Carisma sa for siden:
Så man trenger ikke være bekymra før det lukter grillmat? :eek:
Carisma sa for siden:
Så man trenger ikke være bekymra før det lukter grillmat? :eek:
langaard sa for siden:
:lol:
Yrla sa for siden:
har noen sett denne noe sted i norge?
www.alprosoya.co.uk/soya-products/yogurt-alternatives/product/plain.html?no_cache=1&L=0
Sanney sa for siden:
hm.. jeg mener jeg har sett no lignende på kiwi'n rundt hjørnet her, men ikke sikker på om det var den...
langaard sa for siden:
Min ica har den:)
Yrla sa for siden:
jippi, da går jeg på jakt. Takklangaard sa for siden:
God jakt:D
Yrla sa for siden:
takk:)
Dietta sa for siden:
Er det det vi kaller for "kalde føtter " ???? :p
langaard sa for siden:
Ja, det må det være:lol:
Carisma sa for siden:
De har den hvertfall på meny på brobekk.
Furine sa for siden:
Eg må bestille skattekort, for eg får ikkje automatisk utsendt sidan eg ikkje var busett i Noreg i 2010, kva "siste mottatte oppgåve" er det dei meiner her:
Kitt sa for siden:
Siste lønnsoppgave/lønnsslipp!
Furine sa for siden:
OK, takk! Det gav ikkje direkte meining skjønar du, for i førre posten skreiv dei
Brutto lønn hittil i 2012 finner du på siste lønnsslipp fra arbeidsgiver. Kontakt arbeidsgiver dersom du ikke har fått siste lønnsslipp.- Kvifor ikkje skrive lønnsslipp på den siste også??
Kitt sa for siden:
Noen får ikke lønn, vet du, men trygd eller andre godtgjørelser og da får man en "oppgave" over inntekt og betalt skatt!
Skal ikke være lett, vet du!;)
Furine sa for siden:
Aah... Forstår. Brutto trekkpliktig pensjon altså. Er det pensjonstrekket frå KLP altså? Det står ingenting om det er brutto eller ei. Herregud, eg føler meg skikkeleg dum, men eg har berre ikkje sett slikt før, har ikkje jobba i Noreg sidan 2001! :o
Yrla sa for siden:
Kuult, da ser jeg på Meny.Takk.Photobscura sa for siden:
Mener å ha lest at det var noen her inne som var så begeistra for Desert Essence-shampoo og -balsamen. Vel, jeg kjøpte de med kokos fra iHerb, og etter å ha brukt de tre ganger, så gidder jeg ikke mer, håret mitt blir fullstendig stusselig flatt og superfett av det.
Så om det er noen som vil ha dem, de er jo så godt som ubrukte, rop ut! Jeg kan sende mot dekning av porto. :)
Huldr sa for siden:
Kunne ikke vært mer enig :o. Det er faktisk de verste produktene jeg har brukt (i klasse med butikkshampoo), med en veldig kunstig lukt i tillegg. Jeg fikk ikke fett hår av det da, mer uttørket, faktisk. Og lokkene på både shampoo'en og balsamen var ødelagte da de ankom ... Jeg skjønner overhodet ikke begeistringen, men vi er jo ulike, så ... :)Photobscura sa for siden:
Ja, vi er veldig ulike, helt klart. Jeg må med sorg innse at jeg ennå ikke har funnet en parabenfri hårpleieserie som funker for meg. Ser ut til at jeg må gå tilbake til Redken Extreme igjen, som er helt super for håret mitt. :o Men men, det verste er vel det man smører rett på huden, vil jeg tro. Der er det ikke noe problem å finne gode produkter, heldigvis! :)
Huldr sa for siden:
Du har ikke likt noen av Giovanni sine heller? De har jo så mange forskjellige, og en helt annen kvalitet enn Desert Essence, vil jeg si.Det som er dumt er at det verste med parabener er ikke den direkte virkningen det har gjennom huden, men at det føres ut i miljøet og påvirker oss alle som hormonhermere :(. Men jeg forstår dilemmaet. I Danmark er det visst forbud mot parabener nå, det må vel bare være et tidsspørsmål før det fases ut her også.
