< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Luggetuppen sa for siden:

Minsten på 7 måneder har fått vanndiare. Hva kan jeg gi for å stoppe magen?

Svigermor foreslo blåbærsaft, men jeg virkelig ikke lyst til å gi han noe med masse sukker i. Trodde dessuten at det bare var rå blåbær som stopper magen og at kokte blåbær kunne forverre diaréen?

Fått tips om raspet eple, men det er jo ikke så enkelt å gi til en baby som brekker seg av alt som ikke er tilnærmet flytende.

Photobscura sa for siden:

Blåbær skal fungere mageregulerende, så hva med å mose ferske/frone blåbær og gi han?
Jeg fikk alltid blåbærsuppe da jeg var liten og hadde mageproblemer. Det var kokt, men det funka.

langaard sa for siden:

På apoteket har de et pulver(husker ikke hva det heter) som skal blandes i vann, det hjelper:)

Nerthus sa for siden:

Det heter GEM :)

langaard sa for siden:

Det var det ja!:D

Kitt sa for siden:

Jeg ga alltid snuppa blåbærsaft fra Lerum med en klype salt og det virket som bare det!

Et så lite barn med vanndiare trenger næring, så det sukkeret som er, har det ikke vondt av.

Og det er rå/frosne blåbær som løsner og saft som stopper! Tro meg, etter å ha vokst opp i en "plukket 20- 30 kg blåbær hver høst"- familie!
Det var to ting min bror nektet å spise før trening, ertesuppe og blåbær!:p

Da prøver jeg å koke litt blåbærsuppe. Har litt selvplukkede blåbær i fryseren. Det er skikkelig guffent vær ute så apoteket frister ikke første omgang. Har ikke blåbærsaft i huset heller.

Som liten dro vi alltid på blåbærtur til Siljan. Det var ikke rent få liter med bær som ble med hjem hver høst. Likevel så mener moren min at rå blåbær er best :confused:

Ertesuppe blir ikke fjertesuppe hvis man er ekstra påpasselig med å skylle vekk vannet ertene er bløtlagt i :p

Kitt sa for siden:

Vi snakker 30 år tilbake i tide, så det kommer litt sent, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at min mor gjorde ting ordentlig! ;)

Kanutten sa for siden:

Men skal man egentlig prøve stoppe en diare? Jeg har fått beskjed mange ganger at det er kroppens måte å kvitte seg med noe den ikke tåler og da bør den få lov til det. Bedre å fylle etter med næringsrik væske.

Godt spørsmål. Jeg ringte legesenteret for å høre hva jeg burde gjøre og fikk beskjed om å komme en tur senere i dag.

Huldr sa for siden:

Er det noen som har erfaring med å blokke tåpartiet på Dr Martens støvler? De er jo litt harde ... Trenger litt mer plass til oppstoppertærne mine i mine nye, hotte boots! ;)

Åh, de var fete! Gleder meg til å se deg i dem! :D
Min erfaring er at man helst bør gå dem ut, men ettersom det garantert er ekte skinn, ville jeg kanskje tatt dem med til en skomaker.

Huldr sa for siden:

Takk! Jeg elsker dem allerede :D De spriker litt øverst på fotballeggene mine, men det ser i grunnen ikke så dumt ut :)

Ja, tror kanskje det blir vanskelig å gå dem ut når det er oppå tåa de presser ... Det er for øvrig god plass bakover i støvelen. Men tenkte litt på at de kanskje er for harde til å blokke ut også? Det er ganske mykt skinn, men tåpartiet er ganske hardt - tror dog ikke det er noen stålplate inni der.

