Dietta sa for siden:
Jeg lurer på litt mer i dag jeg :o
I går bakte jeg disse nydelige rundstykkene. Jeg erstattet glutenmel med bakepro. Kan dette være årsaken til at de ble ganske så flate, og ikke så høye og fine som på bildet til oppskriften ?
Dietta sa for siden:
Jeg lurer på litt mer i dag jeg :o
I går bakte jeg disse nydelige rundstykkene. Jeg erstattet glutenmel med bakepro. Kan dette være årsaken til at de ble ganske så flate, og ikke så høye og fine som på bildet til oppskriften ?
vaskeklut sa for siden:
Nå er jo gluten en av grunnene til at deig hever og blir stor, så vil tro det :)
Jeg lagde disse med glutenmel til frokost i da, Både jeg og gubben holdt på å spise oss forderva, så gode var de! :D Og gubben ser helst at brødvarer er høykarbo :rolleyes:
1-0 til meg! :cool:
Dietta sa for siden:
Takk for svar :)
Har aldri brukt glutenmel (eller bakepro for den saks skyld), så er ikke kjent med bakeegenskapene. Helt enig, disse var supert gode. Måtte smake en liten bit i går. Mulig jeg setter glutenmel på handlelista, så blir de STOORE også, ikke bare gode.
Cyan sa for siden:
Min sønn på halvannet år har fått et utslett som ser akkurat ut som det første bildet her. Omtrent hele ryggen hans er rød, og det sprer seg litt utover brystet og magen. han har også et par flekker på lårene. Han har generelt veldig tørr hud (akkurat som mora, stakkar :o), så vi bader ham bare en gang i uken for å ikke tørke ut huden og smører ham med Decubal to ganger om dagen. Han har hatt et tilfelle da han var mindre med akkurat samme type utslett. Det ser jo ut som atopisk eksem, men det klør ikke (tilsynelatende) og det ser ikke ut som om han er plaget med det. Kan det være atopisk eksem selv om det ikke klør? Eventuelt, har dere noe forslag på hva annet det kan være?
Kitt sa for siden:
Den fjerde barnesykdom ser omtrent akkurat sånn ut! Utslett som ikke klør, litt sutrete og så littebitt feber etter noen dager, gjerne etter at utslettet har blitt borte!
Kan komme flere ganger! Mener snuppa hade det 3 ganger, sønnen bare en!
Cyan sa for siden:
Googlet det og da står det at det starter med feber og så kommer utslettet etter ca 3 dager, og han har jo ikke hatt feber ..? Har forsåvidt vært snørrete og hosta litt og sånn, men det har vart lenge.
kennygirl sa for siden:
Noen som vet om det går an å gjøre om et word-dokument til en bildefil?
smgj sa for siden:
Om du sitter på windows 7 kan du bruke snipping tool (ligger i tilbehør) for å "ta et bilde" av et område på skjermen.
vaskeklut sa for siden:
For å ta et bilde av skjermen, eller screen shot uavhengig operativsystem så trykk på "PRTSC"/Print Screen. i Windows må man sikkert lime det inn i paint eller lignende (ctrl+V) om jeg ikke husker helt feil, lenge siden jeg har brukt windows:o. I Linux kommer det (som regel) opp et eget alternativ for å lagre screen shot automagisk.
Men Kennygirl: om du trykker "lagre som" under fil, da får du opp en haug med filtyper du kan lagre som. Se om det er en .GIF eller .JPEG/JPG der, og velg det og se hva som skjer.
vimsen85 sa for siden:
Tror jeg også vil ha et automagisk operativsystem :D Jeg vet det er en måte å ta skjermklipp rett i onenote. Men klarer ikke huske hvilken bokstav det var. Men det var windowsknappen og en bokstav, tror jeg.
