vaskeklut sa for siden:
Nei, det er fordi det er forskjellige typer tunfisk som koster forskjellig.
vaskeklut sa for siden:
Nei, det er fordi det er forskjellige typer tunfisk som koster forskjellig.
Kanskje sa for siden:
Noen som har greie på dette med hairextenion ? Ikke slike som limes i håret men slike man kan feste selv.
Hvilke typer er det å velge mellom, hvordan fester man de ? Er det vanskelig å få festet dem så det ser naturlig ut - dersom man har mistet en del hår og håret er tynnt ? Og hvordan får man rett farge om man liksom ikke har ensfarget hår ? Og hvor selger man slikt?
Håper dette kan være et alternativ til det å måtte klippe seg.
Ziltoidia sa for siden:
Aha!
Kan forsåvidt melde om at frosne tunfiskfileter var helt nydelig det og. Merket ikke noe forskjell fra disse og den ferske tunfisken jeg hadde tidligere denne uken. Det er bare synd at jeg er tom for tunfisk igjen. :p
silje21 sa for siden:
lurer på hvorfor nav har nettsidene stengt om natta
Kitt sa for siden:
[quote=silje21;1434294]lurer på hvorfor nav har nettsidene stengt om natta
vaskeklut sa for siden:
[quote=silje21;1434294]lurer på hvorfor nav har nettsidene stengt om natta
Photobscura sa for siden:
... Som også skjer på dagtid nesten annenhver helg når de fleste sender meldekort, f.eks. :p
Lillemy71 sa for siden:
Nå skriver du jo ikke hva verdien på d-vit er men f.eks skriver Fedon at 120 nmol/l er en sånn ca optimal verdi for folk flest. Det står en del om det her .
Jeg bruker selv 5000 IU i uka og sist jeg målte D3 låg det på 86 nmol/l om jeg ikke husker feil. Legen anbefalte meg derfor å bruke 5000 IU hver dag i et par uker også gå ned til 3-5 ganger i uka. Han mente at det ikke nødvendigvis var hensiktsmessig og ta tilskudd hver dag i så høye doser. Det har jeg holdt på med noen mnd nå og skal ta en ny måling på mandag så jeg er litt spent på hva verdien er nå.
Supera sa for siden:
Jeg hadde "fast installasjon" med små punkter i håret. Ingen lim. De ble holdt på plass av mikroringer. Da kjøper man bare mikroringer (som er noen kobberringer med silikon inni) og så tar man extensionpunktene sammen med en hårtust, tar en ring utenpå og klemmer hardt sammen med en tang. Det er en fordel at den som klemmer sammen er sterk. 95% var fortsatt i da jeg tok dem ut fire måneder senere. Jo tynnere hår man har, jo mindre ekstrahår kan man ha. Tar man i for mye ekstrahår så blir det for tungt for håret og man vil miste mye hår... Så jeg var veldig obs på at jeg ville heller ligge litt under grensa enn over grensa. Jeg har veldig tynt hår og hadde 100 fester.
En annen mye brukt metode for fast installasjon er teip. Da er det teip-stripser som teipes sammen over ditt hår (over og under seksjoner slik at to limstriper vender mot hverandre. Selv om dette er lim, så skal det visstnok være lett å få ut med riktig produkt.
Mange velger klips som man fester i håret ved behov. Det er godt å kunne ta ut extensionene av og til og gre håret skikkelig. Etter noen måneder med fast installasjon blir hårbunnen litt rufsete... Hårstrå vokser litt forskjellig, og så holdes de hårstråene som skulle falt av fast i installasjonen.
Jeg var hos frisør (i Syden) og fikk satt inn extensions, men det skal ikke være så vanskelig å sette dem inn selv, uansett hvilken metode av de over du bruker. Du kan farge extensions en gang, men de har også extensions i mange farger på nett. Mine extensions ble farget i salongen for å passe mitt hår. Jeg ble skuffet over at de ikke traff helt fordi de traff helt perfekt på lillesøstera mi sitt hår da de gjorde det dagen før. Men det løste de ved å farge tre nyanser på extensionene.
Har hørt at locks and bonds skal være veldig god på extensions. Har ikke bestilt derfra selv.
vaskeklut sa for siden:
mistenker det er noen servere som kneler da :p
Mest sannsynlig. :p Aldri hørt om andre servere som trenger så mye vedlikehold. :o High fiver meg selv hver gang jeg får logget inn med en gang!
