Kanutten sa for siden:
Finnes det albinoer i planteverdenen??
Jeg har tre like busker. De står ved siden av hverandre. To har grønne blad mens den siste har hvite??? :confused:
Kanutten sa for siden:
Finnes det albinoer i planteverdenen??
Jeg har tre like busker. De står ved siden av hverandre. To har grønne blad mens den siste har hvite??? :confused:
Dietta sa for siden:
Det der lurer jeg på også. På hytta har vi en eller annen grønn klatreplante, og der er mange av bladene blitt hvite, men bare halve bladet da..... Hva skjer a :confused:
ElisaT sa for siden:
Det jeg vet mange gjør er at de får hjelp til å tegne en plan over hagen, evt gjør firmaet noe av det tyngste arbeidet, og så gjør huseieren endel arbeid selv. Hvis man har en tegning å jobbe etter blir arbeidet mye lettere. Ellers vet jeg også at det er helt vanlig å si hva slags budsjett man har, og så må de jobbe ut i fra det.
Jeg har snakket med en venninne som er landskapsarkitekt, tenkt å leie inn henne for å tegne vår hage (problemet er at hun har aldri tid!). Min tanke var at vi sammen skal "drodle" oss fram til en hage som vi liker, hun tegner det ned, og vi utfører arbeidet. Da kan vi ta det over tid, i vårt tempo.
Her er en artikkel med film om hage, ganske interessant :)
www.bt.no/bolig/Dette-skal-bli-en-drommehage-2702614.html
Carisma sa for siden:
Apropos landskapsarkitekter, på Tøyen holder landskapsarkitektene La La land til.... Er ikke det det beste firmanavmet ever!? :lol:
Dietta sa for siden:
Herlig :D Her hadde vi et firma som het "Små grønne menn". Ikke dumt det heller ;)
vaskeklut sa for siden:
Kan jeg lovlig bestille melatonin fra UK og hjem i postkassen min via internett?
Brimstone sa for siden:
Her downunder har vi et firma som heter Tree Wise Men :D
Dietta sa for siden:
:lol: Må innrømme at jeg virkelig har sansen for slike firmanavn altså :D
TrillTrall sa for siden:
Det husker jeg jo ikke nøyaktig i farta, men jeg mener det gikk mye på maten? Sender henne en sms og spør og kommer tilbake med svar. :)
Edit: MSC var ikke sååå ille, men RCCl sine båter finere. :) Maten var dårligere på MSC og underholdningsopplegget var - ifølge min søster - utrolig tåpelig, men det er jo i grunnen smak og behag da.
Dere får sikkert en fin tur! Kos dere! :)
Dietta sa for siden:
Lurer på hvorfor jeg plutselig har blitt så voldsomt tørr i huden på hele kroppen :eek: Så tørr at huden liksom er hvit.
Jeg drikker nok (3-5 l vann hver dag), og får i meg nok fett.
Rin sa for siden:
Jeg lurer på det samme! Det er bedre nå, men nå nylig hadde jeg en uke med skikkelig smuldretørre fingertupper og hud generelt. Vær og vind?
Catwoman sa for siden:
Så sant det ikke er noen skade på planten (sopp/insekter), så er det nok resultatet av gartneres hybridlek ;) Grönne planter/busker som også finnes med tofargede blad er 99 % sikkert menneskeskapte.
Lillemy71 sa for siden:
Nei du kan desverre ikke det for det er ansett som medisin her i landet. Selger de forresten melatonin over disk i UK nå? Det gjorde nemlig ikke sist jeg var der borte.
Se forøvrig HER for regler for import av kosttilskudd og medisiner.
smgj sa for siden:
Ja, det finnes rene albinoer også blant plantene, men de dør... Mangel på klorofyll er ingen god egenskap for en plante.
