< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Charlott sa for siden:

Det er no dritt når det blir slik, vi kvinner er verdensmestere i dårlig samvittighet!

Vi mååå bli flinkere til å ta vare på og prioritere oss selv :klem:

smgj sa for siden:

Høh --- står arbeidsgiver og holder deg i hånden når du er syk? Stiller arbeidsgiver opp og vasker golv, lager mat eller passer barn? Hvis ikke... så synes jeg det holder at man er 100% til stede når man er på jobb.

vaskeklut sa for siden:

Jeg har ei visdomstann som ikke samarbeider (tannlegetime i dag), og lurer på hva annet enn suppe, yoghurt og smoothie som egner seg som såkalt "myk mat"?

smgj sa for siden:

Grønnsaksmos? Barnemat. ;)

Kitt sa for siden:

Husk at suppen ikke må være for varm!
Fiskeboller, kjøttboller, ............alt som ikke må tygges i hjel som ikke har skarpe kanter eller mye salt/sterkt krydder.
Og nesten all mat kan kjøres i stavmikser og bli myk, most mat!;)

IS!!! Masse is! :D

Huldr sa for siden:

Hoummos, djevelegg ...

God bedring med tanna!

vaskeklut sa for siden:

Takk folkens! og is ja... endelig en GOD unnskyldning for å spise is :D :p

Egwene sa for siden:

Kan glutenmel brukes som vanlig hvetemel?

Carisma sa for siden:

Jeg trakk visdomstann i fjor, og fikk beskjed om at det trengte jeg ikke tenke på. Bare ikke tygge med den siden den var trukket på så lenge jeg kjente smerter. Det gjorde jeg i omtrent halvannen time. :o

smgj sa for siden:

Glutenmel er bola hvetemel... Det inneholder mer av bakeegneskapene - og mer av intoleransestoffene om man er så "heldig" å måtte bry seg om det.

Egwene sa for siden:

Såå.. det går an?:P

vaskeklut sa for siden:

:eek:

jeg har levd med vond visdomstann siden påskeaften, det funker ikke å tygge noe som er hardere enn en tomatbit :eek: det hjelper jo også om man klarer å faktisk dytte den der maten inn i munnen da, jeg klarer nesten ikke gape :wacko: heldigvis skal f*enskapet ut på torsdag. og så får jeg beroligende på forhånd siden sånn stresser meg en del :lol: :full:

Kanutten sa for siden:

Spørs hva. Skal du bake boller med kun gluten får du nok sprettballer. :p

Egwene sa for siden:

Hehe, nei det skal jeg nok ikke. :P
Men da kan jeg bruke det i litt bakst i det minste, hehe.

Kitt sa for siden:

Faktisk er en vond tann mye verre enn såret etter en trukket tann! Da er jo den verste auauen borte! :)
Når det er sagt, en trukket visdomstann som alt har gitt problemer, vil som regel gi en del smerter de første 2-3 dagene! Vil anbefale deg å ikke være gjerrig med smertestillende i hvert fall 2 dager. Kanskje ta så ofte som hver 4. time om du føler det minste behov! Det er verre å få vekk smertene om de først får skikkelig tak!:eek:

Å trekke tenner er ikke behagelig, men går som regel utrolig bra! Husk at det kun er skrekkhistoriene du får høre! Vi andre husker knapt at vi har trukket 3-4 stykker!;)
Lykke til!:klem:

Bønna200 sa for siden:

Noen sjampotips for ekstremt tørt og skadet hår? Hårstrående knekker bare jeg ser på dem, omtrent. :eek:

Kanutten sa for siden:

Jeg tygde glupsk som jeg var hardt på en kottis og fikk veldig vondt i jekselen. Jeg trodde det var bare nervene som fikk seg en kilevink og gikk derfor i ca 10 dager med vond tann og bare ventet på at det skulle gå over. Til slutt fikk jeg somlet meg til tannlegen og fikk tatt røntgen av tanna. Det viste seg at den var blitt kløyvd rett i to langs nerven fra topp til tå. Det var fineste jekselen min uten hull, men tanna kunne ikke berges. Den ble trukket der og dag. Ikke ei visdomstann riktig, men det gjorde godt å bli kvitt den likavel. :ja:

vaskeklut sa for siden:

Takk! Ja, jeg er bare glad for å bli kvitt den. Når det er sagt. Jeg har fått paralgin forte, og de tar ikke smertene! Blir bare susete i hodet :eek: What to do? Denne pakken er beregna på å vare til lenge etter trekkinga. Kan jeg be tannlegen om annet? 800 mg ibux hjalp heller ikke, testa jeg i helga..

