< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Photobscura sa for siden:

Hakke sykkel, og har ikke råd til heller ... :o

Carisma sa for siden:

Bysyklene er brukenes til det, koster 80 kr for en sesong (fra april til november).

vaskeklut sa for siden:

kan gå i oppoverbakker og da :) sånn for starters.

Nja. Sannheten er at jeg er livredd for å sykle i Oslo, så jeg foretrekker å finne øvelser jeg kan gjøre hjemme. ;)

Det gjør jeg jo alt! :)

Carisma sa for siden:

Du skal bruke mange timer hjemme for å få samme effekten som av en tur fra f.eks maridalsvannet opp til ullevålseter. Just saying, siden det første innlegget indikerte ønske om rask progresjon.... ;)

shailene sa for siden:

Jeg har iallefall fått noe jævlig til lårmuskler av knebøy og bulgarisk utfall.

Ja, men jeg burde vel også si at det er litt lavterskel. Jeg har jo i grunn aldri trent før. Sykkel er nok ikke et alternativ. Men takk for forslag!

Bra å høre! :)

Carisma sa for siden:

Hvis man har friske knær... Mine gamle fotballknær er det drepen for. :o

nellie sa for siden:

Min erfaring er at sykling bygger mest "sykkelmuskler", mens knebøy, utfall ol. bygger de andre. Uten at det er noe fasit.. Men en blanding kanskje? Det finnes mange lettfattelige treningsprogram der ute på nettet.. Google det!:)

Carisma sa for siden:

Hva skiller sykkelmuskler fra andre muskler?
Sykling er f.eks veldig bra trening før alpinsesongen, så jeg vil tro at altså innebærer å sitte på huk vil kunne dra nytte av det.

Runegutt sa for siden:

Photo, du får ta med deg et kamera og bruke en halvtime daglig på gatefoto.
En halvtimes gange SAMMENHENGENDE, hver dag er grei basismosjon.
Skal du bygge muskler, eller kondisjon så trenger du noe tøffere.
For kondisjon,4X4 tre dager i uka (gå de andre dagene)
For styrke: 3 dager i uka helkropps styrkeprogram.

Lava sa for siden:

Du må være troll..damer og vin= sant :lol:

Jeg forventer ikke samme rus av øl om av vin, men har nok trodd at " vin er vin" aka reklame for ost..
Men dette gjelder en flaske av hver, hvit= jeg er "edru"
rød= jeg er snytings..
Må være noe i hva man drikker.. og jeg må si jeg ikke kan ha de godkjente rødviner, for lite sukker gir hodepine og skrekkelig tørr munn!

Nei, DET gjør ikke jeg heller, men jeg kan samenligne èn vinkveld mot en annen..

3 glass= billig me... :rolleyes:

En halvtime om dagen sammenhengende er vel oftest alt minimumet av hva jeg går. Har ikke noe sterke bein av den grunn ... Trenger ikke noen forslag om et fast treningsopplegg, altså. Bare noen øvelser som er bra! :) Men ser ut til at jeg har noe å gå ut fra nå.

shailene sa for siden:

Her er noen enkle basicøvelser du kan gjøre hjemme, som trener hele kroppen (hvis ikke jeg har glemt noen øvelser nå).

Med kroppsvekt - kjerne og bein:
Gluteral kickback
Utfall
Knebøy
Calf raise
Planken
Sideplanken

Med manualer- armer, skuldre og bryst:
Bicep curl
French press
Shoulder press
Dumbell flyes
Front raise

Takketakk! :) Planke og sideplanke gjør jeg alt, samt en del yoga for kjernemuskulatur. Har faktisk ganske ok med ryggmuskler! Beina står det som sagt dårligere til med. :p

Runegutt sa for siden:

Sorry Photo, trodde du trengte alt.
Beina: Knebøy, utfall, baklengs utfall, markløft. strakmarkløft

Takker! Det ser ut som det er relativt bred enighet om hva som er bra øvelser. Markløft er dog ikke aktuelt. Har ikke vekter, og ikke tenkt å skaffe meg heller. :)

Kitt sa for siden:

Du kan få låne mine på ubestemt tid!;)

Dietta sa for siden:

Jeg bruker bestanding lash primer under mascaraen. Vippene blir litt lenger, synes det er lettere å legge mascaraen pent, og innbiller meg at vippene ikke brekker like lett :)

Takk, kjære deg! Jeg skal ha det i bakhodet, først må jeg faktisk se om jeg klarer å få til trene hjemme i det hele tatt. :D Litt forbehold må man ha som god gammel latsabb. :cool:

Runegutt sa for siden:

Du trenger da ikke kjøpevekt for enkelt markløft.
Finn deg noe passe tungt, og bryt løs på det.
Vaskemaskin er tungt :)
Tunge møbler, finnes masse du kan bruke.