Cyan sa for siden:

Frøy: Jeg foreslår heller at du gir dem til meg :ja: :p

Huldr sa for siden:

Hehe :p

Huldr sa for siden:

Jeg prøvde dem igjen nå, og jeg tror kanskje jeg kan gå dem ut. Får ta en prøverunde ute i morgen. Ellers får jeg gi dem til Cyan ... eller skomakeren :cool:

(Tror vel for øvrig du har litt mindre føtter enn meg, Cyan ... :flau:)

Cyan sa for siden:

Erfaringsmessig så tilpasser Doc'sa seg fort til foten. I hvert fall har alle mine gjort det :)

Skinn blokker seg litt raskere ut hvis du bruker fuktige sokker nedi (det er dog ikke veldig behagelig). Det finnes en spray som også skal hjelpe på å blokke ut sko raskere, men den syntes jeg ikke gjorde den store forskjellen til eller fra.

Kule sko forresten :D

TrillTrall sa for siden:

Skulle til å foreslå det Luggetuppen sier - gå med våte sokker i skoene. :) Det er et gammel triks for å få fjellsko i skinn til å gå seg til foten skikkelig i alle fall, fuktige ullsokker inni og så gå i alle de myrhøl og pytter man ser på de første par turene. :)

Antoinette6 sa for siden:

Sprayen er fra Boston og heter Shoe Stretch.

Lykke til med fete sko ! :blomster:

Kanutten sa for siden:

Er det bare meg som IKKE er på fjesboka???

Jeg blir så inn i hampen irritert når det sies:"Sjekk vår fjesbokside"! Jeg er da ikke på fjesboka! Skal man bli ekskludert fra mange ting fordi man ikke vil være med på denne offentlige dagboka???? For det er jo det det er, ei gedigen felles dagbok.... Hvor DU ikke eier det du skriver, men innehaverne av fjesboka... :mad:

Huldr sa for siden:

Ah, tusen takk for mange gode tips dere! :)

Sånn spray har jeg faktisk etter et tidligere skokjøp! Husker ikke helt om det fungerte, ga bort skoene pga altfor høye hæler :cool:

Jeg har forsåvidt hatt Docs før også, mange år siden nå - det ene paret var Chelsea boots, og de måtte blokkes ut husker jeg ... men de var ikke så harde på skotuppen. Det andre paret var grønne og var rundere og høyere på tuppen ... Har aldri hatt de klassiske svarte Doc'sene før, så det blir spennende! :)

Okie sa for siden:

Jeg tok en rask test av kolesterolet på apoteket i dag. Vet den ikke sier stort og hvertfall ikke god/ dårlig kolesterol, men jeg var nysgjerrig. Tok forresten samme test tidligere i vår/sommer. Den hadde ikke forandret seg. 5,5...

Og jeg spiser mye smør og cocosa...

Mange sider er offentlige på facebook, særlig firmaer og foreninger, så du kan se dem selv om du ikke er medlem.

Om du vil gjøre facebookkontoen din til et sted hvor du tar skittentøysvasken, og utleverer deg selv er jo opp til deg. Jeg gjør ikke det. Jeg er i grunn ganske døll og privat der inne, og bruker det i stor grad som en måte å holde meg oppdatert på arrangementer o.l. Det er hva en gjør det til selv.

Kanutten sa for siden:

Jeg prøvde denne meget anonyme varianten jeg også. Men det haglet likavel av ting innpå så jeg tror at ipadressa er med på å informere..

Derfor kuttet jeg ut.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Men uansett, da. De fleste firmaer/organisasjoner har som sagt facebooksider som er åpne for alle.

Kanutten sa for siden:

Gi meg en link til noe som er åpent for alle da?

Lavkarbo.no

Ellers har jeg hørt at google er en fin ting. ;)

Kanutten sa for siden:

Nope... Kan se, men ikke gjøre noe. Må være innlogget.
Se er greitt, men mange henviser til at man skal svare på fb.

Kanskje sa for siden:

Noen som har malt kjøkkenskap dører og har et tips til hvordan gå frem?
Dette er helt enkle glatte respatex dører, uten pynt , fra 70 tallet en gang.

