Jeg husker nesten alltid mye - vet jo ikke om det er alt, får ikke akkurat kontrollert det i ettertid. :p Men det at jeg husker så mye av det gjør i alle fall at jeg ikke kan være i tvil om at drømmer (mine, i alle fall) er randomiserte oppgulp av ting som har vært gjennom hodet iløpet av de siste par døgnene, hehe. Ingen dypere meninger å hente der, gitt!
Disclaimer: Jeg vil ALDRI fortelle deg om soppen din er spiselig på bakgrunn av en beskrivelse, uten bilde. Du bør heller aldri spise sopp på bakgrunn av slike råd.
Det du kan gjøre er å finne en soppkontroll i ditt område. Jeg vil tippe at det kan være "blek piggsopp" - du kan google og se, men jeg vil uansett ikke anbefale deg å spise den om du ikke finner et godt sted med informasjon om forvekslingsarter og du ikke er 100% sikker. Å spise feil sopp kan være dødlig. (Men å plukke god sopp er gøy - og godt, bare man har en god soppbok/kontroll.)
Tror min kjære har litt gresk blod i årene; han prater iallefall gresk når han sover:rolleyes:
Jeg husker mye av drømmer, men siden de påstår vi drømmer mange drømmer hver natt, blir jeg litt usikker, for jeg husker bare en, sannsynligvis den siste?
Jeg har også mye sånne drømmer, stressende drømmer som du beskrev det som lenger oppe. Det er nok en ME-greie, ja ... Jeg har samme søvnmønster som deg (altså alt for lite og dårlig kvalitet) også. Men jeg er helt nødt til å ta det igjen (forsøksvis) med flere søvnperioder i løpet av dagen, fordi kroppen stresser fælt med så lite søvn. Jeg har faser med denne typen søvn som veksler med perioder der jeg sover og sover.
Men det finnes mange typer drømmer, og jeg har heldigvis innimellom et rikt og meningsfylt drømmeliv! Jeg husker best drømmer jeg har utpå morgensiden eller om jeg sover på dagtid.
Interessant med magnesiumen, Okie! jeg tar også magnesium, men har konstant underskudd likevel fordi nyrene mine skiller ut alt for mye vann.
Snakket med legen min og han mente jeg skal spise det jeg får i meg, så lenge jeg er såpass dårlig. Spesielt siden jeg ikke klarer drikke på tom mage og dermed ikke får i meg væske hvis jeg ikke får i meg noe mat. Så da regner jeg med at det går bra for noen dager:)
Når det gjelder drømmer, så hadde jeg en EKKEL en for noen dager siden.
Onkelen min døde i vinter og nå har noen andre overtatt huset. Så en natt drømte jeg at han ringte meg og sa at jeg måtte komme hjem til ham med en gang, for han trengte hjelp. Så jeg dro dit og han var så redd for at det var kommet feil folk inn i huset hans, og jeg måtte hjelpe ham å bli kvitt dem. Også sa han "Du tror kanskje ikke på meg, men jeg var død en liten stund. Men nå er jeg tilbake." Så jeg sa at jeg skulle prøve å hjelpe ham, men at jeg ikke fikk gjort noe akkurat nå. Og da ba ham meg holde ham i hånden. Bare til klokka blei ti hvertfall. Så det sa jeg at jeg kunne gjøre og holdt ham i hånda en stund. Så våkna jeg, så på klokka og klokka var ti:eek:
Drømmer kan være ekle ja, men komiske også. En stund etter at mamma døde drømte jeg at hun kom tilbake og sa at vi måtte slutte å sende henne så mange tekstmeldinger for hun var så opptatt oppe i himmelen at hun ikke hadde tid til å sitte å svare på dem hele dagen! :lol:
Og jeg drømte at faren min kom inn døren med reisekofferten som han hadde gjort mange ganger før og jeg var rasende på han fordi han hade latt oss tro han var død når han i virkeligheten bare hadde vært på forretningsreise, igjen!:p
Jeg har også "syndet" med å spise loff tidligere i uken her, for jeg har vært såpass forkjølet og matlysten var laber.
Eneste jeg følte for når det var på det verste var loff med masse smør, og frukt til.
