kanskje sa for siden:

Fungerer et lavkarbo kosthold etter en slankeoperasjon? Og evt hvor strengt med karber og fett? Vet mange reagerer på fettet etter operasjonen. Hjelper det å bare kutte på inntak av karber ?

Kitt sa for siden:

Jeg kan spise nesten akkurat hva jeg ønsker 4 måneder etter min GBP! Blir mer uvel av mye karber enn av mye fett. Er veldig glad for det, for da kan jeg bare fortsette å spise moderat lavkarbo også nå!:D
Dropper poteter, pasta og ris feks, men spiser litt knekkebrød etc. Fungerer bra, det! :)

Laget en tråd på vektoperasjon.no om man tåler fett eller ikke. Så langt ikke noe å konkludere med, annet enn at det er andre ennmeg som fint kan spise fett også etter en vektreduserende operasjon!:)

Yrla sa for siden:

Kanskje du trenger trøst?

Kanskje sa for siden:

Blir spennende å se da :-) Jeg har fått mini mage med sleeve. Vet mange reagerer på fett og sukker, så det blir spennende. Har litt lyst å fortsette i lavkarbostil, selv om ernæringsfysiologen er helt anti lavkarbo.

Annala sa for siden:

Kjære o'kloke dere :)

Er det noen som har vært plaget med munnsår her? Dattern min er veeeldig plaget, stadig vekk. Har prøvd å google for å finne ut evt mat hun skal prøve å holde seg unna, men svarene er for å si det mildt, forvirrende :confused: Så da tenkte jeg å spørre dere om dere har egne erfaringer, noe som faktisk funker? Tenker på dette med ph feks, kan det kanskje hjelpe å spise "milde" matvarer? Hun er veldig gla i druer og annanas, og det kan jeg tenke meg er blant de verste ting å spise. Selv blir jeg sår i munnen av kiwi, men får ikke munnsår. Dattern har ofte store åpne sår, gul/grønne :(

Ei venninde mente jeg skulle sjekke henne for diabetes, fordi på et kurs hun var på hadde de sagt at det var vanlig med munnsår hvis man har diabetes. Noen som vet?

Forslag mottas med stoor takk :)

Kanskje sa for siden:

Herpes munnsår eller vanlige munnsår? Finnes iallefall noe man kan spraye på de som er i munnen for å lindre, og en gel også tror jeg. På herpessår på utsiden får man en spesiell krem. har en bror som er plaget og bruker denne kremen, i en bitteliten tube.

TrillTrall sa for siden:

Sånne store ekle på leppa? Herpes. Ganske sikkert, i alle fall om de kommer igjen og igjen. Hvis hun ringer legen umiddelbart når hun kjenner at et sår er på vei (jeg merket det alltid på prikking i leppa) så får hun kanskje komme dit med en gang såret springer ut for å ta en prøve og sjekke om det er herpes, det var sånn hos meg for mange år siden i alle fall. Jeg fikk ett eller annet jeg skulle smøre på husker jeg, men i bunn og grunn så har vel viruset egentlig brent ut av seg selv, men det tok noen år ja.

Stress trigger vel gjerne herpes-sår? Spør på apoteket om de har noen gode råd.

Kanutten sa for siden:

Er det herpessår er det zovirax som hjelper best, men det bør helst smøres på før det blir utbrudd. Smør på når man kjenner murring på leppa. Hvis det har blitt et åpent sår kan faktisk tannkrem lindre mye.

Kanutten sa for siden:

Noen som har vært gjennom koronar angiografi??

Kitt sa for siden:

Dette er nok klassiske herpes- sår og som det er sagt her, hjelper det å bruke Zovirax. Tidligere måtte man få dette på resept, nå trenger man ikke det lenger!
Det er sjelden noen mattyper man reagerer på. Det er heller opplevd stress av alle slag, sol, vind, mensen, forkjølelse og annet som opptrer sammen med nedsatt immunforsvar etc.

Jeg har hatt diabetes i noen år, men har aldri hørt at munnsår har noe med det å gjøre! Er nok helt andre symptomer man må se opp for da!