Disse må jo vaskes godt, pusses ru, grunnes med heftgrunn, og males. Men skal jeg gjøre dette mens de henger på kan det bli mye støv alle veier.
har ikke god plass noen steder, så kanskje jeg kan pusse de ute, og henge de opp, og male dem mens de henger på plass? Hm, vet ikke hva som blir lettest jeg . Det er skapdører og skuffer.

Vil gjerne ha disse i en hvit farge. Noen tips om farge?

Kitsu sa for siden:

Drar denne opp igjen nå når jeg har tallene foran meg.

Nå oppgir Den lille nøttefabrikken at valnøttene deres har har 9,2g kh/100g og at paranøttene har 12,3g kh/100g. Er ikke dette mye?

Qlio sa for siden:

Jeg malte dørene mens de hang med hvit Bengalack. Funket kjempefint og ble gnistrende hvitt som jeg ønsket!

TrillTrall sa for siden:

Jeg ville tatt dem ned og malt dem liggende, da er det mye mindre fare for dråper om du skulle være uheldig og bruke litt mye maling.

Kanskje: Bruk i det minste små ruller i stedet for kost, da drypper det mye mindre, og resultatet blir langt penere! :)

Kitt sa for siden:

Er det noe som helst som tilsier at jeg ikke kan olje terrasssen på denne tiden av året?:confused:
Er meldt oppholdsvær og 20- 25 varmegrader!
Terrassen er alt tømt for i år og MÅ uansett oljes til våren! Tenkte å benytte meg av de fine høstdagene og få det unna nå, så kan vi bare sette ut igjen alle møbler etc ved første tegn til vår!:D

smgj sa for siden:

Dersom treverket ikke har trukket for mye vann så kan du olje. Om treverket er vasstrukket kan du "olje inn" vannet. Ikke bra.

Uansett vil du jo få vinterslitasjen på oljen slik at du kanskje må flikke over til våren for å få et fint resultat - det kommer an på hvor nøye du er.

Carisma sa for siden:

Det eneste er at når det er så varmt om dagen pleier det å bli nattefrost på denne tida. Men om den tørker før kvelden bør det jo ikke være noe problem.

Er det vanlig å ikke "tåle" eller klare å bryte ned sånne innvendige sting som skal gå bort av seg selv? For andre gang har jeg opplevd at sånne sting har revnet, og i stedet fått et åpent, dypt, og mest sannsynlig infisert sår. :(
Ser også at det, etter tolv dager, fortsatt er sting igjen, som seff står rett ut av opersjonssåret ...

Kitt sa for siden:

Det er i hvert fall ikke uvanlig!:p Det er derfor det er viktig å stripse/tape sånne sår. Noe man også bør gjøre lenge etterpå for peneste mulig resultat!
Det som stikker ut, er bare den delen som ikke er oppløst og som bare skal falle av av seg selv. Sannsynligvis kan du bare ta en pinsett og nappe det ut. Evnt vente til det har gått 14 dager. Da kan du liksom ikke gjøre noe galt iom at alt bør være grodd etter 10 dager!

Kitt sa for siden:

Er knusktørt over det hele! Tenkte på det med slitasje, men det vil jo være enda verre uten oljen på i vinter......:p
Laveste temperaturen som er meldt, er 4 grader neste torsdag! Satser på at det går bra!:)

Da drar vi og kjøper olje, tenker jeg. Om ikke de i malebutikken vår klikker ved tanken!:eek:

Det har vært behørig tapet siden jeg opererte hos Aleris (arrkorreksjon, på brystet i nevnte tilfelle) for tolv dager siden, og legen tok en kjapp kikk på det forrige torsdag og mente det så greit ut, og satte så på ny tape. Jeg skulle skifte det igjen nå, og kjente at det gjorde vondt, og ut vellet MASSE illeluktende verk, og det som er igjen, som sist, er et sår som i prinsippet er dypt hull som ikke har grodd ... Første gang var det fjerning av byll, det samme skjedde, antibiotika og hele kjøret, og nå skulle arret fjernes, det skjer igjen ... Jeg korrigerte også et arr i ansiktet, som ble sydd med vanlige sting. Det ble hvor fint som helst.

