Anarko sa for siden:
Har etter mye om og men bestemt meg for sushi med laks og blomkålris.
Anarko sa for siden:
Har etter mye om og men bestemt meg for sushi med laks og blomkålris.
Zincite sa for siden:
Enkelt og greit og godt i dag. Hamburgere uten brød men godt med ost på, bacon og speilegg. Litt løk og sopp ved siden av :)
nellie sa for siden:
Enkelt og greit her også. Ingen som har lyst på mat, så da lager vi omelett med philadelphia og pepperoni.
langaard sa for siden:
Kjempegod hjemmelaget fiskesuppe m/torsk, laks og reker:)
Carisma sa for siden:
salat m kylling og bacon
ThereseA sa for siden:
hjemmelaga burger med fløtestua rosenkål
Kitsu sa for siden:
Stekt kjøttdeig med litt ketchup uten tilsatt sukker og masse hvitløkspepper. Squashmuffins. Er fortsatt blakk, så vi improviserer.
Anarko sa for siden:
Hopper over frokost og går rett på middag i dag siden kvelden blir travel. Burgere med ost, bacon og kremet kinakål.
surflover sa for siden:
Jeg spiste på BurgerKing i dag.Det gjør vi alltid når vi skal på hjemmekampene... Kan ikke bryte det mønsteret så derfor har jeg funnet en "løsning". Bestilte dobbel cheese bacon burger med ekstra salat. tok vekk brødene. La til to stykker av solsikkebrød istedet. Yummi! Det er nok en del karber i burgeren alikevel, men jeg minimaliserer det jo.
Ikke alle tradisjonene kan brytes altså...
nellie sa for siden:
spiste pizza i dag:)
Med grilla kylling, pepperoni, masse ost, løk, gul paprika og chilikrydder.
Ser ikke så godt ut, men var fantastisk:p Og jeg spiste hele:eek: Og en halv boks med rømmedressing:o
Sånn kan det gå:p
Cyan sa for siden:
Hver lørdag er det TACOLØRDAG her i heimen. Spises når poden har sovna akkompagnert av en film.
Zincite sa for siden:
Her står det skinkesteik i ovnen, og så blir det litt saus, skogsopp og rosenkål til.
[font=Comic Sans MS][/font]
ThereseA sa for siden:
Elgskavgryte med mos ved siden av...
Anarko sa for siden:
Kjøttdeig og løk med tomatsaus, og kremet kinakål.
Kanutten sa for siden:
Koteletter som har vært brunet på panne og deretter kokt opp i fløte og litt vann tilsatt estragon og hvitløk. :sikle: Serveres med friterte skiver av brokkolistilker og smørdampede brokkolitopper.
nellie sa for siden:
I dag blir det laksefilet med blomkål/brokkoli/løk/philadelphiagrateng. Også kanskje noen ferske reker.
Kitsu sa for siden:
Nord-afrikanskinspirert kyllinggryte. Improvisert på stedet når jeg stod med hodet i krydderskapet. Ble veeeeeeldig god.
Sanney sa for siden:
typen reiser imorra, så idag ble det middag etter hans ønske på en sushirestaurant. nydelig mat, tilbake til lavkarbo imorra :p
Carisma sa for siden:
Grillede nakkekoteletter med coleslaw. Endelig er grillsesongen i gang!
monja sa for siden:
Her blir det biff med fløtestuet sopp, smørkokt brokkoli og blomkål - med litt ekstra smør på :D
lottesinverden sa for siden:
Kyllingwok
ThereseA sa for siden:
Hjemmelaga burgere, coleslaw og fløtestua rosenkål :ja: yummy yummy
Kitsu sa for siden:
Ras el Hanout-krydret kjøttdeig med hakkede tomater, vårløk og squash.
silje21 sa for siden:
Alt i ett muffins + ekstra kjøtt ved siden av. Godt :D
nellie sa for siden:
Det hørtes ille spennende ut!
