Supera sa for siden:
Oooh, jeg og noen andre på jobb planlegger en tur til Budapest i høst, så litt spa hadde ikke vært feil da. Takk for link!
Supera sa for siden:
Oooh, jeg og noen andre på jobb planlegger en tur til Budapest i høst, så litt spa hadde ikke vært feil da. Takk for link!
Supera sa for siden:
Jeg lurer på hvorfor noen av neglene mine har blitt så myke etter at jeg begynte på lavkarbo... De er fortsatt sterke og fliser ikke eller noe. Men noen av neglene bøyer seg... Særlig høyre lillefinger... Det er den jeg bruker til shift-tasten. Bruker aldri venstre shift-tast... Vil ikke klippe neglene korte. :(
smgj sa for siden:
Det er masse forskjellige vitaminer og mineraler som bidrar til neglestyrken... men det er nok magnesium som det er vanligst å oppleve lite av på lavkarbo? Tar du tilskudd?
milena sa for siden:
Å jeg kan skryte av Budapest lenge - har vært der flere ganger. Det kan lønne seg å se litt på forhånd hva som skjer i byen på det tidspunktet. Alltid masse kulturelle tilstellinger som kan være interessante å få med (vi var f. eksempel på en utstilling hvor man fikk gå rundt i bekmørke i over en time i forskjellige landskap, oppsett og fikk føle hvordan det var å bevege seg i en verden ute å ha synet - utrolig lærerikt).
Og så er det parken med alle de kommunistiske statuene som ble tatt ned rundt om i byen og samla på ett sted i steden for å bli ødelagt www.mementopark.hu/pages/home/?lang=en. Of så går det jo ann å velge seg ut noen av disse tingene www.budapestagent.com/101-things-to-see-and-do-in-budapest.html, man rekker jo ikke en brøkdel. Kollektiv trafikke er helt kul, litt retro og billig (tram, buss og metro).
Ja, nå kuppa jeg tråden, men jeg er bare så glad i den byen. Skal nok tilbake igjenn:D. Ja, og vill man ut så er det masse muligheter. Det eneste man må passe seg for er hovedgågaten. Der er prisene litt sinnsyke. Og så kan man sjekke litt på forhånd på internett plasser man har lyst å prøve. Jeg har gørt at det finnes plasser hvor man går inn bestiller en brus og så får man ikke gå før man har betalt masse - ekte turist traps. Har ikke vært borti det selv selv om vi har vandra byen rundt og drukket kaffe på de mest lugubre plassene:rolleyes:, men tenkte det var greit å ha det i bakhodet.
Sanney sa for siden:
negler som krøller/bøyer seg er tegn på diabetes med høyt blodsukker leste jeg en plass.. men du som lever lavkarbo burde jo ikke ha det.. (jeg merker det forøvrig godt at neglene mine "går i vinkel" når jeg ikke er flink...)
smgj sa for siden:
Skje-fasong på negnene (negler som vipper oppover på tuppen når de blir lange) er ofte et tegn på jernmangel...
Sanney sa for siden:
mine bøyer seg innover for det meste. men jeg ligger lavt på jern, har jeg gjort siden jeg var lita egentlig. men jeg har som regel kommet innenfor normalen på både jern og folat på lavkarbo
Bønna200 sa for siden:
Det jeg ville fram til her, men som jeg glemte å si, er at det er julemarked på samme stedet som påskemarkedet var. ;) Og at siden påskemarkedet var bra, så er sikkert julemarkedet det også. Og billig i Praha. :D
vaskeklut sa for siden:
Oh, I see! :D Takk, bønna mi :love:
Supera sa for siden:
Når jeg husker det tar jeg tilskudd av magnesium, d-vitamin, jod (spiser ikke fisk) og så kjøpte jeg nylig l-carnitine siden jeg leste at det kunne hjelpe på fettforbrenningen for noen og jeg har stått stille i to år nå.
Men altså, neglene er ganske sterke, men bare tynne og bøyelige. De brekker ikke lett og ikke fliser de seg opp heller. Og de fleste neglene er fortsatt tykke og harde. På høyrehånda er det bare lillefingeren som er myk. På venstrehånda er det pekefinger og langfinger.