Strakmarkløft er supert for rumpemuskelaturen :)

Det er bare så vidt jeg klarer å komme meg opp fra knestående uten å dra meg opp, så jeg tror jeg lar vekter være foreløbig uansett. ;) Men nå har jeg fått tips så det holder en stund! Takketakk, alle!

Kitsu sa for siden:

I hvilken grad påvirker isomalt blodsukkeret?

Fant Ricola Tranbær søtet med isomalt, aspartam og acesulfam-k i butikken i dag.

kennygirl sa for siden:

Har du en å anbefale?

Marella77 sa for siden:

Gir dere barna vanlig sukker på grøten, pannekaken og havregrynen? Eller sukrin og tagatesse?

Dietta sa for siden:

Har bare prøvd den fra Esteè Lauder jeg :o Kjøpte den på Danskebåten for mange år siden, og etterpå har jeg holdt meg til den. Passer på å kjøpe på båt eller tax-free, men husker ikke helt hva jeg betaler. Den er drøy i hvert fall :)
Har liksom tenkt at jeg ikke gidder å prøve noe annet, siden jeg har en som funker bra.

Kitt sa for siden:

Vanlig sukker!
Prøver å lære dem å heller begrense mengdene. Virker gull på Snuppa, Sønn1 vil absolutt ikke høre på det øret og sønn2 flytter inn neste uke, så han må jeg nok bruke litt tid på å avvenne!;)

Kitt sa for siden:

Jeg lurer på hvorfor pcen min er såååååååå treig innimellom (oftere og oftere?)
Ingen andre pcer i huset er såååååå treige som min og det er slitsomt når det tar 3 min å gå til en annen side i en journal feks! :eek:

Carisma sa for siden:

Nå er det bare kokte havregryn jeg gir enda, og der holder det med litt banan og blåbær. Pannekake og grøt blir det nok sjelden her i huset siden jeg blir skikkelig dårlig av det, men de få gangene blir det nok med vanlig sukker.

Furine sa for siden:

På tide med ei reingjering og kanskje ein total wipe out? Er det berre på nettet, eller er det maskina generelt? Eg veit at min kjære har wipa den gamle Dell'en vår nokre gongar, når den viser teikn på å vere treg.

Yrla sa for siden:

sukker har jeg ikke, sukrin liker han godt.

Zillah sa for siden:

Sukrin.

Marella77 sa for siden:

Takk for svar! Er det 100 % sunt med sukrin og tagatesse? (er usikker når deg gjelder barna... De skal jo ikke slankes akkurat, men ønsker jo at de har stabilt blodsukker....)

Kitt sa for siden:

Bare på nettet den er treg! Spill etc fungerer helt fint! :)
Total wipe out? Teskjeforklaring, er du snill!:o

Nordmørsloppa sa for siden:

kjærringgråd mot sting/hold taes i mot med åpne armer!

Gerd sa for siden:

Hold en stein eller noe i hånda og knip godt. I den hånda på samme side hvor du har hold.

TrillTrall sa for siden:

Da min eldste gikk på småbarnsavdeling var det ingen av ungene som var så ufyselig som sønnen til førskolelæreren... :rolleyes:

TrillTrall sa for siden:

Jeg får i alle fall både vond og løs mage av Ricola-drops...

Furine sa for siden:

Sette heile maskina tilbake til fabrikkinnstillingane, slette alt av skit. :) Men sidan det er berre på nettet det går tregt er nok ikkje det nødvendig. Er andre maskiner hos dykk trege på nettet også? Kva med å reboote router?
Slår du av maskina ofte, eller står den på veldig lenge av gongen?

vaskeklut sa for siden:

kitt: har du mange faner i nettleseren oppe? om så kan du vurdere å lukke noen... og ev. slette cookies og annen historikk.

nellie sa for siden:

Søter grøten med stevia og bruker ellers sukker.:) Jeg blir ikke bra av tagatesse, så det hadde jeg ikke gitt til barnet mitt heller.. Får influensasymptomer.

