Cyan sa for siden:
Oj, det var godt du sa, for jeg hadde nok troppet opp alene med ham :) Vi må sikkert ha med fødselsattesten også..?
Cyan sa for siden:
Oj, det var godt du sa, for jeg hadde nok troppet opp alene med ham :) Vi må sikkert ha med fødselsattesten også..?
Kitt sa for siden:
Jepp! Og dere må ha legitimasjon som holder! Men det har vel alle med seg nå til dags.:p
Yrla sa for siden:
Noe som vet om et sted å handle store mengder tyggis billig (billig frakt også)utenom ebay og amazon?
Cyan sa for siden:
Vi har pass, så det burde vel holde :pCarisma sa for siden:
Du sitter med han på fanget og så setter de en skjerm mellom deg og han (hørte jeg på babyyogaen)... Så da får du holdt han fast.
Cyan sa for siden:
Aha, smart. Da burde det gå :)
TrillTrall sa for siden:
Neida, dere trenger ikke møte opp begge to, det har vi aldri gjort. Jeg har bare sendt med pappan en skriftlig bekreftelse på at det er greit for meg at ungene (navn + fødselsdato på begge) får utstedt nye pass + et av mine id-kort. Har aldri vært noe problem.
Kitt sa for siden:
Det går IKKE her hos oss ved førstegangspass! Etter en del stygge skilsmisse, barnebortføringer etc MÅ begge møte opp, gitt!
Tror det går når barna blir eldre og har hatt pass før, men ikke når det er små barn som skal ha sitt første pass!
TrillTrall sa for siden:
Her hos oss, i Trondheim, har det gått helt fint for vi har aldri vært med begge to når ungene skulle hatt pass, verken første gang eller ved fornying av pass.
Kitt sa for siden:
Cyan bor i Oslo. Kan ikke tenke meg at de er slepphendte der, men det er jo bare å ringe og spørre om man er vil vite helt sikkert!;)
Gerd sa for siden:
Jeg fikk beskjed at begge måtte møte opp og skrive under da jeg kom med vesla.
Men siden dette er en så liten plass og de på politikontoret kjenner oss, så ble det ordnet pr. fax.
langaard sa for siden:
Jeg handler store bokser på iherb.no:)
Zillah sa for siden:
Fra Politiets informasjon om pass til barn :
Barn må møte opp ved søknad om pass, dette gjelder også spedbarn. Minst en forelder må være med. Ved felles foreldreansvar må begge foreldrene være med, eller en av foreldrene må være med samt ha med fullmakt og legitimasjon fra den andre.Dersom forelder #2 ikkje møter personleg, må det følge med offentleg bekrefta legitimasjon, kun fullmakt er ikkje nok. Det er særskilt fullmaktsskjema å fylle ut som ein kan skrive ut frå politi.no
Eg var så heldig at far til mine møtte opp på politistasjonen. Håpar han vil samarbeide når dei må fornyast.
Kanutten sa for siden:
Far til mine var IKKE samarbeidsvillig. Men politiet har endret på reglene. Første gangen jeg søkte om pass til ungene og han nektet å skrive under fikk jeg kun utstedt nødpass. Men nå er det slik at hvis den som nekter å underskrive søknaden ikke kan dokumentere at det er fare for kidnapping etc så får man likevel pass etter to tre uker. SELV om det er bare en som underskriver.
Cyan sa for siden:
Nå er vi heldigvis fortsatt gifte og godt forlikt, så jeg tviler på at det blir problematisk å få ham til å møte opp på passkontoret ;) Hvis ikke får han sove på sofaen :p
Yrla sa for siden:
Takk for tips. Denne høres ok ut:Xylichew Gum, PeppermintMarella77 sa for siden:
Så bare for å være helt sikkert... Når jeg bruker fiberhusk, så trenger ikke deigen gluten? For fiberhusken kan erstatte gluten, sånn ca?
Lillemy71 sa for siden:
Nei.