Her blir det laksefilet og spinatstuing.. Potet til mannen.
Kitsu sa for siden:
Liker aromatisk mat med litt spark i jeg. XD
Ras el Hanout er en marokkansk krydderblanding, og den oppskriften jeg bruker er enkel i forhold til en del andre, men består stort sett av ting jeg har i krydderhyllen til enhver tid.
Ingredienser:
1 ts malt spisskummen
1 ts malt ingefær
1 ts malt gurkemeie
1 ts salt
3/4 ts malt kanel
3/4 ts malt svart pepper
1/2 ts malt hvit pepper
1/2 ts malt koriander
1/2 ts cayenne
1/2 ts malt allehånde
1/2 ts malt muskat
1/4 ts malt nellik
Bruker ca. halvparten i gangen jeg, men det er nokså sterkt.
Carisma sa for siden:
Sambos fantastiske gratinerte blomkål!
Anarko sa for siden:
Kjøttdeig med fløtestuet rosenkål.
surflover sa for siden:
En rask pytt i panne-ting med pølse, brokkoli, egg, paprika, rosenkål, løk, bacon, hvitløk, sopp...
Duesund sa for siden:
Ovnsbakt kyllingfilet med:
Fløtesaus(fløte,hvitløk,salt,pepper,smør)
En neve sopp,brokkoli og asparges
Ost på toppen
Nom nom :)
Cyan sa for siden:
Og dette er vel omtrent det som står på menyen min i dag :) Ovnsbakt kyllingfilet med fløtestuede grønnsaker.
wollafruen sa for siden:
Jeg har fått dilla på ovnsbakt laks og fløtesurra grønnsaker. Jeg er ikke i behov av å være i ketose - og har derfor tillatt meg både erter og gulrøtter, og du og duuuu, så godt det er.
Laksefilet (frossen) krydres etter ønske og pakkes "løst" i folie.
Stekes i varmluftsovn på ca 225 grader i en times tid - er fileten tint kan du korte ned steketiden betraktelig.
De siste 10 min av steketiden lager du grønnsakene:
Valgte grønnsaker kokes i 5 minutter, slå deretter av vannet. Tilsett 1 dl fløte, seltin, pepper og muskat. Mens fløten fortsatt er kald (altså ganske umiddelbart etter at den er kommet i kjelen) tilsetter du en halv teskje jbk-mel. Rør godt, mens fløtegrønnsakene får et oppkok.
Dette gir ca 6-700 kcal og en perfekt fordeling av fett/protein/karb: 75-20-5 % :)
Yuuuuummmmmmmm :)
Carisma sa for siden:
Mac'n'Cheese med fullkornspasta og skinke.
langaard sa for siden:
Langtidsstekt, hvitløksspekka lammelår ( i stekepose) m/fløtegratinert jordskokk og frisk salat:sikle:
Anarko sa for siden:
Svinestrimler med løk, sopp og rømmesaus. Krydra med enebær, salt og pepper og servert med stekt rosenkål.
Regret sa for siden:
Samme som i går, pølse- og bacongrateng
(blomkål, fløte, bacon, litt pølse og ost på toppen.)
Anarko sa for siden:
Er hos svigers nå, og var så trøtt at jeg ikke hjalp til i middagen. Men det ble ikke så verst likevel;
1 hamburger uten brød, men med mye ost
En god del kinakål og litt agurk
Tine kremost, pittelitt hamburgerdressing og litt ketchup.
Ble mett, og godt var det også. I morgen så skal jeg heller slå til med lavkarbomiddag til hele gjengen (svigermor er en lavkarbo-flørter)
Regret sa for siden:
I dag ble det ytrefilét av svin, og kokt (i fløte) og ostegratinert brokkoli.Supera sa for siden:
Kyllingfilét med spinatstuing og brokkolimos. Spinatstuing er så godt! :love: Kunne hatt det hver dag! Noe av det beste jeg vet. :snill:
Sebrastek faktisk. Hvordan smaker sebra da?
