< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

LIBBA sa for siden:

I dag ble det noe til "middag" :)
Lavkarbovaffler :D

mamma87 sa for siden:

omelettrester og lavkarbopølse i en osteskive

Anarko sa for siden:

Har vært i stavanger hos onkel og tante for samboeren min denne helgen (skulle i konfirmasjon). Har prøvd å være lavkarbo så godt det kunne gjøres, men noe utskeielser ble det.
Fredag: kjøttboller fra ikea, brun saus og gulrøtter. En liten klatt ertestuing.
Lørdag: grilla biff, salat og peppersaus (not bad!)
Søndag (også kjent som skandaledagen for karber): thaimat uten ris (sausene vekslet mellom å være alt for søte og alt for salte), dessert; karamellpudding (hjemmelaga) og kransekake. Kaker og kaffe... drakk i det minste farris attåt...
Idag: thaimat med så lite saus som overhodet mulig og salat.

Nå er jeg hjemme igjen og back to fat and meat.

blåbær sa for siden:

Dampa torsk, eggesmør og ovnsbakte grønnsaker med urter fra hagen :smile:

Carisma sa for siden:

Gjorde det enkelt i dag, plukket opp en kebab på vei hjem :o

nellie sa for siden:

I dag spiste jeg type 350 gram skinkebiff, litt fullkornsspaghetti, philadelphia og smør.

LIBBA sa for siden:

To kyllinglår med salat-mix :)

Anarko sa for siden:

I dag blir det mørbradbiff med ovnsbakte grønnsaker. Pluss saus.

Cyan sa for siden:

Viltgryte med elgkjøttdeig, løk, purre, sopp, fløte, creme fraiche og en dæsj tyttebærsyltetøy for smaken sin del. Rosenkål attåt.

Anarko sa for siden:

Mørbradbiff igjen med squashpasta med bacon og ostesaus. Nam nam.

mamma87 sa for siden:

Lavkarbolasagne med rømme og fetaost

Lemen sa for siden:

Omelett med pølse, gressløk og ost.

LIBBA sa for siden:

Chili-pølse, stekt vårløk med paprika og kokt blomkål :)

Sanney sa for siden:

stekt kjøttdeig med fløte og salat

Bien sa for siden:

Spekeskinke, kokt brokkoli og blomkålmos :ja:

KarMa40 sa for siden:

Ovnsstekt steinbit, med bacon og løk, selskapserter og blomkål.

Anarko sa for siden:

2 bønespølser med null karbs, litt bacon, squash og en hjemmelaget ostefløtesaus.

LIBBA sa for siden:

Rømmegrøt :)

Kitsu sa for siden:

Torsk, bacon og sellerirotmos.

blåbær sa for siden:

Kjøttdeig med ras-el-hanout, stekte aubergineskiver, sopp, løk og salat :love:

Huldr sa for siden:

Det hørtes godt ut! :sikle:

blåbær sa for siden:

Det er det, jeg lover! :ja:

Cyan sa for siden:

Ovnsbakt kyllingfilet med Ratatouille

FrøkenFjong sa for siden:

Min første ordentlige lavkarbo middag i dag, og det ble kotteletter med fløtegratinerte blomkål og brokkoli! Nam,nam...det var godt! :D

Regret sa for siden:

Enchiladas i dag, lasagne i morgen, nachos på lørdag og fylt paprika uten paprikaen på søndag :P

ninagronn sa for siden:

I dag ble det pannestekt uersfilet og fløtesaus med purreløk og paprika, servert med blomkål og brokkoli.

Anarko sa for siden:

Kyllingburgere med ost og bacon. Så blir det de "fastelavensbollene" som jeg fant ut egnet seg fantastisk som burgerbrød (eggehvite piskes, eggeplomme blandes med cottage cheese, bland og i ovnen med det). Litt dressing og ketchup blir det og. Sukkerfritt selvsagt.

LIBBA sa for siden:

I dag ble det ribbe :sikle: og salat :)

Pøsh sa for siden:

Hvor lenge i ovnen og hvor mange egg?

I dag har vi hatt laks, broccoli, salat og rømme. Nam nam.

Missy_86 sa for siden:

I dag blir det pepperbiff med hjemmelaget bernaise
(oppskrift her: forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=808178&postcount=3) og noe jeg tror er min egenmekka grønnsaksgrateng.