Men når matlysten kom tilbake har det blitt mer og mer lavkarbo igjen!:)
Så lenge du får i deg mat til matlysten er normal, så er det nok greit ^^
Jo det burde du virkelig! Å le "av" andre('s oppførsel) er helt ok alltid, så¨lenge det er uten hån. Det er ikke latter som knuser andre, det er hånet noen tillegger fordi de er nedlatende.
Jeg har til tider store, detaljerte og dramatiske drømmer... de pleier også å være ganske symbolske... i forbindelse med terapi/"finne-mæ-sjæl" periode for 15 år siden, hjalp drømmene meg noe utrolig i terapien! Helt vilt! Og ganske skremmende - da terapeuten ba meg "konfrontere" det som skremte meg så i drømmen. Trodde ikke sånt hjalp jeg, men jeg fikk ihvertfall løst opp i mye forknytt "sjeleliv" ;) Ta med at jeg fikk bekreftet at underbevisstheten min har en skamløs ekstrem fantasi - noen av drømmene var som å se fantastiske dramatiske filmer hehe
Man kan lære seg og huske drømmer - men det kan ta litt tid :) Penn og papir på nattbordet, og notere små detaljer tvert man våkner før de forsvinner fra hukommelsen :)
Ooooh, jeg skal til Italia i oktober, kanskje de har der også?! Ja, jeg tenkerp å at det må funke å ete det uten å bli dårlig på samme viset som med maltitolsøta sjokkis? Jeg blir i alle fall fryktelig dårlig av det... Jeg blir ikke dårlig av aspartam i brus eller fun light, liksom...
Bildene i soppbøkene ligner jo uansett aldri på soppen i naturen... :rolleyes: eller så ligner de på for mange av bildene.
Jeg lurte vel egentlig bare på om det var en veldig kjent type sopp. Ville uansett ikke spist den uten å dobbeltsjekke. Bare syns det var rart st den var helt lik kantarell, men som sagt uten skiver.
Det var definitivt ikke blek piggsopp. De var mer traktformet, og gyldenoransje på piggene også.
Jeg kan gå i måneder uten å huske drømmene mine. Vet ikke hvorfor, men mulig det har noe med at jeg sover til jeg våkner, og ikke av vekkerklokke.
Jeg hadde en snodig opplevelse på legekontoret i dag, og er en smule forvirret. Jeg var egentlig der bare for å fjerne sting etter arrkorreksjon, men legen kom innom rommet jeg var i for å ta en titt. Forrige uke var jeg i Lillestrøm for å ta røntgen av svelg og spiserør med kontrastvæske, for legen mener det kan være noe utover strumaen min som gir meg så mye ubehag i forhold til inntak av mat og væske og i det hele tatt. Han hadde det travelt, og sa bare at jeg skulle få satt opp ny time neste uke, for han hadde fått resultatene av røngten, og de var litt ... aparte! Jada, aparte faktisk. Og det lille jeg fikk med meg før han hastet videre var noe om at det var noe med svelgfunksjonen min og et slags medisinsk uttrykk som begynte på 'p'. Utover at det ikke var farlig, rakk han ikke å si mere, og her sitter jeg og grubler, og synes det er frøktelig lenge å vente seks dager ... Noen som kanskje tilfeldigvis har noen innspill her? :snill:
EDIT: Det er IKKE spiserørsbrokk. Det kom jeg på nå at jeg spurte om, ettersom jeg har hatt det før for mange år siden.
Kan du ikke bare ringe Lillestrøm og be dem sende deg røntgen- beskrivelsen, da? Ringer du i dag/morgen, bør du ha beskrivelsen på lørdag, i dag om de sender på mail, og kan google hele helgen!;)
Noen som aner hvor stor glykemisk belastning det er i byggflak?
Har laget hjemmelaget musli og prøver å finne ut hvor mange karber det er i den...... Vet at bygg har en lav glykemisk indeks, men ikke hvor lavt det er i byggflakene.
Har også fått laget prinsesseyoughurten til Imp + en kyllingsalat jeg simpelthen elsker, så i dag har jeg vært prodiktiv!
Det er så grusomt og få en slik beskjed og så måtte vente seks dager på svaret. Godt han sa det ikke er farlig iallefall, så du slipper å tenke ut det verste.