Jeg var VELDIG plaget av denne typen munnsår da jeg var yngre, lenge før Zoviraxens tid. Jeg brukte Cleracil hudvann til å tørke ut sårene og med årene har de blitt færre, mindre og kommer mye sjeldnere! De brenner rett og slett ut!:)

Marella77 sa for siden:

Jeg lurer på HVORFOR kiloene kryper på sakte men sikkert igjen?? hehe... eller, jeg vet hvorfor, men HVORFOR tillater jeg det??? hm... Er ikke så smart jeg tydligvis! ;)

nellie sa for siden:

Det finner du ut, hvis du finner ut hvorfor du la dem på deg i utgangspunktet.:) Og først da kan du begynne å jobbe med å holde dem vekk for alltid, ikke bare når du er i siget.

Så enkelt og så forbanna vanskelig.

Marella77 sa for siden:

ja, så enkelt og så vanskelig ja ;)

Kanutten sa for siden:

Dytter på denne....

Marella77 sa for siden:

Nytt spørsmål: Noen som vet hvilke butikker som selger billigst brus? (vet det ikke er sunt... cola zero...)

Kitt sa for siden:

Meny har kassesalg til 139,- + pant!
Desidert billigst om du må ha orginalvare! :)

Ellers gjelder det å følge med på tilbud på 4- eller 6- pakninger!

Kanutten sa for siden:

Kitt? Kan ikke du svare meg på koronar angiografi??? :o
Jeg har mange ganger selv tatt angiobilder, men det er noe annet å være på den andre siden....:o

vaskeklut sa for siden:

Hva annet enn hummus kan jeg bruke tahini til?

Lava sa for siden:

Blir man like ren av kaldt vann, som med varmt vann?

Jeg har bl.a. brukt det i nøttesjokoladepålegg og peanøttsmør i stedet for olje, for å gjøre det litt mer seigt!
Men kanskje du finner noe inspirasjon her?

Et helt ukvalifisert svar, uten såpe med i bildet, så tror jeg ikke det. Varmt vann virker til å ha en helt annen evne til å løse opp smuss. Det merker jeg bare når jeg tørker over flater her i heimen med en klut, at det går tråere når kluten har blitt kald. Derfor har jeg heller aldri skjønt hvordan noen kan børste tennene i kaldt vann! De kan jo ikke bli like rene da? :confused:
Men dette er en helt empirisk oppfatning, altså.

smgj sa for siden:

Varmt vann har bedre evne til å løse opp fett - og de fleste kjemisk effekter går raskere når det er varmere... Så derfor. :)

Om det er kroppen du tenker på så skal man huske at hudfettet beskytter oss mot omgivelsene, så sånn sett er det best for oss å ikke vaske bort for mye av det. På den annen side skal man også tenke på at luktende bakterier (under armer og diverse andre steder) nok best reduseres med varmere vann.

I forhold til tannbørsten så er det nok den mekaniske skrubbingen som er viktigst - og min empiri tilsier (i tillegg til at det å pusse tennene i varmt vann er ... subjektivt fælt) at plasten i tannbørstebusta blir mykere i varmt vann og ikke så effektiv som i kaldt. Så om busta er passe i kaldt vann så blir den for myk i varmt. Men man kan jo selvfølgelig bare kjøpe en hardere børste. Et annet argument er at i en periode så var anbefalingene på temperatur på varmtvanssberedere så lav at det kunne bli bakterier i vannet. Så dermed var(er?) det generelt ikke å anbefale å drikke varmtvann fra berederen... (Men på den annen side så vasker og skyller vi kjeler i det samme vannet da. Dog som regel med såpe.)

Ja, ok. Jeg pusser tenna i lunkent vann, og synes - rent subjektivt - at det er fælt å pusse dem i kaldt. Ikke at jeg har tenner som iser, men det føles ikke som om det blir rent nok. Uansett har jeg en tendens til å pusse litt for hardt, så om tannbørsten blir litt mykere av det gjør nok ingenting for mitt vedkommende. ;)

elien sa for siden:

Jeg har ikke vært gjennom det, men tror det er det mannen har gjort en del ganger.
Da går de inn i håndleddet eller lysken. Har i noe kontrast veske og ser da alle
årene rundt hjerte.
Han har hatt det en del for å se om hvor å tette årene er rundt hjerte.
Vis de går gjennom lysken så må du ligge med trykkbelastning noen timer etterpå.
Men ring dit du har fått time til dette å spør, så blir du sikker på hva det er.