Tror nok ikke jeg har diabetes altså. Det varierer hvor flink jeg er til å spise som jeg skal, og i det siste har det blitt så som så siden jeg verken går ned eller opp så lenge jeg holder meg til lavkarbo mesteparten av tiden. I perioder der jeg har vært superflink har jeg heller ikke gått ned noe.
Hm, jernmangel kan jo hende. Moren min måtte nemlig ta jernsprøyter hos legen en gang i måneden fordi hun blødde mye under mensen. Det endte med at hun fjernet hele livmora eller noe sånt. Hun hadde fem barn og var ca 45 år gammel så hun hadde ikke tenkt å få flere barn. Jeg blør også ganske mye... Jeg mener på at jeg leste at normal blødning er to menskopper i løpet av perioden, men på de to dagene jeg blør kraftig fyller jeg opp 6-7 stk. Menskoppen er full etter ca 6 timer.
De vipper seg ikke oppover. De bøyer seg mot siden. Tok noen bilder av det. Det første bildet er tatt nesten rett ovenfra og da ser neglen ca normal ut. Det andre bildet er tatt i vinkel og da ser man godt at den har vridd seg. Jeg er ikke så flink til å ta vare på dem. De bare vokser og så reparerer jeg dem når de brekker... Jeg ser at noen av dem burde klippes og slipes litt for å gjøre dem litt finere. :geip:
smgj sa for siden:
Merkelige saker. Kanskje du sliter dem mer på den ene siden? Men det burde jo ikke være noe nytt da. Har ingen andre gode forslag da. Men blør du så mye kan det jo være greit å sjekke jern da. (Men det ser ikke ut som spoon-nails som er en rimelig sterk indikator på jernmangel... selv om man godt kan ha jernmangel uten disse skje-neglene.)
Sanney sa for siden:
ser ut som mine negler når de finner det for godt å vri seg. spesielt de 3 midterste fingrene holder på sånn. ene siden bøyer litt innover
Supera sa for siden:
Ja, jeg har en sterk mistanke om at tastaturskrivingen gjør at de bøyer seg. Høyre lillefinger bruker jeg til høyre shift-tast (og bruker ikke venstre shift-tast), og da trykker jeg med det hjørnet som bøyer seg. Men jeg lurte på hvorfor noen av neglene har blitt mykere de siste årene... Jeg får sjekke jernnivået da... Takk for svar smgj og Sanney! :snill:
Supera sa for siden:
Vi skal besøke en eks-kollega som er derfra og har flyttet tilbake dit. Så vi får litt lokalhjelp. :snill: Han tipser oss forhåpentligvis om gode steder og dårlige steder.
Jeg prøvde for en stund siden å se litt etter hva som skjer i høst. Det var to ting jeg fant som kanskje hadde hadde vært gøy å få med seg. Første uka i oktober er det palinka- og pølse-festival da, haha. På Buda-slottet. Og 12.-16. september er det vin- og champagne-festival også på Buda-slottet.
Lillemy71 sa for siden:
Noen som vet hvordan det virker med sykepenger (er langtidssykemeldt) og utenlandsferie?
Har hørt at jeg må søke Nav om dette, men hvem, hva, hvordan? Noen sier at det er legen som må søke for meg andre sier at legen bare skal gi en uttalelse til søknaden?
Jeg har lyst på en tur til syden i september og ser ikke for eg at jeg er friskmeldt til dess, muligens delvis arbeidsfør meeeen.......
elien sa for siden:
Du må fylle ut sykemelding skjemaet med at du skal utenlands. Jeg har alltid gitt beskjed, å alltid fått sykepenger for det.
Men det kan vel kanskje som mye annet ha noe å si på de enkelte NAV kontor:rolleyes:
Elin
Kitt sa for siden:
Jeg spurte legen min om jeg trengte å søke om det og han sa: Du vil ha godt av litt sol og varme. God tur!:D
Kanutten sa for siden:
Du må søke NAV om det....