Det var jeg vel ikke spesielt til hjelp :p
vaskeklut sa for siden:
Linux er ganske automagisk i forhold til windows ^_^ nerd:_online2l
Hæhæ :D Vel. Nå var vel ikke dette noen hurtigtast, men HER forteller Wikihow hvordan du tar screen shots i onenote ;) Selv har jeg aldri brukt onenote, så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om :p
Photobscura sa for siden:
Automagisk! :D
På pc-en min må jeg trykke ned fn-knappen (nederst til venstre på mitt tastatur) samtidig som jeg trykker inn prt sc (print screen) knappen, som ligger over num-paden.
vimsen85 sa for siden:
Det var mye enklere enn dette. Det der så jo knøvlete ut. Tror mamma husker hvordan det skulle gjøres. Får ringe senere og få forklaring. Og gjøre sånn som bestemora mi og lime en lapp med forklaring på pulten ved siden av datamaskinen (siden jeg tydeligvis glemmer mellom hver gang jeg skal gjøre det :p )
vaskeklut sa for siden:
Automagisk ja! :D Superfine ordet, det!
Uansett. Ja, det er basically slik det gjøres i mer eller mindre alt. Med eller uten fn-knapp. Print screen-knappen. Det ligger liksom litt i navnet dens.... :cool:
Men vi har jo muligheten for å ta bilde med kamera! du photo, som er kunstfotograf burde iaffal klare å få til no fine greier :lol: Eventuelt kopiere skjermen med kopimaskin :shifty:
vaskeklut sa for siden:
Ja, jeg skjønner hva du mener! Du kan jo google "screen shot onenote shortkey" eller noe lignende og se hva du finner da :p
kennygirl sa for siden:
Takk :D
Carisma sa for siden:
Er det ikke enklere å bare lagre det som PDF da?
Marella77 sa for siden:
Spørsmål:
Hva er forskjellen mellom Tines kremost og Philadelfia ost? Ser i flere oppskrifter at mans skal bruke kremost, og så ser jeg bilde av philadelfia ost... Er det kremost på lik linje med Tines kremost?
nellie sa for siden:
Ja.:)
Carisma sa for siden:
Når jeg skal bruke det i ting, og ikke som pålegg, kjøper jeg Coop sin smøreost. Helt lik til halve prisen.
kennygirl sa for siden:
Det hadde vært det enkleste, men pdf kom ikke opp som noe valg da jeg skulle lagre.... Men smgjs forslag funka :D
BPN sa for siden:
Jeg gikk på lavkarbo i rundt 4 mnd med god vektnedgang! Ca 15kg.
Deretter klarte jeg å sprekke, var litt av og på lavkarbo. Prøvde og feilet.
Nå er jeg mer motivert enn jeg har vært noen gang og har lyst å gi lavkarbo en ny sjangse, jeg har spist lavkarbo siden nyttår.
Det jeg lurer på er om det blir mindre og mindre vektnedgang jo oftere man går inn og ut av ketose? Hvis jeg nå holder meg til dietten og er i ketose, kan jeg forvente å få like god effekt som første gangen jeg var i ketose?
Marella77 sa for siden:
Thanks girls!! :)
Dietta sa for siden:
Jeg er en av de som etter å ha gått ned mye på lavkarbo, endte på karbokjøret etter noen få år. Høykarboperioden varte lenge, og det meste kom tilbake.
Er i god gang igjen nå, men synes det går mye senere denne gange. Men - jeg ser også at denne gangen spiser jeg mye mer variert, og også mer tror jeg. Mulig Lavkarbo.no må ta litt av skylden, for det er så mye gode oppskrifter her, og mye inspirasjon til matlaging.
Så, hvis jeg hadde spist helt likt som første gang, er det mulig at jeg hadde gått ned like fort denne gangen.
Forøvrig så er jo det med vektnedgang veldg individuelt, så det er ikke sikkert du reagerer som meg eller som andre.
Yrla sa for siden:
det er mest effektivt første gang
ToreH sa for siden:
Ha er årsakene til at det blir slik? Har kroppen et "minne" som gjør at den husker eller er det andre mekanismer som gjør dette. I utgangspunktet høres det jo merkelig ut, jeg var av den formening at dette ikke ville skje. Setter pris på et faktaorientert svar.
