TrillTrall sa for siden:
Jeg har en mistanke, men tror nok jeg hadde funnet noe annet enn en ingefærrot til det bruk? Eller er jeg på bærtur? Tror jeg må få en pm jeg! :)
TrillTrall sa for siden:
Jeg har en mistanke, men tror nok jeg hadde funnet noe annet enn en ingefærrot til det bruk? Eller er jeg på bærtur? Tror jeg må få en pm jeg! :)
Lemen sa for siden:
Prøvd både hvitløk, løk og chili i øyet. Og chili er definitivt verst, og sitter i fingrene veldig lenge, selv om man har vasket seg godt!
Og ingefær, tror jeg har prøvd det dere tenker på, synes ikke det var spesielt vondt, eller godt for den saks skyld... :cool:
Bønna200 sa for siden:
PM er sendt. ;)
Bønna200 sa for siden:
Jeg kunne aldri tenkt meg å prøvd... Synes det høres heller fælt ut. :eek:
Men nå får vi gi oss! :p
Lemen sa for siden:
Tror egentlig at det er like greit å ikke utdype så mye mer ja. ;)
vaskeklut sa for siden:
Dersom jeg i dag går i butikken og kjøper et frossent lammelår, vil det da rekke å tine så jeg kan spise det til middag i morrakveld (sju-åttetida på kvelden kanskje)? Vi er to stykk som skal spise, så kjøper ikke det største vi ser altså :cool:
Dietta sa for siden:
Hvis du lar det ligge fremme over natta, går det helt bra :ja:
vaskeklut sa for siden:
Takk!
Dietta sa for siden:
Lurer på hvor det har blitt av Ignite jeg....
Skulle sende han en profilmelding, men det lar seg ikke gjøre lenger :(
Bønna200 sa for siden:
Men du kan sende ham en PM. :ja:
Dietta sa for siden:
Jepp, jeg vet det :)
Synes bare det var så rart, og alle profilmeldingene er jo borte også
Gerd sa for siden:
Siden dette gjelder en navngitt, så er det vel bedre å sende pm å spørre direkte, enn å spørre her ute på det offentlige forumet :) Kan fort bli mye "synsing" da ;)
Dietta sa for siden:
Helt enig Gerd :ja:
Men jeg trodde egentlig jeg skulle få svar om at han var på en deilig ferie et eller annet varm sted. Det kunne jeg tenkt meg må :D
TrillTrall sa for siden:
Skulle hatt en ny treningstights - er det noen som har prøvd de nye hos Cubus? Evt. toppene derfra? De har slengt seg på trenden og kommer med en kolleksjon med treningstøy nå, så rimelige at man nesten blir litt skeptisk.
Gerd sa for siden:
Jeg har kjøpt buksene. Syns de er kjempegode å ha på seg.Sitter godt. :D
Toppene har jeg ikke prøvd, men vesla har en og liker den veldig godt.
Eneste minuset med buksene er at strikken i livet kan vri seg i vask. De er ikke fastsydd.
Men stretchen og formen holder seg fin etter vask.
Lillemy71 sa for siden:
Har ikke prøvd treningstøyet, men er kvaliteten i samsvar med resten av varene der vil jeg ikke anbefale disse i det hele tatt.
Hat altså ikke prøvd treningstøyet, men kjøpte noen genserer der i sommer til 299 og 399 per stykk. De holdt en gangs bruk og en vask, prøvde å klage men fikk ingenting igjen. Hører mange som klager på kvaliteten der dessverre.
