< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Imp sa for siden:

Fiskesuppe i dag! Har pella masse reker som skal oppi der, yumm!!

MaritR sa for siden:

Biff med salat og bearnesaus....og kanskje litt blomkål ved siden av :)

nellie sa for siden:

Pizza med biff og bernaise:)

Anarko sa for siden:

Hjemmelaga gryterett med jegervri.

Carisma sa for siden:

Pizza uten bunn, med biff, tomat og løk.

Supera sa for siden:

Jeg fant reinsdyrsteik i går på Helgø! Fine butikken! Så jeg tenker at jeg langsteker den i leirgryte. :snill: Vet ikke helt hva jeg skal ha til, men jeg fylte opp kjøleskapet i går så jeg har så godt som alt jeg kan finne på å bruke. :geip:

Rin sa for siden:

Jeg har akkurat satt en leirgryte i ovnen, fylt med store mengder bibringe, persille, kantareller, creme fraiche, fløte, hvitløk og rosmarin. Middag blir vel i 7-8-tida i kveld, tenker jeg... :sikle:

Anarko sa for siden:

Strimla svinekjøtt, salat, ostewraps, hvitløksdressing og litt tomatsaus. Jeg tror det blir en slags kebab :)

Imp sa for siden:

Har hatt en fantastisk god middag i dag, komponert fra Asia-kokeboken min...kylling marinert i en blanding av sitrongress, vårløk, hvitløk, chili og div. krydder, tomatchutney (nellik og tomat er en fantastisk kombinasjon) og agurk-relish...

Kolve sa for siden:

Lavkarbo lasange, skal lage ekstra mye så jeg får fylt litt i fryseren

Anarko sa for siden:

Hadde kyllingwok som bestod av: en hel grilla kylling (minus skinnet), wokket brokkoli, purre, champignon og grønn paprika. Toppet med kokosmelk, karri, persille, pepper og pittelitt sweet chilisaus. Men bare litt :P OMnomnom

Imp sa for siden:

Spist burger, med salat og nyplukket kantarell ved siden av. Den kantarellen var god altså..jeg tror jeg må ha glemt at den smakte så godt når den var nyplukket. Å fryse den gjør et eller annet med smaken, da blir den litt besk.

annex sa for siden:

Kyllinglår og blomkålgrateng, skiver av gräddost med rekesalat på til "forrett"

Mammamiia sa for siden:

I dag ble det en saftig entrecôte med kryddersmør, stekt champignon, løk og blomkål attåt. (og et liiiite glass rødvin :D)

Sanney sa for siden:

kyllinggryterester.

Carisma sa for siden:

Spanse kjøttboller, stekt champignong, salat og aioli

Bee sa for siden:

Hamburgere, stekt sopp, salat, feta og oliven. Balsamico.

nellie sa for siden:

Chili con carne:sikle:

TrillTrall sa for siden:

I dag blir det en kyllingfilet med litt bønner/kikerter surret i rømme med grønnsaker ved siden av. :sikle:

swimzy sa for siden:

lavkarbo får i kål

Carisma sa for siden:

Ovnstekt laks og brokkoli

Anarko sa for siden:

Kylling, ostewraps, salat, hvitløksdressing og sukkerfri ketchup.

Mammamiia sa for siden:

I dag ble det rømmegrøt! (måtte ha noe som gled ned av seg sjøl, da jeg har trukket visdomstann i dag..)
Kjempegodt! :) Og mektig!

Bøtt sa for siden:

I dag skal jeg ha kokt torsk med wokgrønnaker til.Resten av familien skal få plukkfisk:)

Carisma sa for siden:

Vietnamesisk kyllingwok

Anarko sa for siden:

Jeg stekte svinekjøtt i strimler, kuttet opp kinakål og litt grønn paprika, og hadde hjemmelaga hollandaisesaus på. Kjempegodt!

Bøtt sa for siden:

I kveld blir det lavkarb pizzabunn med kjøttdeig ,løk,sopp masse ost.

TrillTrall sa for siden:

Pizza. Ungene vil ha ferdigpizza (Big One og Grandis) og får det, selv tenkte jeg å lage pizza av oppsier fra fryseren og oppdaget at jeg har bare en igjen... Høh. Nå kunne jeg jo selvsagt laget en ny porsjon, men det gidder jeg ikke for jeg har bakt to lavkarbokaker nå i ettermiddag. :) Bursdag på søndag. Store, lille gutten min blir 12 år! Snodig - for jeg føler meg ikke det spøtt eldre enn den dagen han ble født! ;)

Carisma sa for siden:

Tunfisk-biff paner i sesamfrø, chili, lime og soya saus, med tomatsalat og rømme.

