< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Cyan sa for siden:

I dag blir det pytt i panne med biffstrimler, stekegrønnsaker, løk og sopp surret i fløte og Creme fraiche med en god dæsj grønn curry pasta.

musefletta sa for siden:

Idag skal vi ha stekt kyllingfilë i strimler med div krydder og litt løk.
Heller fløte over å lar det surre. Så sprøsteker jeg litt bacon og legger oppå.

Serves med ennten jukseris eller brokkoligrateng. Ikke helst bestemt meg enda;) Og vanlig ris til mann og barn..

annex sa for siden:

Nakkekotelett med smørdampet brokkoli, blomkål og rosenkål + sjysaus

Cyan sa for siden:

Raaaaaap! pirke seg i tenna
Mannen ble ikke til middag, så det ble 2 porsjoner på denne frøkna. Angrer litt på det nå :o

Zincite sa for siden:

Har spist mer enn til passe mett mange ganger, og jeg kommer helt sikkert til å gjøre det flere ganger :p ganske bevisst fordi vi har noe som er godt :ja: og da kan jeg jo ikke angre :confused:

I dag er det stekt flesk, lungemos (for meg en ny opplevelse - og jeg gleder meg) og salat :sikle:

BenteR sa for siden:

I dag grilla jeg sommerkoteletter og laga en salat med finstrimla hjertesalat, paprika, tomat og bacon i biter med en dæsj Udos Choice og et raust dryss med pepper. Hadde også en stor skål med gulrøtter og selleri i stilker + hjemmelaget lavkarbo Thousand Island-dressing.
Nå er jeg mett, ja:rolleyes:

Regret sa for siden:

Her ble det fylt paprika igjen, ser ut som vi tar den samme middagsrunden hver uke altså.. Vi har det samme hver uke, bare at vi stokker om på hvilke dager.. Begnner å bli litt kjedelig til meg nå :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Grillmat! :D Burgere og flintstek.

Anarko sa for siden:

I dag blir det grilling! Skal grille svinemør og diverse grønnsaker.

I går var jeg i bursdagsselskap der de serverte stroganoff gryte (toro). Jeg fikk salat og prøvde å få bort så mye saus som mulig og fokusere på kjøttet. Ble ikke så aller verst tenker jeg, og var tross alt bursdag :)

Zincite sa for siden:

Synes lungemos har fått ufortjent dårlig rykte. Gårsdagens mat ga meg lyst på mer :)
I dag er det skinkestek med svor og ben i ovnen. Med nytt steketermometer som er testet og viser rett temperatur.

Forrige termometer ble ikke testet og det viste 7-8 grader for lite - det gjorde ikke underverker for en oksesteik :mad:

Kitsu sa for siden:

Parmesan-gratinert grønnsakssuppe.

LIBBA sa for siden:

I dag blir det Chilipølser m/ost og grønnsaker :)

Labomba sa for siden:

I dag skal vi grille igjen :p
Det blir lam og svin med salat. Nydelig- og kjenner lukta mens gubben griller nå. Mmm.

Regret sa for siden:

kyllingsalat med fetaost og rømmedressing

vimsen85 sa for siden:

Grillet entrecote og sopp med salat til :D Jeg elsker sommern.. Ææææh våren, mener jeg ;)

Señora sa for siden:

Grillet marinert indrefilet :-) og grillede grønnsaker, rødvinssaus.

Kitsu sa for siden:

Skal grille!

Supera sa for siden:

I dag blir det kyllingfilét, spinatstuing og stekt brokkoli og purre. Spinatstuing er nomminom!

LIBBA sa for siden:

Nakkekotelett med blomkålmos.
Sopp, litt paprika,litt vårløk og saus basert på Erling's Oksefond.:)

Anarko sa for siden:

Finmost blomkålmos i bunnen av form. Kjøttdeig og løk med tomatsaus oppå, ost oppå der igjen og i ovnen med det. :)

Anarko sa for siden:

Squashpasta med kylling, fløte og blåmuggost.

Regret sa for siden:

torsk med kokt blomkål til, gutta fikk sitron- og hvitvinssaus til.

surflover sa for siden:

Masse godt her altså!