Nerthus sa for siden:
Legen min støttet en reise til utlandet da jeg var langtidssykemeldt, og skrev en erklæring på at hun anbefalte turen. Deretter fyller du selv bare ut på egenerklæringsdelen på sykmeldingen for den perioden som turen kommer innunder at du skal til utlandet og perioden det gjelder, og legger ved erklæringen fra legen på den delen som skal sendes til NAV.
vaskeklut sa for siden:
Gjorde jeg også da jeg var syk. Fikk erklæring fra både DPS og lege om at det ville være bra, men NAV slo seg vrange og kutta alt av støtte pga et eller annet jeg ikke kommer på i farta som de kom med :rolleyes::mad:
Lillemy71 sa for siden:
Er det jeg er redd for jeg også, har nemlig hørt om mange andre som har opplevd det selv med erklæring fra legen. Legen min også sier at jeg må komme meg ut og finne på koselige ting, selv om jeg blir totalt utslitt og sover i dagevis etterpå. Får vel ringe til NAV og høre hva de sier, kan vel muligens treffe på et vettugt menneske der.
Men bare for å oppsummere, det dere sier er at jeg krysser av for at jeg skal ha utenlandsopphold på sykemeldingen og sender ved evt erklæring fra lege/DPS o.l., jeg må altså ikke sende en søknad på forhånd ? JEg pleier jo bare å sende hele blanketten til arbeidsgiver også ordner de alt.
Fikk et brev for en tid tilbake fra NAV om at jeg hadde søkt om sykepenger (ehhhh... regner med at det er arb giver som har gjort noe) og at jeg ville få et brev når vedtak var gjort. Har ikke hørt noe mer så jeg aner ikke hva som skjer eller om jeg vil få penger fra NAV / arb giver i fremtiden og om jeg får vanlig utbetaling osv. Har prøvd å sette meg inn i reglene men NAV sine sider er ubrukelige.
elien sa for siden:
Det er sånn jeg alltid har gjort det. Greit summert:)
Elin
Kitt sa for siden:
Forskutterer arbeidsgiver sykepengene dine? Eller får du sykepenger fra nav?
Dersom arbeidsgiver forskutterer, er det deres jobb å kreve dette tilbake fra nav!
Har du vært sykemeldt mer enn 16 dager og fortsatt får lønn fra jobben, slipper du jo å tenke på hva nav driver med!;)
Lillemy71 sa for siden:
Var i grunnen det jeg også trodde inntil jeg fikk et brev fra NAV at de hadde mottatt "min" søknad om sykepenger (?????). Har vært sykemeldt i 9 uker i dag og det er først gang jeg har vært sykemeldt lengre enn 2 uker (influensa) så jeg har ikke peiling :o
Lillemy71 sa for siden:
Sender du alt til arb giver da eller?
Kitt sa for siden:
Men du må jo ha fått lønn i løpet av 9 uker?
Søknaden/kravet er vel sykemeldingen. Den inneholder jo en egenerklæringsbit du signerer på.
9 uker? Har du ikke vært til 8- uker forhør hos legen din og arbeidsgiver? Det må du nok snart om nav skal utbetale mer penger...... Og arbeidsgiver må skrive erklæring på at de ikke kan tilrettelegge arbeidsplassen slik at du kan jobbe og ..............
Det er faktisk såpass slitsomt å være sykemeldt at jeg etter det første året var mye verre en da jeg først ble syk :eek: og nå har jeg ikke vært ordentlig på jobb på over 6 år. :p
Lykke til med å finne frem i jungelen!:klem:
elien sa for siden:
Jeg leverte direkte til NAV, det gikk fortere enn vis det skulle gå via arb.giver.
Men arb.giver forskutterte ikke sykepenger.
Elin
Lillemy71 sa for siden:
Takk for det, Kitt, er ikke enkelt dette her.
Joda jeg har fått lønn som vanlig fra arb giver og var vel derfor jeg lurte på hvorfor i alle dager jeg fikk det der brevet fra NAV? Har forstått nå at jeg får lønn som vanlig fra arb giver inntil NAV evt setter kroken på døra.
Merker også at det er slitsomt å gå sykemeldt, det er et (pardon my french) jævla mas fra alle bauger og kanter. Jeg har gått av og på sykemeldt (delvis/helt/ikke sykem.) fra februar til mai og da ble jeg omsider 100% sykemeldt. Var gjennom et sånn forhør av arbeidsgiver i den perioden der og var igjennom forhør hos lege i juni etter 100%eren, så jeg regner med at jeg enn så lenge har gjort min plikt der. Er nå inne i "raskere tilbake til jobb" systemet og har vært til utredning hos DPS og dert går nå sin gang, sakte med sikkert. Er jo ferietid akkurat nå så det tar litt lengre tid enn normalt.
