LineJM sa for siden:
Nok en gang tacosalat. Lagde en litt for stor porsjon men nå er den oppspist :rolleyes:
LineJM sa for siden:
Nok en gang tacosalat. Lagde en litt for stor porsjon men nå er den oppspist :rolleyes:
ada-emilie sa for siden:
Stekt hval med tistelolje, urtegård, salt og pepper på og ost.Yammi
Anarko sa for siden:
Reinsdyrkav med sopp, bacon, saus og asparges.
nellie sa for siden:
I dag ble det singelmiddag.. To lavkarbo pitabrød, ketchup, ost og skinke.
Anarko sa for siden:
Lavkarbo pitabrød? Hvor får man tak i det?
I dag blir det svinemør, surkål og kålrabistappe! OMNOMNOM! Og litt sukkerfri julebrus :D
blåbær sa for siden:
Nakkekotelett og squash og aubergine stekt i skiver. Alt sammen med ras-el-hanout, som er krydderet jeg har dilla på for tiden ... :) Nam!
Anarko sa for siden:
Hamburger u/brød, med MED bacon, ost, dressing og salat.
Anarko sa for siden:
Proteinpasta, asparges, bacon og ostefløtesaus.
ada-emilie sa for siden:
Gulost og finnbiff med olje.
Augustina sa for siden:
Bare naturell kremost? Det så unektelig veldig godt ut. Skal prøves snarest :D
Anarko sa for siden:
Reinsdyrskav med tilbehør. Goodie.
ada-emilie sa for siden:
Enig. Jeg tror jeg vil prøve med grønn squash og fetaost, jeg.
Anarko sa for siden:
Brokkoli, skinke og løk i form med ost på. Oppå der igjen; tomat og bacon. I ovnen med det og la tomatene og baconet bli godt stekt. Nomnom
Anarko sa for siden:
I morgen/søndag: svinemør!
Grovsnus sa for siden:
Idag blir det rå-dyrsteik:) med soppsaus. Steika på 90 grader i mange timer. Aromasopp kappes i biter og i steikepanna. På middels varme, uten fett i panna.litt salt og pepper. Etter ei lita stund så kommer det endel veske ut av soppen. Surrer til den er "tørr". da er det en GOD klatt smør oppi panna. Og så generøst med fløte. Når det har surra ei stund så hiver jeg på noen skiver med Jarlsbergost. Rører rundt til susen blir jevn.
Sammen med smørdampa grønnsaker burde det bli en OK middag.
Mvh Grovsnus.
Carisma sa for siden:
Ytrefilet (takk til Kiwis god helg tilbud :D) med fløtegratinerte neper.
elilian sa for siden:
Jeg var så heldig å fikk servert deilig RIBBE!!
Hadde rosenkål og skysaus til!
Desserten besto av cc blandet med krem, litt natreen og bær!
NAMM
Anarko sa for siden:
Når vi snakker om dessert: cottage cheese, litt bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker, valnøtter og kanel. Veldig godt!
Gerd sa for siden:
I dag skal vi har sprøstekt ørret, smørstekte grønne grønnsaker og urtesmør :sikle:
Anarko sa for siden:
Det blir kylling her. Og asparges. Men hva mer er jeg usikker på. Det blir ikke før i kveld uansett :) Nå; jobb.
knh sa for siden:
I dag trur jeg det blir seibiff med løk og sopp, og brokkoli :) og masse smør :sikle:
nellie sa for siden:
Lammelår fra i går med kokt rosenkål:) Orker ikke lage noe fancy ut av den grønne i dag.
vimsen85 sa for siden:
Hjortebiff med soppstuing, smørstekt brokkoli og selleri- og brokkolistilkmos. Namme!