Gerd sa for siden:
Det er så forskjellig fra person til person :ja:
smgj sa for siden:
Jeg vet ikke hvor faktaorientert det er, men jeg kan forsøke...
Alle dietter vi følger påvirker kroppen. Den bygges om og tilpasses maten vi spiser. Det vil i sin tur antakelig si at energitapet ved 2. gangs ketose (eller valgfri annen diett) blir mindre fordi kroppen allerede har noen "produksjonslinjer" klare i stedet for å måtte bygge dem opp fra bunnen...
Det er iallfall sånn jeg har forstått det, og en veldig uvitenskapelig gjengivelse av det jeg tror jeg forsto.
Dietta sa for siden:
Jeg lurer også på om du har noen kilder å vise til.
Veldig interessant tema.
For min del, så var forrige "runde" lenge før Lavkarbo.no ble stiftet, og jeg hadde ikke andre kilder å støtte meg til enn Atkins boka og min egen kjennskap til ketogendiett pga sønn som går på dette grunnet intraktabel epilepsi.
Ser jo helt klart i dag, at jeg denne gangen spiser både mer og anderledes enn første gang. Derfor tenker jeg at det bidrar til at nedgangen ikke går så fort som første runde.
Mener også å ha lest at Sofie Hexberg har sagt at det skal være like effektiv andre gangen, men at man kanskje ikke er like restriktiv som første gang, og derfor ikke går ned i samme tempo.
Yrla sa for siden:
Ja ketolyseboka og mange her inne har sagt de fikk mindre fremgang etter et avbrekk.
Kitt sa for siden:
Min sønn ønsker seg en lue med et spesielt trykk. Finnes det noe jeg kan printe ut på og så stryke på luen?
Man får jo kjøpt ark med motiver man kan stryke på. Kan man lage disse motivene selv?
Dietta sa for siden:
Kan det være noen tips her ?
Gerd sa for siden:
Ja man kan skrive ut på spesielt papir :D (til t-skjorter osv) Husk å velge på skriveren hva slags papir du bruker :ja:
Det er kjempemorro å drive med, syns jeg :D
Kitt sa for siden:
Tusen takk!:D
Var akkurat noe sånt jeg tenkte på!
Nå må Gubben passe på sine hvite tskjorter, tror jeg!;)
Dietta sa for siden:
Ja noe fornuftig skal jo de brukes til også :p
Cyan sa for siden:
Vi planlegger Københavnstur til sommeren med guttungen som da vil være 2 år. Vi har aldri vært i Køben, så lurer på om det noen som har et fint, sentralt og barnevennlig hotell å anbefale til en grei pris?
vaskeklut sa for siden:
Kan jeg bruke hel kylling i stedet for høne i hønsefrikassé? ...kyllingfrikassé?:o blir det like bra?
langaard sa for siden:
Ja, det kan du:) Og det smaker like godt!
Carisma sa for siden:
Er dere Coop eller smart club medlem? Evt kjenner noen som er? Coop hotelltilbud er veldig bra der nede.
Ellers kan jeg anbefale first hotell vesterbro, hotel Guldsmeden, choice hotellene. (first hotellet er på Coop sine tilbud). Alle disse ligger på vesterbro, noen hundre meter ovenfor hovedbanegården. Buss og s-tog går like ved, som bussen til zoo.
Det har kommet endel nye hoteller langs kalvebod brygge, men disse er litt mer usentralt.
Åja, DGI-byen er barnevennlig! Har badeanlegg (for far og sønn, og spa for mor :D) blandt annet, ligger i in-strøket kjøttbyen like nedenfor vesterbro.
For tips om aktiviteter sjekk aok.dk.
Carisma sa for siden:
Og om dere har mulighet, reis fra lørdag morgen til mandag. Mye billigere, og færre på flyet hvertfall ned. pleier å dra med et som er nede der halv ti, da er man inne i byen akkurat til ting åpner. Om man ikke får sjekke inn på hotellet enda kan man låse inn bagasjen på Hoveddbanegården eller Nørreport st.
