Tunrida sa for siden:
Tacosalat
Tunrida sa for siden:
Tacosalat
Peaches sa for siden:
i dag ble det hjemmelaget kjøttboller med løk og fetaost inni:) Blomkål, brokkoli, sopp surret med fløte i pannen..
Men ble så fysen på noe bare to timer etterpå. Så stekte litt kjøttdeig og spiste uten tilbehør... rart?ja, men bedre enn å spise noe ulovlig tenker eg...:utenutryk Hadde likssom brukt opp karbene mine for i dag:o
Ignite sa for siden:
Nei. Du skal spise når du er sulten.
annex sa for siden:
Surret lammestek, langstekt på litt under 100 grader, provence lammesaus (pose, 3 karber pr dl), potetmoserstatning av blomkål, sellerirot, litt hvitløk og en god klatt smør, + salt, pepper og litt muskat i.
Det ble saftig og godt!
Anarko sa for siden:
Stekt laks med agurksalat, rømme og brokkoli :)
Kanutten sa for siden:
Kald avkokt laks med agurksalat, rømme og brokkoli her! :lol:
Ignite sa for siden:
Andebryst (harryversjon som er 1/3 av den norske prisen).
Klistine sa for siden:
svinekoteletter med salat og oste-peppersaus :D nammmm
Carisma sa for siden:
Hjemmelagde "joikakaker", dvs kjøttboller av reinsdyr, med blomkålmos, kantareller og cremefraice saus
Peaches sa for siden:
I dag ble det kylling filet stekt med løk, brokkoli og blomkål. Fløte over som koktes inn med endel karri:) pluss litt crem fresh..Var så lett,og så godt...
Peaches sa for siden:
Ja den er grei:) Mente bare at det føltes bare litt rart å spise kjøttdeig uten tilbehør/altså grønsaker.. Men var nå ikke så verst, haha
lady jaja sa for siden:
steikte lammepølser meg salat og rømmedressing.
Supera sa for siden:
Indrefilet av svin med stekt brokkoli, rosenkål og purre + litt gul paprika. Med masse CF-karrisaus.
Iset sa for siden:
I morgen skal jeg lage tykk kyllingsuppe med kokosmelk og masse godt krydder.
Klistine sa for siden:
Idag blir det ostelasagne :D :D
mamz sa for siden:
Ribbe .....må prøvesmake før jul:rolleyes::D
Anarko sa for siden:
Svinestrimler med asparges og peppersaus.
Lullen sa for siden:
Findus Fransk Fiskegrateng med brokkoli/blomkål-mos + rømme :slafs:
Carisma sa for siden:
Sambo mekket ovnsbakt laks og brokkoli, jeg fikset hjemmelaget hollandaise.
Ignite sa for siden:
Flesk og duppe.
Anne sa for siden:
Lettsaltet torsk og ertepure:)
Augustina sa for siden:
Hjemmelaget karbonader med ost, salsa og litt CF på, servert med avokado varmet i ovnen med brie, samt en liten salat med pestorømme attåt også. Av og til klarer jeg ikke å bestemme meg for tilbehør, hehe. Godt var det.
Brimi sitt lammekrydder er utrolig godt. Hadde det i karbonadene i dag, namnam. En anbefaling der altså :p
Anarko sa for siden:
Hadde i dag sushi (uten ris, og da heter det vel strengt tatt sashimi): rå laks i skiver, kokt scampi, vårløk, grønn paprika, ingefær og soyasaus. Savnet risen :/
Lullen sa for siden:
Løvbiff, kokt brokkoli, hjemmelaget bernaise, noen babymais + salat :D
Litt ris til ungene
helenemor25 sa for siden:
[b]Her blir det : Fylt kyllingfilet med baconbånd:)
1 stor kyllingfilet
4 baconskiver
2 skiver cheddar eller annen smaksrik ost
smør.
Stek fileten i stekepanna til den er nesten ferdig ,skjær et snitt i den og fyll den med osteskiver eller ostemasse.Avslutt med å surre baconskivene rundt fileten slik at den dekker godt.
Øk varmen litt og stek til baconet har fått en fin farge og osten begynner å smelte :)
( visp ut pannen med litt vin og fløte og hell sausen over kyllingen,nam nam :D ) tilbehør :brokkoli.
en normalporsjon inneholder 3 g karbohydrater,Fettkvote :2,2 !!:)
Carisma sa for siden:
Ribbe! :sikle:
Anarko sa for siden:
Ble kjøttdeig i saus, salat og ost.
Ignite sa for siden:
Lange Bratwürst. Keine Angst, Helga!