Om det er flekkvis eller lysegrønt så går det bra. Slike planter er ofte ettertraktet som kontraster i blomsterbed. (Så på gårdsplassen at jeg hadde hvitstripete groblad ... kult. ) :D
smgj sa for siden:
Tipper det. Samme her også... Jeg ble ikke solbrent i varmeperioden, men huden "fra da" skal tydeligvis byttes NÅ iflg. kroppen.
Dietta sa for siden:
Godt å høre at det ikke bare er meg ;)
Har ikke rukket å benytte meg så mye av sola da den var her, men tok 3 soltimer for 3 uker siden. Da er det sikkert de som er synderen, selv om jeg vanligvis ikke reagerer slik etter 3 uker :eek:
Sugarpill sa for siden:
Hva er EKSTREMT væskebehov et symptom på, annet enn diabetes?
Jeg er vanvittig tørst, hele tiden, og får gjerne i meg 7-10 liter væske om dagen hvis jeg lar meg selv drikke ubegrenset. Om væsken er lightbrus, vann, sukkerfri saft etc er likegyldig, jeg drikker like mye uansett.
Jeg går på medikamenter som gjør meg tørr i munnen, men selv ikke medisiner burde forårsake så sinnsvak tørste?
Det har for øvrig vært sånn i årevis.
Supera sa for siden:
Takk for svar. Da tenker jeg et sted mellom 100 og 150 tusen.
Takk for svar. Det var for å få en pekepinn på ca hvor mye som er et realistisk budsjett når de kommer og skal designe hagen. Jeg har ikke dårlig råd, men jeg har ikke tenkt å bruke mange hundre tusen på hagen heller.
På den filmsnutten sa de at en typisk hage kostet mellom 15 og 30.000 kr. Var ikke det forferdelig lite? Det kan ikke være alt...
Jeg får se hvor mye av arbeidet jeg gjør selv og hva jeg får andre til å gjøre. Jeg liker å jobbe litt i hagen, men da vet jeg at det vil ta myye lengre tid enn hvis jeg får noen til å gjøre det.
Supera sa for siden:
F.eks. ADHD.
smgj sa for siden:
Har ikke hormonet aldosterone noe med dette å gjøre? Men det er sikkert sjekket ut?
mcb.berkeley.edu/courses/mcb135e/kidneyfluid.html
Sugarpill sa for siden:
Hmm, har aldri fått med meg at væskebehovet mitt har noe med ADHD-en min å gjøre? Hvilke mekanismer gjør meg mer tørst?
Sugarpill sa for siden:
Åhhh, interessant! Det er ikke sjekket ut nei, fastlegen min har bare blåst dette vekk når jeg har tatt det opp og sagt at jeg bare må drikke mindre...har ikke blitt sjekket for evnt. diabetes en gang, men jeg er temmelig sikker på at jeg ikke har diabetes.
Kitt sa for siden:
Finnes en diagnose som heter Diabetes Insipidus som ikke har noe med sukkersyke å gjøre, men med ekstrem tørste og myyyye tissing!
Runegutt sa for siden:
Har du fått sjekket nyrene dine? Et sånt veskebehov høres ikke bra ut. Jeg er en eksremdrikker og har Dia. Jeg drikker ca 5 liter i døgnet.
Sugarpill sa for siden:
Nei, som nevnt har fastlegen min bare blåst problemet vekk hver gang jeg har tatt det opp. Men nå tror jeg at jeg må tvinge frem sjekking av litt av hvert, er litt bekymret for at noe er seriøst galt.
Sugarpill sa for siden:
Kitt til unnsetning igjen, hadde håpet du skulle svare. :D Kjente meg veldig igjen i Diabetes Inspidus.
Nå har jeg en liten liste med mulige ting å ta med til fastlegen, og nekter å gå derfra før han har gått med på å sjekke ting ut- takker, folkens! :)
Kitt sa for siden:
En annen her på forum spurte om hyperparatyreoidisme helt tilfeldig akkurat i dag! Der er også symptomene tørste og vannlating!