Fiberhusk vil binde deigen i sammen, men den vil ikke gjøre noe for egenskapen til å heve - dette gjelder spesielt gjærbakst. Fiberhusk kan ikke erstatte mel fullt ut, men brukes som et bindemiddel når man f.eks bruker mandelmel.
Marella77 sa for siden:
På denne siden står det: "FiberHusk innehåller 100 % pulveriserat psylliumfröskal. Det har visat sig att de gelébildande fibrerna i psyllium till stor del har samma egenskaper som gluten i samband med bakning."
Marella77 sa for siden:
nå så jeg hva du skrev.... Men om man da bare bruker bakepulver, så hever den vel?
Lillemy71 sa for siden:
Dersom man bruker egg og bakepulver så vil deigen heve. Men fiberhusk vil aldri gi samme resultat som å bruke mel. Man må tenke anderledes og alternativt. Hadde vært mye enklere dersom du oppgir hva du har tentkt å bruke dette til, evt se hva andre bruker inne på oppskriftsforumet.
Marella77 sa for siden:
lindroos.net/produkter/glutenfritt/fiberhusk Denne oppskriften. Jeg byttet ut glutenmelet med soyamel, uten gluten, og lurer på hvordan resultatet KUNNE HA BLITT... hehe...
smgj sa for siden:
Du har ikke byttet om linken her?
Marella77 sa for siden:
jo, hehe. sorry...
Sjekk denne.
Marella77 sa for siden:
Nytt spørsmål: Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt CAJUN- krydder?
Rin sa for siden:
Øh, tja. Cajun er en slags krydderblanding, det også. Du finner kaaanskje en boks uten sukker på vanlig dagligvare - eller så kan du lage det selv! Oppskrift her :)
(Siden dette er oppskrifta til han Rema-sommerkokken, er det jo mye mulig at det er akkurat samme innhold i cajun-krydderet de har på Rema - om det ikke ble borte med resten av sommervarene, da...)
vimsen85 sa for siden:
Jeg tror Cajunkrydder er stort sett bare krydder. Innbiller meg at Kreolsk krydder og Cajun er det samme. Gerd har en oppskrift på Kreolsk krydder her. Men mulig det ikke er helt det samme.
vimsen85 sa for siden:
157 sin link ser veldig bra ut :) Lykke til :)
Marella77 sa for siden:
Tusent takk jenter!! :) Jeg så det var mye salt i den, men jeg håper at det ikke ødelegger smaken helt om jeg kutter ned på saltet :)
Furine sa for siden:
Eg lagar jambalaya med eiga krydderblanding til kyllingen, der er det kajenne, løksalt, salt, pepar, paprika, kvitløk og plenty timian. Trur nokre ferdigplandingar også har pimentpepar i. Åh, no fekk eg lyst på jambalaya! :sikle:
Etter det eg forstår er det kreolske det "finare" som dei kvite heldt seg til i Louisiana (med fransk herkomst blant anna), cajun er husmannskost, gjerne billigare råvarer, gjerne innmat, og herkomst i dei afro-amerikansk. Men kreolsk trur eg også finst litt rundt i karibien, etter som eg har sett.
Photobscura sa for siden:
Jeg har strikket et skjerf av et aldeles nydelig økologisk alpakkagarn, men det røyter noe innmari! Hele sofaen min er grå. Så jeg lurer på om det er noen smart måte å kvitte seg med det overflødige "håret" på? Gå over med en naturhårsbørste, f.eks.? Vil jo ikke at stakkaren som skal få det skal se ut som om han har vært i nærkamp med en alpakka ... :cool:
Carisma sa for siden:
Hjelper å vaske det kanskje?
Det tviler jeg på, det må håndvaskes ...
vaskeklut sa for siden:
riste det ute? klesrulle? foreslå at vedkommende kan være alpakka på neste karneval?:cool:
Tror ikke det hjelper så mye med risting, egentlig. Har ristet det bra mye, og dratt hardt med fingrene mens jeg har strikka og fått bort noe overflødig på den måten. Klesrulle har jeg faktisk ikke ... Prøver med naturhårsbørsten, jeg. :)
Dietta sa for siden:
Hvis du vil ha det bort fysisk (og ikke bare få det til å trekke seg sammen) så kan du kanskje bruke en barberhøvel veldig forsiktig ?