Jeg tar de grønnsakene jeg har lyst på, som regel brokkoli, blomkål og champignon, kutter opp i passende biter og slenger i et ildfast fat.
Så mikser jeg 1 fløteboks (0,33), 3 egg og krydder (hvitløk, oregano og paprika). Heller dette over grønnsakene og topper med masse ost :D

Dette er slik min mor pleide å lage fløtegratinerte poteter, så har jeg egentlig bare byttet ut potetene med grønnsaker :) Veldig godt og enkelt!

Ignite sa for siden:

Skinkestek med svooooooor :love:

Anarko sa for siden:

Jeg brukte 3 egg og 3 solide spiseskeier med cc. Visper eggehviten med litt salt. Godt om du blander litt sukrin sammen med eggeplommene og cc også (hamburgerbrød er jo ofte litt søte på smak).
Setter det på nederste hakket i ovnen i rundt om 20 minutt. Til det er begynt å bli gyllent/brunt på toppen.

lille_trille sa for siden:

Løvbiff med fløtegratinert brokkoli. Enkelt og godt.

nellie sa for siden:

I dag blir det nok et par knekkebrød med en boks makrell i tomat. Enkelt, på jobb.

LIBBA sa for siden:

Blir rester fra i går, ribbe.
Tilbehør blir blomkålmos og blandet salat :)

Sanney sa for siden:

skal på grillfest idag, det blir div pølser med salat og aioli, og hvitløkssmør :)

Kitsu sa for siden:

Brokkoli-omelett fylt med ruccola, spekeskinke og majones. Sesam/kokoskjeks med meierismør på og ingefær/sitronte.

Til dessert; rom-, sitron- og ingefærpletter med meierismør og sukrin.

Pøsh sa for siden:

Kjøttdeig med blomkål og broccolistuing.

Anarko sa for siden:

2 hvitløksfedd i små biter stekt i meierismør. Når smaken har satt seg så tilsatte jeg 600 gram kyllingkjøttdeig (25 kroner for 600 g på rema!). Slengte også oppi litt løk. Kutta opp en squash i spaghettistrimler og stekte i egen panne med baconfettrester ( :D ) pluss at jeg hadde en hjemmelaga tomatpuresaus.

Altså: en squashbolognese kind of thing.

Kanutten sa for siden:

Stekt kjøttdeig, tomatskiver, sellerirotskiver og ost lagvis i en form. Krydres med salt, pepper og hvitløk. Fløte over og sot på toppen. Gratineres i ovn. Serveres med salat. :sikle:

Har virkelig fått dilla på sellerirota!

Kitsu sa for siden:

Stekt sesamfrø-panert torsk med blomkål- og brokkolimos og ruccola, tror jeg. Helt enkelt i dag, har vært for lenge på jobb.

Tufso86 sa for siden:

Her blir det stekt entrecote med stekte og fløtestuede grønnsaker (blomkål, brokkoli, sopp og litt løk). Og sikkert litt grønn salat med tomat ved siden av :)

LIBBA sa for siden:

Nakkekoteletter med salat-mix :)

Señora sa for siden:

Grillkylling, grønnsaker i form med smør, salt og pepper, bernaisesaus.

Anarko sa for siden:

Svinestrimler-gryte med blomkålmos.

maarteey sa for siden:

I dag wokka jeg biffstrimler, hadde en pose wokgrønnsaker oppi og litt krydder!
Super enkelt og godt :)

Kanskje jeg bare er dum nå... men hvordan lager man slike innlegg?
(Helt ny..)

mamma87 sa for siden:

Hamburger,bacon, salat og kebabdressing =)

BenteR sa for siden:

Stekt kjøttdeig og en stor salat bestående av squash, sopp, bacon, blomkål og broccolistilker i skiver (smaker fortreffelig woka), sellerirot, paprika, tomat og fløte.
Noe fullkornspasta til ungene i tillegg.

lille_trille sa for siden:

Ovnstekte koteletter med avocado, litt sqash og en fløteskvett. Chilli så klart.

BenteR sa for siden:

Ørret i rømmesaus + varm salat

Regret sa for siden:

Da var det ny uke ja, og med det kommer det en ny middagsmeny på tavla her hjemme. Og foreløbig står det sånn:

Mandag: kyllingsalat
Tirsdag: sommerkoteletter med fløtegratinert blomkål
Onsdag: stekt torsk med kokt brokkoli
Torsdag: pizza (lavkarbo selvsagt)
Fredag: lasagne (lavkarbo også)
Lørdag: enchiladas (fortsatt lavkarbo)
Søndag: kyllingsalat

Vi handler inn for ei uke hver onsdag, så mulig vi ender opp med andre middager, men dette er da planen for nå :)

Kitsu sa for siden:

Kebab-kjøttdeig med brokkoli- og fennikelmos.