Jeg tar også medisiner som gir muntørrhet, men blir ikke noe mer tørst av den grunn, hjelper jo ikke å drikke unasett!:p
Carisma sa for siden:
Ah, båten vi skal på er helt ny, sjøsatt for to uker siden, og blir skrytt opp på cruisebåtnerdeforum, så den er sikkert grei nok (dessuten har vi jo ikke vært på cruiseskip før og har ingen sammenligning). :o
Og vi reiser med en ettåring så vi kommer nok ikke til å få med oss mye av underholdningen uansett. Stacker opp med bøker og satser på kvelder på balkongen :D
Lava sa for siden:
Skulle lage sjokoladekake og fulgte oppskriften etter boka. deigen ble helt seig! :eek: Gravde den ut av bollen og i forma, for har opplevd før at det vil flyte litt utover etterhvert.
Men det gjorde ikke denne. kan det være så enkelt at smøret var for varmt når det ble blandet med eggedosisen?
(ikke lavkarbokake)
Edit: tenkte først at mine egg var for små, så tok ut røren igjen og tok i flere egg, og litt vann og rørte som en tulling :p Nå står herligheta i ovnen, men det er jo usikkert hvordan det blir.. hehe
Supera sa for siden:
Jeg vet ikke hvilke mekanismer som gjør dem med ADHD tørstere. Jeg har bare hørt at det er et symptom på ADHD. Så hvis du har ADHD, så er det ikke utenkelig at det er det som gjør deg tørstere. Jeg googlet og fant denne artikkelen.
Lillebroren har alltid vært ekstremt tørst. Fra han begynte å spise selv måtte vi sette bort glasset hans ellers drakk han til magesekken var full og så orket han ikke mat. Og han måtte bare få litt og litt i glasset fordi han drakk til det var tomt. "Ta to matbiter til, så skal du få litt drikke." Han fikk diagnosen ADHD på barneskolen og det var da vi ble fortalt at ett av symptomene var ekstrem tørste. Haha, plutselig skjønte vi hvorfor han drakk så mye. Han drikker fortsatt veldig mye. Når folk flest hadde hentet seg et melkeglass, så henter han en flaske på 1,5 liter. Han drikker lett 5 liter væske i døgnet.
Kanutten sa for siden:
Hva er holdbarhetstiden på ferske reker?
Vi hadde reker, med skall seff, på fredag. Vi klarte ikke spise mer enn halvparten. Er de spiselige i dag??
Dietta sa for siden:
Helt sikkert. Hvis de er pene i fargen og lukter bra er alt i orden :D
Runegutt sa for siden:
Du er ikke i tvil når de er uspiselige. Så lukter de ok, kan du trygt spise dem.
Dietta sa for siden:
Kanutten - er du syk ????? Ikke hørt fra deg på lenge, så lurer litt på de rekene nå jeg da :p
Kanskje sa for siden:
Bruker noen ganger Atkins sin muslyblanding i tyrkisk youghurt.
Vet noen om man kan få mindre karber av å lage en slik blanding selv?
Er denne bra eller dårlig å bruke, tenker på mengde karber. Er greit å ha noe å ha i youghurten, men vil jo ikke pøse på med karber heller .
www.almea.no/atkins-frokostblanding.html her er den jeg bruker
annex sa for siden:
Stresshormoner
Lurer på om jeg skal spørre fastlegen om å få måle nivået av stresshormoner, har noen av dere erfaring med dette?
Er så stressa at jeg ikke får gjort noe, samtidig som jeg er utbrent, har fått diagnosen nevrasteni
Føler litt som om jeg er manisk og depressiv på en gang (obs er ikke bipolar, det er mer et bilde på formen min mange dager),
er stressa, men klarer ikke å omsette det i handling, ganske slitsom situasjon for jeg får aldri fred i sjelen, jeg må stresse ned før jeg klarer å få gjort noe. Og jeg klarer bare en ting av gangen, noe som mange rundt meg ikke forstår. Det er ganske slitsomt å være handlingslammet så ofte.