Dilly sa for siden:

Jeg har ikke brukt det lenge nok ennå, men trur på dette:

Redken shampoo og balsam til under halv pris av hjemme.

Kitt sa for siden:

Har du prøvd å kombinere en paralgin med 400mg ibux? Flott å kombinere. Sammen er de mer virksomme enn man skulle tro!
Tror ikke du kan regne med å bli smertefri før et par dager etter at tanna er ute, men så godt som mulig bør gå an. Pøs på til natta så du får sove litt i hvert fall!:snill:

Og du, be om Pinex forte neste gang. Paralgin inneholder et fargestoff mange reagerer på. Og pass på å drikke mye. Man blir svært hard i magen av Pinex/paralgin forte! :eek:

langaard sa for siden:

Prøv en eggekur, pisk 2 egg, masser det inn i hår og hodebunn, la det virke i 15min, vask håret som vanlig:)

Nerthus sa for siden:

Med en del (nødvendig) erfaring med smertestillinde kan jeg støtte Kitt her altså.

Jeg ville droppet forte'n og tatt 1 g paracet sammen med 600 mg ibux 3 ganger om dagen (det er ca maksdosen iflg pakken) og se om det kan hjelpe bedre. Jeg har aldri hatt smertelindring av forte, blir som du sier bare susete :)

vaskeklut sa for siden:

Notert! Skal drikke masse :) (og jeg som syntes det rosa var så fint :o )
Nei, har ikke forsøkt det, da jeg har rett og slett ikke turt. Skal prøve litt seinere!

Takk, Kitt:suss: (du burde få jobb som internettsykepleier :lol: du gjør jo strengt tatt den jobben allerede, men synes du burde få betalt også :D )

vaskeklut sa for siden:

Alright, prøver det om ikke kitts råd fungerer!

Bønna200 sa for siden:

Takk, Dilly. :klem:

Bønna200 sa for siden:

Seriøst? Ikke noe mer enn grising med egg?

Egwene sa for siden:

Egg og kokosolje har jeg prøvd, det funker :)

langaard sa for siden:

Det funker, ja:ja:

Bønna200 sa for siden:

Da får jeg prøve. Takk! :suss: Hvor ofte skal jeg gjøre dette? Hver dag til det blir bedre?

Kanutten sa for siden:

Så lenge høna legger egg. :ja:

langaard sa for siden:

Jeg kurer håret en gang i uka:)

langaard sa for siden:

Tullsjur:D

shailene sa for siden:

Greit å være nøye når man vasker ut kokosoljen, ellers gir det alvorlig med kviser i hodebunnen, har jeg erfart.. :eek:

Catwoman sa for siden:

Gode råd for å få litt sövn mottas med takk.. Bronkitt og lungebetennelse har tatt knekken på meg her. Det surkler og piper på både inn og utpust her :o Tenkte kanskje det ble lettere hvis jeg halvsatt opp, men kjennes ut som en sementsekk i brystet mitt. Så nå er jeg på forumet istedet...

shailene sa for siden:

Noe som kan hjelpe å løse opp slim midlertidig og lette litt på trykket er å puste inn damp. Kok en kjele vann og hold ansiktet over kjelen med et håndkle over hodet, ha gjerne i noen dråper eucalyptus eller peppermynte hvis du har det (et par poser peppermynte-te funker også bra). Hvis du plages veldig med hoste og ingenting annet funker kan det jo være greit å få noe Cosylan til å bruke kun før sengetid, ellers er det vel bedre å få hosta opp slimet.. Håper du føler deg bedre snart :klem:

Charlott sa for siden:

Noe som har hjulpet meg ved atypisk lungebetennelse er te av timian. Det har hatt en overraskende god effekt på kikhostetilstander hos meg :)

Riktig så god bedring! :klem:

vaskeklut sa for siden:

:eek: :eek: :eek:

nå sier jeg opp medlemsskapet mitt som trønder og blir østerdøl i stedet :eek:

smgj sa for siden:

Hvit eller rød tigerbalsam massert inn på bryst og rygg... Ikke behagelig, men virksomt. :( God bedring.

