< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

SiljeMerete sa for siden:

NAM! :p

Brimstone sa for siden:

Lasagna med Dreamfields pasta. Ikke noe jeg spiser veldig ofte, men er ok en gang i blant. Jeg pleide å lage ostelasagna, men vet ikke hva som er galt med osten her, den blir utrolig oljete og skiller seg, så ostelasagnaen blir en eneste stor oljemørje

Ildern sa for siden:

I dag blir det chili con carne til middag. I morgen skal vi ha kalvestek fra Limousin. :sikle: Den har jeg gledet meg til hele uken!

Taran sa for siden:

Gryte med kjøttdeig, løk, sukkererter, squash og kokosmelk. Dessert ble bringebær og blåbær med fløte.

alexsandra sa for siden:

driver og lager hjemmelaget kyllingsuppe, aner ikke hvordan dette går for jeg har aldri lagd den før:p

christinal sa for siden:

ostefyllt burger med salat blir det her i kveld, i morgen blir det hjorteskavgryte med masse fløte og rømme

Lissi80 sa for siden:

Stekt kyllingfilet med brie, stekte grønnsaker (brokkoli, squash, rødløk og champignon) samt "pommes frites" av sellerirot :) Det var fantastisk godt og enkelt :)

langaard sa for siden:

Langtidsstekt svinesteik m/hjemmelaga surkål og blomkålmos+ fløtesaus:)

krepso sa for siden:

Sosekjøtt med blomkål og rosenkål. Ingen dessert, skal ut til kaffe, tar da med meg bontykake.

Egwene sa for siden:

Fløtepannekaker!:D

Kanutten sa for siden:

Ovnsbakt laks med chili, ingefær, hvitløk, lime, litt splenda og brokkoli.

thesa sa for siden:

Hjemmelaget biffgryte;

Skjær biffkjøtt i biter og brun i panne. Biffkjøttet kokes så i kjele med kremfløte (så mye at det blir en "saus"), salt og pepper (og litt mørk buljong om ønskelig) i ca. 2 timer. Tilsett gjerne litt negro for å få farge. Serveres med en frisk salat :) (og ris/poteter dersom noen spiser det).

Anarko sa for siden:

Fredag: svinemør
Lørdag: sushi med blomkålris
Søndag: Kjøttboller i creme fraiche saus (med soyasaus for fargen), brokkoli
Mandag: MYE sushi (valentinmiddag) med blomkålris, avokado, grønn paprika osv.
Tirsdag: tynnribbe med rødkålsalat

LineJM sa for siden:

Kjøttboller med parmesan, rosmarin og hvitløk med en saus av rødvin, løk, rosmarin og litt fløte. Servert over smørdampet rosenkål.

knh sa for siden:

I går: Hjemmelaget sushi

I dag: Buffe på konferansen med Hexeberg og Poleszynski :)

Taran sa for siden:

Kyllingsalat med bacon ;)

langaard sa for siden:

Stekt torskerogn m/løk, hjemmelaga remulade og smørdampa blomkål:)

Anarko sa for siden:

Resten av tynnribba fra i går, choronsaus og salat. Omnomnom

Anarko sa for siden:

I dag blir det taco med ostekjeks, salat og creme fraiche :)

Ildern sa for siden:

Helstekt indrefilet av svin og blomkålmos.

Tunrida sa for siden:

Nakkekottiser med jukseris, litt salat og en god feit saus.

