vimsen85 sa for siden:
Svineknoke! NAM!
vimsen85 sa for siden:
Svineknoke! NAM!
Imp sa for siden:
Vi prøvde noe nytt, bønneburgere fra en vegetarkokebok. Det lager vi IKKE igjen, for å si det sånn..
Ashley sa for siden:
Idag må det nok bli stekt laks, siden jeg prøver å spise mer fisk. blitt litt vel mye biff og egg de siste dagene:p
Ellers tenkte jeg å grille kyllingvinger i ovnen rullet med bacon. nam! med litt cherrytomater, avocado og isbersalat til.
Minsten sa for siden:
Helstekt entrecôte med blomkålris og charlottløk. Hadde hvitløksbåter i forma med biffen og det lukter helt herlig :) Anbefales!
Sanney sa for siden:
snurrebiff! med hva grønt jeg finner i kjøleskapet
Anarko sa for siden:
Kyllingfilet med peanøttsaus! :)
Kitsu sa for siden:
Curryfiskekaker. Har stått å stekt i evigheter nå.
Zincite sa for siden:
Nærmer seg kanskje mere kveldsmat enn middag siden klokka er over 22? Planen er i alle fall flesk og kålstuing :sikle:
Carisma sa for siden:
Neida, fine folk spiser seint har jeg alltid hørt! :D
langaard sa for siden:
:lol:Det har jeg også hørt!! Prøver å være sånn fin! men sulten TAR meg:eek::lol:
Señora sa for siden:
Biff stroganoff med indrefilet og blomkålstappe.
Anarko sa for siden:
I dag blir det sushi med fileter av villaks! Gleder meg intenst. Lager blomkålris som sushiris og blander i litt majones for å få den til å holde sammen, serverer med ingefær, soyasaus, avokado og paprika.
Tiril77 sa for siden:
Jeg har akkurat spist egenkomponert indisk chicken malai.. Kyllingfilet med masse gode kryddere i kokkosmelk,fløte og cashewnøtter.. mmmmm... Servert med kokte kikerter.
Til dessert ble det key lime cheesecake ;)
(Har forresten lagt ut oppskrifter på begge deler om noen skulle være nysgjerrige ;) )
Kitsu sa for siden:
Fastelavnsboller!
Tiril77 sa for siden:
legger ut linker jeg til oppskriftene, siden jeg fikk forespørsel om hvor oppskriftene lå ;)
Tonje's indiske chicken malai:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41488
Key lime cheesecake:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=766
:D
ada-emilie sa for siden:
Jukseloffskive (av egg og salt)oljet inn, saltet og påført dijon-sennep, med masse salatblader, agurkskiver,litt løkringer og tomatskiver over, pluss ost og kylling.
Vann og kaffe.
langaard sa for siden:
Til middag?:nei::lol:
Kitsu sa for siden:
Aye. Var i alle fall til middagstider. Men kan være det blir noe kjøtt til kvelds - om jeg blir sulten. Er mett på krem nå. :D
Husmor27 sa for siden:
Torskefilet med blomkål,brokkoli & ost gratinert i ovnen.. :) Gjerne med 1 dl fløte og litt krydder på fisken ;)
mamma87 sa for siden:
Pizza med squashbunn=)
Señora sa for siden:
Jeg spiste stroganoff til lunsj og er enda ikke sulten, så da hopper jeg over middagen i dag. Får spise noe egg og bacon til kvelds tenker jeg.
Falco sa for siden:
Varm pasta salat med bacon, shampingjong og hvitløk.
Anarko sa for siden:
Løvbiff med sopp, løk, paprika, hjemmelaga bearnaisesaus. Litt salat også kanskje.
Tiril77 sa for siden:
Kokt torsk i hvit saus med masse sitronpepper, og kokte grønnsaker :)
misslinda sa for siden:
Stekt kylling, kål, litt løk, litt purreløk, masse spinat, fetaost og fløte.. namme nam.. litt som stuing med masse god smak :D
Dette ble tar hva jeg har middag :p
Charlott sa for siden:
Sellerirotmos, falukorv og peppersaus til sambo.
Dessert; kokosmelk/fløtepannacotta med limegelè lokk :D :sikle:
ada-emilie sa for siden:
Jeg skal bake mer eggeloff og ha som bunn for salat og osteterninger. Dere bare må prøve den jukseloffoppskriften om dere ikke har gjort det. Ingen partystopper der: kun stivpisk eggehviter sammen med litt salt. Så pisk inn plommene. Stek inntil 15 min på 200 grader nederst i ovnen. Kjemperaskt og enkelt. Bruk 6 egg til en langpanne.