Kanskje sa for siden:

Dette liker jeg ikke. Jeg har de siste par ukene fått noen flekker med noe jeg mener er atopisk eksem. De er omtrent runde og på strl med ett kronestykke. En på ryggen, en bak på hoften, og nå dukket det opp en bak på overarmen. Dette liker jeg ikke, og er redd for at det skal dukke opp flere, på synlige steder slik som på armen.
[color=blue][/color]
Skal for sikkerhetsskyld bytte på sengen.
[color=blue][/color]
Bør jeg smørre disse flekkene med feit krem, eller med hydrokortison?

manne sa for siden:

Er huden like ru på hele feltet eller er huden friskere i midten? OM den er frisk i midten av flekkene og du har vært bortpå katt eller hund i det siste kan det være Ringorm. Er det det får du salve på apoteket som tar det bort. :)

nellie sa for siden:

Når begynner de å klippe skiltene til de som ikke har betalt veiavgift? (Kjære NAV, please send meg penger snart!)

Bønna200 sa for siden:

Det vet jeg ikke. Men OI! Det hadde jeg glemt. Takk for påminnelsen. :o

Kitsu sa for siden:

Har du hatt eksem før? Hvis ikke er det vel liten sjanse for at det er atopisk eksem. Er det det, så funker vel både kortison og fet krem, men greit å prøve kremen først. Kortison skal ikke brukes over lengre tid.

vaskeklut sa for siden:

hvorfor må alle på død og liv fortelle meg hvor fælt jeg kommer til å ha det etter tanntrekking i morra?? jeg som ikke grudde meg i hele tatt er begynt å grue meg masse, ettersom jeg har veldig lav smerteterskel... :(

Rin sa for siden:

Jeg har trukket samtlige visdomstenner og to til før regulering en gang i tida - og jeg har aldri hatt smerter etter at bedøvelsen har gått ut i det hele tatt.

:klem: Prøv å slappe av og ikke ta smerten på forskudd - det kommer bare til å bli utrolig deilig å bli kvitt en tann som faktisk gjør vondt. Tannpine er verst!

smgj sa for siden:

Men JEG har trekt visdomstann både oppe og nede og begge gangene var gruingen mye verre enn å gjøre det. Litt verre i underkjeven enn i overkjeven, men ikke noe problem noen av gangene, egentlig.
Overkjeven var omtrent som å felle en melketann (tannlegen min setter godt med bedøvelse og venter til den virker, fordi hun vet jeg kan komme til å bite... ;) fakta!) - litt "rart", men ikke vondt.

Og underkjeven var litt skummel fordi da tanna var "løs".. var den ikke løs likevel. Tannlegen delte den og det viste seg at den hadde to røtter som pekte mot hverandre som LJ. Men ikke vondt da heller.

Og ikke spesielt vondt etterpå. Samt at jeg fikk med meg nok smertestillende til å bedøve en liten elefant i tilfelle jeg trengte det... Men den tanna jeg har rotfyllt var vondere før fylling enn tanntrekkingen var. Jeg har mens som er mye vondere enn det der... (Og på det verste kan jeg ta en sykedag for mensen - ikke i nærheten for tennene.)

Helt sant!

Håper du kjenner deg bedre nå.

nellie sa for siden:

Er det en spesiell slags tanntrekking, eller? Jeg trakk fire på en gang. Det var ikke fælt.

Kanskje sa for siden:

Manne og Kitsu, hm, ringorm var ikke noen hyggelig tanke, men tror flekkene er ru over alt. Har hatt hunder i sengen .... men de klør ikke.
Har ikke pleid å ha atopisk eksem, men har det siste året vært plaget først på pekefingeren med kløe, tynn og sprukken hud. Begynte et sted, og spredde seg til hele fingeren og så fortsvant det, og begynte på lillefinger på samme hånd. Veldig plagsomt i vinter med den tynne såre huden. Og nå disse runde flekkene.

vaskeklut sa for siden:

takk folkens! godt å høre at man ikke nødvendigvis kreperer av smerte...

nellie: det er en visdomstann som må fjernes kirurgisk...