Det var lurt! Det skal jeg gjøre. Litt sent å ringe i dag, så jeg tar det i morgen. :)
Ja, jeg har jo også hatt dette ganske lenge, og var i utgangpunktet letta da de fant struma/knutestruma, men så kom nedturen da de sa at det ikke var annet å gjøre enn å holde det under oppsikt, og så fikk jeg fortsette å ta joddråpene, som jeg i grunn ikke synes har hjulpet på akkurat det ... :o
Neste år skal vi til New York og derfra en ukes cruise til Bahamas.
Må vi ha eget visum til Bahamas, eller går det på det samme som New York? Er Bahamas innunder USA:confused:
Mine stoffskifteprøver er normale, og jeg kan heller ikke krysse av på mange av symptomene på lavt stoffskifte. Jeg ser at noen skriver at de sover veldig lett, og husker mye av drømmene sine. Jeg sover veldig tungt. Jeg har ofte litt problemer med å sovne (min teori er at mitt biologisk døgn er mer enn 24 timer slik at jeg stadig legger meg senere), men når jeg først sover så sover jeg godt. Så godt at jeg sliter med å stå opp igjen, til tross for at jeg har en wake-up-light. :geip: Så kanskje jeg ikke husker mange av drømmene mine fordi jeg sover så tungt?
Jeg har drømt de samme drømmene i mange år. Og jeg har innsett at før eller senere får de alle en mening. Jeg har drømt om steder jeg mange år etter fikk oppleve. Alà dejavu.
Det kan umulig være høy glykemsik belastning, for jeg lagde pai med epler, smør og muslien min. Spiste et ganske stort stykke med piska fløte som dessert. Ikke bare smakte det alldeles deilig, men blodsukkeret leet seg omtrent ikke!
Da blir det musli og prinsesseyoughurt til neste måltid:D
Kyllingsalat får bli nattmat:rolleyes:
Jeg drømmer mye. Flere drømmer hver natt. Det er vonde drømmer, triste drømmer. Drømmer som stresser meg, og som gjør at jeg kan våkne mens tårene triller. Jeg har ikke hatt en eneste god drøm de siste årene . Igjen en årsak av medisiner. :-(
Og selv om jeg våkner fra en opprørende trist drøm, så fortsetter den så fort jeg sovner igjen. Jeg har det jeg kaller Serie drømmer - det er som en tv serie - jeg drømmer liksom en ny episode hver gang. Det kan gå uker mellom , men jeg kan banne på at det skjer .... Jeg har også temadrømmer, hvor jeg drømmer samme tema gang på gang, mens noen detaljer er ulike. Drømmer bla om dyr jeg har hatt - og at de har det vondt, at jeg har glemt dem , glemt og mate og stelle, reist fra dem ...... og våkner helt utav meg :-( Drømmer også at jeg er tilbake på en tidligere jobb, og føler at alt der er kaos. Ting er ikke som før, jeg mester det ikke, og stresser meg veldig opp for å prøve få oversikt og kontroll. Og jeg drømmer at jeg virkelig må tisse, men samme hvor jeg er ( på tog, ute, i en butikk, på en skole osv) så finner jeg ikke et toalett hvor jeg kan være i fred ! Enten så mangler det vegger, eller det er bare glass vegger, eller døren kan ikke lukkes, eller forhengene er for små .... og dette stresser meg også opp.
Jeg kan ikke legge meg og stå uthvilt opp - for natten er også stressende for meg.
Akk ja .... Heldige dere som ikke husker drømmene, og dere som drømmer gode drømmer :-)
Huff - da skjønner jeg at du ikke hviler så godt selv om du skriver at du sover mye. Du får ikke hjelp til å hanskes med dette på noe vis?
Apropos snikkers... jeg bør ikke drømme toalettdrømmer... De to gangene jeg har drømt jeg var på do i søvne så har jaggu senga blitt våt! :eek: Det er IKKE en god måte å våkne på!:o
Du bør kutte noen medisiner. Jeg gikk på antidepressiva og kuttet tvert da jeg begynte drømme om å kjøre utfor et stup. Dette stupet var nemlig et ekte stup jeg alltid har vært skeptisk til. Etter at jeg kuttet pillene opplevde jeg draget mot stupet en gang, aldri mer. Og jeg kommer aldri til å ta antidepressiva igjen.
jeg har stort sett de samme drømmene som deg, så definitivt lite gode drømmer her. Eller, jeg tror jeg har det innimellom, men de husker jeg ikke.
Men drømmene du har er ikke nødvendigvis medisinindusert, siden jeg drømmer det samme uten noen form for medisin. Jeg vil heller tro det er ting i underbevisstheten du bør ta tak i.
