Regret sa for siden:
lavkarbolasagne :) Min siste dag med ketolyse i dag, så det blir en fin avslutning.
Regret sa for siden:
lavkarbolasagne :) Min siste dag med ketolyse i dag, så det blir en fin avslutning.
Silversun sa for siden:
Strimlet svinekjøtt med ost, majones og salatblanding :)
kattungen sa for siden:
Fiskegrateng/form ala Fotballfrue .)
Anarko sa for siden:
Fredag: kyllingfilet stekt i ovn med blomkålris og hjemmelaget saus som var sykt god.
Lørdag: taco.
I dag: ovnstekte koteletter med wokka grønnsaker. Lagde saus av tomatpurè, persille fra min mor sin hage, litt brun saus fra toro, og mye kraft fra kotelettene. Nydelig og sausen ble favorisert over den brune sausen til toro av de fleste rundt bordet :D
Regret sa for siden:
Torsk og kokte grønnsaker :( Etter familiens ønske, jeg liker ikke torsk :p
Anarko sa for siden:
Kyllinglår med saus laget av kraften fra kyllinglårene etter langsteking, tomatpure, persille og chili. Så blir det squashpasta som jeg steker og så rører inn i sausen :)
BenteR sa for siden:
Ovnsbakt sei med stor salat
Edit
Det ble fiskekaker av sei med bacon og fløte i, nykål og en deilig saus med litt østersaus i.....
Imp sa for siden:
Vi har hatt chicken korma (rester etter forrige kormamiddag) og ovnsstekte grønnsaker og rømme til.
kp88 sa for siden:
I dag ble det taco, uten lefser så klart, og masse rømme =)
snuppelure74 sa for siden:
i dag ble det koteletter med saus av fløte og frisk salat :)
Silversun sa for siden:
Ble dårlig med middag i dag, spiste heller en skive av "Turids Nøttebrø" med ost og smør, samt noen skiver ost med skinke tidligere :)
Brimstone sa for siden:
Indrefilet med stekt løk og fløtesaus oppkokt i panna etter fileten. OM NOM NOM :D
nellie sa for siden:
Skinkebiff med ovnsbakt sellerirot.
BenteR sa for siden:
I dag blir det kyllingfrikassè
kattungen sa for siden:
Gerds fløtegrøt (etter ønske fra mannen)
Georgine sa for siden:
Biff, blomkål og brokkoli.
Bjella sa for siden:
Grillet laks med blomkålsalat og salat i rømmedressing.
Foksy sa for siden:
Ovnsstekte kyllingvinger med stangselleri og tzatziki. Sopp stekt i smør og hvitløk.
Melusine sa for siden:
Nå er jeg mett og god etter en stor kotelett, litt blomkål og salat med fetaost/olje.
Kitsu sa for siden:
Tacopølser og sellerirotmos med chevre.
Kanutten sa for siden:
Biff av indrefilet, bakte tomater, grillet asparges og rosépeppersaus.
actually sa for siden:
Idag blir det rømmegrøt til middag tenker jeg :-)
littleme sa for siden:
Stekt pølse og sopp med blomkålris og kokte grønnsaker :P
langaard sa for siden:
Lammekjøttboller m/coleslaw og sprøstekt bacon:)
Silversun sa for siden:
Gratinert kjøttdeig (+hakkede tomater, litt fløte, hvitløk, rødløk og kremost) med salat og tomat:D
LIBBA sa for siden:
Ble veldig sein middag, men vel verdt å vente på.
Chili Texas style :sikle:
Anarko sa for siden:
Er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle middag og kvelds i dag siden jeg bare drakk kaffe i morges grunnet møte. Men først grillet jeg sommerkoteletter, spiste med oliven fyllt med hvitløk- og urteost. Til kvelds (som da blir middag om man tar det i riktig rekkefølge) så spiste jeg 3 små chorizopølser som var merkverdig mektige, med oliven, fetaost, litt soltørket tomat, litt salat og tacosaus.
annex sa for siden:
Grillbiff (svinefilet)
Kitsu sa for siden:
Comté-gratinert asparges.
Melusine sa for siden:
Kyllinglår med salat og fetaost/olje samt en kopp espresso med kakao og sukrin i til dessert.
fremtid sa for siden:
har spist nydelig lavkarbo pizza...lagde en hel langpanne, så når har jeg frokost, lunsj, kvelds eller hva jeg nå vil bruke det som...Den var skikkelig god:)
LIBBA sa for siden:
Rester fra i går: Chili Texas style :sikle:
Enda bedre i dag :D
Anarko sa for siden:
Laks med agurksalat, rømme og grønnsaker.
BenteR sa for siden:
I dag ble det ytrefilet av okse, sopp, bacon og parika i crem fraiche og broccoli
littleme sa for siden:
Kjøtteig med "tacokrydder" og ost, nachos av baconcrisp og kokte aspargesbønner :)
Lagom sa for siden:
I går ble det:
1 kotelett, blomkålmos og stekt asparges. :)
Anarko sa for siden:
Grillet ytrefilet av svin med isbergsalat og agurk. Lagde saus av kjøttkakesaus, vann, tomatpure, persille og mye chili. Namnam.