Charlott sa for siden:

Mener det er etter sommerferien, type august/september :)

Bønna200 sa for siden:

Stakkar! Lykke til. :suss: Det går som regel mye bedre enn man tror.

vaskeklut sa for siden:

takk! :) får heldigvis beroligende, og så skal mannen være med (pga beroligende medisin) og så blir han hjemme fra jobb med meg etterpå. og han har lovt å lage blomkålssuppe og kokosmelkis.. :love:

Photobscura sa for siden:

Jeg har gjort det kirurgisk, og det er i grunn ganske smooth sailing. Eneste ubehagelig er rykkinga, liksom. Men jeg syntes ikke det var så verst vondt etterpå. Tok aldri ut forte-resept en gang. Holdt med litt paracet+ibux en gang første dagen.
Og, en morsom ting -det tok UTROLIG mye kortere tid for såret å gro siste gangen, mot den første gangen. Da hadde jeg lagt om kostholdet i mellomtiden. I det hele tatt har groevnen min tatt seg en real opptur siden dess! Og jeg tryner litt mer enn snittet ... :o

vaskeklut sa for siden:

photo: herlig! har jo merka at jeg har god ... "groevne", så satser på at det går smuuuth.

men. når man får sosialhjelp, kan man få nav til å dekke dette? det var ikke helt planlagt, kan man si. akuttime i går, hvor jeg fikk beskjed om at jeg måtte fjerne tanna. kostnaden til sammen for meg vil bli rundt tre tusen, og det er liksom ingenting man tilfeldigvis har ekstra når man har øk. sosialhjelp....

Dietta sa for siden:

Har trukket 2 visdomstenner jeg - og det holdt med de 2 ibuxene jeg fikk hos tannlegen før jeg dro. Slapp av - dette går helt sikkert mye bedre enn du tror

Det vet jeg ikke. Da må det nok i tilfelle være offentlig tannhelsetjeneste ... (Gjelder i alle fall dersom man er under f.eks. psykiatrisk behandling. Holder faktisk om man går jevnlig til psykolog).

Carisma sa for siden:

Hvordan fjerne tran-lukt fra klær? :confused:

shailene sa for siden:

Høres ut som det kan være ringorm, ja. Men du trenger ikke å ha vært i kontakt med dyr for å få det.

Kanskje sa for siden:

Har nå sittet laaaang tid og funnet klær inne på Celbes, og skal bestille, og så får jeg opp at jeg må betale kontant. Men jeg vil ha faktura. Jeg forstår ikke dette, jeg finner ingen steder på hovedsiden hvor jeg kan registrere meg som kunde, ikke annet enn det som kommer opp når jeg prøver å bestille.
Det står at for å få faktura i posten så må man være registrert og søke om det??? Er ikke det litt tungvindt? Er det jeg som missforstår?? På ellos får jeg faktura i posten etter at varen er kommet.

Noen som vet hvorfor jeg ikke får registrert meg hos celbes, og hvorfor jeg ikke får lagt inn at jeg ønsker en faktura i posten? har ikke mulighet til å betale kontakt.

sukk får ringe dem i morgen.

Kitsu sa for siden:

Atopisk eksem spesifikt er noe man ofte har fra barnsben av, men det kan jo være en annen form for eksem og. Eller at du reagerer på noe. Du kan jo prøve med f.eks. vitapan en stund og se om det hjelper, dersom du tror det er eksem.

Supera sa for siden:

Psoriasis? Faren min har psoriasis og det er visst arvelig, så hver gang jeg får et utslett så er jeg redd for at det er psoriasis.

BenteR sa for siden:

Vet ikke om det er slik enda, men før fikk man dekket noe når visdomstanna må skjæres ut.
Har fjernet tre av mine kirurgisk, og det gikk mye kjappere og var mye mindre vondt enn den som ble trukket.
Lykke til!:klem:

Sanney sa for siden:

kirurgisk fjerning koster 1800 kr per tann. (egenandelen) hvertfall det jeg betalte for et par år siden. men det er jo uansett en del penger

Panne! Det glemte jeg jo å si. Tannlegen min henvendte meg til kjevekirurgisk poliklinikk på Ullevål ettersom den måtte fjernest kirurgisk, og da betalte jeg bare spesialist-egenandel på ca 300 kroner (Ligger vel på 308 nå?!)