TrillTrall sa for siden:
Det lar seg jo løse med en par sømmer her og der kanskje? Til den prisen er det vel verdt et forsøk! :)
Gerd sa for siden:
ja det kan jeg tenke meg. Jeg kjøpte ei for det var så billig. Men reiste å kjøpte meg en til når jeg hadde prøvd den noen dager:D
TrillTrall sa for siden:
Jeg handler fint lite på Cubus generelt, de har ganske kjedelig utvalg synes jeg. Mulig at jeg begynner å bli for gammel for Cubus? ;) KappAhl har jo bare topper med helt uformelig fasong så der finner jeg heller ikke mye. BeYoung har jeg funnet noe på da. hehe
vaskeklut sa for siden:
Jeg droppa lammelåret, men kjøpte reinsdyrsteik! Nå lurer jeg på om jeg kan bruke "hvitløksmetoden" på det og eller blir det rart? Altså, lage lommer i kjøttet og putte hvitløk nedi?
langaard sa for siden:
Det ville jeg ikke gjort, nei, gni den inn i krydder og legg den i en form med rå grønnsaker i bunnen sammen med litt vann+ steketermometer:ja:
Gerd sa for siden:
Enig. Salt, pepper og gjerne litt rosmarin også :)
TrillTrall sa for siden:
Nja... Hvitløk og rein? Høres litt pussig ut, men det kan jo være godt for alt jeg vet... Jeg ville heller gått for mer tradisjonell krydring tror jeg. :)
BenteR sa for siden:
Jeg liker og knuse noen tyttebær og gni det også inn, i tillegg til rosmarin, salt og pepper.
En annen variant er og smøre reinsdyrsteika inn med sennep etter salt, pepper og rosmarin.
langaard sa for siden:
Liker rørte tyttebær ved siden av:) (nå ble jeg sulten:rolleyes:)
vaskeklut sa for siden:
sukk. JAVELDA!!! gledesdrepere :p jeg hadde sett fram til kjøtt med masse hvitløk i nemlig :rolleyes: men da får jeg finne på noe med rosmarin. og kanskje sennep! tyttebær har jeg ikke.
langaard sa for siden:
Ut og plukk tyttebær:p
Dietta sa for siden:
:lol:
vaskeklut sa for siden:
ja, tyttebærlyngen i asfaltjungelen bugner nå! :D
langaard sa for siden:
Det var det jeg skjønte:p
Supera sa for siden:
Jeg har to sportsflasker fra Tupperware: side 77 i katalogen. Bare at jeg kjøpte en gang da den var grønn og en gang da den var rosa. Love them! De drypper ikke i det hele tatt. Og hvis de drypper, så kontakter du selgeren og så får du ny.
Lillemy71 sa for siden:
Reinsdyr er jo veldig kraftig smak i se selv og jeg synes hvitløk i kjøttet blir litt voldsomt. Ser du allerede har fått mange tips om hvordan du kan gjøre, men dersom du vil ha ekstra hvitløk, ta en del fedd som du ikke tar av skallet på. Legg det i forma med steika, disse blir da godt bakte uten å bli svidd og blir nesten søtlige. Du kan spise (slurpe :D) de rett fra skallet eller ta og mose de og spre de over grønnsaker og kjøtt. Personlig synes jeg ihvertfall det gir en bedre kombinasjon enn å spekke kjøttet før steiking.
God middag :)
Gerd sa for siden:
Eller server bakt hvitløk ved siden av: forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=649&pictureid=3588
Nyyyydelig :D
vaskeklut sa for siden:
Takk, men nei takk. Jeg synes ikke det er godt med hvitløk lagd på den måten :o
Vettel sa for siden:
Har laget knekkebrød to ganger, men bakepapiret sitter så fast! Bruker jo hundre år på å pille av papiret. Og knekkebrødet er så godt!!
Denne oppskrifta bruker jeg (husker ikke hvem sin det er):
50 gram linfrø
50 gram solsikkefrø
1,5 dl vann
2-3 ss fiberhusk
salt
Ett brett, 150grader i 30-40 minutter.
Forsøkt å la det stå etter stekingen, forsøkt dra det så fort som mulig av. På kantene, der det er veeeeeldig godt stekt går det av lett. Men der er det nesten brent, er ikke så flink å fordele røra jevnt....