Husmor27 sa for siden:
Kyllingfilet, surra grønnsaker & kyllingsaus er dagens middag her i huset;)
Tiril77 sa for siden:
Jeg skal ha middagen som Marijusen la ut på oppskrift forumet i går jeg.. Kyllingfilet, bacon, sellerirotmos med snøfrisk og kokte grønnsaker.. Gleder meg :)
Kitsu sa for siden:
Hendene mine er ikke helt i tilstand til å tilberede mat med i dag, så blir osteknekkis med Stabbur-Makrell og Stabbur-Laks med majones på til middag.
Anarko sa for siden:
I dag blir det hamburger, uten brød.
Lager også lc-fastelavensboller, så det blir spennende :)
Dilly sa for siden:
Dette er en squash med litt smør og fløte, og masse krydder og litt ost. Egentlig OK tilbehør til kjøtt eller fisk, men jeg ble mett av en halv porsjon. Jeg brukte bare så vidt 1/2 dl fløte, men det kom mye væske ut av squashen.
Senere på kvelden så spiste jeg opp resten, hehe... det var ganske godt. Jeg er veldig mett i kveld, men har sannelig ikke fått i meg særlig mye av noe som helst :-)
Señora sa for siden:
Hjemmelaget tomatsuppe med kokte egg og hjemmelagede kjøttboller med fetaost og alskens krydderier jeg fant i skapet.
SusanG sa for siden:
Marijusens ostelasagne med salat, en favoritt her i huset! :D
bevaremegvel sa for siden:
Vi har nettopp spist hjortestek med brokkoli og fløtegratinerte jordskokker, og det var nyyydelig!
Hadde aldri spist jordskokk før og ante ikke hvordan den så ut engang :o
Men dette kommer vi til å spise mye mer av :p
Tunrida sa for siden:
Kylling og coleslaw :)
Anarko sa for siden:
I dag blir det meksikanske kjøttboller med kremet kinakål :)
I går: kalkun med fløtesaus, waldorffsalat og smørdampet rosenkål og brokkoli.
Tiril77 sa for siden:
Sellerirotmos, falukorv, broccoli og blomkål.. soppsaus til..:D
surflover sa for siden:
Ovnsbakt kylling surret i bacon, på en seng av stekt blomkålris med sopp og smårettbacon. Fløtesaus med blåmuggost topper det hele :D
vimsen85 sa for siden:
Stekt kjøttdeig med krydder og rømmesaus. Det enkle er ofte det beste (hvertfall godt)! :)
annex sa for siden:
Kokt torsk med blomkålbuketter, smørstekt aspargis og eggesmør til
var raskt å lage og ble supergodt - god og mett nå -:p-
Sol-Angelica sa for siden:
Kylling stekt med litt fløte å div krydder pluss salat :)
Det der så himmla godt ut! Nesten så jeg fikk lyst på dette til frokost i morgen :D
Tiril77 sa for siden:
Blomkålstappe og bacon.. Desserten tar jeg litt senere i kveld, og den består av pisket krem og bringebær.. :D:D
Middagen i dag besto av denne squash saken litt lengre oppe (helt nydelig!) og kjøttdeig i tomatsaus :)
Ignite sa for siden:
Søte reinsdyr skåret i småbiter med dertil tilhørende sopp, knekkbønner og rosenkål.
Anarko sa for siden:
I dag blir det kjøttbrød med sopp og bacon. Serveres enten med fløtesquash eller fløtestuet rosenkål som tilbehør.
Kitsu sa for siden:
Pannestekt kyllingbryst panert med bacongull og fylt med skinke og purreløkost. Salat av isberg, grønn paprika, agurk, mandelfylte oliven og kebabdressing.
Señora sa for siden:
Jeg skal lage tacokjøttdeig med løk, sopp, salat, rømme, salsa, ost. Guttaboys får lefser til, jeg lager ostechips til meg.
ada-emilie sa for siden:
Skrubbsulten til sen lunsj idag, må vel kalles middag:
Kyllingfilet (110 g)
Liten avokado
Masse frisk salat
Kaffe med soyamelk
langaard sa for siden:
Søte reinsdyr?:lol:
vimsen85 sa for siden:
Spiste kjøttboller og majones på ikea. Spiste litt saus og, men den smakte drit (mel..).
Tittit sa for siden:
middagen gikk veggimellom.
skulle flytte maten fra ett bord til ett annet,
av en eller annen grunn endte den på gulvet mellom bordene i stedet.
så null middag her :(
Pøsh sa for siden:
Kinakål med kjøttdeig, salsasaus og ost. Samme som i går :smile:
Tiril77 sa for siden:
Pepperbiff, championg stuing, wokede grønnsaker (paprika, løk og sopp) og bernaise sais... NAM NAM :sikle::hungry:
annex sa for siden:
Spaghetti med kjøttsaus
Kjøttsaus: Tomatsaus, kjøttdeig, sopp, løk, litt hvitløk, oregano, timian, salt pepper
og "bånd-spaghetti" lagd av squash (à la tagiatelle) (det funket bra!)
