< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Egwene sa for siden:

Det var et veldig fint tips, Photobscura!
Problemet er at jeg bor hjemme, og har liksom kun mitt rom som "mitt fristed" om jeg vil slappe av etc, og kun sengen å sitte/ligge i der.
Får se om jeg sikkert får fikset noe smart der også, med å gjøre sengen mer hellig på noe vis.

Skal se om jeg får funnet ut av en fin rutine som gjør at jeg har noe å våkne til, frem til jeg får meg ny jobb!

Photobscura sa for siden:

Hva med å gå til anskaffelse av en skikkelig god ørelappstol, med en puff til beina, og en lampe til å ha over?! Om du har plass, da. Og om du ikke er så nøye på det, er det utrolig hva du kan få for nesten ingenting på loppis/bruktbutikk, eller finne i kjelleren hos foreldre/besteforeldre/naboen for den saks skyld.
Re senga hver morgen, og la den være i fred til du skal legge deg igjen, gjør senga, som du sier, til et litt hellig sted! Sørg for at å ha rent sengetøy så ofte som mulig. Jeg har sogar pynta litt rundt senga med bilder og en skikkelig fin nattlampe og sånn, så det er litt ekstra kos å legge seg. Jeg har en ettroms, så jeg har jo egentlig ikke noe soverom. Men det har jeg fiksa ved å dele rommet med en gigantisk bokhylle. Kanskje du kan få tak i noe lignende, eller skjermbrett sånn at du får separert senga litt fra der du oppholder deg til vanlig?

Egwene sa for siden:

Jeg har ikke stort nok soverom til det, hehe.
MEN jeg kom nettopp på at jeg kanskje kan ta over kjellerstua nede nå, som bruk til å sitte på pc etc og sånt, siden lillebroren min har flyttet ut..
Det slo meg ikke før nå, hehe :p

Cherry sa for siden:

Men lite nedbrytbare enzymer skulle jo egentlig tilsi ufordøyd mat? Sånn av typen når man har spist gulrot i skiver og skivene kommer hele ut? Eller maiskorn?

smgj sa for siden:

Nja. For min del var en del mer gjenkjennelig enn det burde være på det stadiet, ja. (Håper du tygger gulrøttene mer enn at de kommer ut hele i skiver... ;) )

Men når det gjelder kjøtt så er jo ikke det så lett å se. Det er ulike enzymer for kjøtt, fett, melk osv. Om det f.eks bare er proteinnedbrytende ensymer du har lite av så vil jo ikke det vises like godt som om det er de som bryter ned de stoffene i grønnsaker (typisk en del karbohydrater iallfall). NB - jeg vet ikke så mye om dette, altså - nå tenker jeg mest høyt.

Kanutten sa for siden:

Jeg hadde en opplevelse i går på jobb jeg ikke skjønner bæret av og opplevelsen var megaekkel...

Jeg assisterte legen på operasjonsstua. Vi hadde gjort ferdig to operasjoner. Jeg visste FØR denne opplevelsen skjedde at vi hadde nummer tre rett rundt hjørnet. Mens jeg ventet på operasjon nummer tre brukte jeg tiden på å prekivere operasjonsutstyr. Plutselig ringer klokka. Det er legen som ringer fra operasjonsstua og vil at jeg skal komme, tvert. DA, med ett står det fullstendig stille i hodet mitt! Jeg klarer ikke erindre hvor jeg er eller hva jeg holder på med eller hvor langt på timelista vi er eller hva som skjer! Så jeg fyker inn på operasjonsstuen, ser pasienten ligge der og jeg lurer på hva er det som skal skje?? Det går et par minutt og jeg er i operasjonsmodus igjen, men den følelsen jeg hadde i forkant var forferdelig! OG jeg måtte spise ei brødskive tvert etter operasjonen.. Det skal sies at jeg var veldig svimmel den dagen (jeg hadde spist litt høykarbfrokost, men var sulten igjen) og håper at det kan forklare det som skjedde. Jeg spiser stort sett lavkarbo ala ketose, men kvelden før og frokosten ble som sagt høykarb fordi jeg vil karbe meg opp til Irlandsoppholdet. KAN blodsukkeret bli enda mer på viddene hvis man skjeier ut etter lang tid på lavkarbo?? Jeg har spist lavkarbo i dag og i dag er alt ok...