Taran sa for siden:

Nykokt sjøkreps og majones....et skikkelig luksusmåltid :)

LineJM sa for siden:

Det minner meg på.....
går for å ta ribbe ut av frysen

Middag i dag var rotihop med bratwürst i tynne skiver, en halv rødløk, to fedd hvitløk, en liten tomat i biter med "fyllet" tatt vekk, en teskje tomatpure og litt matfløte samt brekkbønner. Et lite dryss med revet ost til slutt. Krydret med salt og pepper og tørket oregano og basilikum. Ble forbausende spiselig faktisk. :)

HappyMe sa for siden:

Hjemmelaget pizza etter oppskrift funnet i forumet. Litt eksotisk med pesto og fetaost som "tomatsaus", og kylling+diverse. Gleder meg:D

Medicus sa for siden:

Jeg tenkte prøve meg på squash-"pasta" med svinkekjøttdeig/tomatsaus. Vet ikke hvordan jeg lager squashpasta, så blir spennende :)

Anarko sa for siden:

I dag blir det indrefilet av svin, blåmuggostsaus, pluss wokka grønnsaker.

Gerd sa for siden:

Fondue i kveld :D

Kanutten sa for siden:

Biff av indrefilet (det eneste jeg klarer få nok mørt..) med bakte tomater, urtesmør, salat, ubenevnelig saus, brokkoli og chips... :eek: Ikke chips til meg da. :o

Grethe B sa for siden:

Pizza.... med alt jeg kom på, som er godt.
(Gubbesnupp får sin vanlige pizza med brødbunn, mens jeg får en hel pizza for meg selv, på mitt vis..slurp)

Tunrida sa for siden:

Biffsnadder med jukseris og bearnaise :sikle:

Zincite sa for siden:

Langstekt lammestek med masse hvitløk og rosenkål :sikle:

LineJM sa for siden:

Pizza! :D med kjøttdeig,bacon, oliven, litt paprika og sprø bunn som jeg prøvde første gang forrige uke. Nam.

Anarko sa for siden:

I dag blir det fløtepannekaker med diverse attåt. Mangler bacon så prøver ut litt forskjellig av pølser, sukkerfritt syltetøy, kanskje salater og ost også.

Hvilken bunn du bruker LineJM?

Kanutten sa for siden:

Svinestek med sprø svor, fløtesaus og brokkoli. Har bestemt meg for å tømme frysern før jeg begynner handle inn ny mat. Så i morgen blir det wok! Fant sukkerfri sweetn chili på thaibutikken! :sikle:

langaard sa for siden:

Kyllingnuggets panert med egg og baconcrisp, salat og blomkålmos m/hvitløk og hjemmelaga dressing:)

LineJM sa for siden:

Har brukt denne hadde selvfølgelig ikke alle ingrediensene :rolleyes: hverken bakemix eller soyamel og så skulle jeg ha besøk av en venninne som ikke tåler gluten så jeg skaffet i huj og hast glutenfri havregryn og kjørte noen never i hurtigmixeren til mel og så brukte jeg to spisekjeer av det og to-tre teskjeer fiberhusk i stedet for. Ble god pizzabunn som ble såpass stiv at man kunne spise med fingrene. Tenker å gjenta idag. ganger oppskrifta med 3 og lager en stor pizza på et helt stekebrett så har jeg nisterester i mange dager. :)

Jabba sa for siden:

Jeg prøver meg på en 0 karb diett så i dag ble det strimlet svinekjøtt stekt sammen med avocado, reker og masse meierismør. Strødde på litt sesamfrø som pynt. Og tok et par biter agurk til.....ble vel bittelitt karber av det da men....Godt var det!

Tunrida sa for siden:

Tacosalat, nom nom :D

Medicus sa for siden:

Rester av "lasagne" med svinekjøttdeig, tomatsaus og squash:)

Anarko sa for siden:

I dag blir det en slags wok-grateng med svinekjøttdeig. (Grønnsaker med creme fraiche og soyasaus, kjøttdeig med tomatpure, grønnsaker nederst, kjøttdeig oppå, ost der igjen og i ovnen med det)
Nydelig!

Supera sa for siden:

Svinestek stekt i leirgryte, karrisaus og stekte grønnsaker (brokkoli, purre, sukkererter og paprika i dag).