Kanutten sa for siden:

Min sedvanlige sellerirot med fløte, ost og mye stekt bacon! :sikle:

Kanutten sa for siden:

:sikle: Det skal jeg ha snaaaaart! Vil ha!

Ignite sa for siden:

Egg og bacon, sopp og løk. Kjører Skaldemans "Fakir" en uke nå.

BenteR sa for siden:

frosne ørretfileter på tilbud til 49,90 på ICA denne uka :_plystre:

Anarko sa for siden:

Har dilla på squashpasta for tiden så i dag ble det: stekt kjøttdeig med fløte- og tomatsaus pluss squashpasta og diverse krydder. Nydelig.

Supera sa for siden:

Spinatgryte :sikle:

mmi005 sa for siden:

Er relativt ny på lavkarbo, men prøvde meg på en oppskrift herfra i dag. Kyllingkjøttdeig med 1/2 boks tomater og løk, med blomkålmos. Kjempegodt! :)

Kitsu sa for siden:

Stekt kjøttdeig, brokkoli, rosenkål med egg og soyasaus. Litt som stekt ris uten ris.

LIBBA sa for siden:

To kyllinglår og gresk salat.
Litt bringebær med cc og fløte til dessert :)

Señora sa for siden:

Frokost: to egg, smør, salt
Lunsj: Kjøttdeig, bacon, ost, salat
Middag: Speilegg og bacon
Kvelds: Bringebær med ettellerannet på, kanskje fløte.

Dolsi sa for siden:

Spiste en kyllingfilet med masse hvitløk og frisk basilikum innrullet i seranoskinke. Gjorde den fetere ved å legge den i en form med fløte og blomkål etter å ha surret den, og på toppen ost.
Nydelig godt :D

Anarko sa for siden:

Svinestrimler med stekt blomkålris og hvitløk. Tomatfløtesaus og dressing attåt.

Kanutten sa for siden:

Stekt kjøttdeig med tomatrøre og gratinert med ost. Serveres sammen med ostegratinert fløtesellerirot!

BenteR sa for siden:

Har reist 56 mil i dag for å få akupunktur til bikkja, meg selv, gubben og to av ungene. Er rimelig daff nå, så det blir enkel mat her i dag:
Grilla kyllinglår, salat og hjemmelaget Thousand Island dressing, fløtesaus + ris til minsten som MÅ ha litt ris til middagen:D
Får se om jeg lager lavkarbo-is til TV-kvelden (har fått en del hint om at det er altfor lenge siden vi har hatt det)

Klara sa for siden:

Svinestrimler og grønnsaker woket + quinoa.
Veldig godt!

Anarko sa for siden:

Prøvde å google quinoa. Er det et krydder? Skjønte det er en vekst av et eller annet slag, men fant ikke så mye at jeg skjønner hva det smaker eller brukes til.

Klara sa for siden:

Wikipedia sier at det et slags frø, men er ikke medlem av gressfamilien.

Etter hva jeg har lest rundt her, har den GI 51 og 70 kh, så det er vel litt høyt for de fleste. Men quinoa har et høyt proteininnhold (14) og god aminosyresammensetning.

Det kan kokes akkurat som ris (må skylles godt først), smaker svakt nøtteaktig, og har konsistens som spretten couscous.

Masse oppskrifter her: www.savvyvegetarian.com/vegetarian-recipes/basic-quinoa.php

Kitsu sa for siden:

Stekt krabbe med chili, ingefær, lime og pepper, og brokkolimos.

ThereseA sa for siden:

Rømmegrøt med spekemat

Anarko sa for siden:

Stekt kjøttdeig, stekt squash i strimler. Pluss blåmuggostsaus. Typen er også begynt å like squash nå (etter mye skepsis så smakte han det i dag), noe som vil si at jeg får ikke ha squashen for meg selv lenger. En gang i tiden fikk jeg ha asparges for meg selv også, men akk nei. :P

LIBBA sa for siden:

Stekt bacon surret i fløtesaus. Kokt blomkål til :)

Cyan sa for siden:

Rømmegrøt og rødvinspølse

Señora sa for siden:

Hamburger med ost, spinat kokt i fløte og rømme med masse krydder.