Kitt sa for siden:
Stresshormon som i kortisol?
Det er en enklet blodprøve, men må tas før kl 08 om morgenen så vidt jeg husker!
Du kan lese om det her!
Huldr sa for siden:
Nei da :), på Fürst (Storgata) sier de mellom 8-10. Jeg var der enda senere, etter en endokrinologtime, endokrinologen mente det gikk helt greit ... :cool:Føler med deg, Annex, det er lite som er så slitsomt som et høyt stressnivå i kroppen :klem:. Jeg ser i kostholdsboksen din at du trapper ned til ketose - men vær obs på at ketose kan forverre stress for en del, inkludert meg.
Meditasjon er veldig bra, evt bare noen øyeblikk om gangen der du lukker øynene og stopper helt opp. Det er det motsatte av det man føler for å gjøre når man er på høygir, men det er det som trengs. Du får ikke gjort noe mer når du stresser, tvert imot.
En fin en her, One Minute Meditation (youtube). Lykke til :)
annex sa for siden:
Takk, gode Kitt! Tror jeg skal spørre om test.
Psykologen snakker alltid om at jeg har stort indre stress, har vært sånn i årevis, men hvordan skal jeg komme ut av det?
smgj sa for siden:
Kortisol kan måles i blod, spot- eller døgnurin og spytt.
Blod eller spoturin gir et øyeblikksbilde, døgnurin gir et noe mer komplett bilde av døgnproduksjonen mens spyttprøver (4x på en dag) sier noe om stress-rytmen i løpet av døgnet er normal. Man skal jo ha ganske høyt om morgenen og så fallende til lavt om kvelden når man går til ro.
Og så vil jeg si at høyt kortisol ofte er forbundet med kronisk sykdom. For min del hang det sterkt sammen med ubehandlet stoffskifte... Så om du har mistanke om at du kan ha noe innen "kronisk-"leiren så kan det være greit å få det sjekket. (Jeg kjenner ikke diagnosen din - kanskje den bidrar?)
Du kan jo se litt på nettsider om "adrenal stress" ... kanske kan du finne noe der som passer nettopp deg.
annex sa for siden:
Takk for svar.
Jeg er blitt avhengig av lydbøker (ikke de krevende, men røverromaner og krim), for å jage tankene jeg kverner på ut av hodet. Skal teste meditasjons-linken din. Jeg har det best når jeg er i fred, elsker helgene som er roligere, vil helst være litt skjermet fra omverdenen, men det blir sjelden sånn. Derfor ser jeg frem til ferietiden nå, for når folk er borte, blir det mere fred og ro, og det føler jeg at jeg trenger.
Anarko sa for siden:
Jeg lurer på hvilke bønner som har minst karbohydrater?
annex sa for siden:
Takk for svar smgj, har også en svært trøblete mage, testet negativt på cøliaki, og legen vil ta CT av magen. Er interessert i å sjekke eliminasjonsdiett, som du har gjort. Send gjerne linker på det.
Har jobbet mye nattevakter tidligere, da man måtte bekjempe kroppens trøtthetssignaler, og har bodd ovenfor en restaurant som ga faen, de skrudde opp lyden etter stengetid (mens de ryddet), og når det endelig var fred ved 3-4 tida, var jeg så sint at jeg ikke kunne lande/sove før et par timer senere.