LIBBA sa for siden:
I går ble det nakkekottelett med kokt blomkål :)
Sus Scrofa sa for siden:
Skal lage lasagne til middag/kvelds idag.
Fant oppskriften her på forumet, og er meget spent på resultatet :D
Anarko sa for siden:
Sommerkoteletter med wokka grønnsaker og tomatsaus og mye persille og chili.
BenteR sa for siden:
I dag skal minsten ha en del kompiser på grillkveld, så jeg har fått i oppgave og lage tilbehør og så er minsten grillmester.
Jeg har laget en grønn salat, en kyllingsalat, en bønnesalat, Thousand Island, bakt burgerbrød og kokt ris(som jeg ikke spiser:p) og har laget en peppersaus av cremefraiche og fløte.
I tillegg har jeg laget en Himmelsk Lapskaus som ligger i vodka og blir visst kveldens drikke.......
Guttungen og en av kompisene sørger for burgere (100 % kjøtt), lam, gris og okse som skal grilles.
Gleder meg til mat slafs
LIBBA sa for siden:
I dag ble det stekt flesk og blomkål :)
annex sa for siden:
Det ble Elvis-koteletter (langstekte koteletter) etter oppskrift her på forumet, med blomkålbuketter. Godt!
Glorfinia sa for siden:
Har spist artisjokk i dag, jeg. Lagde en skikkelig god dip til, av rømme, smør og hvitløk. Nam! Dessverre klarte jeg ikke å koke artisjokken ordentlig, dels fordi jeg hadde for liten kjele og dels fordi koketiden ble fort kort. Jeg tar ikke på meg ansvaret for det siste, det var veldig stort sprik på koketidene i oppskriftene jeg så på. :p Men jeg prøver igjen seinere. :)
BenteR sa for siden:
Siden vi har verdens nyyyyydeligste sommervær, og jeg har masse grillmat på lur, så blir det grillmat i dag:rolleyes:
Kitsu sa for siden:
Spaghetti! Go', gammeldags spaghetti.
Eller kanskje ikke helt - men det smaker som det. Shirataki-fettuccine med saus av kjøttdeig, kokosmelk, tomatpuré, masse pizzakrydder (ekstra sterkt, fra iHerb) og hvitløkspepper, med ett tonn parmesan raspet på toppen.
Namnam!
LIBBA sa for siden:
I dag ble det chili-gryte av elg-kjøttdeig :)
Imp sa for siden:
Vi har grillet, Gøl-pølser og grillkobra med salat og rømmedressing. Men hva er det med mannen og steking? Han klarer aldri å gjennomsteke kjøtt ordentlig! To dager på rad har kylling vært rått inni, kyllingBITER altså, og i dag var kobraen rå inni. Blærk!
Brimstone sa for siden:
Swiss veal bratwurst og gresk salat :sikle:
Señora sa for siden:
Grillet lammefilet, grønnsaker i folie.
Anarko sa for siden:
I går/natt: kyllingsalat med kebabdressing.
langaard sa for siden:
Langtidsstekte nakkekoteletter m/smørstekte grønnsaker og blomkålmos:)
Anarko sa for siden:
Slår til med hjemmelaga kyllingkebabsalat i dag. (Dagen-derpå). Skal også lage hvitløksdressing.
dreaming sa for siden:
Biff med pestosaus (pesto og creme fraiche)
med rucculasalat, tomat, fetaost, paprika ved siden av, og kanskje litt stekt sopp
annex sa for siden:
Rester av Elvis-kotelettene, med smørstekte squash-skiver til
LIBBA sa for siden:
Rester fra i går: chili-gryte av elg-kjøttdeig.
I dag med raspet ost over :)
BenteR sa for siden:
Surra skinkesteik, tomat og mozzarella-salat + selleri og broccolimos
lille_trille sa for siden:
2 svinekoteletter, brokkoli og fløte. Masse krydder. Enkelt og greit.
littleme sa for siden:
I dag grilla vi!
Hjemmelagde spyd med ytrefilet, babymais, squash, paprika, tomat, aubergine og sopp + marinade.
"potetsalat" og aioli og flintstek. Namnam :D
Anarko sa for siden:
Har da ransaket fryseren og middagen blir: 2 små kyllinglår, 1 sommerkotelett, blomkålris og saus av kraften fra kyllingen, tomatpure, chili og persille.
LIBBA sa for siden:
Nakkekotelett, blomkål, paprika, sopp og vårløk surret med litt fløte :sikle:
Tufso86 sa for siden:
Lavkarbolasagne :) Gikk ned på høykant hos tulla vår :)
BenteR sa for siden:
Blir hjemmelagede fiskekaker av torsk og med bl.a. bacon i jarlsbergsaus, basilikumstomater og squash-pasta.