Edit: Men nå ringte Aleris, jeg må komme opp dit fortest mulig og få det sjekket ut. Puh!

Kanskje sa for siden:

Da får jeg prøve meg frem :-)

Har forstått det slik at dersom jeg bruker ruller må jeg gå over med en fordriver - som en en slags flat kost - som skal glatte ut så det ikke blir nupper etter rullen.

smgj sa for siden:

Kommer an på hvilken finish du ønsker og hvilken rull du bruker og hvor tynn malingen er.
Bruker du f.eks oljemaling (som flyter godt utover) og en rull som ser ut som skumgummi så vil det bli "bra glatt" uten fordriver også.

snillemille sa for siden:

Hei!

Jeg er ganske fersk på dette med lavkarbo, men har prøvd å lest meg opp. Til nå har jeg gått ned 2,5 kg på et par uker, og er fornøyd med dette. Er ganske striks i hverdagen, men tillater meg selv å ha en dag hvor jeg kan spise litt godteri, hvis jeg har lyst på da.

Uansett! Imorres våkna jeg av en vanvittig krampe i begge leggene, og har også hatt endel hodepine de siste par dagene. Jeg tar dette som et godt tegn på at jeg gjør det riktig. Men er det noen som har noen tips mot spesielt hodepinen, eller er det noe som går over etterhvert bare?

Marina sa for siden:

Mulig du mangler magnesium :) Ville prøvd å ta litt og se om krampene går vekk :) Hodepine er normalt. Kan være det hjelper å drikke (3 l dagen)

Kitt sa for siden:

Du kan ta opp til 600mg magnesium om kvelden, ja. Mulig det også hjelper på hodepinen.
Ellers er nok vann som MieMari sier og nok mat viktig i overgangen!

vaskeklut sa for siden:

Hokai. Så. Jeg skal karbe opp en del fra 20 g om dagen til ja.. tilnærmet høykarbo (hvorfor er ikke en diskusjon jeg er interessert i å ta). Hvordan gjør jeg dette smartest mulig?

smgj sa for siden:

Forslag:
Innfør høykarbo-grønnsakene først...
Øk litt på med bær og frukt
Nøtter/bønner/frø
Tilsett litt ris eller potet

Jeg hadde ikke dratt inn melvarer og heller ikke jobbet for å ta inn sukker... men det er fordi jeg mener mel er djevelens verk og sukker kommer på en god andreplass. :cool:

arnakristin sa for siden:

Mange kikker på denne når de skal øke kh…
Atkins’ Vedvarendestigen

Monja66 sa for siden:

får man velge mellom sitater her inne, eller skriver man de selv ?

Kitt sa for siden:

Hva i all verden mener du med det?

og kan brukes til å sitere en eller flere akkurat så mye du måtte ønske!:)

TrillTrall sa for siden:

Om du klikker på knappen i midten av de tre til venstre nederst i innlegget du leser, multi-quote, så blir alle meldingene du gjør dette i med helt til du klikker på "siter" i det siste innegget - da får du opp alle du har multi-quotet og det blir med masse sitater i samme innlegg. Om du skjønte hva jeg mente. :)

Kitt sa for siden:

Glemte å si at om du bruker kan du også ta med deg sitatet til en annen tråd, men da må du klikke på " Quote this post as well," under meldingsboksen!

Kan jeg sende inn en klage på et skilt vegvesenet har satt opp? Vi har innkjøring til huset vårt fra en veldig trafikkert vei og må ofte vente litt på møtende trafikk. Nå har vegvesenet satt opp et skilt vis a vis innkjøringen vår slik at bilene bak oss ikke kommer forbi.