Cherry sa for siden:

Man må vel ikke betale når man sitter hårmodell?=P

langaard sa for siden:

Nei, det er ikke vanlig,Jeg har vært hårmodell noen ganger, og har aldrig betalt:)

smgj sa for siden:

Det er en del som sier at man blir mer kabohydratsensitiv av lengre tids lavkarbo... Jeg vet ikke om dette er forsket på eller ikke, men jeg vet iallfall at det er en del som sier de får helt ville utslag av høyGI karbohydrater etter lengre tids lavkarbo. Altså abnorm (og målbar) blodsukker stigning (med tilhørende etterfall).

Men vel og merke - jeg gjengir dette som noe jeg har lest som en anekdote - ikke noe som er vitenskapelig diskutert på de stedene jeg har lest.

Cherry sa for siden:

Flott. Ofrer gjerne ett par timer i frisørstolen for noe som vanligvis koster 2-3 tusen kroner :D

nellie sa for siden:

Husker jeg rett? Hjelper det å smøre tannkrem på munnsår? Har to (????!?!?!!) nesten helt inntil hverandre på overleppa. Why liksom? Det ene er en dag eldre enn det andre, men det tar sin tid gett.

Kitt sa for siden:

Bare overtro!:p
Har du noe vademecum, Corsodyl eller liknende hjemme? Eller den tannskyllegreia Listerin? Virker bakteriedrepende om du tar på litt så ofte du husker på det.
Jeg fikk Zovirax på resept av legen( er vel mange reseptfrie varianter på markedet nå) etter å ha brukt Cleracil hudvann i mange år. Begge deler virker bigtime. Demper utbrudd og gjør at det blir lengre mellom hver gang!:)

nellie sa for siden:

Jeg har ikke hatt utbrudd på evigheter, men siden jeg tenkte på det her om dagen, og glemte å banke i bordet, fikk jeg like godt to. De er ganske seint i utviklinga og det ene har fått skorper, så da er det kanskje bare til å la det gå sin gang?

vaskeklut sa for siden:

Er det bare jeg som plutselig har måttet vaske klær i hotellservanten med håndsåpe fordi man har feilberegna antall klesskift? :o

Supera sa for siden:

:lol: Hehe nei, du er ikke alene om å ha gjort det!

Carisma sa for siden:

Nei! :D. Hadde heldigvis tilgang på vaskemaskin siden det var hos foreldra mine... Trodde jeg hadde med alt for mye klær, men hadde helt feilberegnet hvor mange topper en baby kan gulpe ut på en dag.. I tillegg til sine egne altså! :rolleyes:

Lava sa for siden:

Er ikke det bare koselig da? :p

TrillTrall sa for siden:

De fleste legekontor har vel et visst antall "tomme timer" hver dag nettopp for de som trenger akuttime? Det har alltid vært sånn hos oss i alle fall.

KarMa40 sa for siden:

Hvorfor smaker noen paprikaer plast?

Og kan man se/lukte forskjell så man kan unngå bomkjøp?

Bønna200 sa for siden:

Det skjer meg hver gang:lol:

Gracella sa for siden:

Kitt nevner Zovirax og den kremen hjelper godt!
Det som hjalp meg enda bedre (i tillegg til at jeg omtrent ikke har munnsår mer på lavkarbo...(bank, bank) :o) er Zovirax tabletter! De er nokså dyre, men når såret er omtrent borte på to til fire dager, så er det verd pengene for min del!
Dessuten har jeg tatt et par tabletter hvis jeg har en følelse av at jeg kan få utbrudd - men jeg vet jo ikke om det hjelper :rolleyes:.

Før hadde jeg minst ett munnsår i måneden, nå er det 2-3 (?) ganger i året.

BenteR sa for siden:

Noen som vet hvor lenge man må ligge på sykehuset etter ryggmargsprøve og biopsi av muskel?
Minsten min skal innlegges på mandag, men det står ikke noe hvor langt sykehusopphold det er snakk om.

Kitt sa for siden:

Ca 2 timer, tenker jeg!
Kanskje 4 om de er strenge! Om de forventer noe mer, over natten! Ingen av inngrepene er jo noen store greier. Trodde faktisk det kun var dag- inngrep nå for tiden. Man får jo bare være en natt om fjerner livmoren, liksom! :p

Tidligere måtte man holde senge lenge(24timer +) etter en ryggmargsprøve, nå er det kun noen timer. Vil uansett ikke anbefale å gå rett på jobb eller bedrive fysisk aktivitet resten av dagen. Den hodepinen man kan få av trykkfallet i spinalkanalen forsvinner ikke med det første og er ikke god! :eek:

BenteR sa for siden:

Fikk beskjed fra sykehuset om at de ikke vet hvor mange dager det er snakk om, så nå blir jeg en smule forvirra.
Han skal iallefall legges i narkose, vet vi.

nellie sa for siden:

De sender vel hjem så fort som mulig. Nevøen min opererte armen og ble sendt hjem med en gang han var skikkelig våken:)

nellie sa for siden:

Thanks:) har det ikke mer enn 1-2 ganger i året, men de dukker ALLTID opp når jeg nettopp har tenkt på at det er lenge siden sist. Freaky.