Cyan sa for siden:
Jeg skal bo på Quality Airport Hotel ved Sola flyplass. Hvilken buss tar jeg fra Forus og byen for å komme meg dit og hva heter stoppestedet? Har sjekket 9'ern på Kolumbussidene, men der står det Stavanger Lufthavn og så Risavik Havn/Risabergveien. Er det ikke noe stoppested mellom disse?
Nerthus sa for siden:
Om du ikke får andre svar, ring hotellet og spør :)
Cyan sa for siden:
Ja, men det blir absolutt siste utvei (telefonskrekk.com) :p
Nerthus sa for siden:
Si fra, jeg ringer gjerne for deg jeg! ;) (Har IKKE telefonskrekk ;))
Okie sa for siden:
Om det ikke har blitt fryktelig annerledes siden jeg bodde der... så kjører alle bussene forbi da den ligger langs veien mot hovedveien.
ToreH sa for siden:
Taxi???? Enklere, raskere og mye mye mer komfy :)
Nerthus sa for siden:
...og dyrere... :)
Fedona sa for siden:
Takk for godt innlegg :)
Jeg lurer på om det går an å bruke glutenmel som fortykningsmiddel i sauser? Jeg har prøvd JBKM, men synes ikke det blir så bra...
Cyan sa for siden:
taxi fra byen og forus og dit blir veldig dyrt og jobben kommer ikke til å bli blid for den reiseregninga ... Jeg mente også at det var et busstopp ikke så langt fra hotellet og siden 9'ern går forbi der er det jo teit om den ikke stopper der. Tenker det er Kolumbus rutetabell som er mangelfull. Hvis det ikke er ekspressbuss da ..?
Kanskje sa for siden:
Hei
Noen som vet om en vanlig lege kan undersøke om alt er som det skal, når man har silikon innlegg i brystene? Det er nå 8 år siden jeg fikk de lagt inn, og merker at den ene er hardere og at det liksom har dannet seg en kul inni der. Bor langt vekke fra klinikken som opererte meg. Må jeg til en annen plastisk klinikk for undersøkelse, eller kan jeg i første omgang få en time hos fast legen min? Hva tror dere?
Kitt sa for siden:
JBKM kan brukes i sauser, men mange av oss reagere på konsistensen det gir. Jækk! Glatt, sleipt, ekkelt.....:eek:
Jeg bruker ost eller egg til å jevne sauser eller bare lar fløten koke seg tykk om jeg gidder/har tid! Bittelitt Fiberhusk kan også gjøre nytten, men blir fort grøtete og litt rart! :p
TrillTrall sa for siden:
Har et spørsmål ang. diett.no - om jeg legger inn en egen matvare, vil den da synes for alle brukere eller bare for meg?
Forøvrig er det noe rart med kikerter, kokte, wikipedia, den lenka sier at 50 g kikerter gir 1600 kcal! Så pass litt på når dere legger inn noe. Ellers var det rett og slett kult å legge inn dagens matinntak og se hva jeg kom ut på. :ja:
Fedona sa for siden:
Det synes jeg også, ang JBKM. Men hva med Glutenmel? Har du prøvd det i saus?
Fedona sa for siden:
Jeg er ganske så sikker på at den stopper der om det er et busstopp. Bare trykk på knappen eller be sjåføren stoppe ;)Du kan jo uansett ta den og om, noe jeg ikke tror, den ikke stopper, så er det ikke så langt å gå fra flyplassen ;) Fin gåtur etter jobb. 10-15 min tenker jeg. Hvor fra Forus skal du reise da?
Fedona sa for siden:
Du kan velge om du vil at din matrett skal vises for andre, men ta må du krysse av i ruta under der du legger den inn. Om du ikke krysser av så vil ingen andre se den.
TrillTrall sa for siden:
Takk for hjelpen! :)
Kitt sa for siden:
Nei, det har jeg ikke. Klarer meg fint med Philadelphiaost eller egg, jeg!