Yrla sa for siden:
Ikke med den reklamen:) men har du prøvd dr greve shampoo på apoteket? Den er mild, renser godt men jeg må ikke bruke balsam etterpå, og håret blir ikke fett, men jeg bruker den daglig fordi den er mild så det rekker ikke bli fett. Den er ofte på tilbud. Flaska er liten men veldig drøy.Huldr sa for siden:
Hehe, Yrla, du tenker på Herbal Essences du ... :p
Photobscura sa for siden:
Det er veldig sant. Jeg tror vel heller ikke at shampooen jeg bruker ville blitt noe dårligere uten parabener, akkurat. Hehe. :cool:
Giovanni er helt grei, men ingen høydare, dessverre. Jeg trenger helst produkter med keratin i på grunn av blekinga (som jeg planlegger å slutte med etterhvert. ;)). Og jeg er ærlig talt litt lei av å prøve nye produkter, må jeg si! :o Det har blitt noen lange runder med dårlige hårdager forsøkt reddet av tørrshampoo og aaalt for mye styling ...
Nei, har ikke prøvd det. Men jeg trenger en serie. Altså shampoo, balsam og kur. Og helst med keratin eller hveteprotein eller noe tilsvarende i. Det aller aller beste jeg noensinne har prøvd, og som jeg stort sett ender opp med å gå tilbake til er Redken Extreme shampoo og balsam, plus Redken cat proteinkur og anti-snap leave in. Beste serien jeg noensinne har prøvd! (Og jeg har prøvd mye ...)
Huldr sa for siden:
Jeg skjønner at du går lei :ja: Jeg gjør det selv ... Jeg vet ikke hvilke du har prøvd fra Giovanni, men noen av dem funker for meg, andre ikke så bra. Du kan godt få prøve en av de jeg har som ikke fungerte så bra for meg om du vil - kanskje den er bedre for deg. Root 66 heter den.Jeg har aldri brukt frisørshampoo annet enn sporadisk (når en frisør har prakket på meg noe ;)), så jeg lever vel lykkelig uvitende om forskjellen, antar jeg ;)
Jeg har den for tynt hår fra Giovanni, Root 66 heter vel den, pluss smooth as silk-kuren som er helt grei, men ikke mer enn det. Hvilke har du?
Nå har jeg forøvig bestilt Redken-produkter fra lookfantastic, i tillegg til de jeg alt har. Kommer mest sannsynlig til å fortsette å bruke dem en stund, i hvert fall inntil jeg går over til lysfarging i stedet for bleking av håret, som er planen.
Huldr sa for siden:
:lol: Jeg skriver det jo over. Root 66. Tenkte du kunne prøve og evt overta den hvis du ville. Men da er vel ikke det noen vits i når du har den allerede.Magnetic Restructurizing er nok den jeg liker best, tror jeg. Smooth as silk-serien ble litt mye protein for meg, så nå bruker jeg bare litt av kuren en sjelden gang (har jo en del kortere hår nå også da). Husker ikke helt hvordan de andre har vært ... det er en "hydrating" som jeg likte ganske godt, så vidt jeg husker.
Hvis du er interessert kan du sikkert få prøve den magnetiske også, da (den har jeg dog ikke tenkt å gi bort). Men jeg tipper at den ikke gjør så mye for deg heller - som du sier trenger du noe mer så lenge du bleker håret :)
Hahaha! Uoppmerksom.com :flau:
Smooth as silk ble faktisk for lite proteiner for meg ... Men sånn går det når man vil gå rundt og være platina! :p Ikke mye proteiner igjen i håret mitt, gitt.
Takk for tilbudet! Men nå tror jeg at jeg skal få la håret "roe" seg ned litt med en enkelt siere. Men måtte lese litt om den serien fra Giovanni, og det høres jo lovende ut, da. :)
Huldr sa for siden:
Hehe, der ser man - vidt forskjellige hårbehov ja!
Kanskje vi skulle hatt en egen "mislykkede kjøp fra iHerb"-byttesentral :cool:. Jeg har flere ting jeg gjerne skulle vært kvitt, teer m.m. Problemet er vel bare det at shampoo-flasker og slikt er så tungt at vinninga lett går opp i spinninga når det gjelder porto ...