Anne sa for siden:
Jeg er inne på NAV stadig vekk( en gang om dagen - venter svar på noe), men har aldri problemer med at serveren er nede jeg. Var inne i morges og sendte meldekort bla. :cool:
Kan det være noe med din pc som skaper dette?
Har riktignok ikke vært inneom natten da...
Kitt sa for siden:
Problemet kommer nesten alltid i helgene, særlig lørdag morgen for de som skal sende meldekort, ikke ellers.
Tror noe av det beste med å få innvilget varig, var å slippe disse tullete meldekortdagene med server som stadig var nede. Vet det er til stor frustrasjon for svært mange!
Ingenting galt med min pc, nei! Jeg er langt i fra den eneste som har frustrert litt over akkurat dette at serveren er nede på bemerkelsesverdig ofte på lørdager (og gjerne også søndager), og sånn har det vært i flere år nå. Ellers er jo innloggingstjenestene stengt etter elleve på kvelden og fram til sju på morgenen.
Den funket også fint da jeg skulle sende meldekort i morges, men for to uker siden var den nede helt til søndag.
vaskeklut sa for siden:
Nei, dette har ingenting som helst å gjøre med våre pc-er. Det har å gjøre med hvor stor trafikk serverne til NAV tåler.
Og så gjetter jeg på at de "stenger av" (gjør tjenestene utilgjengelige) for å minske utgifter dersom noe skulle knele midt på natta :cool: Det er dyrt å vekke en systemadministrator som er serveradmin klokka tre om natta :D
Anne sa for siden:
Bare vært heldig jeg da:D
Godt at NAV er snill mot meg og fra tid til annet:cool:
Sanney sa for siden:
Jeg fikk sende meldekort idag heldigvis. men jeg må nok troppe opp på kontoret på mandag igjen.. forrige gang jeg skulle sende kort fikk jeg melding om at jeg ikke var registrert arbeidssøker siden 31.01.13 (da jeg faktisk ble registrert) men kunne til nød sende et siste meldekort.
dro på nav mandagen etter, men i systemet dems er jeg registrert som permitert og alt var ok. så får jeg samme beskjed idag... her er det no muffens.
amritam sa for siden:
Takk for svar begge to! Min verdi var 167 og referanseområdet var 50-150. Så da tror jeg jeg kutter ut de sterke kapslene ei stund framover og satser mer på sol.
langaard sa for siden:
Hvor kan jeg finne støveletter som passer mine "pipstilklegger" ?
Rin sa for siden:
Noen erfaringer med, øh, lave østrogennivåer? Ikke overgangsalder eller hormonprevensjonrelatert - og ikke pga "åpenbare" stressgreier som trening eller stort vekttap. Jeg opplever manglende menstruasjon og mye typisk "ulvesult" - og ser litt på mat som kan kompensere for østrogen (deriblant soyagreier, uff). Idéer, erfaringer?
Kanutten sa for siden:
Humle. Kjøp tørket humle og lag te. Ikke humler som surrer, men disse som klatrer på veggen.
smgj sa for siden:
Hmm.. jeg ser på soya som noe fanden skapte, jeg da... så den vil jeg ikke snakke om. Tror ikke jeg kan komme på noe annet som er sånn hormonnormaliserende.
Ellers så ser jeg på hormoner som noe vanskelig å justere. Jeg hadde nok anbefalt å få med legen på notene?
Men jeg antar du ikke er så langt ute på viddene verdimessig at fastlegen din har lyst til å røre dette? Og jeg antar at du spiser nok fett. :) (Fett og i sær kolesterol danner basisen for MASSE av hormonene våre.).
For å være helt ærlig hadde jeg anbefalt deg privatlegen min dersom du har mye problemer. Han er hormoninteressert - og lavkarbovennlig (eg: steinalderkostvennlig). Ja, du har jo en viss idé om hvilket helsesenter jeg går til (like ved der du fikk scooby'en). :D
akas sa for siden:
Sitter og ser på "Spellemannsprisen". Jeg var med på å få den prisen et år (med Bergen Domkantori). Mange nye artister for meg som har levd i "utlendighet" så lenge.