Jeg går ikke på noen meds, men jeg har også sånne drømmer, når jeg først husker dem (om man husker eller ikke har visst med hvilket stadie av søvnen man er i når man våkner, derfor er det visst vanligere å huske drømmer om du våkner provosert, enn om du våkner av deg selv). Jeg drømmer OFTE at jeg a) rømmer fra fare, men beina mine er tunge/sirup b) at jeg får barn, men glemmer det, og så sulter det muligens i hjel, men det finner jeg aldri ut, for jeg husker ikke hvor jeg gjorde av det c) at jeg med ett er kliss naken i de mest upassende situasjoner, som i naborommet til en jeg er hypp på, så klart med døra åpen eller et perleforheng. Eller i en butikk, eller på besøk etc.
De hyggeligste drømmene jeg har er litt skuffende når jeg våkner; jeg drømmer i blant at leiligheten jeg bor i (som i virkeligheten er 30 m2) med ett er et kråkeslott med det ene rommet etter det andre, og så går jeg på oppdagelseferd! Da er det en smule nedtur å våkne opp til ett rom og kjøkken. :rolleyes:
Er Efexor som gjør at jeg drømmer, tror det, for jeg har lest at andre også plages veldig med drømmer og mareritt på den medisinen.
Jeg drømmer ikke at jeg flykter, men jeg drømmer ofte at jeg ikke får til å bevege meg. At jeg prøver å gå, prøver å krype, men at beina ikke vil adlyde meg. Noen ganger så vet jeg nesten ikke om det er på ordentlig eller om det er en drøm. Men jeg får litt panikk når jeg ikke får beina med meg og ikke klarer å gå. :-(
Ja, åååh! Det er helt forferdelig! Som om de nærmest er sementert til bakken ... :o
Og, en siste type drøm glemte jeg: Å ikke bli tatt på alvor. Det er nesten en av de verste type drømmene jeg kan ha; jeg ender opp med å hyle og skrike for å gjøre meg forstått, for ingen tror på meg, men de er bare likegyldige, eller "ja, særlig". Uff.
Og, så klart -de drømmene som bare er absurde. Som om at jeg må klatre inn vinduet for husnøkkelen min har blitt til en tørrfisk og plutselig bor jeg i tjuende etasje og så er det en branntrapp og der bor det folk som har bilder av gammeltanta mi i undertøyet og så ramler jeg ned men lander mykt for det ligger en blåhval på bakken som plutselig er en stor isbjørn som dypper meg i smult og sender meg til Brasil hvor jeg møter sjefen fra min forrige arbeidsplass som spanderer en kaffe mens jeg lurer på når jeg ble en mann med rompetaske full av spiker. (Uten tegnsetting for å understreke stresset i en sånn drøm.)
Jeg har ikke drømt dette, altså. Bare et representabelt eksempel. :cool:
hehe, ja noen drømmer er jo bare HELT ulogiske, og sprø.
Det som skremmer meg er når jeg drømmer drømmer hvor jeg er sinna og rasende ! Og da ofte på folk jeg er glad i. Er så sinna at jeg er grusom, at jeg nesten kunne drepe dem. Men så vet jeg liksom ikke hvorfor, og jeg ER ikke sinna på dem i virkelighten - DET er ekle drømmer det. En gang for noen år siden så drømte jeg at jeg drepte hele familien min med kniv ! da var jeg ganske rystet og på gråten da jeg våknet. Jeg aner ikke hvorfor slike forferdelige drømmer finnes inni hodet mitt :-(
Drømmer veldig masse, og husker dei for det meste og. Vert nesten litt sliten av det av og til. Men eg har fleire gonger hatt utruligt sterke følelser alla kjærlighet/forelskelse i drømme, og vaknar opp med eit så sjukt stort savn etter den personen eg er med i drømme at eg er heilt satt ut heile dagen. Ikkje heilt kjekt det heller, men eg har heldigvis aldri mareritt :)
Jeg banker ofte opp folk i søvne jeg. :D både kjente og ukjente. Og i følge sambo kommer jeg med rare, lave lyder ala uuuaammmuu.... Da har jeg som regel prøvd å hyle i drømmen. :rolleyes:
Oggså blir jeg innimellom jaget av en hest rundt og rundt huset til naboen hos foreldrene mine.