Dagens middag er "lasagne" med ost som mellomlegg.
Serveres med gresk salat :)

LIBBA sa for siden:

I dag ble det chili pølse m/ost og kokt blomkål :)

Anarko sa for siden:

I dag blir det sushi. Laks med blomkålris, ingefær, soyasaus og vårløk. Blander litt majones i risen, pluss steker i smør for å få opp fettprosenten.

Regret sa for siden:

Det hørtes veldig spennende ut! savner sushi. Har du kanskje ei oppskrift eller og bilde?

Anarko sa for siden:

forum.lavkarbo.no/blog.php?b=30245
Bruker litt andre grønnsaker her. I dag tenkte jeg bare vårløk som blir servert ved siden av, eller blir stekt sammen med risen.

Seba-stina sa for siden:

Min egen pytt i panne. Består av smårettsskinke, brokkoli, blomkål og noen sukkererter, surret i creme fraiche.

nellie sa for siden:

I dag blir det en sånn typisk "gidder ikke lage middag" middag.. Ferdigburgere med "cheddar" på meg.. Åååh, så sunn:p

mallilen sa for siden:

Idag blir det forstekt kyllingbryst som skjæres i terninger og freses i stekepanna med olje, fersk chili og krydder. Serveres på en "seng" av revet paprika og agurk, og det hele dynges ned med aioli :p

Carisma sa for siden:

Meksikansk tomatsuppe med pølser, egg og ost

vimsen85 sa for siden:

Mamsen har spandert middag. Det ble And i rød curry. Det er så godt :sikle:

LIBBA sa for siden:

I dag ble det strimlet svinekjøtt, sopp, paprika og løk.
Tilbehør var stekt asparges og litt blomkål :)

Bravo sa for siden:

Oi, kult, jeg også savner sushi veldig. Men en av tingene jeg er veldig glad i, er ingefæren, spiser vanligvis tre ggr så mye som mannen av det, men det får jeg vel slutte med antagelig, om jeg skal spise sushi nå på lavkarbo.
Jeg har ikke det glasset jeg tror jeg så du har på bildet (til venstre på siste bildet i linken?), men "restaurantingefær", kjøper store poser på Japantorget, nemlig.
Står det noe karbo-innhold på glasset ditt, tilfeldigvis?

Ellers: Middag her i dag: Kyllinglår i form med salat og noe mer til, ant. broccoli evt blomkål/broccolistappe.

nellie sa for siden:

I dag blir det den store sushidagen her.. Slipper heldigvis å lavkarbonisere den så veldig, men skal prøve med byggris isteden for ris:)

Anarko sa for siden:

Jeg bruker Blue Dragon sin ingefær. Den er ikke tilsatt sukker og har kun 3,66g karbo pr 100 gram. Den får du nå kjøpt på de fleste dagligvareforretninger. Jeg syns den er god, selv om den man får på restaurant er litt bedre. Nå spiser jo ikke jeg sushi på restaurant lenger men syns dette er veldig godt. Både jeg og typen syns at dette er fullverdig sushi. :)

Bravo sa for siden:

Takk skal du ha:)

Jeg har kjøpt småglass i butikk tidligere, men gått over til den "ekte" fordi den er, som du sier, litt bedre. Må få sett hvor mye karber den jeg har inneholder, (jeg har helt over innholdet i småbeholdere og kastet forpakningen)..men mistenker at den inneholder mere sukker, ja.
Om det er stor forskjell er det verdt det å gå tilbake til blue dragon.

Anarko sa for siden:

Man kunne eventuelt tatt blue dragon sin og tilsatt litt kunstig søtning? Har ikke prøvd det, men kan hende det funker. Den man får på restaurant er jo stortsett litt søtere, så kanskje det ville ha hjulpet med litt søtning i laken :)

thersley sa for siden:

Mmm... Mye godt i den tråden her ! :)

I dag blir det fyllt kyllingfilet, med bacon, ost og sopp på meg ! Kanskje en dæsj fløte til?! :)

Anarko sa for siden:

Den var fantastisk! Endelig kan man spise pizza igjen! Herlig :D

Ignite sa for siden:

Hvordan smakte bunnen, Anarko? Håper det ikke var mye eggsmak?