Revet parmesan på toppen
Anarko sa for siden:
Ovnsstekt kyllingfilet med blåmuggostsaus og litt wokka grønnsaker.
Kitsu sa for siden:
Hamburger med brød laget etter tekakeoppskriften min, salat, agurk og kebabdressing.
nellie sa for siden:
Kotelett, smørdampet brokkoli og soppsaus.. Mannen lager:love:
Imp sa for siden:
Vi har spist kjøttkaker (mannen påstår hardnakket at det heter medisterkaker, men jeg er fra INdre Østfold, såh!). Namnam! Med erter og blomkål og babygulrøtter og nyyyydelig saus jeg laget av kraften jeg trakk kjøttkakene i....Mm!
Anarko sa for siden:
Er da stor forskjell på medisterkaker og kjøttkaker? :P
Si til din mann at du har rett (som vanlig).
Carisma sa for siden:
Sånn bortsett fra at en er av okse og den andre av svin? ;)
Anarko sa for siden:
Stor forskjell på nøff og mø :)
KarMa40 sa for siden:
Blandings er best! :D
Carisma sa for siden:
Eller nøff og mø som i dette tilfellet :ja:
Anarko sa for siden:
Måtte endre på den ja. Hihi
vimsen85 sa for siden:
Jeg har spist et kyllinglår i dag.. Kanskje jeg burde spise et til før jeg legger meg?
langaard sa for siden:
I dag har jeg og min bedre halvdel spist, langtidsstekt røkt svineknoke med løksaus og blomkålstappe iblanda litt kålrabi+ litt tyttebærsyltetøy:)
Tiril77 sa for siden:
I dag skal vi ha nakkekoteletter med nannahs creolske coleslaw.. Poteter til ungene da ;)
Anarko sa for siden:
Stekt kjøttdeig, stekt rosenkål. Så fløtestuer man alt :)
Supah sa for siden:
I dag blir det ostelasagne som jeg laget i går. Nam. Blir sulten av å tenke på det!!
Kitsu sa for siden:
Squash-pasta med ostesaus, kanskje? Fant en bit med tilsiter til halv pris på ICA.
ada-emilie sa for siden:
JUkseloff, frisk salat, champignon og litt ost.
Carisma sa for siden:
Tomatsuppe med pølse og ost.
Anos sa for siden:
I dag skal jeg lage kjøttdeig med god saus og eggesalat!
Tiril77 sa for siden:
I dag skal vi ha Lena Beatrix sine tacofyllte paprikaer.. :sikle:
Kitsu sa for siden:
Stekt kjøttdeig og purre i fløtesaus, krydret med chili. Usøtede muffins ved siden av.
Anarko sa for siden:
Svinekjøtt, bacon, sopp og løk stekt i smør sammen med enebær. Så slenger man på en boks seterrømme pluss litt diverse krydder. Plutselig har man en top notch middag. Serveres med stekt rosenkål.
Ignite sa for siden:
CHILI med kjøttdeig. Eller var det omvendt? :eek:
ada-emilie sa for siden:
Jukseloff med bremykt og frisk salat og 50 g gravet laks med sennep på.
Huldr sa for siden:
Det hørtes ut som en god forrett - hva hadde du til hovedrett da?Anne sa for siden:
Hei Ada-Emilie
Jeg ser du sier at du forholder deg til egenkomponert lavkarbo, men for ikke å forvirre andre lavkarbere( som naturligvis kan helle til helt spesifikke lavkarbokosthold),så må det spesifiseres litt bedre.
Feks:
Fedon Lindberg anbefaler....eks antall proteiner om dagen, samt så og så mye karber og fett....
Likeledes med Atkins, Ketolyse, Bedre uten brød osv...
For du og vet at det ikke er vilkårlig hvor mye proteiner, fett og karber du spiser i de forskjellige filosofiene...
Litt skummelt å bare anbefale 50 gr gravlaks til middag....-Det er jo mindre enn hva min GBP opererte datter spiser i et måltid det jo:confused:
( eller unnskyld...du anbefalte jo egentlig ikke...du sa hva du hadde spist...)