Rin sa for siden:

Den hodepinen fikk jeg oppleve i vinter, gitt. Måtte inn på akutten igjen en uke senere for å lappe sammen lekkasjen. Den opplevelsen klandrer jeg sykepleieren som var tilstede under spinalpunksjonen for, 100%. Ordren var jo at jeg skulle ligge stille en stund, men dama greide ikke å ta blodprøve (kjipe blodårer jeg har) og jagde meg opp for å gå gjennom 3-4 bygg for å komme til blodlabben, etter bare 15 minutter. :rolleyes:

Så jeg anbefaler i alle fall å ligge stille så lenge som overhodet mulig etter ryggmargsprøven. :o Den uka var noe av det kjipeste jeg har opplevd, og jeg ble lagt inn aldeles dehydrert siden det er vanskelig å spise/drikke når man ikke kan løfte hodet mer enn et par centimeter fra flatt underlag...

Kitt sa for siden:

Narkose for hva?:confused:
Jeg har tatt to spinalprøver og da måtte jeg være våken. Var innlagt på sykehus allerede, da,(lammelser fra tærne til øyelokkene) men det skal absolutt ikke være nødvendig!

Har assistert på flere muskelbiopsier i låret og da har det bare blitt gitt lokalbedøvelse i huden. Bedøver man muskelen, kan man ødelegge for prøveresultatet!

Kanskje de ikke vet hvor fort de evnt får gjort inngrepene?

BenteR sa for siden:

Nå er jeg rimelig forvirra, altså:confused:
Jeg ringte og spurte på nevrologisk sengepost der han skal innlegges, og fikk beskjed om at de ikke kunne svare hvor lenge han blir der, men det var snakk om dager, og at han måtte fylle ut det vedlagte skjemaet siden han skal i narkose.
Spurte også hva han skulle, siden nevrologen han var hos tidligere bare hadde spurt om det var greitt at han ville få foretatt en biopsi av en muskel og også ryggmargsprøve. Damen jeg pratet med ved avdelingen sa at han skulle ta begge disse prøvene, men det var helt umulig og si hvor mange dager han ble liggende der.

daniellechristine sa for siden:

La oss si at en er undervektig og at en ikke legger på uansett hva en spiser. Det sies at et lavkarbo-kosthold gjør at kroppen finner sin ønskelige vekt. Stemmer dette selvom det betyr at en må gå opp et par kilo?

BenteR sa for siden:

For mitt vedkommende har nå vekten stabilisert seg på rundt 48 kilo, ser det ut for. Dvs. jeg har en BMI på ca 18,4.

Min er på 17,8 og alle sier at dette er helsefarlig. Men strekker meg så langt som 178 cm opp i været. Jeg har ingen kvinnelige former og ingen tung brystkasse for å si det slik. Jeg får nesten bare prøve meg på denne lavkarbo-greia og se hva jeg ender på! :)

Kanutten sa for siden:

:heia: Lykke til! :klem:

Nerthus sa for siden:

Det er flere her inne som har spist seg opp til "normal" BMI - og en "normal kropp" etter egen oppfatning ja :)

Om du ender opp med samme vekta, kan det godt hende at du får en bedre kroppsssammensetning, og siden lavkarbo er rene proteinkilder med masse grønnsaker og gode fettkilder er du også sikret at du får i deg god og nok NÆRING! :)
Når man er så tynn har ikke kroppen særlig reserver og ta av når man feks blir syk, kostholdet vil da være svært viktig :)

Setter pris på at du tok deg tid til å svare så utfyllende ;) Og du har nok helt rett. Flott side det her! :D

Bønna200 sa for siden:

Hvor mange kilo kjøtt er det lov å ha med fra Sverige til Norge?