Carisma sa for siden:
Ovnsbakt Fisk, men bytter ut potetstappa med spinatstuing
Augustina sa for siden:
Det hørtes også veldig, veldig godt ut :D
Augustina sa for siden:
Jeg hadde stekt seifilet med blomkålmos og en skikkelig god saus som bestod av fløte og en god dæsj "soltørka tomatost" - en ny type tubeost. Skikkelig godt var det, namnam :)
nellie sa for siden:
Helst med smak:)
Eneste måten jeg får Aubergine i mannen på:p
Anarko sa for siden:
Stekt laks, wokka brokkoli, og hjemmelaga hollandaisesaus :)
Imp sa for siden:
Hmm nå må jeg tenke litt, hva spiste vi i dag?....
Jo, marinert kalkun og ovnsstekte grønnsaker!
Carisma sa for siden:
Kyllingsalat med avocado & roasted garlic aioli
Anarko sa for siden:
Ostelasagne.
elilian sa for siden:
Hva lager du ostelasagnen av?
Altså sett bort ifra osten;)
Anarko sa for siden:
Jeg bruker kjøttdeig som stekes, har på tomatpure som jeg har hatt fløte i, pluss pepper, salt og oregano. Lar det putre litt.
Så lager jeg en ostesaus av h-melk, fløte, jbkm og litt vann. Tilsetter ost når den er varm. Pluss salt og pepper. Legger så lagvis med kjøttdeig i tomatsaus, ostesaus og ost... jeg lagde alt for mye saus, men det ble veldig godt og skikkelig lasagnesmak til tross for manglende lasagneplater.
Noen tilsetter løk og mye annet. Jeg kommer fra et hjem der min mor hadde løkallergi, så vi hadde en enkel en med kjøttdeig i nydelig tomatsaus, og deilig ostesaus, og lasagneplater og ost på toppen. Jeg har smakt mye lasagne oppover, men den modern lager som i enkelte sine øyne "mangler" ingredienser, er til denne dag den beste jeg har smakt.
Anarko sa for siden:
I dag ble det svinestrimler i gryte med bacon, løk og sopp, og en hjemmekomponert saus. Enkelt og godt.
Ignite sa for siden:
Gammeldags tjukt flesk med hvit saus.
Rin sa for siden:
"Fleskekebab". Lettsaltet sideflesk delt i biter, stekt i smør, med sambal oelek, sukkerfri ketchup, paprikakrydder, fløte og creme fraiche. :p
nellie sa for siden:
Fylt og gratinert paprika blir det i dag:) rød, gul og grønn:D
Carisma sa for siden:
Oksegryte: www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=16137
Lykkelig sa for siden:
Pizza (isets bunn) med kjøttdeig, tomater, krydder og champinjong. Samt masse ost!
Anarko sa for siden:
Skambanka kyllingfilet, med baconost inni, og så brettet og bacon rundt. Krydret med pepper, salt og persille, og mye rapsolje som skal lages saus av etterpå sammen med fløte. Attåt tipper jeg det blir brokkoli. Det står i ovnen nå, og jeg tipper det blir godt.
yunaluna sa for siden:
I dag spiste vi en kjempegod middag :)
Entrecôte med hjemmelaget peppersaus, salat og stekt sopp
Jeg prøvde meg litt fram med peppersausen, da jeg aldri har laget peppersaus fra bunn av før ( har sluttet med all posesaus):
Kok opp 2-3 dl vann og løs opp kjøttbuljong, jevne med 2-3 eggeplommer isteden for mel. Tilsett grønn pepper og kremfløte og soyasaus! Ble kjempegodt og kjæresten fikk ikke nok av sausen nam nam
Carisma sa for siden:
Koteletter med sopp, brokkoli og cafe de paris-saus
Anarko sa for siden:
Hjemmelaga gryte :)
vimsen85 sa for siden:
Sitter med en eksamensoppgave som skal inn i morra. Har bare skrevet halve :O Så det ble innmaten av en kebab i dag ;)
Carisma sa for siden:
Fish (uten chips :D) basert på Nannahs Hellman-kylling, med hjemmelaget remoulade og kålsalat til.