(men ikke skyt meg om jeg husker feil:eek:)

Annala sa for siden:

Først, Takk for at dere prøver å gi råd :) Men sårene jeg snakker om er inne i munnen. Store og hyppige sår. Munnsår utvendig tror jeg nesten ikke hun har hatt. Har vært hos legen en rekke ganger, og spurt reguleringstannlegen. Først trodde vi at det kunne være en slags reaksjon på reguleringen, at hun ikke klarte å holde det ordentlig rent. Men hull osv har ikke vært noe problem. For 1,5 år siden var hun ferdig med reguleringen, men har fortsatt en "gulltråd/stang" på innersiden av tennene. Sårene har fortsatt å være der :(

Tenkte om det kunne komme av B12 mangel, men etter ett år med B12 er det heller ingen forskjell. Pappan hennes sliter også endel med slike sår, men når han tar en røyk (festrøyker) blir de borte. Heldigvis synes dattern på 17 at det er veeel drastisk å begynne å røyke for å få bort sårene...hehe

Men igjen, hun plages fryktelig med disse. Legen ga henne noe blå væske i en bitteliten flaske. Dette var veldig sterkt, og kan visst ikke kjøpes. Problemet er at det gjør inni h..... vondt :mad: Skulle kun smøres rett på sår med ett lite stryk, og ikke mer.

Kanskje er det bare noe hun må leve med, men siden dere o'kloke hoder har svar på så mangt var det ihvertfall verdt å spørre :)

TrillTrall sa for siden:

Kan hun reagere på noe i tannreguleringen? Jeg har selv nikkelallergi, men kan ikke huske at jeg reagerte på reguleringen riktignok...

Er det slike hvite sår, gjerne med rød kant rundt, du tenker på - såkalte after? Lille Gubben får slike om han spiser mye sjokolade eller mye kaviar. Tannkrem med mye såpe kan også gi det og jentungen her fikk tips av tannlegen om å bruke Zendium tannkrem da hun var plaget med det. Nå fikk hun fremdeles sår fra tid til annen, men...

Kitt sa for siden:

Vennen, du spurte om noen hadde vært gjennom det, og det har jeg ikke! Jeg har heller aldri jobbet med den delen av anatomien, desverre!
Vet det er en enkel greie, men pga en bitteliten fare for komplikasjoner, gjøres det bare på veldokumentert grunnlag! Kan gi mange fornuftige svar, i hvert fall! :)

smgj sa for siden:

After/munnskold får jeg i forbindelse med ananas/kiwi. Jeg forbinder det med en slags allergisk reaksjon på nettopp de fruktene (som vel har noen sterke enzymer).

Ser at flere tenker i den retningen internasjonalt og anbefaler å kjøre eliminasjonstesting for å finne ut hva det er som bidrar til oppblomstringen. Husk at - som alltid - hud som allerede er irritert vil ha lavere terskel for nye irritasjoner og kan da reagere på ting som den vanligvis ikke ville reagere på. Ulike former for fysiske/psykiske påkjenninger vil også forverre. Som alltid.

Og ja, eliminasjonstestingen bør egentlig inkludere alt man putter i munnen (munnskyll/tannkrem etc) og ikke kun mat.

amritam sa for siden:

Jeg husker en test på TV for lenge siden hvor de testet dette - var det FBI mon tro? Tror det var hvor mye bakterier man ble kvitt de testet. De testet kaldt vann, varmt vann og varmt vann med såpe. Man ble renere av varmt vann, men det klart beste var varmt vann med såpe. Jeg tror ikke de testet kaldt vann med såpe, da.

Annala sa for siden:

Takk trilltrall og smgj :) Ja, er sånne sår ja. De blir gjerne gul/grønne/hvite også. Gjør innmari vondt når hun spiser. Tror kanskje elimineringsmetoden må brukes. Hun bruker Zendium tannkrem, og den har nok hjulpet noe men ikke nok lissom :(

Da blir det bort med annanas og druer, brus og kanskje flere ting. Holde seg unna syrlige ting? Stemmer jo med annanas og kiwi ihvertfall. Testing testing, så blir det så bra forhåpentligvis :)

vaskeklut sa for siden:

Hvorfor vil ikke soyamelka mi blande seg med kaffen? Den er nyåpna og ikke dårlig. Skilsmisse! :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Det finnes middel mot after på apoteket også. Reseptfritt! Mener det heter Aftamed. Har hjulpet Sønnen mye!