Kitt sa for siden:

Spiller desverre ingen rolle hvor mange faner jeg har oppe! Slår av maskinen 3-4 netter i uka!
Routeren er helt ny og fikset så absolutt ikke problemet. Er bare min gamle stasjonære som har problemer, er fortsatt litt treg etter at jeg har utført ting Runegutt mente jeg burde gjøre! Fjernet over 16000 cookies og andre problemer, men...........

Er nok på tide mor får seg ny pc her snart!:p

BenteR sa for siden:

Her brukes det sukker om vi har grøt, men siden alle er så avsukra, bruker de bittebittelite sukker. Det samme gjør jeg forresten når vi en sjelden gang har grøt.

Imp sa for siden:

Mange nettsider og flash sinker reaksjonstiden..vg og dagbladet er feks verstinger. Så legg dem når du er ferdig å lese nyheter (eller bruk nrk.no).

Kitt sa for siden:

Ok! Skal bli flinkere til det! :o
Hyggelig å se deg igjen, forresten!:klem:

Marella77 sa for siden:

Jeg spiste mye av en kake laget med tagatesse, og fikk influensa etterpå... Kanskje det var pga tagatessen? hm... Skal tenke over det neste gang jeg spiser det. Har du hørt om andre som har reagert? Er det ikke 100 % naturlig stoff denne tagatessen?

Stevia... Får man kjøpt det i vanlig matbutikk? Er det noen bakdeler med stevia?

Ja, er ganske avsukra her også... Merker jeg er mye strengere med sukkeret til barna. Jeg tar på bare symbolsk med sukker på havregrynen...

Runegutt sa for siden:

Bruk Adblock plus, så slipper du alle addene på VG og co

Carisma sa for siden:

Noen som kan anbefale gode ipad apps til småbarn? (rundt 1 år)

Imp sa for siden:

Runegutt: What? Hvorfor vet ikke mannen min om dette?

Gracella sa for siden:

Det finnes en app som heter Tegnebrett, den er kjempefin for ALLE aldre.
Den går sikkert bra til en ettåring også, de tar jo slikt superraskt :-)

Runegutt sa for siden:

Sannsynligvis fordi min kones mann er flinkere, penere og myyyyye snillere :)

Runegutt sa for siden:

Ad block plus, er som navnet sier et lite tillegg til firefox som blokkerer reklame.

Programmet/tillegget er helt gratis, og finnes her: adblockplus.org/en/

Etter å ha innstallert Ad block, må man abbonere på et filter. Jeg bruker EasyList.

Ulemper med Ad block:
Endel steder som f.eks hotels.com blir blokkert så rent for meget.
Det er da bare å fjerne blokkeringa av akkurat den nettadressen.
Man har et ikon nede til venstre på skjermen når man bruker ad block, så det er enkelt å lette på restriksjonene til enkelte sider.

Ad block har jeg brukt i mange år. Det er helt enkelt genialt! :D Å lese nettaviser ble en helt ny opplevelse, for ikke å snakke om å slippe de tidvis underlige google-annonsene her og der ...

Kitsu sa for siden:

Var ganske stor forskjell på søtningsstoffene i de gule vanlige og den røde pakken jeg fant da.

Kanskje sa for siden:

Noen med MYE mage og valker som har prøvd denne her, og kan si om den hjelper eller ikke? Vet liksom ikke om jeg skal presse alt nedover og inn, eller dytte alt oppover. Vanlige lave panty dekker ikke magen, men lager tvert i mot en enstra valk, og fungerer ikke. Burde dekket helt opp under brystene. Og hvor er åpningen i denne?

www.onestopplus.no/products/body/057312/324340448.aspx

vaskeklut sa for siden:

jeg har ikke prøvd nøyaktig den der, men noe lignende, og synes det fungerer ok :) man blir jo ikke automagisk slank og bedårende, men man får glatta ut litt. om den er lik den jeg prøvde, så er det ingen "åpning", det er som om du trær på deg en j*vla trang nattkjole :lol: dra den over huet :)

Furine sa for siden:

Eg har også prøvd ein som likna, som ein innmari trang nattkjole med spiler i bh-delen. Ein blir ganske "stram i fisken" i alle fall, veldig greit å sleppe knapping i skrittet. :ja: Eg prøvde ein slik body ein gong, eg heldt på å få hetta då eg skulle på do! :o

Kanskje sa for siden:

hehe sikkert greit det ikke er knepping da.