Sanney sa for siden:
det var godt, typen likte det også. men det kan med fordel krydres godt, jeg turde ikke da jeg ikke ante noe om kjøttet, det var ingen klistrelapp med forslag på som bisonmedaljongene hadde.. mørt og godt, men litt tamt. ingen utpreget viltsmak som man kanskje kunne vente
surflover sa for siden:
4 medisterkaker kjøpt i ferskvaredisken. ALTFOR mye karb for min del, men det ble nå sånn da. Lei av hotellmiddagsbuffeten allerede.
Ellers koser jeg meg veldig på jobb på Ridderrennet :)
Nunne Mor sa for siden:
Jeg spiste en kyllingfile med blomkål og brokkoli blanding med crem fresh på siden! Veldig godt!
Kitsu sa for siden:
Tacokjøttdeig, isberg, agurk, grønn paprika, noen dulcita-tomater, rømme, tacosaus og ost. Yummy!
Klara sa for siden:
Marit Bjørgens Fiskegryte, med linser til meg og potet til gubben
nellie sa for siden:
I dag tror jeg at jeg kliner til med hamburgere med ost.. Jobbenke2k
wainita sa for siden:
Masse gode ideer her for en nybegynner. Hva erstatter dere spaghettien med ,bare kjøtt saus går jo ikke? Når dere har Taco,er det da lov og spise Taco Tubes? Vanlig Thai mat,kutter dere ut risen og hva brukes istedet(elsker Thai mat ,veldig sterkt). Mye løk her så er forvirret. Er det vår løk pga mener jeg ikke skal spise løk?
Regret sa for siden:
I dag ble det mørabiff, og i stedenfor pommes frites som resten av familien fikk, så kokte jeg blomkål og brokkoli i fløte, og så gratinerte det hele med ost. Det ser kanskje mye ut, men den biffen var delt i 3, så det er egentilig bare 1 biff altså!Kanutten sa for siden:
Indrefilè surret med løk, brokkoli og blomkål. Kokt mørt et par min i CF. :sikle:
ThereseA sa for siden:
Blanda grønn salat med paprika, feta, kylling og en pk sprøstekt bacon
ssttii sa for siden:
Jeg og mange andre pleier å erstatte spaghettien med squash. Langt ifra pastasmak, men det funker! Når det kommer til taco så spiser jeg ikke skjell på grunn av mye karbo. Jeg pleier å lage en salat med ostechips, bruke et par salatblad som lefse eller legge osteskiver over en kopp og ha det i mikroen til den blir sprø, da blir det nesten som skjell. Hvis det er noe jeg pleier å ha ris til, så lager jeg som regel blomkålris, midlere smak på dette enn vanlig ris så vil tro det passer veldig bra med thai-mat :)
Selv har jeg spist kyllingsalat med masse avokado i dag! Har lagt min elsk på avokado, det er såååå godt
Supera sa for siden:
Ssttii har svart ca det jeg ville svare. Vil bare legge til at man kan også spise bare kjøttsausen. Putte i masse fett, og vips så er den en mettende gryte. ;) Men du finner oppskrifter på squashpasta på forumet.
Og så vil jeg legge til at jeg har lagt ut oppskrift på lavkarbo-taco på bloggen med forklaring av hvordan man lager tacoskjell. Og ikke minst en variant av tacokrydder. Det tar bare noen strakser å blande tacokrydderet selv. Det er bare tåpelig å kjøpe det egentlig... De putter i masse sukker i kjøpeblandingene... Bare sjekk i butikken, og du vil se at sukker er først eller veldig langt oppe på ingredienslista.
Det siste spørsmålet skjønte jeg ikke helt. Løk er OK i normale mengder, men noen opplever det som partystoppere - altså at det bremser vektnedgangen. Svarte det på spørsmålet ditt?