Lillemy71 sa for siden:
Stemmer at det er 9'ern du skal ta og det er et stoppested nesten rett utenfor hotellet. Når du kommer fra byen retning flyplassen (via Tananger og Risavik) kommer bussen til en rundkjøring der den svinger inn langs rullebanen, du skal av ikke så lenge etter dette så du kan "dra i snora" eller trykke på knappen i rundkjøringen. Mener å huske at den første holdeplassen er den utenfor hotellet. Sjekka Google Streetview og det ser sånn ut ja.
Gracella sa for siden:
Jeg ville tatt kontakt med klinikken, de vet nok best hva som må/bør gjøres.
Cyan sa for siden:
Takk Fedona og Lillemy. Da regner jeg med at jeg slipper å drasse på alt pikkpakket mitt fra flyplassen :)
Fedona sa for siden:
ha, ha. Det tenkte jeg ikke på ;) Men da ser det ut som om du slipper det! Velkommen til Rogaland :)
Fedona sa for siden:
Philidelphiaost i saus har jeg ikke hørt om før :) Så bra du sa det! Hvor mye bruker du til f.eks en saus til 4 personer? Og bruker du det uansett saus? Hvit, brun...
Kitt sa for siden:
Har aldri tenkt over hvor mye jeg bruker, men vi er jo 4 pres og jeg ser for meg at jeg bruker et par spiseskjeer Philadelphia i en porsjon saus. Lar fløten koke en stund, gjerne sammen med litt grønnsaker, pisker opp med stavmikser og tilsetter osten tilslutt og lar stå til det tykner litt. Bruker fond som smakstilsetning. Finnes jo så mange typer.
Har oppdaget at om jeg kjører en runde med stavmikseren tilslutt, blir sausen tykkere. Tenker den på en måte pisker fløten litt stiv!
Bruker også stavmikseren til Isets Bernaisesaus. Den skiller sag aldri etter at jeg begynte med det!:D Uansett hvordan jeg slumser!:p
Fedona sa for siden:
Tusen, tusen takk for gode råd og oppskrifter!! Du er gullgod! :heia:
Dette skal jeg printe :) :) :)
vaskeklut sa for siden:
funker det å bruke blender til å lage malte mandler? eller blir de bare finhakka?
vimsen85 sa for siden:
Det fungerte ikke å lage marsipan av. Men funker bra til kakebunn for eksempel. Det blir ikke like finmalt som med kvern og klumper seg litt sammen..
Rin sa for siden:
Blender blir nok litt grovt, men jeg lagde utmerket marsipan av mandler kvernet i kaffe/krydderkvern. :cool:
vaskeklut sa for siden:
Suuuuuuuuuuukk. Jeg har bare manuell kaffekvern, og i tillegg en fin tennisalbue. Foreslo elektrisk kaffekvern nettopp pga dette da vi skulle kjøpe en kvern, men mannen, han ville ikke ha det, fordi "hvor ofte kverner vi noe?" og "det blir så mye ledninger" :rolleyes:
Skal jaggu få han til å kverne mandler jeg :cool:
Dietta sa for siden:
:lol: Strålende idè.........
Soff sa for siden:
Hei :D
Er det noen her som kan forklare med hvordan tilbakemeldingene funker og hvorfor man gir dem? Har lett, men fant ikke svar..
Zillah sa for siden:
Ja, det skal du, ja! Vis han kor kverna skal stå, jente!! ;)
LibraGirl sa for siden:
Osteboller/brix!
Har lyst å lage horn/brix av typen du får kjøpt fra bakeri med ost på,
har sett igjennom oppskrifter her men med lite erfaring bakemessig så
lurer jeg på om noen har oppskrift de kan ambefale? :)
Dietta sa for siden:
Nederst under hvert medlem/navn (på venstre side av innleggene) er det 3 tegn. Den midterste er en vekt. Hvis du trykker på denne popper det opp et lite vindu hvor du kan gi positiv/negativ tilbakemelding på et innlegg/til en bruker. Det er de grønne prikkene.