Men hvordan blir det å ha på seg noe slikt i syden tror dere hvor det er varmt og klamt og man blir svett?

Og hvordan velger man størrelse? Den størrelsen man bruker i klær, eller mindre for å holde inne?

Carisma sa for siden:

Ja! :(

Lava sa for siden:

Noen som vet om Nivea sine kremer er tilsatt noe "skummelt" ?

Kjøpte dag- og nattkrem for kort tid siden og oppdaget i helgen at huden på kinnene føles rar. Å ta på dem er som når man har hatt bedøvelse hos tannlegen, og den holder på å gå ut.

Rin sa for siden:

Mange Nivea-produkter har noe skummelt i seg. Du kan slå opp navnet på den aktuelle kremen på hormonsjekk og se hva du finner. :) (Mener jeg har samme erfaring med Nivea-kremer, forresten, blir tett og varm av dem.)

Lava sa for siden:

Takk skal du ha! :)

edit: ble rødt varsel på begge to.. da kjøper jeg noen andre i dag.

Furine sa for siden:

Ja, knepping er mykje bal, slik som er som kjole fungerer greit.

Eg veit berre at eg var rimeleg varm i ein barnedåp i påska i ein slik ein, i syden hadde eg ikkje ville prøvd ein gong. I syden hadde eg uansett latt hemningar fare og kjøpt badetøy som passa bra i staden. Har inga aning, eg prøvde/brukte ein som allereie var innkjøpt av nokon annan...

Kanutten sa for siden:

Frisørdama er sur fremdeles! :lol: Dette begynner bli patetisk. Eller? :snill:

Dietta sa for siden:

[/B] Tror du skal holde deg til klesstørrelsen din. De er jo laget stramme for å holde ting på plass, så det skulle bli riktig. Jeg har ikke prøvd kjole, men har vært veldig fornøyd med body. Da bestilte jeg etter bh-størrelsen min, det var ikke andre typer størrelser å velge mellom :) Og ja, de er mye varmere enn vanlig todelt undertøy. Kan se for meg at det blir veldig varmt og svett i syden.

Lillemy71 sa for siden:

Ha ha ha, hu er jo sur bare for det hu veit at du har rett. Patetisk er rette ordet ja :D

Kanskje sa for siden:

Ja jeg ser for meg at det kan bli klamt og varmt. Føler meg bare så lite vel der nede, når man pynter seg om kvelden og skal ut og spise. Valker her og der, hehe. Jeg blir så varm og klam at jeg hadde kanskje blitt stående på toalettet og ikke fått boddyen på plass etter toalettbesøk. For der er det etter min erfaring ikke aircondition, og veeeeeldig varmt. Får tenke litt på det, kan jo sende tilbake hvis jeg føler den ikke passer og er tungvint å få på.

Marella77 sa for siden:

Jeg hadde på meg en sånn i et bryllup en gang. Etter middagen måtte jeg ta den av, klarte ikke puste lengre, hehe... Og så ble jeg veldig varm!! Ps, tror ikke det går an å bruke den i syden nei, da kan det lett bli som buksa til Ross fra Friends.... Husker du den?

Kanskje sa for siden:

hehe nei det har jeg ikke fått med meg .

vaskeklut sa for siden:

Hahaha! Really?! :lol: Hun dama fortjener nesten sin egen tråd altså, jeg ler jo høyt her :D

Kanutten sa for siden:

Jeg har oppdaget at jeg blir skitdårlig av samlebåndsrødvin. Skitdårlig ala forgiftet. Nå har jeg heldigvis i lang tid kjøpt viner som jeg har fått garanti på skal være økologiske og IKKE samlebånd, men kjøper jeg en dunk med vin som smaker likt år etter år (ikke samme dunken da, men samme merket), ja da er jeg garantert å bli syk.

Kort fattet.... Jeg er IKKE blitt særlig økologisk av meg når det gjelder mat, men når det gjelder vin. :p

HER står litt om vin...

Kanskje sa for siden:

Noen som har erfaring med bodylotion med selvbruning, og har noen å anbefale?
[color=sienna][/color]
Er redd for å bli oransje med vanlig selvbruning, men slik bodylotion tror jeg er bedre.