Ja god idé! Og som sagt, jeg gir gjerne bort mine Desert Essence-produkter, altså, så lenge portoen dekkes. :)
Yrla sa for siden:
nei.Huldr sa for siden:
Uff da, beklager så mye!
Supera sa for siden:
Ha en byttefest på neste forumtreff?
Yrla sa for siden:
Finnes det noe tilsvarende fiberhusk eller johannesbrødkjernemel på iherb, please?
Yrla sa for siden:
Vi kunne hatt en byttetråd til å begynne med, noen kan jo bo i samme by og slippe fraktkostnadene.Jeg har hatt ideen om et byttemøte selv, men da med tanke på klær. Det må det jo være behov for.Begge deler er jo supert å slå sammen. Et møte i slottsparken i Oslo f.eks.vaskeklut sa for siden:
Photo: det var helt sikkert jeg som anbefalte den serien, for jeg eeeeelsker den :o :rodme: Men det er til seriens forsvar forskjell på sjampoene! Det er ikke bare lukta, liksom. Jeg merker stor forskjell på om jeg bruker den med bringebær eller kokos. Men jeg vil veldig gjerne ha de jeg! Det er den eneste serien jeg har funnet som ikke gjør at håret mitt blir supertørt OG at hodebunnen ikke får skikkelig eksem :) Så vi er nok forskjellige, for jeg får ikke flatt og fett hår. Og jeg har rimelig fet hodebunn.
Ja, kult! Send meg adressa di på en PM, så skal jeg finne ut hvor mye det koster å sende de til deg. Veldig bra at det kan komme til nytte for noen andre! De tar jo bare plass her de står.
Og jeg synes faktisk lukta er god, jeg da. Det er bare produktet som ikke passer særlig godt til meg, dessverre ... :o
Huldr sa for siden:
Må ile til og si at du ikke skal ha noe ansvar for mitt bomkjøp i alle fall! :) Det var jo masse positive reviews på iHerb, så det er tydeligvis mange som liker denne.Jeg skrev for øvrig en anmeldelse av Weleda Iris-kremen som jeg elsker, og jeg så senere at det var ei som hadde kjøpt den tydeligvis på bakgrunn av min anmeldelse, og ikke likte den i det hele tatt ... Vi er alle forskjellige :)
Lillemy71 sa for siden:
Fiberhusk finmalt type: www.iherb.com/Now-Foods-Psyllium-Husk-Powder-12-oz-340-g/8934?at=0
Fiberhusk grov type: http://www.iherb.com/Now-Foods-Whole-Psyllium-Husks-24-oz-680-g/16574?at=0
Erstatning for JBK er Xanthan Gum: www.iherb.com/Now-Foods-Healthy-Foods-Xanthan-Gum-100-Pure-6-oz-170-g/879?at=0
Se forøvrig egne tråder for Iherb der finner du all info.
[url="http://www.iherb.com/Now-Foods-Whole-Psyllium-Husks-24-oz-680-g/16574?at=0"][/url]
Yrla sa for siden:
tusen takk, lillemy
Yrla sa for siden:
denne har fått bra salgstall og omtale www.iherb.com/Avalon-Organics-Biotin-B-Complex-Therapy-Thickening-Shampoo-14-fl-oz-414-ml/3477?at=0
det finnes balsam i samme merke.
vaskeklut sa for siden:
Avalon Organics sine sjampoer og balsamer er gode de også, synes jeg :) Dessverre blir ikke håret mitt "bra nok" av de, dog. Men de lukter så utrooolig godt :eek:
BenteR sa for siden:
Noen som vet om man kan levere inn urinprøver selv om man har menstruasjon?
Prøven det gjelder er døgnurin tilsatt svovelsyre som skal sendes Aker for og teste adrenalin, noradrenalin og VMA.
Lava sa for siden:
Ta testen og lever inn med beskjed om mens, vil de ha en ny sier de ifra. Men jeg tror det er viktig at du sier ifra.
Vet ellers intet om prøvene du skal ta, men labben vet nok hva de skal se etter.
BenteR sa for siden:
Takk, det var det jeg lurte på om jeg skulle gjøre....