Metallian sa for siden:
Ble en omelettvarinat på meg idag-en frisk omelett
Du trenger til en omelett:
3 egg
3 ss vann
1/2 ts salt
Ekstra til denne varianten:
1 ts sterk sennep
1/2 hakket løk
litt hakket skinke
Veldig god, jeg liker kontraten mellom egg og sennep veldig godt :) HAdde ikke ost idag men vanligvis gir jeg omeletten et dryss ost også da ;)
Bilder mm her: sennepsomelett
(Beklager skivene ;) )
Metallian sa for siden:
Squash er godt og sunt :)
Squashgrateng med karbonadedeig
Ellers er det jo dersom du søker på forumet her lavkarbovarianter av det aller meste "vanlig" mat :)
Klara sa for siden:
I dag blir det taco! Igjen! Har helt dilla på taco!
Cyan sa for siden:
Hamburgere og ost. Stort kjedeligere enn det får du det ikke, men gøtt er det læll :p
Anarko sa for siden:
I dag var det skamprylt kyllingfilet med kremost inni og bacon surra rundt. Serverte med salat, stekt paprika, løk og sopp som jeg til slutt fløtestua. Og et par skeier tacosaus :)
Carisma sa for siden:
Salat og kjøttsaus er veldig godt! :sikle:
Her blir det hjemmelaget pizza i dag, jeg bare dropper bunnen.
Kitsu sa for siden:
Tandoori-kryddret ostegratinert kyllingfilét og squash i creme fraiche-saus.
nellie sa for siden:
I dag blir det noe svinekjøtt (Ukas God helg produkt hos kiwi) med blomkål og sellerirotstappe og philadelphia/tomatpurè/fløtesaus.
nellie sa for siden:
Ble bare kjøttet og en klatt rømme, siden det ikke var noen av oss som gadd lage mat:p
Carisma sa for siden:
Andelår med wok grønnsaker og Hoisin saus.
Og semifreddo med kaffe og sjokoladesmak til dessert.
nellie sa for siden:
I dag skal jeg på jobb og da tror jeg at jeg skal lage noen lakseburgere:)
Cyan sa for siden:
I dag blir det kalvesteik (jomfruturen min når det gjelder å lage steik, så jeg er svært spent på resultatet :spent:) med rosenkål og en liten skje surkål. I tillegg skal jeg lage en saus med hakket spinat, løk, hvitløk, fløte og Creme Fraiche, krydret med muskat, ingefær og urtesalt og spedd med litt av stekesjyen. Gemalen får poteter til.
kiril sa for siden:
i dag lager jeg elg, første gang jeg lager det, tips til tilbehør mottas med tak...kan man bruke fiberhusk som fortykning i sauser?
Regret sa for siden:
Jeg hadde nok kokt grønnsaker til dette, blomkål hadde vært godt, og evt en god saus til. Lite erfaring med fiberhusk desverre så det aner jeg ikke..
Kitsu sa for siden:
Lett, men EKSTREMT fargerik middag i dag: Squashpuré med kvitseidsmør og muskat, oppdelte hardkokte egg og tacosaus på toppen for litt ekstra smak. Grønt, gult og oransje i massevis.
langaard sa for siden:
Jeg bruker jbk som sausjevning:)
Sanney sa for siden:
jeg prøvde med fiberhusk.. det ble gele. urk
langaard sa for siden:
Noe så kjedelig som salat m/reker og kalde fiskerester+ kokte egg:(
Ble mett da:)
kiril sa for siden:
jbk har jeg ikke, får bare ha ekstremt rennende saus
Carisma sa for siden:
Bruk fløte i, og og kok den godt inn. Noen bruker også eggeplomme for å tyken saus vet jeg.
ssttii sa for siden:
I dag ble det kyllingfilet, salat og "foccacia-brød". Godt og enkelt :)
Regret sa for siden:
fylt paprika her :)
Anarko sa for siden:
I går: den heftigste viltgryta jeg noensinne har laget. NYDELIG!