Bee sa for siden:

I går: Entrecotè med blomkålris, stekt paprika med masse ost og bernaisesaus.

I dag: TACOOO!!! :D

Anarko sa for siden:

Hvitløksgratinert skinke og reker. Har aldri prøvd før, men har troen på at det blir godt :) Fant oppskrift på nett.

Borghild sa for siden:

Kan du gi oss oppskriften? Det hørtes godt ut. :p

Tunrida sa for siden:

Gerds fylte oopsierull. Blir spennende, ser utrolig godt ut :D

Mammamiia sa for siden:

Karri- og paprikamarinert laksefilet (Kiwi-tilbudet i helga) stekt i panna, - slo fløte i panna da fisken var ferdigstekt og kokte ut all den deilige smaken til saus. Rå blomkål og paprika til.

Carisma sa for siden:

Ble visst ribbe med salat i går pga tidsklemme, så da blir det tunfisk i dag. Har fått marinere et døgn også!

mamz sa for siden:

Oy...hørtes godt ut :p hvordan lager man slik bunn...?

Ignite sa for siden:

Wok.
Scampi, grønnsaker og en saus fra helvete aka "Nuclear impact".

Zincite sa for siden:

Kanskje ikke helt "nuclear" i dag, men chili og hvitløk nok til å jage mange på dør :D

marjusen sa for siden:

I dag spise vi en medium pepperbiff av mørbrad. Bakte sopp, løk, paprika, squash og hvitløk med paprika kryddersmør i ovnen. En salat til og peppersaus.

Det var uuutrolig digg ja:D

I morra skal vi ha får i kål. Står å putrer på ovnen nå faktisk. Lager alltid det dagen før vi skal spise, for da er den best:D hehe

Marius

Anarko sa for siden:

hvitløksgratninert spekeskinke og reke.

du trenger :

100 g Spekeskinke
200 g Reker, rensede
2 dl Crème fraîche
1 ss Sitronsaft
3 ss Dill, frisk
4 Hvitløkbåter
100 g Norvegia
1/4 ts Pepper

slik :
Skjær spekeskinken i strimler. Finhakk hvitløk og riv osten.
Bland alle ingrediensene (utenom osten) i en bolle, fordel massen over i små ildfaste porsjonsformer.
Strø ost på toppen og stek på 225 °C i ca. 12 - 15 minutter.

Server med salat og baguette. , eller lavkarbobrød. :)
en god lavkarbo /lunch /forret / middag / kveldsmat :)

Ekte copy+paste fra siden jeg fant den på :)

Grovsnus sa for siden:

I dag blir det kvalgryte. Strimler av stekt kvalkjøtt koges i fløtesaus med ingefær-chilli og kvitløk. Ostegratinert rosenkål og brokkoli som tilbehør. Og ris for carboavdelingen i fam. Stekt løk.
jammi :-)

Borghild sa for siden:

Takk for oppskriften Anarko. :)

Supera sa for siden:

I dag blir det mørbradsbiff med karrisaus, stekt rosenkål, brokkoli og purre pluss en liten salat av rød lollo, ruccola, purre, avocado, sukkererter, gul paprika og fetaost.

Oi, hval faktisk!

Carisma sa for siden:

Lammeskank med sellerirot, rosenkål, sukkererter løk og sopp, tilberedt i Römertopf'en :ja:

Hamster59 sa for siden:

Idag ble det finnebiff med stekt reinskav og løk. Hadde ei blanding av creme fraiche og seterrømme oppi. Har vanligvis soppen oppi, men idag lot jeg den surre med fløte og serverte den ved siden av. Nam. Laga blomkålmos, men så er ikke ungene så glad i det. Derfor laga jeg mos av knutekål også, og den falt i smak hos alle. Serverte brokkoli til. Har store planer om lam i dill (lchf-bloggen) en dag, samt klippfisk etter oppskrifta til makronella. Jeg er glad i å lage mat, og det er blitt enda artigere etter at jeg begynte med lavkarbo. Blir motivert av at klærne henger løsere på kroppen enn før. :-)

Imp sa for siden:

Har hatt Gerds blomkålsuppe. Igjen. Jeg elsker den suppa.

Supera sa for siden:

Ovnsbakt omevanskelig - igjen! :snill:

Bee sa for siden:

I dag skal vi ha hjemmelagde karbiser med løk, aromat, spisskummen og kanel, blomkålris, grilla paprika med smelta ost + hjemmelaga bernaisedressing.

Carisma sa for siden:

Beef Fajitas (i den nye serien på rema) med taco-tilbehør.