Tips??
smgj sa for siden:
Stikk innom Claes Ohlson (eller finn noen andre som fører) og kjøp de tynne teflonbakearkene. INGENTING henger fast på dem. Og de er billige og kan brukes massevis av ganger. Det eneste minuset jeg har funnet er at de genererer(?) litt mer varmerefleks(?) en vanlig papir, så man må følge med at bunnen ikke blir brent på kjeks. Det er alt.
Anne sa for siden:
Er du sikker på at det er bakepapir du bruker og ikke vanlig matpapir?
vaskeklut sa for siden:
det var min første tanke også, for jeg har ingen problemer med å gjøre det samme som BenteR... :confused:
ElisaT sa for siden:
Jeg kjøpte noe bakepapir, og det tok fyr :eek:! Tror det er mye dårlig bakepapir i butikkene, og særlig butikkenes egne merkevarer. Så jeg har også stort sett gått over til teflon-bakepapir. Eneste problemet med det var at ungene lagde pizza, og det tålte ikke pizzahjulet...
Dilly sa for siden:
Dette skjer ikke dersom du bruker det brune, ruglete bakepapiret av merket Toppits. Selges på Meny, Ica Maxi og sikkert flere plasser. Før jeg oppdaget dette, så ga jeg opp hele knekkebrødbaksten.
smgj sa for siden:
Hvordan finne rman hvilke fysioterapeuter som har driftstilskudd? Er det noen liste noe sted?
Kan man få time hos kommunale fysioterapeuter med henvisning fra legen?
Phuh... Ikke "musearm", men tennisalbu OG golfarm...:mad: På begge sider. :mad::mad:
BenteR sa for siden:
Jeg laget knekkebrød i går kveld, og brukte billig-pizza-bakepapiret til Rimi.
Absolutt ingen problem.
Lemen sa for siden:
Uff da, been there, med musearm i tillegg til tennisalbu og golfarm... :( Vonde greier.
Slik det er i min kommune så kan man ikke få time hos den kommunale fysioterapeuten, den er kun for barn og eldre. Alle andre må finne en fysio med driftstilskudd. Jeg vet hvilke de er i min kommune, men det hjelper nok ikke deg noe særlig. Tror ikke du finner de på nett, har iallfall ikke funnet det før.
Vettel sa for siden:
Måtte sjekke bakepapiret, men ER bakepapir, med såkalt non-stick belegg...
Rart det hender med noen og andre ikke!
Får teste sånn teflonpapir greier....
Kanutten sa for siden:
Noen som har veldig gode råd mot kroniske spenningshodepine?
Jeg vet det finnes medisin for det, men vil helst ha lindring uten.
Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en dag uten hodepine...
Zillah sa for siden:
Klem til deg, Kanutten!
Eg har hatt det litt travelt i svingane for tida og begått den kardinalsynda det er å lagre for mykje på minnepinne utan å sørge for at filene var like oppdaterte på fast stasjon.
Og i dag da eg kom fram til jobben så.... gulp.... var minnepinnen død :hylgrine:
Skulle åpne fila og alt eg fikk beskjed om var at disken måtte formaterast før den kunne brukast...
Er det noko som helst eg kan gjere eller må eg godta at 2/3 av arbeidet mitt er tapt for alltid?
Dilly sa for siden:
Høres kjent ut, og veldig vondt.... Vondt i hodet er fryktelig, for det slipper ikke taket uansett hva man gjør. Kanskje bortsett fra sterk medisin og søvn.
Håper virkelig at du snart finner noe som hjelper og kommer deg igjennom det :klem:
Lemen sa for siden:
Uff da, Zillah! :klem: Ikke noe gøy det der... :(
Og det er grunnen til at jeg har droppet minnepinne, og heller lagrer via Dropbox. Da slipper jeg å ta med minnepinnen frem og tilbake, og har alltid filene mine tilgjengelig i en mappe på pc hjemme, jobb og på mobilen. Samt at jeg kan bruke webversjonen på all verdens pc'er for å hente de frem der også.