LineJM sa for siden:
Surret champignon med litt vårløk, hvitløk og grønn paprika. Lun leverpostei, grønn salat og en dressing av rømme og sterk sennep.
Klistine sa for siden:
Løvstek med ost, agurk og blomkålmos
Sanney sa for siden:
karrikylling med rømme og paprika
Supera sa for siden:
Nakkekotelett med garam masala-saus.
Rioja sa for siden:
Kjærestebiff i dag;
Nytes med et stooort glass rødvin! :D
Klistine sa for siden:
Kyllingfilet fylt med ost og pesto stekt i ovnen med bacon rundt min! ;) Kjære er ikke på kur ;)
Serveres med blomkålmoms og salat/brokkoli. Har ikke bestemt meg ennå..
Og litt bernaise fra fjordland :)
Skal ha vin ved siden av, og gele til dessert :) :)
LilleMill sa for siden:
Hva er ostewraps?
Edit: Fant det ut :)
Carisma sa for siden:
Ble knackwurst i kinakålblader med hakket løk
Seba-stina sa for siden:
I dag har vi laget tacokylling for første gang. Det var godt! :D
Augustina sa for siden:
Løvbiff med hjemmelaget bernaise og oljestekt fennikel og brokkoli. Skal for første gang lage bernaise fra bunnen av så dette blir spennende :)
LineJM sa for siden:
Airams fleskepannekake er planen.
Seba-stina sa for siden:
I dag blir det stekt ytrefilet av svin, med soppstuing, og kokt blomkål og brokkoli. :nam:
Kanutten sa for siden:
Saltkjøtt, kålrabistappe, smeltet smør og en liten KLUBB!!!! :sikle:
vimsen85 sa for siden:
Mmmmmmmmm. Tror jeg skal lage medisterkaker med sellerirotmos. Lurer på om det blir en god kombo..
Hamster59 sa for siden:
Hadde kjøpt 2 poser med reinkjøtt, har lagt dem i gryta og helt på vann, hatt i litt pepper, løk, ei lita gulrot og noe avskjær fra en purre. Kjøttet i den ene posen lukta ikke friskt, så er litt spent.. (Har tatt vare på posen og kommer til å konfrontere butikken med det hvis det ikke blir bra.) Har tenkt å ha oppi biter av sellerirot, litt purre, kanskje ei lita gulrot og i hvert fall løk. Kanskje t.o.m. en potet, men i alle fall jordskokk. Får se hva som trengs etter hvert for å få den rette smaken. Skal ha litt salt oppi også, så klart, pluss viltkrydder. Har aldri laga dette før, hadde egentlig tenkt å lage bidos, men så var det kjøtt med bein og da blir det suppe isteden. :-)
TrillTrall sa for siden:
Siden jeg har lagt igjen pengebok med bankkort hos kjæresten 5 mil unna så har jeg for tiden "man tar det man har"-måltider. Jeg har lånt litt penger av guttungen så jeg fikk kjøpt en kartong fløte bl.a. :) Har endevendt fryser og skap og i dag ble det:
torskefileter stekt i ovnen med en saus av fløte (1 dl), sennep og karri og etter et kvarters tid hadde jeg oppi en dæsj tomatsaus av soltørkede tomater blandet med litt olivenolje og lot det stå et kvarter til. (200 grader) Stekte så en halv pose frossen wokblanding i smør under lokk. Helte grønnsakene på fatet, la på fiskestykkene og helte sausen over. Å gurimalla så godt det ble!!!!! :sikle:
Lavkarbo er så kjedelig og fantasiløst altså! :lol: :lol: :lol:
Sjanten sa for siden:
Smørstekt fersk rosenkål, champignon og løk - rørt med creme fraiche og servert med sprøstekte fleskebiter.
Nam:D
Grete Roede hadde fått hjerteinfarkt om hun hadde sett det nydelige fleskefettet som blandet seg med creme fraiche'n:p
annex sa for siden:
Fransk fiskegrateng (fra Findus) med blomkålmos til, og noen ekstra smørklatter på. Raskt og godt.
Gerd sa for siden:
I dag skal det bli:
Lettsalta torsk, smørstekte grønnsaker og eggesmør :D
TrillTrall sa for siden:
Kyllingbiter frest i smør, pepper på, helte så over en saus av oppkokt fløte med sennep og karri og lot det putre litt. En dæsj tomatsaus av soltørkede tomater. Helte det hele over en porsjon wokgrønnsaker som jeg kokte i microen med en smørklatt. Enkelt og utrolig godt!