Jeg vil jo selvfølgelig tilbake raskest mulig, men akkurat nå fungerer det ikke og jeg må få hjelp også tar det den tiden det tar. Hjelper heller ikke å komme inn til en lege som trykker en ned i dritten og blir sur for at han måtte forlenge sykemeldingen min i dag. Tro om han skal få seg en klage, jeg sitter akkurat nå og forfatter et ganske krast brev som blir sendt rundt. Hjelper jo ikke akkurat på helbredesprosessen at man skal få dritt i fra legen, føler seg ikke akkurat på topp da.
ElisaT sa for siden:
Bytt lege!!! Legen skal være til hjelp, ikke til irritasjon... Jeg byttet lege (ufrivillig, permisjon), og jeg har fått verdens mest fantastiske vikarlege. Trodde hun jeg hadde før var bra, men jaggu tok jeg feil :D! Til min store frustrasjon kommer den første legen min tilbake fra permisjon i september, og favorittlegen min skal til Oslo. Like før jeg flytter etter!
Det er også lov å klage, som du snakker om. Jeg hadde skrevet et saklig brev til kommunelegen, du har ingenting å tape på det.
Lykke til i prosessen, håper det ordner seg :klem:.
Lillemy71 sa for siden:
Takk for støtte, varmer alltid det.
Jeg har egentlig "byttet" lege. Har i en periode gått til vikaren til min fastlege og han er en skikkelig "gutt" (yngre enn meg og skikkelig pen - sukk :o) som har tatt tak i mine problemer og prøver å hjelpe så godt han kan. Problemet er bare at han nå er på ferie og jeg måtte gå til fastlegen for kontroll og forlenging av sykemelding. Jeg kommer til å sende et klagebrev til kommunelege og muligens kopierer jeg DPS og fastlege på det.
Photobscura sa for siden:
Jeg skal bake en sjokoladekake hvor jeg først nå ser at det skal både være bakepulver OG natron! Er det fullstendig krise om jeg dropper natron? Kaka er sukker- og melfri, så det er vel ikke snakk om noe særlig heving annet enn kanskje litt på grunn av egg ...
nellie sa for siden:
Hva var det jeg skulle spørre om nå, igjen?
smgj sa for siden:
Går fint om du har riktig mengde bakepulver. Natron brukes helst til sure kaker (med eddik, sitron, surmelk etc) for å aktivere natron. Bakepulver er en videreutvikling som ikke trenger syreaktivering. Ikke noe problem å heve uten mel - bare å binde lunften så det ikke klapper etterpå...
Ja, det var det jeg mente, jeg også. Kaka inneholder ingenting syrlig, kun bønner, egg, smør, kakao, sukrin, vanilje.
smgj sa for siden:
Da er nok natron noe som har overlevd endringer i oppskrifta, rett og slett. Kan ikke forstå at den virker etter hensikten der.
Ok, good!
Kanskje sa for siden:
Hva betyr det når det står 3G på mobiltelefonen min? Det står øverst oppe på skjermen. (iphone). Mener det før stod en E der.
betyr det at den surfer på nettet? Skal jeg tillate den å surfe på nettet- blir ikke det dyrt for meg?
Sanney sa for siden:
3g er surfing ja. men det er E (edge) også. 3g er raskere. om det blir dyrt kommer helt an på avtalen din. jeg har 150 mb traffikk gratis i mnd.
Kanskje sa for siden:
Men altså - skal ikke JEG bestemme når telefonen skal surfe eller ikke:confused::eek: Det får da være måte på å være "teknisk - duppeditt - som - kan - utføre - alt - fra- nettbank- til - bilder- og - meldinger"
JEG vil nå faktisk bestemme over min telefon :mad: - og surfe når JEG vil surfe - og da på Wifi og gratis på trådløst nett.
Noe galt med innstillingene??
Sanney sa for siden:
bare å deaktivere datatrafikk det og aktivere wifi. jeg har ingen iphone og aner ikke hvor de instillingene er. men er bare å slå det av.