ToreH sa for siden:
Hei. Kona trenger muffinsformer. Ønsker både teflon og slike i silikon. Pris ingen betydning, eneste kravet er at de skal kunne kjøpes og bestilles på nett.
Ønsker link til nettbutikk. Har du selv erfaring med de du anbefaler så gjerne litt ord om hva du synes også.
Yrla sa for siden:
Jeg kjøpte nylig muffinsformer av silikon på ebay.TrillTrall sa for siden:
jernia.no
ToreH sa for siden:
Link?
ToreH sa for siden:
Takker, men unngår i det lengste å kjøpe fra norske butikker.
vaskeklut sa for siden:
om du søker etter "silicone molds" på ebay.com så får du mange og varierte resultater. du kan jo ev. slenge på "cupcake" for å begrense.
ToreH sa for siden:
Spank you! :)
Yrla sa for siden:
Finnes det en oversikt over hvor mye man bør finne i blodet ved blodprøve, av de forskjellige vitaminer, mineraler, sporstoffer og en oversikt over hormoner også? Takknemlig til tusen om noen finner en oversikt, finner ikke selv. Ønsker å sammenligne resultatene mine.
Kitt sa for siden:
Mener du sånn som denne: Fürst
Klikker du på listen til venstre på siden får du opp detaljer om den blod/urin- prøven!
Yrla sa for siden:
takk, du er en engelBenteR sa for siden:
Det er forskjell alt etter hvilket labratorium som har utført prøvene, så ikke alltid at fürst vil vise nøyaktig samme referanseområde som labratoriet der prøven ble tatt, går utifra.
Lava sa for siden:
Hvem er denne personen jeg prater med om dagene? Jeg er jo her helt alene ... :confused: :p
TigerTove sa for siden:
Jeg snakker stort sett til bikkja eller en av kattene jeg (uten å være sikker på at det er så mye bedre :lol:)
Lava sa for siden:
ja jeg prater til dem og, men det er ikke det jeg mener.. tror jeg går for mye alene, kanskje jeg holder på å klone meg selv? :eek: :lol:
TigerTove sa for siden:
Gjør det du! Kan jeg ønske meg en Lava å ha i vinduskarmen til jul? ;)
Gratulerer med innlegg nr 17.800 forresten :heia:
Bønna200 sa for siden:
Uff... Har du kommet dit alt?! :stuart:
Lava sa for siden:
Yeyh! Så mange innlegg! :eek:
Og litt mer :eek: jeg er IKKE liten nok til å sitte i vinduskarmen, men jeg kan sitte i sofaen og prate :ja: Året rundt! :D
Lava sa for siden:
Ja uff, begynner å minne meg selv om min mor. Hun er er grei dame altså :p
Bønna200 sa for siden:
TigerTove sa for siden:
Det kommer vel ann på vinduskarmene ;)
Jeg lurer forøvrig på hvorfor det står så mye rart i bruksanvisninger. Vi har fått varmepumpe og i blekka som fulgte med står det bla at du ikke må sette deg på den (da kan du nemlig skade deg når du ramler ned, drit i varmepumpa til 20.000 lissom), du må bruke den til oppbevaring av mat (WTF?) og hvis små barn og åndssvake personer skal betjene den må det være med en sikkerhetsansvarlig :lol:
Lava sa for siden:
Her er svaret:
Lava sa for siden:
:eek: :confused:
Glad jeg ikke har varmepumpe, eller småbarn eller mat som må oppbevares slik!
langaard sa for siden:
Da hadde jeg blitt bekyrmra også:lol:
Noen som kan si meg om det finnes en pulverkur som er noenlunde lavkarbo, ikke for lavkalori (helst), og som man ikke trenger et kurs eller en resept for å kjøpe? Jeg venter på innkallelse som kan komme når som helst nå på en operasjon av spiserøret, og kommer til å måtte spise flytende mat en stund ... Ok, jeg kan lage meg smoothier, men det er også en grense for hvor mye kokosmelk jeg orker å drikke (tåler ikke meieriprodukter særlig godt).
Lava sa for siden:
Dessuten;
For to uker siden vasket jeg ned badet, og tok alt på hyllene og div og satte det i en plastboks. Jeg har tatt inn igjen ting etter som jeg trenger dem, og tenker nå å kaste det som ikke har blitt brukt på de 2 ukene.