Ellers finner du litt mer om det her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14384
Dietta sa for siden:
Kanskje disse kan brukes, bare trykk de litt flate og legg raspet ost på toppen :) forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42318
Kanutten sa for siden:
Svigermor døde for litt over en uke siden. Sambo og søsteren har begynt å tømme huset.... Sambo kommer hjem med MASSE jeg ikke ønsker ha i huset! Det både lukter møllkuler, støv og innestengt og de fleste tingene har vi jo fra før av OG at vi har MYE fra før av og har overhodet ikke plass til mer.
Hvordan kan jeg begrense innrykket at svigermors ting??
Må jeg bare la ham holde på grunnet savn og nostalgi eller kan jeg sette ned foten av og til??
PS... De er fremdeles ikke begynt å fordele det som virkelig er noe å ta vare på; nå var det snakk om gamle matbokser, sasspon, stekespader, fat med furunålmønster, litermål etc etc.
Soff sa for siden:
Tusen takk :D
langaard sa for siden:
Uff, det er vanskelig dette!! Skjønner deg, men også samboern din!
Etter at min mor døde, så klarte jeg ikke og kaste noenting. Det gikk noen år før jeg klarte det. Men det meste oppbevarte jeg i kjelleren, så kanskje det kan være en løsning? (om du har en kjeller da):klem:Til dere begge!
Kanutten sa for siden:
Kjeller har vi, men den er full av andre ting. Sambo er notorisk samler og moren hans var kanskje hakket værre. Jeg er mer ala den hinduen(?) som eier bare 7 ting. :lol:
Yrla sa for siden:
Jeg bestilte 5 pakker sigaretter i posten og den pakken ble stoppet og fortollet og jeg har fått et hentebilga med beløp på over 500 kr som ikke er for produktet, kun for fortolling etc. Jeg ønsker ikke betale dette, ønsker ikke hente pakka. Får jeg inkasso da?
Zillah sa for siden:
Ok, dette er ikkje eit lavkarbospørsmål, eg skal lage ei sjokoladekake på gamlemåten med mel og sukker og greier. (Eg blir nesten sjuk berre av å lese oppskrifta - 800 gram sukker. WTH!! Men eg orkar ikkje eksperimentere med lavkarbokaker i kveld, og så fant eg berre ei tilfeldig oppskrift på nettet da, som kan passe til den store forma...)
I alle fall. Kikk på denne oppskrifta her, er de snill: snakk.klikk.no/Oppskrift/Sjokoladekake+i+langpanne/10548685
Kan det verkeleg stemme med 6 ss bakepulver? Det er jo bortimot heile boksen! :eek:
Gerd sa for siden:
det hørtes voldsomt ut. I min høykarbo lanpannekake bruker jeg 5 ts. :ja: Og den hever godt!
Zillah sa for siden:
Takk, Gerd.
5-6 ts høyrest vitterleg meir normalt ut. Eg trur eg kuttar ned litt, eg.
Barabara sa for siden:
Hei hei- siden dette er "lure på" tråden tror jeg at jeg prøver meg på noen nybegynner spørsmål her :o Fant ingen nybegynner-tråd.
Jeg startet på LCHF idag, og lurer jo på om jeg i det hele tatt spiser riktig? Alt har bestått av såkalt ja-mat, men jeg synes jo selv at mengden har vært mye... Er jo så indoktrinert med at slanking skal innebære sultfølelse, mens det her er stikk motsatt!
Hvordan regner man ut at man ligger under 20 gram per døgn? Da er det vel fram med kjøkkenvekta for å veie maten og deretter regne ut etter varedeklarasjonen og karbohydrater?
Og til sist, er den lavkarbo posen til baking av brød fra Rema 1000 ok? Ser at den inneholder 12.9 gram kh, men spiser kanskje bare to tynne skiver per dag.