Og nå kom jeg på at jeg glemte å ha i bønner... :lol:
Zincite sa for siden:
Planen er osteschnitzler av utbenede nakkekoteletter, salat med rømmedressing og litt blomkål.
nellie sa for siden:
Nakkekoteletter og kålstuing:sikle:
Kanutten sa for siden:
Boknafisk med sprøstekt bacon, fett og brokkoli. :sikle:
Carisma sa for siden:
Pytt i panne med pølse, purre og blokål.
vimsen85 sa for siden:
Spiser nøtter på lesesalen. Sikkert for mye, men jeg ble sulten..
LineJM sa for siden:
En vri på finnbiff med champignon og litt kålrabi i, rømme, einebær og timian samt en liten skje ramsløk og en isbit rødvin, salt og pepper selvsagt, og så rosenkål til. Ble aldeles fortreffelig.
annex sa for siden:
Kjøttboller lagd av Jacobs ferdigblandede tapasdeig m/grønnsaksblanding til
Anarko sa for siden:
Kylling, tomatsaus, brokkoli, vårløk og ost i ildfast form.
Supera sa for siden:
Pytt-i-panne med kyllingterninger, baconterninger, purre og brokkoli. Så tok jeg i litt CF og litt tomatsaus og krydret med merian, salt og pepper. Og lot ost smelte i på slutten. Åh, det ble så godt!
nellie sa for siden:
Stekt, fersk ørret og blomkål/brokkoligrateng.
Carisma sa for siden:
LineJM sa for siden:
Er lat og spiste rester av finnbiff fra i går til middag.
annex sa for siden:
Lavkarbo chorizo- og baconpølser med blomkålmos til, sukkerfri ketchup og dijonsennep
Nita75 sa for siden:
[quote=Gerd;866284]Kyllinglasagne ( 3-4 porsjoner)
Skivet ost som ”lasagneplater”
+ revet ost til topping
Kjøttsaus
1 liten løk
godt med smør til steking
1 boks hakkede tomater
1 terning hønsebuljong
400 g kyllingkjøttdeig
1ss oregano
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
Ostesaus
2 dl fløte
1 boks nøytral smøreost (jeg brukte Tine sin)
½ ts salt
½ ts pepper
½-1 ts muskat
Slik gjør du:
Brun kyllingkjøttdeigen i en panne med smør. Finhakk løken og ha den i.
Hell i hermetiske tomater og hønskebuljong. Kok opp, og smak til med krydder. La småkoke 5-10 minutter
Kok opp fløten sammen med osten.
Smak til med salt, pepper og revet muskatnøtt.
La småkoke 5-10 minutter til den tykner litt. (bruk stavmixer viss det blir klumper av osten)
Legg kjøttsaus og skivet ost lagvis i en lasagneform/ildfast form og hell ostesausen på toppen. Dryss over revet ost til slutt.
Stek lasagnen midt i ovnen ved 200 grader i 35-40 minutter, til oster er gylden
Serveres med salat og ev. osteknekkis attåt.
[color=#006400][/color]
Denne prøvde jeg for første gang i dag. Tenkte jeg skulle ta med meg restene på jobb i natt, men det skal jeg ikke for det er ikke en smule igjen!! Det var noe av det bedre jeg har smakt, og jeg synes den er bedre enn den opprinnelige lasagnen. Kjempegodt!!! :-)
Anarko sa for siden:
Ble en solid kebabsalat. And it was GOOD!
Supera sa for siden:
Åh, en ungarer (egentlig slovaker, men sør-slovakere ser på seg selv som ungarere) lagde gulasj til meg en gang, og det var utrolig godt! Den kokte i noen timer over bål. :sikle: Tror jeg må prøve meg på gulasj en gang altså! Men på komfyren og ikke over bål. Har ikke utstyr til å koke over bål.
Mammamiia sa for siden:
Wok! Med kylling og masse grønnsaker. Og "smørøye" Eeeelsker setersmør på wok!! Og Sambal Oelek..... Hadde tydeligvis glemt hvor STERKT det er........ :_oy: Holder meg langt unna alt brennbart.......
nellie sa for siden:
Briefylt kyllingfilèt med auberginepurè
Dilly sa for siden:
Oppvarmet ribbe fra i går. Kjempegodt.
Jeg hadde tilfeldigvis fått rasket med meg en ribbe fra Kiwi i går. Den var vakuumpakket og ferdig krydret, veide ca 2,5 kg og kostet kr 95,- . De jeg fikk den i hus, så oppdaget jeg at det var First Price. Ja, ja, men jeg puttet den oppå rista i ribbeforma og satte den inn i ovnen i 3 timer på 170 grader. Maks temp de siste 10 min. (fin og sprø svor)
Veldig god ribbe.