Er ikke det ok? :)
Carisma sa for siden:
Jeg har ting jeg bare bruker to ganger i året kanskje, men Gud som jeg savner det de gangene jeg trenger det! :o. Også har jeg ting som er backup i tilfelle jeg går tom for andre ting. Som en sjampo som jeg ikke er ehlt fornøyd med, men som jeg kan bruke intil jeg får fylt opp med den vanlige etc.... Så slik kasting hadde satt meg ganske ut av spill.
Man alt det andre det kan du kaste. :D
Lava sa for siden:
Ja ser den. Har frisørdatter så har nok sjampo og slikt, og tenker litt på årstider og evt bruk. Men hårgele, og annet fjas som jeg en gang brukte.. det kan gå ut. vanskelig å kaste. Tror det kan få stå litt til :p
Carisma sa for siden:
Vi flytter til ny kommune 2 mnd etter fristen for barnehagesøknad, men i god tid før barnehagestart. Må vi gjøe noe spesielt annet enn å dokumentere ny adresse og flyttedato på søknaden?
Yrla sa for siden:
Det er oppskrifter på smoothier med egg her inne. Hva med melk av andre nøtter?
Rin sa for siden:
Smoothie supplert med kraft/buljong, nøttegrøt og stavmikser-mosa suppe kan vel rekke en stund? Ikke-melkeprotein-basert proteinpulver til shakes, kanskje? (Fabulerer og gjetter at kanskje Proteinfabrikken øverst i storgata rett ved Anker kan ha et visst utvalg.) Hadde et vagt minne om en bekjent som en gang i tida prøvde å knytte herbalife-shakes til lavkarboprinsipper, men kan ikke finne noe relevant næringsinnhold. :cool:
Kitt sa for siden:
Mener det skulle holde i massevis, men du kan jo bare ringe den nye kommunen nå med det samme å høre med dem!
Noen har jo rare inntaksregler osv! :p
Rin sa for siden:
Såkalt barnehage-lungebetennelse (mykoplasma?), er det alltid "synlig" på CRP-blodprøve? (Samboern fikk den diagnosen og penicillin, nemlig, og jeg går også og hangler, men har visst normal CRP)
Kitt sa for siden:
Barnehage- lungebetennelse??? Aldri hørt det uttrykket før. Rammer jo vel så gjerne voksne....
Men nei, den synes så absolutt ikke på crp! Gubben og jeg var dausjuke begge to uten at det fantes spor av bevis i blodprøvene. Takk for en oppgående astmalege som skjønte tegninga og ga oss riktig antibiotika på flekken!:)
Rin sa for siden:
Ahh. Jeg går rundt med vondt oppi ryggen, pipelyd i brystet, sporadisk feber og ødelagt mage - men fastlegen (som byttes i dette øyeblikk) nektet(!) å sjekke annet enn crp. Så siden samboern har fått antibiotika for det hele, burde jeg kanskje snakke med legen hans. :rolleyes:
Kitt sa for siden:
Snakk med legen hans, du!:ja:
Det var Gubbens astmalege som medisinerte oss. Han ga Gubben diagnosen og kom så for å høre om jeg var dårlig. Da han hørte meg hoste og klage over utmattelse, kom resepten med det samme. Etter å ha hanglet i flere uker, var vi begge i fin form igjen etter kun et par dager på antibiotika. Men selvfølgelig fullførte vi kuren som man skal!;)
Hmmm ... Ja, proteinpulver. Må være uten soya også. Var kanskje for lettvint å håpe på at det finnes noen lavkarbopulverkur. Tenkte litt i mitt stille sinn at jeg kunne gjøre det superenkelt ... :o
Men takk for tips! Har ennå ikke fått innkallelsen, forsåvidt. Men greit å være forberedt.
Carisma sa for siden:
Ja, jeg tror også det holder. Bare sambo som var helt overbevist om at vi måtte gjennom en masse styr for å få det riktig. :p
Det trenger ikke synes på crp. Selv legen min hadde hanglet hele høsten med det uten at det slo ut.
Diaré og oppkast hos baby... Noen tips til hva jeg kan prøve å gi han?