Anarko sa for siden:

Den ble ikke sprø. Men jeg syns ikke det var eggesmak. Sambo er enig i at det ikke smaker egg. Dessuten så smakte det pizza, og var skikkelig godt. Jeg er sjeleglad, har ikke spist pizza på veldig veldig lenge. Fint bilde forresten :)

Ignite sa for siden:

Takk! Da skal den prøves :ja:

Anarko sa for siden:

Forresten; den oppskriften som står der er til hybelovn, så man gjør lurt i å doble den til vanlig stekeovn.

LIBBA sa for siden:

To kylling-lår + salat :)

Regret sa for siden:

Pizzaen var kjempegod! Vi hadde pepperbiff og bacon på vi da, denne skal vi lage flere ganger!

Anarko sa for siden:

Er så glad jeg endelig har en pizza å lage :D pepperbiff på var nok nydelig. Vi brukte hjemmekrydra svinestrimler og bacon og pittelitt vårløk.

Regret sa for siden:

Gleder meg allerede til neste gang jeg. Også var det så lett! billig også forsåvidt. Denne er blandt favorittene mine nå, og plutselig begynner middager på lavkarbo å bli lett å velge da disse favorittene begynner å hope seg opp :p Så langt har jeg fylt paprika, pizza, squashlasagne og blomkålgrateng på toppen :ja:

Ketoseinteressert sa for siden:

OOOOH, genialt! skal ha noen venninner på sushi idag hvor 2 spiser vanlig, og to er i ketose, så dette er jo strålende :)

Anarko sa for siden:

Svinestrimler, bacon, sopp og løk stekt. Saus av creme fraiche og litt soyasaus. Krydder. Litt grønt som tilbehør.

Regret sa for siden:

Squashlasagne :D

Supera sa for siden:

Eggerøre og bacon. Har ikke hatt egg og bacon på lenge. Tror det blir en periode med mye egg og bacon nå. :sikle:

blåbær sa for siden:

Nakkekoteletter og blomkålmos! Med massssse hvitløk!

Kitsu sa for siden:

Stekt kjøttdeig med egg, krydret med kyllingkrydder og toppet med et tonn parmesan. Satt og spiste på et hode isbergsalat mens jeg så på maten bli ferdig.

LIBBA sa for siden:

Kjappis-middag: pølser og salatmix :)

Ketoseinteressert sa for siden:

Vi spiste sushi igår: Laks, scampi stekt i smør, jukseris, avocado, soyasaus og agurk :) NAM!!

Anarko sa for siden:

Dampepølse med blomkålmos i form med ost på.

LIBBA sa for siden:

I dag ble det to kylling-lår og salatmix.
Litt bringebær med krem til dessert :)

Zillah sa for siden:

Grillribbe (lagd i steikeovnen, sjølv om eg kjøpte meg grill i dag) med ein enkel salat og litt creme fraice m kvitløk og chili.

vimsen85 sa for siden:

Hadde også grillribbe stekt i ovn med coleslaw, gul tomat og oransj paprika. Men grillribba var litt for salt..

Regret sa for siden:

Fylt paprika igjen ;)

Señora sa for siden:

I dag ble det grønnsaker i form, med grillet kylling for oppvarming på toppen, smør, bernaise, ris til barna.

LibraGirl sa for siden:

Heh laga meg lavkarbo sjokolademousse jeg :p
Skulle egentli lage hjemmelaget pizza men ble så fysen på
noe godt at jeg tar pizza til kvelds :D

Señora sa for siden:

Lammekoteletter på grillen, grillede grønnsaker, smør, smør og smør.

LIBBA sa for siden:

Nydelig middag i dag :)
Ribbe med stekt asparges i fløtesaus og kokt blomkål :sikle:

nellie sa for siden:

I dag spiste jeg karbonader med pariseragurk og stekt løk. Mmmmm godt.

Carisma sa for siden:

Spareribs med coleslaw

Anarko sa for siden:

En slags kjøttdeig bologneseting med squashpasta.