Det var ikke spesielt godt, men jeg ble hvertfall mett.

Regret sa for siden:

ble lavkarbo sushi her i dag i stedenfor torsk :D

BenteR sa for siden:

Slakk i fisken etter gårsdagens akupunktur.
Piska familien i gang på kjøkkenet, så vi endte med ooopsiruller med kjøttdeig og masse jarlsberg + krema blomkål og broccolisuppe.
Minstens bidrag var en deilig sjokolade-is med litt for mye karber, men jeg måtte jo smake ei skjei for det:rolleyes:

Cyan sa for siden:

I dag blir det fløtesurrede nakkekoteletter med rosenkål.

nellie sa for siden:

Blir vel medisterkaker det da:p

LIBBA sa for siden:

Stekt flesk med kokt blomkål :)

BenteR sa for siden:

Synder litt og tar røkt kjøttpølse og rotmos i dag.....

FrustrertFrue sa for siden:

i dag var det stekt kyllingfilet på en seng av spinat, parmesan og creme fraichè. Nam! :D

Imp sa for siden:

Lagde betasuppe. Fyyyy fader det var godt. Alle åt masse! Jeg klarte ikke å dy meg og måtte ta noen grønnsaker. Det straffet seg, menmen..

Anarko sa for siden:

Stekte svinestrimler og champignon. Serverte med isbergsalat og agurk pluss en fløtetomatsaus.

Cyan sa for siden:

I dag blir det kjøttboller og remulade. Håper bare at mannen klarer å kjøpe noen boller uten for mange karbohydrater (gidder ikke lage selv i dag, gitt :p):o

Klara sa for siden:

Tror sannelig det blir pizza i dag!

FrustrertFrue sa for siden:

I dag blir det finnbiff med blomkål og broccolipurè :)

Kitsu sa for siden:

Hurtighamburgere (kjøttdeigsnabb skåret i skiver, kryddret med masse kebabkrydder og stekt på panne) og dampet brokkoli.

Ignite sa for siden:

Grillribbe med sopp, løk og nykål med smør på.

BenteR sa for siden:

Helgens Kiwi-tilbud, krydra filetkotelett, blir utgangspunktet og så blir det en blomkål og broccoligrateng + italienske klovner.
Har lovet å lage himmelsk lapskaus som dessert hvis jeg nå bare klarer å få fingrene til å jobbe med meg (stokk stiv i hendene i dag)

Lianca sa for siden:

Ostagratinert laksefilet med baconsurret avocado fylt med ost. Gleder meg!

Paris sa for siden:

TAC:)

mamma uten lefse såklart ;)

Hjemmelaget salsa og gualamole :love:

Carisma sa for siden:

Skal straks ut og spise Sashimi!

Kanutten sa for siden:

Hadde boknafisk, klippfisk og stekt laks. Tilbehør var stekt bacon, løksmør, rømme, agurksalat og asparges. :D Tømte frysern for fisk. :ja:

Kanutten sa for siden:

:sikle:

Bilde og oppskrift takk!!!

Lianca sa for siden:

Ferdigspist og tok ikke bilde, men oppskriften er enkel og den skal du få:

Findus laksefilet, deler en norvegiaskive i to og legger den oppå fisken.
Avocadoen deler jeg i to, fjerner steinen og fyller den med ost der steinen skulle vært. "Lukker" den ighen og spidder den med et sånn tynt trespyd. Så surrer jeg bacon rundt hele avocadoen. slenger alt i en ildfast form (avocadoen henger over på kanten ved hjelp av grillspydet) og steker det i ovnen på 200 grader i en halvtime. Snadder!!!

Den avocadoen er en genial erstatning for poteter!! Fant oppskriften på den her inne et sted tror jeg..

LIBBA sa for siden:

Dagens middag ble en middels ribbe-bit og et kylling-lår.
Strimlet squash surret i panna med litt fløte over og blandet salat :)
Ble litt i meste laget, så er stapp mett :o

Anarko sa for siden:

I dag har jeg og sambo besøk av min søster og svoger. Etter mye om og men, og frem og tilbake, bestemte jeg meg for å lage squashlasagne. Det er første gangen jeg lager det, og det ble veldig godt! Til og med de to som ikke er lavkarbere likte det veldig godt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.