Anarko sa for siden:

I dag blir det kyllingfilet i strimler, blomkålris og choronsaus :)

Supera sa for siden:

I dag blir det entrecôte med karrisaus og stekte grønnsaker (brokkoli, purre, sukkererter og rød paprika). Samme grønnsaker som i går, fordi jeg tok med grønnsaker for to dager på jobb.

langaard sa for siden:

Roastbiff m/salat og hjemmelaga remulade:)

Señora sa for siden:

Kyllingfilet med parmesanost i form sammen med brokkoli, sukkererter, paprika og grønn asparges. Fløte, smør, salt og pepper.

Medicus sa for siden:

Kjøttboller av karbonadedeig med fetaost og soltørket tomat i, med salat og avokadosaus.

Fideline sa for siden:

Middagen er fortært her allerede men her en egenkomponert oppskrift med auberginer :)

AUBERGINER MED KJØTTSAUS

2 auberginer skrelt og i skiver stekes i panna med olje, salt og pepper
legg de så i en ildfast form som er smurt med olje
fres litt bacon i terninger + løk og legg oppå auberginerskivene

Sopps spaghettisaus med kyllingkjøttdeig (ca halvparten, resten fryser du til neste gang)
avkjøles og blandes med litt jalapenopepper, estragon og hvitløkpulver. Rør inn 1/2 fløtehus med matfløte og fordel dette over auberginene og baconet. Dryss revet ost på toppen og gratiner i stekeovn ca 30 min

Server med grønn salat eller spisese som det er.

Tunrida sa for siden:

I dag blir det hjemmelaget karbonade med det jeg finner i skapet.

Señora sa for siden:

Kylling, salat, jukseris, en eller annen saus.

Tittit sa for siden:

i dag blir det cebab biffer, grønnsaker til og spaghetti til resterende familiemedlemmer:)

langaard sa for siden:

Lutefisk m/baconsmør og blomkålmos:)

Supera sa for siden:

I dag blir det omelett med skinke, pesto, en skvett fløte, en rød paprika, en halv purre og masse ost.

Pøsh sa for siden:

Pizza :smile:

Taran sa for siden:

I dag laget jeg meg "feire gått ned 3 kg" mat...hehe.
Kyllingfilet fylt med engelsk cheddar, squash spagetti og tomat, fløtesaus med en liten teskje organisk peanøttsmør i.....var supergodt. :)

annex sa for siden:

.
Kokt torsk med blomkålbuketter og masse eggesmør

Señora sa for siden:

I dag blir det røyketorsk med blomkålstappe og litt hvit saus. Brokkoli eller rosenkål må også til.

Rin sa for siden:

I dag blir det "snadderloff" av squash. :D

Anarko sa for siden:

I dag blir det flatbanka kylling med philadelphia inni, og bacon surra rundt. Salat blir servert attåt. Så er det blitt insistert på at jeg skal lage choronsaus i tillegg.

Kitsu sa for siden:

Chorizo-pølser og sellerirotmos.

Pøsh sa for siden:

Svinefilet med grønnsaker og noe annet til tenker jeg.

KarMa40 sa for siden:

Porchetta !!

Italiensk ribbe, eg utbenet spegris, google porchetta og Jamie Oliver.

Medicus sa for siden:

Fideline: Det hørtes veldig godt ut! Skal prøves :)

Her ble det ovnsbakt laks med løk og paprika, og en champignon-spinat-stuing med smør og crème fraîche i. Frossen laks, så tror det hadde vært bedre med fersk, men ble ikke så verst :)

Medicus sa for siden:

Elsker chorizo-pølser! Men de er så dyre i Norge...eller vet du om et sted de er til en rimelig pris? :)

Kitsu sa for siden:

Var Idsøe sine, ca 40 for 4 på Ica her. Var forresten kjempegodt, og sellerirotmos er herved min nye favoritt.

Taran sa for siden:

I dag blir det lettvint og godt. Sprøstekte kyllingvinger med creme fraiche...mmm...

Anarko sa for siden:

Koteletter, salat og blåmuggostsaus.