Fra tollvesenets nettside:

Dietta sa for siden:

Katta til naboen spiser rå biff - lurer på om jeg skal si at det er kattemat neste gang jeg blir stoppet med for mye kjøtt :D

Bønna200 sa for siden:

Takk:blomster:

Pruttilutt sa for siden:

Jeg har IKKE diabetes, men fått Metformin pga. hormonelle problemer (manglende mens, langvarig mens over flere uker) hos gynekolog (utredning for pelvic pain syndrome). I felleskatalogen leser jeg KUN påvirkningen Metformin har til diabetes. Jeg kjenner jeg irriterer meg, for jeg vil ikke ha det skrevet NOEN steder en diagnose jeg ikke har!
Og hva angår PCOS, så er det et tilbakelagt tema da jeg ikke har cystene lengre og er "friskmeldt" fra opprinnelig gynekolog. :confused: Noen gode forklaringer?

Kitt sa for siden:

Forklaring på hva???
Har noen gitt deg en diagnose du ikke har?
Legen kan jo gi deg medikamenter mot hva de vil, ikke bare det som står som indikasjon i Felleskatalogen!
At Metformin er et antidiabetika, betyr jo ikke at du har diabetes for det!

Carisma sa for siden:

Noen gode tips mot løs mage hos baby? Har lokalisert det til at jerntilskuddet han må ta gir magetrøbbel. Men han må jo ha det, så jeg lurer på om det finnes noe jeg kan gi han som veier opp litt? Han kan begynne såvidt med fast føde nå, selv om vi ikke har prøvd enda.

Kitt sa for siden:

Du kan gi han litt blåbærsaft eller be legen om å få prøve en annen form for tilskudd. Det finnes som regel flere å velge mellom! Noen gir løs, andre hard mage og det kan ta tid å finne det som passer din sønn best, men må han, så må han!:)

Carisma sa for siden:

De er ikke på resept, så kanskje jeg skal sjekke med apoteket først?
Forøvrig skal vi på oppfølging på riksen til uka, så jeg må huske å spørre da.

Kitt sa for siden:

Hva er det han får da? Og hvor mye må han ha?
Mine brukte Floradix Jerntilsskudd pga lave jernlagre og det fungerte kjempefint!

Carisma sa for siden:

Neo-fer 9mg/ml heter det

Kitt sa for siden:

Her kan du lese om det mine fikk. Også da de var under 3 år etter anbefaling fra barnelegen vår.
Du kan jo høre med legen neste uke om du kan prøve den og i hvor store doser evnt!
De som jober på apoteket har (som regel:p) greie på sånne ting også, så hør om de har noe annet å anbefale, så kan du spørre legen om doseringer etc siden han er såpass liten enda!

Zincite sa for siden:

Når kan vi forvente at ungene kommer med "knask eller knep" på døra? Er det denne helgen eller neste? Jeg har kjøpt twist, og lurer på om jeg bør gjemme den utenfor synshold for meg selv :)

Carisma sa for siden:

Uff, har tatt floradix sjøl, og husker det var helt grusomt... :o. Men han veit jo ikke noe annet. Kanskje den smaker bedre enn den haan får nå for alt jeg veit.

Kitt sa for siden:

Du må nok gjemme den godt en ukes tid, gitt! Ikke noe Halloween før siste dagen i oktober!;)

Kitt sa for siden:

Hihi, du får følge med på rynken i panna!;)

Mine unger tok 10ml x2 i flere år uten å blunke, de. Aldri snakk om at det smakte vondt, faktisk!

Carisma sa for siden:

Det er neste :ja:

Kan man halloweenpynte og skylde på at det er morro for barna når barnet bare er fire mnd? :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Han blir skikkelig happy når han får sprøyte, for han tror det er vitaminene som han elsker smaken av. Og tilssvarende skuffa når det er jern eller tran.. :D

Zincite sa for siden:

Det er greit - jeg får vurdere å sende posen med Ig på jobb så jeg ikke faller for frsitelsen :p Eller bare bevise for meg selv at jeg ikke har det sjokoladesuget jeg en gang hadde :lol:

Zincite sa for siden:

Ingen som kan nekte deg det :cool:
Ellers er det lov å ta ansvar og synes at det er moro for egen del :ja:
Det er ikke snakk om at twisten er kjøpt for egen del her altså ;)

nellie sa for siden:

Noen tips mot en idiotisk mandel?

nellie sa for siden:

Eh. Har smørprisen i Sverige gått opp noe veldig?
Fikk helt bakoversveis når jeg så at 500 gram smør kostet 34.90 Svenske kroner. (blir vel ca 31 Norske kroner)
Ekke det ille dyrt?