Kanutten sa for siden:
Ostefondue, grønnsaker og terninger av glutenloff! :sikle:
Kanutten sa for siden:
Og i morgen blir det bacalao! :sikle:
Carisma sa for siden:
Holy Guacamolee! Den oppskrifta Lenabaetrice har er jo bare helt nyyyydelig!! lenabeatrice.net/lavkarbomat/fisk-og-skalldyr/cabaret-med-remulade/
Anarko sa for siden:
Hadde satt stor pris på oppskrift? :D
Anarko sa for siden:
Skambanka kylling med baconost inni og surra bacon rundt. Ovnstekt tomat og wokka brokkoli attåt. Pluss hjemmelaga saus.
Kanutten sa for siden:
Tomatsaus
Skjær løken i skiver. Del chilien på langs og skrap ut frøene. Hakk chili og hvitløk. Bland løk, chili, hvitløk, tomater fra boks sammen med olivenolje i en gryte. La det koke i 10-15 minutter. Ha i paprika og oliven.
Bacalao i form
Rens fisken for skinn og ben. Skjær den i passe store porsjonsstykker. Skjær poteter og tomater i skiver. Legg klippfisk, poteter og tomater lagvis i en ildfast form. Øs over tomatsausen.
Bakes nederst i stekeovn på 180 ºC i 35-40 minutter. La formen stå og hvile i 10-15 minutter før du serverer.
Jeg skal prøve med knutekål i stedet for poteter.. Eller helt uten poteter..
Anarko sa for siden:
Tusen takk :) jeg skal nok klare meg fint uten poteter også. Jeg tror ikke jeg erstatter potetene med noe i dette tilfellet. Ser jo nydelig ut :)
knh sa for siden:
Lagde Parmesankylling med tomat, basilikum og mozerellasalat for et par dager siden!! namnam....
Fant oppskriftene på LCHF bloggen! Kjempe digg!!
Anarko sa for siden:
Torsdag: hjemmelaga hamburgere med osterundstykker.
Fredag: Hjemmelaga pølsestroganoff med salat.
Lørdag: Kylling med salat og hjemmelaga saus.
Søndag: Ribbe med surkål og kålrabistappe.
I dag: Hjemmelaga kjøttboller i hjemmelaga saus.
Kanutten sa for siden:
Taco...
I morgen pinnekjøtt!!! :sikle:
Dagen derpå skal det være sosekjøtt. :sikle:
vimsen85 sa for siden:
Jeg kommer på middag til dere jeg! Middag siste dagene har vært kokte egg, rått bacon, stekt kjøttdeig, atkinsbar, en hel plate Bocca :O, torskelever på boks med majones på og litt røkt laks. Gleeeeder meg til eksamen er over og jeg kan bo hjemme istedefor på lesesalen og lage MAT!
Supera sa for siden:
I dag blir det koldtbord på jobb, og så tok jeg med litt indisk karrigryte i tilfelle jeg ikke skulle bli mett av koldtbordet. Jeg så oppi den boksen de satte av til meg, og jeg er glad for at jeg tok med mer. Waldorfsalat var det med mest fett oppi der, og slikt spiser jeg jo ikke.
Anarko sa for siden:
I dag blir det sushi, med en lav GI brun ris som er kjøpt på kinsarvik. Litt skeptisk, men skal bruke veldig lite ris til meg, og heller pøse på med avokado.
Kanutten sa for siden:
Ble ikke middag i dag, men holder på å dampe pinnekjøtt som skal skjerpes i steikovnen i morgen. :sikle: Serveres med kålrabistappe, smeltet smør og en liten klubb.. :o
Debussy sa for siden:
Superenkel middag i dag: Løvstek med Jacobs barnaise (4 karber) og en stooor salat. Kjapt og godt!
vimsen85 sa for siden:
Hadde en snill venninne som fikset middag. Grillede kyllinglår med gratinert brokkoli og blomkål og soppstuing. Det var nammis! Godt når noen tar vare på en i eksamenstida..