Carisma sa for siden:

Jeg har en hevelse rett der brystbeinet slutter, i mellomgulvet. Hvis jeg tar på det kjennes det ut som om noen trykker på halsen min fra innsida. I det siste har jeg også kjent at hevelsenpulserer f.eks når neg har lagt meg, noen som har noen ide om hva det kan være?

smgj sa for siden:

Det er iallfall i området solar plexus... hvor en stor vene og en stor arterie krysser hverandre...? Å trykke hardt på slike steder er gjerne veeeeldig ubehagelig, ja.

en.wikipedia.org/wiki/Celiac_plexus

Carisma sa for siden:

Nei, det er lenger opp, utenpå selve brystbeinet på en måte. Ikke i "tom rommet". Når jeg ser meg sidelengs i speilet ser jeg hevelsen utenpå brystbeinet (selv med min ekstra polstring).

Kitt sa for siden:

Brissel?

Høre med legen? Rare hevelser hos relativt nybake mødre skal tas alvorlig!

Carisma sa for siden:

Det er i området ja :ja:

Jeg føler meg ikke så nybakt lenger... :rolleyes: Og jeg har hatt dette til og fra siden slutten av tenårene. Ble undersøkt for galleproblemer da jeg var atten pga det (da var det med smerter utover på høyre side i tillegg), men de fant ikke noe.
Uff ja, må nok til legen med det, men jeg gruer meg :o Fikk sambo til å sjekke hva han mente om hevelsen for en times tid siden, og er fortsatt kjempekvalm og har snøringsfornemmelser i halsen etterpå, selv om han ikke trykket på det, men bare strøk forsiktig over.

TrillTrall sa for siden:

Det er vel ikke før mye nærmere sommeren vel? I år får man ikke oblater heller så jeg i avisa forleden dag, så jeg aner ikke, men oblatene pleide da å komme et par mnd etter betalingsfristen?

Supah sa for siden:

:rolleyes: Hva gjør man når man har vunnet 15 poser chips og ikke spiser sånt?

Jeg er nødt til å hente de på postkontoret i dag.. Kanskje gi de bort til venner?

vaskeklut sa for siden:

gi de til noen du kjenner som du vet spiser slik! kanskje du kjenner noen studenter eller andre med dårlig råd?

amritam sa for siden:

Klør disse utslettene? Hvis ikke, kan det være en type sopp som opptrer i sånne rundinger, og det er ganske enkelt å behandle. Dette er instuksjonene jeg fikk av legen:

1. Kjøp Selsun shampoo på apoteket (reseptfritt)
  2. I løpet av en kveld smører du inn utslettene godt med shampooen 3 ganger og lar det trekke godt inn og tørke mellom hver gang, og så sover du med det om natta.
  3. Etter ei uke gjentar du samme prosedyre.
  4. En måned etter det igjen, gjentar du det en siste gang.

Hvis du vil kan du jo prøve dette, hvis du blir kvitt det er jo saken grei. Hvis ikke bør du vel oppsøke lege for å finne ut hva det er. Eventuelt kan du besøke legen først.

nellie sa for siden:

Jeg skal på sånt halvtårsoppfølgingsmøte på NAV i morgen.. Sammen med sjefen min.. De syntes ikke jeg trengte ha med lege. Har da altså vært sykemeldt i et halvt år.. Hva kan jeg forvente meg?

Ser ikke helt poenget, siden jeg skal begynne å jobbe igjen 1. mai, men det er kanskje sånn i tilfelle jeg finner ut at jeg ikke er bra nok til å jobbe likevel?

vaskeklut sa for siden:

visdomstann kirurgisk fjerna nå. fått pinex forte, men den tar bare toppen av smertene. hjelp?? hva gjør jeg?

Kanutten sa for siden:

Hold ut, det er ikke farlig. :klem:

Kanskje sa for siden:

Hm, de klør når jeg tar på dem, men det er sikkert fordi det irriterer. Fikk tips om å ta noen spesielle D vitamin dråper i dag. Og så har jeg legetime neste uke.

Huldr sa for siden:

Jeg synes ikke Pinex forte hjalp noe mot tannsmerter i det hele tatt, ble bare groggy. Ibux, 600 mg hjelper mye bedre på meg :)

Carisma sa for siden:

Pinex hjelper ikke på meg, hverken vanlige eller sterke. Apoteket tror meg ikke, siden det er samme virkestoffer som i paracet, men det er faktisk sånn. Paracet funker da.