Innkjørselen vår lite synlig, og ofte skjønner ikke bilene bak oss at vi skal svinge før i siste liten og hiver seg ut på vegskulderen for å komme forbi. Nå er det plutselig et skilt i veien og jeg er redd det ikke tar lang tid før noen smeller inn i hekken på bilen vår :(

Kitt sa for siden:

Klart du må klage/si i fra!
Et sted satt de opp skilt så lavt og tett inntil sykkelstien at syklistene kunne slå hodet i dem. Det ble sendt inn en klage/opplysning/kall det hva du vil, og det tok ikke mange dagene før de kom og flyttet dem, gitt.

Skriv et saklig brev og forklar problemet ordentlig, gjerne med bilder, så får vi håpe noen gjør noe med det før det skjer en ulykke!

Da skal jeg definitivt klage på det skiltet! Fatter ikke hvorfor de ikke har satt det opp 15 meter lenger nede i veien, da hadde det jo ikke stått i veien for noen! :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Nå vet ikke jeg hva slags skilt det er, men de har jo regler for hvor langt fra kryss etc skiltene skal stå!

Men si i fra, du. De vil jo heller ikke at det skal skje ulykker pga skiltene deres!

Egwene sa for siden:

Den cosmoveda virgin kokosoljen er vel okey den?
I stedet for cocosa ?

Blester sa for siden:

Har startet mandag og lurer på hvilken vektnedgang (tempo) man kan forvente? Sliter med å skjønne dette helt men prøver. Gode tips\erfaringer mottas med stor takk

Kanutten sa for siden:

Jeg har med de nye remediene jeg har fått blitt myyyyye bedre, kanskje snart helt optimal! Men det jeg lurer på er; jeg ble mer og mer sengeliggende fra september i fjor til januar i år. I februar fikk jeg henvisning til denne manuellputten min og jeg har gått til ham to-tre ganger i uka siden da. Jeg har ikke tall på timer jeg har vært hos ham. Jeg har omsider fått en diagnose på hva som feiler meg, og overarbeidede/utslitte muskler i bryst og rygg er en av bivirkningene. Men her har altså putten massert, knadd, stukket nåler etc etc jevnt og trutt hele tiden og jeg kom meg på beina igjen. Uten hans hjelp ville jeg sikkert vært fullstendig sengeliggende. Men nå som sagt, jeg begynner føle meg bedre med disse remediene jeg har fått og trenger kanskje ikke hans hjelp lengere. Men er det dumt av meg å ville gi ham noe? Jeg føler jo at det er HAN som har fått meg på føttene igjen? Veldig ofte får jo vi på jobb gaver fra pasienter som er takknemlige og jeg skjønner ønsket om å vise takknemlighet. Så derfor, er det dumt hvis jeg gir manuellputten noe som takk for å ha stablet meg opp igjen?

Carisma sa for siden:

Nei, absolutt ikke! Ei i familien er fotsoneterapeut, og hun har hele kjellerstua full av småting hun har fått fra "pasienter" og tatt vare på opp gjennom. :ja:

Kanutten sa for siden:

Takk! Da skal jeg finne noe lurt! Jeg har jo i løpet av alle disse timene funnet ut hva han liker av musikk, filmer, hobbier etc etc.

Egwene sa for siden:

Ingen som kan svare på min? x)

halkatlala sa for siden:

har ikke hørt om den før, men vil tro den er ok :)

Katta66 sa for siden:

Jeg har gått på lavkarbo (20-40) pr dag i 2 mnd. De siste 2-3 ukene har jeg vært utrolig utrolig oppblåst i magen, kjennes ut som skinnet skal sprekke! Jeg spiser snart ingenting lenger, for føler at alt jeg putter inn gjør det verre. Dette er ille på morgenen og øker bare mer og mer utover dagen, og på kvelden ser det ut som jeg er 5 mnd på vei. Er overhode ikke overvektig ellers (176/62) så dette er fryktelig ubehagelig...råd??

Dilly sa for siden:

Spiser du rå grønnsaker? Kanskje det kan hjelpe å bytte dem ut med kokte?