Vær snill å vær litt obs på hva du anbefaler i et normalt kosthold, sånn at ikke nye tror at de ikke kan spise mer, for det stemmer kun om de spiser mange måltider om dagen...feks 6-8:)
Tiril77 sa for siden:
Må si meg enig i innleggene over her.. Og når du i tilegg har skrevet i et annet innlegg at du du hater å være overmett, og får deg selv til å kaste opp, så lurer jeg litt på hvilket forhold du har til mat desverre :(
ada-emilie sa for siden:
Du kan jo selv kjenne hva du føler etter inntak av 100 gram røkelaks/gravet laks. Grunnen til 50 g er at gravlaks har et høyt natriuminnhold. Har dere forresten ikke lært at man skal vise saklighet i diskusjoner og ikke diskutere personer? Og i denne tråden er det jo helt idiotisk, siden den ikke er rådgivende men til inspirasjon. Ingen går inn her for å se hvilke mengder folk spiser,vel! Det er ihvertfall ikke det tråden er skapt til.vimsen85 sa for siden:
Jeg synes dette var et litt unødvendig personangrep. Dersom Ada-Emilie har et vanskelig forhold til mat tror jeg ikke dette gjør det noe bedre (jeg vet ikke noe om hvordan du spiser, men fra kommentaren over skjønner jeg det sånn). Jeg har spist et nannahknekkebrød med ost til middag noen ganger når jeg har dårlig matlyst. Det betyr ikke at jeg anbefaler det som middag til alle andre. Man må da få lov å bestemme selv hva man spiser. Her om dagen var jeg deppa og spiste ikke mer enn et kyllinglår hele dagen. Sånn nå kan dere angripe meg og si jeg går forann med et dårlig eksempel.
knh sa for siden:
I går spiste jeg ovnsteskt kyllingfile med hvitløkssmør, blomkålmos og salat :) :sikle:
Cyan sa for siden:
Mye av poenget er vel at denne tråden skal være til inspirasjon og da bør man også legge inn skikkelige middager. Jeg er syk for tiden med lite matlyst så jeg spiste et knekkebrød med smør og en liten neve mandler til middag i går. Dette er en shitty middag både i mengde og næringsinnhold, ergo forteller jeg ikke om den middagen i denne tråden for den bør og skal ikke være til inspirasjon for noen.
Kokken Tor sa for siden:
Ostegratinert bacalao! :sikle:
Inneheld:
Klippfisk, squash, paprika, løk, tomatsaus, soltørka tomat, svarte oliven.
Toppa med reven Jarlsberg og bacon.
(Oppskrift og bilete vil bli lagt ut neste gong eg lager ei form) :snill:
Anne sa for siden:
Jeg skjønner du synes det var usaklig av meg dette innlegget, Ada-Emilie, siden jeg fikk rød prikk og "usaklig " som kommentar. Beklager, jeg forsøkte å være saklig.
ada-emilie sa for siden:
Jeg synes ikke man skal prøve å kontrollere når andre skal legge inn sin middag. Det står faktisk: "Hva har du spist idag?" Og har man spist lite, eller noe annet man ikke er stolt av å vise frem, so what? Skal man bare vise solskinnsiden av seg selv og sine beste matretter? Jeg skulle ønske folk kunne passe på seg selv og ikke forvente at alle var lik dem selv i sine avgjørelser.Det er jo håpløst.Gerd sa for siden:
Her er 1. innlegget i tråden:
Kitsu sa for siden:
Middagen i dag: Spinat- og tilsiterostemuffins. Nydelige med salat til.
Cyan sa for siden:
Du ser visst ikke helt poenget mitt her, Ada-Emilie. Det er ikke snakk om å bare vise sine beste sider, men å skjønne at det man sier kan ha påvirkningskraft. Det er sikkert mange nye (og gamle) som titter i blant annet denne tråden for både inspirasjon og veiledning. Jeg tror nok at du selv vet at det du spiser er veldig lite med mindre man spiser veldig mange måltider i løpet av dagen.
Du vil altså inspirere folk til å spise kun 50 gram fisk til middag? Så ikke skriv mengden. Da hadde du kanskje kunnet unngå reaksjonene du har fått også.ada-emilie sa for siden:
Jeg spiser opptil 150 g fisk vanligvis. 50 g gravet laks er nok pga saltinnholdet!!!!!!!Anarko sa for siden:
Kyllingfilet i strimler. Stekt med sopp. Serveres med stekt asparges og blåmuggostsaus.
Supah sa for siden:
I dag hadde jeg faktisk bare vafler med rørte bringebær.. Lavkarbo såklart! :)
Tiril77 sa for siden:
Beklager om det ble oppfattet som personangrep.. Men når man spiser langt under gjennomsnittet fra hva andre som prøver å leve på lavkarbo gjør, og i tilegg skriver at man får seg selv til å kaste opp hvis man overspiser, så er vel kanskje ikke det den beste reklamen for lavkarbomat og den helsemessige gevisten??
Men jeg skal ikke kommentere det mere... Og heller konsentrere meg om det tråden gjelder. Middag!
I dag ble det kjøttsaus med stekt squash :D
monja sa for siden:
Her ble det stekt seifilet, saus av fløte og ost, og blomkål og brokkolimos (med meierismør og melk)
Cyan sa for siden:
Nettopp :)
Sanney sa for siden:
ostelasagne med hjertesalat :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.