Brimstone sa for siden:
Trodde jeg la inn denne i går, men må ha glemt å trykke send svar, eller jeg la det inn i feil tråd, for jeg finner ikke igjen innlegget mitt.
Man blir glemsk av lavkarbo ja :p
[ATTACH]7666[/ATTACH]
Supera sa for siden:
Noen har tatt med ostehøvel fra Norge, ser jeg. :snill:
Kanutten sa for siden:
:lol: Fiskars!ada-emilie sa for siden:
Superduperenkel: 150g stekepannestekt finnbiff med olje,salt,pepper og urter over.
Kanutten sa for siden:
I morgen er det småkkuttet brunet storfekjøtt surret sammen med løk, brokkoli og sopp i creme fraiche. :sikle:
Brimstone sa for siden:
Det var julegave fra min kjære moder for mange år siden. Ingen her som har hørt om ostehøvel :lol:
Anarko sa for siden:
En gigantisk svær kyllingwok! Med kylling, bacon, asparges, brokkoli, grønn paprika, løk, kål og sopp. Så har jeg kokosmelk over pluss wokkrydder.
langaard sa for siden:
Lutefisk med masse bacon og brokkolimos med sennep:):)
Anarko sa for siden:
Nakkekoteletter som var godt krydra og marinerte, og perfekt stekte! Med stekt champignon og asparges. Pluss lavkarbosaus. Dritgodt.
senorita sa for siden:
lkhf.blogg.no/1291999237_indrefilet_av_svin_me.html
dagens middag
Kanutten sa for siden:
Jeg er nå i planleggingsstadiet for morgendagens middag. :p
Det blir kraftsuppe! :sikle: Jada, MED poteter og gulrøtter, men det er ikke mye det er snakk om!. Det blir hodekål, kålrot, sellerirot, selleristang, knutekål, løk, tomater, chili og pølsebiter i tillegg.. Tomater i kraftsuppe er digg! :sikle:
Carisma sa for siden:
Nei, fysj! Kål OG tomater? Det er jo suppa til rikshospitalets suppekur det.... :eek:
Kanutten sa for siden:
:lol: Den er god den!
ada-emilie sa for siden:
Idag blir det gourmet-torsk fordi det er på tilbud idag på Joker. Smaker nammis med salat med avokado og olje som dressing. Edit: tilbudet er imorgen.
Anarko sa for siden:
I dag var det hjemmelaga fiskesuppe. Hadde i litt fiskeboller, laks, bacon, grønnsaker, kraft og fløte. JBKM for tykkelsen sin skyld. Jeg er forkjøla så jeg kjente ikke så mye, men sambo sa den var nydelig :)
Gerd sa for siden:
Lutefisk, stekt bacon, og brokkolimos :sikle:
Kanutten sa for siden:
Har ikke laget ennå... Tror det blir denne! :sikle:
Ostefonduen er fiks ferdig til oppvarmings. Inneholder bare 3 karber pr 100 gr. Dvs 12 karber på hele pakken og det er mer enn nok for to. Den er MED hvitvin. Fås kjøpt på Eurospar og koster 50-60 kr.
Jeg pleier dyppe brokkolitopper oppi eller Lisbethvidereutviklet knutteloffterninger. :sikle:
Carisma sa for siden:
Grillkylling med blomkålris og pose(:flau:)- bernaisse
ftdmia sa for siden:
Spiste kyllingfilet (150 gram) til middag/kvelds i dag :) (har spist en del på jobben men ikke noe skikkelig middag så da tenkte jeg at jeg måtte lage noe godt). Hadde litt salat ved siden av med fetaost.
Anarko sa for siden:
Røkt julepølse med baconchips varmet i ovnen med ost over. Litt merkelig. Men joda, smakte da :)
Kanutten sa for siden:
Kjøpte ei fersk familieribbe i går. Delte ribba slik at jeg fikk ei tynneribbe og en svinekam. Så i dag hadde vi kammen til middag. Selve ribba ligger i kjøleskapet inngnidd med salt, pepper og sennep. Den skal ligge der i tre dager før jeg fryser den.