Jeg ble sjokkert av Maria Mena. Trodde hun var veldig flink. Men synger hun alltid så gyselig falskt som i kveld? :eek:
Rin sa for siden:
Neida, jeg tror legen min (som er lavkarbopositiv) kommer til å følge meg opp, men det blir 2-3 uker til, siden jeg allerede har en time avtalt da. Men jeg prøver å komme på noen overkommelige tiltak i mellomtida, for det er slitsomt å være så sulten hele tida, til tross for godt fettinntak. :cool: Mye egg, kokosfett, kjøtt, nøtter, avocado og tran/fet fisk i denne skrotten - men vil bare spise meeer!
Sanney sa for siden:
nå har ikke jeg sett på programmet, men det er vel få som synger like bra live som på plate.... (med mindre de "synger" istedenfor..) dog har hørt enkelte artister som er bedre live enn på plate :eek:
akas sa for siden:
Du har rett i at det er forskjell på live og innspilt musikk, men det får være måte på. Jeg har bare hørt navnet før, og ble litt sjokkert. Kanskje hun bare var uheldig, da? :rolleyes:
smgj sa for siden:
Så bra at legen er med på notene. :)
Du vet altså at østrogenet er lavt og det er derfor du er sulten? Har du prøvd å øke proteinet? Og kanskje få inn et par måltider med lever (fullt av mikkronæringsstoffer - spesielt mineraler)?
Kanutten sa for siden:
Og humlete :ja: Sjekk Kinsarvik.
smgj sa for siden:
Jo, husker det når du sier det. :)
Jeg tenkte mer på at lever spesielt er naturens multivitamin, og at det kanskje kan virke positivt på matlysten.
Si fra når du finner det ut! Har samme problemet med nærmest håndledsstynne ankler, og vurderer å få lagt inn skaftet på lærstøvlettene jeg har til bunaden min, om det går an?! :o
Rin sa for siden:
Takk - jeg har i alle fall kyllinglever i fryseren. :)
Jeg har fått påvist lavt østrogen, men ikke årsaksforholdet til sulten, for å si det sånn - bare det jeg opplever med at når menstruasjonen uteblir, så vedvarer den krisesulten som vanligvis bare er der i en dag eller to i forkant. I normale tilfeller håndterer jeg det ved å spise av hjertens lyst, men når det strekker seg over mange uker begynner det å føles mindre bra. :p
Jeg kan vel plukke opp humle-te i morgen også. Leste i tillegg at bukkehornkløverfrø kunne være hjelpsomt!
smgj sa for siden:
Ah.. men .. jeg drev en periode og forsket på det der med pre-mens-sult... og fant faktisk ut at det ikke bare er sult, men også ofte post-eggløsnings-økt-metabolisme.... Blant annet som følge av post-eggløsnings-temperaturøkning på ofte mellom 0.3 og 0.6 grader. Denne vedvarer gjerne fram til mensen.
jordmorsiri.no/artikler/29/article/item/null
Kanskje du har et problem som egentlig ikke er et problem? Ut over at du tydeligvis blir "låst" i feil fase da.
Skaff deg et termometer med nøyaktighet på to decimaler, mål rektalt til samme tid hver dag, rett ut av senga (det er dette mange fruktarhetscomputere benytter) og se om ikke økningen sammenfaller med hungeren. Dersom temperaturen holder seg høy gjennom hele hungerperioden så er det rett og slett økt forbrenning og futile cycling du driver med.
Rin sa for siden:
Jeg har et hi-tech berøringsfritt pannetermometer jeg kan prøve med, i alle fall. :p Takk for innspill!
Anarko sa for siden:
Men er ikke humle-te appetittvekkende?
Kanutten sa for siden:
Det tror jeg nok at den er, men følger man et ganske så strikt kosthold så trenger det ikke nødvendigvis bli et problem.
Rin sa for siden:
Kostholdet mitt er strikt - og apetitten oppleves problematisk likevel, så da lar jeg kanskje humla vente litt. :p
Kitsu sa for siden:
Noen som har oppdaget sensitivitet ovenfor hvetemel på lavkarbo? Spiser ikke hvete til vanlig, men trøkket i meg et lite stykke kake på en fest i går - i dag har jeg flekkvis utslett over hele kroppen. Er atopiker, så reagerer lett med eksemutbrudd. Kan liksom ikke komme på noe annet som kan ha forårsaket det.
Ettersom hvete kan være inflammatorisk, så høres det ikke usannsynlig ut! Om jeg får i meg en viss mengde av noe glutenholdig så får jeg enorme magesmerter og rosacea-utbrudd ...