Noen som kan tipse meg om et forum eller noe hvor man kan diskutere innredning, opppussing og slikt? Trenger litt inspirasjon. Og så lurer jeg på hva som er høstens farger på interiør. Lilla, lilla og atter lilla?
Drømmer er dramatiske. Ikke ta de personlig/bokstavelig. Jeg har også drømt at jeg drepte exen med kniv, rettere sagt jeg stakk en kniv i magen eller hjertet hans. Om han ble drept av det var ikke det viktige. Jeg tolket det som at jeg tvang han en åpning i han, fordi han er en person som stengte meg ute. Satte opp en vegg. Jeg kom ikke innpå han. Så med kniven som redskap tvang jeg meg inn. Det betydde altså ikke at jeg ønsket han død.
Apropos drømmer og søvn - jeg har slumret på sofaen i hele kveld og blir selvfølgelig straffet nå... Lys våken jo! :( Skal jo opp om ikke så mange timene..... Varm melk utgår jo nå, hvilke andre tips har folket? :)
Hmmm ... Jeg spiser ekstremt sjeldent ute, av samme grunn som deg ... :o
Men jeg har hørt at det har åpnet et slags lavkarbogatekjøkken på Egertorget som heter Max Burger.
Ellers er jo Djengis Kahn (Torgata -i gågata nær Domkirka og inn Smuget) en klassiker. Veldig lavkarbovennlig mat, spise så mye du vil for i underkant av 200 kroner.
Ellers er jeg veldig glad i Kafé Sarah (I krysset Torggata/Hausmannsgate), de har god, ganske rimelig mat, mye kjøttretter hvor man lett kan bytte ut noe av tilbehøret med salat/grønnsaker. Habibi (i Storgata, mot City) har også utrolig god mat og ganske så billig, meze er jo en slager! Men der er det lenge siden jeg har vært, og husker ikke så mye ellers av menyen.
Men med det sagt, om man unngår jevnt det meste av f.eks italiensk kjøkken, så kan det meste tilpasses et lavkarbokosthold, altså. Har de kjøtt på menyen, så har du garantert muligheten til å få noe grøntfôr til! :)
Ååå - det er grusomt! Jeg pleier samtidig å drømme at jeg skal rope på hjelp, men at det ikke kommer annet enn viskelyder samme hvor mye jeg prøver å rope! Har en ekkel følelse i magen når jeg våkner da ja.
Kjøpte en hel kartong for noen år siden, tenkte å bruke den til å håndvaske klær på hytta. Men jeg gidder jo aldri å vaske noe der, latskapen lenge leve! :o
Supert, da slipper jeg å ha dårlig samvittighet for den ubrukte kartongen i skapet :D Dyr var den jo også.
Jeg var nemlig litt redd for et resultat a la da svigermor prøvde zalo i oppvaskmaskinen. Herre jemini så mye skum! (Og for ikke å snakke om at hele maskinen gikk istykker)
Jeg sliter med røyting/litt håravfall for tiden.
Er det noen som har tips og triks for å minske dette?:P
Og hva kan det skylles? Vitaminmangel eller noe?
Det er ganske vanlig å miste hår når man går ned i vekt, uansett metode. Det kalles tellogen fase, og framskyndes gjerne ved vekttap/sykdom etc.
Nisim er det eneste jeg har brukt som har klart å begrense hårtapet. Du får kjøpt det hos frisør, shampoo og balsam. Tror det finnes en kur også, men det hadde jeg ikke råd til. Er instruksjoner som er viktige å følge. ;) Men det funka veldig bra, altså!
Det vet jeg faktisk ikke. Jeg er obs på det nå, men jeg tror ikke jeg var så obs på det da. Men man bruker det bare i en overgang, da. Om jeg ikke husker feil, så skal man bruke det hver dag i åtte dager, og så bare nå og da.
Skjønner det! Jeg begynte å miste hår for flere år siden, og fikk panikk da jeg begynte å miste mye mer da jeg gikk ned i vekt, for jeg hadde jo liksom ikke så mye å ta av i utgangspunktet, Men det gikk seg til, og ble like tykt (eller tynt) som det var rett før jeg la om kostholdet etter en stund. :)
Det var da jeg hadde enda en periode hvor jeg gikk ned i vekt at jeg fikk tips om Nisim, for da begynte jeg å røyte som bare det igjen. Det stoppet opp nesten umiddelbart, faktisk. Så det i børsten og i sluket.