Hilsen nybegynner og skikkelig "grønn" :rolleyes: Tusen tusen takk for svar!!
vimsen85 sa for siden:
Hvilken LCHF-bok er det du følger? For å regne karber må du nok veie maten. diett.no er et fint verktøy for å følge med på inntaket.
Om lavkarbobrødet (det fra møllerens?) er ok kommer helt an på hvilken retning du følger, men dersom du ligger så lavt som 20g er det mest hensiktsmessig å bruke karbene på grønnsaker. Du skal spise når du er sulten og spise til du er mett.
Les nybegynnertråden først av alt :)
Lykke til :)
Gerd sa for siden:
Her:
”Til alle nybegynnere på lavkarbo”
[color=black][/color]
:)
index sa for siden:
Hei, og velkommen! Du må veie og regne ja, mne etter en stund gjør du dette i hodet helt automatisk:D. Ikke bry deg om mengdene, det er normalt å spise mye til å begynne med. Dette roer seg etter hvert, fett metter mye bedre enn karbo.
Lavkarbobrød du lager selv ligger gjera lavere på karbo enn slike blandinger, men med 12,9 pr 100 kan det ikke bli veldig feil om du ikke spiser veldig mye. En tynn skive er kanskje 30 gram, så to tynne er kanskje 8-10 g karbo. Til å leve med det. Jeg for min del er så avvent at jeg synes det er litt rart å spise brød i det hele tatt. Hadde meg en skive med butikkjøpt lavkarbobrød for et par uker siden, og det var litt sånn: Jo, jo, smaker greit nok, men..:rolleyes:
Ellers kan jeg anbefale diett.no, still inn på karbo og legg inn dagens meny så ser du med en gang hvor mye du får i deg. Praktisk!
Barabara sa for siden:
Se der var det nybegynner -tråd, tusen takk ;)
Jeg har en bok av Annika Dahlqvist, også har jeg lest litt på her på lavkarbo.no som blir omtalt i boka. Hehe visste ikke at det var flere "forfattere" med forskjellig filosofi innen lav karbo engang, ordentlig nybegynner jeg ja :D
Ja jeg må nok veie litt skjønner jeg, ellers blir det lite kontroll på grammene.
Mange takk for svarene!
Barabara sa for siden:
Hei Index og takk for svar! Ja med tid og stunder kanskje jeg også blir "avvent" brød, men foreløpig sliter hodet mitt med å akseptere at den ikke skal få spise som den har gjort i 30 år- så hvis jeg kan spise to tynne skriver i løpet av en dag, tror jeg overgangen blir berget :) Det meste sitter i hodet foreløpig iallefall, for min del.
Skal ta en titt på diett.no også- takk for tipset ;)
index sa for siden:
Har aldri pleid å veie noe jeg egentlig. Men jeg holder meg til 40-70g pr dag sånn ca, så da har jeg litt å gå på. Har gått ned 15kg på dette siden august, så da ser jeg ingen grunn til å pine meg lengre ned på karboene. Nå kan jeg også unne meg en frukt eller to om jeg ønsker det, og gjerne en bit 70% sjokolade nå og da. Slike småting gjør kostholdet lettere å leve med, synes jeg...
Bonitta sa for siden:
Lønner seg aldri å bestille sigaretter på nettet, gitt ;)
Men neida, varene blir sendt tilbake til levrandør, og du hører nok ikke mer derfra.
Barabara sa for siden:
Ja det er sant. Jeg trodde at for å få en boost på vektkurven måtte man holde seg på ca 20 gram, som det står i boken. Men hvis jeg kan holde meg på 40-50 og alikevel oppleve nedgang slik som du har gjort (så bra forresten!) , er det ingen tvil. Gikk inn på diett.no nå, og fant ut at to glass med H-melk (4 dl) var bortimot 10 gram kh?? Uff da er ikke 20 gram mye nei....
Man lærer vel underveis :rolleyes:
Gerd sa for siden:
nei, feil: 1 dl (ca 100g) H-melk er 4,6 karber. så 4 dl er ca 18,4 karber :ja:
TrillTrall sa for siden:
Jeg synes ikke du skal si noe. Jeg er selv ekstremt nostalgisk over ting (eller tilsvarende ting) som min mormor hadde og hadde kjæresten foreslått at noe av det skulle kastes så hadde jeg før kastet ham på dør. (satt litt på spissen da..!)