Rin sa for siden:
Definitivt. Jeg hadde ingen påvist cøliaki eller intoleranse eller noe før jeg la om kostholdet, men jeg har ME - og det som skjedde da jeg fjernet korn fra kostholdet, var at jeg fikk hjernen min tilbake. :o De gangene jeg i etterkant har fått i meg korn/gluten, selv i små mengder, har jeg umiddelbart fått betennelser i ymse ledd, sånn i tillegg til magesmerter, to ekstra klesstørrelser pga oppblåsthet, og i det hele tatt. Ikkeno mer hvetemel i denne skrotten, altså.
Kitsu sa for siden:
Det er merkelig, men kan visst spise litt - f.eks. en skive av Rimis lavkarbobrød - uten problem, men de to gangene de siste månedene der jeg har fått i meg noe som i hovedsak har bestått av hvete - knekkebrød en gang jeg var syk og ikke gadd lage mat, pluss kakestykket i går - så har jeg fått type små, kløende prikker over hele kroppen, spesielt mye i områder med tynn hud. Kan ikke skjønne at det er noe annet enn hvetemel som kan være årsaken. Jeg får vel bare snart lære, og la være... Er ikke så flink til slikt. :P
Ziltoidia sa for siden:
I kategorien "ting vi ikke spiser på lavkarbo som man har prøvd i ettertid": Bare jeg som reagerer på banan? I forrige uke hilste jeg på banan i noen dager for første gang på 2.5 år, og det var jo et rent sirkus av bulder og runddans i magen. Som om jeg enten burde fylle på med mer mat eller gå på do, uten at noen av delen hjalp. Raregreier...
Janis sa for siden:
5 egg
5 ss majones
2 ss creme fraiche
50 g paprika
50 g erter (frosne er ok)
25 g løk
1 ts karrikrydder
0.5-1 ts chiliflak (salaten blir sterkere når den har stått litt!)
1 ts salt
Hva er chilliflak? Fant denne oppskriften her inne, og tenker å prøve den :)
smgj sa for siden:
Chilliflak er som regel chillipulver som ikke er finmalt, men som er litt flak.
Se bilde av boks hos lenabeatrice
lenabeatrice.net/lavkarbomat/taco/oppskrift-fra-boka-enklere-og-bedre-tacokrydder/
Humbalaa sa for siden:
God Dag!
Idag skal jeg ut på Druen å feire min 23 årsdag. Er det noen som har forslag til noen hjemmelagde "lavkarbo" drinker :)? jeg er glad i whiskey og hvitvin men en drink er godt innimellom også!
Gin and tonic (bare sørg for at det ikke er en tonic tilsatt sukker, det varierer litt), bloody mary, cuba libre (med cola light/zero/pepsi max), dry martini, espresso martini, irish coffee (bare be om å bytte ut brunsukker med f.eks. suketter eller agavesirup, og sørg for at kremen er vanlig pisket, og ikke sånn sukret på sprayboks), whisky sour (bør også spesifiseres at skal være uten sukker!), noen har long island ice tee med sukkerfri iste. Det er hva jeg kan komme på av lavkarbovennlige drinker!
Gratulerer med dagen, og have fun! :)
smgj sa for siden:
Og husk at noen av oss blir latterlig billige i drift på lavkarbo vifter med pekefingeren!
Kos deg!
Humbalaa sa for siden:
Tusen takk til dere begge og takk for tips! jeg skal kose meg i kveld!
:)
Jeg merket det litt i starten, nå tror jeg at min toleranse har gått ned i takt med betydelig vektreduksjon, og jeg er nok mer av en lettvekter nå uten at jeg opplever den berømte ketosefylla. Men det var utrolig hva man tålte da man veide nesten hundre kilo. :cool:
Supera sa for siden:
Gratulerer med dagen!
Siden du liker whiskey, hva med en cowboy? Rett og slett whiskey med fløte. I noen oppskrifter bruker de mørk rom også. Ristes sammen og serveres i cocktail-glass.
Eller blackbird som er whiskey, fløte og eggehvite. Ristes sammen og serveres i cocktailglass.
Gode tips, men iste i long island iced tea? Det skal ikke være te i den i følge IBA (International Bar Association). Men det skal blant annet triple sec, sukkerlake og cola i. Alt etter hvor streng man er på sukker, så kan man da be dem om å erstatte triple sec med en av de andre alkoholingrediensene, bruke cola light og bruke noen suketter eller lignende i stedet for sukkerlake.