BenteR sa for siden:
Rooibush-te lindrer noe iallefall, smaker godt, og så er det ikke bivirkninger slik medisiner har
smgj sa for siden:
Magnesium hjalp min spenningshodepine. Men det er da under forutsetning at den ER muskulær... (Og at magnesium er nok.)
Akupunktur er mitt andre forslag.
smgj sa for siden:
Prøv å sett den inn der hvor den sist fungerte... Det er det eneste rådet jeg kan gi. Får du liv i den så kopier ut det du har med en gang.
elien sa for siden:
Jeg lurer på hvor dere finne slike fine bilder med vers og visdomsord?
Å så var jeg på en Postbutikk i dag, der hadde de tilbud på Lavkarbo Husmannskost til 79kr (vis jeg husker riktig)
Jeg hadde den egenlig fra før av, men den er borte :confused:,
så jeg kjøpte en ny i dag :p
vaskeklut sa for siden:
Eventuelt gå til IT-avdelingen (dersom dere har sånn på jobb) med store, våte øyne og et brett muffins og spør pent om de kan forsøke å redde den. (etter du har forsøkt det smgj sa, naturligvis)
vaskeklut sa for siden:
En tur til manuputten din :ja:
Engelen sa for siden:
Kjøpte den boka jeg også.
Posten har også "Fristende lavkarbo" til bare kr. 149,00. Da jeg kjøpte min kostet den kr. 349,00. Løp og kjøp!!!!!!!!!!!
smgj sa for siden:
Kan iallfall garantere avsetning på muffinsene... :D
Carisma sa for siden:
Hvorfor blir kokosmelk blå når den står åpent?
vaskeklut sa for siden:
BLÅ?! :_oy:
Det har jeg aldri sett at min blir :o (vet ikke, forøvrig)
nellie sa for siden:
Heller aldri sett blå kokosmelk. Har en boks i kjøleskapet nå. Stått der en stund. Den er hvit.:p
Carisma sa for siden:
:confused: Det skjer alltid med mine, etter en halv til en dag maks, uavhengig av om de står kaldt eller i romtemperatur. og uavhengig av merke.
Blir skikkelig blålilla i fargen.
vaskeklut sa for siden:
Kanskje det er noen som øøøh, heller blåbærsaft i når du ikke ser :p
Yrla sa for siden:
har noen sett vårmakrell ferdigrenset i frysedisken en plass? jeg så makrell på rema men den var hel og neppe renset og det sto ikke om den var fanget på våren eller høsten.
Zillah sa for siden:
Det... har eg aldri sett! :confused:
snufs Dessverre, einaste vår lokale hjelpemann sa var "har du ikkje høyrd kva eg har sagt til elevane?" og smålo... og han har jo rett da.
Hadde det vore så vel. Like død her heime. :hylgrine:
Takk for at de prøvde.
:klem:
vaskeklut sa for siden:
:klem: zillah. på den positive siden så gjør du nok ikke dette flere ganger! :p
Lillemy71 sa for siden:
Jeg har hatt god effekt med akupunktur, samt en spesiell type massasje som jeg nå ikke husker hva heter for å løse opp Akupunktur har også hjelpt med så mange andre plager for min del.
Gracella sa for siden:
Du kan prøve å koble den til en maskin som kjører Linux.
Det har berget meg et par ganger - i allefall har jeg fått sett HVA som lå på en (windows)død harddisk og deretter kunne jeg finne mesteparten tilbake fram fra andre steder.
Kjedelig!!
vaskeklut sa for siden:
Hvilke fysiske butikker i Trondheim sentrum selger ergonomi-dingser til pc? Type håndleddsstøtteputer til å ha foran mus og tastatur.