Kanskje sa for siden:
Hehe lettere sagt enn gjort, ikke helt lett å finne frem i denne telefonen . Kan godt hende jeg har aktivert det selv også uten å vite at jeg har gjort det. Men det stod ikke 3G før, bare E. Blir jo kjempedyrt om den driver og surrer på nett .
Sanney sa for siden:
om det er edge eller 3g kommer an på hvor godt signal du har. det kan variere fra sekund til sekund omtrent. på min telefon tar det to "tastetrykk" å aktivere eller deaktivere internett via mobillinja. vil tro iphonen ikke er så veldig mye mer kronglete
Anarko sa for siden:
Hva kan det være tegn på at man er konstant trøtt? Siste 1,5 mnd har jeg vært ekstremt mye trøtt. Sovet middag etter jobb, noe jeg ikke har gjort før. Når jeg fikk ferie så sov jeg bort store deler av 2 dager før jeg følte meg plutselig opplagt og fin igjen. Nå som jeg er begynte å jobbe igjen i forrige uke så er trøttheten tilbake. Jeg hadde fri i dag, sov til 9 (som er 3 timer lenger enn de dagene jeg skal på jobb), spiste frokost, og sovnet igjen 10:30 til 12. Gikk ut, gjorde en del ærend og kom hjem, spiste lunsj, og sovnet igjen ca 15:30 til nesten 18. Nå kjenner jeg at jeg er sliten og trøtt, igjen. Men ikke så trøtt at jeg legger meg enda. Jobben kan vere stressende, og jeg har hatt mye tidligvakter, og mye større arbeidsmengde, siden noen av ferievikarene ikke er så flinke. Jeg tror kanskje det her ordner seg snart, siden jeg begynner å studere, og da ikke kan jobbe så mye, men det er plagsomt, og jeg lurer på om jeg kanskje kan mangle noe vitaminer, mineraler osv?
Bønna200 sa for siden:
Dette tror jeg du nok har sjekka ut før. Men lavt stoffskifte?
ElisaT sa for siden:
For å slå av 3G på Iphone går du på Innstillinger - Generelt - Nettverk, og så slår du av Aktiver 3G.
Mobilen er ikke på nett av seg selv hvis du ikke ber den om det. Feks e-post kan du stille inn om du vil at mobilen skal sjekke jevnlig eller bare hvis du er inne på e-posten. Imessage sendes over nett, men dette kan du også slå av.
Bare spør hvis du lurer :)!
Ignite sa for siden:
Puster du regelmessig om natten, Anarko? Snorker du eller holder pusten i lengre perioder?
Kanutten sa for siden:
Tenker du på søvnapne? Jeg har det og har ei pustemaske jeg bruker hver natt. Dagene er blitt mye bedre grunnet den!
Anarko sa for siden:
Jeg puster regelmessig om natten, snorker kun om jeg er tett i nesen, forkjølet o.l. Stoffskiftet har jeg sjekket tidligere, men kan vel alltids sjekke det igjen? Jeg føler jeg må "ta igjen" søvn, og når jeg har gjort det, så er jeg fin igjen. Har jo hørt om utmattelsessyndromer, men de høres mer heftige ut enn det at jeg er trøtt og sliten store deler av tiden. Så kanskje det kan være en mangel som gjør det?
Kanskje sa for siden:
takk ! :)
Bønna200 sa for siden:
Ja, der har du ett poeng, Ignite. Har en venn som slutter å puste i perioder på natta og han er alltid trøtt og sliten.
vaskeklut sa for siden:
hvordan rengjør jeg et dusjforheng av .... eeeeh... plastikk?:o kan det vaskes i vaskemaskin?
Carisma sa for siden:
Ikke hvis det har mønster (fant jeg ut....) men du kan bruke spray og spyle det
vaskeklut sa for siden:
ah, okai. det er blankt med sorte firkanter. og det er begynt å få en litt rødlig guffen farge nederst så jeg :confused: så det SKAL vaskes asap :p jeg får prøve spray og spyling. om ikke så koster det ikke mange kronene å kjøpe et nytt!:cool:
Zillah sa for siden:
Gravid?
smgj sa for siden:
Jeg har brukt svak klorinblanding i en bøtte og dyppet det... Men det kommer veldig an på hvilke farger det er hvordan dette går. På noen går det finfint og man får "nye" dusjforheng... og på andre må man kjøpe nye dusjforheng etter dette eksperimentet. ;)
Bønna200 sa for siden:
Det fant jeg også ut... Tok det ut av maskinen og "Hvor er delfinene mine?!" :lol:
Bønna200 sa for siden:
Er det noen som har erfaring med Primolut? Og hvordan var det såfall?