En annen mulighet er båten fra Oslo fredag kveld, fly hjem mandag kveld om man vil ha en litt anderledes tur ned.
Cyan sa for siden:
Takk Carisma! DGI-byen fikk vi faktisk anbefalt av en kollega av mannen i går. Kikket på sidene, grei pris og bra hotell så det ut som. Vi har planer om å ta båten ned og være i en uke. Drar mandag og reiser opp mandag :)
nellie sa for siden:
Noen som har noen erfaring med barneastma å dele?
Snuppa har drevet med inhalasjoner morgen og kveld + på dagtid ved behov, i rundt 10 dager, også glemte jeg det i dag tidlig.:o Am I a bad mother, or am I a bad mother....
Kitt sa for siden:
Slapp helt av! Hun merker nok ikke forskjellen en gang om det kun er en sjelden gang det blir glemt/utasatt/hoppet over!:klem:
Begge mine hadde barneastma og begge to har vokst det helt fint av seg før tenårene! Min sønn spilte som 16- åring basketball på landslagsnivå til tross for at vi nok glemte medisinene både en og to ganger, kanskje til og med 3!:eek: ;)
nellie sa for siden:
Det var godt å høre.:klem:
Hun virker ikke så veldig plaget akkurat. Bortsett fra at hun hoster veldig på natten i perioder.
Dietta sa for siden:
Til jul laget jeg marsipan, og malte mandlene 2 ganger i gammeldags mandelkvern. Vi synes dessverre at det ble litt for grovt.
Mener å ha lest her at noen bruker elektrisk kaffekvern.
Lurer derfor på om den finmaler mandlene bedre enn kverna.
Tenkte å innvestere i en (skal brukes til kaffe også altså - ikke bare marsipan :p).
Har lagt inn spørsmålet under oppskriftsforumet, men tenkte at 2 steder gir større sjanse for svar. Bær over med meg ;)
Anarko sa for siden:
Jeg ble matforgiftet lørdag, og er fremdeles ikke heeelt i slag. Jeg trenger tips om noe som er veldig lett fordøyelig. Må jo spise noe...
Egwene sa for siden:
Smoothier er jo ganske lett å få ned? :)
Kitt sa for siden:
Kylling er vel det som faller meg inn som det beste om du skal tviholde på lavkarbo- maten.
Kok den gjerne godt sammen med noen lettfordøyelige grønnsaker i litt buljong. Du trenger nok å få i deg en del salt også!
Hold deg unna alle melkeprodukter en dag eller to til i hvert fall!
God bedring! :klem:
Anarko sa for siden:
Tusen takk for tips :)
Okie sa for siden:
Jeg var så dum at jeg spiste drops søta med isomalt eller noe sånt, i går kveld. Trodde min siste time var kommet i natt. sitter her med fortsatt vondt i magen. Noen som kan tippe når det vil gå over?
Kitt sa for siden:
Dersom det virkelig er dropsene og ikke et snev av en av alle omgangssykene som går, er du nok fin igjen i morgen tidlig!:)
Okie sa for siden:
Ganske sikker det er dropsene. Krysser hvertfall fingrene det ikke er omgangen. Spiste bare fire stykker da... har holdt konsert i tillegg til tømmeturer. Ikke vært løst eller andre tegn på omgangen. Unnskyld detaljer...
vimsen85 sa for siden:
I mange köfteoppskrifter (tyrkiske kjøttboller/kaker som gjerne blir grillet) er en av ingrediensene tørt brød. Jeg har lurt litt på hvorfor de nesten alltid har brød i. Holder det på væske eller noe sånt? Har det noe funksjon? Og har dere et godt tips for å hindre at kjøttkaker/boller og karbonader slipper væske på grillen? (Litt tidlig å tenke på grilling, men... ;) )
Yrla sa for siden:
for å spe ut kjøttet, rimeligere med brød,tror jegBønna200 sa for siden:
Jeg kommer ikke på iherb i dag. Er det flere som har samme problemet?