I dag: cheeseburgere med agurk, og kremet kinakål.
I morgen: Svinemør! Med kålrabistappe.
BenteR sa for siden:
Vi hadde spareribs og stor grønn salat med bl.a. spinat, bacon og sopp. Snadder!
langaard sa for siden:
Middag hos svigers i morra! Kan være litt skummelt ja:D
Regret sa for siden:
hoho det må du fortelle hvordan gikk!
Jeg SÅ takknemlig og glad for at min svigermor også er på ketolyse! De kan det å være litt rare i matveien de derre svigersene :p
langaard sa for siden:
Skal avlegge rapport ja:D
KarMa40 sa for siden:
Buklist av svin stekt som porchetta, med sjysaus, fenikkel, jordskokk, brokkoli og aspargesbønner.
Jabba sa for siden:
Jeg spiste ovnsbakt laks med asparges, reker og Kylling Bretagne saus kokt på fløte. Den passet ypperlig til fisk!
nellie sa for siden:
Pizza uten bunn i dag:)
langaard sa for siden:
Middag hos svigers i dag hvalkjøttgryte m/salat og kokt brokkoli:)
Sterke mistanker til hv.mel og melangeinnhold:eek:
Lot være å spørre, vil heller leve i uvitenhet:D
Sanney sa for siden:
mye mulig det blir ost og bacon burger uten brød.. og jeg glemte å kjøpe salat. jaja
blåbær sa for siden:
Moussaka med lammekjøttdeig!
Supera sa for siden:
I kveld blir det brokkoli, rosenkål og purre i ildfastform med et hav av bacon over. Og saltbakte sjalottløker. :sikle: Og så blir det spinatstuing med nøtter, gulost og kremfløte til saus.
kiril sa for siden:
hadde skaldemann kjøttkaker med ostefyll, det skal jeg ha i dag og for dem var skikkelig gode
Dolsi sa for siden:
I dag blir det koteletter med blomkålpure til :D
Klara sa for siden:
I dag blir det Grøstadpølser med bacon, sellerirot- og jordskokkmos og noe grønnsaker til.
Bee sa for siden:
Kylllingfilèt, rødløk, hvitløk, tomat og mozarella i ildfast form.
Saus av fløte, eggeplomme og tomatpurè til.
wainita sa for siden:
Ja jeg fant de ti en blogg,så skal prøve den:) Og oste skivene:) Etter 9 dager m lavkarbo har jeg allerede beg på mange kommentarer på hvor bra jeg ser ut(og jeg har ikke fortalt det til de) Blir hekta på all den gode maten,og så raske resultater:)
Anarko sa for siden:
Svigers skal ha sosekjøtt i brun saus (altfor mye hvetemel) servert med poteter og gulrot. Jeg og min kjære skal derimot ha svinestrimler med blåmuggost/creme fraiche-saus, salat og stekt sopp, løk og paprika. :D Ingen tvil i mitt hode om hvem som har den mest smakfulle middagen i alle fall :P
Kitsu sa for siden:
Dobbel hamburger med squashrøsti og tacosaus.
Cyan sa for siden:
Kylling i biter og stekegrønnsaker (den uten gulrot) stekt i godt med smør og kokt inn med fløte, CF og Green Curry Paste.
kiril sa for siden:
ostefylte kjøttkaker og bearnesaus
ssttii sa for siden:
I dag ble det kjøttdeig og squash-grateng, mmmm
surflover sa for siden:
deilig biffsnadder!
oppskrift på bloggen
langaard sa for siden:
Lavkarbopølser m/lavkarbolomper:D
Imp sa for siden:
Har spist creme fraiche-kylling, noe av det beste jeg får...
Bee sa for siden:
Ostekjøttboller i tomatsaus, crispisalat og stekte tomater.
Kitsu sa for siden:
Squash-lasagne.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.