Vi skal på ferie med boblebad og hele pakka akkurat når tante skal komme på besøk.. :o Hadde vært ålræit å slippi akkurat da. ;)
hernon sa for siden:
Jeg har brukt Primolut mye i årenes løp og det funket helt utmerket.
Ingen bivirkninger. Nå behøver jeg det jo ikke mer, men døtrene mine viderefører denne løsningen ifm ferier og andre spesielle hendelser - de har heller aldri merket noe negativt.
Bønna200 sa for siden:
Takk! :) Jeg har jo litt hormonproblemer, så er usikker på hvordan det vil funke på kroppen... Men siden det er for en gangs skyld, så velger jeg å tro at det går bra. :)
Kitt sa for siden:
På meg virker de ikke i det hele tatt. Absolutt ingen effekt.
Legen mente jeg var litt rar, da!;)
Har også prøvd å fortsette rett på neste ppillebrett med kun den effekten at i stede for 3 dager med ordentlig blødning, endte jeg opp med småblødninger i 3 uker!:p
Bønna200 sa for siden:
Oi. Vi satser på at du er litt rar! :p
Jeg går ikke på p-piller, så det får jeg ingen effekt av uansett. ;)
Anarko sa for siden:
Neh. Det vet jeg garantert at jeg ikke er.
Kitt sa for siden:
Jeg har prøvd dem både til å utsette mensen og til å stoppe melkeproduskjon, men det virker rett og slett ikke på meg!:p
Er lenge siden jeg brukte ppiller nå(14 år) og har fjernet livmorslimhinnen, så jeg trenger heldigvis ikke tenke på slike utsettelser i det hele tatt!;)
nellie sa for siden:
nellie sa for siden:
Noen som har peiling på utenlandske skomerker? Trenger noen skikkelig gode, dempede sandaler til jobb/mye gange på forferdelig underlag..
Bønna200 sa for siden:
Gubben har kobla om røra, så den er grei. :p
Jeg vil bare utsette mensen for en gangs skyld. Vi skal til New York og derfra har vi bestilt to netter på suite i Niagara Falls, med boblebad med utsikt og greier. I Canada. Hadde vært dritt å sitte der med mensen. :(
Kanutten sa for siden:
Mbt :heia: sverger til dem jeg! Mbt norge er konkurs så du kan finne mange par sko til en billig penge. Jeg kjøpte selv tre par sko til 70% avslag, deriblant nye sandaler.
Ellers så har Clarks veldig gode sandaler.
Carisma sa for siden:
Tampong og bytte ofte? Om det er sånn boblebad dere tapper opp og tømmer selv ville jeg ikke vært bekymra for det i forhold til bakterier o.l.
Supera sa for siden:
Hva med menskopp? Jeg er veldig fornøyd. Jeg har til og med hatt mensen i Syden uten at det var noe særlig hinder. Med menskopp kan man bade. Lenge og flere ganger. Med tampong må man skifte etter å ha vært nedi vannet én gang og ikke bør man være lenge i vannet heller. Jeg blør ganske mye da, så jeg ville ikke på stranda med mensen de to dagene jeg blør mest. Men jeg var ved bassenget og lå og solte meg og hoppet i bassenget flere ganger. Og så kunne jeg gå på rommet for å gå på do og tømme menskoppen for å være på den sikre siden.
Rin sa for siden:
Jeg og mine evig betente ankler/føtter har strengt forbud mot MBT og andre "treningssåler", men har jo måttet prioritere god dempning. Reebok sine walk-sko er veldig ok (første gang jeg tok dem på var det som å gå på en sky...!), men jeg vet ikke om de har en sandalmodell, og så har jeg god erfaring med Merell og tildels Sketchers, som jeg vet lager sandalgreier også.
Anarko sa for siden:
Du har noen gode poeng ja...
smgj sa for siden:
Jeg sverger til Ecco. Er ikke dempet, men veldig gode. Men de kjenner du sikkert til.... og så er de grisedyre.
smgj sa for siden:
Mooncup? Har ikke prøvd selv, men om den fungerer som et pessar med reservoar så blir det tett... (Femcap samler iallfall bra, selv om det ikke er beregnet på mens-bruk.)