Sanney sa for siden:

det tok laaang tid før jeg så denne.. sjekker ikke tråden for ofte :p
kreolsk laks er den krydrede ferske laksen rema 1000 har. remaen min har den hvertfall ennå, var mye av den i grillsesongen. den er himmelsk :)

Anarko sa for siden:

I dag hadde vi Søstrene Hagelin sine fiskekaker med kålrabistappe, purre og litt grønn paprika.

Imp sa for siden:

Vi har spist en ekkel schnitzel fra Sverige...aldri igjen! Det lukta brent askebeger da vi stekte den.>_

Borghild sa for siden:

[quote=Imp;938692]Vi har spist en ekkel schnitzel fra Sverige...aldri igjen! Det lukta brent askebeger da vi stekte den.>_

Nakkinekki sa for siden:

Gleder meg til å spise året første Får-i-kål!!!!

;) Skal ha det imorgen også....:p

Zincite sa for siden:

Her blir det også fårikål i dag :) Gleder meg :ja:

Kanutten sa for siden:

Piroger med ost, skinke, paprika og purre. Serveres med salat.. Jeg laget butterdeigen av glutenmel, soyamel og smør.. Og bittelitt bakepulver for å få litt hevelse..

blåbær sa for siden:

Helstekt kylling fyllt med en blanding av smøreost og bacon. Håper stuffing funker like bra på kylling som på kalkun ... :) Tok en sjanse, jeg.

Kanutten sa for siden:

:sikle: Høre godt ut!!!

Hamster59 sa for siden:

Idag hadde vi lam i dill, etter oppskrift fra lchf-bloggen. Sausen ble litt tynn, men god for det, vi hadde den oppi gryta og spiste det som suppe med skje. :-) Ungene er ikke så glad i blomkål, men de likte dette likevel. Kommer helt klart til å lage dette flere ganger, men skal prøve å lage sausen litt tykkere neste gang.

Holtappen sa for siden:

Hellmanns lettvindte herlige snadderrett ,)

4-5 toppede ss (litt over halve boksen) Hellmanns majones
blandes med raspet ost, til en tykk masse
strø på litt piffi krydder eller annet du liker

ett par små blomkål kokes i litt saltet vann, renne av seg.

Hakk opp en boks skinke
ha i blomkål
og legg ostemassen på toppen

Gratiner i varmluftovn til gylden

mmmmmmmmm nydelig... og går kjapt å lage til:p

Du kan fylle i hva som helst og ha denne ostemassen på toppen:D Lykke til:rolleyes:
God og mett

TrillTrall sa for siden:

Kyllingfilet i biter stekt i bremykt med krydder, hev oppi en neve bønner og kikerter. Hadde i en dæsj chilipasta og tomatsaus av soltørkede tomater + rømmer. :sikle: Hadde grønnsaker til. Vanvittig godt!

Carisma sa for siden:

Kotteletter med ovsstekte grønnsaker og hjemmelaget cafe de paris-saus :sikle:

Gerd sa for siden:

Biffsnadder med hjemmelaget bearnesaus :sikle:

Carisma: Oppskrift på sausen??? :D

Carisma sa for siden:

Da må du dra til gøteborg og få tak i Cafe de Paris-krydder :o Har desverre ikke funnet det noe annet sted. Den har Bearnaisen din som basis :ja:

Gerd sa for siden:

Søren klype da :cool: Hva inneholder det av krydder? Kanskje man kunne mekka til en krydderblanding sjøl :D

vimsen85 sa for siden:

nam!

Carisma sa for siden:

Fersk kveite med brokkoli og sandefjordsmør! :sikle: :sikle:

Anarko sa for siden:

Kebab med svinekjøtt, ostewraps, salat, rømme og sukkerfri ketchup. Fucking fantastic!

vimsen85 sa for siden:

Pesto- og ostekyllingruller med spinatstuing. NAM!

Carisma sa for siden:

Karbonader og kålstuing

Anarko sa for siden:

Vimsen85, er det en oppskrift man kan få på den pesto og kyllinggreia?

Anarko sa for siden:

Thanks! Jeg syns soltørkede tomater passer til mye, og det er sååå godt! :)

vimsen85 sa for siden:

:ja: Det er en av mine yndlingsretter :D

Anarko sa for siden:

Takk for tips.
I dag hadde jeg forresten noen merkelige thaikyllingvinger med lite karbs i til middag. Hadde salat attåt. Var ok. Smakte litt vel mye kanel (?) av kyllingvingene.

Debussy sa for siden:

I går hadde jeg Entrecote med en stor deilig salat (avocado, tomater, rødløk, masse basilikum, feta og litt salat) og et deilig fløteutkok fra panna.