Bønna200 sa for siden:

Det har jeg prøvd bare en gang. Da brukte jeg Nivea sin og fargen ble veldig bra. :)
Men jeg tåler dessverre veldig dårlig div kremer, så måtte kutte det ut.

vaskeklut sa for siden:

Jeg blir oransje uansett, jeg :lol: Har måttet innfinne meg med å være bleik:cool:

Kanutten sa for siden:

Jeg blir også oransje... :rolleyes:

Gerd sa for siden:

Jeg har brukt både Nivea sin og Dove sin. Og mest fornøyd med Nivea sin.

langaard sa for siden:

Jeg har prød Dove sin, det så ut som om jeg hadde "flekktyfus"etter 2 dager:eek:
Nå tar jeg solarium:p

smgj sa for siden:

Solarium :) Bra for avslapping og bra for d-vitamin.

Kanskje sa for siden:

Er ikke solarium så farlig da?

Kjenner jeg trenger litt farge på kroppen nå før sommeren kommer

vaskeklut sa for siden:

Det er vel noe som kalles "alt med måte". Forskjell på stadig vekk og en gang i blant. Meg hadde du ikke fått dratt inn i et solarium om du så betalte meg. Men nå synes jeg det er pent å være bleik da :)

Yrla sa for siden:

finnes det noe godt ostekrydder /popcornkrydder i Norge? Fant denne på iherb men kanskje det finnes noe her også?
Frontier Natural Products, White Cheddar Cheese Flavoring Powder, 16 oz (453 g)

nellie sa for siden:

Ja, det finnes med noe cheddarsmaker og greier, men jeg kommer ikke på hva det heter..Hmmm. Noe med "seasoning".. Selges ofte på kinoer og sånt, men også i matbutikker..

Yrla sa for siden:

tusen takk! da vet jeg hva jeg skal se etter.

Runegutt sa for siden:

Lærte ungene å poppe poppcorn for mange år siden (de er 14 og 16 nu)
Har opplevd mange snåle smaker.
Popcorn med hvitløk
Popcorn med karri
Popcorn med paprika
Popcorn med kardemomme (den er for spesielt interesserte)
Popcorn med grillkrydder smaker godt
popcorn med citronpepper fungerer også bra.

smgj sa for siden:

Det er farlig for huden å bli solbrent. Stopp i god tid før det så tror iallfall ikke jeg på farene. (Men se gjerne at du finner et solarium som har både uva+uvb, siden huden er tilpasset jevnt fordelt stråling, som fra sola - ikke bare en av delene.)

langaard sa for siden:

Solarium er ikke farlig, om man ikke overdriver:) (deilig med litt farge på kroppen etter en lang vinter:))

Runegutt sa for siden:

Hva med Kivi skokrem?

Skinn er skinn :)

Yrla sa for siden:

ok men jeg var interessert i ostesmak bare. ostekrydder for å redusere på osteforbruket mitt

Runegutt sa for siden:

Hm, er vi på høykarbo lavkalorikur?

Sjepisk til kunstig ostesmak. Hva med revet parmesan?

Lava sa for siden:

Skal se filmen på linken etterpå, takk skal du ha. Kommer tilbake etter å ha sett.

vaskeklut sa for siden:

det er mange som opplever at vekta stopper av ost.

Yrla sa for siden:

har ikke noe med kalorier å gjøre:)

Runegutt sa for siden:

Bare lurte siden det var Påppkårnkrydder. Men, kan sikkert brukes på andre ting enn påppkårn.

Yrla sa for siden:

Har noen prøvd å bruke kun stevia for å lage pavlova/marengs? Blir det godt?

Lillemy71 sa for siden:

Det ble mer sånn som seigt skum i konsistensen og ikke særlig vellykket for min del. Tanta mi som er bakeguruen min mente på at sukkeret er viktig for å få rette konsistensen i marengs, så jeg har tenkt å prøve med en miks av tagatesse/stevia som er det jeg bruker i ulikt bakverk.

Har funnet ut at jeg ikke trenge å erstatte all søtning i bakverk med tagatesse, litt holder for å få en fin konsistens, så søter jeg med stevia til passe smak.

Yrla sa for siden:

ble det vanskelig å tygge, så seigt? jeg bør kanskje redusere på sukrin og tilsette stevia, vil teste med natreen også

Marella77 sa for siden:

Jeg tar alle de ketolysevitaminene... De skal jo tas til forskjellige tidspunkt for å kunne ta opp mest mulig av vitaminene...

Nå har jeg fått beskjed av legen å ta B12 og Vitamin D i tillegg... Noen som vet om når jeg skal ta disse? Eller er det det samme? (Fint om Torkil kan svare... ;) )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.