Janis sa for siden:
Hvilken type eddik er best til matlaging?
Til feks agurksalat.
Jeg liker hvitvins- eller eplecidereddik til mat (i vinagretter og lignende), i alle fall. Mild og frisk smak! :)
Carisma sa for siden:
Eplecidereddikk i agurksalat smaker gjæret vin, og er helt ubrukelig! Der må man ha vanlig blank eddik.
Kitt sa for siden:
Enig!:)
Synes ikke jeg. :)
vaskeklut sa for siden:
Me neither.
Sanney sa for siden:
eddik har da ingenting i mat å gjøre...
langaard sa for siden:
Der tar du feil;)
BenteR sa for siden:
Eddik hos meg brukes alt etter bruksområde. Har alltid både hvit- og rødvinseddik + balsamicoeddic i huset.
Til agurksalaten bruker jeg hvitvinseddik.
Sagt på hvilket grunnlag? :p Om du ikke liker det, er det ikke ensbetydende med at det er uspiselig. ;)
Sanney sa for siden:
jeg liker ikke eddik nei, agurken er best heeelt naturell :p balsamico er også helt utelukket. ødelegge salaten på den måten... :D
Det er nå så sin sak! Men jeg synes vel kanskje at man kan koste på seg å presisere at det er ens personlige mening, når man først skal svare helt bakvendt på et spørsmål. :p
Sanney sa for siden:
trodde nå det var helt åpenbart jeg da :p
For alle som ikke liker edikk, kanskje. Men for oss som har litt mer sofistikerte smaksløker stiller det seg så klart helt annerledes. :cool:
Lava sa for siden:
Jeg bruker en plastbalje til å ha vann i til dyrene, selv om de får nytt vann både èn og to ganger om dagen, blir bollen seende litt skitten ut.
Kan jeg bruke klorin i den? Og er det nok å skylle den godt med varmt vann og børste etterpå, eller bør den i oppvaskmaskinen?
Vasker den vanligvis for hånd, med litt sunlight og oppvaskkost. og skyller den godt etterpå.
Har metallskål også, bør kanskje bruke den i stedet for
smgj sa for siden:
Bruk metallskåla og skrubb den godt med varmt vann. Ikke utsett dyra (eller menneskene) for klorin i drikkevannet..
Lava sa for siden:
Takk takk, var redd det ble feil ja, så måtte spør før jeg evt brukte det. Bruker fint lite av det, men har det i hus da.
Janis sa for siden:
Hei hei...
Jeg søker rundt på nett ang erfaringer med denne butikken selv. Så kom jeg over deg i denne tråden :D
Handlet du der?
Søstern skal gifte seg, så jeg må ha kjole.
Carisma sa for siden:
Jeg er på desperat leting etter inspirasjon til interiøret hjemme... Vi har bodd her snart ett år, men det føles alt annet enn hjemme!
Noen som vet om noen bra interiørblogger? Jeg syns det er så mye rart der ute... Noen retningslinjer: jeg liker ikke femtitalls, retro, "kald skandinavisk", blått generelt, shabby chic og andre malte ting, helhvitt...
Vi har spisestue og stue i ett, men det har tidligere vært to rom. veggene er lys beige, malt panel i spisestuedelen og malt strie i stuedelen. Stua har en grå fondvegg, dermed gikk jeg til panikkinkjøp av hvit tv-seksjonen hvitt stuebord. :eek: nå har vi kjøpt koksgrå sofa, så det er bedre, men der stopper det... Spisestue er forøvrig eik med brune skinnseter, og grønn pynt i glass i forskjellige nyanser. (den er jeg mest fornøyd med, men...)
Så, hva liker vi da? Kontaster, naturfarger, metaller.... Hadde jordfarger og grønt der vi bodde før, men det passet liksom i leilighet, men ikke hus. :o
HJELP!
Lich sa for siden:
Hva med litt tekstiler?Noen tepper og puter og gardiner? Da synes jeg det blir mer hjemme.lys setting er også viktig,bare taklampe lager ikke hygge,må være flere lamper.Noen interiørblader,Bonytt og Elle interiør feks,kan ikke unngå å få gode ideer.lykke til
Carisma sa for siden:
Jeg har selvfølgelig gardiner.... :) men de hjelper ikke akkurat på... Drittlei både de og putene. Har lampetter, men syns de ser helt jævlige ut sammen med resten. :o For ikke snakke om bildet som henger mellom de! Ingen taklampe i stuedelen, bare spisestua.