SÅÅÅ godt og SÅÅÅ enkelt! :D

vimsen85 sa for siden:

Kanel er jo godt. I dag skal jeg ha indisk aften med klassen min. Da skal jeg lage Vibhas Curry med fårikålkjøtt, sopp og brokkoli. Det blir digg :D matvraksblogg.blogspot.com/2010/09/vibhas-curry-indisk-gryte.html

Kanskje jeg må lage Raita også?

vimsen85 sa for siden:

Nam! :D

Anarko sa for siden:

Ja, men det var vel kombinasjonen som ble litt merkelig Vimsen. Men det var jo godt :)
I dag blir det kyllingfilet som jeg er tenkt å gjøre et eller annet fancy med for å få det godt. Jeg skal lage squash-pasta for første gang. Jeg tenkte også en salat og en slags fløtesaus.
Så slo jeg til med hjemmelaga tomatsuppe til lunsj. Muy bueno.

vimsen85 sa for siden:

Hihi. Ja, kanskje det. Er vant til indisk og gresk mat der de har kanel i alt mulig. Så nå syns jeg det er godt. Men det kan sikkert bli for mye av det gode..

annex sa for siden:

Tapas-kjøttboller med tomatsaus
Fant ferdigblandet tapasdeig med parmesan, hvitløk og rosmarin på Meny. 0.1g karber, ble saftige gode kjøttboller! Nam nam!

Beatrixie sa for siden:

Fårikål<3
Men det blir rart å ikke spise poteter til....og blomkål blir litt overkill....;)

Supera sa for siden:

Levergryte faktisk. Vi improviserte, men det ble godt.

600g lammelever
5 klasetomater
to bokser hermetiske tomater
4 dl fløte
3 små løk
2 paprika
Salt og pepper

Kok opp klasetomatene og mos dem når de har blitt myke. Tilsett de hermetiske tomatene og fløten og la koke.
Kutt leveren i små biter og stek. Hiv oppi sausen når de er ferdig stekt og la dem koke litt.
Kutt løk og paprika og stek løk. Hiv løk oppi gryta etterpå. Hiv paprikaen oppi gryta i slutten av koketiden.
Smak til med krydder.

Jeg var veldig spent på om jeg likte lever eller ikke. Har lest at enten elsker man det, eller så hater man det. Jeg synes det var greit nok. Ikke noe jeg ville hatt hver dag, men absolutt spiselig. I dag har jeg fått i meg ca 47 ganger anbefalt dagsdose av A-vitamin. :geip: Og har fått i meg dagsdose av nesten alle de vitaminer og mineraler vi trenger. Og det i étt eneste måltid som ikke var stort en gang.

Debussy sa for siden:

I dag laget jeg pizza med bakemiksen - god, men veldig mektig - overrasket over hvor lite som skulle til før jeg ble mett... :cool:

I går hadde jeg marinert svinefilet med soppstuing og en stoooor salat (lik den jeg hadde på fredag.)

NAM-NAM!!!

Jeg har også bakt knekkebrød i dag - knallgode!!!

Anarko sa for siden:

Hjemmelaga gryterett :)

Nakkinekki sa for siden:

Idag blir det stekt kylling m/karrigrønsaker.

Sjanten sa for siden:

Jeg skal ha rød thai curry med kylling i dag, sånn som de serverer på Yaya's i Oslo.

Ingrediensene er kylling, blomkål, løk, minimais, kokosmelk, rød currypaste, fiskesaus, sitrongress og basilikum. Vanvittig godt og spicy:p

MiniMe74 sa for siden:

Dette så spennende ut!! Hvordan lager du ostewraps? Eller er det bare skiver av ost? Har du noe spesielt krydder i svinekjøttet?
Takknemlig for svar! :)

Anne sa for siden:

Ovnsbakt ørretfilet m/vårløk, brokkoli og cremefraiche:)

annex sa for siden:

Oppvarmet fårikål, mye kjøtt og lite kål...

Holtappen sa for siden:

Holtappens lettvindte fløtesaus m/blomkål

1 blomkål -kokes i ferdige biter

1 kremfløte (ca.3 karb)
1 beger baconost (0 karb)

kokes opp til det begynner å boble

Tilsett:
1 skinkeboks i biter (svært lite karb)
1 boks champinon (svært lite karb)
litt pepper

Ostesausen helles over blomkål

Velbekomme !

PS Pisket 1 liter kremfløte til å fordele i forskjellige sukkerfrie gelèer Eldorado. Bare koke opp vann, tilsette pulveret og avkjøle (bringebær, jordbær, ananas) Når det er avkjølt tilsettes 3 dl. pisket krem pr. gele. En av porsjonene tilsatte jeg litt kakao og splenda. Foruten dessert i dag ;) skal jeg fryse i porsjoner...
Stort sett kun karbo fra kremen, som er 3 karb. pr. dl. Så fryser jeg i porsjoner til å noe godt søtt etter middag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.