Men jeg tror jeg stresser fordi jeg får til så lite om dagen, prøver, men kan ikke, liksom.
smgj sa for siden:
Jeg fikk hjelp med min mage hos et privat helsesenter i Oslo. Jeg gikk til Heggeli Helhetsmedisin. Ellers er det vel like greit at du PMer meg om du lurer på noe konkret, så slipper jeg "å utrede" i denne tråden. ;)
Uforløst stress er det verste - og det som er vanskeligst for andre å forstå... :(
Huldr sa for siden:
Men det skal vel mye til at en fastlege eller endog en endokrinolog er villig til å se på noe mer enn bare øyeblikksbildet dessverre :( Jeg har lagt inn informasjon på forumet tidligere (på norsk) som kan gi litt informasjon, her.annex sa for siden:
Har et jævla bein også, som har gjort meg fysisk passiv de siste årene
Da gikk jeg opp til 77 kg, er nå nede på 64,5, og det er en deilig forskjell takket være lavkarbo
Nå har de operert ut skinnen og skruer, men beinet er fortsatt ikke helt ok
Går tur med hunder, da (dvs de går tur med meg)
(Har ikke hund selv, men er ofte hundepasser for andre i familien)
[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?albumid=647&pictureid=3437[/img]
Cherry sa for siden:
Kollagentabeletter
Kanutten sa for siden:
Da har jeg fått veska! Den er akkurat slik jeg trodde. Jeg betalte 1100 kr for veska med frakt og da jeg hentet den på posten betalte jeg 178 kr for at veska hadde vært innom tollvurderinga(?). Uansett, veska ble ca halv pris av hva den ville ha kostet i Norge! :heia: Skal bestille den minste varianten også.
Supera sa for siden:
Det er mye soya i den, er det ikke? Soya er jo ikke heldig...
Jeg har laget denne noen ganger. Hvis du har tenkt å spise den kjapt, bruk gjerne smør i stedet for olje. Men da bør den oppbevares i kjøleskapet fordi den mygler fort når man har brukt smør... Med olje holdt den seg lett i skapet i flere uker. Med smør og oppbevart i skapet (og glemt bort) var den grønn etter to uker. :geip:
apekatt1 sa for siden:
Jeg lager noe lignende selv ved å blande peanøttproteinpulver, peanøttmel og sukrin (blir som peanøttsmør, kan sikkert bruke det istedet). Tilsetter kanel og stevia english toffee, rører inn soyaflak/flokker og havregryn til en klumpete masse. Du kan droppe havregryn og ta mer soyaflak, mandler, andre nøtter, kokosmasse, osv. Jeg bruker også litt yaconsirup og salt i røra.
Spre utover bakepapir og stek på 150 grader i ca 20 min, rør om av og til. Den beste frokostblandingen jeg vet om :)
Bønna200 sa for siden:
Gubben har halsbetennelse og nå har halsen min begynt å bli ekkel også. Er det noe jeg kan ta for å stoppe det i å slå ut i full blomst? :o
Dietta sa for siden:
Foruten å bytte hals - tror jeg kanskje det er for sent :(
"Vekk i morgen" pleier å være bra, men sikkert ikke lavakarbo da... :o
God bedring snuppa :klem:
langaard sa for siden:
Ta deg en real dram:D
Rin sa for siden:
Apropos hals. Har over de siste ukene fått stadig "trangere" hals - lurer på om det kan henge sammen med at jeg i samme tidsperiode har prøvd å innføre fisk i kostholdet, samt jod-kosttilskudd? Kan det virke den veien, liksom? Google snakker om halsplager i forbindelse med jodmangel, men finner ikke noe spesifikt om plager som oppstår når inntaket økes. :o
vaskeklut sa for siden:
Hvor kan man få tak i BILLIG lakk/hobbylakk/maling i sølv/metallic? Jeg skal blant annet male/lakke trolldeig.
Dietta sa for siden:
Kan kanskje bruke sprayboker med billakk fra Biltema ?
Dietta sa for siden:
Kanskje du er allergisk mot fisk ? Burde sjekke det ut, for hvis du er det, og får en "overdose" med fisk, kan du risikere at det plutselig snører seg helt sammen og det er skummelt :eek:
vaskeklut sa for siden:
vet ikke helt hvor aktuelt det er i en bitteliten leilighet i åttende etasje/uten bakgård :o vi har en balkong, men den er pytteliten, og det blåser konstant litt her, så risikerer å male huset eller glassveggene på balkongen:p
Dietta sa for siden:
Hm.... jeg ser den. Så hvis ikke naboene er interressert i en ny utsikt gjennom vinduene - så jeg vel spray utelukket ;)
Kitt sa for siden:
Clas Ohlson, Nille, Søstrene Grene?