Supera sa for siden:
Prøv www.iherb.com i stedet for uten www. Ser ut til at uten www ikke svarer.
Bønna200 sa for siden:
Det funka! :heia: Burde jo tenkt på det sjøl da, men... :_plystre:
Takk!
vaskeklut sa for siden:
Hvordan rengjør man egentlig en stavmikser best mulig? Jeg synes den er så vanskelig å vaske skikkelig inni der bladet sitter:confused:
Carisma sa for siden:
Oppvaskemaskin om det er sånn avtagbar. Ellers har jeg tatt en bolle med såpevann og satt den på nedi slik at bladene får gått rundt.
index sa for siden:
Pass på at alle ingredienser er romtempererte før de blandes sammen, da slipper de ikke vannet i like stor grad ved steking. Dessuten kan kjøttdeigen spes utrolig mye mer når den er romtemperert enn kald.
Lillemy71 sa for siden:
Brødet binder farsen. Min mormor brukte brød, havregryn og/eller potetmel i all kjøttfarse. Dersom man ikke sper opp kan det lett bli porøst og falle fra hverandre, husk ihvertfall å røre veldig godt sammen. La det gå lenge i kjøkkenmaskinen på lav hastighet, begynn alltid med salt og spe litt etter litt med de andre ingrediensen. Selv bruker jeg litt fiberhusk for å binde bla.a vann i farsen.
vaskeklut sa for siden:
åh, det var smart! takk :)
Kitt sa for siden:
Jeg liker ikke å putte den i oppvasken/oppvaskmaskinen fordi det blir vann inni uansett som er vanskelig å få ut. Gjør som Carisma, eller bruker en liten flaskebørste! (Søstrene Greene)
Dietta sa for siden:
Finnes det noe godt uttrykk på norsk for "En suite" ?
Kommer bare på tilliggende....
Yrla sa for siden:
Leilighet?public.wsu.edu/~brians/errors/ensuite.htmlDietta sa for siden:
Hm... litt dumt av meg, jeg skrev vel ikke helt nøyaktig hva jeg hadde en suite.
Mener et ord for soverom med tilliggende bad. Kanskje rett og slett "eget" ?
Bønna200 sa for siden:
Det betyr rom med eget bad:)
Dietta sa for siden:
Jeg er tydeligvis ute å kjøre når det gjelder å forklare meg i dag :p
Vet hva det betyr, men lurer på om vi har et eget ord for det på norsk :)
Bønna200 sa for siden:
Hmm... Da må det jo bare bety "eget" da?
Dietta sa for siden:
Ja, det tror jeg er det beste ordet. "Soverom med eget bad". Høres bra ut :D
Bønna200 sa for siden:
:ja:
Kanutten sa for siden:
Det er kjempekjekt! Sambo og jeg har det. Badet vårt ligger innenfor soverommet vårt så det er ingen andre som kan bruke det badet.
Egen varmvannstank har vi også så vi kan dusje leeeeeeeeeenge.
Mamma kaller det for boudoir (eller noe sånt). :lol:
Dietta sa for siden:
Ja det er helt supert. Vi har det vi også, og det er bare svigermor og moren min som får lov å bruke det (ikke de sprekeste, og et andre badet ligger i 2.etgasje så derfor). Er så kjekt at man ikke behøver å vaske badet bare fordi noen stikker innom på kaffe :D
Jeg er litt grønn når det kommer til desserter, men kan jeg få til en ok sjokolademousse med mørk sjokolade/kakao, kaffe, kokosmelk, søtning og gelatinpulver?
TrillTrall sa for siden:
Det ønsker jeg meg også! Eget bad + walk-in-closet med innganger fra soverommet til Lille Gubben og meg. Men da må vi ha nytt hus...
Supera sa for siden:
Det spørs jo selvfølgelig på mengdene av hver ingrediens, men det skal kunne gå an å lage en mousse av det, ja. :ja: Jeg har hatt i eggeplomme også de gangene jeg har laget det, men jeg vet ikke om man må ha i det.