Carisma sa for siden:
Er det staples der? (tidl. Binders)
vaskeklut sa for siden:
Ikke i sentrum. Men jeg fant det i en butikk som tydeligvis har kjøpt konkursboet etter Datakjeden her! Fant en fant en fancy håndleddspute, den ser ut til å være bedre enn den jeg låner nå :D
smgj sa for siden:
Hvordan var det man ignorerte en bruker igjen?
Catwoman sa for siden:
Trenger litt hjelp jeg..
Etter at jeg måtte slutte med cocosa i morrakaffen min kommer jeg meg ikke på toalettet for "nr 2"...:o
Har forsøkt med doble doser magnesium, men det hjelper ikke.
Gode råd noen??
milena sa for siden:
Uff, jeg tror jeg husker at dette spørsmålet har blitt stilt før, men jeg husker ikke og finner ikke...
Det jeg lurer på er hvordan det nå er med strikkepinner på fly? Har noe på noen rundpinner jeg gjerne skulle jobbet med på reisen...
Rin sa for siden:
Synes legevakta det er veldig teit om noen kommer for å få vurdert evt antibiotikabehov når det er umulig å få tid hos fastlege før om en uke? (8 dager kraftig bihulesmerte og til-og-fra-feber - veldig slitsomt, men det er kanskje ikke akutt nok for legevakta...)
Kitt sa for siden:
Etter 8 dager er det ikke akutt, nei! Desverre!
Men du har krav på akutt- time hos fastlegen om du ringer samme morgen!!!
Jeg ringte Sønnens legesenter kl 0815, kom gjennom 0821 og han fikk time kl 0940 etter å ha vært syk i litt over en uke. Nå sitter han og venter på røntgen av magen. Hun mistenkte blindtarm, faktisk! Ikke bare etterfølger av influensa!
smgj sa for siden:
www.luftfartstilsynet.no/avdelinger/Security/article1112.ece
Så ikke strikk noe på uvanlige pinner i uvanlig størrelse så skal det gå greit...
Rin sa for siden:
Ugh, jeg ringte nå for en times tid siden og ble litt oppgitt av det at jeg i så fall måtte ringe igjen i morgen for å få en hastetime - ikkeno gøy å telefonere når vondten er i øret. :p
Kitt sa for siden:
Jeg ser den, altså! Håper du får hjelp i morgen!
Lag deg hypertont saltvann! Kok opp en ss salt til 2,5 dl vann og pøs på som nesespray! Det svir, tro meg, men det letter også på trykket!
Ibux/ibumetin er et must, du tåler doser opp til 2400mg om det bare er for å "overleve" til i morgen! (Så sant du ikke alt er utsatt mtp magesår, da).
Masse god bedring!:suss::hearts::klem:
milena sa for siden:
Tusen takk!!!
nellie sa for siden:
Har fått penicillin jeg.. Fordi at jeg har hosta så ille i tre uker.. Skikkelig tjukt slim, siden jeg har brista ribbein og ikke får hostet opp ordentlig.. Men trenger jeg penicillin mot det da? Kjenner jeg er såååååååå skeptisk atter! CRP bra og alt mulig.
smgj sa for siden:
Har du prøvd slimløsende hostesaft? Jeg fikk "øynene opp" for hostesaft for et par år siden og fant ut at det faktisk virker ganske bra? Både den slimløsende og den mot tørrhoste.
God bedring!
nellie sa for siden:
Har fått cosylan. Skeptisk til den også, jeg.:p
Kitt sa for siden:
Nellie, ta kuren din, drikk masse varmt og pøs gjerne på med bisolvon hostesaft!
Immobilitet av alle slag kan føre til mye ulumskheter, særlig i lungene, bør du vite! ;)
Norske leger deler ikke ut penicillin for moro skyld! :nei:
nellie sa for siden:
Jo, min gjør det.:) En gang var CRP'en min litt høy, så da spurte kontordama om jeg ville ha penicillin. Jeg sa neitakk og glad er jeg for det.
Derfor skeptisk.
Kitt sa for siden:
Hva er litt høy, da?