Har laget mokka-kake i dag, så det blir nok dessert.....
Silversun sa for siden:
Blomkål- og brokkoligrateng med miniburgere i dag:)
Vidundra sa for siden:
Cheeseburger uten burgerbrød. Litt stusselig, men det går da ned.
Imp sa for siden:
Lavkarbolasagne, oppskrift her inne fra. Med smørdampet brokkoli til,v ar litt lei av salat nå.
I morgen skal vi ha fishtailcurry, gleder meg!
Bjella sa for siden:
Ostesuppe med kjøttdeig
Anarko sa for siden:
Oppskrift på ostesuppe?
Strimla svinekjøtt med squashpasta og ostesaus.
Anarko sa for siden:
Salat med kjøtt og en eller annen kald saus/dressing. For varmt og lummert til noe mer avansert.
Bjella sa for siden:
lavkarbokjerringa.blogspot.com/2011/06/ostesuppe-med-kjttdeig.html?m=1
Anarko sa for siden:
Takk! Ser godt ut!
Bjella sa for siden:
Bare hyggelig. Var veldig god og smakfull.
LIBBA sa for siden:
Deilig middag i dag :)
Ble chilipølse/m ost (Rema), paprika, vårløk og blomkål surret sammen med kokosmelk og litt fløte. Krydret med chili :D
littleme sa for siden:
I går:
Svinefilet stekt med blomkålris, fløtesaus, og grønnsaker (squash, aubergine, brokkoli, blomkål, rødløk, minimais, sopp osv) :)
Melusine sa for siden:
Jarlsbergtorsk m/salat til
annex sa for siden:
Stekte skiver av torskerogn med remulade + ett eller annet grønt til
Presser litt sitronsaft i remuladen, så den blir litt syrligere
LIBBA sa for siden:
Kyllinglår med kokt blomkål.
Norske bringebær med litt fløte til dessert :sikle:
Antoinette6 sa for siden:
Salmilaks med CF og majones + salat
Anarko sa for siden:
Det eneste jeg syns var noelunde fristende: kyllinglår og squashpasta med carbonarasaus.
LIBBA sa for siden:
Hørtes supergodt ut :sikle:
Kitsu sa for siden:
Entrecôte med grønnsaker og bearnaise på Egon. XD
langaard sa for siden:
Fersk sei med eggesmør og salat m/oliven,tomat,fetaost og hjemmelaga dressing:D
LIBBA sa for siden:
Ribbe :sikle:, kokt blomkål,stekt paprika,sopp og løk :D
nellie sa for siden:
Blomkålsuppe med bacon:D Æ glær mæ.
Señora sa for siden:
I dag ble det hjemmelaget tomatsuppe med egg og pølsebiter. Barna fikk også makaroni, men bare en av dem ville ha det.
Anarko sa for siden:
Kyllingsalat med kebabdressing :)
Kanutten sa for siden:
Pr NUHH er jeg dritlei av at måltidene skal ha egne navn... Jeg spiser når jeg er sulten og da spiser jeg det jeg har lyst på.
LibraGirl sa for siden:
Blir smoothie her av bjørnebær å ellers det man har i kjøleskapet :D
Kronisk matlei å dårlig matlyst så da prøver man noe nytt til middag :)
GrønnPepper sa for siden:
Jeg strimlet squash og stekte den sammen med kjøttdeig og litt løk. Til slutt hadde jeg i litt fløte og en kvart boks tine kremost med krydder og kokte til det tykknet.
Det var veldig godt og skal helt klart lages igjen.
Kitsu sa for siden:
Ovnsomelett med kylling, squash, brokkoli og blomkål. Krydret med kebab-krydder og tørket bird's eye chili.
Hamburger med squashpasta og fløtesaus.
littleme sa for siden:
Krydrede biffstrimler med fløtesaus og grønnsaker.. namnam
Paris sa for siden:
a la taco
LibraGirl sa for siden:
Hadde ziggys tomatsuppe, guuuuuud så god den var :D
Anarko sa for siden:
Tror egentlig ikke det blir middag i dag heller. Filmkveld, så det nærmeste jeg kommer er vel babybel og nøtter.
gamlebyen sa for siden:
Her blir det helstekt kylling m eget estragon- og salviesmør og sitron, sopp fylt m blåmuggost og stekt asparges
Silversun sa for siden:
Lavkarbopizza med svinestimler:)
Tufso86 sa for siden:
Vi grillet idag :) Grillribbe, grønnsakspakker med sopp, squash, paprika, rødløk og asparges, blandet salat med "hvitløksdressing ala Egon", alt toppet med hjemmelaget bernaisesaus :sikle:
Det var skamgodt og siden vi har så mye grillribbe igjen, lager vi det samme imorgen :D
LIBBA sa for siden:
Samme som torsdag: Ribbe :sikle: ( kunne spist ribbe nesten hver dag ), kokt blomkål. Stekt paprika,sopp og løk :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.