Runegutt sa for siden:
Bruk en pappeske som lakkstudio. Det forhindrer vind og støv.
vaskeklut sa for siden:
var det jeg også tenkte :D
takk for tips, skal sjekke ut der!
ooh, smart! superteit spørsmål: hvor skal jeg ha åpningen? øverst?:o
Runegutt sa for siden:
Åpning til siden. Du kan ikke spraye ovenfra :)
Greier du å få det du skal lakkere til å stå noenlunde loddrett, får du penest resultat.
vaskeklut sa for siden:
ah, lurt! skal prøve det der. takk! :)
Kanutten sa for siden:
Er det positivt å ha en lege som går med på alt jeg spør om?
Nå ønsker jeg teste betablokker. Jeg regner med at fastlegen sier ok, som vanlig. Men er det ikke legen som skal komme med medisinforslag og ikke jeg?
Bønna200 sa for siden:
Har ikke skikkelige saker, men tok litt vin jeg. :p
Bønna200 sa for siden:
Oi, så deg ikke i vintåka. :lol: Tusen takk for det! Tåler ikke vekk i morgen... Men vi får se. Jeg har hvert fall ikke bihulebetennelse i tillegg, sånn som gubben. :) Stakkar...
Dietta sa for siden:
:full: alkohol er vel det beste av alt som egentlig ikke hjelper :p
Anarko sa for siden:
Prøver igjen; hvilke bønner har minst karbs?
Bønna200 sa for siden:
Jeg blei da så happy, atte! ;) Så da hjelper det for noe! :snill:
Gerd sa for siden:
Her er en fin plass å finne ut det på: www.matvareguiden.no
Anarko sa for siden:
Thanks!
Photobscura sa for siden:
Jeg har begynt å bruke Chrome etter å ha blitt grundig lei av alt tull med Firefox. Synes Chrome er overraskende bra, men det er et par ting som irriterer meg. Mer enn alt holder jeg på å klikke av at all html-koding synes i boksen når jeg skriver f.eks. her på forumet. Det er utrolig irriterende! Er det noen innstilling jeg ikke klarer å finne som gjør at man kan få det sånn det var i Firefox? At kodingen ikke synes, men at f.eks. dersom jeg skriver i kursiv, blir teksten til kursiv mens jeg skriver, uten at jeg ser klammene og i-ene og skråstrekene og altdetder? (Samtidig er det mektig irriterende at jeg ikke kan bruke ctrl-kommandoer. Apropos kursiv, så skjer det nå null og niks når jeg trykker ctrl + i, ikke at det er noen kjempeissue å trykke på kursivknappen, men jeg er et uhelbredelig vanedyr. :cool:)
Huldr sa for siden:
Jeg har ikke funnet noe sånt, men tenker ikke over det lenger. Alt blir en vane ;)(Bortsett fra enkelte bilder som ikke kommer frem i Chrome. Det er fortsatt irriterende ...)
Jamen jamen! Jeg sliter med å få det riktig når jeg krysser av lister i bloggen min med farge og tykk font, som jeg om jeg gjør det riktig ... Meh. Jeg vil ikke venne meg! Buhuu! (Om tre måneder har jeg sikkert glemt det, dog. :cool:)
Huldr sa for siden:
Ja, det er kronglete! Skulle gjerne hatt en bedre løsning jeg også altså :ja:Photobscura sa for siden:
Det burde da finnes? Hm. Sende mail til Chrome, kanskje.
Supera sa for siden:
Haha, jeg er motsatt. Jeg synes det er irriterende ikke å se kodene. Litt kontrollfrik og pedantisk på det området. Jeg skrur alltid av WYSIWYG på forum.