Glemte forresten å nevne romantisk stil (blomster og prikker) og veggsitater på hatlista.
Kjøpe en haug med interiørblader i påsken og det var virkelig ikke min stil noe av det... Derfor dette ropet om hjelp her.
(jeg er jo egentlig veldig glad i interiørting, og har hjulpet flere venninner med innredning og styring for salg, så dette er virkelig helt krise å ikke få til! :eek:)
Slik så forøvrigstua ut før vi kjøpte huset: www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?finnkode=32810502&reference=2012/1/20/2/328/105/02_950918602.jpg
Lich sa for siden:
Jeg gikk ut fra at du hadde gardiner.....Men så for meg at hvis man skaffet seg nye..Det er også slik at et stort teppe ofte kan få møbleringen til å falle mer på plass.Førøvrig synes jeg at alle hjem trenger noe som ikke er så pent også,den helsprø lampen etter tante di el. Og at møblering blir finest hvis den foregår litt over tid,ikke alt kjøpt på en gang.Stålamper er veldig fine,så noen med brettet skjerm"snowdropp" nydelig lys,men dyre da.
mereo sa for siden:
Eneste tipset jeg har er å kjøpe det du faktisk liker selv :)
Hjemme hos meg/oss er det en ymse samling og jeg har null snøring på interiør, men det er ting som jeg liker :)
Det er vel kanskje det viktigste.
Jeg får litt sånn "shit, det er jo ikke noe hjemme hos meg" når jeg er på besøk hos folk som har sånn HOME, LOVE og hurramegrundt-skilter og figurer i heimen. Hjemme hos meg hadde det vel aldri glidd inn, fordi det ikke er meg :)
Kjør din egen stil :) Prøving og feiling er det som må til tror jeg :)
smgj sa for siden:
Har konkludert med at jeg fikk grønne fingre i stedet for interiør-gen... og så har jeg arvet mange møbler (treskjæring) som legger sterke føringer på hva som skal inn i stua. Legg til at jeg hater støvtørking og at vi har tatt med litt nips fra Russland, Thailand og Afrika så resultatet er litt hummel-i-dummel (eklektisk på "fint" ;) ) langt fra det man ser i interiørmagasinene.
Men... jeg har kommet fram til at det ikke er så farlig så lenge vi trives med det.
Drømmestilen er forresten Karen Blixen/Hemmingway-inspirert, men noe modernisert. Uten at jeg skal skryte på meg noe av det hjemme.
mereo sa for siden:
Hørtes litt ut som hos meg.
Ikke at jeg har grønne fingre heller ;)
Hvordan "griller" man halloumi uten grill? Tenkte f.eks. om jeg steker den i panne i litt olivenolje, og så slenger den noen minutter inn i stekeovnen med grillen på? Eller holder det kanskje å steke den i panna?
smgj sa for siden:
Det går finfint å steke den i panna. :)
Flott, takk! :D
Carisma sa for siden:
Joda, men som sagt passer min stil i leilighet og ikke i hus.... :o det er jo nettopp å finne den hus-stilen jeg sliter med. (nå kan det jo hende det ikke hjelper at jeg hater å ha flyttet, og sliter veldig med å finne meg til rette. Jeg savner den gamle leiligheta så mye at jeg griner hvertfallen gang i uka :flau: men så tenker jeg at det hadde hjulpet om jeg kunne finne en stil jeg trives med selv om jeg ikke liker huset)
mereo sa for siden:
Hvorfor flytte en plass du ikke vil bo? :confused:
Carisma sa for siden:
Flyttet pga barn, bedre for han med hus og uteplass. Og sambo har alltid ønsket seg hage.
Dilly sa for siden:
Da går det seg sikkert til :) fint for barn med hus og hage. håper at det går seg til. interiør eller ei....
Carisma sa for siden:
Det hjalp å sutre litt her inne! :D
Kom plutselig på at wallstickers på dørene på seksjonen bryter opp det store hvite (ikke sitater da, sort-hvitt tre) og lager et tema å bygge videre på.
Ala dette skapet til høyre øverst www.klikk.no/bolig/inspirasjon/article724288.ece
smgj sa for siden:
Det så da fint ut?