Jeg hadde vann, gulrot, sellerirot, svisker, rosmarin, hvitløk, lauvbærblad og løk i ei form. La kammen oppå og lot den står i steikovnen på 125 grader i ca 6 timer. Jeg satte på grillen etterpå for å poppe svoren.
Jeg lagde saus av væsken som ble i forma. Dette er desidert den beste sausen jeg noen gang har laget! Og kammen ble supergod!!!!
Fredrikke07 sa for siden:
I dag ble det Tikka Masala og blomkålris.
Tikka Masala-"røra" ble laget av Hakkede tomater på boks, litt fløte, (pleier ofte å bruke kokosmelk), Tikka Masala-krydder fra "innvandrerbutikk, 0 kb) og chilipulver.
Kjempegodt var det:p!
Anarko sa for siden:
Er så mett og glad og god etter dagens middag: kjøtt og kål i form. Bacon på toppen, og en solid smørklatt attåt :) Er første måltidet jeg har kjent smaken på, og attpåtil fått beholdt i magen siden onsdag kveld, og middagsopplevelsen var ubeskrivelig!
I morgen: Tynnribbe!
ada-emilie sa for siden:
Salat av is-salat, grønn squash, løk, litt sukkererter og grønn paprika med en boks tunfisk, en halv avokado, en barneskje olje og litt ost oppi. Veldig godt og tilfredstillende.
Anarko sa for siden:
I dag blir det svinestrimler i gryte. Nam nam :)
Taran sa for siden:
I dag har jeg laget meg en: Hot kyllingsuppe.
1/2 løk finhakket
1 boks hermetisk tomat
2 kyllingfilet (i terninger)
1 ss karri
1-2 ss smør
2 dl fløte
salt og pepper etter smak og ev. litt søtt (natren)
Smelt smøret, ha i karri og la surre litt, ha i løken og la den surre litt sammen med karri og smør. Oppi med kyllingen og la surre litt. Ha oppi tomatene og fløten - skyll tomatboksen og ha dette oppi. La koke i 10 min. Ev. en liten klatt med rømme/Philadelfiaost på toppen ved servering.
Yummi, dette var skikkelig godt.
Vel bekomme :D og god mandag!
Carisma sa for siden:
Karbonader med kålstuing
vimsen85 sa for siden:
Hjortegryte :D
Anarko sa for siden:
I dag blir det ostepizza :) I går var det kjøtt og kål i form, 31 og 1 var det pinnekjøtt med tilbehør (uten potet).
ada-emilie sa for siden:
Kokte egg og ost.
Zillah sa for siden:
Kyllinlår med rosmarin og sitron (spent på om det blir godt, har ikkje prøvd rosmarin til kylling før). Tilbehør... antagelig salat.
Anarko sa for siden:
I dag slår jeg til med hjemmelaga fiskegrateng av sei :)
Carisma sa for siden:
Ørret med brokkoli og sandefjordsmør
swimzy sa for siden:
jeg skal ha magrere karbonader, men hva skal jeg ha som tilbehør?
langaard sa for siden:
Blomkålmos er godt til:)
Vasp sa for siden:
Jeg hadde kyllingkjøttdeigtaco (er tacokrydder lov? Hadde en pose på 700g kjøttdeig, og spise 1/3 av det) Med sopp og squash til. Og ost på toppen! Kjempe godt:D
langaard sa for siden:
Tacokrydder inneholder mye sukker:mad: lager det selv, etter oppskrift her inne:D
Vasp sa for siden:
Ops..da skal jeg mekke mitt et krydder.
Anne sa for siden:
Stekt seifilet(150-200 gr), stekt løk(litt), blomkålmos(mye:p) og erter(litt):)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.