Rin sa for siden:

Jeg får munnen full av sånne sår når jeg bruker enkelte typer tannkrem - inkludert zendium! Vet ikke akkurat hvilket stoff det er som gjør det, og om det eventuelt er en kryssreaksjon med noen matvare, men for meg er det visst solidox som er "trygt". :o

vaskeklut sa for siden:

Jeg også, men jeg tåler ikke solidox igjen! Jeg bruke sensodyne...(tror jeg den heter?) I tillegg til at jeg får det om jeg spiser drops med sitronsyre og annet surt godteri.

Kanskje sa for siden:

Noen får slike blemmer i munnen av nøtter og sjokolade !

Skyll munnen ofte med hextril, det kan hjelpe. Samt ha på aftamed.

Kanutten sa for siden:

:klem: Tusen takk for svar! Jeg har lest meg litt opp nå. Du kan jo så mye om det meste du! Derfor naturlig å spørre deg, om det meste. :ja: :klem:

vaskeklut sa for siden:

Det ble i en eller annen tråd diskutert de nye varene som ble lansert, men nå finner jeg ingenting. Hva er det som er blitt lansert, kan noen linke meg, evt? :o

Og photo: Takk!! :hearts: Nå slipper den enorme boksen gå til spille.. Vet du hvor lang holdbarhet det er på en åpna boks? Jeg er liksom ikke så god i tyrkisk som (tror jeg) er språket på boksen :lol:

Yrla sa for siden:

varm opp melka først, til før den koker

Yrla sa for siden:

som dressing, som saus på kjøtt, i proteinbarer, hva kan det ikke brukes til? eneste jeg ikke liker det på er egg og avokado.
det er kjempedigg med salt på for å fete opp en kyllingfilet(etter steking)

BenteR sa for siden:

Det var i firetusentråden

vaskeklut sa for siden:

Smart! Men det er litt stress på jobb altså.. :cool:

BenteR: Takk! :)

Yrla sa for siden:

ditt valg

Marella77 sa for siden:

Rema er dyr på orginalbrus, men billigbrus er nok billig. Takk for tipset.

Skal ta en tur på Meny jeg, takk Kitt :)

Noen som har erfaring med å kjøpe låter fra spotify? Hvordan funker det? Får man da lastet ned musikken til sin egen pc som mp3-filer, eller er det snakk om offline-tilgang?

vaskeklut sa for siden:

en har ikke mye valg når en har 10000000 andre ting som skal gjøres altså. å stå og varme soyamelk fordi jeg ikke vil at den skal skille seg fra kaffen når jeg burde få gjort jobben min er ikke akkurat noe sjefen min eller kollegaene mine setter pris på. dessuten lurte jeg på hvorfor, ikke hva jeg kunne gjøre med det. kunne for alt jeg visste være typen soyamelk som spilte inn.

jeg har skje, jeg kan røre mens jeg gjør noe fornuftig.

Kanutten sa for siden:

Kan noen oversette dette til norsk mat? :p

• 1/2 cup bottled spring water
  • 1/2 cup warm CC milk
  • 2 large eggs
  • 2 Tbsp. butter
  • 1/2 Tsp. salt
  • 1/8 cup wheat protein isolate 8000
  • 1 3/8 cup Carbquik
  • 1 1/8 cup + 3/4 cup wheat protein isolate 5000
  • 1/8 cup Resistant Wheat Starch 70
  • 1 Tbls. not/Sugar
  • 1/8 Tsp. splenda quick pack
  • 2 Tsp. baking powder
  • 1 Tsp. sugar
  • 1 packet rapid rise yeast

Combine all the dry ingredient in a glass mixing bowl except 3/4 cup wheat protein isolate 5000.
Then put the wet ingredients in an electric mixing bowl.
With the paddle, mix the wet for about 1 minute on low then add the dry mixing till well combined.
Change the paddle for the dough hook and knead with the hook for 8 to 10 min adding the 3/4 cup wheat protein isolate 5000 as needed to make a rollable dough.

Det skal bli en slik pizza! :sikle:

Carisma sa for siden:

Du får ikke låtene fysisk, men du for lov å spille de i spotify selv om du ikke er koblet til et nettverk. De legger seg i programmet på et eller annet vis, men du får de ikke opp på annen måte enn via spotify.