Høy arbeidsløshet, galloperende inflasjon&lånrenter og lav kjøpekraft(stopp i lønnsutviklinen siden det alltid vil være noen til å overta "din" jobb) generelt. Kutt i velferdsgoder. Iallfall det jeg kan tenke meg sånn på toppen av hodet.
Festlig nok har jeg husket drømmene mine de to siste nettene etter å ha lest/deltatt i drømmediskusjonen i denne tråden! Og jeg har sovet til jeg har våknet. Sært!
Etter to uker på lavkarbo forsvant 4-5 kg veldig fort. Den tredje uka har det stoppet helt opp. Er dette normalt? Hvor mye er det vanlig å gå ned i uka? Er egg og bacon til frokost dumt som vane, bør jeg holde meg til CC med bær?
Helt vanlig å stoppe opp uke3/4. Kroppen trenger et lite pusterom etter at mye vann er borte og før den får skikkelig tak på å bruke ketoner som brennstoff!
Egg og bacon er da mye bedre på LCHF enn CC og bær! Fett, vet du, fett!:D
Helt ærlig for min egen del kan jeg ikke skjønne at noen klarer å spise CC, men det er meg da!:p
Ja, jeg tenkte mer etter etterpå. Systemet vil jo kollapse når alle står med bunnløs gjeld, og pengene ikke er noe verdt. Ellers vil vi jo bare havne i en nedadgående spiral. Nullstiller man alt? Finner man nye måter å måle på?
Klarte ikke jeg heller før jeg begynte å mose det med stavmikser og spise som youghurt med bær, pga økt preoteinnivå og mindre fett. Gikk på fedon da.
Nå digger jeg klumpene også. :D
Godt jeg jobber i staten i en stilling det tar et års tid opplæring for å håndtere optimalt ;)
Vi kan jo samle lavkarbofolk som evt havner i litt arbeids-uføre og lage en lavkarbo-klubb a la vektklubb hos VG... DET hadde vært kult det! Her finnes jo både programmerere, sykepleiere, markedsførere osv osv - så grunnlaget burde jo være tilstede:)
Leste i VG i går at Norge ikke eksporterer så mye smør lengre, fordi etterspørselen innenlands har økt så mye... inkludert salget av fløte ;)
Høres ut som at huden din trengte fett. Huden kan være dehydrert og fet, eller fettfattig og hydrert f.eks. Og sukkeret skrubber jo bare, altså fjerner død hud og får i gang blodsirkulasjonen.
Det ble vi nok alle da vi oppdaga det. Tror jeg hadde mareritt og sov dårlig i ukesvis fordi jeg trodde jeg kom til å bli skalla.
Det begynte sånn forsiktig ca 2 mnd etter jeg begynte å slanke meg. Bare litt, men akkurat nok til at frisøren min påpekte det. Så ca en mnd der igjen så bare røy det i alle retninger. Turte ikke å greie eller kamme ut håret mitt. Vaska det YDERST forsiktig sånn en gang i uken og snurra håret opp i en ball som jeg bandt inn i skjerf for å miste minst mulig :p. Prøvde å telle hårene etter jeg kammet det, men ble nok stoppa av naturen når jeg kom opp i 500-600 hundre. Nå er håret mitt på vei tilbake så nå ser håret mitt sånn supersupersuperslitt ut om jeg ikke friserer det, med hår alle veier. Mohawk etter føning :p. Bare etter sist klipping merker jeg at luggen min er merkbart tjukkere, og det uten at mer hår er klipp inni i luggen;)
Nisim stoppa det som sagt ganske effektivt, men bare først etter at jeg hadde brukt den sånn som den skal brukes, altså 8 dager på rad. Vask TO ganger og skyll GRUNDIG mellom hver vask. Jeg er gravid og teologen effluvium kan også utløses av graviditet og fødsel, så denne gangen skal jeg ta tyrene ved hornet og vaske håret i nisim for å prøve å unngå dette.
Kvifor er Ikea-senga Heimdal på nett, når ikkje eit einaste ikea-varehus i Noreg har den på lager? :sint: Og samtidig - Kvifor kan ein ikkje sende epost til, - eller få snakke med ein ekte person som arbeidar ved Ikea som kan svare på spørsmåla dine?