Jeg har blanda sånn sammen som en slags smoothi, men uten gelatinpulver, og har tenkt at det må da kunne gå an å få mousse ut av det! :) Tror ikke man vanligvis trenger å ha i egg. Men det er vel bare å finne ut hvor mye gelatin man trenger, forsåvidt.
Mens jeg først har deg her, Supera! Jeg mener å huske at du har kjøpt diverse steviadråper med smak. F.eks. english toffee. Hvilket merke vil du anbefale? Noen andre smaker enn det som er ok?
Supera sa for siden:
Haha, ja jeg har kjøpt alle jeg fant på iherb som var 25 stk eller noe sånt. :geip: Hva jeg vil anbefale spørs hva du skal bruke det til. Noen er gode i vann og andre er forferdelig i vann men gode i f.eks. kakao. Jeg liker best Wisdom Natural sine. De har litt skarp smak, men dråpetelleren er utrolig god. Stevita sine smaker godt, men man må ha større dose av dem enn Wisdom Natural sine. Og ingen dråpeteller der, bare et bittelite hull. Better Stevia sine er sirupete, men har god dråpeteller (som ikke kommer helt til sin rett med sirupkonsistensen) og smaker godt. Men smakene spørs hva du skal bruke det til som sagt.
Jeg kunne tenkt meg en som er god i vann. Jeg tar joddråper daglig, og det er som å drikke desinfiseringsmiddel. Stevia funker bra som kamuflasje. :) Har bare brukt Sweet Leaf naturell stevia inntil nå, men det er tomt, og jeg tenkte det kunne vært fint med litt variasjon! Men gjerne en som er god i kakao også!
vaskeklut sa for siden:
Et skikkelig tatt-ut-av-lufta-spørsmål: hvor ofte er det vanlig å vaske badet når man er alene eller bare to som bor sammen (dette lurer jeg virkelig på, hva gjør andre lissom:o)? vi vasker vårt en gang i uka-ish.
Og. Jeg har malt mandler og hatt det oppi et syltetøyglass med lokk (uten syltetøy i!!), hvordan oppbevarer jeg det best? Romtemperatur eller kjøleskap?
Rin sa for siden:
Vi tar det ca en gang i uka her også. "Kattevask" - det blir ikke så grisete, trenger som regel bare å tørrmoppe og fjerne alt røytehåret fra gulvet, og spraye ned dusjkabinettet med jif. Toalettet er alltid gullende rent siden vi er klor-fanatikere. :o
TrillTrall sa for siden:
Jeg gjorde det en gang, mener jeg hadde boksen (plastboks med lokk) stående i kjøleskapet og det mugnet temmelig fort. Så jeg maler mandler etter behov.
vaskeklut sa for siden:
:eek::eek: Jaja. Da har jeg unnskyldning til å lage noe i dag da :D
Yrla sa for siden:
kanskje disse? de ser populære ut: www.iherb.com/Now-Foods-Better-Stevia-Liquid-Extract-Dark-Chocolate-2-fl-oz-60-ml/16571?at=0 www.iherb.com/Wisdom-Natural-SweetLeaf-Liquid-Stevia-Vanilla-Creme-2-fl-oz-60-ml/11070?at=0 eller noe slikt www.iherb.com/Walden-Farms-Chocolate-Flavored-Syrup-12-oz-340-g/39773?at=1Supera sa for siden:
Vanskelig å velge bare én, men hvis jeg skulle valgt så tror jeg det hadde blitt en av disse tre som jeg tror er gode i både vann og kakao:
Sweet Leaf's Chocolate Raspberry i vann er en av mine favoritter. Jeg tror også den vil være god i kakao.
Sweet Leaf's Vanilla Creme er faktisk ganske god i vann etter min smak, men det er sikkert mange som ikke synes det... Den smaker veldig likt en brus med iskremsmak som jeg smakte for mange år siden. :geip: Og god i kakao også.