Kitt sa for siden:

Hvordan er det med avføringen? Promper du mer enn vanlig? Drikker du nok? Tar du noen form for medisiner? Kan du være gravid?

smgj sa for siden:

Kan det hende at du har lagt om til å spise noe du ikke tåler særlig bra?

Katta66 sa for siden:

Jeg spiser salat hver dag til lunsj, med paprika,løk, skinke,ost. Er ikke gravid, håper jeg :D, drikker noe vann, en del kaffe og noe te. Avføringen er litt ymse, promper ikke så mye, tar medisiner men de har jeg gått på regelmessig i 20 år. tror ikke jeg har endret noe på kostholdet annet enn så klart å kutte ut mel,ris, pasta og annet sukker. Fortvila greier. Kjenner at det beveger seg i tarmene hele tiden.

Har for øvrig be stilt time hos legen, kommer til å be om utredning av magen. Har testet for div intoleranse uten "hell". Men legen sier at opptil 15% av de som tester negativt på glutenallergi kan være allergiske allikevel.

silje21 sa for siden:

Er det lov å spørre hvorfor enkelte mennesker ( evnt kunder i butikk i mitt tilfelle) er så Satans tette i pappen??! Sorry, har bare en litt dårlig dag, men tilbake til spørsmålet:
Hvorfor er det så vanskelig å legge tilbake en vare man ikke skal ha likevel?
Som å bare kaste fra seg et par tre pakker med frysevarer i butikken. ikke i en fryser engang, men "gjømt" bort hvor man som ansatt ikke går så ofte ! Er ikke vanskligere enn å ta det med til kassa og evnt si, jeg vil ikke ha disse varene likevel, kunne du lagt de på plass for meg igjen?
Som jeg Gjerne hadde gjort!
Argh trodde det var normal folkeskikk jeg :/ og butikken taper faktisk endel penger på sånt :/
dagens utblåsning

Spørsmål nr 2: noen tips for svette bein, som også lukter lett?

Carisma sa for siden:

Hva gjør man med en baby på 3mnd som syns det er helt fint å være våken til tre om natta? :confused:

Er våken sammen med den? :p Sønnen min (7 mnd) har noen sånne perioder, de går heldigvis over av seg selv forholdsvis kjapt. Jeg tar han ikke ut av sengen med mindre han gråter mye, og å stå opp er helt uaktuelt. Jeg har en liten sofa inne på rommet hans, og der sitter jeg og dupper av i halvmørket mens han kravler rundt.

Den siste ukene har han vært våken en times tid midt på natten, gjort en megabæsjebleie og så sovnet igjen. Syntes godt han kunne ha gjort seg ferdig med sånne aktiviteter før leggetid jeg da :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Han gråter veldig sjelden, så det er likesom ikke et mål her. Men han kaver så fælt... Og å legge han ned er ikke et tema engang. Ikke snakk om å våkne, men at han er våken, fra fem seks på ettermiddagen til to-tre... :o

Kitt sa for siden:

Min erfaring er at de har sånne perioder hvor de snur litt på døgnet og ikke skjønner at vi andre gjerne vil ha en "normal" døgnrytme!
Min sønn syns at det passet helt fint å sove om kvelden for så å stå opp kl 0430, mens min datter holdt på som din lille! Hun holdt det gående i timesvis og syns at natten var et glimtende tidspunkt å være våken på, men sov lenge om morgenen.
Trøsten er at det går seg til og at de finner ut av det etter hvert! :klem:

KarMa40 sa for siden:

Drømmer der man opplever at man er lammet er ganske vanlig og bunner i et fysiologisk fenomen der viljesstyrte bevegelser er "skrudd av" mens du sover. Det er faktisk for at man skal kunne drømme trygt, og ikke slå folk, hoppe ut av vinduet eller tisse i klesskapet...
Ubehaget kommer når hjernen er mer våken enn kroppen og du oppdager at du ikke kan røre deg. Personlig blir jeg ikke redd, men sinna, kaster all drømming overbord og konsentrerer alle krefter om å lage lyd eller løfte en hånd. Og våkner etter en liten stund, med et rykk eller grynt, helsvett og full av adrenalin... Min underbevissthet liker virkelig ikke å være fanget:o