LIBBA sa for siden:

Rester fra i går.
Ribbe med tilbehør jeg måtte ha :)
Blir nok blomkålmos, stekt paprika og vårløk :)

Anarko sa for siden:

Pinnekjøtt og en feit kålrabistappe! :)

Señora sa for siden:

Grillet lammelårskive, en amerikansk grillpølse (Rema), salat, rømme, og en grillet sopp fylt med smør, krydder og en båt hvitløk.

vimsen85 sa for siden:

Jaaaa :) Gleda meg til den :D

Anarko sa for siden:

Jeg også :D Har møtt butikkfrøkna vår nå og hentet kålrabi og fløte ;)

Kitsu sa for siden:

Kardemommepannekaker med bringebær.

Carisma sa for siden:

Grillet entrecote og grønnsaker med bernaise. Flaks det var på tilbud der vi spiste :D

Anarko sa for siden:

Grillbein, avokado, løk, sopp, rekesalat, cæsar dressing og en norsk salat jeg fant på coop mega. Namnam :D

Carisma sa for siden:

Salat med kylling og bacon

LIBBA sa for siden:

Nakkekotelett med kokt blomkål og stekt paprika med vårløk :)

vimsen85 sa for siden:

Hjortebiff med soppstuing, asparges, aspargesbønner, paprika og minimais. Var skikkelig digg!

Anarko sa for siden:

Grillribber er en utrolig salt affære! Neste gang skal jeg vaske de før jeg tilbereder. Men godt. I morgen (tirsdag): Pizza!

Bravo sa for siden:

Jeg har ingen klar plan for middagen ennå, men har litt blomkål og broccoli i kjøleskapet, og har ferdigmarinert flintstek, wilmastek og umarinert entrecote i kjøleskapet.
uinspirert
Det som ikke lages i dag, bør gå i fryseren. Litt usikker på akkurat hva det blir, grille er ikke noe alternativ, for her er terrassen nyoljet og kan ikke brukes før i morgen, men noe kjøtt og noe grønt blir det, i alle fall. Bør kanskje sjekke at ikke de marinadene tilfeldigvis inneholder masse karbetull, når jeg tenker meg om.

Forøvrig: Spiste sashimi med god samvittighet her om dagen, etter å ha anskaffet blue dragon-ingefær, så takk til Anarko!:)

Anarko sa for siden:

Happy to help :)

Yonah sa for siden:

I dag skal vi grille, king size burger fra rema, så da må jeg vel smelle sammen noen hamburgerbrø ala Marjusen.

nellie sa for siden:

Gresk yoghurt med english toffee stevia og pecannøtter:)

Lullen sa for siden:

Stekt flesk og duppe med blomkål :hungry:

Anarko sa for siden:

Tror det blir en kjøttdeig og kålform. Det er jo nydelig. Men etter nattens ubehag så lurer jeg på om det er litt mektig siden jeg ble slått ut av kyllingsalat til frokost.

bevaremegvel sa for siden:

Grilling i dag :)

Svinekoteletter, hjortepølser og hjemmelagede hamburgere, salat og hjemmelaget dressing, nammm Kjenner jeg gleder meg nå :p

Anarko sa for siden:

Kyllingnuggets med 2 sauser: blåmuggostsaus og en tomatpure-basert-saus. Så salat :)

LIBBA sa for siden:

I dag (kveld) ble det ribbe og blomkål-mos :)

Anarko sa for siden:

Rot-i-hop: svinestrimler stekt med sopp, løk og nykål. Servert med blomkålmos.

Mocca'en sa for siden:

Har hatt stekt kyllingfilet med champingon, gul paprika og fløtegratinert sellerirot. Himmel det var godt :-)

mria90 sa for siden:

Currymarinerte kyllingfileter, fakepotetsalat, altså med blomkål og grønnsalat.
Den blomkålsalaten er noe av det beste jeg har smakt, utrolig fornøyd etter noen dager uten matinspirasjon:D

Melusine sa for siden:

I dag hadde jeg torsk i form, første gang jeg laget denne fiskeretten og den var kjempegod :)

Sanney sa for siden:

marinert laks med kryddersmør og sellerirotmos

Mila sa for siden:

2 stykker lavkarbopizza. Nam! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.