Mannen spiste ribbe med brun saus, pølse, poteter og surkål, og jeg spiste ribbe m/ribbe og rødvin. Gikk greit det :-)
Carisma sa for siden:
Torsk med hvitsaus og grønnsaker.
skytten83 sa for siden:
Blei nok en omelett med bacon.. hurtig mat :)
Orkide sa for siden:
Halv grillet kylling og tomat
Hamster59 sa for siden:
Idag ble det lavkarbo-pannekaker med ei grønnsaksuppe til. Suppa ble ganske mager, så jeg smurte smør på pannekakene og spiste dem med sylterull på! Har allerede ordna lunsj til i morgen: Lakserull laga av kald pannekake med snøfrisk og pesto og røykalaks.
Har bestemt oss for å ha lutefisk i morgen. Gleder meg allerede. Det blir med alt: mandelpoteter (1 liten på meg), ertestuing (må ha!), stekt bacon, sennep, eggesmør (trålte nettet og fikk bekrefta det jeg trodde - at det var ett av mange tilbehør til lutefisk), bittelitt (!) raspa (ekte) geitost over. Fant Lite øl på butikken idag, så da blir det drikke + en aldri så liten akevitt til. Tror ikke dette blir så galt karbomessig, selv om jeg skeier litt ut.
vimsen85 sa for siden:
Hvordan lager du auberginepurè?
Jeg har glemt å spise på grunn av hjemmeeksamen de siste dagene. Men i dag har jeg tenkt å lage kokospannekaker! :D
annex sa for siden:
Tapaskjøttboller, noen biter fleskepølse, blomkålmos og et par glass rødvin til
Og litt sukkerfri ketchup og dijonsennep - deilig!
nellie sa for siden:
Enkelt og greit. Steker aubergineskiver mørt med masse smør(de trekker utrolig mye smør), har i en boks med kremost og moser:)
Gerd sa for siden:
Årets første pinnekjøttmiddag :sikle:
nellie sa for siden:
Blir nok stekt torsk og blomkålpurè..
Har gjenoppdaget stekt fisk i det siste.. Namnam. Bare blitt veldig mye ovnsbakt.
mamma87 sa for siden:
ribbe =)
Ignite sa for siden:
Ribbe her også. Laaaaangstekt over fem timer. :)
Anarko sa for siden:
Fausamør (svinemør), kålrabistappe og surkål. FANTASTISK!
annex sa for siden:
Entrecoté, sjysaus, blomkålmos og stekt tomat
(Lærte forøvrig i et kryssord at tomat er en frukt! Eller en bærfrukt)
vimsen85 sa for siden:
Takk :D Mmmm. Hørtes godt ut.
Har hatt pestostekt kyllingfilet med spinatstuing til lunch/middag :)
amandainez sa for siden:
i dag blir det stekt ørret, med bacon, smelta smør og blomkål<3
nellie sa for siden:
Skinkebiff og auberginepurè. MMm.
Titti sa for siden:
Ovnsbakt kylling her. :sikle:
Anarko sa for siden:
Stekt laks, jakobs utvalgte hollandaise og stekt miniasparges :)
amandainez sa for siden:
Dagens middag var knall god!!
Sprøstekt regnbueørret med salat og rømme!
Seba-stina sa for siden:
I dag ble det kjøttpudding med blomkålmos.
Carisma sa for siden:
Nakkekoteletter og squash alfredo
ada-emilie sa for siden:
To kokte egg med smør pluss litt ost.
Charlotte88 sa for siden:
nakkekotelett med rosenkål, bacon og fløtesaus
Gerd sa for siden:
Himmelsk gryte :D
Anarko sa for siden:
Kebabsalat :)
Bee sa for siden:
lavkarbobee.blogspot.com/2010/11/dagens-middag-torskekaker.html
nellie sa for siden:
Fersk torskefilet med smør/philadelphia/tomatpurè/sambal oelek saus, salat med agurk og løk også rømme.
Anarko sa for siden:
Reinsdyrskav med rømme og sjysaus (min versjon av viltsaus) sopp, bacon, einebær, og litt kålrabistappe. Himmelsk :)
LineJM sa for siden:
Tacosalat etter man tager hva man haver metoden.
Anne sa for siden:
Blomkålmos og stekte Baconpølserbiter og Bratwürst fra Jacobs utvalgte med 0 karber:)
Augustina sa for siden:
Rømmegrøt, for første gang. Det blir spennende :)
nellie sa for siden:
Tacopai:D
Sanney sa for siden:
min frokost/lunsj/middag blir pølse og stekt egg.. sår og hoven hals innbyr ikke til fancy mat idag
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.