Rin sa for siden:
Jeg googlet "chrome hide bbcode" (fordi det som brukes på denne typen forum er BBcode, ikke HTML) og fant denne extensionen (vBulletin WYSIWYG) som så ut til å fikse det hele da jeg testet i min chrome. Kan det være til hjelp? :cool:
Runegutt sa for siden:
Pøhhh, mer alkohol. Får du bare nok, hjelper det mot alt.
Gracella sa for siden:
Ahh, alcohol! The cause of - and the solution - to all worlds problems!
Homer Simpson
Dietta sa for siden:
:lol: :ja:
Ja, det funker! Yay! Hurra, takk! :DKanskje sa for siden:
Jeg bruker Open Office writer å skrive i.
Mener å huske at man skal ha en funksjon som tar bort tabeller og innstillinger når man kopierer inlegg fra nettet, og limer inn på open office siden. Det er så dumt når man ikke kan flytte teksten dit man vil fordi det er masse rammer og ferdige innstillinger der.
[color=blue][/color]
hvilken knapp trykker man på for å ta bort dette, og få nøytral skrift så man kan redigere som man vil selv?
smgj sa for siden:
Kopier inn til notepad først og så kopier videre derfra til Open Office. :) Notepad stripper all formatering.
vaskeklut sa for siden:
Clas hadde akrylmaling som dugde bra nok i stedet for hobbylakk! :heia:
vaskeklut sa for siden:
...hvorfor blir trolldeigen min umulig å ha med å gjøre ca 10 min etter at den er tatt ut fra kjøleskapet? den blir supersticky og ubrukelig. (og jeg som trodde det var umulig å ødelegge trolldeig:o)
Kanutten sa for siden:
Er dere klare for sex? Nå begynner nemlig den nasjonale sextimen!
:lol:
vaskeklut sa for siden:
Typisk at gubben har hjemmevakt og må sitte og stirre på servere på skjerm :rolleyes:
langaard sa for siden:
Pokker gubben ække hjemme:eek:
Marella77 sa for siden:
Jeg og min mann skal på farvel-party til et vennepar. De skal flytte utenlands for 1-2 år. Jeg har lyst til å ta med noe til dem, men de skal jo flytte, så da kan jeg ikke ta med noe til huset lissom. Og så skal de drikke seg ut, så kan ikke ta med vin...
Noen som har forslag?
Bønna200 sa for siden:
Hvis du har et bilde av dem kan du jo ramme det inn og ta med?
Ellers så er det vel greit å bake en kake eller noe? :)
Supera sa for siden:
Er det noen som disse krydderglassene fra simply organic:
Er det bare et stort hull under skrukorken eller er det et lokk med hull slik at det er lettere å porsjonere?
langaard sa for siden:
Det er lokk med hull :)
Supera sa for siden:
Takk. Flott, da kjøper jeg dem. Jeg var redd for at det bare var et stort hull under og det ville jeg ikke ha. De andre typene de hadde på iherb var ikke noe fine:
Nå skal de bare ligge i en skuff, men det er koselig at det ser fint ut likevel.
vaskeklut sa for siden:
anyone? er det ingen barnehageansatte eller noe som er drevne i trolldeigfaget? :rolleyes: eller en mamma eller pappa som er gode på slik?
Supera sa for siden:
Googlet og fant denne:
Tabbeleksiko
Marella77 sa for siden:
Takk for gode forslag, men har ikke noen bilde. Så kanskje jeg baker en kake ;)
Noen som har andre tips?
BenteR sa for siden:
Noen som vet hvilken GI spelmel har?
lurer på både siktet og grov spelt, men klarer ikke finne det.....
Runegutt sa for siden:
Jobber i Barnehage. Driver IKKE med trolldeig. Får snart utslett av quinders aktivisering av barn. Fotball er myyyyye viktigere i barnehage.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.