Har mageproblem for tiden, så denne måtte endres på. Skal kutte ned litt på fettet og mye på grønnsakene, så ble koteletter, pittelitt ruccula og soltørket tomat, og en tomatpurèsaus med vann, estragon, pepper, salt og pittelitt fløte for å runde smaken. Ble veldig godt.

Pøsh sa for siden:

Taco :sikle:

Kitsu sa for siden:

Samme som i går, bare med rå paprika til. Og kokosmelk i stedet for fløte i mosen.:D

Ignite sa for siden:

Andebryst, hvis vi kommer så langt - akkurat nå er det cognac som gjelder...

Dilly sa for siden:

Blomkålmos med kjøttsaus. Kjempegodt.

(Blomkål, kokt og moset med en fløteskvett og krydder. Kjøttdeig stekt sammen med løk, hvitløk, sjampinjong og paprika. Chilikrydder og fløte).

Seba-stina sa for siden:

I dag har vi laget Gerd's wok, og den var virkelig goood :D

nilmor sa for siden:

I dag fikk jeg servert entrecot, blomkål, brokkoli, soppstuing...jeg må bare si at denne ketolysekuren er fantastisk :)

Anarko sa for siden:

En slags kylling og bacongryte med grønnsaker.

Kitsu sa for siden:

Spinatomelett med chorizo og mórpølse, med kokt brokkoli og paprika.

Anarko sa for siden:

Seifilet i form med hakket tomat, creme fraiche, paprika, og ost på toppen. Er litt usikker på tilbehør. Salat sikkert.

Kitsu sa for siden:

Bratwürst, sellerirotmos, grønn paprika og vårløk.

Ignite sa for siden:

Blomkålsuppe med bacon.

sylwester sa for siden:

Tomatsuppe med 1ss olivenolje, tacokrydret kjøttdeig og smørstekte sjampinjonger.

annex sa for siden:

Skaldemans kjøttkaker med fetaost
og
coleslaw

vimsen85 sa for siden:

I går hadde jeg nydelig hjortebiff med soppstuing og ovnsbakte cherrytomater. JUM!

Ildern sa for siden:

Jeg har handlet litt på Tupperware, så i går testet jeg ut Ultrapro'en. Lagde kalvestek med søtpotet, blomkål og purre. Sykt saftig.

I dag tror jeg at jeg skal lage kylling i fløtesaus.

halkatlala sa for siden:

jeg skal spise ostelasagne i dag :)

Anarko sa for siden:

I dag blir det flatbanka kylling med blåmuggost inni, bacon surra rundt, salat og choronsaus. Omnomnom :)

Dilly sa for siden:

Biff med sjampingjongsaus og grønnsaker på restaurant. Slafs..

Kitsu sa for siden:

Bratwürst i jukseloffbrød. XD Måtte vaske leilighet, fikk dårlig tid.

Ildern sa for siden:

I dag blir det noe så enkelt som pølser (enten røkt middagspølse eller servelat) med gratinerte grønnsaker. Selvfølgelig laget i ultrapro'en min. :D

Husmor27 sa for siden:

Det blir laksefilet i saus m grønnsaker, krydder & ost på toppen gratinert i ovnen :sikle:

Anarko sa for siden:

Hjemmelagede kjøttboller av svinekjøttdeig med litt salat og blåmuggostsaus.

Dilly sa for siden:

Kokt skrei, brokkoli og smelta smør.

Anarko sa for siden:

I går: leirgrytestekt tynnribbe med choronsaus.
I dag: Svinemør!

Ignite sa for siden:

Andebryst med soppblanding og brekkbønner.

Kitsu sa for siden:

Spinatomelett.

Husmor27 sa for siden:

Indrefilet av svin , saus , champingon & paprika :smil:

Señora sa for siden:

I dag blir det indrefilet med blomkålstappe, tomatsalat, rosenkål stekt med løk og bacon.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.