Edit - ser jeg var for seint ute. ;)
Bønna200 sa for siden:
Jo, det er jo en mulighet. Men jge har bestandig så innmari kramper også, så det kan fort vekk ødelegge mye det også. :o
Camomilla sa for siden:
Bønna200: Hvis jeg skulle reist til Niagara-fallene med Camomillamannen hadde jeg DEFINITIVT utsatt mensen! Ikke på grunn av boblebading - jeg bruker menskopp og må ikke ta slike hensyn - men ROMANTIKKEN da!!! Himmel - et av verdens mest romantiske steder og så skal man ikke kunne .... tja. Jeg hadde ikke vært i tvil et sekund :D
Carisma sa for siden:
Det er fullt mulig å ha det romantisk uten å hoppe til køys da!
Kanutten sa for siden:
Det er IKKE godt for mannes(t)aken å hanky panky med mooncup. Ta Primolutt du! Funker utmerket! :ja:
Bønna200 sa for siden:
Godt poeng! :p Vi skal ha suite med panoramvinduer fra gulv til tak, balkong og boblebad. Og da er det kjipt med kramper og tamponger. ;)
Bønna200 sa for siden:
Da tror jeg at jeg går for Primolutt. :)
Kanskje sa for siden:
Vet noen om det går an å laste ned sånn app - som er ordbok ?
norsk - engelsk/ engelsk - norsk?
[color=purple][/color]
Jeg sliter sånn når jeg skal skrive engelsk og plutselig lurer på de enkleste ord hvordan de skrives .... hadde jo vært veldig greit å kunne skrive inn på mobilen, og så få opp rett skrivemåte
Carisma sa for siden:
www.digitalnytt.no/ordbok-for-ipad-iphone-eller-ipod-her-har-du-de-3-beste-helt-gratis/
(Google er din venn ;))
Supera sa for siden:
Hvis det er på nettet du skal skrive, så finnes det en innebygd ordbok i de fleste nettlesere, tror jeg.
I opera høyreklikker man i et tekstfelt (som når du skriver et innlegg) og så går til dictionaries og velger hvilken ordbok man vil bruke.
Kanskje sa for siden:
Se der ja !
Lurer på å laste ned den første. Noen som har erfaringer med dem?
Kanskje sa for siden:
Det visste jeg faktisk ikke. jeg bruker explorer 9.
Når jeg høyreklikker i skrivefeltt her så kommer bare Lim inn, Kopier og slikt opp.
elien sa for siden:
Skal med Kiel båten på mandag, å kommer tidlig inn til Oslo med natt toget. Er det sånn buss for tog siste strekning ennå? Å et tips til en goe plass å ha seg frokost, trenger ikke være helt lavkarbo:p
Og jeg lurer på om det er vanskelig å komme seg ned til Colorline terminalen? Å om det er bagasje bokser der som vi kunne parkert bagasje å kanskje tatt en tur i sentrum å vært mens vi ventet. Det er noen timer som blir venting:)
Elin
vaskeklut sa for siden:
Supera sa for siden:
Googlet internet explorer spell check og fikk opp blant annet denne. Vet ikke om den har andre enn engelsk da, men det var vel helst engelsk du var ute etter.
Anne sa for siden:
Jeg tror alle tog begynner å gå igjen fra mandag.
Det er oppbevaringsbokser på Oslo S
Hvor god frokost de har er jeg ikke sikker på, men det er veldig kos inne bak Domkirken. To uteplasser der.
Hvordan dere kommer dere ut til Colorline er jeg ikke sikker på faktisk. Taxi? Sorry.
God tur.
elien sa for siden:
Takk for det, så nettopp på nyhetene at togene går som normalt på mandag, å det er jeg egentlig kjempe gla for:D
Finne nok frem, har noen timer på oss:)
Men vis noen har tips til shopping plasser i Kiel, så tar jeg i mot det:p
Vi går av i Kiel å ligger over på hotell i 2 netter;)
Elin
Kanskje sa for siden:
Er det noen som vet hva som skjer hvis jeg ikke får satt P-sprøyten til rett dato? Skal ha den 11 hver tredje mnd, og nå er det på tide. Men jeg er bortreist og har ikke tilgang til min egen lege
[color=magenta][/color]
Hva skjer om jeg forskyver tidspunktet for sprøyten noen dager? Får jeg mensen da?