Stable det bort så godt du kan og gi ham tid til å sørge og bli ferdig med det, han blir etterhvert klar for å kaste litermål og gamle matbokser skal du se. :) Om ikke så kan du lure unna litt etterhvert etter en tid. ;)
Mine svigerforeldre er ikke unge lenger heller, håper jo vi har dem hos oss i mange år ennå, men jeg vet at den dagen kommer at Lille Gubben kommer hjem med alt mulig derfra så skal jeg ikke si noe om det - det er minner fra hans oppvekst og barndomshjem (mye av det i alle fall) og det skal han få gjøre som han vil med.
Apropos samlere - Lille Gubben og jeg bor ikke sammen og jeg er stygt redd han kommer til å få et aldri så lite sjokk når den dagen kommer at vi skal flytte sammen og han får se flyttelasset mitt... :o
Barabara sa for siden:
Såpass ja.... sukk, det var mye!! Da er det ikke mye drikke igjen, siden man ikke skal ha koffein eller søtstoff de første to ukene....
Gerd sa for siden:
Vet ikke hvilken diett du følger, men jeg har drukket kaffe hele tiden.
Men vann er hovedinntaket av væske hos meg. Gjerne med agurkbiter, sitronskiver osv oppi :)
Yrla sa for siden:
å, takk og lov. Og takk til deg.Jacussi sa for siden:
Jeg begynte på min kur for 4 dager siden, hvor lang tid tar det normalt før man kommer i ketolyse?
Jeg har disse dagene spist suppe (brukt kraft kokt opp av rekeskall), har hatt torsk, reker, purreløk, paprika, fennikkel opp i suppen. Jeg har også spist kjøtt med seterrømme med salat til, paprika, salatblad, agurg og tomat. En del egg og et par brødskiver hver dag med lavkarbo brød. + litt bacon og majones:)
Høres dette ut som et fornuftig kosthold?
Kan Jeg spise torsk, tran, bruke rapsolje?
fridr sa for siden:
Hvordan vet dere at dere er i ketose uten ketostix? (Utenom dårlig ånde :p)
Kjenner dere det på kroppen?
Gerd sa for siden:
Jeg blir varm i kroppen , energien øker, ja og den berømte ketoseånden :p
Carisma sa for siden:
Også tisser man neongult, og svetten lukter litt...spesielt! :rolleyes:
Dietta sa for siden:
Jeg har en ribbe på benken som har tint i natt. Lurer på om smaken forringes mye hvis jeg krydrer og steker den i dag, i stedet for å la den ligge ferdig krydret i kjøleskapet noen dager som jeg pleier.
Vil ha ribbe nå :hungry:
None what so ever. Nå har jeg vært i ketose storparten av de siste fire fem årene, og det har vært mulig at jeg har vært ute av ketose nå og da, ved høyere inntak av lavkarbobrød, bønner, linser og sånt, og da hatt litt hodepine når jeg har gått tilbake til "normal"kostholdet, men ingen stygg ånde, ingen vond svettelukt, normal farge på urinen (bortsett fra når jeg tar b-vitaminkompleks ;)). Kroppen har nok bare vent seg til denne tilstanden. Jeg tror uansett det er veldig individuelt. Jeg er evigglad for at den ånden bare var tilstede i et par uker ved omlegging, for det var litt som å være sperra inne på badet rett etter fjerning av neglelakk!
Kitt sa for siden:
Kan ikke tenkte meg at det spiller så stor rolle. Må kanskje krydre litt mer, men når vi grille ribbe om sommeren ligger den ikke BBQ saus mer enn fra morgenen av, og den samker da mer enn nok fordiom!
Dietta sa for siden:
Å tuusen takk (igjen ;)). Gjett hva jeg skal ha til middag... :sikle:
løper ut på kjøkkenet og setter på stekeovnen
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.