Jeg skjønner heller ikke helt at ikke en (deres) "leiliighetsstil" ikke kan tas med ut i et hus heller, men jeg er altså sertifisert stilblind... Og syntes jeg gjorde et krafttak her før jul da jeg kjøpte nye putetrekk til pynteputene i sofaen.. :p
Carisma sa for siden:
Vinduer, veggmaterialer, vinkler, hvilke rom som grenser til hverandre osv gjør at den stilen ikke passer her. Både gangen og kjøkkenet er såpass definerte at de må tas hensyn til, og de er helt forskjellig fra det vi hadde.
Når man får selvangivelsen på nettet, får man den ikke i posten? Altså sånn å forstå at man må printe den ut om man skal skrive inn fradrag?
Carisma sa for siden:
Man fyller vel inn på nett? Tror sambo (aka økonomisjefen) gjorde det på min i fjor.
Lich sa for siden:
Endrer og sender inn på nett:)
Kitt sa for siden:
Vi har også fått i posten i tillegg til på nettet, men har ikke sendt inn papirutgaven på mange år. Gjør alle endringer på nett!
Aha! Mener jeg fikk det i posten også i fjor. Men da vet jeg det! Takker. :D
Carisma sa for siden:
De har vel gjort det nærmest umulig å velge papirutgave nå siden de vil ha alt elektronisk (yay, endelig er de foregangsfigurer!)
vaskeklut sa for siden:
Med det samme vi snakker interiør og vegger. Jeg har en samboer som er lite begeistra for skruer i gipsveggene. Siden han eier leiligheten får jeg bare respektere det. Meeen, jeg vil ha bilder på veggene! Er det noen som har lure tips ift opphenging og sånn i gipsvegg? sånn veggklistremerker er ikke aktuelt på den veggen det er mest "kritisk" da det er en fondvegg med masse dillemønster. Har sånn klistremerkebilde (ikke tekst!! :eek: ) på en soveromsvegg, ble fint!
Venninna mi husker jeg brukte svart gaffateip rett på veggen som rammer, men det kjenner jeg at er veldig lite aktuelt :cool:
Sanney sa for siden:
Leverer man selvangivelsen på papir så får man heller ikke eventuelle skattepenger tilgode før tidligst august.. Heldigvis har jeg null fradrag og slikt utover lån, så jeg har aldri måtte rette på den. Glad for at de innførte stille aksept :D
Kitt sa for siden:
Fiskeline fra listene i taket! :w00t:
Har ikke prøvd selv, men har sett det blitt gjort. Fungerer fint på ikke så alt for tunge ting!
Carisma sa for siden:
Eksen min bodde i studentleilighet med skrueforbud, der brukte de fiskesnøre ned fra listene. (utleiestylet leilighet, han var ikke handy nok til å kjøpe et bilde engang, langt mindre henge det opp :p)
Furine sa for siden:
Fiskesnøre frå taklistene :ja:
Eg gjekk inn og sjekka skatten i dag, og då stod det noko om at eg ikkje kom til å få noko tilsendt, verken i posten eller noko elektronisk beskjed om skatten, det var vel fordi eg sjekka den sjølv, kanskje? Eg kjem til å skrive det ut, kike på det, og skrive kommentararar på den om noko skal endrast, og så fylle inn på nett når eg er ferdig, slik at eg ikkje bommar på noko i farta.
Det er greit å gå i grå/koksgrå topp/genser i gravferd, er det ikkje?
TrillTrall sa for siden:
Noen jeg kjente for mange år siden brukte små-små skruer i taklistene og sånn usynlig fiske-tråd for å henge opp bilder.
TrillTrall sa for siden:
Det er helt hipp som happ er min erfaring. Jeg har levert på nett de siste årene, for to år siden fikk jeg plutselig oppgjøret i august, ellers har jeg alltid fått det i juni. Har gjort samme endringer de siste årene så det er ingen forskjell sånn sett.
mereo sa for siden:
Burde gå fint :)
Det er ikke så vanlig med helsvart lengre :)
Jeg hadde grå/koksgrå topp og ei brun strikkejakke sist jeg var i begravelse..
Lillemy71 sa for siden:
Stemmer det, i tillegg innførte skatteetaten nye regler for utbetalinger i fjor tror jeg det var:
smgj sa for siden:
Alternativet til fiskesnøremetoden er å så sette opp en smal hylle, nesten som en bred list - og så arrangere bildene samlet på denne. Da slipper dere unna med 2-3 gipsplugger.
Sånn som her:
kaffiogsjokolade.blogspot.no/2011/02/en-liten-bildevegg.html
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.