Har bedrifter lov å sette opp det månedlige trekket, altså autogiroen UTEN å gi beskjed om det? Jeg blir mildt sagt forbannet over å oppdage at treningssenteret har trukket meg 40 kroner mer i tre måneder. Det er ikke avtalen! Jeg har ikke fått noen beskjed. Dette utgjør faktisk 480 kroner mer i året.
Det har forresten lett for å legge seg avleiringer i gummipakningen i åpningen også. Jeg bruker en mikrofiberklut, og bretter gummien til side sånn at jeg får vasket inni alle kriker og kroker.
Jeg er medlem på Elixia og der står det følgende i avtalevilkårene:
"ELIXIA forbeholder seg retten til, uten forutgående varsel, å regulere medlemskapsprisen tilsvarende økningen i konsumprisindeksen. En slik prisøkning vil imidlertid ikke gjøres for medlemmer som er innenfor avtalt prisgarantiperiode. Prisjusteringer utover dette vil bli varslet forutgående med en måned"
Det som vanligvis skjer når man ber om å lage en autogiro, er at man skal sette mnd beløp til avtalt beløp og evt ha grensen på dobbel tilfelle rottefella..
Har du en avtale om feks 300 pr mnd i ett år, så skal de ikke trekke mer enn avtalt, og du må enten få penger tilbake, eller at du får en mnd gratis trening :ja:
Det spørs helt hvilken filosofi du følger. F.eks Fedon tillater litt frukt, mens på et ketogent kosthold er det i grunn utelukka da det er for mye sukker i det.
I Norge forholder vi oss ikke til netto karber, da kostfiber alt er trukket fra på varedeklarasjonen, men kiwi inneholder 10,6 gram karbohydrater pr 100 gram, i følge matvaretabellen.
Hvordan skal jeg ta homeopatmedisin? Vet bare at det skal tas minst femten minutter før eller etter måltid, at jeg skal ta de med en gang jeg har tatt dem ut av boksen (et eller annet med energi som kan gå tapt ... Rare greier! :p), men hvordan skal jeg ta disse kulene? Skal jeg svelge den hel, tygge den, la den smelte i munnen? Akkurat den biten gikk tydeligvis ikke inn da jeg var hos homeopaten ... :o
Ah, takk for opplysningen. Nå må jeg ta disse tre ganger om dagen, da, så det er liksom ikke noe alternativ å ta dem på kvelden, bortsett fra den siste. Heldigvis har jeg muligheten til å gå og legge meg nedpå når jeg vil. Er veeeldig spent, og ekstremt skeptisk! ;)
Jeg har hatt bihulebetennelse ørtogfjørti ganger tidligere og det ligner ikke på dette, men tanken har streifet meg også. Når jeg har bihulebetennelse går det mest utover øynene, neserota og kinnbeina. Jeg kjenner at det kryper oppover mot kinnbeinet nå, så det kan hende at du har rett.
Bihulebetennelse kan oppføre seg veldig merkelig av og til.
I -95 gikk jeg til legen fordi jeg hadde i ei ukes tid hadde hatt den der bedøvelse følelsen man har etter tannlegebesøk i venstre side av ansiktet + nesen.
Fikk pencillin og det ga seg, men seks uker etter viste CT-bilder at det var rester av betennelsen i bihuler + rundt hele øyehulen, så det var ikke tvil i det hele tatt om at det var bihulebetennelse selv om jeg ikke hadde smerter.
Et praktisk spørsmål . [color=magenta][/color] Hvordan kan jeg få bilder til å henge rett under hverandre, eller like høyt på veggen? Ofte så er jo ikke oppheng på samme sted. Og bilder som henger på rad, men ikke riktig irriterer meg. men det er ikke så lett å få til å henge dem slik jeg vil. Finnes det noen knep ? [color=magenta][/color] Og, noen som vet om et sted man kan diskutere interiør og oppussing?
Du kan lage en slags innretning med en lang krok og f.eks. en liten blyantstump på enden (jeg har tidligere brukt rettvinklet krok og bare tusjet med en sprittusj på enden eller festet et passerbly på enden) . Da henger du bildet på kroken, bruker målbånd for å finne ut hvor bildet skal være og så dytter "tegneanordningen" mot veggen og får merke akkurat der hvor spikeren skal inn. Var det forståelig? :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.