Annala: jeg har hatt god erfaring med å gruble vademekum med sånne sår (hvilket var greit å komme på siden jeg sliter med det selv for tida. Det går sånne virus for fullt nå)

Kanutten sa for siden:

Det er onlinetilgang. Men du har et lite buffer.

vaskeklut sa for siden:

Som de over meg sier. Jeg ville heller investert i sånn premiumabonnement, jeg. Da har du alle låter tilgjengelig hele tida.

Carisma sa for siden:

Nja, du må huske å krysse av for at de skal være offline, men.

vaskeklut sa for siden:

ja? det er fortsatt riktig det jeg sier. makan til flisespikkeri.

Kanskje sa for siden:

lurer på en ting : Hvorfor blir lyden på tv så høy når reklamen kommer :confused: Er jo nesten så man kaster seg over fjernkontrollen for å skru ned - og så hører man ikke at programmet begynner igjen

vaskeklut sa for siden:

Det er et "triks" for at vi som forbrukere skal få med oss reklamen selv om vi forlater sofaen/stolen :ja: Reklameselskapene vet at mange går på do/på kjøkkenet osv i reklamepausene, og da skrur de opp volumet sånn at vi hører likevel :rolleyes:

Supera sa for siden:

Forumet fjerner ekstra mellomrom, så det funker ikke å putte inn flere mellomrom. Men ett triks er å sette største skriftstørrelse på bildene og ha et mellomrom mellom.

Altså:
[PHP]

[/PHP]

Som gir resultatet:

Altså litt større mellomrom enn med vanlig skriftstørrelse:

Supera sa for siden:

Pluss at not/sugar var tykningsmiddel og ikke søtning. JBKM eller xanthan gum duger kanskje? Eller kanskje fiberhusk?

Lava sa for siden:

Takk! Bruker såpe ja, og syns lunkent eller varmt vann er det beste. Sønn liker best kaldt vann... :)

amritam sa for siden:

Det er nok bare fordi de vil tvinge på oss reklamen med alle virkemidler de kan, men det er forferdelig irriterende, spesielt når man bor i blokk og ikke vil forstyrre naboene. Man kan jo skru av lyden så lenge, men det er ikke lett å være rask nok.

Gracella sa for siden:

Haha, der hadde jeg gått rett i baret og tenkt "ikke-sukker, men søtning"
:)

Aha, da er det jo meningsløst, dessverre, ettersom jeg helst vil ha låtene "fysisk" som egne filer, sånn at jeg kan kopiere de over på mobilen.

Dilly sa for siden:

Nei, det er litt dumt at man ikke får låtene til "odel og eie", men i korte stunder kan man jo logge seg inn på Spotify med mobilen også altså.. jeg gjør det aldri, men..

Og jeg har en eldgammel mobil, med mp3-spiller. Men jeg tror det årner seg likevel!

akas sa for siden:

Jeg kjøpte en låt i vår. Vi hadde bruk for den til en "musikal" som vi skulle ha med barna på skolen. Den ble lagret på min datamaskin, og jeg kunne brenne den på en CD. Jeg betalte ca 15 kroner for den låten (med vanlig visakort). Det var ikke vanskelig å få til. Bra instruksjon å følge.
Jeg vet jo ikke om de har forandret nå, men jeg ville prøvd med en låt om jeg var deg. Lykke til! :)

Takk! Jeg fant uansett begge de skivene jeg hadde mista som mp3-er på cd.on :)

LinLeia sa for siden:

Noen som kan anbefale ei god rettetang?
Ei som blir raskt varm og sliter minimalt på håret?

Annala sa for siden:

Memo: Testing av flere tannkremer, Altamed, Hextril, Longo vital classic :)

Tusen takk O'kloke damer :klem:Dere er helt rååå asså :love:

MAR sa for siden:

GHD har vel vært ansett som best i ganske mange år, nå mener mange at Corioliss er omtrent like bra. GHD selges i de fleste frisørsalonger og Corioliss i salonger som selger Fudge-produkter. Begge koster rundt 2000 kr.

Har en GHD-tang selv som ble kjøpt for.. tja. Er vel snart fire år siden, faktisk. Fungerer helt supert fortsatt, og helt ærlig har den ikke fått spesielt pen behandling fra meg heller. :)

Noen som har noen gode forslag på noe annet enn kjøttkaker man kan bruke elghakk (=kjøttdeig) til?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.