Sweet Leaf's Hazelnut er også ganske god i vann faktisk og også god i kakao.
Disse tre smaker veldig godt til sitt bruk:
Sweet Leaf's English Toffee er ikke så veldig god i vann (går an), men den er veldig god i kakao.
Stevita's Strawberry er veldig god i vann, men tror ikke den vil være så god i kakao. Samme med Peach likeså.
nellie sa for siden:
Crazy spørsmål.. Jeg har jo en slik ein titaniumplate i skuldra. Her om dagen tok jeg badstue og skuldra mi ble så HIMLA varm?? Er det plata som blir varm, eller er det rett og slett fordi at det er en skade der?
Takker, Supera! Ser ut som at Sweat Leaf fortsatt er et sikkert kort, altså! :D Tipper det blir hazelnut og english toffee, ettersom de mer frukt/godteriaktige smakene ikke er helt min greie. :)
Oi! Ikke at jeg vet, men nå fikk jeg litt noia for kobberspiralen min! :lol: Og jeg som har lyst til å begynne å svømme og ta badstu. :p
nellie sa for siden:
Det gikk bra altså:p Skader pleier jo liksom å bli litt varme etter trening, pga den økte blodgjennomstrømningen. Så kan være det også.
Ignite sa for siden:
Vet ikke sikkert om det er derfor skuldra føles så varm, men titan er et av de metallene som leder varme best. Ligger plata helt ut mot huden? Litt kjøtt rundt vil vel isolere mot den verste varmen.
Ring legen?
nellie sa for siden:
Jeg har ikke peiling, men det er nok endel fett mellom plata og huden, for den ligger liksom og holder den helt øverste delen av overarmsbeinet på plass der det skal være, eller noko sånt. Får teste ut i morgen og se hvordan det går.
nellie sa for siden:
Når vi først er inne på saken. Burde jeg ha med legererklæring på at jeg har dette greiene i armen, når jeg skal ut og fly? Plata er jo da titianium, men jeg aner ikke hva skruene er lagd av.. Kommer jeg til å pipe?
langaard sa for siden:
Ja, du kommer til å pipe:) Jeg hadde en sånn plate og skruer i leggen, det var litt styr i sikkerhetskontrollen, men det holdt fint at jeg forklarte hva det var til betjentene.
Når du snakker om varme, jeg var ISKALD på den leggen om vinteren!!:eek:
nellie sa for siden:
Har hørt at slike titaniumsplater er ganske dyre. Kommer noen til å kidnappe meg og kreve løsepenger?
langaard sa for siden:
Mulig det:D
nellie sa for siden:
Haha, det hadde vært noe!
Men da satser jeg på at jeg slipper unna med litt forklaring!:)
langaard sa for siden:
:ja: :)
Sanney sa for siden:
hm, har hele tiden tenkt at gulrøtter er fy, men det er jo bare 4% karber i dem.. (babygulrøtter hvertfall) broccoli har 3%. er jo ikke store forskjellen der. skjer det noe vannvittig med dem når de kokes, annet enn at de smaker søtere og har en noe høyere gi? varmt vann kan vel ikke gi dem en plutselig høyere karboinnhold? o.o
Supera sa for siden:
Stivelsen i gulrøttene brytes ned til et karbohydrat som påvirker blodsukkeret fortere enn samme mengde rørsukker. I vanlige gulrøtter er det ca 6,7g kh per 100g. 100g gulrøtter gir altså fortere blodsukkerstigning enn 6,7g rørsukker. Rå er ikke gulrøtter sååå ille, men varmebehandlet så påvirker de blodsukkeret raskt. Nei, det er ikke så forferdelig mye karbohydrater, men det er forskjell på karbohydrater.
Supera sa for siden:
Jeg lurer på om noen her har smakt VeggiSweet?
De oppgir bare næringsverdier per porsjon som jo blir 0 når hver porsjon er 2 dråper. Men er det et godt søtningsalternativ?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.