Sanney sa for siden:

tja, jeg blir dårlig av ibux, men ibumetin funker finfint på meg... skal jo lissom være det samme... pinex forte hjalp meg da jeg trakk mine 3 visdomstenner. men jeg brukte ikke opp første pakka engang, gikk over til vanlige smertestillende dagen etter.

vaskeklut sa for siden:

Nai. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre altså. Jeg har så absurd lav smerteterskel:o Men det er greiere nå enn hva det var da jeg våkna av at bedøvelsen var gått ut, da holdt jeg på å kaste opp av smerte :eek: sank sammen på kjøkkengulvet i krampegråt mens jeg brakk meg. Nå gjør det heldigvis bare veldig vondt :lol:

amritam sa for siden:

Da er det kanskje noe annet. Mine klødde ikke i det hele tatt. Lykke til hos legen!

Huldr sa for siden:

Uff :klem:

Men det kan være verdt å prøve Ibux altså, dama jeg snakket med på apoteket den gangen sa også at det var mye bedre i forhold til tannsmerter. Og det er det jeg har fått hos tannlegen også når det har vært noe, visdomstenner eller en stor fylling som jeg måtte ta i fjor da det var blitt hull under en tidligere fylling ... Men det bør være litt stor dose for at det skal hjelpe.

Når jeg tenker på det husker jeg at jeg ikke bare følte meg groggy, men fikk vondt i hodet av Pinex forte. Men det er vel den eneste gangen jeg har tatt det, så vidt jeg kan husker (kanskje noe for mange år siden, men er usikker), så har ikke noen bred erfaring ...

Carisma sa for siden:

Legg en isbit på

shailene sa for siden:

Uff, så fælt.. Har man ikke tannlegeskrekk fra før av.. :(

Har dessverre ikke noen gode råd å komme med.. Men håper det går over snart!

vaskeklut sa for siden:

Yeah, har prøvd ibux nå, nå er alt mye lettere :D til og med fått i meg litt mat! Hurra!

Charlott sa for siden:

Fortsatt god bedring! krysser fingre og knær for at du blir smertefri rimelig kjapt :klem:

Huldr sa for siden:

Så braaa! :klem:

Fortsatt god bedring :blomster:

Dietta sa for siden:

Så flott :) Ibux er tingen. Speedy recovery fra meg også :klem:

vaskeklut sa for siden:

tusen takk folkens, dere er gode! :love: (var ikke helt meninga å kuppe tråden her altså.. o.O )

Bønna200 sa for siden:

Det hørtes ikke godt ut, kluten. :o Pinex forte virker aldri på meg heller. Men som nevnt er ibux veldig fin. Den kan fint kombineres med paracet. En av hver pleier å gjøre underverker.
Men nå går det nok fint framover. Klemme litt på deg, jeg. :klem: :suss:

Kitt sa for siden:

Det er paracetamol i Pinex forte, så sammen med ibumetin virker det gull på tannsmerter!
2- 3 dager så har du glemt alt om hvor vondt det var og kan glede deg til å ta de 3 neste, Vaskeklut!

vaskeklut sa for siden:

:lol: jeg skal heldigvis bare ta en til :o (..håper jeg! tannlegen sa i hvertfall at de i overkjeven så fine ut og de er på plass og alt det der..)

Kitt sa for siden:

Så rart! Jeg og mange med meg får beskjed om at de andre må tas etterhvert(helst snart) fordi de ikke vil ha noe å tygge mot/bryne seg på og dermed vil "rotne på rot" temmelig fort!

Tannlegen min tar alltid en nede og en oppe på samme side samtidig. Da slipper man på en måte unna med 2 vondter fordi man ikke likevel ikke kan bruke den siden av munnen!;)

vaskeklut sa for siden:

Kitt: så rart! Jeg må spørre tannlegen litt mer inngående i neste uke når jeg skal ta stingene! Har jo ikke lyst på råtnende tenner heller da :eek:

Dietta sa for siden:

Jeg opererte bort de 2 nede som 20-åring. De 2 oppe hadde seff ikke noe å tygge mot, men de holdt nå stand helt til for 1 år siden. Da var de begge litt løse, og tannlegen trakk de før det skulle gå betennelse i de.
Må nok være veldig individuelt hvor lang tid det tar før man får problemer med de gjenværende, men mine holdt ut i 25 år :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.