Ikke superhelt-drømmer, mer superagent-drømmer;), folk skal oppspores, dekkord utveksles, romstasjoner bordes og gjennomsøkes med våpen i hånd - uten at man blir oppdaget og ikke minst en veldig signifikant kopimaskin. Det siste der overgår mine drømmetolkeevner... Jeg befinner meg tydeligvis på drømme-nivå med 9-årige gutter, eller hva?

Kanskje han burde vært en tur hos en mauellterapeut og utredet for KISS? Hvis han er stiv i kroppen er det ubehagelig å ligge, og da er det jo ikke noe rart at han ikke vil sove.

Hvis du bor i Oslo så vet jeg at mange er svært fornøyd med Marc de Decker på Balderklinikken

halkatlala sa for siden:

men ville han ikke skreket og vært missfornøyd hvis han hadde hatt KISS ?

nellie sa for siden:

Nei:) Jenta mi var VELDIG låst og var så stille og rolig atter.
Men kaver gjør vel de fleste små babyer? Kommer liksom ann på hvordan.

Carisma sa for siden:

Han følges opp en gang i mnd av fysioterapeut siden han er for tidlig født. I følge henne er han helt fin i rygg og nakke.

Det er nok bare jeg som er litt utålmodig.... Også har han vært så flink til å sovne hittil. :rolleyes:

Mitt inntrykk er at fysioterapeuter ofte har noe begrenset kunnskap om KISS. Å gå til manuellterapeut via kommunen er gratis, så det skader jo ikke å prøve.

Jeg har aldri hørt om såpass små babyer som er våkne så mange timer i strekk uten at det er noe som plager dem. Håper du har noen til å avlaste deg litt, for man blir rimelig ødelagt av å ikke få nok sammenhengende nattesøvn (Eldste min hadde kolikk, det var et rent helvete)

Carisma sa for siden:

Dattera til ei veninne hadde det, og han er helt anderledes enn henne. Og fysio virket rimelig oppegående, og sjekket ekstra for låsinger pga at han ble tatt med hastekeisersnitt. ville han ikke også vært plaget mye tidligere?
Det er forøvrig magen som plager han, han jobber veldig mye og trykker og herjer (må le litt av han, for han kommer med utrop innimellom så hardt jobber han :lol:) men han er ikke forstoppet heller for han har et par bæsjebleier i døgnet. FULLE, beklagger detaljene...
Og så sover han fra tre på natta til fire fem på ettermiddagen mer eller mindre i ett da, med unntak av matinger selvfølgelig. Så det jeg trenger er egentlig å snu døgnet hans litt. Men når han først sover så er han umulig å vekke. Var på babysang hvor han gløttet med ett øye på de andre, rapte høyt og sov hele resten av samlinga. sittende oppreist i fanget... :rolleyes:

Lava sa for siden:

Fader jeg er så svett! Gikk til butikken og tilbake, og er våt i håret, svett under brystene og på ryggen.. Plager meg :realmad:
Jeg kan snart ikke gjøre noe før jeg er svett.
Selv etter at jeg har dusjet er jeg klam i huden og må lufttørke, svetter under brystene, (som ikke henger :p ), må ha vinduet åpent og lufte både meg og rommet.
Orker ikke å ta på klær som står inntil huden etter dusj, helst skulle jeg gått i en lang vid kjole :lol:

Noen tips til en svett stakkar? :p

BenteR sa for siden:

eller bare gå over til å bruke en vid kjole....
Elsker kaftanene mine:)

Supera sa for siden:

Kan noen fortelle kollegaen min at han må gå til legen med kløen sin hvis den er så ille som det virker som? Han klør seg nesten konstant i skrittet og tror tydeligvis at vi ikke ser det... Han tar klø-fra-lomma-trikset. Han har fått kallenavnet lommetennismannen (han fikk kallenavnet rundt lommemannen-saken). Bak ryggen hans da... Fordi ingen tør å nevne det for ham. Jeg har jobbet med ham i fire år og han har klødd seg hele tiden... Kleint!