Har liksom alltid tenkt at det er samma om jeg kjøper smør i Sverige eller Norge, fordi at det går opp i opp, men hvor mye koster smøret her da?

grotingeling sa for siden:

500g meierismør ligger på 23-26kr litt avhengig av hvilken butikk du handler i.

nellie sa for siden:

Ja, det var det jeg innbilte meg også..

Zincite sa for siden:

De sliter med å møte etterspørselen i Sverige for tiden, det viser seg ofte på prisen :)

nellie sa for siden:

Ja, jeg skjønner, men det var da ikke grenser for prisstigning heller:p

Slapp helt av! Man kan ha pcos selv om man ikke har cyster, det er mange andre kriterier for det. (Jeg fikk selv metformin lenge etter at cystene mine var borte, men hormontrøbbelet fortsatt var der, også for høy c-peptid (synonymt med insulinnivå) av en gynokolog som ser på verdiene med litt andre briller en allmenlegene som vil ha det til at min c-peptid var heeelt fin if referanseområdene. På pilleesken står det "mot diabetes", og jeg har ikke diabetes, og det står heller ingen steder i mine journaler.)
Nå er det mulig metformin har flere bruksområder som jeg ikke har hørt om, det eneste jeg vet er at metformin senker blodsukker via lever og tarm noe som videre senker insulinnivået, men insulin er jo et hormon som igjen påvirker andre hormoner, så gynokologen har nok en grunn. Hva med å spørre ham/henne? Jeg spør og graver om alt hos alle leger, for jeg har et stort behov for å forstå, særlig ettersom jeg har et så komplekst sykdomsbilde.
Jeg har f.eks fått antispykotisk mot angst, og flere jeg vet om har fått betablokkere som tradisjonelt har vært brukt mot angina mot høyt stoffskifte, f.eks.

Hmmm ... I Charlottenberg i dag kosta en halvkilo smør 25 kroner ...

Forslag til å feite opp en grønnsakssuppe? Ble litt skuffa da jeg så at hønsebuljongen kun hadde 0,4% fett, og jeg har ikke så mye å velge mellom (eller det minste grønnsakssuppeerfaring); smør, olivenolje, kokosolje med og uten smak.

Carisma sa for siden:

Ville gått for olivenolje tror jeg. Evt noe kraft om du har det fra tidligere.

Ikke noe kraft, kun det jeg nevner over. Men da prøver jeg olivenolje. :)

Og et spørsmål til; blingsa litt på hukommelsen, og kjøpte inn solsikkekjerner, mandler og linfrø (har ellers kruskakli og fiberhusk), for å lage knekkebrød. Men stort sett alle oppskrifter jeg ser har sesamfrø i seg. Blir det helt mislykka uten ...?

Rin sa for siden:

Tror det går greit å mikse og blande litt etter egne preferanser. Her er en oppskrift helt uten sesamfrø - jeg har ikke testet den selv, hadde den bare liggende i en fane her mens jeg vurderte litt frem og tilbake. :p

Carisma sa for siden:

Neida, de blir nok bare litt anderledes i smaken. Men tror forøvrig du finner sesamfrø for rundt femten kr i butikken.

Nå var det ikke et alternativ å gå ut igjen, daaaaa! :p

Takker! Jeg har (for en gangs skyld) ikke egg, men da har jeg i alle fall sånn omtrentnlige forholdstall! :)

nellie sa for siden:

På Svinesund kosta den 34.90:)

Carisma sa for siden:

Nei, tenkte mer på til neste runde jeg.

nellie sa for siden:

Og 250 gram usaltet smør kostet 25 kroner:p

BenteR sa for siden:

Kokosolje!
Elsker extra virgin i supper og gryter (men jeg liker altså kokossmaken veldig godt)

Jeg er litt redd for kokossmak i denne suppa, altså. Det er liksom buljong og rotgrønnsaker (kålrot, sellerirot, løk og jordskokk), men jeg har uansett helt oppi en gigantslump med olivenolje, og suppa smaker herlig! :)

nellie sa for siden:

Lurer på å ta med meg toåringen til frisøren i morgen. Mulleten hennes begynner å ta helt av her. Tar alle frisører imot så små?

Kitt sa for siden:

Har enda ikke møtt noen som ikke gjør det! Men kan være lurt å bestille time, så du får den meste erfarne frisøren. Er ikke lett å få disse små til å sitte stille, men noen er helt rå til å fange oppmerksomheten deres lenge nok!:)

nellie sa for siden:

Tenkte dra dit jeg vet de har drop in, men sikkert greit å bestille sånn at noen drevne får gjort det.