Grensen for når man kan, bør og SKAL gi antibiotika er omdiskutert, så det kommer jo også an på resten av sykdomshistorien.
Jeg fikk antibiotika pga bihuler en gang da de hadde vært smertefulleo g plagsomme i mer enn 3 uker. Ikke feber, ikke forhøyet crp!
Etter 36 timer var jeg helt frisk igjen! Men fullførte selvfølgelig kuren ofr å forhinde resistens!;)
nellie sa for siden:
Husker ikke. Det er så lenge siden. Den var på 50-tallet, men jeg hadde vært skikkelig syk og var på vei til å bli bedre. Derfor ville jeg ikke ha. Og det gikk så fint så.
Prøver cosylanen først også ser jeg på kuren i løpet av helgen, hvis ikke det hjelper.:)
Kitt sa for siden:
Cosylan kan maskere symptomene på lungebetennelse, så det er ikke sikkert det er så lurt å ta den uten å ta kuren samtidig!
God bedring uansett hva du velger!:klem:
smgj sa for siden:
Skjønner, men den virker iallfall lokalt dersom det kun er halsen som er problemet.
Og medisin kan være på sin plass.
vaskeklut sa for siden:
Er det en tid på døgnet det er best å ta D-vitamin?
Kanutten sa for siden:
Vet ikke, men jeg vet at det er bra at du tar den. Jeg leste i en artikkel at dem som er født nordpå i april har 28% større sjanse for å ms enn barn født ellers på året sørafør. Gjett når poden som fikk diagnosen ms født? Midt i april. En annen i nærheten har også nettopp fått diagnosen ms, også han født i april.
Poden får nå beskjed om å ta ganske store doser d-vit for å bremse skadene.
vaskeklut sa for siden:
Jaggu bra jeg hverken er født i april eller nordpå da... :cool:
Rin sa for siden:
Mener jeg har lest at det er bra å ta den på samme tid på dagen som kroppen ideelt sett eksponeres for dagslys, altså, øh, dagtid. Husker ikke om jeg leste dette i sammenheng med søvnproblematikk eller annet, men det hørtes sånn passe meningsfylt ut, så jeg tar d-vitaminen min ved lunsjtid. :cool:
vaskeklut sa for siden:
Du mener det dagslyset jeg ser igjennom vinduet om jeg stikker innom lunsjrommet? :cool:
nellie sa for siden:
Er det riktig at d-vit helst bør taes sammen med magnesium?
Kanutten sa for siden:
Ms-sykepleieren sa helst sammen med tran.
vaskeklut sa for siden:
Uansett kan jeg sikkert ta d-vitaminen om morgenen før jeg drar på jobb. fungerer det å ta det sammen b-vit og multitilskudd? :o
Kitt sa for siden:
Jeg må ta d- vit 2 ganger om dagen og tar da morgen og kveld. Om kvelden sammen med multivit og jern! Det var det legene sa jeg skulle gjøre!
Lemen sa for siden:
Jeg skal også ta D-vitamin morgen og kveld, vet ikke om det er noen stor grunn til at dosen deles i to.
Og så vet jeg at man ikke skal ta kalsium og jern samtidig. Fordi kalsiumet hemmer opptak av jern. (Eller var det omvendt...)
Gracella sa for siden:
Cosylan er den eneste hostesaften som har virket på meg.
Et must når man hoster slik at man ikke får sove!
Carisma sa for siden:
Å gjenninføre cocsa, kanskje i litt mindre dose? Det værste som kan skje er vel at det går veldig fort å få det til?... ;)
Forøvrig er vel fett friskmeldt for galleopererte. Det er mangelen på fett som gir problemene.
Kitt sa for siden:
Det er ofte mangel på fett som gir gallestein i utgangspunktet!
Hvem som tåler hva etterpå, er individuelt, men at mange nok tåler mye mer fett enn det man trodde før, er helt sikkert!:D
Man må bare passe på å introdusere det svært forsiktig!;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.