Eventuelt tips for hvordan jeg kan få frem budskapet til en supersnill datanerd uten sosiale antenner. Han er bare snill med andre og det finnes ikke et vondt bein i ham... Jeg føler at jeg er frekk hvis jeg sier ifra, og siden han bare er snill med alt og alle så ønsker ikke jeg å være frekk...

Ignite sa for siden:

Du kan muligens foreslå på en hyggelig måte/spørre om han noen gang har vært plaget av sopp?

Finnes det noen hyggelig måte å diskutere sopp på? :p
Men du, Supera, som ikke går av veien for å putte døde lemen i veska til kollegene dine. Er det ikke greit å bare si at "Hei, du. Jeg har lagt merke til at du klør deg en del ...! Kanskje du burde gå til legen? Det ser litt ubehagelig ut ... :o"

Nå vet jeg ikke hvor godt dere kjenner hverandre, forsåvidt. Mulig noen som er nærmere som også har lagt merke til det kan gjøre det. Men sånn ellers så plager han vel ingen. (Annet enn seg selv), så du må nesten veie litt på hvor viktig det er for hvem at han blir gjort obs på det.

Kjøp en tube canesten og legg den "anonymt" på pulten hans?

Jeg måtte lese dette høyt for datanerdmannen min. Hans respons var "da har han i det minste fått seg noe en eller annen gang" :p

Lava sa for siden:

Ja kanskje det? Takk for tips :)

:lol: Problemet er at jeg har ingen! jaja.. :p

Jabba sa for siden:

Skal på ferie i neste uke og har fått slike Primolut tabletter for å utsette menstruasjonen....
I september var min siste menstruasjonsdag den 10. Tablettene skal jeg begynne å ta tre dager før første menstruasjonsdag...
Når skal jeg ta begynne å ta disse??

Kitt sa for siden:

For å svare på det, må jeg vite syklusen din og forrige menstruasjon første dag!

Jabba sa for siden:

Syklus - aner ikke - men ofte så sikkert 28 dager
Forrige menstruasjons første dag var 4.sept...

Kitt sa for siden:

Da må du begynne 4 uker minus 3 dager etter 4. september.
Det burde ha blitt i går, faktisk, men det kan jo hende det holder i dag også!

PS! Jeg blødde litt hver dag frem til nest mens med de pillene og vet om mange som har gjort det!:(

Timona sa for siden:

Noen som har en god kaffe å anbefale fra Iherb.com? (Hele kaffebønner, siden jeg har fått kaffekvern :))

Jabba sa for siden:

Takk!!! :)
Da skal få hentet disse og begynne å spise piller NU!!!!

Supera sa for siden:

Vi kjenner hverandre ganske godt etter å ha jobbet sammen i fire år (på samme gruppe), men det har pågått så lenge at det liksom er litt kleint å dra det opp nå...

Dødt lemen i en tett gjennomsiktig pose hadde jeg ingen problemer med å legge i veska til en kollega, nei. Jeg klarer fint å kødde med folk, men å ta opp alvorlige ting? Er ikke så flink til slikt...

Jeg heller mot luggetuppen sitt forslag å legge en tube med canesten i posthylla hans. Anonymt og fint. :snill:

:lol: Du har ikke møtt ham. Jeg tror ikke han har det. I så fall må han ha blitt voldtatt. :geip:

Gracella sa for siden:

Vet ikke om de har det på Iherb, men sigarkaffe er noe av det beste jeg får til min kaffemaskin i alle fall :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.