Carisma sa for siden:

Hvis det er den plassen i frdrikstad er vel de kjent for totalkaos på lørdager? kanskje ikke beste miljøet for første klipp på barn? Vet noen blir veldig skremt av saksa, eller stresset av mye folk rundt.

Kitt sa for siden:

Send pappan du! Skulderen din skal ikke holde fast en rebelsk 2- åring!:eek:

Vært der, gjort det!:p

nellie sa for siden:

Ja, han må jo gjøre alt han, så:p Måtte nok ha trådt til her også.

Kanskje sa for siden:

Jeg irriterer meg grønn av en sang som spilles for tiden. Den er bare fryktelig stygg, og ensformig, og jeg forstår ikke hva dama synger ! . Så om noen kan oversette følgende, så kanskje jeg får med meg hele innholdet hehe.

La gente esta muy loca,
Viva la fiesta, viva la noche
Viva los DJ's

I følge google translate, med litt hjelp fra meg og min knappe parlørspansk:

"Folk er veldig gale
Festen er i live, natten er i live
Live-DJs"

Høres dypt ut.

Jeg kan ellers fortelle at knekkebrødene mine ble HELT perfekte! Herregud, så godt!

Kitt sa for siden:

Folk er veldig gale,
leve festen, leve natten
leve DJene

??? eller noe sånt???

Google - oversetter var nesten ening med meg i hvert fall!:p

Kanskje sa for siden:

takk for hjelpen :-)
wow, skal si det er en dyp tekst .....

Luggetuppen sa for siden:

Jeg prøver å finne sånne bittesmå former til issjokolade. Lurte litt på om det kanskje var like greit å bestille dem på f.eks. eBay, men hva pokker heter formene på engelsk? :confused:

Carisma sa for siden:

Jeg har kjøpt mine på ultra, ca 25 kr for 20 stk eller så.

Nærmeste Ultra-butikk er halvannen time unna. Det hender jeg drar til Småsenteret i Sandvika på barselstreff, men har ingen umiddelbare planer om å dra dit.

Tenkte mer på slike jeg:

Har forresten prøvd Spar (den eneste dagligvarebutikken i nærheten her med nogenlunde greit utvalg), Nille og Europris.

Kitsu sa for siden:

Slike da: www.ebay.com/sch/?_kw=foil%20liners&_clu=2&_fcid=154&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1 ?

Her er i alle fall mini-versjonene: www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=mini+foil+liners&_sacat=0&_stpos=&_sop=15&gbr=1&_odkw=foil+liners&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Carisma sa for siden:

Jeg googlet det, og noen mener mega har. Mener du sa du bodde i gran kommune i en annen tråd? I såfall er vel nærmeste på Jevnaker...

Huldr sa for siden:

Eller prøv Cacas (søte små hjerteformer! :hearts:). Litt dyr frakt kanskje ... noen butikker har Cacas-ting. Det står oversikt på siden.

Regret sa for siden:

Jernia selger mye fra Cacas ;)

Der var de ja! :D

Mega-butikken på Jevnaker har jeg faktisk aldri vært i Kjørte forbi hver dag når jeg jobbet i Hønefoss, men skulle jeg ha noe "ekstra" da dro jeg alltid bort på den store Meny-butikken på Eikeli.

Tror jeg handler på eBay jeg, mye enklere å bestille på nett enn å løpe rundt i butikker. Latskapen lenge leve! :o

Carisma sa for siden:

Kan man ha høyt stoffskifte og likevel legge på seg lett?
Jeg leser på symptomene mye som stemmer på sambo, men definitivt ikke det med vekttap. :o
Hva bør man spessiffikt få undersøkt hos lege?

Evt noe annet som kan gi overdreven svetting, særlig nattestid, tretthet, hodepine om morgenen o.l?

Bønna200 sa for siden:

Jeg har en venninne med høyt stoffskifte og hun veier ca 100 kg og er 1,56 høy... Også er hun ganske aktiv og har et såkalt "normalt" kosthold.
Så da går det vel an:o

nellie sa for siden:

Kjærsten kjøpte B12 i flytende form i Sverige. Det står at man skal helle i seg ei teskje, holde væsken i munnen i 30 sekunder også svelge. Hvorfor?

Nerthus sa for siden:

Kanskje heipådu med sin ernæringsbakgrunn kan svare på dette?

nellie sa for siden:

Kanskje jeg kan prøve å google også. Må tenke på det. Denne tråden er min google-free sone:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.