Dietta sa for siden:
Hvis han er stor nok: Blåbær
Carisma sa for siden:
Han er 7mnd. Ja, blåbær har jeg gitt han, men ser ikke ut til å ha noe effekt på diareen hvertfall.... Den ble verre.
Dietta sa for siden:
Huff da. Andre kjerringråd jeg vet om er loff og dau cola. Hvis jeg får løs mage i syden, spiser jeg alltid et måltid med spagetti. Da blir det normal konsistens igjen. Kankskje verdt å prøve det.
Kitt sa for siden:
For all del, IKKE blåbær ,men blåbærSAFT!!!
Ferske/frosne blåbær gir løs mage, blåbærsaft virker andre veien!:ja:
Min datter slet med løs mage fra hun startet med fast føde. Det eneste som hjalp var blåbærsaft!
Ved diare kan du putte noen få saltkorn i hver flaske/kopp eller gå på apoteket og kjøpe dette pulveret de har der som er fint ved sånne tilstander. Gem... ettellerannet, tror jeg!
Husk at småbarn veldig for blir dehydrert!
God bedring!:klem:
Dietta sa for siden:
Oi Kitt, da lærte jeg noe nytt i dag også :D
Kitt sa for siden:
Da jeg var barn, plukket vi mye bær og frøs ned til vinteren. Min bror nektet konsekvent å spise blåbær til dessert før trening.......
Gjett hvorfor!:p
Carisma sa for siden:
Hmm, jeg kokte frosne blåbær i vann og silte av som jeg har gitt han. Altså kun blåbærsafta fra bærene og vann. Regnes det da som bær eller saft? Burde det vært sukker oppi?
Også får han sånn blåbærmos fra glass, den er vel beregnet for løs mage tror jeg?
Potetmel i vann mente mamma vi hadde fått, har ikke testet det enda. Problemet er jo at jeg ikke har hverken sukker eller potetmel i hus, og ikke kan ta med han ut som er syk :o
Kitt sa for siden:
Han har ikke feber, sier du! Hvorfor kan du ikke ta han med ut?:confused:
Jepp, det burde nok være sukker i! Vet ikke hvor for det virker så bra, men det gjør det altså. Men de har fin blåbærsaft i butikken og den virket såååå godt på snuppa den gangen!
Carisma sa for siden:
Fordi mormora og oldemora hans er hysteriske for sånt? :p Tenkte det ikke var bra i tilfelle vi smitta noen, eller pådro oss annen smitte. Eller lungebetennelse i følge mora mi... :o (typisk at det jo faktisk er kaldeste dagen i vinter også i dag da!). Men vi må nok på apoteket en tur etterpå ja.
Kitt sa for siden:
Når begynte du å bry deg om hva andre mente? ;)
En liten tur på apoteket og innom en matbutikk går nok heeeelt fint! :)
Carisma sa for siden:
Det er andre, også er det de.... :flau: :rolleyes:
Jada, sikkert godt av litt luft også. Jeg har jo vært sjuk selv intil i dag, så det er jo mest grunnen til at vi ikke har kommet oss ut.
Dietta sa for siden:
Supah sa for siden:
Jeg lurer veldig på om noen vet hvor det går an å få tak i frosne tyttebær. Finner bare sånne rørte og der er det jo 50% sukker.... :rolleyes:
Carisma sa for siden:
Jeg kjøper det på Meny.
Supah sa for siden:
Jeg prøvde den ene menybutikken her, men da skal jeg prøve den beste :smile: Takk for svar!
Dietta sa for siden:
Kitt, mitt orakel. Må spørre jegm hvilken kategori kommer sukkerfritt blåbærsyltetøy i, den avføringsstoppende eller den avføringsfremmende ???????
Carisma sa for siden:
Naboen over har installert skyvedør, og den kan umulig være riktig montert. Høres ut som et lite jordskjelv, evt avgangen til en F16 nede hos oss hver gang de bruker den... :eek: Hvordan fortelle dem det? (Vi kjenner dem ikke, men har reddet katten deres engang den var låst ute i gangen)
Kitt sa for siden:
Iom at det er kokt, bør det komme i den stoppende kategorien.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.