[color=magenta][/color]
Kan man få en tilfeldig lege, eller noen ansatte på et annet legekontor til å sette sprøyten? Jeg har den med meg.
Lillemy71 sa for siden:
Spray på Jif Baderom og la det virke en stund. Bruk evt en neglebørste eller oppvaskkost på flekker, rød algevekst osv. Spyl godt med varm vann. Voila - rent og pent. Kan jo selvfølgelig være greit å teste at den ikke tar fargen, men jeg har i hvertfall aldri hatt problemer med det.
Jeg elsker Skechers og Merell sine sko siden disse ofte har modeller for litt brede bein. Skechers er myke og har god demping (se på bla brandos.no eller om du er f.eks i London har de egen butikk).
Merell er som oftest noe dyrere og jeg synes utvalget her i Norge kan være noe dårlig.
Scholl har mange gode sandaler eller Birkenstock. Selv liker jeg best Scholl sine og disse er og en god del rimeligere enn Birkenstock, det er mange pene sandaler ikke bare "helsesko" dersom det betyr noe.
Jeg har også hatt Spotec sandaler og synes de er veldig gode, både å ha på og i pris :D
Tanta mi sverger til Grete Waitz sandaler - Waitz sko, og mener de er best så jeg tror jeg må prøve et par snart.
Ellers har jo nesten alle sportsmerker bra sandaler og du må jo nesten bare prøve. Vi er jo så forskjellige at det som passer meg passer ikke nødvendigvis deg. Lykke til med shopping :)
Kitt sa for siden:
En hvilken som helst lege eller sykepleier/legesekretær kan sannsynligvis sette sprøyten for deg.
Kan du ikke heller sette den før du drar, da? Bedre for tidlig enn for sent i hvert fall!
Om du alt har dratt, ringer du nærmeste legekontor og forklarer situasjonen, så ordner det seg nok!
Kanutten sa for siden:
Jeg har pr nuhh et par Grete waitzs sandaler jeg bruker på jobb. De demper mye, men jeg synes de blir fort utslitte. Jeg har derfor kjøpt nye mbt som jeg skal begynne med etter ferien. WEB skoa (GW) er ala MBT, samme gyngen, men de er som sagt mye mykere.
Jeg har også Sketcher og fordelen ved dem er at jeg kan legge mine egne såler oppi.
Ellers så har jeg kjøpt meg hjemmesandaler fra Mephisto. Jeg kjøper nå alt av sko fra "skortopeder".
Kanskje sa for siden:
Har alt dradd - men sprøyten er med, så jeg får ringe et sted i morgen og høre om det er noen som kan hjelpe meg :-)
nellie sa for siden:
Jeg kjøpte et par Grete Waitz sandaler.:) De elsket dem på praksissykehjemmet mitt..
Hvordan senker man kortisolnivå, uten at nødvendigvis alle stressmomenter kan forsvinne, med det første? Kroppen min og jeg er superstressa. Har gått opp tre kilo bare den siste uka, uten å ha spist sånn kjempeille..
Nordmørsloppa sa for siden:
noen som har peiling på om man kan ta minipillen sammenhengende, eller bør man ha opphold slik at man får menstruasjon?
fikk ikke helt med meg det legen sa jeg.. :rolleyes::o
smgj sa for siden:
Dessverre har ikke jeg funnet noe enkelt som garantert virker. :(
vaskeklut sa for siden:
tror du fint kan ta den sammenhengende?
Gerd sa for siden:
minipillen skal tas sammenhengende uten pause. Du får mens uansett. For med minipillen er det kroppen som styrer syklusen, ikke pillen ( sa min lege til meg) :)
Rin sa for siden:
Kikka på noen Waitz-sko på nett nå, ble litt nysgjerrig for eget vedkommende. Noen som vet hvor det går an å prøve sånne i butikk? (Tør ikke netthandle sko, har så dustete føtter - hovedsaklig interessert i hverdagssko heller enn sandaler) Og er det plass i dem til egne innleggssåler også?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.